PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה עם ג'יפ ראשון



S2T
05-04-21, 09:08
שלום לכולם :)
החלטתי שאני רוצה להכנס לעולם הג'יפים, לאחר המלצות הגעתי לכאן, ואשמח לעזרה. קצת פרטים:

1. תקציב -א. מה התקציב לרכישת הרכב?- סדר גודל של 40K-60K
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
- לא מתכנן שיפורים בכלל (לפחות בזמן הקרוב, עד שאבין האם העולם הזה באמת בשבילי)
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
- אם זה אחת לכמה שנים בלבד, אז כן. אחת לשנה זה יהיה כבד



2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
- בגדול זוג, הייתי שמח אם הייתי יכול להכניס עוד זוג לרכב, עם אופציה ללינת שטח. חשוב שיהיה מרווח ונוח

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
- אני גר במרכז הארץ, אני מניח שאצא כפעמיים בחודש לטיולים עם אופציה גם לצפון הארץ וגם לנגב
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
- אני מכוון לרכב בשימוש יומיומי, הנסיעות לא יהיו למרחקים ארוכים מדי. סדר גודל של 30-40 ק"מ ליום. יהיה קצת קשוח להשאיר אותו לטיפולים על בסיס קבוע
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
- בגדול התחזוקה תתבצע במוסכים, כמובן שארצה ללמוד בעצמי לטפל בו עד כמה שאפשר כדי להמנע מהוצאות כספיות נוספות, אבל לצערי אין לי כרגע ידע טכני נוסף
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
- כן

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
- לעיתים יהיו מדרגות סלע ומעלה קשה, אבל כמובן בסדר גודל של נהג מתחיל.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
- לא אסע לבד אף פעם, אצטרף לקבוצה. בין הרכבים - ג'ימני, טרופר, לנד קרוזר, פאג'רו.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
- לא יודע להגיד לצערי.

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני - אוטומט
ב. מנוע דיזל/בנזין - מה שתמליצו
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) - מה שתמליצו
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? -עדיף לא ישן מדי, לא רוצה להתעסק עם טסט פעמיים בשנה, ורוצה מרווח נשימה של כמה שנים

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
ראיתי המוןןןן המלצות על ג'ימני, הבעיה העיקרית שלי איתו היא שהבנתי שהוא מגיע "בלחץ" ל100 קמ"ש בכביש מהיר (זה דיי מפריע לי), ושהוא מאוד קופצני, משמע - פחות נוח לנסיעה יומיומית ולמרחקים ארוכים. הייתי רוצה רכב שאני יכול להרגיש איתו בנוח מהבחינות האלה.

מחפש להתחיל ב"קטן", לא מחפש שום דבר נוצץ מדי, כך שאם אחליט תוך כמה חודשים עד שנתיים שלא מתאים - אוכל למכור בקלות את הג'יפ, בלי הפסדים גדולים על ירידת ערך ואחזקה. כמובן, צריכת דלק סבירה (יש כזה דבר 1 ל12 לכל הפחות בכביש?).
אני יודע שאני מחפש משהו שקרוב לPrivate מבחינת ההוצאות, מקווה שזה קיים ותצליחו לעזור לי :D
תודה מראש!

baSS4
05-04-21, 10:45
הסיבה שמומלץ עבורך ג'ימני, היא בדיוק מהסיבות שציינת: שמירת ערך, עלות אחזקה נמוכה, ותמורה ענקית של יכולת שטח לשקל.
נסה אותו בעצמך, לעשות 40 ק"מ ביום בג'ימני זה לא נורא, זה לא שאתה נהג מונית. יתרון השטח מפצה על זה.
נוסף על כך, זה לא שרכב שטח אחר יהיה הרבה יותר נוח, במיוחד שהוא יהיה ישן יותר מג'ימני באותו סכום.
בקיצור תבדוק בעצמך אם מתאים או לא, אני חושב שאתה תידלק. והזוג חברים שבא פעם ב.. אם זה ליותר מיום טיול, שיקנו גם ;)

sgill
05-04-21, 10:49
ג'ימיני ואם קטן וקופצני מידי אז גראנד ויטארה.
אפשר לשקול גם ליברטי 2005-2007 אבל שם עלויות האחזקה והדלק גבוהות יותר

erezgur
05-04-21, 10:53
ברוך הבא,
אכן ג'ימני זו התשובה ההגיונית ביותר לזוג שרוצה לטייל גם במסלולים עם עבירות בינונית-קשה, התקציב צנוע וילונות אחזקה קרובות לפרייבט.
יהיה קשה לטייל בו עם 4 מבוגרים טבלתי אפשרי עם 5 אנשים. לא יהיה הרבה מקום לציוד אבל עבור זוג או נהג בודד- בהחלט אפשרי.
לטייל בחברת רכבי השטח שציינת - בהחלט ובגבורה....

מרתיע אותך נסיעה בינעירונית מהירה? תתייעץ קצת עם בעלי הגימני כאן, מתרגלים ומתפשרים קצת... יש מחיר מסוים לכל היתרונות האחרים.
האפשרויות האחרות כנראה יכוונו לוויתורים ביכולת השטח, בשנתון (רכב ישן יותר באותו תקציב) או במצב הרכב וכמובן בעלויות התחזוקה.
הגימני גם שומר יפה על מחירו כל שאם תחליט למכור ולעבור לרכב אחר - הנזק לא יהיה גדול מדי...
בשלב מתקדם יותר, עם משפחה וילדים, הגימני כבר לא אופציה, אבל כעת אתה עדיין יכול.

נשלח מהנייד

grand
05-04-21, 15:12
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

grand
05-04-21, 15:13
טעות.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

S2T
05-04-21, 16:04
תודה רבה על המענה!
אני באמת אתייעץ יותר עם אנשי ג'ימני, בזמן הזה, אפשר בבקשה עוד קצת פרטים על הגראנד ויטארה ביחס לג'ימני? אגב, איך הפאג'רו שיצא לי לשמוע המלצות לגביו?

sgill
05-04-21, 16:22
בתקציב שלך ובשנתונים שמתאימים לו יותר חשוב איך טופל הרכב ואיך התנהגו אליו בשטח מאשר "איך הרכב" באופן כללי.
הגראנד ויטארה יותר גדול ונוח מהג'ימני, ישייט בקלות ב 100+ אם זה מאוד חשוב לך. עלויות אחזקה נמוכות יחסית לפאג'רו.
הפאג'רו יותר נוח בכביש, יותר יקר לאחזקה ומבחינת עבירות זה מאוד תלוי איך הוא משודרג / תשדרג אותו.

S2T
05-04-21, 16:46
בתקציב שלך ובשנתונים שמתאימים לו יותר חשוב איך טופל הרכב ואיך התנהגו אליו בשטח מאשר "איך הרכב" באופן כללי.
הגראנד ויטארה יותר גדול ונוח מהג'ימני, ישייט בקלות ב 100+ אם זה מאוד חשוב לך. עלויות אחזקה נמוכות יחסית לפאג'רו.
הפאג'רו יותר נוח בכביש, יותר יקר לאחזקה ומבחינת עבירות זה מאוד תלוי איך הוא משודרג / תשדרג אותו.
תוכל בבקשה להנחות אותי - באיזה שנתונים מדובר לכל אחד מהרכבים?

raanan
05-04-21, 16:56
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
- לא אסע לבד אף פעם, אצטרף לקבוצה. בין הרכבים - ג'ימני, טרופר, לנד קרוזר, פאג'רו.

יש לך בקבוצת החברים את המנעד הפופלרי ברכבי SUV .
שאל אותם לגבי , עלויות אחזקה, התנהלות יום יומית , מענה לציפיות ואתגרי השטח.

בהצלחה
רענן

S2T
06-04-21, 09:19
יש לך בקבוצת החברים את המנעד הפופלרי ברכבי SUV .
שאל אותם לגבי , עלויות אחזקה, התנהלות יום יומית , מענה לציפיות ואתגרי השטח.

בהצלחה
רענן

תודה רענן, דיברתי איתם.
הג'ימני לצערי לא בא בחשבון מסיבות של שימוש יומיומי (גם נסיעה בכביש, גם כי אנחנו רוצים דלת למושבים האחוריים).
אמרו לי שגרנד ויטרה לא יצליח לעשות את העליות שהם עושים.
מעבר לזה, לא נשארו לי יותר מדי אופציות של רכב נוח עם שנתונים קצת יותר מתקדמים (2008+) וקילומטרז' לא מטורף מדי.
כמה אני צריך לעלות בתקציב בשביל רכב כזה?

erezgur
06-04-21, 10:16
כדאי לקבל מושג כמה עולה רכב מסוים, יד2, שמתאים לך - הכי נכון זה להתחיל לחפש כאלו ולראות כמה הם מבקשים. אם תקווה אחר מודעות כאלו ותיקה רכבים שתקועים כבר כמה שבועות ולא נמכרים - סימן שאפשר קיימת להתמקח (או שיש בעיה ברכב...), אם המודעות נעלמות לאחר כמה ימים, הרכב נמכר ויש לך אינדיקציה טובה למחיר השוק.
גם המחירון של יד2 אמור לשקף את מחיר השוק טוב יותר לרכבי שטח מאשר המחירון של לוי יצחק...

נשלח מהנייד

asafk
06-04-21, 10:57
אני מבין למה אתה נרתע מג'ימני - וחושב שהשד לא נורא כל כך אבל בהחלט זה לא לכל אחד.
הבא בתור אלו רכבי הפנאי שטח בגרסת 3 דלתות - פג'רו, לנדקרוזר. מרווחים יותר מהסוזוקים נוחים יותר. רכב נהדר ליומיום עם עבירות שמתאימה לכל מה שאתה צריך.
אבל אין ארוחות חינם - מחירי האחזקה גדולים יותר משל הסוזוקים והעלויות בהתאם. זה עוד אלף אלפיים שח בשנה במוסך, ועוד לא דיברתי על למשל כמה עולה צמיג שטח במידה קטנה לעומת מידה גדולה. חוץ.מזה אתה נסרק כמה שנים אחורה מבחינת שנתון... והקילומטרז'...
אם אתה חייב 5 דלתות..... במחירים האלו יהיה מדובר בנבלה. אין בזה רע אבל זה בסוף רכב ישן עם תחזוקה יקרה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

S2T
06-04-21, 12:24
אני מבין למה אתה נרתע מג'ימני - וחושב שהשד לא נורא כל כך אבל בהחלט זה לא לכל אחד.
הבא בתור אלו רכבי הפנאי שטח בגרסת 3 דלתות - פג'רו, לנדקרוזר. מרווחים יותר מהסוזוקים נוחים יותר. רכב נהדר ליומיום עם עבירות שמתאימה לכל מה שאתה צריך.
אבל אין ארוחות חינם - מחירי האחזקה גדולים יותר משל הסוזוקים והעלויות בהתאם. זה עוד אלף אלפיים שח בשנה במוסך, ועוד לא דיברתי על למשל כמה עולה צמיג שטח במידה קטנה לעומת מידה גדולה. חוץ.מזה אתה נסרק כמה שנים אחורה מבחינת שנתון... והקילומטרז'...
אם אתה חייב 5 דלתות..... במחירים האלו יהיה מדובר בנבלה. אין בזה רע אבל זה בסוף רכב ישן עם תחזוקה יקרה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

היי אסף, תודה.
נניח ואנחנו מדברים רגע על 5 דלתות - להערכתך כמה אני צריך לעלות בתקציב בשביל שיענה על הדרישות שלי?

Yaki5500
08-04-21, 01:43
60 אלף שח
5 דלתות
2008 ומעלה
קמ סביר

תסתכל על ליברטי
הרכב נוח, המכלולים העיקריים אמינים והוא יכול לטייל עם לנד קרוזר/פאג'רו ללא רגשי נחיתות
האחזקה, השיפורים, הדלק כולם יקרים (בוודאי בהשוואה לג'ימני). אבל הוא עונה לדרישות.


Sent from my SM-A505F using Tapatalk

asafk
10-04-21, 10:33
לדעתי ומנסיוני - חשוב לא לצפות לאמינות יפנית מרכב אמריקאי מזדקן.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

sgill
10-04-21, 13:05
וזה שעכשיו ג'יפ הוא איטלקי? מה זה אומר לגבי האמינות שלו לכשיזדקן?

Yaki5500
10-04-21, 20:29
לדעתי ומנסיוני - חשוב לא לצפות לאמינות יפנית מרכב אמריקאי מזדקן.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalkאני מסכים

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

-->