PDA

צפייה בגרסה מלאה : "המפלצות המוצצות" הכי משוכללות מכות ובגדול



raanan
29-03-21, 10:14
סוף השבוע, מוקדמות ומירוץ פורמולה 1 ,
שני רכבים מיצרנים שונים ומונעים שונים (פרארי , הונדה),
המנוע מפסיק לעבוד תוך כדיי נסיעה בלי שום סיבה.
הנהג צריך לעצור בצד ולאתחל את המערכות ומשם הכל תקין.
(מזכיר את הבדיחה על תכנתים שנסעו לאילת ובדרך המנוע הפסיק לעבוד,
אחד הציע לצאת לסגור דלתות , לפתוח ולנסות להניע מחדש)

אז אם בפיסגת הטכנולוגיה יש באגים,
אפשר לצפות שבעתיד רכבים יגרמו לנו באמצע נסיעה
לעצור ולבצע ריסטרט כמו בתקופת הווינודס שקדמה ל XP ...
רק בכביש זה יותר מסוכן לעומת המסלול שלצידך נהגים עם רפלקסים מעל ומעבר לשיגרה.

בעצם עכשיו אני נזכר, היה לי צרה כזאת עם פוקוס חדשה
שאיבדה יכולת תזוזה (מנוע נשאר בסרק) בכביש החוף (ללא שוליים) עד לכיבוי והנעה מחדש.
אותו דרעק קרה באופן פאטלי חודש מאוחר יותר באילת.

רענן

gillss
29-03-21, 13:01
ניסית פעם לסוע עם סופה , בשנה שהחליטו במפעלי נצרת להחליף קרבורטור במחשב + הזרקה ? (1997)
אותו המנוע , אותה השילדה, אפילו אותו הנהג !!! (ב 95 הייתה לנו סופה קרבורטור וב97 ממוחשבת)
יוניט חמצן מחליט להתאבד באמצע כביש 1 , ורק ריסטרט מחזיר אותו לחיים.
עוד 10 - 20 ק"מ , יוניט חמצן מחילט שלא טוב לו , שוב ריסטרט והנה עוד כמה קלימטרים.

רוצה לומר ... זה לא המחשב, זה גם לא התוכניתן, אפילו לא המשתמש .
בסוף זה תלוי רק באיכות ההרכבה + רמת ה QA שבאה אחריו.

מוטי ג.
29-03-21, 14:29
סופה קרבורטור? מה?

ד ו ר ו ן
29-03-21, 15:01
סופה קרבורטור? מה?

נראה לי שהוא עומד לגלות שמכרו לו סיקס במחיר סופה.

איל מ
29-03-21, 18:05
למה אין כאן אימוג'ים נורמאליים (של ההוא שבוכה מצחוק).

יובל48
29-03-21, 18:20
כנראה שעד 97 הוא לא פתח מכסה מנוע.....

OFF-RoaD
31-03-21, 07:19
אלו מכוניות שמורכבות בפרק זמן קצר, עם כמעט 0 זמן נסיעה לפני סופהש המירוצים הראשון, והשנה אפילו פחות מהכלום שיש בד"כ לניסויים ואימונים, כמעט ואין יכולת לבדוק את הרצת המערכות והחיבור ביניהן לפני שעולים על המסלול.

בנוסף, מערכות השליטה והבקרה שם יותר דומות לאלו של מטוס קרב מאשר רכב פרטי.

בעיני זה די הגיוני שיהיו כשלים האלה ולא חושב שאפשר לזקוף זאת לחובת מישהו...

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

raanan
31-03-21, 07:53
אני מדבר על יחידת הכוח.
יחידת הכוח נבחנת , נבדקת המון במפעל של יצרן יחידת הכוח.
אכן נהיגה אמיתית על המסלול נעשית ב 3 ימים מרוכזים בפתיחת העונה.
עיקר אימון פתיחת העונה היא עבור הנהגים להכיר את הרכב,
למהנדסים לראות במציאות את ההתנהגות האוירודינמית ביחס למנהרת הרוח שהרכב נבחן במפעל.

עדיין, לא הכרנו בעבר (לפני המנועים ההיברדיים) שרכב נעצר ,
צריך תהליך אתחול של מחשב ואחרי דקה שתיים נוסע כאילו לא קרה דבר.
בעבר היה "פוף" של עשן ושמן ומחכים למנוף שיפנה את הרכב משטחי המסלול.

רענן

amir_shai
31-03-21, 08:14
לגבי הבדיחה שהזכרת. עד כמה שידוע לי המקור שלה הוא בתגובה של חברת GM לכך שביל גייטס ירד על קצב ההתקדמות של תעשיית הרכב.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

דרור ברלי
02-04-21, 15:40
ניסית פעם לסוע עם סופה , בשנה שהחליטו במפעלי נצרת להחליף קרבורטור במחשב + הזרקה ? (1997)
אותו המנוע , אותה השילדה, אפילו אותו הנהג !!! (ב 95 הייתה לנו סופה קרבורטור וב97 ממוחשבת)
יוניט חמצן מחליט להתאבד באמצע כביש 1 , ורק ריסטרט מחזיר אותו לחיים.
עוד 10 - 20 ק"מ , יוניט חמצן מחילט שלא טוב לו , שוב ריסטרט והנה עוד כמה קלימטרים.

רוצה לומר ... זה לא המחשב, זה גם לא התוכניתן, אפילו לא המשתמש .
בסוף זה תלוי רק באיכות ההרכבה + רמת ה QA שבאה אחריו.


סיפורי מעשיות.

סיקס (CJ8 ישראלי) יוצר בישראל עד 1991 עם קרבורטור (קרטר BBD הידוע לשמצה)
סופה יצאה לשוק מ-1992 עם הזרקה MPI (ברנגלר בארה"ב מ-88')

חיישן חמצן בסופות רק מ-95' (ממיר קטליטי חובה מ-95')
חיישן חמצן מקורי שורד שנים ארוכות ללא תקלה. החלפתי עכשיו בפעם שניה אחרי כמעט 12 שנה. הפעם הראשונה היתה כשרכשתי את האוטו בספטמבר 2009 והיה ללא ממיר ועם חיישן תקול) זול יחסית וקל ביותר להחלפה (מפתח פתוח + תקע לשקע).

ברזומה שלי שני סיקסים ושתי סופות.
הסופות עבדו הרבה יותר קשה, נסעו פי כמה יותר טיולים וקילומטרים.
הנסיון שלי מלמד שסופה רכב אמין, עמיד ושורד בסדרי גודל בלתי נתפסים יותר מסיקס (וגם בהשוואה לכמה "אגדות שטח" מדומיינות מייד-אין ג'פאן) , וזה נכון לכל מכלול וכל בורג באוטו, מקצה פגוש קדמי לקצה פגוש אחורי. וזה למרות שהם מאוד דומים מכנית ולמרות שהסופה מורכבת יותר בכל מה שקשור למערכות חשמל, דלק וניהול מנוע. מערכת ההזרקה הרב-נקודתית של קרייזלר לא פחות ממעולה, אמינה מאות אם לא אלפי מונים מהקרבורטור המקולל.

-->