התחברות

צפייה בגרסה מלאה : התעייצות - גיפ חדש - סליחה על החפירה



galezer
31-03-21, 10:56
רקע - תיכף בן 50 , ומאז הסמוראי ב92 לא חזרתי לגיפים , החיים חייבו .

תמיד היה לי רכב נשמה , אברט ישנה , GTI , VR , BANDIT 400 וכרגע שני אופנועים בחנייה ...

החלטתי להפסיק לרכב על האופנוע , כמה פעמים של "כמעט ונפגע" מביאים אותי להשבתה הנוכחית ( ב20 שנה האחרונות זה כבר קרה שלוש פעמים )

הרכב משפחה - שני ילדים מתבגרים אישה וכלב גדול .

בתחילה רציתי פשוט לקנות לאישה גימני ( חדש ) אבל הבנתי שזה פתרון פחות טוב , אף אחד מהילדים לא נכנס מאחורה , לקחנו לנסיעת מבחן ופסלנו .

זה יהיה רכב שלישי במשפחה , תקציב 150 למכונה שצריך ל"יישר קו" עד 200 למכונה מדהימה .

בתחילה קציתי לקחת JL ספורט ארוך עם מימון , אבל אובדן הערך מרתיע אותי מאוד , ונראה לי שממשי מאוד לפחות ממה אני רואה ביד 2 .

נטייה - רנגלר JK - לא חייבים קיצוני - חייב שיהיה ארוך , שאר המאפיינים פחות מעניינים .

הכוונה לעשות OVERLANDING בסיסי ביותר וקל בתחילה , לא מתכוון לעשות "סכינים" ו"מעלות" חשבתי שדגם שספורט ארוך בסיסי יתאים , הכוונה היא לבצע תוספות כל הזמן , זה חלק בלתי מהרצון , המכונה תסע פעם בשבוע לערך ...

למה JK ? - אוהב קסטומיזציה והתעסקויות , אוהב את הגג הנפתח .לא ממש אוהב יפנים יש חנייה פרטית שאפשר לנעול , ומערכת מצלמות היקפית .

האם התקציב יביא לי מכונה ראויה ? האם כדאי לחשוב על משהו אחר ? האם החשש מאובדן ערך אמור לעצור אותי מלקחת הלוואה ולקנות בסופר גיפ ?

עצתכם לפני ההתמכרות הבאה וסליחה על החפירה בפורום המכובד .

גלעזר

gillss
31-03-21, 12:34
חייב לשתף.
את "משבר" גיל החמישים עברתי יחד עם החלפת הדגם בין JK ל JL.
(זה היה בסוף שנת 2018) , בניגוד אליך כל חיי רכבתי על ג'יפים מסמוראי 1984 (900סמ"ק)
ועד ל.ק. 2014 , דרך ויטרה, טראנו, טרופר ושני ל.ק.
מצאתי מציאה (JK ספורט מדוגם ישירות מסמלת) אמנם קצת מעבר לתקציבך אבל די קרוב.


ולהלן הטעונים לשיפור הדיסוננס הקוגנטיבי.
1. JK זה לא רכב , זה מגרש משחקים למבוגרים, אתה כל הזמן מחפש מה עוד אפשר לעשות לרכב?
2. אין שום בעיה (למעט כלכלית) להפוך JK ספורט לרוביקון בריון. (רק הסמל נשאר)
3. לטייל ברנגלר לא דומה לשום ג'יפ אחר (לא יפני, לא רומני, ולא אנגלי)
במשפחתי אנו אנשי טיולים (לא שוברי סרנים בטיפוסי בולדרים) , יש לי אלפי ק"מ נהיגה בשבילי ישראל
מעולם לא נהנתי כמו ב4 השנים האחרונות.
4. מרבית החברים בעלי הג'יפונים כבר לא יבואו לטייל איתך .
ואתה תאלץ למצוא חברותא חדשה לטיולים (לא בגלל שהם לא רוצים הם פשוט לא יכולים:)).
5. לא מכיר את המילה ירידת ערך ברנגלר ! לרכב הזה אין באמת מחירון
אולי בגלל השונות הבלתי נתפסת בין רכב אחד למשנהו.
6. רנגלר ארוך הוא הרכב האולטימטיבי לאוברלנדינג.
בלי גגון ובלי בעיה , אנו דוחסים לתא המטען :
יריעת צמר גמלים 5X5 לריפוד , טורבוטנט פריסטנדר , 4 כסאות ושולחן (אלי אקספרס)
סנאו-מאסטר 42L , ארגז כלים (עם כל מה שאי פעם נצטרך) ועוד נשאר מקום.
7. תצרוכת הדלק אמנם שערורייתית אבל נסבלת בנסועה השנתית המינורית שלנו כמשפחה.




המלצתי - גש לסמלת או לאוטומקס , חפור היטב במציאות , קח את הרכב שהכי מתאים לך
חיים רק פעם אחת , אז כדאי לחיות טוב.
אני איש פסימי מטבעי אך לא מתחרט לרגע על הבחירה.

Crabbing
31-03-21, 14:00
רקע - תיכף בן 50 , ומאז הסמוראי ב92 לא חזרתי לגיפים , החיים חייבו .

תמיד היה לי רכב נשמה , אברט ישנה , GTI , VR , BANDIT 400 וכרגע שני אופנועים בחנייה ...

החלטתי להפסיק לרכב על האופנוע , כמה פעמים של "כמעט ונפגע" מביאים אותי להשבתה הנוכחית ( ב20 שנה האחרונות זה כבר קרה שלוש פעמים )

הרכב משפחה - שני ילדים מתבגרים אישה וכלב גדול .

בתחילה רציתי פשוט לקנות לאישה גימני ( חדש ) אבל הבנתי שזה פתרון פחות טוב , אף אחד מהילדים לא נכנס מאחורה , לקחנו לנסיעת מבחן ופסלנו .

זה יהיה רכב שלישי במשפחה , תקציב 150 למכונה שצריך ל"יישר קו" עד 200 למכונה מדהימה .

בתחילה קציתי לקחת JL ספורט ארוך עם מימון , אבל אובדן הערך מרתיע אותי מאוד , ונראה לי שממשי מאוד לפחות ממה אני רואה ביד 2 .

נטייה - רנגלר JK - לא חייבים קיצוני - חייב שיהיה ארוך , שאר המאפיינים פחות מעניינים .

הכוונה לעשות OVERLANDING בסיסי ביותר וקל בתחילה , לא מתכוון לעשות "סכינים" ו"מעלות" חשבתי שדגם שספורט ארוך בסיסי יתאים , הכוונה היא לבצע תוספות כל הזמן , זה חלק בלתי מהרצון , המכונה תסע פעם בשבוע לערך ...

למה JK ? - אוהב קסטומיזציה והתעסקויות , אוהב את הגג הנפתח .לא ממש אוהב יפנים יש חנייה פרטית שאפשר לנעול , ומערכת מצלמות היקפית .

האם התקציב יביא לי מכונה ראויה ? האם כדאי לחשוב על משהו אחר ? האם החשש מאובדן ערך אמור לעצור אותי מלקחת הלוואה ולקנות בסופר גיפ ?

עצתכם לפני ההתמכרות הבאה וסליחה על החפירה בפורום המכובד .

גלעזר

בתקציב שיש לך קניתי את JK שלי.
גם אני בדקתי ג׳ימני חדש וזמני האספקה והגודל הרתיעו אותי.
חיפשתי רנגלר ולא היה קל למצוא.
המון כלים הם מפלצות מעבר למה שנדרש לי, מה שמעלה את המחיר ואת הקושי לחיות עם הרכב.
כלים מקוריים ושמורים נחטפו מהר מאד.

בסוף, דרך חבר של חבר, הגיע וואטסאפ ב 6 בבוקר ״תתקשר זריז לבחור הזה...״.
נפלתי על כלי משופר חוקי שלא הספיק להיות בשטח, עם ק״מ נמוך.

אם תעקוב יום יום (יותר מפעם ביום) אחרי המלאי באוטו-דיל אולי תצליח לשים יד על כלי משומש טוב לפני שהוא עף.


Sent from my iPhone using Tapatalk

hadtomer
31-03-21, 14:10
. (

4. מרבית החברים בעלי הג'יפונים כבר לא יבואו לטייל איתך .
ואתה תאלץ למצוא חברותא חדשה לטיולים (לא בגלל שהם לא רוצים הם פשוט לא יכולים:)).
.
אני חייב לתקן ולציין שלמה לעזאזל שמישהו ירצה לטייל ברנגלר עם ג'יפונים? (בכלל, סליחה, מתלבט בין טוסון לספורטאז'? באמת? בחיאת מה זה קשור אלינו).

וגם- האפקט על שאר חברי הקבוצה שאינם עם רנגלר אך כן עם JEEP הוא דווקא שונה. במקרה שלנו ברגע שנכנס לקבוצה רוביקון , לקח בדיוק 3 חודשים ו 3 טיולים עד שבוצעה "הדבקת קצב" של יתר החברים- מרגע הגעת הרוביקון הגיעו הרבה ארגזים מארץ הדוד סאם- כדי לוודא שלא ישאר דיפרנציאל פתוח, לא ישאר גחון נמוך, לא יתועד LOW שאינו קטלני בזחלניותו- ולא יגרמו עיכובים. באמת המון ארגזים עם המון המון תופינים. והכל דווקא בזכות זה שאנשים ראו לפתע מה קורה כשיש רוביקון בחבר'ה. תכלס ברור -לכולם - שמדובר רק בתחנות ביניים בדרך ל JK.

galezer
31-03-21, 14:25
תודה לכולם, אתם רק מגבירים לי את החשק , והוא כרגע גדול .

אוטודיל רעיון טוב - קניתי שם את הVR6 והGTI שהיו מעולות ושמורות .

לגבי אובדן הערך , אין דבר כזה שאין אובדן ערך , אולי טיפה פחות , 30 אש"ח בשנה שנתיים הראשונות זה סכום מרתיע ל"תחביב" ....

הדלק לעניות דעתי זניח בהתחשב בהוצאה הראשונית .

אם יש למישהו JK שרופא המשפחה שלו מוכר , נא לשלוח .

דרך אגב איך ממגנים מפני גניבה מכונית כזו ?

gillss
31-03-21, 14:46
תודה לכולם, אתם רק מגבירים לי את החשק , והוא כרגע גדול .

אוטודיל רעיון טוב - קניתי שם את הVR6 והGTI שהיו מעולות ושמורות .

לגבי אובדן הערך , אין דבר כזה שאין אובדן ערך , אולי טיפה פחות , 30 אש"ח בשנה שנתיים הראשונות זה סכום מרתיע ל"תחביב" ....

הדלק לעניות דעתי זניח בהתחשב בהוצאה הראשונית .

אם יש למישהו JK שרופא המשפחה שלו מוכר , נא לשלוח .

דרך אגב איך ממגנים מפני גניבה מכונית כזו ?

1. אוטודיל = 10K רווח לסוכן. אין באמת יתרון חוץ מההרגשה לקנות בחנות.
2. יש דבר כזה "העדר אבדן ערך" , כשאתה מחזיק רכב שיצא מהיבואן בסטנדרט "רישיון" ובלי לטחון אותו
אתה אלול להיות מופתע ממכירה בערך הנומינאלי שקנית !
3. דלק זה אירוע אינדבידואלי לבעל הרכב. (מאד תלוי בשימושי הרכב ובנסועה שנתית)
4. אין לי חברים רופאים.
5. מיגון גניבה = דרישת המבטח , שווה לרוץ הרבה בין המבטחים בשביל לאזן בין פרמיה שנתית אל מול דרישות מיגון.
מה שבטוח !!! באירוע גניבה (אובדן מלא) השיפוי הוא הרבה פחות ממה שיכולת לקבל במכירה עצמאית.

חיפוש נעים חיפוש שמח , ובהצלחה.

gillss
31-03-21, 14:56
. (
אני חייב לתקן ולציין שלמה לעזאזל שמישהו ירצה לטייל ברנגלר עם ג'יפונים? (בכלל, סליחה, מתלבט בין טוסון לספורטאז'? באמת? בחיאת מה זה קשור אלינו).

וגם- האפקט על שאר חברי הקבוצה שאינם עם רנגלר אך כן עם JEEP הוא דווקא שונה. במקרה שלנו ברגע שנכנס לקבוצה רוביקון , לקח בדיוק 3 חודשים ו 3 טיולים עד שבוצעה "הדבקת קצב" של יתר החברים- מרגע הגעת הרוביקון הגיעו הרבה ארגזים מארץ הדוד סאם- כדי לוודא שלא ישאר דיפרנציאל פתוח, לא ישאר גחון נמוך, לא יתועד LOW שאינו קטלני בזחלניותו- ולא יגרמו עיכובים. באמת המון ארגזים עם המון המון תופינים. והכל דווקא בזכות זה שאנשים ראו לפתע מה קורה כשיש רוביקון בחבר'ה. תכלס ברור -לכולם - שמדובר רק בתחנות ביניים בדרך ל JK.

כשכל חבריך הם בעלי דצ'יה , טוסון , XV ואולי כמה ספורטאז'ים.
ואתה רוכב על קינג או ל.ק. , אפשר להסתדר עם זה.
בוחרים מסלולים יותר רכים, עוקפים מעלות ומורדות (סיבובים של עשרות ק"מ)
מתכננים צירים לפי מרווחי גחון , והכל בשביל לא לפרק לחבר/חברה את האוטו.
כשאתה רוכב על JK מוגבה 3.5 עם גלגלי בידלוק 33 ודיפון מלא.
אתה מתחיל להרגיש לא נח עם החברים הישנים והטובים.

erezgur
31-03-21, 15:21
כשכל חבריך הם בעלי דצ'יה , טוסון , XV ואולי כמה ספורטאז'ים.
ואתה רוכב על קינג או ל.ק. , אפשר להסתדר עם זה.
בוחרים מסלולים יותר רכים, עוקפים מעלות ומורדות (סיבובים של עשרות ק"מ)
מתכננים צירים לפי מרווחי גחון , והכל בשביל לא לפרק לחבר/חברה את האוטו.
כשאתה רוכב על JK מוגבה 3.5 עם גלגלי בידלוק 33 ודיפון מלא.
אתה מתחיל להרגיש לא נח עם החברים הישנים והטובים.נתקע לך כפתור ההדגשה (bold) או שאתה סתם נהנה לצעוק עלינו?

נשלח מהנייד

איל מ
31-03-21, 15:23
לפני שאתה בוחר ברנגלר ארוך בשביל אוברלנדינג. תברר מה המשקל שמותר להעמיס עליו. אתה תהיה מופתע לרעה.

Crabbing
31-03-21, 16:02
1. אוטודיל = 10K רווח לסוכן. אין באמת יתרון חוץ מההרגשה לקנות בחנות.
2. יש דבר כזה "העדר אבדן ערך" , כשאתה מחזיק רכב שיצא מהיבואן בסטנדרט "רישיון" ובלי לטחון אותו
אתה אלול להיות מופתע ממכירה בערך הנומינאלי שקנית !
3. דלק זה אירוע אינדבידואלי לבעל הרכב. (מאד תלוי בשימושי הרכב ובנסועה שנתית)
4. אין לי חברים רופאים.
5. מיגון גניבה = דרישת המבטח , שווה לרוץ הרבה בין המבטחים בשביל לאזן בין פרמיה שנתית אל מול דרישות מיגון.
מה שבטוח !!! באירוע גניבה (אובדן מלא) השיפוי הוא הרבה פחות ממה שיכולת לקבל במכירה עצמאית.

חיפוש נעים חיפוש שמח , ובהצלחה.

אוטודיל = הכלים המלוקקים של הגברת מהרצליה שעושה טרייד-אין אצל היבואן ולא יודעת איך נראה אתר יד-2.
קנינו ככה גראנד לגיסי, המחיר היה הוגן מאד, כך גם הנכונות שלהם לטפל בדברים שמצאנו.


Sent from my iPhone using Tapatalk

galezer
02-04-21, 11:46
לפני שאתה בוחר ברנגלר ארוך בשביל אוברלנדינג. תברר מה המשקל שמותר להעמיס עליו. אתה תהיה מופתע לרעה.

יש לזה פתרונות , מחברים את המנשא למרכב דרך הגג ...

https://www.rhinoadventuregear.com/products/rhino-rack-pioneer-platform-backbone-rack-system-jeep-wrangler-jl-4dr-hardtop-3-base

250 ליברות משמע לי מספק בהחלט .

הבעייה הנוכחית היא המקום לכלב ( הילד השלישי )


Sent from my iPhone using Tapatalk

galezer
02-04-21, 11:50
יכול להיות שאני מחפש חד קרן ,
או שהכלים משופרים יותר מדי בשבילי ורוצים הרבה כסף ואין לי כוונה להיכנס או לזה .
בכלל המחיר נראה לי הזוי , קולגות אמריקאים שלי נוסעים בר דלק כרכב תפרנים ...

בנתיים ראיתי דווקא פאג׳רו יפה ומלוקק עם 67 אק״מ שיש לו גם מקום לאוגדה ובתקציב . הבעיה היחידה שאין לי חיבור איתו .

כלה קשה .


Sent from my iPhone using Tapatalk

omri_t
02-04-21, 11:59
רנגלר זה אחלה.
אבל אם אתה לא הולך לאתגר אותו בשטח-
זה קצת אובר קיל.
ובתכלס, בלי לפגוע, זה לא אוטו שכיף לנסוע בו.

מציע לך לפזול רגע לגראנד צירוקי.
Wk
או wk2
עם מנוע המי
וגימור מפנק

תקבל אוטו שכיף מאוד לנהוג בו בכביש.
וגם בשטח לא תתאכזב.
וזה לא סתם עוד "אקזמפלר"
הרבה יותר אוטו. הרבה יותר ערך לכסף.

תתלבט טוב בין ה wk ל wk2
למרות השם זה רכב שונה לחלוטין.

איל מ
02-04-21, 12:02
יש לזה פתרונות , מחברים את המנשא למרכב דרך הגג ...

https://www.rhinoadventuregear.com/products/rhino-rack-pioneer-platform-backbone-rack-system-jeep-wrangler-jl-4dr-hardtop-3-base

250 ליברות משמע לי מספק בהחלט .

הבעייה הנוכחית היא המקום לכלב ( הילד השלישי )


Sent from my iPhone using Tapatalk

אני מדבר על המשקל הכולל המותר של הרכב.

galezer
02-04-21, 13:06
המי אני מאוד אוהב , והדלק כאן לא ממש משנה לי ...
אתה מכיר משהו ספציפי לא שחוט לגמרי ?
כמה ישן זה אמור להיות ? .


Sent from my iPhone using Tapatalk

KOOKE
02-04-21, 13:16
כבעלים של רנגלר JK משופר מאד אנ קצת משוחד....אבל בתקציב שלך אתה בהחלט יכול למצוא רנגלר JK ארוך משופר קלות ושמור היטב - אבל לו אני בנעלייך הייתי מתאמץ ומחפש גם עם מימון רנגלר JL ארוך....עולם אחר מבחינת חווית נסיעת הכביש ואיכות החיים בתא הנוסעים.

רנגלר JL אולי לא אידאלי כרכב אוברלנדינג אבל עם גגון ראוי זה רכב בהחלט מספק לשני מבוגרים+ שני מתבגרים+ כלב גדול.

שני המתבגרים + הכלב בספסל האחורי ותא המטען + הגגון יספיקו לכם לטיולים ארוכים של כמה ימים ברצף ואפילו שבוע.

כמו שאמרו לפניי - הסר דאגה מליבך בעניין ירידת הערך...שוק הרנגלרים יד 2 מטורף לחלוטין והרנגלר שומר על ערכו היטב ואף עולה בערכו גם אם הוספת לו "שיפור" כמו מדבקה או זו פנסים נוספים...פשוט שוק יד 2 מטורף. פה ושם יש מציאות אבל צריך הרבה סבלנות לעקוב בהדיקות אחר הלוחות ברשת כולל הפייסבוק ולחטוף מה אם יש אחד שמור לא משופר שבאמת לא ראה שטח - ויש כאלו.

hadtomer
02-04-21, 13:29
תראה שניה. כמה דברים שכדאי שתיקח בחשבון. לתחושתי האישית, אנחנו מגיעים מרקע רעיוני דומה, כלומר מה שחשוב זה שיהיה בבית רכב מעניין- ובר שדרוג. כאשר עצם השדרוג הוא מה שחשוב, במישור הרעיוני לא פחות מהמישור המעשי. במקרה שלך הגעת מ VR, אחרי זה ממארק חמש או שש, במקרה שלי זו היתה ראלי, אחרי זה XSI, כולן כמובן עברו כל מיני דברים שדרשו בעיקר הטבעת מספרי מנוע.....

השורה התחתונה היא שאתה זקוק לרנגלר. אני יודע שזה נשמע מוזר לקבוע דבר כזה בכזו נחרצות, אבל תאמין לי שאתה זקוק לרנגלר. אתה יכול בהחלט לקחת גראנד צ'רוקי המי אוברלנד, אבל ימאס לך ממנו מהר מאוד מכיוון שהיכות לשדרג אותו מוגבלת. נכון, מנוע המי זה מדליק, אבל הרכב שמסביבו אינו חבילה שאפשר לשבת על הקטלוגים בארה"ב עם אקסל ולסמן "כזה כזה כזה כזה". כנ"ל לגבי הפאג'רו. אני שוב מדגיש, אם אתה מגיע ממקום דומה לשלי, יש לי תחושה שאתה מחפש את המרכיב המאוד חמקמק של "אופי". ואני לא בטוח שזה משהו שתמצא בכמויות גדושות ברכבים שאינם רנגלר.וכן, הוא לא הרכב הכי נוח להעמסה, לא הכי נוח בכביש וכל זה, אבל אני מניח שפעם גם אמרו לך שלא תעיז לקנות ביאנקי אבארט כי אם תיתן יותר מדי קונטרה בהגה היא תתהפך (ככה דיברו באייטיז). מה שאני אומר זה שכדי להשיג את אפקט הלהסתובב להסתכל באוטו כשאתה מתרחק ממנו, אתה צריך רנגלר.

קח בחשבון- אוברלנדינג זו דרך חיים שנראית טוב בקולוראדו. אני את 3 השנים האחרונות ביליתי בלהסב לאוברלנד (כמובן במגבלות תקציב קשות) ואני חייב לציין שזה משהו שנראה מקסים אולי ברשתות החברתיות. תכלס זה קמפינג לעשירים. זה כיף, אבל בוא.....מדינת ישראל. שמורות טבע. אתה בא עם האוברלנדר שלך לחניון לילה ולידך יושבים 5 ערסים עם ערכת קריוקי ומרצדס M קלאס. גם זה קורה. אבל אין ספק שההצטיידות היא פאן טהור. ומגוון האביזרים לאוברלנד ברנגלר- ספציפית ברנגלר-- הוא כמעט אינסופי.

galezer
02-04-21, 14:36
תראה שניה. כמה דברים שכדאי שתיקח בחשבון. לתחושתי האישית, אנחנו מגיעים מרקע רעיוני דומה, כלומר מה שחשוב זה שיהיה בבית רכב מעניין- ובר שדרוג. כאשר עצם השדרוג הוא מה שחשוב, במישור הרעיוני לא פחות מהמישור המעשי. במקרה שלך הגעת מ VR, אחרי זה ממארק חמש או שש, במקרה שלי זו היתה ראלי, אחרי זה XSI, כולן כמובן עברו כל מיני דברים שדרשו בעיקר הטבעת מספרי מנוע.....

השורה התחתונה היא שאתה זקוק לרנגלר. אני יודע שזה נשמע מוזר לקבוע דבר כזה בכזו נחרצות, אבל תאמין לי שאתה זקוק לרנגלר. אתה יכול בהחלט לקחת גראנד צ'רוקי המי אוברלנד, אבל ימאס לך ממנו מהר מאוד מכיוון שהיכות לשדרג אותו מוגבלת. נכון, מנוע המי זה מדליק, אבל הרכב שמסביבו אינו חבילה שאפשר לשבת על הקטלוגים בארה"ב עם אקסל ולסמן "כזה כזה כזה כזה". כנ"ל לגבי הפאג'רו. אני שוב מדגיש, אם אתה מגיע ממקום דומה לשלי, יש לי תחושה שאתה מחפש את המרכיב המאוד חמקמק של "אופי". ואני לא בטוח שזה משהו שתמצא בכמויות גדושות ברכבים שאינם רנגלר.וכן, הוא לא הרכב הכי נוח להעמסה, לא הכי נוח בכביש וכל זה, אבל אני מניח שפעם גם אמרו לך שלא תעיז לקנות ביאנקי אבארט כי אם תיתן יותר מדי קונטרה בהגה היא תתהפך (ככה דיברו באייטיז). מה שאני אומר זה שכדי להשיג את אפקט הלהסתובב להסתכל באוטו כשאתה מתרחק ממנו, אתה צריך רנגלר.

קח בחשבון- אוברלנדינג זו דרך חיים שנראית טוב בקולוראדו. אני את 3 השנים האחרונות ביליתי בלהסב לאוברלנד (כמובן במגבלות תקציב קשות) ואני חייב לציין שזה משהו שנראה מקסים אולי ברשתות החברתיות. תכלס זה קמפינג לעשירים. זה כיף, אבל בוא.....מדינת ישראל. שמורות טבע. אתה בא עם האוברלנדר שלך לחניון לילה ולידך יושבים 5 ערסים עם ערכת קריוקי ומרצדס M קלאס. גם זה קורה. אבל אין ספק שההצטיידות היא פאן טהור. ומגוון האביזרים לאוברלנד ברנגלר- ספציפית ברנגלר-- הוא כמעט אינסופי.

אני חושב שבהחלט קלעת כאן לצורך בצורה יותר מדוייקת , כנראה הצורך לשדרג לנצח הוא יותר גדול מאשר יכולות האוברלנדינג .

אחרת , ריאלית , הפאגרו המלוקק היה שובה אותי . מוכרח להודות שלא הרגשתי כלום .
פיאט 600 שעברה ברחוב עשתה אותי הרבה יותר הורמונלי , יש לה את האופי החמקמק הזה .

כנראה צריך לקנות ספורט ארוך בלי כלום , ולהתחיל את המסע , לאט.

hadtomer
02-04-21, 16:01
לתחושתי האישית התשובה היא כן. אני פחות מתייחס לרכב כרכב ויותר כפלטפורמה שממנה אפשר להתחיל משהו. אתה יכול להתחיל כמובן מכל דבר- אבל מכל הרכבים האלה שיש להם 4 מתלים נפרדים, אתה מהר מאוד מגיע לתחושה של רוויה בגלל שאתה ממצה את יכולת השדרוג בהגבהה של 2 אינץ'. ואז אוקיי, אתה מביא גם נאמר אוהל גג ותאורה וכו- אבל זו הנקודה שבה אתה ממצה מהר מאוד. לתחושתי האישית, הסיבה מדוע בארה"ב פלטפורמות האוברלנד הבולטות הן הטאקומה, הפוראנר והרנגלר (שלא לדבר על הגדליאטור) אינה בהכרח האיכויות ההיסטריות של הנסיעה וכל זה, אלא העובדה שאתה מכוסה כל כך טוב בהיבט המענג של הלהתעסק עם הרכב. יש לך כל כך הרבה אפשרויות פשוט לקנות דברים, לכל כיס ולכל תקציב. ובתכלס זה הכיף. אני מודה-אני מטייל פעם בחודש נטו. ועוד גיחה אחת של קל"ב לאיזה הר במרחק חצי שעה מגוש דן, אבל זה לא העיניין. העיניין הוא הלהתעסק. זה כמו שבתכלס קשה לי להגיד שכל שבת היתי בנס הרים וצחקתי על סי בי ארים בבר בהר--אבל כן היתי כל שישי בדיינו עד שמונה בערב עם הלפטופ פתוח. אני חושב שאתה תהנה מהרנגלר יותר פשוט בגלל שזה רכב שלא יכול להימאס עליך מבחינת "לשמור על הגחלת".

עוד נקודה חשובה: הספורט הוא נקודת מוצא. זה מה שיפה ברכבים האלה. אתה לא חייב להתחיל עם רוביקון אבו רוביקון. אין בכלל ספק לגבי זה שהכלי מדהים- אבל מבחינת חלוקת תקציב זה יותר נוח- בתכלס כמה רכבים אדוני מכיר שמאפשרים לך להתאים את הרכב במהלך כל ימי חייו לכל גחמה מכאנית שמתרוצצת לך בראש? הגעת פעם ראשונה למכשול בלתי עביר? איזה כיף אדיר זה לחזור הביתה ולפתוח מחשב ולומר "רגע רגע- לא עברתי.....אז עכשיו אני צריך את ההגבהה הזאת והזאת ואת הנעילה הזאת והזאת". זה מבחינתי כיף לא פחות מחוויית הנסיעה.

Crabbing
02-04-21, 18:37
יכול להיות שאני מחפש חד קרן ,
או שהכלים משופרים יותר מדי בשבילי ורוצים הרבה כסף ואין לי כוונה להיכנס או לזה .
בכלל המחיר נראה לי הזוי , קולגות אמריקאים שלי נוסעים בר דלק כרכב תפרנים ...

בנתיים ראיתי דווקא פאג׳רו יפה ומלוקק עם 67 אק״מ שיש לו גם מקום לאוגדה ובתקציב . הבעיה היחידה שאין לי חיבור איתו .

כלה קשה .


Sent from my iPhone using Tapatalk

כמו שאמרתי, זה דורש סבלנות ועדיף גם שיטוט בחוגים הנכונים.
זה יהיה שווה את זה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

galezer
18-04-21, 12:04
ראיתי אחד 2009 עם 150 אק"מ הבעיה היא המנוע הישן יותר והפחות אטרקטיבי , יכול להיות פלטפורמת התחלה מתאימה ? לזה יש כסף במזומן ....

דעתכם ?

KOOKE
18-04-21, 13:12
מנוע ה- 3.8 נחשב להכי אמין מבין מנועי הרנגלר (3.6 ל', 2ל' טורבו, דיזל, מנוע היברידי ולאחרונה מנוע המי ).

אחלה פלטפורמה ויש כאלו שבגלל האמינות יחסית של המנוע הזה דווקא מחפשים את המנוע 3.8 ל'.

יתרון נוסף למנוע 3.8 ל' - ניתן להוסיף לו בעלות נמוכה (יחסית) מפחית יחס העברה בטרנספר ("רוביקראולר") שמאפשר זחילה מאד איטית ונשלטת במעבר מכשולים מאד קשים.

nirs
18-04-21, 13:52
שלמה, קצת מפתיע אותי מה שכתבת.
ה- 3.6 נחשב למוצלח מבין המנועים ששולבו ברנגלר JK וממשיך להיות המנוע המוביל גם ב JL ובגלדיאטור, ולא בכדי.
פתרונות דוגמאת רוביקרולר, יש כבר מזמן גם לתיבת ההילוכים של ה 3.6 (שעדיפה לאין שיעור על הקודמת).
בסופו של יום, הכל זה עיניין של תקציב.


Sent from my iPhone using Tapatalk

KOOKE
18-04-21, 18:36
ניר

כתבתי הכי אמין לגבי ה- 3.8 ל'. ה 3.6 ל' פחות אמין ממנו. אכן השילוב גיר אוטו' של ה- 3.6 מוצלח יותר וגם ההספק טוב יותר יען התנהגות הרכב בכביש.

אבל למנוע 3.6 יש רק "אטלס" לעניין זחילת סלעים- מנגנון יקר פי שניים מה"רוביקראולר" ולא מפחית את יחס העברה כמו שהרובי קראולר מפחית.

Crabbing
18-04-21, 18:50
יש לזה פתרונות , מחברים את המנשא למרכב דרך הגג ...

https://www.rhinoadventuregear.com/products/rhino-rack-pioneer-platform-backbone-rack-system-jeep-wrangler-jl-4dr-hardtop-3-base

250 ליברות משמע לי מספק בהחלט .

הבעייה הנוכחית היא המקום לכלב ( הילד השלישי )


Sent from my iPhone using Tapatalk

נשמע שאתה צריך רנגלר ארוך.
הייתי במצב שלך.
אני עם 3 ילדים קטנים וכלב, בתחילת תהליך החיפוש הצלחתי לשכנע את עצמי שטיולים משפחתיים זה רק עם הקרוסאובר של אשתי והרנגלר ישמש רק לטיולי חברים, שם הקצר מספיק.
קניתי ארוך ומאד שמח עם הבחירה, הילדים היו במדבר בחורף האחרון הרבה יותר פעמים ממה שציפיתי, וזה כיף.
ניצלתי את תא המטען עד תום.
לגבי רכב זה או אחר שמצאת, אתה צריך לבדוק אותו אצל מישהו שמבין, עם ליפט.
150K ק״מ יכול להיות רכב שמור ומטופל, או כזה שצריך להחליף אצלו כל תפוח/מיסב אפשרי.

nirs
18-04-21, 20:12
ניר

כתבתי הכי אמין לגבי ה- 3.8 ל'. ה 3.6 ל' פחות אמין ממנו. אכן השילוב גיר אוטו' של ה- 3.6 מוצלח יותר וגם ההספק טוב יותר יען התנהגות הרכב בכביש.

אבל למנוע 3.6 יש רק "אטלס" לעניין זחילת סלעים- מנגנון יקר פי שניים מה"רוביקראולר" ולא מפחית את יחס העברה כמו שהרובי קראולר מפחית.

בזמנו שהתלבטתי בין השניים קראתי לא מעט השוואות בין המנועים.
בשום השוואה לא נטען שה 3.6 פחות אמין מה 3.8. תוכל בבקשה להביא סימוכין לטענה?


Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
18-04-21, 20:22
תרשו לי לקצר (בכל זאת יש שאלה תלויה באוויר).
בתקופה בה רנגלרים נסחרים במחירים של קוקאין, ובה יש ביקוש גבוה לרכבי שטח, אם מצאת רנגלר טוב במחיר טוב, זה לא משנה אם זה 3.6 או 3.8.
כל עוד זה לא 2 טורבו אתה בסדר.

asafk
18-04-21, 20:22
זה לא משנה יותר או פחות אמין - זה מה שאתה יכול לקנות. הדור הראשון רכב מצויין - ואם יש לך תקציב לקנות אותו במזומן - בדוק אותו היטב ואם הוא טוב- תתחדש.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

grand
18-04-21, 20:24
ניר, ישנה בעיית כשל ידועה במנועי 3.6 במרימי השסתומים, לפחות בשנים הראשונות סבלו הרבה מתופעת תיקתוק שסתומים עד לרמת כשל ראש מנוע, התיקון גם לא זול, שמעתי על סכומים של מעל 10k.

https://tuningpro.co/the-4-most-common-fca-pentastar-3-6l-engine-problems/
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

galezer
18-04-21, 21:00
נתתם לי תמונה ברורה , תודה ...


Sent from my iPhone using Tapatalk

IlanG
18-04-21, 21:16
באמת עשיתם לי חשק לחזור לרנגלר .... מי יודע אולי לסבא סבן יהיה בסוף נינן jk [emoji1787][emoji1787]

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

grand
18-04-21, 21:42
הרנגלרים אמנם שומרים מחיר ונסחרים במחירים גבוהים, אבל המון רכבים מפורסמים המון זמן עם מחירים מפוצצים שאף אחד לא משלם עליהם, מנסיון.. עם קצת סבלנות ניתן להשיג רנגלר במחיר שפוי, מחיר שלא שונה ואולי זול מלנדקרוזר מקביל.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

galezer
29-04-21, 15:15
בנתיים ראיתי כמה רנגלים משומשים , כדי לא לקחת הלוואה שאתחרט עליה

משהו כאן אני מפספס ?

ראיתי מכונה יפה 2008 ! כלומר חצי נבלה , קצת משופרת , 130 אק"מ ,רוצים עליה 140 אש"ח נגיד אפשר לסגור על 120 אם אתעקש ....

לא מכיר מחירים כאלה לרכב ישן , השוק נראה לי משוגע לגמרי ....

צריך לחכות ? או שאלה המחירים ?

גרררררררר

raanan
29-04-21, 15:30
לא מכיר מחירים כאלה לרכב ישן , השוק נראה לי משוגע לגמרי ....

צריך לחכות ? או שאלה המחירים ?

גרררררררר
אתמול היה בחדשות שבשנת 2020 היה גידול ב 30% במכירות רכבי שטח (לא קרוסאוברים)
וכן שוק מאד פעיל ביד 2 .
תקופת הקרונה נתנה דחיפה רצינית למחירים.

אולי שווה לחכות קצת אם לא לחוצים .

רענן

grand
29-04-21, 15:33
120 לרנגלר ארוך 2008 זה מחיר מעולה!
כל זאת בתנאי שהרכב תקין, גיר, סרנים, מנוע, חשמל, שאר הדברים לא בעיה..
אני לא הייתי חושב פעמיים

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

galezer
29-04-21, 18:00
מוסך מתמחה באיזור עמק יזראל לבדיקת רנגלר ? יש המלצות ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

guy888
30-04-21, 08:07
מוסך מתמחה באיזור עמק יזראל לבדיקת רנגלר ? יש המלצות ?


Sent from my iPhone using Tapatalkסופר ג'יפ חדרה

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

galezer
18-05-21, 15:07
ובכן , המשך ההתלבטותהחפירה ועזרת הפורום המכובד :

ההתלבטות היא די מוזרה :

נראה שהתקציב של רוביקון חדש הוא קצת מעלי ( אני לא לוקח הלוואות)

יש הבדל של 100 אש"ח מספורט כרגע , חשבתי שפחות אבל זה המצב .

אז האופציות הן , ספורט חדש 2.0 עם מתיחה מסויימת של התקציב ,
או נבלה של 140-150 ...

שאלות :
1. כמה רע זה לקחת את מנוע ה2.0 שזה מה שיש ליבואן הרשמי ? יש כלים כאלה ספורט חדשים במחיר יפה , בהנחה שאשפר בנחת בשנים הקרובות . וכל פעם אשדרג חלק אחר ) אני לא רוצה לעבור את ה400 אש"ח לצעצעוע שני במשפחה , נראה קצת הזוי .
2. מה מרחב הסיכון לנבלות באיזור ה150 אק"מ , יש מכונות כאלה בסביבות ה120-140 מוכנות לשטח , אני אפילו לא צריך להוריד חסכונות (JK 2009-2011 ) מה הסיכון , אני לא מפחד ממוסכים , ואין לי בעיה אמיתית להחליף מנוע , יש הפתעות אחרות ? המכונה תתפרק לי בדרך אחרת ?
מנוע 3800 אמנם , אבל נראה לי שבנסועה שלי זה לא ממש ישנה ...

אשמח לאתגור של המסקנה שלי שמביאה אותי לרכוש נבלה .

תודה .

erezgur
18-05-21, 15:34
למה אתה חוזר שוב ושוב על כינוי "נבלה" רק בגלל שהרכב עם 140 אלף ק"מ?

galezer
18-05-21, 15:52
למה אתה חוזר שוב ושוב על כינוי "נבלה" רק בגלל שהרכב עם 140 אלף ק"מ?

בעשרים שנה האחרונות אני לוקח רכבי ליסינג נוסע עליהם כ50-60 אק"מ בשנה ומחזיר אותם עם קילומטרז דומה למה שאני מכנה "נבלה"

בלי תאונות , בלי שטויות , פשוט נהיגת כביש יומיומית וקצת ( עכשיו הרבה ) פקקים . תמיד מבחינה קוסמטית הן מושלמות .

כל המכוניות ללא יוצא מן הכלל גילו לא מעט מחלות ושחיקה עמוקה ( נכון שאף פעם הן לא היו יפניות וגם לא יהיו ). ולפחות פעם אחת נתקעו בצד הדרך ...

יכול להיות שמה שהופך אותי לחשדן הם מנועי הטורבו שמשותפים לכולם או הדיזירקותל . ייתכן שמנוע בנזין אטמוספרי אומר הרבה פחות בעיות .

צריכת דלק ושמן לא מעניינת אותי , אני לא מחפש מנוע חדש , אני לא רוצה לראות נורות כתומות מופיעות לפתע או תקלות אחרות כפי שאני חווה במכונית

הליסינג הפרטית .

איל מ
18-05-21, 16:54
...

asafk
18-05-21, 17:00
מה שאתה חווה במכוניות ליסינג זה טיפול רשלני על סף ההזנחה כמקובל בחברות ליסינג.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

asafk
18-05-21, 17:05
ספורט לעומת רוביקון?
אף אחד לא באמת 'צריך' רוביקון. תכלס מי שלא מתכוון לעלות לצמיגי 35 ומעלה - ספורט יהיה מצויין עבורו. אני ממליץ כמובן על ייבוא אישי או מקביל (יש סוכנויות ייבוא מקביל מתמחות במותג ג'יפ) עם צמיגים במידה הכי גדולה שאפשר בדגם של ארה"ב ולא את הייבוא של סמל"ת שסובל ממידת צמיגים בעייתית ותאימות מוגבלת לשיפורים.
ספורט עם נעילה אחורית, רצוי עם ניתוק מייצב (אופציה שעולה כסף) , תגביה ב50 מ''מ ותטייל כמה שאפשר. לא יחסר לך כלום.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מוני אורבך
18-05-21, 17:20
אם יורשה לי להיות קצת יותר פרקטי.
רנגלר ארוך הוא לא רכב מתאים ל overlanding
אתה חייב רכב שיהיה לו הרבה הרבה מקום להעמיס.
ורנגלר אפילו ארוך הוא ממש לא כזה !
לי היה קצר והיה ממש חנוק.
טוב לטיול לשלושה ימים או ארבעה עם שני אנשים בלבד.
רנגלר ארוך יתאים בקושי לטיול של מספר ימים וארבע אנשים וזהו !
אין מקום למקרר אמיתי לציוד שטח לשבוע למיכל מים ענק.
רנגלר ארוך פשוט לא מתאים ל overlanding
ועל תתכנן שום דבר על הגגון, בגלל הסגירה אתה לא יכול להעמיס משקל.
מזרונים ושמיכות וזהו.

אז מה כן?
טנדר, או אם אתה ממש מגזים fullsize
טויוטה הייליקס יעשה עבודה מצוינת.

nirs
18-05-21, 17:45
שאלות :
1. כמה רע זה לקחת את מנוע ה2.0 שזה מה שיש ליבואן הרשמי ? יש כלים כאלה ספורט חדשים במחיר יפה , בהנחה שאשפר בנחת בשנים הקרובות . וכל פעם אשדרג חלק אחר ) אני לא רוצה לעבור את ה400 אש"ח לצעצעוע שני במשפחה , נראה קצת הזוי .
2. מה מרחב הסיכון לנבלות באיזור ה150 אק"מ , יש מכונות כאלה בסביבות ה120-140 מוכנות לשטח , אני אפילו לא צריך להוריד חסכונות (JK 2009-2011 ) מה הסיכון , אני לא מפחד ממוסכים , ואין לי בעיה אמיתית להחליף מנוע , יש הפתעות אחרות ? המכונה תתפרק לי בדרך אחרת ?
מנוע 3800 אמנם , אבל נראה לי שבנסועה שלי זה לא ממש ישנה ...

תודה .

בזמנו הייתי בדילמה דומה, שהסתיימה ביבוא אישי של רוביקון מארה״ב (במחיר של רוביקון בן 3 בארץ). לדעתי זו האופציה המועדפת.
אופציה נוספת היא כמו שכבר כתבו לך; להיפגש עם יריב (סופרגיפ) ולשמוע מה יש לו להציע או עם כל יבואן מקביל אחר (אוטומקס ושות׳).
יתכן שבמחיר היבואן הרישמי תוכל לקבל גיפ משודרג.

לשאלותיך
1. נכון לעכשיו, לא שמעתי על בעיות מיוחדות עם מנוע ה 2.0. מתנהג מצויין בכביש ובסדר גמור בשטח (למרות השנמוך בארץ, בהעדר מנוע עזר חשמלי) ועדיין מדובר במנוע טורבו קטן (יחסית לרכב ולמשקל...)
2. למיטב ידעתי, ה JK מהשנים 2009-2011 מפגינים אמינות סבירה ואין להם מחלות מיוחדות. שווה לדבר עם רמי (grand) שרכש כזה לא מזמן.

הערה כללית, להפוך ספורט לרוביקון הרבה יותר יקר מלקנות רוביקון מלכתחילה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

hadtomer
18-05-21, 18:23
אם יורשה לי להיות קצת יותר פרקטי.
רנגלר ארוך הוא לא רכב מתאים ל overlanding
אתה חייב רכב שיהיה לו הרבה הרבה מקום להעמיס..

אני חייב לציין שאני לא חושב שזה נכון. וזה מכמה סיבות:

1. אני מכיר כמה רנגלרים שנבנו ספציפית לאוברלנד כאן בארץ. עם אחד מהם אני מטייל. רנגלר עם אוהל גג מזמן אינו מחזה נדיר.

2. אם נשים לרגע בצד את הפוראנר והטאקומה הברורים, אפשר לראות בבירור שהרנגלר הוא הנשק המועדף בארה"ב. כפי שמודגם היטב בכל כך הרבה כתבות, יוטיוב וכו

https://www.youtube.com/channel/UC1Az_80tfW-1uEQBlUGXnww

3. לרנגלר יש סטוק כל כך מופרע של אבזור- שכל דבר שלא הגיע מהמפעל אפשר לקנות. אבל הכל. גגונים ענקיים לאוהל גג, מנשאים לדלת האחורית, מגירות, מגבות,משתנות, טוסטר משולשים. יש הכול.

4. אנחנו בישראל. מעל 3 ימים של אוברלנד ואתה ברצועת עזה או בירדן.

5. אני יוצא עם הגרוטאה שלי ליומיים שלושה ומעולם לא הזדקקתי ליותר מקום. זה עיניין של סידור נכון של הרכב. ומעולם לא חוויתי מחסור במקום. נהפוכו, הקטע של סידור רכב לאוברלנדינג הוא משהו שכל ג'יפאי נותן עליו את גאוותו. מבחינתי היום בו הצלחתי לסדר מקום מתחת למושב האחורי לארגז כלים נשלף דורג פלוס מינוס בעצימות זהה ללידת בתי הבכורה.

6. טנדר יתן יותר מקום. נכון. אבל יותר מקום למה? כמה זמן אתה חושב שתשב במדבר עד שישבר לך הזין?

asafk
18-05-21, 18:34
תומר.
א. אתה צודק ולא כל כך נורא לטייל 'קל' יחסית.
ב. אתה מדבר על טיול סולו ברכב הוא מדבר על הרכב משפחתי של מטיילים.
ג. ובהרכב של יותר מ2 אנשים - עזוב מקום - הבעיה הופכת להיות מגבלת המשקל המותר.
ד. מה שמחזיר אותי ל-א' ותשומת הלב הנדרשת, שלא לומר מאמץ אמיתי - לשמור על כל הסידור קל משקל. זה לא בהכרח להתכלב אלא לבחור מה לוקחים לפי כמה זה שוקל. וזה אפשרי בהחלט.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

galezer
18-05-21, 19:40
איפסתם אותי , האמת שאני כבר נהנה ללכת לראות את המכונות בשבועיים האחרונים , אז ההנאה כבר התחילה .

הרעיון של ספורט עם sway bar disconnect מעניין מאוד .

לגבי המקום , בהחלט הבנתי , ראיתי היום גיפ יפה ואדום , מזווד כולו עם מגירות מאחורה , כבר כך אין מקום לכלב המשפחתי וקשה מאוד להוסיף ציוד .

התחביב כבר מעניין ואפילו אין לי מכונה תחת היידיים ...

החלטות .... החלטות .....

Crabbing
19-05-21, 00:10
איפסתם אותי , האמת שאני כבר נהנה ללכת לראות את המכונות בשבועיים האחרונים , אז ההנאה כבר התחילה .

הרעיון של ספורט עם sway bar disconnect מעניין מאוד .

לגבי המקום , בהחלט הבנתי , ראיתי היום גיפ יפה ואדום , מזווד כולו עם מגירות מאחורה , כבר כך אין מקום לכלב המשפחתי וקשה מאוד להוסיף ציוד .

התחביב כבר מעניין ואפילו אין לי מכונה תחת היידיים ...

החלטות .... החלטות .....


במקומך הייתי לוקח את התחביב לאט, בטח אם אתה הנה מהחיפוש.
הייתי מחפש ג׳יפ טוב בתקציב שיש לך במזומן, לא מסתנוור משיפורים ודיגומים, אלא מתמקד בכלים שמורים ומטופלים.
כל מה שאתה צריך כדי לטייל זה ספורט עם צמיגי AT/MT.
קיט ניתוק ידני למוט מייצב עולה 150 דולר.
140k ק״מ לרכב מטופל זה בסדר גמור, תתחיל ותנסה, למכור תמיד תוכל.

grand
19-05-21, 09:41
אם הרכב ישמש רק לטיולים ולא רכב יומיומי, רנגלר חדש זה ביזבוז משווע לטעמי גם למי שיש לו עץ שמצמיח שטרות, jk מדור ראשון עם המנוע 3.8 הוא סבבה לגמרי, בדרך כלל הם מגיעים במקור עם נעילה אחורית וניתוק מהיר למייצבים, תמצא אחד משופר קלות, סיכוי טוב שהוא כבר יהיה מאובזר בהגבהה, בולמים טובים, כננת וצמיגי שטח, אם תחפוץ תוסיף נעילה קידמית, יחסי העברה ויישור קו, ויש לך אחלה ג'יפ סביב 150-170 כולל היישור, מנוע ה 3.8 עם יחסי העברה נכונים מאיץ לא רע, משייט נינוח סביב 100-110 קמש, אמינות די טובה, פה ושם ידרוש תחזוקה עקב בלאי הקיים בכל ג'יפ במיסבים, תפוחים וכד'
לפעמים תקלת חשמל קטנה, לא משהו להתרגש ולפחד מעלות גבוהה, עלויות החלפים מאוד זולות וזמינות בשפע.
לגבי מקום, כל עוד שלא חרגת מנוסע בודד או זוג שישן באותו האוהל אין בעיה, מעבר לזה לא יהיה מקום וחייבים גגון למזרנים וציוד שינה, גגון ברנגלר זה נושא בעייתי ומאוד יקר בגלל מורכבות ההרכבה על גג פיבר.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

hadtomer
20-05-21, 12:58
אני לא יודע אם ניתן לבצע אוברלנד למשפחה של ארבעה ברכב שאינו יונימוג. אני כמובן מקצין, אבל לקחת משפחה של ארבעה אנשים- לשלושה ימים בכל רכב שאינו איזה סאברבן נשמע לי כמו גיהנום.

ד ו ר ו ן
20-05-21, 15:52
אני לא יודע אם ניתן לבצע אוברלנד למשפחה של ארבעה ברכב שאינו יונימוג. אני כמובן מקצין, אבל לקחת משפחה של ארבעה אנשים- לשלושה ימים בכל רכב שאינו איזה סאברבן נשמע לי כמו גיהנום.
אפשרי בהחלט ואפילו בכייף.

עשינו חוצה ישראל, שבעה ימים מהחרמון ועד אילת, 2+2 בהיילקס.. ונהנו מעל רגע.

1400קמ מצטברים של כבישים ושטח, ״אוברלנד״ כהלכתו.

כל מה שרצינו והיינו צריכים היה בארגז וגגון, בלי התפשרות על נוחות וציוד.

ד ו ר ו ן
20-05-21, 16:07
2. אם נשים לרגע בצד את הפוראנר והטאקומה הברורים, אפשר לראות בבירור שהרנגלר הוא הנשק המועדף בארה"ב. כפי שמודגם היטב בכל כך הרבה כתבות, יוטיוב וכו
3. לרנגלר יש סטוק כל כך מופרע של אבזור- שכל דבר שלא הגיע מהמפעל אפשר לקנות. אבל הכל. גגונים ענקיים לאוהל גג, מנשאים לדלת האחורית, מגירות, מגבות,משתנות, טוסטר משולשים. יש הכול.

משקל ההעמסה של רנגלר נמוך יחסית.
הרכבים המדוגמים האלו חורגים מאד מהמשקל המותר וזה עולה לא מעט בדיונים גם בערוצי יוטיוב וגם בפורומים כבעיה לא קטנה בלאי מואץ של מכלולים וסרנים מחייכים.



4. אנחנו בישראל. מעל 3 ימים של אוברלנד ואתה ברצועת עזה או בירדן.

כי אתה בראש של יציאת גברים אינטנסיבית, לא טיול.




Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

ד ו ר ו ן
20-05-21, 16:11
ספורט לעומת רוביקון?
אף אחד לא באמת 'צריך' רוביקון. תכלס מי שלא מתכוון לעלות לצמיגי 35 ומעלה - ספורט יהיה מצויין עבורו.
זה לא רק עניין של ״צריך״, אלא בפירוש גם עניין של כייף.
רכב נעול כפול נשלט עם יחסי העברה קצרים זה פשוט כייף בשטח.
אין פשרות בשום מסלול טיול.
הנוחות וקלות מעבר מאפשר לך עוד דרגת חופש להנות מהשטח בעוד קצת שקט.

hadtomer
20-05-21, 17:39
כי אתה בראש של יציאת גברים אינטנסיבית, לא טיול.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

אני לא יודע אם לראות בזה מחמאה לאוטו או עלבון לי :-)

לגבי כל היתר- יצא לי לטייל משום מה עם רנגלרים בכל המידות והגוונים ואני רוצה לחשוב, לפחות ברמת המחשבה שלי, שאת רוב המסלולים בארץ עשיתי בשנותי בשטח. רוביקון זה מגניב אבל תן לי JK ספורט או סהרה עם נעילה אחורית מקורית (או לא), קדמית לא מקורית, 2 אינץ הגבהה וצמיגים במידה מבורכת, ואני מחייך כמו עז בYELLOW. אני חי כבר לא מעט שנים עם הגרוטאה-עם טרנספר ביחס העברה הרגיל של ג'יפ- ה 2.72 ועם נעילה אחורית וקדימה סמי נעול (דטרויט טרוטראק) ומעטים הם המסלולים שלא עברו לי בסבבה. אז על רנגלר ספורט זה בכלל נשמע לי חלום.

KOOKE
20-05-21, 17:57
דעתי כדעת רמי - אין טעם לרכוש רנגלר חדש שישמש כרכב שני ולטיולים בעיקר אלא אם ממש יש עודף כסף מיותר.

רנגלר JK שנים 2008-2011 רכב אמין יחסית אין מחלות ידועות של אמינות למעט אחת- גיר אוטומטי שנוטה להתחממות יתר ולצורך בשיפוץ קורה בעיקר מנסיעה מאומצת בהילוך לא נכון לתנאי השטח. המנוע אמין מאד וגם שאר המכלולים אמינים יחסית. יש כמובן בלאי / שברים של נסיעה מאומצת בשטח שאותם ציין רמי גרנד - אם הרכב מטופל אז אין דאגה בהיבט הזה.

חולק על רמי גרנד חלקית בעניין הגגון - נכון אם רוצים גגון שיתאים לנשיאת משקלים כבדים מאד כמו נניח אוהל גג אז כבר מדובר בגגון יקר ומסובך להתקנה שמחייב קדיחה בגג הפיבר או חיזוק חיצוני שיורד לגף/ שילדת הרכב. אבל בהחלט ניתן להתקין גגונים מסיביים שמספיקים לכל צורך שפוי ולמשקלים אפילו כבדים יחסית על גג הפיבר ראו
https://youtu.be/AsqjNItTqHQגגון כזה שיוצר והותקן אצלי על ידי חבר - מוכן לייצר גם לאחרים תמורת 2,000 ש"ח בלבד.

הרנגלר בהחלט יכול לשמש כרכב אוברלנד למשפחה בת 4 נפשות וכלב למספר ימים במדבר - כל ציוד השינה, כולל אוהלים, מזרונים, כלי מיטה ואפילו הכיסאות יכול להיות מועמס על הגג בתיק גג גדול, בתא מטען אם יחולק באמצעות מדף רוחבי אמצעי ייכנס בכיף מקרר, מיכל מים, מזון יבש, כלי אוכל, שולחן, גזיה ועוד שיספיקו לשלושה ארבעה ימים למשפחה בת 4 נפשות.

שני הילדים והכלב במושב האחורי וההורים מקדימה.

כן זה יהיה קצת צפוף אבל בהחלט אפשרי ולא הרבה יותר צפוף מרכבי כביש שטח אחרים כמו לנדקרוזר וכו'

יש אופציות איחסון נוספות אם כי פחות מומלצות כמו התקנת מינשא מדף אחורי מעל הגלגל ספייר ועוד ועוד. כמו שנאמר שוק האפטר מרקט של הרנגלר הוא אין סופי

grand
20-05-21, 18:19
לגבי ספורט או רוביקון, עניין של מחיר רכישה, אם הפער פחות מ 20k הייתי רוכש רוביקון, ניתן לקחת ספורט, להוסיף נעילה קידמית בנוסף לאחורית, להגדיל יחסי העברה ולהגיע לרמה של רוביקון אך עדיין לרוביקון יש תיבת העברה טובה יותר בעלת יחס העברה גבוה המאפשר זחילת סלעים טובה יותר.
קולר גיר טוב, מופרד מהרדיאטור בנוסף להרגלי נהיגה נכונים ישמרו על הגיר,לא להתעצל, יורדים לשטח מעבירים להילוך כח, שבילים מהירים? עוברים לhigh.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
20-05-21, 18:40
אני לא יודע אם לראות בזה מחמאה לאוטו או עלבון לי :-)

מה האוטו קשור לסיפור?

זה הקצב, והזמן.
בטיול אני לא מתייחס כמעט לקצב, הוא איטי.
ואז מסלול שאתה עובר ביום אחד יכול לעבור ביומיים או אפילו ב-3 אם נשארים בנקודה טובה יום שלם.
פתאום הארץ התמחתה לה עוד קצת.

יש לי חבר קבוע לטיולים עם רכב מדגם כמו שלך, נעילה אחורית ARB, הגבהה סטנדרטית וצמיגי שטח מלא.
הוא עובר בכל מקום במסלולי וטיול שלנו, נכון.
אבל העוד קצת קלות, שליטה ונונשלאנט של נעילה נוספת וטרנספר קצרצר.. אחח, זה אחרת.

וכאן נכנס הרוביקון.
פשוט מסודר מהחברה מבחינה מכנית.
נכון שתא המטען לכ כזה להיט, אבל כבסיס למכונת טיולים הוא מעל ומעבר ופשוט מוצר מוצלח.

galezer
13-09-21, 17:08
טוב ,

על מנת לסכם את השרשור בצורה רלוונטית .

ראיתי אני חושב כ20 רנגלרים כולם מסביבות בציר 2008 - 2012 וטרחתי סביב זה לא מעט . אף אחד לא דיבר אלי מבחינת מחיר או שיפורים . מעט מאוד רכבים שלא עברו שינויים קיצוניים .

לא ברור לי בדיוק איך , אבל בסוף קניתי לאנד קרוזר 2008 , עם 250 אק"מ שנראה לי פלטפורמה נחמדה ובמחיר הנכון . לא ברור לי עדיין איך התגלגתי לזה אבל אני לא מתחרט בכלל , הרכב חף משינויים וחוץ ממיגון אין לו כלום .

כנראה אני אגיע לרנגלר אבל בדרך הארוכה .

תודה לכל הנחפרים ושנה טובה .

גלעזר

erezgur
13-09-21, 19:41
תתחדש ותהנה מהרכב...

לגבי שיפורים והתאמות (רעיונות וביצוע) - חפש את השרשור הארוך של יורם דרומי...

-->