PDA

צפייה בגרסה מלאה : ג׳יפאי מתחיל שמחפש סמוראי



shahar8989
06-04-21, 01:48
אהלן,
אני חדש בתחום הזה עם קצת נסיון מהצבא והמשפחה והתאהבתי בסמוראי בעיקר בשנתונים של 94-98 סגורים.
הגבלתי את עצמי בתקציב רכישה של סביב ה20 מצאתי סמוראי שאני רוצה לקנות והולך לראות בקרוב אבל הוא לא במצב קוסמטי הכי טוב ורציתי לדעת כמה בערך יעלה לי טיפול קוסמטי? (פחחות, צבע, פוליש ווקס) וכמה יעלה לעשות טיפול קוסמטי פנימי? (ציפוי הרצפה, כסאות וכו)
בכללי אני כן רוצה ללמוד לאט לאט לעשות תחזוק כמעט מלא בעצמי אין לי הרבה זמן בגלל הצבא אבל לאט לאט
אשמח להמלצות וטיפים בכללי קראתי את המדריכים המעולים פה שמצאתי כבר
בתודה מראש D:

guyo
06-04-21, 06:14
דבר ראשון המון הצלחה וכיף. סמוראי זה ככל הנראה אחד הכלים עם יחס עלות- הנאה גבוה מאוד, ובהחלט כלי מצויין להתחיל בו וללמוד על תחזוקה עצמית. רוב הדברים המכאניים באמת פשוטים וניתנים לתחזוקה עצמית וכמות הידע ברשת גדולה מאוד.
בנוגע לפן הקוסמטי שביקשת-
בררתי מול אחת מסדנאות צביעת ראפטור שמפרסמות בפייסבוק כמה אמורה לעלות צביעת ראפטור לפוראנר והמחיר נע סביב ה 3000 ש''ח. עם זאת הדבר מאוד תלוי במצב הפח, החלודה, צורך ליישר מכות ולחתוך חתיכות פח רקובות ולהחליפן בחדשות, החלפת גומיות בדלתות וכו', כך שיתכן והמחיר יהיה גבוה מזה.
ריפוד כסאות- ריפוד חיצוני מולבש על הריפוד הקיים, נגיד של הדר רוזין, יעלה בסביבות 300 ש''ח, אפשר למצוא גם בפחות. ושוב, גם כאן תלוי מאוד במצב הכסאות הנוכחי- אם צריך לבצע החלפת ספוג וריפוד מחדש על ידי רפד, צפה לסכום גבוה יותר משמעותית.
אולכי כבר עדיף למצוא כסאות מודרניים במצב טוב ולבצע התאמה לתושבות של הסמוראי?
חיפוי פנימי- הפשטה של השטיח הפנימי, ניקוי מאבק ולכלוך, צביעה מחדש עם צבע איטום יעלה את עלות הצבע והזמן שלך. מניח שאם תבקש לעשות את זה ע''י הפחח מהסעיפים הקודמים תוכל לקבל סכום מדוייק יותר. יש בפורום מס' דוגמאות לעבודה עצמית.
הדבקת ספוג אקוסטי אם תרצה על רצפת הרכב, דלתות, מכסה מנוע ועוד כיד הדמיון, הזמן והתקציב יכולה לעלות החל מכמה עשרות שקלים לספוג מאליאקספרס וכמה מאות שקלים לפדים ברמה גבוהה יותר שיגיעו מאמאזון. גם כאן, יש בפורום דוגמאות לעבודה עצמית.
פלסטיקה כגון דשבורד וחיפויי דלתות- רק אם תמצא משהו שלם וטוב. זה כבר פלסטיק ישן ומתפורר, יש מצב אולי לבצע חידוש ורענון אבל אין לי באמת נסיון בזה. גם כאן- יש בעלי מקצוע שידעו לתת הערכה טובה יותר.

אבל, וזאת דעתי האישית, לפני שאתה מתחיל להשקיע בפן הקוסמטי הייתי מתעקש על צבירת ידע, נסיון וביצוע יישור קו מכאני למערכות הרכב- נוזלים, שמנים, אטמים, פילטרים, מערכת הצתה וקירור, שמנים בסרנים, מחזירי שמן ועוד ועוד ועוד ככל שתוכל ותרצה.
מה מהצב הצמיגים?
מאוד מבאס להתקע בדרך אל הטיול עם רכב שהתחמם אבל נראה מצוין וצבוע בירוק זרחני.
קח את הזמן ללמוד את הפן המכאני, אחרי שתרגיש מספיק בטוח שם, תפנה לקוסמטיקה.

נכתב על ידי מי שקנה מקרר ב 4000 ש''ח לפוראנר בן 25 שנה לפני החלפת נוזל קרור ונתקע במצפה רמון אחרי פיצוץ צינור רדיאטור בדרך אל הטיול וחזר בגרר.....

גיא

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

מתן
06-04-21, 09:50
מסכים מאוד עם גיא, תשקיע קודם כל בפן המכני. אחרי שהרכב יעבור יישור קו על כל המערכות שגיא ציין ותדע שאתה יוצא עם רכב שהוא אמין ואיכותי וככה דרך הטיפולים שתעשה ביישור הקו, אתה כבר תלמד את לפתור את התקלות שיקרו לך במהלך טיולים.
זה רווח כפול-גם רכב מטופל וגם ידע.

זה לוקח זמן ולעיתים מייאש מאוד אבל תמיד מעניין והסיפוק לנסוע ברכב שאתה מכיר על בוריו ואתה בנית בשתי ידיים הוא אדיר.

לדעתי
אחר כך תתעסק בקוסמטיקה וצביעת רפטור..

מוזמן להתייעץ גם בפרטי, הייתי ממש באותו מצב כמוך.

מתן


Sent from my SM-A505F using Tapatalk

-->