התחברות

צפייה בגרסה מלאה : התייעצות לגבי קניית רכב שטח - תודה מראש לעונים



nir155
06-04-21, 22:26
ערב טוב. מניח שהשאלה נשאלה כבר המון פעמים, אבל לא הצלחתי למצוא תשובה שענתה על הפרמטרים שלי. תודה מראש

תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב? כ 100,000 ש"ח
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? כן
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? משפחה של 4 – 2 מבוגרים ושני ילדים. הילדים בני 5/3, עדיין עם כסאות בטיחות. יוצאים לעיתים לטיולי קמפינג של 1-2 לילות עם אוהל, מזרונים וכו'.

3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? מעריך שסה"כ כ 10-15 אלף ק"מ בשנה, מתוכם כ 3-4 טיולים
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? כנראה יהיה רכב של אשתי וישמש לנסיעות יומיות בתוך העיר. השבתה נקודתית של יום-יומיים אפשרית, אבל כעיקרון צריך להיות חופשי מבעיות.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? מוסכים
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? זמינות גבוהה

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? לא מתכוון לשבור בולדרים, אבל רוצה יכולת לבצע בשקט נפשי מסלולים כמו נחל נקרות, נחל ערוד, ירידה של נחל מרזבה, סכיני דימונה (הרגועים יותר) וכדומה (עם עבודות מע"צ כמובן איפה שצריך).
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? לרוב לבד. לעיתים עם טנדרים 4X4 או לנד-קרוזרים.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). ראו תשובה לשאלה 4

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני – אוטומט. האישה מטילה וטו
ב. מנוע דיזל/בנזין – לא משנה
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) – צריך 4 דלתות - חייב יכולת להוציא/להכניס ילד ישן מהמושב האחורי
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? בתקציב שלי לא רואה משהו לא משומש

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?

תמיד רציתי ג'יפ, אבל תמיד היו סיבות למה לא עכשיו (היה מהעבודה, היה אופנוע וכו'). ועד שכבר אמרתי "יאללה, חיים פעם אחת" התחתנתי ונולדו ילדים ואמרתי לעצמי "טוב, אתה כבר לא תלך איתו לציר המצלעות, תקנה משהו במרכז הסקלאה שיודע לעשות גם וגם, גם אם זה אומר פשרה מסוימת בהיבטי השטח". לאחר ששמעתי מכל כיוון את האמירות על "יכולות שטח מפתיעות לטובה" קנינו לפני כשנה סובארו XV מנוע 2 ליטר (2016). בגדול, אכזבה. היכולות אולי מפתיעות ביחס לפרייבט אבל מכאן ועד יכולות שטח הדרך ארוכה. זה לא שהרכב לא טוב, הוא פשוט לא רכב לשטח, אלא road and gravel. מבחינתי פורסטר באותה קטגוריה – קצת יותר נוח, קצת יותר מהלך מתלה וזויות כניסה/נטישה, אבל בגדול אותו הדבר. מאד מאד מאד מתסכל. אני נוהג בזהירות ועדיין, גם במסלולים קלים, למשל נחל אדוריים בשבת האחרונה, אתה כל הזמן בלחץ שהנה תגיע עוד נקודה, שכל רכב שטח נורמאלי אפילו לא משהק ממנה אבל אתה עלול להשאיר שם איזו פלסטיקה או שהצמיגים עם החתך המצחיק יתפנצ'רו. פשוט מבאס.

בתקציב שלי לנדקרוזר יהיה בשנתונים מאד מאד נמוכים ולא נראה לי ששווה את הכסף
חשבתי על דאסטר 4X4 אבל כזה יש רק ידני וזה לא עובר את האשה
חשבתי על ניסאן X trail אבל להבנתי 2013 הייתה השנה האחרונה של הדגם עם יכולות השטח הנורמאליות, וזה כבר ישן מדי מבחינתי.
ויטארה בדגם הרלוונטי לשטח גם ישנה מדי
שוקל פ'אגרו ארוך, אבל חוות הדעת אומרות שנוחות הנסיעה לא משהו ומבחינת עבירות מוגבל ביחס ללנדקרוזר (אפשר כמובן להשקיע בשיפור משמעותי, אבל זה לא הכיוון) בשל מהלך מתלים קצר ואני ממש לא רוצה להתבאס שוב שקניתי "כמעט".
בקיצור, קצת אובד עצות. המלצות יתקבלו בברכה.
תודה מראש לעונים

ש01
06-04-21, 22:41
2013 ישן מידי, מכניס אותך כבר לבעיה...
כעיקרון, עם חשבת דאסטר אתה יכול לחשוב על תיקון לטעות הXV ולקנות פורסטר.
יחד עם זאת, להבנתי אתה רוצה רכב יותר גבוה ועם הילוך כוח.
כשאני קורא את שכתבת, צועק לי מהשורות גראנד שירוקי, בנזין (אפשר, ולדעתי רצוי, מוסב לגז).
בתקציב שלך יכנס 2013 ואולי אפילו 2014.
חשוב שהרכב יהיה קודם כל ממוגן ואח"כ מוגבה. יש בשוק הרבה שמעולם לא ירדו לשטח וחלקם כבר אפילו מוגבהים ו/או ממוגנים (יש לי שכן עם כזה 2012).
חשוב לוודא שאכן יש הילוך כוח, ובורר המצבים (סלעים, חול, שלג, בוץ, בקרת ירידה).
אם יש את זה, אז כל רמות הגימור (לרדו, לימיטד ואוברלנד) יתאימו ויבצעו את כל המסלולים שכתבת ויותר.
יתרון הגראנד על האחרים זה העוצמה, הנוחות והפינוק ביומיום לגברת. בשטח הוא לא נופל מהיפנים.
האוטו מעט רגיש לטיפול לא אוהב ומסור... טפל בו כנדרש והוא ישיב בהתאם.
תא מטען גדול ועד 2013 עם בונוס של חלון אחורי נפתח.
מ2014 הגיר 8 הילוכים. שיפור בדינמיות ובצריכת הדלק.
כריות אוויר (אם יש) נותנות נוחות משופרת בכביש וחוסכות את הצורך בהגבהה. יחד עם זאת, תקלה במערכת יקרה לתיקון...

גילוי נאות, היה לי 2012, ועכשיו עם 2019.

erezgur
06-04-21, 22:55
פורסטר, דאסטר, xv ובטח אקס-טרייל לא מתאימים למסלולי שתיארתי ולרכבים האחרים בקבוצה.
פאג'רו כן, אל תפסול רכב רק בגלל הילוך מתלה.
נסה לחפש פאג'רו, פאת'פיינדר, רקסטון - לפי התקציב שלך.
לנדקרוזר יהיה טוב מאד אבל תצטרך להתפשר בשנתון.
אתה מדבר על 4 מבוגרים ושני ילדים וזה מחייב רכב 7 מקומות. לכן גרנד שירוקי לא מתאים, אבל יש דגם מקביל עם 7 מקומות, קומנדר, פחות נפוץ אבל אם תמצא אולי יהיה מעניין.

נשלח מהנייד

assafy
06-04-21, 23:19
הוא כתב שהמשפחה היא 4 נפשות - 2 מבוגרים ו2 ילדים אז גם רכב כמו גרנד וויטארה שהיה עד 2015 יכול לבוא בחשבון.
בכל מיקרה לפי הדרישות חייב רכב עם הילוך כח.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

amitaikl
06-04-21, 23:50
עם 100000₪ אפשר לקנות פאג'רו 2010 במקרה הטוב.
גם לדעתי גרנד ויטרה עד 2015 יכולה להתאים מאוד.
מה לגבי טנדר?

erezgur
07-04-21, 11:06
הוא כתב שהמשפחה היא 4 נפשות - 2 מבוגרים ו2 ילדים אז גם רכב כמו גרנד וויטארה שהיה עד 2015 יכול לבוא בחשבון.

אני הבנתי 2-4 מבוגרים ועוד שני ילדים, כלומר לעיתים 6 אנשים.



משפחה של
4 – 2 מבוגרים ושני ילדים. הילדים בני 5/3, עדיין עם כסאות בטיחות. יוצאים לעיתים לטיולי קמפינג של 1-2 לילות עם אוהל, מזרונים וכו'




נשלח מהנייד

Yaki5500
07-04-21, 16:02
אל תקנה פורסטר וגם לא גרנד ויטרה וגם לא דאסטר. אלה בהגדרה רכבי גם וגם התוצאה תהיה בדיוק כמו שכתבת "קניתי כמעט"

גם לא גרנד שירוקי 2011+. זה רכב עם עבירות גבוהה אבל עדין ורגיש ולנסוע בו ברוגע לא תוכל.



או שתביא עוד כסף או שתתפשר על השנתון

גרנד צ'ירוקי wk1 (או קומנדר אם צריך 7 מקומות) נראה לי הכי קרוב לצרכים שלך בתקציב. ורצוי ללא כריות אוויר אלא עם הגבהה של קפיצים/בולמים
גם פאגרו טוב מאוד בשטח וכל זמן שאתה ברמת העבירות שתיארת, הרכב יעבור הכל ללא דרמה. אבל אם אתה לא רוצה פאגרו אז אל תקנה פאגרו אין מה להתווכח עם תחושת בטן.
אפשרות נוספת קצת מחוץ לקופסא זה ליברטי 2012-13. סרן אחורי חי + שיפורים נכונים אצל המוסך הנכון + גגון רציני להתמודד עם המידות הקומפקטיות שלו ויש לך דיילי דרייבר חזק ונוח שיבצע כל מה שרצית בתוך התקציב שהגדרת
קח בחשבון 80k לרכישה ו-20k הכנה לשטח






Sent from my SM-A505F using Tapatalk

nir155
07-04-21, 21:19
בדיעבד אכן מבלבל - התכוונתי סה"כ 4 אנשים, 2 מבוגרים ו 2 ילדים

sgill
07-04-21, 21:30
בגדול, מה שיקי אמר:

גראנד צירוקי WK מנוע 4.7 עם הילוך כח כמובן
אם תמצא קומנדר גם 4.7 זה קצת נישה אבל יכול לעבוד ויודע לעבוד בשטח
ליברטי קצת יותר חדש, הדגם המרובע גם מתאים.

מה לא:

דאסטר
פורסטר
גראנד ויטארה

זה פשוט לא מתאים להגדרות שלך.

nir155
07-04-21, 21:34
טנדר היה יכול להיות אופציה מעולה. היה לי שנים דימקס 4X4 והוא היה רכב נפלא. אבל זה לא יעבור את האישה :(

raanan
07-04-21, 23:51
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? לרוב לבד. לעיתים עם טנדרים 4X4 או לנד-קרוזרים.
אתה יודע את התשובה לבד ...

-->