PDA

צפייה בגרסה מלאה : המלצה לרכישת רכב שטח ראשון - בתודה מראש!



boaz_shoor
01-04-21, 23:34
שלום חברים,
מעונין להיכנס לעולם טיולי השטח ולרכוש לראשונה רכב מתאים.
אודה מאוד לעזרתכם בבחירת הרכב המתאים.
תודה רבה!
מצ"ב התייחסותי לשאלון:

1. תקציב - א. מה התקציב לרכישת הרכב? 150 אש"ח
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? כולל עלויות ראשוניות (מיגון,הגבהה,שיפורים ועוד..)
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן


2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? זוג + 3 ילדים (גיל - 10,8,3). בשאיפה לעשות גם טיולים עם לינת שטח.

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? קשה לי להעריך את טיולי השטח. מדובר ברכב שני שישמש בעיקר את אישתי. להערכתי ללא טיולי שטח יעשה מקסימום 10000 ק"מ בשנה. בממוצע טיולי שטח פעמיים בחודש.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? יהיה בשימוש יומיומי יחסית רגוע (נסיעות קצרות).
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? הרוב במוסכים, יש רצון לביצוע תחזוקה עצמית בסיסית (ללא ניסיון במכונאות)
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? חיפה

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? הכוונה לעשות לרוב טיולים ברמת סיבוכיות קלה - בינונית/בינונית+ (יתכן ופעם בכמה זמן גם טיולים מאתגרים יותר)
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? לא משויך לקבוצת טיולים..אשמח להצטרף לאחר הרכישה.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). לא מכיר עדין מסלולי טיולים.

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני - עדיף אוטומטי
ב. מנוע דיזל/בנזין - עדיף בנזין
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) עדיף ארוך
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? מכוון ל 2012 ומעלה

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? קיבלתי המלצות על גרנד שירוקי וגרנד ויטרה.

erezgur
02-04-21, 10:36
לטיול שטח קלים התקציב מאפשר לך פורסטר בשנתון מתקדם.
אם אתה רוצה לחשוב קיימת קדימה ולהתכונן לאפשרות של טיולים גם ברמת עבירות בינונית ומעלה, שווה לשקול רכבי שטח עם הילוך כח, פאג'רו או ממשפחת ג'יפ (גרנד שירוקי), או רקסטון מהדור הקודם שהתאים יותר למסירת שטח.

אני מניח שתקבל עוד כמה כיוונים התגובות הבאות, שווה להתחיל לסרוק את הלוחות...

נשלח מהנייד

sgill
02-04-21, 11:31
לדעתי

1. לנדקרוזר ארוך - אבל לא יכנס לך 2012 ומעלה בתקציב אחרי הוספת שיפורים. וגם קשה למצוא בנזין.
2. פאג'רו ארוך - יכנס לך בתקציב, אבל שוב, קשה למצוא בנזין
3. גראנד צירוקי WK. בכוונה אני כותב WK ולא WK2 למרות שגם ה- WK2 (2011 ומעלה) יכנס לך בתקציב. פשוט כי ה- WK יותר מתאים לשטח, מנוע בנזין 4.7 נוהם (לעומת 3.6) ושוק שידרוגים גדול. לכן עם התקציב שלך עדיף WK שמור ולהשקיע יותר בשדרוגים.

הגראנד ויטרה החדש (שמתאים לך לתקציב) לא מתאים לשטח.
הפורסטר נחמד, אבל עם 3 ילדים וטיולים עם לינה, הוא קטן וכמובן פחות מתאים לשטח מהרכבים שהזכרתי למעלה.

Yaki5500
02-04-21, 14:18
אני ממליץ לך להתמקד בגרנד שירוקי 2009-10 (חשוב להכיר את הדגמים הנכונים ואיך לזהות אותם) או פאג'רו דיזל הכי חדש שנכנס בתקציב פשוט כי הבנזין באמת נדיר והדיזל בסך הכל מוצלח.

לנד קרוזר = לרדת בשנתון + רכב גניב כשלא נשמע שאתה זקוק לכושר העבירות העדיף שלו

גרנד ויטרה צפוף לחמש נפשות (בבעלותי רכב כזה)

גרנד שירוקי wk2 לעניות דעתי ועל אף כושר עבירות מרשים (בדגמים הנכונים) עדין מדי לשטח

רקסטון גם אופציה אבל לטעמי האישי משמעותית פחות מרשים ומהנה ובנוי נכון מהאחרים. תנסה ותתרשם בעצמך


Sent from my SM-A505F using Tapatalk

asafk
03-04-21, 13:23
לדעתי לטיולים של משפחה מלאה כולל ציוד ללינה - אתה מחפש רכב שטח משפחתי בגודל מלא.
אני אדגיש את עניין הגודל כי תא מטען גדול לטעמי הוא הכרח - וזה בדיוק מה שחסר בג'יפ גראנד צ'רוקי.
בתקציב הזה בהחלט ייכנס לנדקרוזר, אבל משנתון ותיק יחסית, או פג'רו חדש יותר. אופציה נוספת ובהחלט באתר תחרות לפג'רו הוא פת'פיינדר מהשנתונים האחרונים שלו.
לא ברור לי למה אתה בעניין של בנזין - זה מגביל את אפשרויות החיפוש כי בשנתונים שאנחנו מדברים עליהם רוב השוק הוא דיזלים.

אם פותחים קצת את הראש אפשר - ולטעמי כדאי- להסתכל על טנדרים. בתקציב הזה יש כמה אופציות טובות ממש. היתרון העיקרי לצד החוסן המכני המובנה - הוא תא מטען ענק. כשמדובר ברכב טיולים למשפחה - היתרון הזה מנצח לטעמי. זה לא מתאים לכל אחד... אבל כל מי שאני מכיר שעבר מרכב פנאי שטח לטנדר - מרוצה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מוטי טויוטה
03-04-21, 14:34
אסף על איזה טנדרים ממליץ בתקציב הזה?
בהנחה והמחירים של ההילקסים פחות מתאמים לי

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

asafk
03-04-21, 15:34
ב 150 זה יופי של היילקס.
אבל גם דימקס אחרי שנת 2012 מצויין, במיוחד עם המנוע המיושן יותר - 2500 ולא ה1900 המשוכלל.
יש שיאמרו שמיצובישי גם טוב בזכות הנעילה המקורית - אבל אי אפשר להגביה אותו בצורה טובה והוא נמוך יותר מהאחרים מראש. מבחינתי זו בעיה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מוטי טויוטה
03-04-21, 17:26
אין להאנטר / טריטון קיט 2 אמיתי?

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

asafk
03-04-21, 20:50
למיטב הבנתי ומהבירורים - המבנה של המתלה הקדמי הוא כזה שאם מגביהים 50 מ''מ לא נשאר מהלך ב-כ-ל-ל.
אלא אם כן מחליפים רכיבים נוספים לקפיץ והבולם.
חוץ מזה, לפני הגבהה הגחון שלו נמוך בערך ב50 מ''מ יחסית לדימקס והיילקס לא מוגבהים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מוטי טויוטה
04-04-21, 00:35
לא אשתלט לחבר על השרשור אבל ממש מבאס לשמוע.
דימאקס מקבילה עולה גם 15-20 מעל ל פן י מה שהתרשמתי. על היילקס בכלל.
תודה על התשובות אסף ובהצלחה לפותח הטופיק

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

boaz_shoor
08-04-21, 22:45
חברים תודה רבה!
נתתם הרבה חומר למחשבה.
לאור הערות שעלו כאן:
האם תוכלו בבקשה להעלות יתרונות וחסרונות של רכב דיזל לעומת בנזין?
תודה שוב

erezgur
09-04-21, 11:44
יש הרבה דיונים בפורום בנושא דיזל מול בנזין. חפש יקרא חלק מהם, היתרון בפורום הוא שימור הידע, אתה נהנה מכל המידע שנכתב בעבר ולא מסתמך על תשובה חלקית שמישהו יכתוב כאן.

בקצרה -
דיזל נותן מומנט גבוה בסל"ד נמוך. בלאי נמוך (הרכב יעשה יותר קמ לפני צורך בשיפוץ מנוע), חסכוני יותר בדלק.
בנזין כנראה פשוט יותר לתחזוקה.

אבל, וזה חשוב, כאשר אתה מחפש רכב משומש - יש עניין של מלאי / מצאי.... דגמים שמכרו כמעט רק דיזל יהיה קשה למצוא בנזין משומש....

נשלח מהנייד

raanan
09-04-21, 16:14
(הרכב יעשה יותר קמ לפני צורך בשיפוץ מנוע),
זה היה נכון לתקופת טרום המסילה המשותפת ולחצים אסטרונומיים, טורבו, ומנועי ברזל מלא כבדים.

רענן

sgill
09-04-21, 22:08
לדעתי סולר לא פשוט יותר לתחזוקה ואפילו יקר יותר לתחזוקה.

erezgur
09-04-21, 22:11
לדעתי סולר לא פשוט יותר לתחזוקה ואפילו יקר יותר לתחזוקה.נכון, כך כתבתי למעלה:



בנזין כנראה פשוט יותר לתחזוקה.



נשלח מהנייד

Yaki5500
09-04-21, 23:08
אכן זה מה שמסתמן כדיעה הרווחת ומניסיוני וניסיון הסובבים אותי זה אולי נכון אבל יתרון החיסכון וניצול האנרגיה שבדיזל הן תכונות מאוד טובות שמצדיקות במידה מסוימת העדפה כזו גם בהרבה ג'יפאים. בטח ובטח אם מדובר על בעלות ארוכת טווח

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

sgill
09-04-21, 23:26
ויש גם את הנושא שיש ערים שמגבילות כניסה של רכבי דיזל ישנים ומזהמים.

Saar
10-04-21, 19:32
רכבי דיזל מהשנים האלו חסכוניים יותר בדלק לעומת הבנזין.
מומנט זמין מסל"ד נמוך יותר.
אני לא חושב שהמנועים עצמם אמינים יותר/פשוטים יותר.
אני חושב שדווקא הבנזין נשאר פשוט יחסית לעומת ההתקדמות והתחכום בדיזל (שכמובן מגיע עם הרבה חלקים/אביזרים יקרים).

sgill
11-04-21, 21:28
בגלל שברכבי השטח הישנים הדיזלים הרבה יותר נפוצים, יותר קל למצוא להם חלפים ובעיקר יש יותר מכונאים שמכירים טוב את המנועי דיזל.

-->