התחברות

צפייה בגרסה מלאה : טריוס/ ספורטז / ג.ויטרה



leonzack
28-03-21, 01:47
אז אחרי הרבה התלבטויות הוחלט לפצל את הרכישה ״לרדת״ מגיפ לשימוש יומיומי ולקנות לי רכב שיהיה רק לשטח לסופי שבוע.
חקרתי, קראתי בדקתי
ועל הפרק שלושה רכבים
טריוס
ספורטז דור 2
ג. ויטרה 1998-2000
כולם סביב ה 12-17 אלף שקל
אשמח לשמוע מה אתם ממליצים
המטרה היא טיולים בסופש במסלולים קלים ולא לטפס מעלה כזה או אחר.
רכב שיהיה כמו שיותר זול לתחזוקה
עם זמינות חלקים
או כל הצעה אחרת עד לסכום של 15-20 תתקבל בברכה.
ללא גמישות לעלות ל- 30 ולחפש גימני פצוע

נדב42
28-03-21, 02:52
בסכום כזה ברור לך שאתה צפוי לקבל נבלה סרוחה. הייתי מרחיב את החיפוש גם לספורטאז׳ וויטארה מהדורות הראשונים שלהם, ומחפש בהמוווון סבלנות אקזמפלר טוב.

לטריוס אין הילוך כוח, וזה עשוי להגביל אותך במסלולים. אם אתה מבין את המשמעות וזה מתאים לך, לך גם עליו (באותו חיפוש סבלני).

לא יודע לתת טיפים לנקודות תורפה בספורטאז׳ וטריוס, לגבי הויטארה/גראנד חשוב לבדוק טוב-טוב את הבודי, בעיקר באזור צירי הדלתות הקדמיות ומתחת למצבר. זה לא ניתן לתיקון בעלות סבירה.

hadtomer
28-03-21, 09:16
אני לא יודע איך הויטארה/טריוס כי בחיים לא היה לי כזה, ולספר לך קשקושים על סמך שמועות ודיוני אינטרנט "ככה שמעתי" ו"לבן דוד של חבר היתה כזאת" זה לא לעיניין. אני מבין שאתה מחפש גם ספורטאז דור 2, שגם לא היה לי, אבל מכיוון שנדב העלה כאן את הנושא של הדור הראשון-
ספורטאז' דור 1 היתה לי במשך כמה שנים טובות. אני מצטער להיות זה שמפוצץ את הבועה, אבל התשובה היא פשוט לא לקנות. אלא אם באמת תמצא איזה יהלום בלתי מלוטש שהיה 20 שנה אצל אותו אדם שנסע 60 אלף קילומטר. בתקציב שאתה מציין אתה תמצא ספורטאז' שעשוי אפילו להיות במצב טוב, אבל זה רכב שסובל ממחסור קשה בחלקי חילוף. המנועים שלהם עלולים לסבול מבעיות בראש המנוע כפי שקרה לי אישית פעמיים. ויש עוד ים של בעיות. אני מניח שכל רכב בגילאים האלה יהיה פשוט מאוד לא אמין-אבל אם כבר לקנות רכב עם אמינות גבולית אז לפחות שיהיה של יצרן שקל מאוד להשיג חלקי חילוף לרכבים שלו.

ishc
28-03-21, 09:59
גראנד ויטרה דור ראשון זה רכב פריך נורא אבל הרמת טיולים היא קלה כנראה שלא תהיה לך בעיה והיתרון שלו הוא זמינות חלפים וידע גבוהים.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

RBRB
28-03-21, 15:52
בתקציב הזה אתה יכול למצוא פורסטר דור שני, מודלים 2006-2008.

leonzack
28-03-21, 20:57
השאלה האם פורסטר 2005 עדיפה על טריוס 2005-2006

hadtomer
28-03-21, 21:00
יש לי בשבילך רעיון: חשבת פעם למצוא סובארו אימפרזה סטיישן 4X4 ידנית?

תכלס זה פורסטר אבל עם פחות יחסי ציבור.

אפשר בקלות לשדרג אותן- וגם המחיר לא בשמים, והאגדות טוענות שהן סופר אמינות.

יש לי כמה חברים שמחזיקים כאלה ומאושרים עד הגג. וגם יש בונוס- לגרסה הידנית יש LOW. אומנם לא משהו קטלני-אבל חמוד




זו דוגמה



http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/113971-%D7%A1%D7%95%D7%91%D7%90%D7%A8%D7%95-%D7%90%D7%99%D7%9E%D7%A4%D7%A8%D7%96%D7% 94-%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%99%D7%A9%D7%9F-%D7%99%D7%93%D7%A0%D7%99%D7%AA-4X4

leonzack
28-03-21, 21:07
בוודאי הייתה
לקרוב שלי תקופה ארכה
הייתי בהמון טיולים איתה
133271133272133273133271133272133273

Oren Kipnis
28-03-21, 21:18
השאלה האם פורסטר 2005 עדיפה על טריוס 2005-2006

בוודאי שהסובארו עדיף.

גיא
28-03-21, 21:21
כמעט קניתי כזאת סובארו פעם.
בסוף קניתי טראנו.


Sent from my iPhone using Tapatalk

raanan
28-03-21, 21:32
בוודאי שהסובארו עדיף.
על מה ולמה הנחרצות הזאת ?

leonzack
28-03-21, 21:41
אני גם אשמח לשמוע על הניחרצות...

erezgur
28-03-21, 22:36
השאלה האם פורסטר 2005 עדיפה על טריוס 2005-2006
לדעתי פורסטר עדיפה על טריוס, אבל תלוי מה הדרישות שלך.
יהיה בה הרבה יותר מקום, נסיעת כביש עדיפה ולדעתי גם נסיעה נוחה בדרכי שטח קלים.

אתה בוחר לפתוח כל פעם שרשור חדש שבו אתה מנסה לדון בבחירה בין מספר מצומצם של רכבים, כך שכל פעם שיש שינוי כיוון, כמו סוג חדש של רכב או שינוי בתקציב או שינוי בדרישה / ציפיה אתה נאלץ לפתוח שרשור חדש. זה בסדר גמור אבל אל תצפה שמי שמדי פעם נכנס וקורא את אחד השרשורים הללו באמת זוכר את כל הדרישות והציפיות שלך מהרכב.

leonzack
28-03-21, 23:32
ההבדל שחיפשתי רכב שיהיה רכב יומיומי וישרת אותי בסופשים.
ושיניתי את דעתי, אני מחפש רכב נטו לטיולים לסופשים רכב ג בבית.
לכן גם בתקציב נמוך יותר.
כמות אנשים : 2
סוג טיולים : שטח קל עד בינינוני
שותפים לטיול: משתנה לפעמים crv ו אאוטלנדר ולפעמים גימיני, פגירו סטנדרטית
שורה תחתונה, רכב שיהיה זול לתחזוקה לטיולים קלים עד בינינונים, עם זמינות חלקים

raanan
29-03-21, 09:00
אז סמוראי אם אין מספיק מזומנים לג'ימני

leonzack
29-03-21, 09:01
אז סמוראי אם אין מספיק מזומנים לג'ימני

ודעתך על הויטרה 2000-2005 ראיתי שנמכרות גם סביב ה 18-22

raanan
29-03-21, 09:15
ודעתך על הויטרה 2000-2005 ראיתי שנמכרות גם סביב ה 18-22
כאחד שהחזיק ויטרה משופרת מאד דור 1 ,
לא חושב שזה כדאי כלכלית.
נדרש המון כסף להפוך להביא אותה לקרבת יכולת לפאג'רו סטנדרטי.
בכלל יש לויטרה עקב אכילס מעצבן ויחסית יקר שהוא פרונטאקס רגיש מאלומניום.
גם למצוא לאחרונה מפירוק , דיי משימה לא קלה.
כל זה ועוד לא דיברנו על ריקבונות וחלודה בבודי.

אם תמצא ויטרה עם פרונטאקס מברזל , בודי לא רקוב,
אז זה רכב שטח לא רע בכלל לטיולים קלים בינוניים.

רענן

leonzack
29-03-21, 09:37
כאחד שהחזיק ויטרה משופרת מאד דור 1 ,
לא חושב שזה כדאי כלכלית.
נדרש המון כסף להפוך להביא אותה לקרבת יכולת לפאג'רו סטנדרטי.
בכלל יש לויטרה עקב אכילס מעצבן ויחסית יקר שהוא פרונטאקס רגיש מאלומניום.
גם למצוא לאחרונה מפירוק , דיי משימה לא קלה.
כל זה ועוד לא דיברנו על ריקבונות וחלודה בבודי.

אם תמצא ויטרה עם פרונטאקס מברזל , בודי לא רקוב,
אז זה רכב שטח לא רע בכלל לטיולים קלים בינוניים.

רענן
אתקן את
עצמי, גראנד ויטרה דורה 1
רכב מאזור שנת 2005 - 2004

raanan
29-03-21, 10:00
זה כמעט אותו רכב רק עם עיצוב עגלגל.
היתרון , חדש יותר וכנראה פחות עם חלודה.
אם ההשוואה בין גראנד ויטרה לפורסטר ,
אז לשטח הייתי בוחר בוודאות בגראנד ויטרה.

ואם אני הייתי צריך לחפש עפ"י הדרישות שלך,
אז פאג'רו Q בנזין קצר (רק זאת משימה לא קטנה למצוא אחד שמור).

בהצלחה
רענן

leonzack
29-03-21, 11:07
זה כמעט אותו רכב רק עם עיצוב עגלגל.
היתרון , חדש יותר וכנראה פחות עם חלודה.
אם ההשוואה בין גראנד ויטרה לפורסטר ,
אז לשטח הייתי בוחר בוודאות בגראנד ויטרה.

ואם אני הייתי צריך לחפש עפ"י הדרישות שלך,
אז פאג'רו Q בנזין קצר (רק זאת משימה לא קטנה למצוא אחד שמור).

בהצלחה
רענן
תודה רבה
תסיכון למצוא פגירו q ב 20 אלף .... לא נשמע אמיתי 😄

hadtomer
29-03-21, 12:58
כאחד שהחזיק ויטרה משופרת מאד דור 1 ,

רענן

לוקח לי זמן לקשר וסליחה מראש. יש מצב שלפני כ20 שנה היית מהחבר'ה של שישי בכיכר טיראן בהרצליה?

asafk
29-03-21, 21:18
אני חושב שלהחזיק פורסטר מזדקן זה בכלל לא זול. גם לא באופן יחסי לנבלות אחרות.
החלקים יקרים. ושוק החלפים התחליפיים לא מפותח.
לדעתי לשטח קל בלבד - טריוס עשוי לתת תשובה מתאימה יותר כי יש סיכוי למצוא טריוס במצב טוב יותר וגם מדובר ברכב עם שוק חלפים תחליפיים מפותח יותר.
אני ממליץ תמיד למי שמחפש רכב זול לתחזוקה להשוות מחירים של פנס קדמי, פנס אחורי, צירייה ומזרק.

ואם פותחים את השאלה - לטיולים בלבד, לא הייתי מתעסק עם יצורי ביניים כאלה בכלל. קח גרוטאת סמוראי, זו כנראה תהיה נבלה בדיוק כמו כל רכב אחר בסכום הזה, אבל עם שוק חלפים ענק ומאוד קל לתחזוקה עצמית. ובשטח? הרבה הרבה יותר מכל בחינה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

raanan
29-03-21, 22:10
לוקח לי זמן לקשר וסליחה מראש. יש מצב שלפני כ20 שנה היית מהחבר'ה של שישי בכיכר טיראן בהרצליה?
הרצליה מכיר רק מהתקופה שהחזקתי אלפא
אולי מכירים מתקופת הויטרה כשליאור ברקאי החזיק גם.

Guy Levin
31-03-21, 02:34
אני מניח שזה ברור, אבל כמובן שיש לציין שלטריוס אין הילוך כוח בעוד לשניים האחרים יש.

אני בעלים של טריוס דור 2 (שמו בישראל טרי). אני אתן את השני שקל שלי פה, אם כי חשוב לי לציין שניסיון השטח שלי בג'יפים מוגבל ביחס לחברים המומחים פה. (כשהיה פראדו קצר במשפחה עוד הייתי צעיר מספיק בשביל לעשות את רוב ההרפתקאות שלי בשטח על אופנוע.)

קודם כל אגיד בנוגע לטריוס, היה ובחרת ללכת עליו, הייתי מותח את התקציב כמה שאפשר, אני חושב שאמרת ש-20 זה אפשרי. ב-20 אפשר למצוא (לאט ובזהירות) טריוס מבציר 2007-8 במצב טוב. מ-2007 זה הדור השני וזה הבדל מהותי מהדור הראשון, מעבר לכך שטריוס דור ראשון נראה כמו "קופסת גפרורים שמונחת על הצד" (לא זוכר איפה קראתי את זה ולמי לתת קרדיט.)

הטריוס הוא רכב נהדר. באמת. מבחינתי הפלא הכי גדול ברכב הזה זה איך הצליחו לעשות רכב כל כך קטן, עם ארבע דלתות, נוח מאוד ל-4 מבוגרים ובגאז' מכובד מאוד - ואם הבגאז' לא מספיק, כל הספסל האחורי מתקפל.

הוא לא רכב שטח פר-אקסלנס, זה חד משמעי. אין לו הילוך כוח וזה לעד יהיה בעוכריו. הבולמים מעט רכים בנסיעה אגרסיבית ומרווח הגחון סביר בלבד (20 ס"מ). הבעיה הכי גדולה - כמעט אי אפשר לשפר אותו. מיגונים דווקא יש, וגם די בזול (2300-3000 ש"ח למיגון 3 חלקים, תלוי באיזה סדנה). אבל אם תרצה להגביה למשל אתה תיתקל באופציות מועטות מאוד והן די גרועות. רוצה שנורקל? תמצא איזה קומבינה. אין נעילות, וכו' וכו'.

מה כן טוב בו?

* כל עוד מקבלים באהבה מהירות שיוט של לא יותר מ-110 קמ"ש הוא לגמרי נוח לנהיגה בכביש.
* יש לו סרן אחורי חי (כמה ג'יפונים יכולים להתגאות בזה?)
* יש לו זוויות מרכב מצוינות (היי סובארו)
* יש לו גחון בנוי היטב ללא נקודות תורפה משמעותיות.
* יש לו נעילת דיפ' מרכזית.
* הוא נחשב אמין מאוד. (שלי אצלי 8 חודשים לכן לא אעיד בעצמי אלא אציין שאלו עדויות מאחרים.)
* יש לו מידת צמיגים שהיא אמנם לא מדהימה במיוחד אבל מציעה מבחר נרחב של צמיגי 50-50 (BF, Cooper, General, Maxxis, Yokohama, Toyo ועוד ועוד... ) המידה היא - 215-65 R16
* עניין של טעם אישי - אבל לטעמי הוא נראה פנטסטי - כאמור, הדור השני בלבד.
* יש לו גלגל רזרבי במקום הנכון (אני יודע שזה מטומטמם אבל בשבילי זה קריטי)
* עלויות האחזקה שלו נמוכות. סביר להניח שאי אפשר להתקרב הרבה יותר לעלויות אחזקה של פרייבט.
* סביר בצריכת דלק (1-10 אמיתיים בנסיעה משולבת)

*אחרי הכל וכשמבינים שלטפס מעלות במהירות זחילה היא לא כוס התה של הרכב הזה, ושהוא לעולם לא יהיה ג'ימיני, מקבלים רכב די עביר וחסון בשטח ברמה קלה-בינונית. מלבד היעדר הילוך הכוח המגבלה הכי גדולה שלי איתו היא מרווח הגחון. כמובן שיש גם סרטונים מתרוצצים ברשת של טריוס עושה כל מיני מעלות קשים כאלה ואחרים אבל לעניות דעתי - חבל על הרכב. בשורה התחתונה ומנסיוני, אני לא בטוח שיש איזהשהו קרוסאובר שאפשר לומר בצורה מובהקת שהוא עדיף על הטריוס בשטח. כנראה הדאסטר. מצד שני, פורסטר למשל אפשר לשפר הרבה יותר. בכל אופן, אני יכול להעיד שכבר היום אני מגיע עם הטריוס למקומות שלא חלמתי אי פעם שאגיע אליהם. לא כי הוא כזה טוב בשטח, אלא כי רף הציפיות שלי היה ברצפה בהתחשב במוניטין שלו. אז לא, הוא לא יביא אותך לאן של"ק יביא אותך, כנראה שגם לא לאן שספורטאז' תביא אותך. אבל הוא בהחלט יביא אותך רחוק. כמובן שרק אתה יכול לדעת עד כמה אתה רוצה שהרכב שלך יהיה עביר.

* היתרון אולי הכי משמעותי בהשוואה הזו: כמובן שתמיד יש יוצאים מן הכלל - אבל באופן די גורף, אתה תמצא טריוס במצב הרבה יותר טוב (וכמובן גם יותר חדש) בהשוואה לגרנד ויטארה וספורטאז'. חיפשנו עכשיו המון זמן בדיוק את השניים הללו לאח של ארוסתי - גראנד ויטרה או ספורטאז', בתקציב דומה לשלך. במחיר של עד 20,000 שקל לא מצאנו כלום שלא נראה כמו נבלה אמיתית או לכל הפחות מעלה חשש מהותי לגבי המשך חייו של הרכב. לפעמים זה חלודה, לפעמים זה כמות מגוחכת של ק"מ, לפעמים זה אילתורים מוזרים ברכב, היעדר היסטוריית טיפולים וכו' וכו'. בסוף מצאנו גראנד ויטרה 2002 שמעלה הרבה חששות אך במחיר סביר והתקציב אפשר מעט מרווח לישור קו די רציני.
לעומתם, רבים מהטריוסים נרכשו ע"י אנשים שמעולם לא תכננו להיכנס לשטח. מאיזהשהי סיבה, גם לא נדיר למצוא טריוסים על קילומטראז נמוך. אפשר באמת באמת למצוא רכבים יפים ב-20,000 ש"ח עם קצת סבלנות. כנראה עם הרבה קילומטראז, כי בכל זאת התקציב, אבל עדיין במצב טוב מאוד. ברובם המכריע אף אחד לא התעלל ולא נדיר למצוא טריוס מאיזה זוג זקנים חמוד שלא יצא מהעיר בחייו, ויש לו היסטוריה מתועדת מלאה של טיפולים במוסך מורשה.

למען הסדר הטוב רק אציין שוב, הויטארה והספורטאז' כמובן יהיו טובים יותר בשטח, ולו בגלל הילוך הכוח שלהם (אבל אני מניח שגם מעוד כמה סיבות). הטריוס הוא רכב נפלא שנופל מהם ביכולת השטח אך הוא בהחלט ראוי כל עוד לא עוברים את הרף שלו הוא יועד מלכתחילה (שטח קל-בינוני). בנוסף יש לו עוד המון יתרונות אחרים שציינתי כאן.

בנימה קצת יותר אישית וככל הנראה משוחדת:
אני התאהבתי בו לגמרי. אני אוהב את זה שיש לו גלגל רזרבי תלוי על הבגאז' מאחורה. אני אוהב את זה שהבגאז שלו נפתח כמו בג'יפ אמיתי. אני אוהב את זה שהוא נראה כמו ג'יפ. אני אוהב את זה שהוא מרווח ושיש לו בגאז שאפשר להעמיס בו את כל מה שרוצים לטובת לינה בשטח לזוג. עם יצירתיות והצטמצמות (או גגון), גם ל-4 אנשים.
אני אוהב את זה שהוא לוקח אותי למקומות שלא האמנתי שהוא יוכל. אני אוהב את זה שגם שהוא חוטף לפעמים איזה שפשוף בגחון הלא ממוגן שלו הוא לא מתרגש מזה ולא כועס עליי (בינתיים).
בעוד מס' שנים, כאשר הג'ימיני בציר 2019 יגיע למחיר יד שנייה שאני יכול להרשות לעצמי אני כנראה אשתדרג. אבל אם הייתה לי איכשהו אופציה תיאורטית "להרכיב" לטריוס הילוך כוח ולהוסיף נעילות כנראה שלא הייתי מחליף אותו גם בעוד 10 שנים. כמובן שזה שהאישה מאוהבת בו בהחלט תורמת לעניין.

מקווה שעזרתי ולו במעט,
שיהיה בהצלחה בכל החלטה שתבחר!

גיא
31-03-21, 10:01
יופי שאתה נהנה מהאוטו :)

רק לידע כללי. תא מטען של גיפ אמיתי נפתח למעלה בצרוקים למינהם ובגיפ האמיתי אמיתי. מלא מלא. זה דלת קטנטנה בגובה 30 סמ. אז זה לא באמת תא מטען.

לא התכוונתי לבאס [emoji23]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Guy Levin
31-03-21, 10:19
יופי שאתה נהנה מהאוטו :)

רק לידע כללי. תא מטען של גיפ אמיתי נפתח למעלה בצרוקים למינהם ובגיפ האמיתי אמיתי. מלא מלא. זה דלת קטנטנה בגובה 30 סמ. אז זה לא באמת תא מטען.

לא התכוונתי לבאס [emoji23]


Sent from my iPhone using Tapatalk
קיבלתי.
עדיין מעדיף ככה:)

גיא
31-03-21, 10:22
קיבלתי.
עדיין מעדיף ככה:)

לגמרי סבבה. סתם בשביל שתדע ;)

הכי חשוב שתהנה מהאוטו שלך ואל תקשיב למי שאומר שזה לא גיפ ואי אפשר לטייל עם זה.

( גם גיפים אמיתיים נתקעים לפעמים )


Sent from my iPhone using Tapatalk

GodsFather
31-03-21, 13:14
אני מניח שזה ברור, אבל כמובן שיש לציין שלטריוס אין הילוך כוח בעוד לשניים האחרים יש.

אני בעלים של טריוס דור 2 (שמו בישראל טרי). אני אתן את השני שקל שלי פה, אם כי חשוב לי לציין שניסיון השטח שלי בג'יפים מוגבל ביחס לחברים המומחים פה. (כשהיה פראדו קצר במשפחה עוד הייתי צעיר מספיק בשביל לעשות את רוב ההרפתקאות שלי בשטח על אופנוע.)

קודם כל אגיד בנוגע לטריוס, היה ובחרת ללכת עליו, הייתי מותח את התקציב כמה שאפשר, אני חושב שאמרת ש-20 זה אפשרי. ב-20 אפשר למצוא (לאט ובזהירות) טריוס מבציר 2007-8 במצב טוב. מ-2007 זה הדור השני וזה הבדל מהותי מהדור הראשון, מעבר לכך שטריוס דור ראשון נראה כמו "קופסת גפרורים שמונחת על הצד" (לא זוכר איפה קראתי את זה ולמי לתת קרדיט.)

הטריוס הוא רכב נהדר. באמת. מבחינתי הפלא הכי גדול ברכב הזה זה איך הצליחו לעשות רכב כל כך קטן, עם ארבע דלתות, נוח מאוד ל-4 מבוגרים ובגאז' מכובד מאוד - ואם הבגאז' לא מספיק, כל הספסל האחורי מתקפל.

הוא לא רכב שטח פר-אקסלנס, זה חד משמעי. אין לו הילוך כוח וזה לעד יהיה בעוכריו. הבולמים מעט רכים בנסיעה אגרסיבית ומרווח הגחון סביר בלבד (20 ס"מ). הבעיה הכי גדולה - כמעט אי אפשר לשפר אותו. מיגונים דווקא יש, וגם די בזול (2300-3000 ש"ח למיגון 3 חלקים, תלוי באיזה סדנה). אבל אם תרצה להגביה למשל אתה תיתקל באופציות מועטות מאוד והן די גרועות. רוצה שנורקל? תמצא איזה קומבינה. אין נעילות, וכו' וכו'.

מה כן טוב בו?

* כל עוד מקבלים באהבה מהירות שיוט של לא יותר מ-110 קמ"ש הוא לגמרי נוח לנהיגה בכביש.
* יש לו סרן אחורי חי (כמה ג'יפונים יכולים להתגאות בזה?)
* יש לו זוויות מרכב מצוינות (היי סובארו)
* יש לו גחון בנוי היטב ללא נקודות תורפה משמעותיות.
* יש לו נעילת דיפ' מרכזית.
* הוא נחשב אמין מאוד. (שלי אצלי 8 חודשים לכן לא אעיד בעצמי אלא אציין שאלו עדויות מאחרים.)
* יש לו מידת צמיגים שהיא אמנם לא מדהימה במיוחד אבל מציעה מבחר נרחב של צמיגי 50-50 (BF, Cooper, General, Maxxis, Yokohama, Toyo ועוד ועוד... ) המידה היא - 215-65 R16
* עניין של טעם אישי - אבל לטעמי הוא נראה פנטסטי - כאמור, הדור השני בלבד.
* יש לו גלגל רזרבי במקום הנכון (אני יודע שזה מטומטמם אבל בשבילי זה קריטי)
* עלויות האחזקה שלו נמוכות. סביר להניח שאי אפשר להתקרב הרבה יותר לעלויות אחזקה של פרייבט.
* סביר בצריכת דלק (1-10 אמיתיים בנסיעה משולבת)

*אחרי הכל וכשמבינים שלטפס מעלות במהירות זחילה היא לא כוס התה של הרכב הזה, ושהוא לעולם לא יהיה ג'ימיני, מקבלים רכב די עביר וחסון בשטח ברמה קלה-בינונית. מלבד היעדר הילוך הכוח המגבלה הכי גדולה שלי איתו היא מרווח הגחון. כמובן שיש גם סרטונים מתרוצצים ברשת של טריוס עושה כל מיני מעלות קשים כאלה ואחרים אבל לעניות דעתי - חבל על הרכב. בשורה התחתונה ומנסיוני, אני לא בטוח שיש איזהשהו קרוסאובר שאפשר לומר בצורה מובהקת שהוא עדיף על הטריוס בשטח. כנראה הדאסטר. מצד שני, פורסטר למשל אפשר לשפר הרבה יותר. בכל אופן, אני יכול להעיד שכבר היום אני מגיע עם הטריוס למקומות שלא חלמתי אי פעם שאגיע אליהם. לא כי הוא כזה טוב בשטח, אלא כי רף הציפיות שלי היה ברצפה בהתחשב במוניטין שלו. אז לא, הוא לא יביא אותך לאן של"ק יביא אותך, כנראה שגם לא לאן שספורטאז' תביא אותך. אבל הוא בהחלט יביא אותך רחוק. כמובן שרק אתה יכול לדעת עד כמה אתה רוצה שהרכב שלך יהיה עביר.

* היתרון אולי הכי משמעותי בהשוואה הזו: כמובן שתמיד יש יוצאים מן הכלל - אבל באופן די גורף, אתה תמצא טריוס במצב הרבה יותר טוב (וכמובן גם יותר חדש) בהשוואה לגרנד ויטארה וספורטאז'. חיפשנו עכשיו המון זמן בדיוק את השניים הללו לאח של ארוסתי - גראנד ויטרה או ספורטאז', בתקציב דומה לשלך. במחיר של עד 20,000 שקל לא מצאנו כלום שלא נראה כמו נבלה אמיתית או לכל הפחות מעלה חשש מהותי לגבי המשך חייו של הרכב. לפעמים זה חלודה, לפעמים זה כמות מגוחכת של ק"מ, לפעמים זה אילתורים מוזרים ברכב, היעדר היסטוריית טיפולים וכו' וכו'. בסוף מצאנו גראנד ויטרה 2002 שמעלה הרבה חששות אך במחיר סביר והתקציב אפשר מעט מרווח לישור קו די רציני.
לעומתם, רבים מהטריוסים נרכשו ע"י אנשים שמעולם לא תכננו להיכנס לשטח. מאיזהשהי סיבה, גם לא נדיר למצוא טריוסים על קילומטראז נמוך. אפשר באמת באמת למצוא רכבים יפים ב-20,000 ש"ח עם קצת סבלנות. כנראה עם הרבה קילומטראז, כי בכל זאת התקציב, אבל עדיין במצב טוב מאוד. ברובם המכריע אף אחד לא התעלל ולא נדיר למצוא טריוס מאיזה זוג זקנים חמוד שלא יצא מהעיר בחייו, ויש לו היסטוריה מתועדת מלאה של טיפולים במוסך מורשה.

למען הסדר הטוב רק אציין שוב, הויטארה והספורטאז' כמובן יהיו טובים יותר בשטח, ולו בגלל הילוך הכוח שלהם (אבל אני מניח שגם מעוד כמה סיבות). הטריוס הוא רכב נפלא שנופל מהם ביכולת השטח אך הוא בהחלט ראוי כל עוד לא עוברים את הרף שלו הוא יועד מלכתחילה (שטח קל-בינוני). בנוסף יש לו עוד המון יתרונות אחרים שציינתי כאן.

בנימה קצת יותר אישית וככל הנראה משוחדת:
אני התאהבתי בו לגמרי. אני אוהב את זה שיש לו גלגל רזרבי תלוי על הבגאז' מאחורה. אני אוהב את זה שהבגאז שלו נפתח כמו בג'יפ אמיתי. אני אוהב את זה שהוא נראה כמו ג'יפ. אני אוהב את זה שהוא מרווח ושיש לו בגאז שאפשר להעמיס בו את כל מה שרוצים לטובת לינה בשטח לזוג. עם יצירתיות והצטמצמות (או גגון), גם ל-4 אנשים.
אני אוהב את זה שהוא לוקח אותי למקומות שלא האמנתי שהוא יוכל. אני אוהב את זה שגם שהוא חוטף לפעמים איזה שפשוף בגחון הלא ממוגן שלו הוא לא מתרגש מזה ולא כועס עליי (בינתיים).
בעוד מס' שנים, כאשר הג'ימיני בציר 2019 יגיע למחיר יד שנייה שאני יכול להרשות לעצמי אני כנראה אשתדרג. אבל אם הייתה לי איכשהו אופציה תיאורטית "להרכיב" לטריוס הילוך כוח ולהוסיף נעילות כנראה שלא הייתי מחליף אותו גם בעוד 10 שנים. כמובן שזה שהאישה מאוהבת בו בהחלט תורמת לעניין.

מקווה שעזרתי ולו במעט,
שיהיה בהצלחה בכל החלטה שתבחר!איפה יצא לך לטייל איתו?

Sent from my HD1903 using Tapatalk

Guy Levin
31-03-21, 13:52
איפה יצא לך לטייל איתו?

Sent from my HD1903 using Tapatalk
בכל אזור הגליל שלמרגלות רמת הגולן. כלומר, טיולים לכיוון רמת הגולן, דרך השטח כמובן.
בחורשן כמה פעמים.

סלח לי שאיני מכיר שמות של מסלולים. זה פחות העניין שלי. אני יוצא מהבית של ההורים בגליל שלמרגלות רמת הגולן ומתחיל את הטיול כל פעם לכיוון הגולן באיזהשהי דרך עפר כזו או אחרת. פעם היעד הוא הירדנון, פעם מצוק עורבים, פעם עין-פית וכו' וכו'. אם כי את עליית התותחים למשל (אם מישהו מכיר) עוד לא העזתי לעשות.

כמובן שגם את העמק עצמו ואת אזור הירדן ההררי אני גם מנצל לצרכי טיול. אם כי במקרים הללו לרוב מדובר כמובן בנסיעה קלילה כשהיוצא דופן הוא בחורף. בבוץ (כל עוד אנחנו מדברים על מישור) לא עמוק במיוחד המשקל הקל של הטריוס מתגלה כברכה עצומה. אני נהנתי איתו מאוד בבוץ. נזרקתי לצדדים כל הזמן אבל הכיוון הכללי נשמר ולא הייתה סכנת נפילה לתעלה הצמודה:). לא עשה קולות של שקיעה לרגע. בדרך עברנו גרנד-ויטארה מהדור האחרון שעוד יש לו הילוך כוח שעצר ולא הסכים בשום פנים ואופן להמשיך בטענה שאין סיכוי שהוא (וגם אני) עובר שם. אני המשכתי ועברתי, גם אם נזרקתי בערך שלושה מטרים ימינה מהקו המקורי שתכננתי. אין לי מושג מה הוא עשה בסוף אבל אני מניח שהוא היה יכול לעבור בלי שום בעיה והנהג פשוט פחד.

לחורשן אני נוסע מכיוון שאני גר בחיפה ביום-יום. פשוט נוסע ומנסה כל מיני צירים. ניסיתי קצת לעבוד עם Trailze או עמוד ענן כדי להתחיל לבנות לי מפות לטיולים ולהכיר מסלולים אבל אני כושל בזה לחלוטין.

למדבר עוד לא הגעתי.

לצערי אני מטייל בעיקר כרכב בודד ובד"כ זוגתי איתי. מהסיבה הזו אני משתדל שלא להגיע למצבים שאני לא די בטוח שאני אצא מהם.
יחד עם זאת בכל פעם אני מנסה עוד קצת ובמקומות שונים. אני גם לא מתבייש להכיר במגבלות הרכב (ושלי כנהג) ואני גם בהחלט עושה פניית פרסה לפעמים אם אני חושב שאני מתחיל לקפוץ מעל הפופיק.

אם הבנתי את הרמיזה בהודעה שלך באופן נכון, אתה חותר לכך שאולי אני מטייל במקומות שהם לא בדיוק מה שג'יפאים מכנים "שטח בינוני".
במידה ואני צודק, אז אגיד שיכול להיות בהחלט שאתה צודק. אני שוב אומר שאין לי יותר מידי ניסיון. נהגתי הרבה מאוד בכביש ובשטח במגוון תנאים בסופה 1 (בצבא), גם ב-DMAX. היה בבעלות המשפחה במשך 7 שנים ל"ק פראדו קצר 2002 עליו נסעתי אמנם המון בשטח אבל בעיקר בטיולים פשוטים, את הטיולים הרציניים הייתי עושה באופנוע. או טרקטורון. בעבודה נהגתי במשך שנה על ג'ימיני מהדור הקודם, אבל רק בכבישים או שבילים. לעניות דעתי, הטריוס מסתדר מצוין בשטח שנחשב קל והוא לגיטימי לשטח בינוני, אבל אני לגמרי מקבל את זה שההגדרה של בינוני אצלי יכולה להיות שונה מאוד מהגדרה של בינוני אצל דרור ברלי למשל. (אני אומר זאת כמחמאה)

erezgur
31-03-21, 14:05
קודם כל, שאפו על הרצון לטייל ועל הגשמת אותו רצון - לטעמי זה חלק חשוב והכרחי בתחביב המשותף.

אני מניח שהבנת נכון את כוונתו של הסנדק. המינוח "עבירות בינונית" אינו מתמטי וייתכן שעבירות קלה אצל אחד הינה עבירות קשה מאד אצל האחר ולכן חשוב לנו גם להיזהר בהמלצות ובקביעות הנחרצות (ראה למשל בפורום דירוג המעלות שלנו כיצד אנחנו מנסים להגדיר סולם של גירוגי מעלות 1-5 - האם כל ג'יפון יכול לעלות, האם נדרש הילוך כח, האם נדרש רכב משופר קלות / בכבדות וכו'). בהחלט ייתכן שאמירה כזו או אחרת תגרום לנהג לא מיומן עם רכב שאינו מתאים "להסתבך" קשות במקום מסויים.

לגבי -

ניסיתי קצת לעבוד עם Trailze או עמוד ענן כדי להתחיל לבנות לי מפות לטיולים ולהכיר מסלולים אבל אני כושל בזה לחלוטין.

אפשר לנסות לסייע, אם תפתח שרשור מתגלגל בתת פורום הניווט שלנו (מתחת לפורום הטיולים) - אולי צריך לבחור תוכנת ניווט שמתאימה לך יותר ואולי צריך להכיר טוב יותר כיצד לעבוד עם מפות טופוגרפיות (האמת - זה נכון בכל מקרה עבור כולנו).

Guy Levin
31-03-21, 14:25
מקבל את שתי ההערות שלך בהחלט.
כוונתי הייתה אך ורק לשתף מנסיוני, ולא לערוך השוואה מסויימת או להכתיר את הטריוס כמשהו שהוא לא. אזהר יותר בלשוני להבא. לפחות עד שאביא קבלות לאיזהשהן יכולות;). בגדול אני נמצא בפורום בעיקר כדי ללמוד ופחות בשביל להמליץ, בינתיים לפחות.

לעבוד עם מפות טופוגרפיות אני דווקא יודע (למדתי ניווטים בתיכון בכיתת טיולים וגם בצבא הייתי נווט חוד בצוות לתקופה קצרה), הבעיה שלי היא עם הטכנולוגיה המזורגגת (ואני רק בן 31 למען השם).
אני בהחלט אקח את עצתך ואפתח שרשור בקרוב לבקש עזרה בנושא. תודה.

GodsFather
31-03-21, 21:15
כוונתי בשאלה הייתה מסקרנות אמיתית ולא מתוך רצון להכניס אותך לתלם כלשהו, אדרבא. מעריך את הפירוט.

בתור מי שהחזיק כמה רכבי שטח עם הילוך וגם דאסטר, אני תמיד שמח לדעת שיש מי שמצליח להוציא את המיטב מכלים שלרוב מזלזלים בהם או ממעיטים בערכם.

אני מחפש חלופה והטריוס תמיד היה על הכוונת, לצד חשש משוק חלפים לא מוכר, עוד לפני שמדברים על שיפורים...



Sent from my HD1903 using Tapatalk

-->