PDA

צפייה בגרסה מלאה : בגי"ה, פראדו 99, בעיה חשמלית, חווי דלת פתוחה, לא משאתם חושבים (כל המפסקים בדלתות - תקינים)



PW
03-04-21, 17:52
הפציינט - פראדו ארוך, 99, רמת גימור סטנדרטית.
עד עכשיו הכל היה תקין, פתיחת אחת מחמשת הדלתות הדליקה חיווי בלוח השעונים והדליקה את האור בקונסולה העליונה.
במהלך טיול, כשלחצתי על השלט לנעילה, האזעקה 'השתגעה' (כמו שקורה לעיתים רחוקות) ולא הסכימה להתאפס גם כשניתקתי מצבר.
לא הייתה השפעה על האימובילייזר או ההתנעה. לבסוף נאלצתי לנתק את הצופר והמשכתי בטיול.
לאחר זמן קצר, שמתי לב שנורת החיווי בלוח השעונים מראה שיש דלת פתוחה. כל הדלתות היו כמובן סגורות.
גם בדיקה פרטנית של כל סוויץ' של כל דלת בנפרד לא מצאה דבר. כל המפסקים תקינים והדלתות מהודקות.
בבית, הצופר חובר מחדש, דריכת האזעקה מתבצעת כרגיל - אך לאחר כמה שניות היא מתריעה כי היא חשה שיש דלת פתוחה.
יצויין שעדיין דריכת האזעקה עם דלת פתוחה מוציאה שורת ציפצופי התראה עדינים המסמנים שיש דלת פתוחה. לאחר כמה שניות, האזעקה מצפצפת.
דריכת האזעקה עם דלת סגורה מתבצעת כרגיל, ללא ציפצופי התראה.
יצוין עוד שהאור בקונסולה העליונה דולק במצב של דלת פתוחה - כל הזמן, נאלצתי להעביר אותו למצב כבוי במתג הידני.
לפי כל האמור לעיל, אני כמובן חושד באזעקה:
כל המתגים נבדקו.
האזעקה עצמה חשה בדריכה אם יש דלת פתוחה. אם כל הדלתות סגורות היא נדרכת כרגיל.
רק שהיא מתחילה לצפצף אחרי כמה שניות בכל מקרה...
רעיונות?
תבוא הברכה למסייעים, ויזכו למצוות רבות ושכר מצוות גדול.
PW

מוטי ג.
03-04-21, 18:18
בדקת מתג זיהוי מכסה מנוע סגור?

נמרוד
03-04-21, 18:41
יקירי אני חושד במשהו אחר לגמרי: איתות מגבוה שאתה יותר מדי שנים מגזים עם העניין הזה, של דלתות בג'יפ.

galig
03-04-21, 19:01
תבדוק את הדלת האחורית, אם אני זוכר נכון המפסק נמצא בתוך המנעול. זה לא משהו חיצוני

PW
03-04-21, 19:26
בדקת מתג זיהוי מכסה מנוע סגור?

כן.

- - - Updated - - -


תבדוק את הדלת האחורית, אם אני זוכר נכון המפסק נמצא בתוך המנעול. זה לא משהו חיצוני
אכן. נבדק. תקין.

- - - Updated - - -


יקירי אני חושד במשהו אחר לגמרי: איתות מגבוה שאתה יותר מדי שנים מגזים עם העניין הזה, של דלתות בג'יפ.
מנוול.

raanan
03-04-21, 19:29
עברת מעברי מים לאחרונה מעל גובה המפסקים ?

PW
03-04-21, 20:19
עברת מעברי מים לאחרונה מעל גובה המפסקים ?
לא. הטיול המדובר היה יבש, מאובק ומדברי כמובן.. התופעה התחילה אחרי שהאזעקה 'השתגעה'.
החשודה המיידית היא מע' האזעקה.
המפסקים תקינים. נבדקו אחד אחד. כולל המפסק בתוך מנגנון הדלת האחורית.
אם יש למישהו סכמת חשמל של האוטו - גם טוב.

asafk
03-04-21, 20:33
יש יחידת מרים חלונות או נעילת ארבע דלתות מהתקנה מקומית?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

raanan
03-04-21, 20:53
החשודה המיידית היא מע' האזעקה.
המפסקים תקינים. נבדקו אחד אחד. כולל המפסק בתוך מנגנון הדלת האחורית.
אם יש למישהו סכמת חשמל של האוטו - גם טוב.
איך אתה בודק ?
המלצה,
כנס לרכב , סגור דלתות , פרק את הנורת תאורה, מדוד מתח בין המגעים.
אם יש 12V , עבור למדידת זרם ועדכן .

רענן

רונןש
03-04-21, 20:59
133321

PW
03-04-21, 21:36
איך אתה בודק ?
המלצה,
כנס לרכב , סגור דלתות , פרק את הנורת תאורה, מדוד מתח בין המגעים.
אם יש 12V , עבור למדידת זרם ועדכן .

רענן
יקירי,
12V יש בטוח. הנורה דלוקה. קבוע. בכל מצב של דלתות, בכל מצב של אזעקה, בכל מצב של לחיצה על השלט. נעול, פתוח, אחרי ניתוק מתח. תמיד.
לפרק את נורת התאורה זה פתרון רע. המון עבודה. נראה לי יותר פשוט למצוא את מע' האזעקה ולהעיף אותה לכל הרוחות.
רק שבדרך לא תידפק ההנעה...
איפה נמצא פיזית ה'ריליי אינטגרציה'?

- - - Updated - - -


יש יחידת מרים חלונות או נעילת ארבע דלתות מהתקנה מקומית?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
יש נעילה מרכזית ומרים שמשות. לא יודע מאיזה מקור.

asafk
03-04-21, 21:49
אם יש מרים שמשות הוא כנראה לא מקורי.
סימנים מעידים - חוטים חתוכים ומודבקים באיזולירבנד ליד יחידת המפסקים בדלת הנהג., יחידת מרים שמשות איפושהו מתחת לקורה A מאחורי הפלסטיק.
אם מצאת נבלה כזו, תתחיל בלנקות אותה מהמערכת. זה מודול שמערבב דלתות חלונות ואורות אזהרה.
חוץ מזה יש ממסר דלתות פתוחות שבדרך כלל מדליק את הנורת התראה אבל לא את הנורה בתיקרה. אם שתיהן דולקות ואני צודק לגבי ה'בדרך כלל' זה אומר בהכרח שאחד מהחוטים מהמפסקי דלתות מקצר לאדמה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

PW
03-04-21, 21:57
חוץ מזה יש ממסר דלתות פתוחות שבדרך כלל מדליק את הנורת התראה אבל לא את הנורה בתיקרה. אם שתיהן דולקות ואני צודק לגבי ה'בדרך כלל' זה אומר בהכרח שאחד מהחוטים מהמפסקי דלתות מקצר לאדמה.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לא הבנתי אותך.
במצב תקין, כשפותחים דלת והמפסק במצב הנכון הנורה בתיקרה נדלקת וגם נורת ההתראה. זו המטרה של המצב הזה. שידלק אור כשפותחים דלת.
כמובן שגם נורת ההתראה תידלק..
תסביר בבקשה.
פירקתי פיזית את כל אחד מארבעת ממפסקי הדלתות, פירקתי את הקונקטור של הדלת האחורית, הנורה נשארה דלוקה. זה לא מפסק שמקצר לאדמה.

asafk
04-04-21, 13:28
החיווט בדרך מהמפסקים לממסר, ולתאורה - עלול להיות מקוצר.
עם רב מודד, כשהמנורה במצב 'לא דלת' כשהדלתות כולן סגורות פרט לאחת - נתק את המפסק של אותה דלת ובדוק. יש חוט שהולך לממסר ולמנורה. האם יש בינו לבין הגוף - רציפות?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

PW
04-04-21, 19:39
עדכון לטובת הדורות הבאים:
הכלל הקובע ש: 'מה בא בטויוטה אורגינל עם האוטו - לא מתקלקל, התקלות באות מכל מה שמוסיפים לא באורגינל אחר כך' - שוב הוכח כנכון.
התקלה הייתה במודול התאורה בקונסולת הגג (מתוצרת אאוטבק אוסטרליה). הוא החליט להתקלקל ולהודיע לנורת החיווי בלוח השעונים ולאזעקה (דרך הריליי) שיש דלת פתוחה (למרות שכל הדלתות היו סגורות) ושיגע את כל המערכת.
המודול הזה מתחבר לחיבור המקורי שקיים בגג במקום המנורה המקורית. אפשר לקבע בו מצב של הדלקת אור בקונסולה כשדלת נפתחת וזה מה שהתקלקל.
היה Truble Shooting מאתגר במיוחד, אבל סוף טוב - הכל טוב והכל חזר לתקינות מלאה.
אחרי החגים שמחים לכם!
PW

-->