PDA

צפייה בגרסה מלאה : יישור קו - פראדו 2002



Omri_
30-03-21, 14:48
הי חברים,

בשעה טובה התחדשתי בפראדו ארוך 2002 דיזל (מקווה שלא אתחרט על הקניה הזאת- גיפ ראשון שלי),
ומחר אני לוקח אותו למוסך לטיפול ראשוני,
מעבר להחלפת שמנים ופילטרים, יש דברים מסוימים שכדאי לבדוק כדי למנוע מחלות בעתיד?
חפרתי פה על פוסטים שונים והבנתי שיש בעיה במשולשים שכדאי לבדוק, ובעיה במזרקים של הדיזל.. זה המצב?

קצת על האוטו:
האוטו לא הניע בכלל 4 חודשים בערך (ענייני קורונה) אבל מטופל טיפטופ עם ספר טיפולים מנויילן.
בנוסף האוטו עשה מנוע חדש ממש לא מזמן הכל מתועד והתבצע בצורה מקצועית ,
המנוע הלך בגלל שנסע בלי מים והתחמם - קורה טעות :)

אשמח לכל פידבק ממי שיש ניסיון בדגם הזה.
מקווה שעשיתי החלטה נבונה שנכנסתי לתחום עם הרכב הזה.
תודה רבה!

guyo
30-03-21, 15:42
הי חברים,

בשעה טובה התחדשתי בפראדו ארוך 2002 דיזל (מקווה שלא אתחרט על הקניה הזאת- גיפ ראשון שלי),
ומחר אני לוקח אותו למוסך לטיפול ראשוני,
מעבר להחלפת שמנים ופילטרים, יש דברים מסוימים שכדאי לבדוק כדי למנוע מחלות בעתיד?
חפרתי פה על פוסטים שונים והבנתי שיש בעיה במשולשים שכדאי לבדוק, ובעיה במזרקים של הדיזל.. זה המצב?

קצת על האוטו:
האוטו לא הניע בכלל 4 חודשים בערך (ענייני קורונה) אבל מטופל טיפטופ עם ספר טיפולים מנויילן.
בנוסף האוטו עשה מנוע חדש ממש לא מזמן הכל מתועד והתבצע בצורה מקצועית ,
המנוע הלך בגלל שנסע בלי מים והתחמם - קורה טעות :)

אשמח לכל פידבק ממי שיש ניסיון בדגם הזה.
מקווה שעשיתי החלטה נבונה שנכנסתי לתחום עם הרכב הזה.
תודה רבה!תתחדש ובהצלחה.
מקווה שתהנה מהרכב ושישרת אותך שנים רבות.

נוזל קרור לא נעלם סתם. יודע מה הייתה הסיבה והאם טופל?

גיא

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

amirmoshe
30-03-21, 15:47
ברמת העקרון רכב מאוד מוצלח ומבוקש.

בדגם.הזה החזק יותר מזרקים אלקטרוניים יקרים. ביצה קדמית.קצת עדינה ביחס למנוע. והמשולשים הידועים.

מעבר לזה רכב מוצלח ובעל יכולות טובות בשטח.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

איל מ
30-03-21, 16:13
תתחדש ובהצלחה.
מקווה שתהנה מהרכב ושישרת אותך שנים רבות.

נוזל קרור לא נעלם סתם. יודע מה הייתה הסיבה והאם טופל?

גיא

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
צודק. וגם:
- עשה מנוע זה אומר שהחליפו מנוע, או עשו שיפוץ?
אם עשו שיפוץ, האם האוטו נסע ללא בעיות לפחות קיץ אחד?

נדב ש.
30-03-21, 17:12
בשעה טובה והצלחה, ושתהנה ממנו!
שים דגש מיוחד על הפרונט, תחפור בהיסטוריה ותבדוק אם החליפו תפוחי פרונט-מקורי, חלופי? מתי בוצע?
במוסך לבדוק חופשים לפי הנוהל, אם לא ידוע לך מתי החליפו ומה התקינו המלצתי להחליף הכל למקורי, תאמין לי שאתה לא רוצה פרונט קורס במהלך טיול!
בנוסף כמו שרשמו מעלי, זה הדגם עם המנוע החזק אבל המכלולים נישארו זהים, בדוק מצב השמנים בביצים וטרנספר+חופשים, גם הדיפרנציאלים מתפצחים שם כולל זה של הטרנספר.

raanan
30-03-21, 17:26
תתחדש !
אני בדעה שתבדוק מפלס שמן ונוזל קירור בלבד.
סע חודש ותעקוב אחר מפלס שמן ונוזל קירור.
תכיר את הרכב ותרגיש אם זכית או נפלת ...

אח"כ יהיה לך מלא זמן להתייעץ היכן "לשפוך" את הכסף.
תאמין לי מוסכניקים יודעים לזהות "ירוקים" שבאים לבצע יישור קו,
ואכן מוצאים הרבה מה ליישר...

כמובן,
רצוי מאד לא להיכנס לשטח לבד ולא "לקפוץ מעל הפופיק".
תכירו אחד את יכולתו של זה.

רענן

Omri_
30-03-21, 19:58
תתחדש ובהצלחה.
מקווה שתהנה מהרכב ושישרת אותך שנים רבות.

נוזל קרור לא נעלם סתם. יודע מה הייתה הסיבה והאם טופל?

גיא
לפי מה שהבנתי הוא פשוט נסע ללא מים, אבל אשאל מחר, זה שכן של ההורים האוטו יד ראשונה

Sent from my SM-G970F using Tapatalk


ברמת העקרון רכב מאוד מוצלח ומבוקש.

בדגם.הזה החזק יותר מזרקים אלקטרוניים יקרים. ביצה קדמית.קצת עדינה ביחס למנוע. והמשולשים הידועים.

מעבר לזה רכב מוצלח ובעל יכולות טובות בשטח.

תודה מעניין אם יש דרך למנוע את הבעיה במשולשים(לא יודע מה זה ביצה), ולהאריך את חיי המזרקים...

Sent from my SM-G970F using Tapatalk


צודק. וגם:
- עשה מנוע זה אומר שהחליפו מנוע, או עשו שיפוץ?
אם עשו שיפוץ, האם האוטו נסע ללא בעיות לפחות קיץ אחד?
כן החליפו מנוע, זה היה לפני כשנה

בשעה טובה והצלחה, ושתהנה ממנו!
שים דגש מיוחד על הפרונט, תחפור בהיסטוריה ותבדוק אם החליפו תפוחי פרונט-מקורי, חלופי? מתי בוצע?
במוסך לבדוק חופשים לפי הנוהל, אם לא ידוע לך מתי החליפו ומה התקינו המלצתי להחליף הכל למקורי, תאמין לי שאתה לא רוצה פרונט קורס במהלך טיול!
בנוסף כמו שרשמו מעלי, זה הדגם עם המנוע החזק אבל המכלולים נישארו זהים, בדוק מצב השמנים בביצים וטרנספר+חופשים, גם הדיפרנציאלים מתפצחים שם כולל זה של הטרנספר.
תודה רבה! אבדוק האוטו מטופל בחלקים מקוריים בלבד אבל אוודא את תקינות התפוחים, המחלה הזאת בלנד קרוזר בעייתית לפי מה שקראתי, מאוד מבאס.

תתחדש !
אני בדעה שתבדוק מפלס שמן ונוזל קירור בלבד.
סע חודש ותעקוב אחר מפלס שמן ונוזל קירור.
תכיר את הרכב ותרגיש אם זכית או נפלת ...

אח"כ יהיה לך מלא זמן להתייעץ היכן "לשפוך" את הכסף.
תאמין לי מוסכניקים יודעים לזהות "ירוקים" שבאים לבצע יישור קו,
ואכן מוצאים הרבה מה ליישר...

כמובן,
רצוי מאד לא להיכנס לשטח לבד ולא "לקפוץ מעל הפופיק".
תכירו אחד את יכולתו של זה.

רענן
אני איתך אחי, אבל בגלל שחדש לי דיזל וחדש לי המפלצות האלה אני לא רוצה להזניח או לא לאתר משהו שיגרום לי בעיות גדולות יותר אחר כך, זה קורה בפרייבטים אז בגיפים בטוח פי כמה..

Pageup
31-03-21, 00:52
אני הייתי עושה טיפול רגיל בכדי "לאפס" את המונה לרגע שקנית את האוטו.
הייתי בודק חופש במשולשים/תפוחים קדמיים ומוודא שהם מקוריים ולא חליפיים.
אני גם על הדרך הייתי מחליף רצועות מנוע ועובר על הצינורות נוזל קירור שהם
לא יבשים. לבדוק חופשים בצלבים ואם יש נזילות שהמכון לא "ראה".\
לגבי שאר השמנים, שיקול שלך. אני מקווה שעשו ראש עשו טיימינג אז תתחיל לספור
מההחלפה.

erezgur
31-03-21, 13:35
אני ממליץ בנוסף שתעבוד מול מוסכניק שמכיר את הרכב.
מישהו שידע לטפל עם שמנים ומסננים מתאימים אבל בעיקר ידע לאתר ולזהות תקלות אפשריות עוד לפני שאתה נתקל בהם בשטח...

דרור ברלי
02-04-21, 17:45
הרכב מוגבה?

אם כן, לבדוק מצב בולג'וינטים. ובכלל, בכל טיפול לבדוק ולהתייחס לנושא הזה.


כי עוד פראדו שבר בולג'וינט בחג הזה והצריך חילוץ בעייתי מהשטח.

Omri_
05-04-21, 13:58
תודה על כל המידע זה בהחלט עוזר להתמקד.
בהחלט אבקש לבדוק את המשולשים והבולגוינטים, מה שלא ברור שהבנתי שהיה recall על הבעיה הזאת, זה לא תוקן?
נשמע הזוי שכל כךל הרבה שנים אנשים סובלים מהבעיה הזאת ולא יצא תיקון כמו שצריך.
לגבי ההגבהה לא נראה לי שעשו לו.

לגבי שמן מנוע - הספק אומר 15-40?
אבל לפי מה שאני קורא היצרן אומר 10-30,
מה הנכון?

תודה!

- - - Updated - - -


אני ממליץ בנוסף שתעבוד מול מוסכניק שמכיר את הרכב.
מישהו שידע לטפל עם שמנים ומסננים מתאימים אבל בעיקר ידע לאתר ולזהות תקלות אפשריות עוד לפני שאתה נתקל בהם בשטח...

יש לך מישהו כזה מומלץ באיזור הרצליה?
לגבי החלקים אני מזמין בעצמי, רק מקורי מהסוכן.

erezgur
05-04-21, 14:11
יש לך מישהו כזה מומלץ באיזור הרצליה?
.
בשרשור דומה עלו המלצות חמות על סער מכפר סבא

נשלח מהנייד

raanan
05-04-21, 14:42
בהחלט אבקש לבדוק את המשולשים והבולגוינטים
צריך להיות מקצוען אמיתי כדיי לזהות תחילת בעיה בבולג'וינט.


מה שלא ברור שהבנתי שהיה recall על הבעיה הזאת, זה לא תוקן?
נשמע הזוי שכל כךל הרבה שנים אנשים סובלים מהבעיה הזאת ולא יצא תיקון כמו שצריך.

זה כשל תכנוני שאין באמת אפשרות להתגבר עליו.
גם אם בוצע recall והוחלפו למקוריים, עדיין במשך הזמן
ושימוש בפרט אם הרכב מוגבה, גם הבולג'וינטים הללו עלולים לקרוס.

בקיצור,
בעל פראדו חשוב שיהיה מודע ויבקש בדיקה מקצועית בכל טיפול שנתי לפחות.
כמובן כשמחליפים רק למקורי ! למרות המחיר.

רענן

guyo
05-04-21, 15:12
רענן[/QUOTE]
כמובן כשמחליפים רק למקורי ! למרות המחיר.

רענן[/QUOTE]

מה עם מחוזקים למיניהם? יש הצדקה?

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

raanan
05-04-21, 15:27
רענן
כמובן כשמחליפים רק למקורי ! למרות המחיר.

רענן[/QUOTE]

מה עם מחוזקים למיניהם? יש הצדקה?

Sent from my SM-G970F using Tapatalk[/QUOTE]

אם הם באותם מידות, אז כנראה יהיו דיי דומים למקורי בחוזקם.
לא שמעתי על קיט החלפת משולשים למשהו מסיבי יותר.
כנראה שטויטה למדו מהפשלה והבעיה לא שכיחה ב 120 או 150 .

רענן

נדב ש.
05-04-21, 16:35
צריך להיות מקצוען אמיתי כדיי לזהות תחילת בעיה בבולג'וינט.


זה כשל תכנוני שאין באמת אפשרות להתגבר עליו.
גם אם בוצע recall והוחלפו למקוריים, עדיין במשך הזמן
ושימוש בפרט אם הרכב מוגבה, גם הבולג'וינטים הללו עלולים לקרוס.

בקיצור,
בעל פראדו חשוב שיהיה מודע ויבקש בדיקה מקצועית בכל טיפול שנתי לפחות.
כמובן כשמחליפים רק למקורי ! למרות המחיר.

רענן

מסכים בהחלט עם החלק הראשון.
לגבי החלק האחרון בתשובה, זאת בדיוק ה"בעיה", ולמה אנחנו רואים פראדואים שנופל להם הפרונט, לא להיסתמך על בדיקה אחת לשנה, זה תלוי מאוד מה הרכב עושה וכמה ואיפה מטייל, גם הבדיקה הזאת היא בערבון מוגבל מאוד.
אין מה לעשות, יש כלים שהתחזוקה שלהם הופכת ליקרה, זה אחד מהם, אם מטיילים הרבה אז אחת לחצי שנה להעיף את התפוחים ולהתקין חדשים מקוריים, אם היה לי כזה ככה הייתי עושה, אבל זה אני.

raanan
05-04-21, 16:51
נדב,
שים לב למילה החשובה במשפט שלי, "לפחות" .
לעצם העניין, אנשים מתקינים מולטימדיה לפני
שמקשיבים בעניין כל כך בטיחותי
(מנסיון עם שכן, וגם עמית לשעבר לעבודה)
גם כשהראיתי להם תמונות.

רענן

נדב ש.
05-04-21, 19:26
כנ"ל.
כולל תקיעה מחורבנת גם במצוק ההעתקים כמו בשרשור שניפתח מקודם כאן, רק שלנו היו חלקי חילוף קומפלט...

דניאל מאירי
06-04-21, 09:00
גם אני רכשתי לפני כחצי שנה פראדו 2000 לטיולים בלבד (בשותפות עם חבר),
הכנסתי את הרכב לחן יצחקיאן בנתניה (גם אני גר בהרצליה), בחור אלוף שעוסק רק בלנד קרוזרים.
עשינו יישור קו לכל מה שהוא המליץ כגון :
החלפת משולשים שהיו תחליפיים למקוריים, בולג'וינטים, טיפול כולל שמנים בביצים, רצועת אביזרים,
החלפת גומיות יבשות לכחולות מפוליאוריטן, תושבות שהיו יבשות גם הוחלפו,
מאז 3-4 טיולים הוא התנהג למופת (פרט לביצה אחורית ששברנו.......קשה להגיד אם אשמת הרכב או הנהג),
ממליץ מאוד על חן - רק שלוקח כמה שבועות לקבוע אצלו תור,
דניאל

Omri_
06-04-21, 17:27
תודה לכולם!
היום עשיתי טיפול בבוקר ובדיקה, לטענת המוסכניק הרכב שמור ובמצב ממש טוב,
ביקשתי שיסתכל על הבולגוינטים הוא טוען שהם מעולים וחזקים יותר מהמקורי,
הוא אמר לי את השם של החברה אני לא ממש זוכר.
לטענתו זה תיקון קל וממש פשוט (4-5 ברגים).

חוצמזה הרכב קצת רועש אבל כנראה שככה זה דיזל,
בהמשך אקפוץ לסהר או חן או..
לבדיקה יותר מקיפה

תודה לכולם על כל העזרה

איל מ
06-04-21, 19:39
אני לא מכיר את המכונאי שלך ולא בא לזלזל בו. אבל...
מבלי להיות הלקוח החוכמולוג, נסה לוודא שהוא בודק כמו שצריך ומיוחד לרכס הזה, כי הבדיקה הרגילה של חופשים, כל עוד שיש משקל על הבולגוינט, לא תגלה את החופש.
הקושי בהרגשת החופש הוא השוני בין הרכב הזה לאחרים (ולאו דווקא בולג'וינטים חלשים יותר).

נדב ש.
06-04-21, 20:11
תודה לכולם!
היום עשיתי טיפול בבוקר ובדיקה, לטענת המוסכניק הרכב שמור ובמצב ממש טוב,
ביקשתי שיסתכל על הבולגוינטים הוא טוען שהם מעולים וחזקים יותר מהמקורי,
הוא אמר לי את השם של החברה אני לא ממש זוכר.
לטענתו זה תיקון קל וממש פשוט (4-5 ברגים).

חוצמזה הרכב קצת רועש אבל כנראה שככה זה דיזל,
בהמשך אקפוץ לסהר או חן או..
לבדיקה יותר מקיפה

תודה לכולם על כל העזרה

יופי!

התיקון קל(החלפת תפוחים כטיפול מונע לצניחת הפרונט), כל עוד תפסת בזמן ולא קרס לך המתלה באמצע טיול.

ד ו ר ו ן
06-04-21, 20:42
ביקשתי שיסתכל על הבולגוינטים הוא טוען שהם מעולים וחזקים יותר מהמקורי,
הוא אמר לי את השם של החברה אני לא ממש זוכר.

תשמע..
בינתיים ההמלצה הגורפת מנסיון רב של הרבה אנשים, זה תפוחים מקוריים.

מה גם שכמו שכתבו, בגלל המבנה השונה, הבדיקה היא לא הבדיקה הרגילה לתפוחים.

Pageup
07-04-21, 02:58
ושאתה מחליף תפוחים, אתה לוקח את הישנים ושם אותם באוטו, אם קרס בלי נזק נוסף , זה ההבדל בין יציאה על גלגלים לבין להזמין מוסכניק לשטח.

-->