PDA

צפייה בגרסה מלאה : מי אמר שאי אפשר להזמין רכב מאמזון ?



gillss
24-03-21, 08:24
ב 1944 יצאה אניה עם כלי (די חדש בשנים אלו)
ארוז יפה בארגז.
כל שנשאר ללקוח הוא לפתוח וקצת להרכיב.
ומסתבר שמישהו מצא ארגז כזה וגם הצליח להביא אותו למצב מושלם.
טיפל'ה היסטוריה לזקנים שביננו.
ולחשוב שיכולנו לקבל ככה רנגלר JL ולהרכיב בחצר :cool:

133240133241

guyo
24-03-21, 08:39
לא רוצה לחשוב על הפרצוף של השליח שיצטרך להביא את הארגז הזה לתיבת הדואר שלך.....

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

nirs
24-03-21, 08:41
ולחשוב שיכולנו לקבל ככה רנגלר JL ולהרכיב בחצר :cool:

133240133241

להרכיב JL עם ק״מ של צמות חשמל וחיישנים לבד...
ממממ... בהצלחה


Sent from my iPhone using Tapatalk

ymandel
24-03-21, 08:59
הפרסום לרכב הזה, בתוך הקופסה, מגיח מדי פעם. למיטב ידיעתי מדובר בספאם/גניבה כלשהי.

דרור ברלי
24-03-21, 10:14
ה-MB/GPW היה ארוז בארגז שלו כשהוא מורכב ומוכן.
הוא תוכנן להיות מוכן לשימוש ישירות מהארגז בשדה הקרב, על ידי חיילים שאינם בעלי ידע טכני, בזמן קצר ביותר, ללא שום כלי עבודה מיוחד מעבר למפתח גלגלים + ערכת הכלים הבסיסית שסופקה עם הרכב.
החיילים היו צריכים רק לפרק את הארגז עם לום, להרכיב על הג'יפ את הגלגלים, למלא דלק ולהתניע אותו. וזהו. הוא מוכן ונוסע.
זה היה רכב גאוני ומוצלח ביותר, שתוכנן בזמן שיא והוכיח את עצמו. רבים ביותר נוסעים עד היו


לגבי רכב מודרני.
קילומטרים של חשמל, זה נכון.
אבל צמות מודרניות לא מחברים חוט-חוט..... זה הכל תקע לשקע. רק לנתב אותן נכון, כדי שלא יימחצו על ידי מכלולים ויווצרו קצרים.

שאר המכלולים מגיעים בארגזים, מוכנים למילוי שמן ולשימוש.
המנוע עם כל האבזרים עליו, אולי גם רכבת כוח מושלמת (מנוע+גיר+טרנספר).
מכניסים הכל למקום עם מנוף קרן.

הוראות הרכבה מוקפדות וקצת הגיון של המרכיב (שבכל מקרה צריך להיות בעל ידע ונסיון בסיסיים במכונאות לחובבים), מבטיחים שלא תהיה בעיה. ההשוואה היא לפועלי ההרכבה בליין-ייצור של יצרן רכב - והם אינם גאונים או מוכשרים או מבינים יותר מכל אחד כאן שמתחזק/בונה בעצמו ג'יפ. יש להם יתרון בכלים ייעודיים שלנו אין, אבל הם גם עובדים בלחץ מטורף על הליין ואנחנו לא. לנו יש את כל הזמן שבעולם ויש לנו עוד יתרון עצום - אנחנו מקפידים יותר, מתעכבים יותר על כל אום ובורג, בודקים כל דבר פעמיים ושלוש - כי אנחנו נהנים מכל רגע בפרוייקט שכזה.

כל היתר לא שונה עקרונית מג'יפים ישנים. רק סגירת ברגים במומנטים הנכונים.
כמובן שאחר כך מוטב שמוסך/איש מקצוע יבדוק ויוודא שהכל תקין, כיווני פרונט וכו' וזהו.


אבל לעניות דעתי רכב לבניה עצמית צריך להיות מתוכנן ככזה, כמו הקיטים הבריטיים של מכוניות-ספורט. אלה חד-משמעית מכוניות מאוד בסיסיות ופשוטות ברמה ההנדסית. פשוטות יותר מכנית גם מהג'יפ MB של מלחמת העולם.

ymandel
24-03-21, 10:39
הכל נכון לשעתו, אבל בשנתיים האחרונות אנשים שונים מפרסמים קיטים למכירה בכל מיני קבוצות פייסבוק, גם בישראל.
כל המודעות האלה היו רמאות.

ערן CJ
24-03-21, 11:31
מטוס כן ורכב לא? למה???

בשנה שעברה יבאתי בדיוק כך את המטוס החדש שלי חברת ICP באיטליה.
נסעתי למילאנו, הגעתי אל המפעל. בניתי מפרט למטוס סוואנה S. אפילו ישבתי ותכננתי איתם את לוח המחוונים (יש לי תואר בהנדסת אנוש והתכנון המקורי שלהם היה גרוע, מנכ"לית החברה וטייס הניסוי שלהם התלהבו מאוד וביקשו שאאשר להם להשתמש בתכנון הפאנל. היום כל הסוואנות מיוצרות עם הפאנל שלי...).
כעבור חודשיים המכולה הגיעה לישראל עם הוראות בניה מדוייקות.
יכולתי לבנות בעצמי, אבל מסיבות ביטוחיות החלטתי לשלם למכונאי מטוסים מוסמך 6000 ש"ח עבור עבודה ומסמכים מסודרים.
רת"א בדקו את הבניה ואת התאמת ספר המטוס.
טייס ניסוי ביצע טיסת בוחן.
שילמתי אגרות.
הרישיון הודפס ומאז אני טס ונהנה מאוד.

מדובר באותו משרד תחבורה. ולא. רת"א לא נחמדים יותר. גם הם פקידים שעושים את עבודתם לפי הספר, ללא הבנה יתרה או גמישות בגבולות ההיגיון הבריא.

אגב, טרקטורים מגיעים בארגזים ונבנים בישראל. זה לא רכב?
טרקטורונים, אופנועים, SBS חלקם העיקרי מגיעים בארגזים. הרכבה אצל היבואן.
אז למה מטוס כן ורכב לא??? אולי זו מקובעות שלנו?

דרור ברלי
24-03-21, 12:00
אולי השביעו אותך לטוס נמוך ולאט?....

נמרוד
24-03-21, 12:56
מטוס כן ורכב לא? למה???

בשנה שעברה יבאתי בדיוק כך את המטוס החדש שלי חברת ICP באיטליה.
נסעתי למילאנו, הגעתי אל המפעל. בניתי מפרט למטוס סוואנה S. אפילו ישבתי ותכננתי איתם את לוח המחוונים (יש לי תואר בהנדסת אנוש והתכנון המקורי שלהם היה גרוע, מנכ"לית החברה וטייס הניסוי שלהם התלהבו מאוד וביקשו שאאשר להם להשתמש בתכנון הפאנל. היום כל הסוואנות מיוצרות עם הפאנל שלי...).
כעבור חודשיים המכולה הגיעה לישראל עם הוראות בניה מדוייקות.
יכולתי לבנות בעצמי, אבל מסיבות ביטוחיות החלטתי לשלם למכונאי מטוסים מוסמך 6000 ש"ח עבור עבודה ומסמכים מסודרים.
רת"א בדקו את הבניה ואת התאמת ספר המטוס.
טייס ניסוי ביצע טיסת בוחן.
שילמתי אגרות.
הרישיון הודפס ומאז אני טס ונהנה מאוד.

מדובר באותו משרד תחבורה. ולא. רת"א לא נחמדים יותר. גם הם פקידים שעושים את עבודתם לפי הספר, ללא הבנה יתרה או גמישות בגבולות ההיגיון הבריא.

אגב, טרקטורים מגיעים בארגזים ונבנים בישראל. זה לא רכב?
טרקטורונים, אופנועים, SBS חלקם העיקרי מגיעים בארגזים. הרכבה אצל היבואן.
אז למה מטוס כן ורכב לא??? אולי זו מקובעות שלנו?

אם יש פה דיון רציני על למה כלי טיס כן ורכב לא, אז כמה סיבות.

הנדסית: כלי טיס בסיסי מורכב הרבה פחות מרכב. הרבה-הרבה פחות. ערן יכול להביא את הBOM (רשימת חלקים) של כלי הטיס שבנה ולהשוות לכלי הרכב הכי פחות מורכב - ג'יפ CJ או איזשהו SBS בלי חלונות ודלתות, לצורך העניין.

סיכונית: הסיכון בכלי הטיס הוא בעיקר וכמעט אך ורק ליושבים במטוס. הסיכון בכלי רכב הוא קודם כל להולכי רגל.

אדמיניסטרטיבית: כמות כלי הטיס בישראל היא פרומיל מכמות כלי הרכב (פחות מאלף כלי טיס רשומים לעומת למעלה מ3.5 מליון כלי רכב).

את כלי הטיס כן מנהלים הרבה יותר בקפדנות בכל מובן - הכלי, הטיס, הרשיונות, איפה ומתי ובאיזה גובה - גם כי זה חשוב יותר, וגם כי אפשר לנהל כמות של כמה מאות כלים.

עובדתית: היום יש הרבה-הרבה יותר כלי רכב בבנייה עצמית, למרות שזה אסור, מאשר כלי טיס בבנייה עצמית בישראל, למרות שזה מותר. לכמה וכמה חברי פורום כאן (כולל אני בתהליך) יש בפועל כלי רכב שנבנה על ידם מאפס, והוא כן נוסע על הכביש (כמובן שהטריק הוא שזה רכב עם רישוי שפורק והורכב מחדש). וכמובן שיש אינספור באגים וכלי רכב מאולתרים ומנוסרים ללא רישוי, הרבה יותר מסך המטוסים הרשומים בישראל. מטוסים פעילים ללא רישוי אני חושב שיש הרבה פחות אם בכלל.

ועניין אחרון - כן אפשר לבנות ולרשיין כלי רכב בנייה עצמית בישראל - רשיון ספורט מוטורי אפור. התהליך שם דומה ולמעשה קל וזול יותר מאשר בניית מטוס. נכון, כלי ספורט מוטורי ניתן לשימוש במגבלות מאד מסוימות, אבל זה נכון גם לגבי כלי טיס.

דרור ברלי
24-03-21, 20:01
זה כמו שאם מישהו יבכה על הקשיים והבירוקרטיה בתהליך הוצאת רשיון לאקדח, תגיד לו ש"בידי אזרחים יש בארץ 700,000 כלי נשק, מה אתה מיילל"....
אז מה אם חצי מיליון מהם לא חוקיים (רק במגזר הערבי. לך תדע כמה עוד במגזר הכללי)..... (המספרים הם רק לדוגמה, לא בדקתי את נכונותם/דיוקם. חצי מליון הנשקים במגזר הם הערכה של המשטרה).

נשק לא חוקי, רכב לא חוקי, כל דבר שאינו חוקי זה לא חוכמה ואינו דוגמה לכלום.
כי מי שמחליט להיות עבריין במודע ולא משנה באיזה תחום, מחזיק אקדח שלא ברשיון, מכונית מנוסרת לנסיעה בשבילי השדות, מה אכפת לו מחוקים?...
לא אכפת לו, ולכן גם לא מתווכח בכלל אלא מנהל את הסיכונים שלו ועושה מה שבא לו.

רק לשומרי חוק אכפת מחוקים.
והטענות לחוקים מגיעות רק מצד שומרי החוק.


מטוס קל פחות מסובך הנדסית ממכונית פשוטה (לשיטתך) אבל כל תקלה קלה בו היא בעלת פוטנציאל קטלני. לפחות לנוסעיו.
אם הוא יחליט ליפול דווקא מעל השכונה שלך, מעל הבית שלך, יש מצב שדעתך תשתנה.

sgill
24-03-21, 22:01
מטוס כן ורכב לא? למה???

בשנה שעברה יבאתי בדיוק כך את המטוס החדש שלי חברת ICP באיטליה.
נסעתי למילאנו, הגעתי אל המפעל. בניתי מפרט למטוס סוואנה S. אפילו ישבתי ותכננתי איתם את לוח המחוונים (יש לי תואר בהנדסת אנוש והתכנון המקורי שלהם היה גרוע, מנכ"לית החברה וטייס הניסוי שלהם התלהבו מאוד וביקשו שאאשר להם להשתמש בתכנון הפאנל. היום כל הסוואנות מיוצרות עם הפאנל שלי...).
כעבור חודשיים המכולה הגיעה לישראל עם הוראות בניה מדוייקות.
יכולתי לבנות בעצמי, אבל מסיבות ביטוחיות החלטתי לשלם למכונאי מטוסים מוסמך 6000 ש"ח עבור עבודה ומסמכים מסודרים.
רת"א בדקו את הבניה ואת התאמת ספר המטוס.
טייס ניסוי ביצע טיסת בוחן.
שילמתי אגרות.
הרישיון הודפס ומאז אני טס ונהנה מאוד.


אז למה מטוס כן ורכב לא??? אולי זו מקובעות שלנו?

הצלחת לאשר למטוס צמיגי 37 והגבהה 4.5?

מוני אורבך
25-03-21, 08:56
לעניות דעתי הבעיה היא בגישה של הרשויות.
בארצות הברית הכל מותר, חוץ ממה שאסור.
בכל מדינה יש מספר חוקים שרכב חייב לעמוד בהם.
כל שאר הדברים (גלגלים מנוע בניה עצמית) ממש לא מענינים.

אותו הדבר באנגליה, וחושב שגם בצרפת.

בארץ הכל אסור חוץ ממה שמותר.
ולכן החוק הדרקוני של רק רכב מקורי מהיצרן כולל המאפרה.
לכל שטות צריך אישורים ותקנות.
הגבהה של 5 סנטימטר דורשת מעבדה מורשת ?? נו באמת?
אסור אפילו לתקן את הרכב שלך בעצמך, רק מוסך מורשה..

למה זה ככה?? סיבות הסטוריות כנראה.

דרור ברלי
25-03-21, 11:33
הגבהה של 5 סנטימטר דורשת מעבדה מורשת ?? נו באמת?


הם "הסתמכו על תקינה גרמנית".
אבל דאגו להכניס בה החמרות לנוחותם, כלומר לצורך טרטור ציבור בעלי הרכב.

עד כמה שאני זוכר, בגרמניה לא נדרש שום אישור להגבהה עד 50 מ"מ.
רק בהגבהה מעבר לזה נדרשים בדיקה ואישור והתהליך עצמו דומה לזה שאצלנו.
כמובן כל חלק צריך להיות בעל תקינה TUV וכו'. לזה אין שום טענה. גם אצלנו מותר לייבא כל חלק שתרצה, רק אסור להרכיב אותו....

תקנה 380 היא מנדטורית. מימי הבריטים. וזה לא משהו חריג. גם באנגליה עצמה אין דבר כזה כבר שנים רבות מאוד.
יש גם כמה חוקים ותקנות שמקורם עוד בימי הטורקים. ובאמת לא בדקתי מה קורה היום בטורקיה...
אצלנו זה נשאר פשוט כי אף אחד לא ראה צורך לשנות.

והגיע הזמן לשנות. רק צריך שיהיה כוח ציבורי/פוליטי מאחורי זה.

אומי5
25-03-21, 15:16
לגבי המודעה בפתיחה, אכן צצים קיטים כאלו, הם לא נמכרים בזול.
הפרסומים שצצים בפייסבוק כל חודשיים הם לקיט רפליקה מהפיליפינים (ראו קישור).

https://mdjuan.com.ph/product/kit-in-a-crate-mb/

פניתי כמה פעמים למפרסמים שונים להבהרה איך מוציאים רישוי לגיפ מהפיליפינים, כולם חסמו אותי.

-->