ofer_b
08-04-21, 17:51
התבקשתי ע"י ארז (פה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/120331-%D7%91%D7%99%D7%98%D7%95%D7%9C-EGR-%D7%A4%D7%A8%D7%A4%D7%A8-%D7%9E%D7%A6%D7%A2%D7%A8%D7%AA?p=938744&viewfull=1#post938744)) לרשום כמה מילים ותמונות על התקנת oil cacth can בטרופר דיזל. אז בבקשה...
קודם כל למה להתקין לוכד שמן? יש על זה כמה שרשורים טובים פה אז לא ארחיב. הסיבה העיקרית בשבילי הייתה בשביל למנוע כניסת אדי שמן ליניקה ולטנף אותה.
איזה סוג של לוכד שמן? יש הרבה, בעיקרון זה מכלול פשוט ובגלל שבטרופר תא המנוע טיפה צפוף, חיפשתי לוכד שמן שיהיה בגודל מתאים כך שלא יפריע לתחזוקה שוטפת, לא יסתיר מכלולים וכו', ויהיה פשוט לפרוק ותחזוקה (ריקון השמן הלכוד בו מידי פעם). בהתחלה פניתי לדוד עליאקספרס ורכשתי חיקוי כלשהוא של provent אבל הוא היה גדול מידי בשביל שיותקן בהתאם לדרישות הנ"ל (שוכב אצלי במחסן אם מישהו צריך...). המשכתי לחפש ומצאתי לוכד שנראה מתאים יותר (קישורים בסוף).
הלוכד שמן הנ"ל מגיע עם כל מיני תוספות כגון צמר פלדה כלשהוא לסינון השמן, אפשרות לחיבור יניקה חיצוני ומתאמים שונים לקטרים שונים של צנרת. הוא גם מגיע עם צינור גומי לחיבור (דיי מעפן...) ואפילו טפלון לאיטום המתאמים השונים.
בסופו של דבר אני השתמשתי בפחית עצמה ושני מתאמים (הכי גדולים שהיו שם - כמו בתמונה הראשונה), את כל השאר לא הייתי צריך.
133392
החיבור של הלוכד לקיר האש נעשה ע"י בורג שהוברג להברגה שכבר קיימת שם (בד"כ מכוסה בפקק/כיסוי פלסטיק שחור). שולפים את הכיסוי ומוצאים בברגייה בורג מתאים (מוקף בעיגול בתמונה הבאה שנלקחה מהרשת). זה מתאים בול לגודל של הלוכד כך שהוא לא מפריע לשום דבר ועדיין אפשר לפתוח לריקון את חלקו התחתון או לבדוק כמות שמן עם המדיד שלו, וגם המיקום יושב בול מבחינת האורכים של הצינורות.
133393
הצינור כניסה ללוכד הוא אותו צינור שקיים היום בין מכסה השסתומים לסעפת יניקה של הפילטר אוויר שפשוט הפכתי אותו והא מתאים בול באורך ובזווית.
צינור היציאה מהלוכד לסעפת יניקה הוזמן גם מעליאקספרס וגם הוא בדיוק באורך ובקוטר המתאים.
אז בקיצור:
1. פרק את האינטרקולר ע"י פרוק 4 ברגים שתופסים אותו + שחרור צנרת כניסה מהטורבו וצנרת כניסה לבית מצערת.
2. חבר את המתאמים הגדולים שהגיעו עם הפחית, רצוי ללפף טפלון (רק על ההברגה! שלא יהיה טפלון שיגיע לפחית עצמה).
3. חבר את הפחית לקיר האש. בתושבת הפחית יש שני חורים, אני שמתי בורג אחד דרך החור העליון, נראה לי מספק.
4. פרק את הצינור הקיים שיוצא ממכסה השסתומים לסעפת יניקה והפוך אותו, כך שהקצה הקצר עם הכיפןף 90 מעלות שלו יתחבר לפחית והקצה שני יתחבר ליציאה במכסה שסתומים.
5. חבר את הצינור השני (זה שהזמנת מעלי) מהיציאה של הלוכד לסעפת יניקה (אם משתמשים בבנד מתכת אז זהירות לה להדק יותר מידי - החיבור הוא פלסטיק).
וזהו.
תמונות :
133394133395133396
קישור ללוכד שמן (https://www.aliexpress.com/item/1005002219456416.html?spm=a2g0s.9042311. 0.0.5bbe4c4dZduyY5)
קישור לצינור סיליקון (https://www.aliexpress.com/item/1005001979562997.html?spm=a2g0s.9042311. 0.0.27424c4dv70ROe) (קוטר פנימי 16 מ"מ)
קודם כל למה להתקין לוכד שמן? יש על זה כמה שרשורים טובים פה אז לא ארחיב. הסיבה העיקרית בשבילי הייתה בשביל למנוע כניסת אדי שמן ליניקה ולטנף אותה.
איזה סוג של לוכד שמן? יש הרבה, בעיקרון זה מכלול פשוט ובגלל שבטרופר תא המנוע טיפה צפוף, חיפשתי לוכד שמן שיהיה בגודל מתאים כך שלא יפריע לתחזוקה שוטפת, לא יסתיר מכלולים וכו', ויהיה פשוט לפרוק ותחזוקה (ריקון השמן הלכוד בו מידי פעם). בהתחלה פניתי לדוד עליאקספרס ורכשתי חיקוי כלשהוא של provent אבל הוא היה גדול מידי בשביל שיותקן בהתאם לדרישות הנ"ל (שוכב אצלי במחסן אם מישהו צריך...). המשכתי לחפש ומצאתי לוכד שנראה מתאים יותר (קישורים בסוף).
הלוכד שמן הנ"ל מגיע עם כל מיני תוספות כגון צמר פלדה כלשהוא לסינון השמן, אפשרות לחיבור יניקה חיצוני ומתאמים שונים לקטרים שונים של צנרת. הוא גם מגיע עם צינור גומי לחיבור (דיי מעפן...) ואפילו טפלון לאיטום המתאמים השונים.
בסופו של דבר אני השתמשתי בפחית עצמה ושני מתאמים (הכי גדולים שהיו שם - כמו בתמונה הראשונה), את כל השאר לא הייתי צריך.
133392
החיבור של הלוכד לקיר האש נעשה ע"י בורג שהוברג להברגה שכבר קיימת שם (בד"כ מכוסה בפקק/כיסוי פלסטיק שחור). שולפים את הכיסוי ומוצאים בברגייה בורג מתאים (מוקף בעיגול בתמונה הבאה שנלקחה מהרשת). זה מתאים בול לגודל של הלוכד כך שהוא לא מפריע לשום דבר ועדיין אפשר לפתוח לריקון את חלקו התחתון או לבדוק כמות שמן עם המדיד שלו, וגם המיקום יושב בול מבחינת האורכים של הצינורות.
133393
הצינור כניסה ללוכד הוא אותו צינור שקיים היום בין מכסה השסתומים לסעפת יניקה של הפילטר אוויר שפשוט הפכתי אותו והא מתאים בול באורך ובזווית.
צינור היציאה מהלוכד לסעפת יניקה הוזמן גם מעליאקספרס וגם הוא בדיוק באורך ובקוטר המתאים.
אז בקיצור:
1. פרק את האינטרקולר ע"י פרוק 4 ברגים שתופסים אותו + שחרור צנרת כניסה מהטורבו וצנרת כניסה לבית מצערת.
2. חבר את המתאמים הגדולים שהגיעו עם הפחית, רצוי ללפף טפלון (רק על ההברגה! שלא יהיה טפלון שיגיע לפחית עצמה).
3. חבר את הפחית לקיר האש. בתושבת הפחית יש שני חורים, אני שמתי בורג אחד דרך החור העליון, נראה לי מספק.
4. פרק את הצינור הקיים שיוצא ממכסה השסתומים לסעפת יניקה והפוך אותו, כך שהקצה הקצר עם הכיפןף 90 מעלות שלו יתחבר לפחית והקצה שני יתחבר ליציאה במכסה שסתומים.
5. חבר את הצינור השני (זה שהזמנת מעלי) מהיציאה של הלוכד לסעפת יניקה (אם משתמשים בבנד מתכת אז זהירות לה להדק יותר מידי - החיבור הוא פלסטיק).
וזהו.
תמונות :
133394133395133396
קישור ללוכד שמן (https://www.aliexpress.com/item/1005002219456416.html?spm=a2g0s.9042311. 0.0.5bbe4c4dZduyY5)
קישור לצינור סיליקון (https://www.aliexpress.com/item/1005001979562997.html?spm=a2g0s.9042311. 0.0.27424c4dv70ROe) (קוטר פנימי 16 מ"מ)