PDA

צפייה בגרסה מלאה : מזגן מקרר רק בנסיעה מהירה



נדב42
07-04-21, 14:49
הי,

כמו בכותרת: מזגן מקרר רק בנסיעה מהירה, איפשהו בין 60-80 קמ"ש, ואז מקרר לא רע. בעמידה או בזחילה בפקקים - נאדה.
הרכב: סוזוקי ויטארה מודל 94
הוונטה הפנימית עובדת כמו שצריך, הקירור כאמור רק במהירות גבוהה.
זה לא קשור לסל"ד, בעמידה ב- 4000 סל"ד לא מקרר, בשיוט בחמישי ב- 2000 סל"ד כן מקרר.
וונטה חשמלית של המזגן בתא המנוע עובדת.
נבדק החיבור של חיישן חום המנוע למחשב והוא נראה תקין. ללוח השעונים יש חיישן חום נפרד והמנוע בטמפרטורה הרגילה שלו, קצת מתחת לאמצע, כרגיל. כבר היתה לי תקלת מזגן בגלל ניתוק של החוט הזה, אבל אז זה לא היה תלוי מהירות, לא עבד וזהו.

רעיונות לבדיקות נוספות לפני שאני מפקיד את הרכב אצל עמוס ?

jonys
07-04-21, 15:29
נשמע שהמייבש (בד"כ יושב צמוד למעבה) סתום. לא משהו שאפשר לתקן לבד.

shmil
07-04-21, 15:47
למיטב הבנתי המוגבלת בנושא - חוסר חלקי של גז.
נדב, איך זה שאין לך ערכת שעונים?

נדב42
07-04-21, 15:53
שמיל, נראה לי שאתה מבלבל אותי עם נדב אחר...

עד עכשיו שתי התיאוריות שולחות אותי לעמוס על הבוקר מחר (כי אני ממילא במרכז...)

נמרוד
07-04-21, 15:56
יתכן שהמנוע מתחמם בעמידה, עדיין לא מספיק בשביל להזיז את המחוג אבל מעבר לנקודה שבה הוא מעביר פקודה לניתוק המזגן.

חנן-ג'יפולוג
07-04-21, 15:57
בדקת שהמניפה במנוע לא עובדת הפוך?

המדחס עובד בזמן שאין קירור?

מה מצב הצנרת שיוצאת מהקבינה? קרה? קרירה? מצופה בקרח?

נדב42
07-04-21, 16:05
יתכן שהמנוע מתחמם בעמידה, עדיין לא מספיק בשביל להזיז את המחוג אבל מעבר לנקודה שבה הוא מעביר פקודה לניתוק המזגן.




לא נראה לי.

המחוג בלוח השעונים נמצא במקומו הקבוע מימים ימימה (והוא התחיל את הבוקר מצביע על מנוע קר לגמרי, אז הוא לא נדבק לנקודה).

היתה תקופה שהיתה לי נזילה מהרדיאטור, אז אני כבר יודע שהמזגן מפסיק כשהמחוג בלוח השעונים מעל 3/4 מהסקלה.

מאז הוחלפו רדיאטור, משאבת מים ותרמוסטט, כולם חדשים למדי.

חוצמזה כשעצרתי לבדוק אם מדובר בחוט הסורר של יוניט החום, המנוע לא הרגיש מבחוץ כאילו חם לו מדי. וכאמור אני יודע איך המנוע הזה מרגיש חם.

חוצמזה כדי שויטארה ידנית תתחמם עקב אובדן נוזל קירור, היא צריכה לאבד משהו כמו 4 ליטר. לפני כן המחוג לא זז...


חנן,

לגבי כיוון המניפה - שום דבר לא השתנה שם חודשים, למה שהכיוון ישתנה פתאום ?

לגבי יתר הבדיקות - כשאהיה ליד הרכב [emoji846]

חנן-ג'יפולוג
07-04-21, 16:16
מכיוון שאני לא מכיר את ההיסטוריה של הרכב, שאלתי. אני מכיר מקרה של רכב שעבר תיקון פחחות ויצרו לו תקלה כזו.

shmil
07-04-21, 17:37
שמיל, נראה לי שאתה מבלבל אותי עם נדב אחר...


מה, יש עוד נדב 42?

kd2
07-04-21, 18:11
אתה מתאר מצב של חוסר עיבוי מספק של הגז.
ככל הנראה כשאתה נוסע מספיק מהר, יש מספיק קירור למעבה והגז מצליח להתעבות, כי עובדה שבעמידה בטורים גבוהים גם אין לך קירור (כלומר הבעיה לא קשורה לספיקת מדחס).

האופציה הפשוטה, בטח ברכב שטח ישן, שמתחביביו לטייל באבק, היא מעבה מאוד מאוד מלוכלך.
תנקה את המעבה של המזגן + רדיאטור, הם צמודים אחד לשני.
הביצוע על מנוע קר בלבד, פשוט להעביר צינור בלחץ שפוי דרכו ועל הדרך כבר דרך הרדיאטור הרגיל (תרוויח פעמיים).
תשקיע יותר בכיוון שמנוגד לזרימת האויר, מסיבות די ברורות.

מניח שאחרי זה המצב ישתפר, ועם זאת יתכן שתגלה שזה עדיין לא מספיק והבעיה האמיתית היא שילוב של מעבה סתום וחוסר קל בגז ביחד.
מערכות מזגן ברכב מאוד רגישות לחוסר בגז (בעגה המקצועית critically charged) מספיק חוסר של 10% מהכמות המקסימלית ותפוקת הקירור יורדת משמעותית (למה עושים את זה ככה ? רק כי זה זול, אין היגיון אחר).

רק אחרי טיפול בשני התחומים האלו הייתי מחפש תקלה אחרת במערכת (כמו שהציעו פה, מייבש סתום וכדומה).

גיא
07-04-21, 18:49
חסר לך גז ...


Sent from my iPhone using Tapatalk

zivo
07-04-21, 22:27
אתה מתאר מצב של חוסר עיבוי מספק של הגז.
ככל הנראה כשאתה נוסע מספיק מהר, יש מספיק קירור למעבה והגז מצליח להתעבות, כי עובדה שבעמידה בטורים גבוהים גם אין לך קירור (כלומר הבעיה לא קשורה לספיקת מדחס).

האופציה הפשוטה, בטח ברכב שטח ישן, שמתחביביו לטייל באבק, היא מעבה מאוד מאוד מלוכלך.
תנקה את המעבה של המזגן + רדיאטור, הם צמודים אחד לשני.
הביצוע על מנוע קר בלבד, פשוט להעביר צינור בלחץ שפוי דרכו ועל הדרך כבר דרך הרדיאטור הרגיל (תרוויח פעמיים).
תשקיע יותר בכיוון שמנוגד לזרימת האויר, מסיבות די ברורות.

מניח שאחרי זה המצב ישתפר, ועם זאת יתכן שתגלה שזה עדיין לא מספיק והבעיה האמיתית היא שילוב של מעבה סתום וחוסר קל בגז ביחד.
מערכות מזגן ברכב מאוד רגישות לחוסר בגז (בעגה המקצועית critically charged) מספיק חוסר של 10% מהכמות המקסימלית ותפוקת הקירור יורדת משמעותית (למה עושים את זה ככה ? רק כי זה זול, אין היגיון אחר).

רק אחרי טיפול בשני התחומים האלו הייתי מחפש תקלה אחרת במערכת (כמו שהציעו פה, מייבש סתום וכדומה).

++

לפני שבוע, חבר עם טרופר בדיוק עם התנהגות כזו.
פירקנו את הפאן החשמלי שעל הרדיאטור (של המזגן) ושטפנו.
סופ"ש אחרון, שלושה ימים במדבר, הכל תקין.

נדב42
08-04-21, 07:51
חסר לך גז ...


Sent from my iPhone using Tapatalkיצאתי עכשיו מעמוס, בדק ולא חסר גז.
והמזגן מקפיא ...

הוא חושב שזה משהו חשמלי, ביקש שאחזור כשהתקלה מופיעה, כי עכשיו הוא לא רואה שום בעייה.

אנסה לשטוף הכל בסופ"ש.

נדב42
08-04-21, 10:41
טוב, זה אכן חשמלי.
עצרתי בצד כשהמזגן הפסיק לעבוד והמדחס לא היה מופעל.

כאשר החוט של החיישן נותק מהחיישן והוצמד לגוף, המדחס התחיל לעבוד.

אז נתחיל מלהחליף חיישן ...

נמרוד
08-04-21, 11:00
טוב, זה אכן חשמלי.
עצרתי בצד כשהמזגן הפסיק לעבוד והמדחס לא היה מופעל.

כאשר החוט של החיישן נותק מהחיישן והוצמד לגוף, המדחס התחיל לעבוד.

אז נתחיל מלהחליף חיישן ...

או שהחיישן תקין ובסך הכל עושה את העבודה שלו - לנתק את המזגן כשהמנוע מתחיל להתחמם, כדי למנוע התחממות נוספת, הטמפרטורה יורדת, המזגן מתחבר שוב, וחוזר חלילה. המזגן הרי לפי התאור שלך מתחבר ומתנתק לסרוגין, וזה לא אקראי לגמרי (אם זה היה מגע או חיישן לא תקין) אלא תלוי בנסיבות הנסיעה.

הדרך הנכונה היא הגרשונית - להתחבר ולמדוד טמפרטורה רציפה.

zivo
08-04-21, 12:22
חידה-
כמה חישנים יש במערכת מיזוג של רכב?

חידה 2-
איך נמרוד (מנחש) על איזה חישן נדב מדבר?

yovavz
08-04-21, 14:52
חידה 2-
איך נמרוד (מנחש) על איזה חישן נדב מדבר?

כאשר החוט של החיישן נותק מהחיישן והוצמד לגוף, המדחס התחיל לעבוד
אולי מזה?

נדב42
08-04-21, 15:47
לא נראה לי שזה התחממות, כמו שכבר הסברתי. זה לא אומר שהמחשב לא חושב שהאוטו מתחמם.

יש כרגע 2 תיאוריות ונתון אחד חשוב נוסף.

הנתון הנוסף: כאשר באתי לצאת מעמוס הרכב לא התניע, מצבר מת. (כמה דקות לפני כן הניע כמו פנתר, ולא היו אורות או סוויץ׳ דלוקים). והיו לי חשדות קודמים לגבי מצב המצבר. כמובן שמרפי דאג שאשכח להחזיר את הבוסטר לויטארה אחרי החילוץ בשבת...

תיאוריה א': מתח נמוך על המצבר ומערכת החשמל משפיעים על הקריאה של הטמפרטורה מהחיישן, והמחשב חושב שחם מדי ומנתק את המזגן.

תיאוריה ב': חיישן תקול.

מצבר הוחלף תוך שעה, וחיישן מקורי אותר במכשירי תנועה בראשל"צ ולא היה יקר מאוד (עודף מ- 200 זוזים). אחכה קצת לפני שאחליף את החיישן (הנסיעה לראשל"צ היתה נטולת פקקים, אז לא מהווה בדיקה מספקת), וכמובן שאעדכן כאן.

איל מ
08-04-21, 15:59
וגם,
היום כבר פחות חם.

נדב42
08-04-21, 16:52
אני לא בטוח אם ספיקת הקירור היא העניין פה, מרגיש יותר כמו תקלת פיקוד כלשהי.

איל מ
08-04-21, 17:27
אתה אמנם אומר שלא. אבל שעון חום ותחושה מליד המנוע, לא יגלו לך את הטמפרטורה האמיתית. את זה חיישן חיצוני, או מד חום לייזר ידעו להגיד.
ייתכן והחיישן חום יותר רגיש ממה שאתה מסוגל לחוש. וגם, כשהטמפ' עולה, כך גם הלחץ במערכת, וייתכן זה מה שמנתק לך.

raanan
08-04-21, 17:34
כשאני מתאמץ ומחפש בתאים האפורים ...
למיטב זכרוני,
ישנו חיישן דיפרצאלי לחום מנוע שמחובר למחשב ואין לו קשר ל A/C.
לעומת זאת יש חיישן ON/OFF (נדמה לי יושב ליד התרמוסטט) שכאשר
חם מידיי למנוע המעגל נפתח והמדחס לא יכול להיכנס לפעולה אך הוונטה מופעלת
עד שהמנוע יתקרר.
בבית הפיוזים מתחת למכסה המנוע יש מימסר שנשלט ע"י הפיקוד ,
החיישן ומפסק שהוספתי בדשבורד להפעלת הוונטה ללא קשר למזגן.

רענן

נ.ב - עכשיו נזכר שהיה לי תקלה דומה כמו שאתה מתאר (עובד לסירוגין)
והבעיה הייתה במגעים בבית הפיוז והמימסר .

נדב42
08-04-21, 18:02
המגעים והממסרים נבדקו ע"י עמוס (לבת שלו היתה ויטארה מהדור הזה, הוא ניגש מיד למקום הנכון), הם לא הבעייה.

רענן, זה לא הבודי והצמה שהיו בזמנך, המפסק העוקף והחיווט שעשית בזמנו שמורים בארגז עם כל הצמה,החיישנים ומחשב ההזרקה מהבודי הישן.

asafpeleg
08-04-21, 19:19
לא עברת לנגב המערבי?

Sent from my SM-A515F using Tapatalk

נדב42
08-04-21, 20:27
למה אתה שלילי ?

raanan
08-04-21, 21:08
רענן, זה לא הבודי והצמה שהיו בזמנך, המפסק העוקף והחיווט שעשית בזמנו שמורים בארגז עם כל הצמה,החיישנים ומחשב ההזרקה מהבודי הישן.
ואת האגוזי שהחבאתי לשעת חירום מתחת לדשבורד,
גם שמרת בארגז ?

liontamer84
08-04-21, 21:15
ואת האגוזי שהחבאתי לשעת חירום מתחת לדשבורד,
גם שמרת בארגז ?

אכלתי אותו בהעברות...

asafpeleg
08-04-21, 21:41
למה אתה שלילי ?להפך
יכול להמליץ לך על מוסך טוב כך שלא תצטרך לנסוע לבני ברק.

Sent from my SM-A515F using Tapatalk

ב' קודקוד
08-04-21, 22:48
נדב, שכן שלי, לא צריך לנסוע למרכז....
יש מוסך שמתעסק במיזוג, במושב דקל, דניאל.
ויש לך מומחה למזגנים באופקים, משה דחבש, אומנם תימני, אבל מזגניסט מעולה.

נדב42
09-04-21, 00:26
אני עוד צריך לפגוש ולהכיר את בעלי המקצוע המקומיים. בכל מקרה, ממילא הייתי במרכז (וגם קצת צפון) אז היה לי נוח לעבור אצל עמוס על הבוקר. ועמוס מכיר את הויטארה בעל-פה [emoji16]

eyal1979
09-04-21, 01:48
בסעפת היניקה באיזור של הטרמוסטט, קיים חיישן טמפ' טבול בנוזל הקירור(חוט אחד).
מיקומו - מעל החיישן של טמפ' המים שהולך אל המחשב(2 חוטים).

תפקידו לשמש כמתג ( normaly close) :
בטמפ תקינה לתת מינוס קבוע לפיקוד המזגן -
ואז המדחס נכנס לעבודה תקינה.

בטמפ' גבוהה הוא מנתק את המינוס לפיקוד, ואז המדחס מתנתק והוונטה נשארת דלוקה.
החיישן הזה מתקלקל מהר יחסית, ואז גם בטמפ עבודה רגילה של המנוע הוא מתחיל לעשות בעיות ולנתק מינוס לפיקוד.

בזמן תקלה תנתק את החוט אליו, תחבר מינוס קבוע לגוף ותראה אם המדחס נכנס אז לעבודה.
תוכל גם להשאיר את המינוס קבוע ולנסוע כך כמה זמן לוודא שעקפת את הבעיה.
אם כן הוא תקול בוודאות, תחליף אותו.

אם תצטרך תמונה או מיקום שלו תעדכן.
(אל תתבלבל,
בסעפת באיזור הטרמוסטט קיים חיישן טמפ נוסף עם חוט אחד - של השעון בלוח שעונים).

נדב42
09-04-21, 10:12
איל, אתה מתאר 3 חיישנים, אני ראיתי רק 2.
כמובן שאבדוק שוב אם לא פספסתי.

ניתוק החוט הבודד מהחיישן וחיבורו לגוף זו בדיוק הבדיקה שעמוס עשה כשהתקלה הופיעה שוב, וזה אכן החזיר את המדחס לפעולה. עמוס גם הציע לוותר (זמנית או קבוע) על החיישן הזה, אבל אני לא אוהב את הקומבינות האלו, ובשביל עודף ממאתיים זוזים אספתי חיישן מקורי חדש ממכשירי תנועה.

כאמור החלפתי מצבר, כתוצאה מזה נעלמו לי כמה תקלות קטנות אבל מעצבנות. מאז שהחלפתי מצבר המזגן עובד פיקס, אבל לא נסעתי מאז בתנאים שבהם המזגן חדל. אני לא יןדע מתי שוב ייצא לי לזחול שוב בפקקים, אבל החיישן ומפתח מתאים יחכו בסבלנות בתא הכפפות לפעם הבאה שהבעייה תצוץ [emoji846]

אם/כאשר יהיה חם, אולי אנסה לבדוק בחנייה בסרק.

כאמור, אעדכן [emoji846]

raanan
09-04-21, 10:55
אם/כאשר יהיה חם, אולי אנסה לבדוק בחנייה בסרק.

כאמור, אעדכן [emoji846]
אדון נדב !
חבל שאתה לא מתעמק בהודעות של שני כותבים שמסבירים לך איך המערכת עובדת.
אם היית מתעמק,
היית מבין שקל מאד לבדוק את היוניט המדוברת בשעת תקלה עם מד מתח פשוט.
ואתה יודע מה, אפשר גם בלי כלים .
אם הפעלת מזגן, המדחס לא נכנס לעבודה אבל הוונטה עובדת,
אז 90% הבעיה מהיוניט.

רענן

נדב42
09-04-21, 10:56
הוונטה עובדת.

raanan
09-04-21, 10:57
אז תשים מד מתח על הרגל של היוניט מול הגוף , מה מראה ?
(כמובן כשמזגן מופעל)

נדב42
09-04-21, 12:09
קודם כל צריך שהבעייה תחזור ...

גיא
09-04-21, 12:44
קודם כל צריך שהבעייה תחזור ...

אם היא לא תחזור זה כנראה היה הקונקטור של החיישן ..


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב42
09-04-21, 12:46
אם היא לא תחזור זה כנראה היה הקונקטור של החיישן ..


Sent from my iPhone using Tapatalkלא. זה קונקטור מהסוג הפשוט והוא היה מהודק היטב מראש

(היתה לי את תקלת הקונקטור הזו לפני כמה חודשים ואז הודק הקונקטור)

eyal1979
09-04-21, 14:26
כמו שרשמתי, גם אצלך יש 3 חיישנים בבית הטרמוסטט.

החיישן המדובר נמצא מעל חיישן הטמפ של המחשב, בצד נוסע.
החיישן הנוסף בבית הטרמוסטט מול הרדיאטור הוא של המחוג בלוח השעונים) ולא רלוונטי).
https://m.youtube.com/watch?v=XJIWhAbetqo&feature=youtu.be
צירפתי קישור , משניה 28.

התופעות שאתה מתאר בעמידה או בפקק, ביום חם נגרמת מעליית הטמפ' בתא המנוע, וזיוף של החיישן( ומנתק לך את המינוס לפיקוד).
כאמור הונטה נשארת דלוקה.
בכביש מהיר החום בתא המנוע יורד והחיישן איכשהו מתפקד.

שוב אומר לך.
תחבר מינוס קבוע או כשיש לך תקלה, וסע ככה.
תספר לנו שעקפת את הבעיה ותחליף את החיישן.

נדב42
09-04-21, 14:52
אז ככה:

קודם כל באמת יש 3 חיישנים, ראו בתמונות.

לפי הבחור בסרטון, החיישן ללוח השעונים זהה לחיישן של המזגן. אם התקלה תחזור אנסה להחליף בין החוטים לפני שאני מחליף חיישן.

עשיתי סיבוב קצר עם הכלבלב בשדות, בנסיעה איטית בחולות, המנוע בטמפ' עבודה, והתופעה לא חזרה. בינתיים השינוי היחידי הוא החלפת המצבר.

בכל מקרה, חיישן מקורי חדש מחכה בתא הכפפות לפעם הבאה שהתקלה תחזור.

אגב, אין קשר בין הטמפרטורה בחוץ לתקלה - היא הופיעה גם בשבע וחצי בבוקר כשבחוץ היה ממש קר. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210409/4bc6e6def74a943c17c6b684dfdeba44.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210409/bc8fb12af11ab07aa35566c593679487.jpg

נדב42
09-04-21, 15:05
טוב, כמובן שלא היתה לי סבלנות לחכות, הלכתי והצלבתי בין החוטים - החיישנים לא זהים (לפי החיווי בלוח השעונים)

החיישן הקדמי (הבודד) הולך ללוח השעונים.
החיישן הצדי התחתון עם המחבר הכפול הולך למחשב.
החיישן הצדי העליון עם המחבר הבודד הולך למזגן, וכנראה כמו שאמרו כאן הוא on/off. זה החיישן שקניתי ומחכה בתא הכפפות.

eyal1979
09-04-21, 19:16
אף אחד לא אמר שהחיישנים זהים ( מקטים שונים).
גם לא הבחור בסרטון.

הוא גם אומר שאין לו מזגן, ושם את אותו חיישן(תבריג זהה) רק לטובת סגירה שלא ינזלו מים.

הסרטון בא להמחיש לך שיש סהכ 3 חיישנים, ובטח לא להצליב בין החוטים.
רק לחבר את החוט למינוס.

-->