nir155
06-04-21, 22:26
ערב טוב. מניח שהשאלה נשאלה כבר המון פעמים, אבל לא הצלחתי למצוא תשובה שענתה על הפרמטרים שלי. תודה מראש
תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב? כ 100,000 ש"ח
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? כן
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? משפחה של 4 – 2 מבוגרים ושני ילדים. הילדים בני 5/3, עדיין עם כסאות בטיחות. יוצאים לעיתים לטיולי קמפינג של 1-2 לילות עם אוהל, מזרונים וכו'.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? מעריך שסה"כ כ 10-15 אלף ק"מ בשנה, מתוכם כ 3-4 טיולים
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? כנראה יהיה רכב של אשתי וישמש לנסיעות יומיות בתוך העיר. השבתה נקודתית של יום-יומיים אפשרית, אבל כעיקרון צריך להיות חופשי מבעיות.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? מוסכים
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? זמינות גבוהה
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? לא מתכוון לשבור בולדרים, אבל רוצה יכולת לבצע בשקט נפשי מסלולים כמו נחל נקרות, נחל ערוד, ירידה של נחל מרזבה, סכיני דימונה (הרגועים יותר) וכדומה (עם עבודות מע"צ כמובן איפה שצריך).
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? לרוב לבד. לעיתים עם טנדרים 4X4 או לנד-קרוזרים.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). ראו תשובה לשאלה 4
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני – אוטומט. האישה מטילה וטו
ב. מנוע דיזל/בנזין – לא משנה
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) – צריך 4 דלתות - חייב יכולת להוציא/להכניס ילד ישן מהמושב האחורי
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? בתקציב שלי לא רואה משהו לא משומש
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
תמיד רציתי ג'יפ, אבל תמיד היו סיבות למה לא עכשיו (היה מהעבודה, היה אופנוע וכו'). ועד שכבר אמרתי "יאללה, חיים פעם אחת" התחתנתי ונולדו ילדים ואמרתי לעצמי "טוב, אתה כבר לא תלך איתו לציר המצלעות, תקנה משהו במרכז הסקלאה שיודע לעשות גם וגם, גם אם זה אומר פשרה מסוימת בהיבטי השטח". לאחר ששמעתי מכל כיוון את האמירות על "יכולות שטח מפתיעות לטובה" קנינו לפני כשנה סובארו XV מנוע 2 ליטר (2016). בגדול, אכזבה. היכולות אולי מפתיעות ביחס לפרייבט אבל מכאן ועד יכולות שטח הדרך ארוכה. זה לא שהרכב לא טוב, הוא פשוט לא רכב לשטח, אלא road and gravel. מבחינתי פורסטר באותה קטגוריה – קצת יותר נוח, קצת יותר מהלך מתלה וזויות כניסה/נטישה, אבל בגדול אותו הדבר. מאד מאד מאד מתסכל. אני נוהג בזהירות ועדיין, גם במסלולים קלים, למשל נחל אדוריים בשבת האחרונה, אתה כל הזמן בלחץ שהנה תגיע עוד נקודה, שכל רכב שטח נורמאלי אפילו לא משהק ממנה אבל אתה עלול להשאיר שם איזו פלסטיקה או שהצמיגים עם החתך המצחיק יתפנצ'רו. פשוט מבאס.
בתקציב שלי לנדקרוזר יהיה בשנתונים מאד מאד נמוכים ולא נראה לי ששווה את הכסף
חשבתי על דאסטר 4X4 אבל כזה יש רק ידני וזה לא עובר את האשה
חשבתי על ניסאן X trail אבל להבנתי 2013 הייתה השנה האחרונה של הדגם עם יכולות השטח הנורמאליות, וזה כבר ישן מדי מבחינתי.
ויטארה בדגם הרלוונטי לשטח גם ישנה מדי
שוקל פ'אגרו ארוך, אבל חוות הדעת אומרות שנוחות הנסיעה לא משהו ומבחינת עבירות מוגבל ביחס ללנדקרוזר (אפשר כמובן להשקיע בשיפור משמעותי, אבל זה לא הכיוון) בשל מהלך מתלים קצר ואני ממש לא רוצה להתבאס שוב שקניתי "כמעט".
בקיצור, קצת אובד עצות. המלצות יתקבלו בברכה.
תודה מראש לעונים
תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב? כ 100,000 ש"ח
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? כן
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? משפחה של 4 – 2 מבוגרים ושני ילדים. הילדים בני 5/3, עדיין עם כסאות בטיחות. יוצאים לעיתים לטיולי קמפינג של 1-2 לילות עם אוהל, מזרונים וכו'.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? מעריך שסה"כ כ 10-15 אלף ק"מ בשנה, מתוכם כ 3-4 טיולים
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? כנראה יהיה רכב של אשתי וישמש לנסיעות יומיות בתוך העיר. השבתה נקודתית של יום-יומיים אפשרית, אבל כעיקרון צריך להיות חופשי מבעיות.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? מוסכים
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? זמינות גבוהה
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? לא מתכוון לשבור בולדרים, אבל רוצה יכולת לבצע בשקט נפשי מסלולים כמו נחל נקרות, נחל ערוד, ירידה של נחל מרזבה, סכיני דימונה (הרגועים יותר) וכדומה (עם עבודות מע"צ כמובן איפה שצריך).
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? לרוב לבד. לעיתים עם טנדרים 4X4 או לנד-קרוזרים.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). ראו תשובה לשאלה 4
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני – אוטומט. האישה מטילה וטו
ב. מנוע דיזל/בנזין – לא משנה
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) – צריך 4 דלתות - חייב יכולת להוציא/להכניס ילד ישן מהמושב האחורי
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? בתקציב שלי לא רואה משהו לא משומש
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
תמיד רציתי ג'יפ, אבל תמיד היו סיבות למה לא עכשיו (היה מהעבודה, היה אופנוע וכו'). ועד שכבר אמרתי "יאללה, חיים פעם אחת" התחתנתי ונולדו ילדים ואמרתי לעצמי "טוב, אתה כבר לא תלך איתו לציר המצלעות, תקנה משהו במרכז הסקלאה שיודע לעשות גם וגם, גם אם זה אומר פשרה מסוימת בהיבטי השטח". לאחר ששמעתי מכל כיוון את האמירות על "יכולות שטח מפתיעות לטובה" קנינו לפני כשנה סובארו XV מנוע 2 ליטר (2016). בגדול, אכזבה. היכולות אולי מפתיעות ביחס לפרייבט אבל מכאן ועד יכולות שטח הדרך ארוכה. זה לא שהרכב לא טוב, הוא פשוט לא רכב לשטח, אלא road and gravel. מבחינתי פורסטר באותה קטגוריה – קצת יותר נוח, קצת יותר מהלך מתלה וזויות כניסה/נטישה, אבל בגדול אותו הדבר. מאד מאד מאד מתסכל. אני נוהג בזהירות ועדיין, גם במסלולים קלים, למשל נחל אדוריים בשבת האחרונה, אתה כל הזמן בלחץ שהנה תגיע עוד נקודה, שכל רכב שטח נורמאלי אפילו לא משהק ממנה אבל אתה עלול להשאיר שם איזו פלסטיקה או שהצמיגים עם החתך המצחיק יתפנצ'רו. פשוט מבאס.
בתקציב שלי לנדקרוזר יהיה בשנתונים מאד מאד נמוכים ולא נראה לי ששווה את הכסף
חשבתי על דאסטר 4X4 אבל כזה יש רק ידני וזה לא עובר את האשה
חשבתי על ניסאן X trail אבל להבנתי 2013 הייתה השנה האחרונה של הדגם עם יכולות השטח הנורמאליות, וזה כבר ישן מדי מבחינתי.
ויטארה בדגם הרלוונטי לשטח גם ישנה מדי
שוקל פ'אגרו ארוך, אבל חוות הדעת אומרות שנוחות הנסיעה לא משהו ומבחינת עבירות מוגבל ביחס ללנדקרוזר (אפשר כמובן להשקיע בשיפור משמעותי, אבל זה לא הכיוון) בשל מהלך מתלים קצר ואני ממש לא רוצה להתבאס שוב שקניתי "כמעט".
בקיצור, קצת אובד עצות. המלצות יתקבלו בברכה.
תודה מראש לעונים