eilon2
05-04-21, 20:26
הי אני איש שמכיר שטח אבל דרך הרגליים/אופניים ומעט פרייבטים עם נזקים בגחון או בקרטר.
מעוניין בהמלצה לרכב שטח שיהיה גם רכב לנסיעה מחוץ לעיר ולמשפחה מידי פעם (עובד מהבית בדרך כלל ויוצא מטעם העבודה אחת לשבוע למקומות משתנים ולפגישות) בתקציב שפוי 40-80 אלף.
אנחנו זוג+3 ילדים בגיל נוער וכלב, רוצים רכב להגיע איתו מידי פעם קצת עמוק לשטח אבל לא בשביל לסמן וי על מעלה מאתגר כלשהו כזה או אחר. אלא יותר כדי להגיע למעיין פנימי או מקום פחות נגיש (למשל להתקרב לחוף ים קצת יותר מבודד כדי לפרוק את הציוד ביתר קלות) ולהתרחק מהמוני ישראל לפרוק ציוד ולנוח.
אני אדם גדול מימדים ומעוניין בנוחות יחסית של ישיבה/נסיעה לכן רכבים קטנים מידי נפסלים על הסף.
כמו כן חשובה לי נוחות העמסה בתוך הרכב ו/או גגון יעיל מעל או אפילו ארגז מאחור (אם זה טנדר טוב שיתאים)
לא מעוניין ברכב ישן מידי עם תחזוקה ובלאי מואץ אבל אם תהיה מציאה טובה אפשרי.
שמעתי כאן הרבה על פורסטר (האם רק דגמים 2008-2012? הם טובים או גם אח"כ בסדר)
הרבה על גרנד ויטרה.
שמעתי דברים טובים גם על טראקאן אבל הם ישנים ולא יודע מידת אמינות וחלפים...
אוהב את הצורה של הפאתפיינדר אבל הבנתי שקשה מאוד למצוא.
מתחיל לחשוב שאולי גם טנדר נחמד ונעים ואמין שיתאים לדרישות יבוא בחשבון כמובן מבחינת שטח אחלה אבל מבינת רכב א' זה קצת בעייתי ולא ייצוגי.
בקיצור אני אולי סתם חזיר - רוצה גם רכב שטח טוב עם עבירות טובה, גם נוח וגדול, גם שיתאים לי לנסיעות כביש וגם שיהיה יפה להסתכל עליו..:) ואת כל זה אני רוצה בתקציב מוגבל ודל...
חחח בקיצור, בעיקר מבולבל ולא בדיוק יודע מה אני רוצה או על מה אני צריך לוותר אשמח אם תעשו לי סדר.
ועכשיו אענה בקצרה על השאלון.
תודה רבה מראש לעוזרים.
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? 40-80
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? כולל
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? 5 נפשות משפחה של אנשים בריאים וגדולים (בעיקר אני) ואולי אפילו כלב שמנמנן אם יהיה מקום.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? עד 15,000 מהם שליש לטיולים בערך (מס' פעמים בשנה ואם נהנה אז בטוח יותר).
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? השאיפה שיהיה ראשי ונעים לנסיעה ככל שניתן אבל אם לא יסתדר גם וגם וגם ולא יענה על דרישות השטח והגודל, אז סביר שיהיה לנו גם רכב משפחתי ראוי (רכישה נוספת של עד 50 אלף) לנסיעה למשפחה בדרום אחת לשבועיים ולאישתי להגעה לעבודה (בכל מקרה נחזיק 2 מכוניות כי גם אני מידי פעם במשך השבוע צריך להתנייד בעבודתי ולא להיות מוגבל ותלוי.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? מוסכים
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? מרכזי
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? ממש לא מעניין אותי להשתתף במירוץ ראלי סהרה, ונהיגה בשטח כעניין בפני עצמו הוא ממני והלאה. כתבתי למעלה, מעוניין בגדול ברכב עם יכולות שטח מספיק טובות כדי להתרחק מהמוני ישראל ולעיתים בעומק המדבר ומבלי שאצרך לחזור דרך שלמה בגלל בור בלתי עביר.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? לא טיילתי בקבוצות לא חושב על זה בעתיד
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). אין משהו מיוחד, שוב, לא מחפש מעלים קשים או מקומות מאתגרים.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני אוטומט אם אפשר
ב. מנוע דיזל/בנזין לא אכפת לי. מה שסוחב טוב יותר ואמין יותר
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) אז ארוך, וראו מה רשמתי לגבי טנדר גם יכול ללכת בחשבון בתנאים מסויימים.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? לא חדש ולא אספנות, אבל משומש בטוח. השאלה כמה משומש וחבוט עד כמה אצטרך לרדת בשנתונים בגלל האילוצים. (אגב מעוניין גם ברכבים עם קילומטראז' לא גבוה מידי עד כמה שניתן נניח גג עד 250,000!)
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
שמעתי כאן הרבה על פורסטר (האם רק דגמים 2008-2012? הם טובים או גם אח"כ בסדר)
הרבה על גרנד ויטרה.
שמעתי דברים טובים גם על טראקאן אבל הם ישנים ולא יודע מידת אמינות וחלפים...
אוהב את הצורה של הפאתפיינדר אבל הבנתי שקשה מאוד למצוא.
מתחיל לחשוב שאולי גם טנדר נחמד ונעים ואמין שיתאים לדרישות יבוא בחשבון כמובן מבחינת שטח אחלה אבל מבינת רכב א' זה קצת בעייתי ולא ייצוגי.
ושוב, תודה מראש לכל מי שיעזור, כי כנראה אני ממש מבולבל.
מעוניין בהמלצה לרכב שטח שיהיה גם רכב לנסיעה מחוץ לעיר ולמשפחה מידי פעם (עובד מהבית בדרך כלל ויוצא מטעם העבודה אחת לשבוע למקומות משתנים ולפגישות) בתקציב שפוי 40-80 אלף.
אנחנו זוג+3 ילדים בגיל נוער וכלב, רוצים רכב להגיע איתו מידי פעם קצת עמוק לשטח אבל לא בשביל לסמן וי על מעלה מאתגר כלשהו כזה או אחר. אלא יותר כדי להגיע למעיין פנימי או מקום פחות נגיש (למשל להתקרב לחוף ים קצת יותר מבודד כדי לפרוק את הציוד ביתר קלות) ולהתרחק מהמוני ישראל לפרוק ציוד ולנוח.
אני אדם גדול מימדים ומעוניין בנוחות יחסית של ישיבה/נסיעה לכן רכבים קטנים מידי נפסלים על הסף.
כמו כן חשובה לי נוחות העמסה בתוך הרכב ו/או גגון יעיל מעל או אפילו ארגז מאחור (אם זה טנדר טוב שיתאים)
לא מעוניין ברכב ישן מידי עם תחזוקה ובלאי מואץ אבל אם תהיה מציאה טובה אפשרי.
שמעתי כאן הרבה על פורסטר (האם רק דגמים 2008-2012? הם טובים או גם אח"כ בסדר)
הרבה על גרנד ויטרה.
שמעתי דברים טובים גם על טראקאן אבל הם ישנים ולא יודע מידת אמינות וחלפים...
אוהב את הצורה של הפאתפיינדר אבל הבנתי שקשה מאוד למצוא.
מתחיל לחשוב שאולי גם טנדר נחמד ונעים ואמין שיתאים לדרישות יבוא בחשבון כמובן מבחינת שטח אחלה אבל מבינת רכב א' זה קצת בעייתי ולא ייצוגי.
בקיצור אני אולי סתם חזיר - רוצה גם רכב שטח טוב עם עבירות טובה, גם נוח וגדול, גם שיתאים לי לנסיעות כביש וגם שיהיה יפה להסתכל עליו..:) ואת כל זה אני רוצה בתקציב מוגבל ודל...
חחח בקיצור, בעיקר מבולבל ולא בדיוק יודע מה אני רוצה או על מה אני צריך לוותר אשמח אם תעשו לי סדר.
ועכשיו אענה בקצרה על השאלון.
תודה רבה מראש לעוזרים.
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? 40-80
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? כולל
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? 5 נפשות משפחה של אנשים בריאים וגדולים (בעיקר אני) ואולי אפילו כלב שמנמנן אם יהיה מקום.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? עד 15,000 מהם שליש לטיולים בערך (מס' פעמים בשנה ואם נהנה אז בטוח יותר).
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? השאיפה שיהיה ראשי ונעים לנסיעה ככל שניתן אבל אם לא יסתדר גם וגם וגם ולא יענה על דרישות השטח והגודל, אז סביר שיהיה לנו גם רכב משפחתי ראוי (רכישה נוספת של עד 50 אלף) לנסיעה למשפחה בדרום אחת לשבועיים ולאישתי להגעה לעבודה (בכל מקרה נחזיק 2 מכוניות כי גם אני מידי פעם במשך השבוע צריך להתנייד בעבודתי ולא להיות מוגבל ותלוי.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? מוסכים
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? מרכזי
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? ממש לא מעניין אותי להשתתף במירוץ ראלי סהרה, ונהיגה בשטח כעניין בפני עצמו הוא ממני והלאה. כתבתי למעלה, מעוניין בגדול ברכב עם יכולות שטח מספיק טובות כדי להתרחק מהמוני ישראל ולעיתים בעומק המדבר ומבלי שאצרך לחזור דרך שלמה בגלל בור בלתי עביר.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? לא טיילתי בקבוצות לא חושב על זה בעתיד
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). אין משהו מיוחד, שוב, לא מחפש מעלים קשים או מקומות מאתגרים.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני אוטומט אם אפשר
ב. מנוע דיזל/בנזין לא אכפת לי. מה שסוחב טוב יותר ואמין יותר
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) אז ארוך, וראו מה רשמתי לגבי טנדר גם יכול ללכת בחשבון בתנאים מסויימים.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? לא חדש ולא אספנות, אבל משומש בטוח. השאלה כמה משומש וחבוט עד כמה אצטרך לרדת בשנתונים בגלל האילוצים. (אגב מעוניין גם ברכבים עם קילומטראז' לא גבוה מידי עד כמה שניתן נניח גג עד 250,000!)
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
שמעתי כאן הרבה על פורסטר (האם רק דגמים 2008-2012? הם טובים או גם אח"כ בסדר)
הרבה על גרנד ויטרה.
שמעתי דברים טובים גם על טראקאן אבל הם ישנים ולא יודע מידת אמינות וחלפים...
אוהב את הצורה של הפאתפיינדר אבל הבנתי שקשה מאוד למצוא.
מתחיל לחשוב שאולי גם טנדר נחמד ונעים ואמין שיתאים לדרישות יבוא בחשבון כמובן מבחינת שטח אחלה אבל מבינת רכב א' זה קצת בעייתי ולא ייצוגי.
ושוב, תודה מראש לכל מי שיעזור, כי כנראה אני ממש מבולבל.