צפייה בגרסה מלאה : עזרה וייעוץ לקניית רכב שטח עד 40K
אהלן,
אני ניב אני קצין שמחפש רכב שטח רציני שיוכל לפנק אותי בסופ"שים עם טיולי שטח רציניים.
עד עכשיו אני מאוד מעוניין באיסוזו טרופר ארוכה ופאג'רו ארוכה שנתון 2000+- אך לצערי,
כמעט בלתי אפשרי לצעיר מתחיל בתחום למצוא מציאה בלי לפחד ליפול ברכב שיצטרך מוסך כל שבוע.
הדברים החשובים לי:
ידני
אפשרות להעברה בין הנעה אחורית ו4X4
אפשרות לשילוב יחס LOW
מעדיף 7 מקומות אבל מוכן להתפשר על רכב קטן יותר.
כמובן שעבירות טכנית גבוהה יחסית.
מעדיף רכב לא משופר אבל מטופל טוב (אני רוצה להשקיע בעצמי בשיפורים).
תקציב - עד 40,000
תודה רבה!
לא בדיוק מובן אם יש פה שאלה (התייעצות בבחירת רכב),
או , בעצם לא יודע מה האו ...
מציע לענות על השאלון המסודר שנעוץ בפורום אם הינך מעוניין בייעוץ לבחירת הרכב המתאים.
בהצלחה
רענן
אם יש לך איפה לחנות - סופה היא הפתרון. כל דבר אחר יהיה פשרה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ברוך הבא לפורום,
כמו רענן, לא ברור לי האם אתה מתייעץ לגבי איזה רכב לרכוש או שכבר החלטת.
אם אתה פתוח לרעיונות נוספים, יש בפורום המכירה שלנו אולי כמה רכבים מעניינים:
פוראנר - http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/119831
קצת מעל התקציב - דיסקברי 2 שנת 2001 - http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/119560
עוד יותר יקר אבל גם קצת צעיר יותר - דיסקברי 2 שנת 2004 - http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/120133
בתקציב - פראדו 99 - http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/119686
הוא מחפש ידני !!
לדעתי האופציות הן:
1. סופה - ספרטני ולא 7 מקומות. 4 בלחץ..
2. פאג'רו Q ידני, יש ארוכות 7 מקומות אבל נראה לי שהקצרות יתאימו יותר.
3. יש מעט טרופרים ידניים
4. יש טראנו ידני.
למה 7 מקומות? ילדים? משפחה? אם בשביל ציוד אז קח רכב קצר עם גגון.
מצטרף להמלצה על טראנו, בתקציב שלך אפשר להביא אחד מאד מדוגם וגם ישאר לך עודף ליישור קו.
אני אגיד את האמת אני לא מצליח למצוא רכב שנראה מספיק טוב כדי לקנות אותו בתחושה שאני לא אצטרך להחליף מנוע/גיר תוך חצי שנה.
מה אפשרי לעשות כדי למנוע את זה ולעשות את הקנייה הכי שקולה? ניסיתי מכון טסטים אבל הבוחן טען שלא שווה לי את הכסף והוא לא לוקח אחריות על כלום..
חוץ מזה, הסטוריית טיפולים לרכבים כאלה זה לגיטימי לבקש? עד עכשיו לשום רכב שראיתי לא היה.
אני אגיד את האמת אני לא מצליח למצוא רכב שנראה מספיק טוב כדי לקנות אותו בתחושה שאני לא אצטרך להחליף מנוע/גיר תוך חצי שנה.
מה אפשרי לעשות כדי למנוע את זה ולעשות את הקנייה הכי שקולה? ניסיתי מכון טסטים אבל הבוחן טען שלא שווה לי את הכסף והוא לא לוקח אחריות על כלום..
חוץ מזה, הסטוריית טיפולים לרכבים כאלה זה לגיטימי לבקש? עד עכשיו לשום רכב שראיתי לא היה.
יש לי חבר שמוכר טראנו 3000 מדוגם 2005 עם מנוע חדש מלפני חודשיים, בוקסות כתום, מיגון, וו גרירה, צמיגים חדשים, חיישני רוורס ועוד. רוצה עליו 35 אלף, אם אתה רוצה מוזמן ליצור קשר בפרטי.
הערה כללית ומניסיון של קניית מספר רכבי שטח ישנים, חבל על הכסף להיכנס למכון בדיקה.
אתה משלם 800 ש"ח על כלום ואין להם אחריות לכלום והם לא מבינים ברכבי שטח.
רכב שטח אתה לוקח משהו שמבין או בודק לבד במוסך שמתקן ומבין ברכב השטח מהסוג שאתה קונה, הולך עם המוכר, משלם על הבדיקה במוסך סכום ומבקש מהם הצעת מחיר ליישור קו, ואז מנהל מו"מ עם המוכר.
אם הוא מוכן להתפשר איתך ואם מדובר בכלי שיישור קו לא יהיה יקר בטירוף, אז תקנה, אם לא, חבל על הכסף שלך.
עוד דבר - צריך להיות אדם אמיד ובעל משכורת והבנה שאתה קונה רכב ב40 אלף, אתה עלול למצוא את עצמך מוציא סכום גבוה נוסף ליישור קו ותיקונים נוספים. רכב שטח הוא רכב שנסע בתנאים קשים, לא תמיד ידוע איך הבעלים הקודמים התייחס אליו, היכן טופל ובאיזו תדירות. חשוב להפנים שעלויות החזקה של רכב שטח יקרות מהחזקת רכב פרטי, ובמיוחד רכב שטח מזדקן שמלבד תקלות שנגבו מנהיגת השטח, יש גם בלאי טבעי גבוה כתוצאה מנסועה גבוהה וארוכה.
המלצה שלי, חפש את הרכב השמור ביותר והמטופל ביותר ואז תקנה. תבדוק בצורה יסודית ותיערך להוצאה על התיקון.
אני ממליץ לך בלב שלם על הטראנו, כי על אף גילו, גם כשהיה חדש, מדובר היה ברכב שטח פשוט, זול יחסית ונוח להחזקה. לא חסרים סיפורים מסמרי שיער על טרופרים שהלכו להם מזרקים ומנועים, כרכרות בריטיות או ג'יפים אחרים שההאחזקה שלהם גם אחרי 20 שנה מאד יקרה שגבו מבעליהן סכומי עתק בתיקונים.
כשקונים ג'יפ בודקים על הנייר ובטלפון נתונים פתיחה ואם יש סימנים מחשידים.
מה שסיננת הולכים לבדוק עם חבר שמכיר/מבין לפחות קצת. וזה אחרי שחפרת לפני ומלפנים את האתר על נקודות תורפה של הרכב.
אחרי שראית כמה וכמה אקזמפלרים בעין, אצה הולך עם המבטיח ביותר לבדיקה במוסך שמכיר את הרכב הנל.
אם הרכב שאתה קונה גם ככה נדיר, זה חוסך לך הסתובבות ומעלה את המחיר.
אני אגיד את האמת אני לא מצליח למצוא רכב שנראה מספיק טוב כדי לקנות אותו בתחושה שאני לא אצטרך להחליף מנוע/גיר תוך חצי שנה.
מה אפשרי לעשות כדי למנוע את זה ולעשות את הקנייה הכי שקולה? ניסיתי מכון טסטים אבל הבוחן טען שלא שווה לי את הכסף והוא לא לוקח אחריות על כלום..
חוץ מזה, הסטוריית טיפולים לרכבים כאלה זה לגיטימי לבקש? עד עכשיו לשום רכב שראיתי לא היה.
רכב שטח רציני כהגדרתך, ב40,000 שקל, רחוק מלהיות חדש... כל מה שאתה יכול לקוות לו זה שהוא טופל היטב בשנים האחרונות. יש יתרון מובהק לרכב שנמצא בידי הבעלים הנוכחי תקופה ארוכה של מספר שנים.
אני מתחבר להמלצה של אסף - סופה ניתן לקנות בסכום הזה. בסופה אפשר להרגיש די בקלות את טיב התחזוקה והמכלולים העיקריים, ואין הרבה מסביב שיתקלקל. המנוע הוא אחד האמינים ביותר שאפשר למצוא. קל לשקם את מה שמקולקל, והכי קל לשפר ולדגם.
מצד שני אתה ציינת טרופר ופאג'רו - כלומר אתה מחפש רכב שטח גדול, סגור, עם חמש דלתות, ופוטנציאל להכניס הרבה אנשים. מתוך קבוצת הג'מוסים בני 20 השנה האלו, אני הייתי מתמקד בפאג'רו דווקא. ממנו יש יותר ידניים, טרופר ידני די נדיר. טראנו נחות ממנו כמעט בכל מובן, וטויוטה פראדו 90 דומה מאד אבל יקר יותר משמעותית.
קרא את זה:
http://www.jeepolog.com/UserFiles/downloads/Mitsubishi%20Pajero%20quickstart%20hebre w%20manual%20V3.pdf
זה כבר עלה פה כמה פעמים, אז שואל להבין מה אני מפספס, איפה ראיתם סופה ב 40,000? אני יושב על הלוחות בתידירות די גבוה (יד 2, פייסבוק) ולא זוכר מתי ראיתי שם סופה בפחות מ 50 אלפ"ש, ואלו הנדירות ובודדות הרוב המוחלט הרבה מעל יותר לכיוון ה 60 ומעלה, אז אולי יש איזה מוסכמה בשוק הסופות שאנשים מפרסמים מחיר ובסוף יורדים בלמעלה מ 30%, נראה לי פחות סביר.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
המחירים שמבקשים ביד 2 הם, ובכן, המחירים שמבקשים. המחירים שנסגרים הם - לפעמים - הרבה פחות.
הרכב הכי קרוב לסופה שלי יצא למכור, אכן הלך למי שבא רציני עם כסף ביד בשני שליש מהמחיר שביקשתי בלוחות :rolleyes:
וכן, יש לי חבר שקנה סופה לא רעה בכלל בשנה שעברה בפחות מ40.
לא יפתיע אותי אם בימים אלו ממש יוצא חוזה על ראשו של נמרוד בקרב חוגי הסופאים.
נמרוד, בקשה קטנה אם אפשר.
אכפת לך לכתוב דברים דומים גם בפורום לנדרובר (דיפנדר)?
לי היה עד לא מזמן פאג'רו q שנת 2000 ששירת אותנו נאמנה חמש שנים וטייל בכל הארץ.
1. גיר ידני הוא נדיר בדגם ה-2.8 ובנוסף השילוב של מנוע דל מומנט וחלש ומצמד יקר להחלפה לא יעשו לך טוב לכיס
2. מנוע ה-2.8 הוא לא פאר היצירה ומתחיל להיות לא פשוט להשיג לו חלקים
3. למרות שבאמת מאוד נהנו ממנו היום לא הייתי ממליץ לאף אדם ממוצע לקנות פאג'רו כזה. הם זקנים מדי, עייפים מדי ובעיקר מסובכים מדי.
בהצלחה
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.