PDA

צפייה בגרסה מלאה : הוספת מוט פנהרד לג'יפ CJ (?)



ציקס
06-04-21, 22:11
(הדיון המקורי: http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/5006. גזרנו לדיון נפרד למען הסדר הטוב - המערכת)

טוב....מעלה את הדיון מלפני 16 שנה...
היום אני מעוניין לייצר לעצמי מוט פנהרד בסיקס,על צנת להחזיר את החדות נהיגה לגיפ...
היום פחות מעניינת אותי עבירות ,יותר רצון לנסוע בכיף עם הילדים על הכביש בדרך לדרום,בלי לחשוש מהעירפול בהגה כשהגיפ עמוס.
הרעיון גם נתמך מייצרן קפיצים ,שאומר שזה פתרון מומלץ...

Sent from my SM-A305F using Tapatalk

shmil
06-04-21, 23:10
טוב....מעלה את הדיון מלפני 16 שנה...
היום אני מעוניין לייצר לעצמי מוט פנהרד בסיקס,על צנת להחזיר את החדות נהיגה לגיפ...
היום פחות מעניינת אותי עבירות ,יותר רצון לנסוע בכיף עם הילדים על הכביש בדרך לדרום,בלי לחשוש מהעירפול בהגה כשהגיפ עמוס.
הרעיון גם נתמך מייצרן קפיצים ,שאומר שזה פתרון מומלץ...

Sent from my SM-A305F using Tapatalk

מכיר מי שיש אצלו פנהארד, ייצור עצמי, על בסיס פאנהארד של ZJ.
תענוג. מהדק לגמרי את הנהיגה.
צד אחד לשלדה, צד שני לתושבת הקפיץ מתחת לקורה השנייה.

אל תנסה לבנות פאנהארד ממוט חצי או שלושת רבעי. זה לא עובד. בדוק.

אשתדל לבקש תמונות מחר.

ציקס
07-04-21, 08:56
יופי אשמח לתמונה!ופרטים למה לא צינור 3/4...מה הוא נגזר?

Sent from my SM-A305F using Tapatalk

yoni_0000
07-04-21, 09:42
נשמע לי מיותר.. סיקס בלי חופשים, לא מוגבה מדי עם בושינגים מפוליאוריטן מתנהג בסדר גמור בכביש.. בשילוב עלים זה יפגע בנוחות בשטח וגם יכול לגרום נזק. אין טעם לצפות מסיקס לניהוג של רכב מודרני..

נמרוד
07-04-21, 10:53
(הדיון המקורי: http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/5006. גזרנו לדיון נפרד למען הסדר הטוב - המערכת)

טוב....מעלה את הדיון מלפני 16 שנה...
היום אני מעוניין לייצר לעצמי מוט פנהרד בסיקס,על צנת להחזיר את החדות נהיגה לגיפ...
היום פחות מעניינת אותי עבירות ,יותר רצון לנסוע בכיף עם הילדים על הכביש בדרך לדרום,בלי לחשוש מהעירפול בהגה כשהגיפ עמוס.
הרעיון גם נתמך מייצרן קפיצים ,שאומר שזה פתרון מומלץ...

Sent from my SM-A305F using Tapatalk




צריך להסתכל על הרכב הכי קרוב שיש בו מוט פהנרד על קפיצי עלים, וזה סופה/YJ. יש הבדלים מהותיים שהמהנדסים ביצעו בחלק הקדמי כדי להוסיף את מוט הפנהרד. מוט פנהרד צריך להיות כמה שיותר מקביל לדרגלינק, וכדי להשיג את זה הדראגלינק בסופה קצר יותר ומחובר לאמצע מוט השפור, במקום ישירות לנאקל כמו בCJ, והביצה עברה מצד נוסע לצד נהג כדי לפנות מקום לחיבור. בסיקס גם העלים נמצאים במקום שבו בסופה מתחבר הדראגלינק. כל הדברים האלו הופכים התקנה של מוט פהנרד בCJ למשהו לא טריביאלי. אם סתם מחברים מוט בין השלדה לסרן מקבלים לא רק הגבלה של מהלך המתלה אלא באמפ סטיר קשה.

אני אחפש יותר מאוחר שרטוטים של מערכת היגוי סופה מול CJ כדי שהדיון יהיה יותר ענייני.

מעניין מאד לראות איך נפתרו הבעיות האלו, תמונות!

מוני אורבך
07-04-21, 11:12
יש הרבה מאוד דברים שאתה יכול לתקן ולשפר מאוד את יציבות ההגה לפני שאתה מתקין מוט פנהרד.
1. החלפה לצלב אמיתי במוט ההגה, במקום המתקן המצחיק ומלא החופשים המקורי.
2.חיזוק, ורצוי מאוד החלפת תושבת משאבת הגה. התושבת המקורית מאוד חלשה, ואחרי 30 שנה מלאה בחופשים
3. כיוון נכון של זוויות ההגוי במיוחד אם הרכב מוגבה.
4. קפצים ללא חופש וכמה שפחות רכים. רצוי ללא הגבהה. עם בושנגים איכותיים.

אני עשיתי צעדים הללו והיה שיפור גדול מאוד בהגה. ממצב של שיוט תמידי והגה שלא חוזר אחרי סיבוב.
למצב של יציבות הגה וההגה חוזר אחרי סיבוב.

רק אחרי שתמצא צעדים אלו, ותרצה עוד, תחשוב על הוספת מוט פנהארד (שלא קיים במקור ב CJ)

דרור ברלי
07-04-21, 13:01
צריך להסתכל על הרכב הכי קרוב שיש בו מוט פהנרד על קפיצי עלים, וזה סופה/YJ. יש הבדלים מהותיים שהמהנדסים ביצעו בחלק הקדמי כדי להוסיף את מוט הפנהרד. מוט פנהרד צריך להיות כמה שיותר מקביל לדרגלינק, וכדי להשיג את זה הדראגלינק בסופה קצר יותר ומחובר לאמצע מוט השפור, במקום ישירות לנאקל כמו בCJ, והביצה עברה מצד נוסע לצד נהג כדי לפנות מקום לחיבור. בסיקס גם העלים נמצאים במקום שבו בסופה מתחבר הדראגלינק. כל הדברים האלו הופכים התקנה של מוט פהנרד בCJ למשהו לא טריביאלי. אם סתם מחברים מוט בין השלדה לסרן מקבלים לא רק הגבלה של מהלך המתלה אלא באמפ סטיר קשה.

אני אחפש יותר מאוחר שרטוטים של מערכת היגוי סופה מול CJ כדי שהדיון יהיה יותר ענייני.

מעניין מאד לראות איך נפתרו הבעיות האלו, תמונות!!


אם הפנהרד צריך להיות מקביל לדראג-לינק, אז איך זה עובד בג'יפים עם הגה ימני?....
בהנחה שיש/היו כאלה כמובן. והיו כאלה, גם בארה"ב (הג'יפים של הדואר למשל. זו ה"סופה הארוכה" הראשונה). לא הפכו שם סרן לכזה בעל ביצה ימנית לכבוד השינוי.

אישית, אני סבור שזה פרויקט לא פשוט בכלל והוא האמ-אמא של כל שינויי המבנה, לא מההיבט החוקי/רישוי אלא מהעובדה שקופצים כאן לבריכה מאוד עמוקה ואפלה של חומר שמצריך ידע הנדסי נכבד - זה לא סתם לפתוח ולסגור ברגים או "רק" לדעת לרתך. כל טעות כאן תתבטא בהתנהגות מאתגרת/מסוכנת ובגרימת נזק מצטבר כבד.

התנהגות הכביש של CJ לעולם לא תשתווה אפילו לזו של הגרוע בפרייבטים, אפילו לא לזו של פרייבטים יפניים מסוף הסבנטיז-תחילת האייטיז, שהיו רעים במיוחד. הוא גם לא יתנהג טוב כמו רכבי שטח מודרניים עם מתלי IFS והיגוי-מסרק, ויודע מה? אפילו לא יתקרב להתנהגות כביש של סופה. אבל אפשר בהחלט להביא CJ להתנהגות כביש סבירה/צפויה ופחות מעורפלת. נכתב כאן מעלי ע"י בעלי CJ עתירי נסיון ואני אוסיף משלי (היו לי שני CJ פעם):

1. ביטול מוחלט של חופשים. לוודא שהכל, אבל הכל - מהודק. ברגי תושבות, ברגים בקפיצים עצמם, בולג'וינטים, תפוחים, מיסבים, שהבושינגים בקפיצים מפוליאוריטן וחדשים. בדיקת מצב השילדה, תושבות 6, הכל צריך להיות פיקס, מהודק, שלם.

2. להימנע מהגבהות מוגזמות או בכלל מהגבהה כלשהי. זה לא סוד שהתנהגות הכביש הטובה ביותר תתקבל בג'יפ שאינו מוגבה כלל.

3. מוט מייצב (אנטי-רול באר). בג'יפים מ-80' ומעלה זהו ציוד מקורי. לחבר אותו היטב ולוודא שאין חופשים בבושינגים של מוטות הקישור. זה מחסל את מהלך המתלים בשטח ופוגע קשות בנוחות הנסיעה, אבל היי, רצית התנהגות כביש טובה?... קיבלת. אי אפשר לאכול את כל העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

4. קפיץ קשה = התנהגות כביש טובה וחדה יותר, זויות גילגול מופחתות, פחות נדנודים. זה לצערנו, חוק הטבע.

5. בולמי זעזועים מתאימים ותקינים.

6. נדנדות (שאלות) - להימנע מנדנדות ארוכות!!! הן יוצרות מנוף צידי חזק, פוגמות בדיוק ההיגוי ומשנות גיאומטריית היגוי. מידת הנדנדה הארוכה ביותר שמתאימה לדעתי ב-CJ בלי לחרבן לו סופית את ההיגוי היא זו המקורית של סופה, שמעט ארוכה יותר מהנדנדה המקורית של CJ. וגם היא תצריך כבר הוספת "קלינים" (טריזים) בין הסרן לקפיץ, על מנת לשחזר ככל האפשר את זוית קדם-האופן (קסטר) המקורית.

7. תיבת הגה של סופה - בעלת יחס העברה מהיר יותר משל CJ, מעניקה היגוי מהיר וחד יותר ופחות קליל ומנותק. כמו כן, בעלת פחות חופשים.

8. ג'נטים. שיהיו קלים ככל האפשר, כלומר סגסוגת - ואיכותיים (איכותיים = יקרים), ועם אופסט שלילי קטן ככל האפשר או ללא אופסט כלל (לא בולטים החוצה מהמרכב)

9. להימנע מנעילות אוטומטיות.

10. ולסיום - תחליף לצמיגי כביש או AT. מנופחים בלחץ הנכון ובמידה קטנה (מקורית או פחות)
צמיגי שטח מלא, במיוחד גדולים, מתנהגים פחות טוב על הכביש - זה לא חדש, זה לא סוד. לטיולים קלילים ללא אתגרי עבירות מיוחדים, זחילות על סלעים, בוץ וכו' - אולי הם מיותרים.

זו היתה תכניתנו "איך לשנמך את הג'יפ שלך בעשרה שלבים ולהפוך אותו לקטן ומסכן".

shmil
07-04-21, 13:37
כל מה שכתבו כאן על "הידוק" הנהיגה נכון.
כל הטיפים, כולם.
רק התובנה הסופית של דרור שגוייה לטעמי ("איך לשנמך")

שלחו לי תמונות על הבוקר, ומצרף אותם.

אגב, מאד צפוף שם, ויש צורך לחשוב היטב היכן בדיוק נכנס כל דבר, ולוודא שאין "התנגשויות" בין ברזלים, גם בצידודים וגם בזוויות ובהצלבות. לא טריביאלי.

למה לא צינור חצי או 3/4? כי העומסים על החלק הזה הם אדירים, כאלו שמסוגלים לשנות את הכיפוף, גם כאשר יש עליו חיזוק בצורך ריתוך פלאח נוסף. כבר בדקו את זה. עד כדי כך העומסים גדולים, עד שהם יקרעו לבסוף את הצינור.
133384133385133386

נמרוד
07-04-21, 14:44
אם הפנהרד צריך להיות מקביל לדראג-לינק, אז איך זה עובד בג'יפים עם הגה ימני?....
בהנחה שיש/היו כאלה כמובן. והיו כאלה, גם בארה"ב (הג'יפים של הדואר למשל. זו ה"סופה הארוכה" הראשונה). לא הפכו שם סרן לכזה בעל ביצה ימנית לכבוד השינוי.


בצ'רוקי ורנגלר למיניהם עם הגה ימני הפנהרד אכן הפוך - מחובר לשלדה בצד ימין ולסרן בצד שמאל, ויש לו צורה מכופפת סביב הדיפרנציאל. אפשר לחפש ברשת איך זה נראה ולקבל רעיונות.

אני רק אומר שזה לא משהו טריביאלי להתאים פנהרד לג'יפ CJ.

מה שיש בתמונות ששמיל העלה, פנהרד שמחובר הפוך לדראגלינק, עובד כל עוד המוטות די אופקיים ולכן די מקבילים. קשה לי לראות את זה עובד עם הגבהה ומהלכי מתלה גדולים. ויתכן שזה גם הסיבה לעומסים הגדולים.

yoni_0000
07-04-21, 14:52
היה לcj של חבר אבל כזה שעושה הרבה עבירות.. התושבת שלו שהייתה פלאח 4 מ"מ והגיאומטריה הייתה נכונה, פשוט נגזרה התושבת. מאז הוא נוסע בלי

shmil
07-04-21, 15:21
מה שצילמתי נוסע ומטייל, ממש לא רק שבילי קק"ל.
קיים לפחות 7 שנים ועבר שדרוגים ושינויים במהלך השנים.
אני יודע שהיו בדרך נסיונות של מוטות 1/2-3/4 שלא צלחו, וגם תושבות משני הצדדים עודכנו.
לפחות בחמש השנים האחרונות - ללא שינוי.

ציקס
07-04-21, 15:53
אוקיי,עכשיו אני מבין את המורכבות של הפהרד...
אצלי יש סט של רוביקון 4.5 שהאמת כבר 20 שנה על הגיפ...כשהתקנתי אותו הגיפ היה גבוה מתוח ומדוייק,עברו השנים והוא התרכך נהדר,הגובה ירד שזה לא מפריע לי אבל לאחרונה החל לשייט מה שפעם ממש לא היה.
אז החלפתי את האוקולונים בקפיצים ואת האוקולונים בששת ששם החופש תמיד חזר במהרה החלפתי לגדולים יותר והרכבתי את האוקולונים המקוריים של הרוביקון,ככה שהרוחב והקוטר שלהם זהה לקפיץ,והם גם עם סליב מתכת בתוכם,חשבתי שמשם תבוא הישועה,אבל טעיתי.
כרגע שאני משחק בהגה אז אני לא רואה חופשים כלל,רק שכל הגיפ זז לצדדים,וזה מה שהביא אותי לחשוב שפנהרד יפתור.
ייתכן שהשיוט מגיע דווקא מאיזה תפוח תפוס?
איך אני יכול לבדוק?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210407/834ca7b83cf42ab7de7f1cb91f7538af.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210407/8350502c612c59feacdc8c8aaa23660d.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210407/9a0a41ef7226ed907a80032b1acbb7fc.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210407/6416394b0480fe01b9d7a17682c788a9.jpg

Sent from my SM-A305F using Tapatalk

ציקס
07-04-21, 15:55
וכטל זה קורה כשהמוט מייצב הפריק מחובר כן,וכמו כן אני עם צמיגים 235/85/16

Sent from my SM-A305F using Tapatalk

shmil
07-04-21, 17:42
מתי השיוט הכי בעייתי/מורגש?
אתה עם נעילה אחורית?
בדקת גם חופשים בסרן האחורי ובחיזוק והבושינגים שלו?
אתה בטוח שהיובולטים נעולים היטב מלפנים ומאחור?
יש לך חיזוק תיבת הגה?
איזו תיבת הגה?

יונימוג אדום
07-04-21, 18:27
חיזוק תיבת הגה לצד ימין של השלדה - חובה .
החלפת תיבת ההגה לזו של סופה 2 תעשה פלאים - ההגה יותר קשה והרבה יותר מדוייק כמו כן נעלמה התופעה שיש צורך לשחק כל הזמן עם ההגה על מנת שהסיקס ייסע ישר .
אצלי מוגבה רוביקון אקספרס 4.5 ( כרגע סט חדש ) והסיקס נוסע ישר גם במהירויות גבוהות .
יש צורך לדאוג שהדראגלינק יהיה מקביל למוט השפור אחרת בכל קפיצה תרגיש בריחה הצידה .

אילן

ציקס
07-04-21, 20:48
דבר ראשון תודה על העזרה....
1.אני בלי נעילה.
2.השיוט ממש מורגש כשאני עמוס בציוד/משקל.
3.אני לא יודע לזהות בדיוק איזו תיבת הגה יש לי,התקנתי אותה ממש מזמן,של אמרקאית כלשהי,אבל אני לא יודע לזהות(איך אפשר?)
3.יש לי חיזוקים לתיבה,גם אלכסוני לשלדה לצד השני.
4.היובולטים לא בדקתי עם הם מחוזקים,אבל אני מניח שכן...אבדוק אותם.


Sent from my SM-A305F using Tapatalk

ציקס
07-04-21, 20:59
זו התיבה שלי,עם החיזוק האלכסוני שבניתי.
כמו כן ניתן לראות שהדראגלינק שלי דיי מקביל,ולא בצורה מושלמת כי כשהייתה לי פיטמן ארוכה יותר אז היא הייתה מנשקת את המוט הגה(?)...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210407/8dc774317511d9c0da6b2b9f10988d2e.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210407/217bd39e84b7d6f8eb611ef01e6b855a.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210407/5ef56acd118cd6091ff8639de4cdc600.jpg

Sent from my SM-A305F using Tapatalk

yoni_0000
07-04-21, 21:47
נראית כמו תיבה מקורית. מחילה מכבודך, אני לא בא לפגוע, אבל החיזוק ששעשית לא באמת עושה משהו.. התיבה עדיין יכולה להתפתל כאוות נפשה.

ציקס
07-04-21, 22:35
מוחל מוחל[emoji846]....אבל תסביר לי מדוע?אני חושב שהוא הרבה יותר מסיבי מחביקה של הצוואר של התיבה עם שלה של צנרת מים,הוא מעוגן ממש לבסיס התיבה עם שני הברגים,והוא בזווית מספיקה בשביל למנוע איזושהיא תנועה לצדדים,זו המטרה,לא?או שפיספסתי משהו?

Sent from my SM-A305F using Tapatalk

shmil
07-04-21, 22:36
אכן, זה לא נקרא חיזוק אלכסוני.
חיזוק אלכסוני הולך מצוואר תיבת ההגה אל הקורה הימנית.

ד ו ר ו ן
08-04-21, 01:41
2.השיוט ממש מורגש כשאני עמוס בציוד/משקל.
נשמע שלפני הפנהארד אתה צריך קפיצים אחוריים מתאימים למשקל הציוד.

מה שאתה מתאר זה סרן קדמי באויר בגלל נטייה לאחור של הרכב עקב קריסה של הקפיצים האחוריים.
פנהארד ישפר במעט אבל לא יפתור את הבעיה הזו.

ציקס
08-04-21, 07:18
הקפיצים האחורים שלי מחוזקים עם בולם עם קפיץ ספיראלי...הרכב לא עולה שוקע מאחור יותר מהקדימה.
ואני חושב שאתם לגבי החיזוק האלכסוני,מה שעשיתי עכשיו הוא לדעתי יותר נכון מאשר לחבוק את צוואר התיבה,האלכסון אצלי מאוד יציב.

Sent from my SM-A305F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
08-04-21, 09:24
הקפיצים האחורים שלי מחוזקים עם בולם עם קפיץ ספיראלי...הרכב לא עולה שוקע מאחור יותר מהקדימה
אם הרכב משייט לך כשהוא עמוס בשונה מהמצב כשהרכב לא עמוס, אז משהו לא מאוזן לך ברכב בלי קשר לפנהארד, שתרומתו המוכחת בצידו, אך האם אתה מחפה על בעיה אחת דרך פרויקט מורכב במקום אחר ברכב?

הבולם מונרו עם סליל זה פלסטר קלאסי ונפוץ לקפיץ עלה עייף.

דרור ברלי
08-04-21, 09:37
נשמע שלפני הפנהארד אתה צריך קפיצים אחוריים מתאימים למשקל הציוד.

מה שאתה מתאר זה סרן קדמי באויר בגלל נטייה לאחור של הרכב עקב קריסה של הקפיצים האחוריים.
פנהארד ישפר במעט אבל לא יפתור את הבעיה הזו.

+1....

דרור ברלי
08-04-21, 09:43
בעיה קלאסית בקפיצי רוביקון אקספרס (המעולים! גם אני על רוביקון 4.5 מאחור, בסופה).

הם מיועדים ל-CJ/YJ אמריקאי, כלומר קצר (וקל).
אצלנו רוב הג'יפים הם עם בסיס גלגלים ארוך. לעתים גם עם זנב ארוך. המשקל העצמי גבוה יותר, אנחנו מעמיסים הרבה יותר ציוד.

הקפיץ פשוט לא מיועד לעבוד בעומס הזה. ואז הוא שוקע די מהר.
כשהג'יפ עמוס, הזנב שוקע עוד, החרטום עולה. כל הג'יפ מקבל פוזה של המראה. פחות אחיזה בגלגלים הקדמיים. תחושת שיוט.... מוכר וידוע ולא חביב.


רוביקון מוכרים עלים להוספה בנפרד. נדמה לי שעלה מס' 3. חפש בפרסומים שלהם Add-a-leaf

דרור ברלי
08-04-21, 12:55
אני רק אומר שזה לא משהו טריביאלי להתאים פנהרד לג'יפ CJ.

מה שיש בתמונות ששמיל העלה, פנהרד שמחובר הפוך לדראגלינק, עובד כל עוד המוטות די אופקיים ולכן די מקבילים. קשה לי לראות את זה עובד עם הגבהה ומהלכי מתלה גדולים. ויתכן שזה גם הסיבה לעומסים הגדולים.


בדיוק לזה התכוונתי. לא טריוויאלי.

ולגבי "שינמוך"....
ביטול חופשים והידוק כללי של האוטו, תיבת הגה של סופה/סופה 2 - כל זה כמובן רק טוב.
אבל להימנע מהגבהה, מנעילה אוטומטית, מצמיגי שטח מלא בקוטר גדול, קיצור והקשחת הקפיצים לכדי משהו קשה ולא נוח... זה כן שינמוך. ג'יפ נועד לנסוע בשטח. הוא קודם כל רכב שטח. אפשר לשפר את התנהגות הכביש שלו עד גבול מסוים, זה כמובן מחייב כמה פשרות - קצת פחות מהלכי מתלה כדי לקבל זוית גילגול קטנה יותר. על זה מפצים עם נעילה או שתי נעילות. ושיהיו נשלטות, כדי שעל הכביש לא ישפיעו בכלל. אבל לאנוס אותו להיות רכב כביש?........ מעבר לשגיאה הנדסית אפשרית שסכנותיה בצידה, לדעתי זה שינמוך. כי הפגיעה ביכולות השטח תהיה גדולה יותר מהשיפור בהתנהגות הכביש. והתוצאה כאמור, לעולם לא תהפוך אותו לפרייבט. חבל על המאמצים וההשקעה.

ציקס
08-04-21, 14:17
חברים,אני יודע מה המגבלות כביש של הגיפ,אני מעל 20 נוסע על גיפים...אני לא מנסה להגיע לרמת דיוק של פרייבט,אלא לרמת דיוק של סופה...
הגיפ הזה אצלי כבר כמעט 20 שנה,משהו בו השתנה,זה בטוח,העלים כבר לא רעננים כמו שהיו,ואת שאר הדברים שמתבלים אני מחליף.
נתנו לי רעיון לבדוק אם הקינג פינים והתפוחים,אם הם לא תפוסים.
כי אם הם כן אז זה ללא ספק משהו שיכול לגרום לי לנסות לתקן את ההגה כול הזמן,לא?
בגלל שהוא לא חוזר /מתיישר כמו שצריך

Sent from my SM-A305F using Tapatalk

דרור ברלי
08-04-21, 14:23
CJ מאוד דומה לסופה, אבל אינו סופה. הוא CJ. לטוב ולרע. אלה ג'יפים אחים ואנחנו לא מתווכחים כאן מי ומה יותר טוב. זו אותה משפחה טובה.

הרבה מכלולי סופה מתאימים ל-CJ ואפשר גם להכניס רכבת כוח של סופה קומפלט, מפגוש לפגוש, כולל הסרנים הרחבים יותר. ועדיין זה לא יהיה סופה, כי יש הבדלים גם בשילדה שמשליכים על התנהגות הכביש.

כדי שיהיה סופה, הכי פשוט להחליף אותו בסופה. ואם עדיין תתגעגע, תרכיב לה חזית ומכסה מנוע של CJ...... גם זה מתאים בול.

ציקס
08-04-21, 16:07
אני רחוק שנות אור מלחשוב להחליף את הגיפ [emoji849]
....
בסהכ רוצה לפתור את השיוט...ואין סיבה שלא אצליח,הרי הוא לא שייט ככה בעבר


Sent from my SM-A305F using Tapatalk

ציקס
08-04-21, 16:08
מה שטוב בסופה כבר לקחתי....סטרטר וגלגל תנופה[emoji846]

Sent from my SM-A305F using Tapatalk

ציקס
08-04-21, 16:09
מה שטוב בסופה כבר לקחתי....סטרטר וגלגל תנופה[emoji846]

Sent from my SM-A305F using Tapatalkבצחוק כן...שאףאחד לא יעלב פה

Sent from my SM-A305F using Tapatalk

yoni_0000
08-04-21, 18:50
מוחל מוחל[emoji846]....אבל תסביר לי מדוע?אני חושב שהוא הרבה יותר מסיבי מחביקה של הצוואר של התיבה עם שלה של צנרת מים,הוא מעוגן ממש לבסיס התיבה עם שני הברגים,והוא בזווית מספיקה בשביל למנוע איזושהיא תנועה לצדדים,זו המטרה,לא?או שפיספסתי משהו?


Sent from my SM-A305F using Tapatalk

זה כמו להעביר הילוכים מבסיס הידית במקום מהקצה העליון. מה שמפתל ומזיז את התיבה זה הפיטמן, לכן ככל שתעגן את החיזוק קרוב יותר לפיטמן, הוא יותר אפקטיבי. מה שאתה עשית זה "חצי" חיזוק לשילדה.. כי גם הוא מתבסס על פחית 1.5 מ"מ שהיא תושבת התיבה המקורית בcj.

בלי קשר, נשמע שהבעיה שלך נובעת מקפיצים עייפים... אם אתה מתכנן להחזיק את הרכב עוד הרבה זמן, תיאלץ לעשות את ההחלפה בשלב כזה או אחר.

ציקס
09-04-21, 19:32
כניראה שבתמונות הקודמות לא רואים את החיזוק,כי הוא בכלל לא קשור לפחית 2 ממ המקורית...הוא נימצא בנקודה נמוכה כמו הצוואר של התיבה,לפלח 10 ממ שמרותך לשתי האוזניים המקוריות,שמהדקות את התיבה עם השלדה,בצורה הזו החיזוק הוא הכי אפקטיבי ויציב,לדעתי יותר מדוייק מאשר שלה על הצוואר.
אני מוסיף תמונות שרואים את החיזוק יותר טוב
שימו לב לקו שהמוט שיוצא לצד השלדה י6צא בקו אלכסוני נמוך לפחות כמו הצוואר של הפיטמן.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210409/0537bfd5620f60c8097ff04a09031231.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210409/1eb9082eaa61e1ed4920c476688fdac5.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210409/2739e5a7936c55e2ad109dfe66042fb6.jpg

Sent from my SM-A305F using Tapatalk

talw
09-04-21, 22:07
על משקל יוני,זה כמו להעביר הילוכים עם יד שמאל- נגרם כח פיתול מיותר לתושבת.

ציקס
10-04-21, 19:30
טוב,לא ברור לי אתם חושבים שהחיזוק לא אפקטיבי...קצת ניסיון בחיזוקים יש לי,אז או שמישהו יוכל להסביר לי מה ההבדל בין הנקודה שאני חיזקתי לבין צוואר התיבה עם חבק,הרי כול עוד משולש הכוחות זהה פחות או יותר בזוויות שלו אז לדעתי לעגן לברגי התיבה עדיף מאשר לחבוק את הצוואר עם חבק ,
ואיזה כוחות פיתול יש פה?
או שנסכים שאנחנו לא מסכימים....[emoji846]

Sent from my SM-A305F using Tapatalk

talw
10-04-21, 20:34
כוחות הפיתול לתושבת נוצרים בגלל שהתיבה רוצה להסתובב על ציר הפיטמן כנגד הכוחות/התנגדות שמפעילה עליה זרוע הפיטמן, אתה אחזת אותה רק מצד אחד של התושבת.
תצמיד את גלגל הרכב לשפת מדרכה , תוך כדי שחבר משחק עם ההגה תוכל להביט על התושבת ולאבחן מה קורה שם למטה ובכלל מאיפה מגיע החופש בין גלגל ההגה לשלדת הרכב , זה יכול להיות הרבה גורמים .בתור צעד ראשון אני בכלל הייתי חושב על להחליף את התושבת החלושס הזו-

https://www.rockcrawler.com/techreports/bigdaddy_cj_steering_bracket/index.asp

ציקס
11-04-21, 08:46
אז לפי התאוריה שלך ככל שהמוט/חיזוק מתרחק מהציר של הפיטמן אז הוא יהיה יותר אפקטיבי,כי יש לו יותר מומנט להתנגד לציר הסיבוב(כמו לאחוז מקדחה ביג או עם מפתח).
אני חושב שהתושבת יותר רוצה לנוע ימינה שמאלה ,כלומר בין השלדה שציר הסיבוב הוא דווקה החלק העליון של התיבה,בעיגון לשלדה.


והפלטת לתושבת שצירפת מאוד מעניינת,אני גם זוכר שמישהו כבר ייצר אותה,ואפילו העלה את הקובץ של החיתוך פלטות,אבל אני לא מוצא איפה הוא פרסם(באיזשהו פורום).

Sent from my SM-A305F using Tapatalk

נמרוד
11-04-21, 15:55
החיזוק שלך אולי לא אפקטיבי כמו בתצורה הקלאסית שחובקת את הציר אבל עקרונית הוא לא רחוק מזה. גורם לי לחשוב לגבי מה נכון בג'יפ שלי.

אני מבין שנושא השרשור - פנהרד לCJ - כבר פחות רלוונטי?

ציקס
11-04-21, 18:20
טוב,דבר ראשון אני שמח שאתה מסכים איתי בנוגע לחיזוק,כי פחדתי שאני מפספס משהו...

לי יש נטייה להשתמש במיקום של הברגים המקוריים,לדעתי זה יותר נכון במקרה הזה,אני חושב שחביקה של הצוואר עלולה להחליק לכיוון הזרוע פיטמן במידה והיא לא חובקת במאה אחוז,מה גם שהצוואר הוא קוני.

לגבי המוט פנהרד,אני רוצה לבדוק אם יש איזשהוא תפוח/בול גויינט תפוס,וזה מה שגורם להגה שלי לא לחזור כמו שצריך,ואז בניסיון ליישר את ההגה אני מרגיש שיוט,הגיוני?

אבל אני מניח שברגע שהכיוון של הגיפ יתיישר,אנסה להוסיף פנהרד,לראות אם יש שיפור



Sent from my SM-A305F using Tapatalk

נמרוד
14-04-21, 18:10
לגבי המוט פנהרד,אני רוצה לבדוק אם יש איזשהוא תפוח/בול גויינט תפוס,וזה מה שגורם להגה שלי לא לחזור כמו שצריך,ואז בניסיון ליישר את ההגה אני מרגיש שיוט,הגיוני?


יש מצב. את תקינות התפולים והבולג'וינטים אתה יכול לבדוק די בקלות בכל מכון פרונטים - את הדברים האלו הם יודעים לזהות יותר טוב מכולנו כי זה היום-יום שלהם. ועל הדרך אתה מקבל מדידת זויות היגוי מדויקת. זוית קסטר קטנה מדי זה בעייה אופיינית מאד לג'יפים מוגבהים שאפשר לתקן במידה מסוימת עם קלינים.

ציקס
17-04-21, 10:43
טוב,אז בדקתי חופשים,ולא מצאתי,אבל הרגיש לי שמשהו תפוס כשאני מסובב את הגלגלים ימינה שמאלה,כמה קשה אמורה להיות התנועה של הבולגויינטים?
ביד הם זזים קשה,כמובן שאחרי שהוצאתי את התפוחים של ההגה.
הבנתי שהם צריך להיות ממש קלים לתנועה,ייתכן שזה מה שמקשה להגה לחזור ?

Sent from my SM-A305F using Tapatalk

ציקס
17-04-21, 10:44
אני אלך לעשות כיוון פרונט אבל מעדיף להגיע לכיוון אחרי שאעשה את העבודה בעצמי...במידה ואגלה את הבעיה קודם

Sent from my SM-A305F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
17-04-21, 11:00
טוב,אז בדקתי חופשים,ולא מצאתי,אבל הרגיש לי שמשהו תפוס כשאני מסובב את הגלגלים ימינה שמאלה,כמה קשה אמורה להיות התנועה של הבולגויינטים?
ביד הם זזים קשה,כמובן שאחרי שהוצאתי את התפוחים של ההגה.
הבנתי שהם צריך להיות ממש קלים לתנועה,ייתכן שזה מה שמקשה להגה לחזור ?

Sent from my SM-A305F using Tapatalk
יש לזה ערכים מוגדרים, שנבדקים עם משקל משיכה (פעם משקל דגים, היום משקל טרולי דיגיטלי..).
זו בדיקה די פשוטה.

ציקס
17-04-21, 11:36
יש לזה ערכים מוגדרים, שנבדקים עם משקל משיכה (פעם משקל דגים, היום משקל טרולי דיגיטלי..).
זו בדיקה די פשוטה.משהו שאני יכול לעשות בעצמי?אם כן אפשר הסבר וערכים?

Sent from my SM-A305F using Tapatalk

shmil
17-04-21, 11:43
טוב,אז בדקתי חופשים,ולא מצאתי,אבל הרגיש לי שמשהו תפוס כשאני מסובב את הגלגלים ימינה שמאלה,כמה קשה אמורה להיות התנועה של הבולגויינטים?
ביד הם זזים קשה,כמובן שאחרי שהוצאתי את התפוחים של ההגה.
הבנתי שהם צריך להיות ממש קלים לתנועה,ייתכן שזה מה שמקשה להגה לחזור ?

Sent from my SM-A305F using Tapatalk

באויר וללא תפוחי הגה אתה לא אמור להרגיש התנגדות מיוחדת, בטח לא נקודות התנגדות.
כנראה שהסיקס לא יבכה אם יקבל בלגוינטיםחדשים.

ציקס
18-04-21, 21:10
עידכונים....
היום הייתי בכיוון פרונט....פירקתי גלגלים ותפוחים,בקשתי מבעל המכון קודם לבדוק אם צריך להחליף בולגונטים(שהבאתי איתי,ביחד עם ספייסרים של 4 מעלות,כדי שלא אתקע במידה וזו תהיה הבעיה).
בעל המכון בדק הכול,ואמר שניראה שהכול פיקס,ואין טעם להחליף...
הרכבתי הכול חזרה והתחלנו את הכיוון,בתחילה הוא אמר שהכול ניראה לו פיקס במידות ושהקסטר ב 4.2 מעלות שזה אמור להיות מצויין,קצת ניגסתי לו ואז הוא בדק לפי הוראות היצרן,ושם מופיע 6 מעלות,הוא היה מופתע כי זה ניראה לו הרבה,הרכבנו בכול זאת והייתי מופתע כמה הקודמים של ה2.5 מעלות היו "לעוסים"...
שוב בדיקה שהראתה שהגענו ל6 מעלות....
כולי מבסוט,עליתי לכביש מהיר ואני עדיין לא מרוצה...ההגה חוזר טוב יותר פחות שיוט אבל עדיין משהו מרגיש לי תפוס....
אני מניח שנישארה לי רק האופציה של התיבה נכון?

זה לא הבורג כיוון שעל התיבה כי גם איתו
שיחקתי,וזה לא עזר....
אני צודק לגבי התיבה?זה מה שנישאר לא?
יש לי תיבה שהייתה מורכבת על הגיפ ממש צזמן,לא זוכר למה החלפתי אותה בזמנו(ייתכן שבשביל להפיג את השיעמום...)
שווה לשלוח לשיפוץ קודם או ישר להרכיב?
בשיפוץ תיבה הם עושים עוד דברים/כיוונים חוץ מהחלפת מחזירי שמן?



Sent from my SM-A305F using Tapatalk

יונימוג אדום
18-04-21, 21:49
בזמנו החלפתי ( אף על פי שהתיבה הייתה מצויינת וחזרה משיפוץ ) לתיבה חדשה!! של סופה 2 .
השיפור היה מיידי ומפתיע לטובה .
רק אחרי החלפת התיבה הבנתי שבתיבות האלו נוצר חופש שלא מרגישים ובבדיקה מרגיש תקין .
מוזמן לבוא ולהרגיש את השינוי - הסיקס נמצא בפתח תקוה .

אילן

shmil
18-04-21, 22:19
עידכונים....
זה לא הבורג כיוון שעל התיבה כי גם איתו
שיחקתי,וזה לא עזר....

Sent from my SM-A305F using Tapatalk

למה לא אמרת מראש?
חשבתי שכל באי גיפולוג יודעים לא לגעת בבורג הזה.
הוא גורם ל"נעילות" של החלזון.

זה הבורג היחיד באוטו שלא נוגעים בו.

כן, להחליף.
כן, לשפץ קודם.
ארמון הגאים, תל אביב.

ציקס
19-04-21, 07:49
בזמנו החלפתי ( אף על פי שהתיבה הייתה מצויינת וחזרה משיפוץ ) לתיבה חדשה!! של סופה 2 .
השיפור היה מיידי ומפתיע לטובה .
רק אחרי החלפת התיבה הבנתי שבתיבות האלו נוצר חופש שלא מרגישים ובבדיקה מרגיש תקין .
מוזמן לבוא ולהרגיש את השינוי - הסיקס נמצא בפתח תקוה .

אילןאיזו תיבה זו של סופה 2 איך מזהים אותה?
לדעתי הכול sagnaw 800

Sent from my SM-A305F using Tapatalk

asafk
19-04-21, 12:43
תיבה של סופה 2 עם הטבעת כוכב של מרצדס ו3 ברגים לשילדה. .

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ד ו ר ו ן
19-04-21, 13:18
למה לא אמרת מראש?
חשבתי שכל באי גיפולוג יודעים לא לגעת בבורג הזה.
הוא גורם ל"נעילות" של החלזון.

זה הבורג היחיד באוטו שלא נוגעים בו.

כן, להחליף.
כן, לשפץ קודם.
ארמון הגאים, תל אביב.

++
זה לבד יכול להסביר את התופעה.

ציקס
19-04-21, 14:40
השחרור של הבורג(חצי סיבוב) בא רק לאחר שהגיפ כבר שייט...לא לפני,ואחכ חזר חזרה לנקודה ההתחלתית .
שלחתי הבוקר תיבה נוספת שהייתה אצלי לשיפוץ אצל ארמון,נקווה שאוכל להרכיב אותה כבר מחר.

Sent from my SM-A305F using Tapatalk

talb_s
21-04-21, 07:26
בולם הגה בדקת? אצלי הוא גרם לשיוט רציני

ציקס
21-04-21, 13:02
בולם הגה בדקת? אצלי הוא גרם לשיוט רציניכן,בדקתי.
הוא מרגיש תקין.
הבולם שגרם לך לשיוט היה תפוס מדיי ממכה שקיבל,או שהיה משוחרר מידי?ובעצם לא בלם?

Sent from my SM-A305F using Tapatalk

-->