התחברות

צפייה בגרסה מלאה : התקנת לוכד שמן בטרופר דיזל



ofer_b
08-04-21, 17:51
התבקשתי ע"י ארז (פה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/120331-%D7%91%D7%99%D7%98%D7%95%D7%9C-EGR-%D7%A4%D7%A8%D7%A4%D7%A8-%D7%9E%D7%A6%D7%A2%D7%A8%D7%AA?p=938744&viewfull=1#post938744)) לרשום כמה מילים ותמונות על התקנת oil cacth can בטרופר דיזל. אז בבקשה...

קודם כל למה להתקין לוכד שמן? יש על זה כמה שרשורים טובים פה אז לא ארחיב. הסיבה העיקרית בשבילי הייתה בשביל למנוע כניסת אדי שמן ליניקה ולטנף אותה.
איזה סוג של לוכד שמן? יש הרבה, בעיקרון זה מכלול פשוט ובגלל שבטרופר תא המנוע טיפה צפוף, חיפשתי לוכד שמן שיהיה בגודל מתאים כך שלא יפריע לתחזוקה שוטפת, לא יסתיר מכלולים וכו', ויהיה פשוט לפרוק ותחזוקה (ריקון השמן הלכוד בו מידי פעם). בהתחלה פניתי לדוד עליאקספרס ורכשתי חיקוי כלשהוא של provent אבל הוא היה גדול מידי בשביל שיותקן בהתאם לדרישות הנ"ל (שוכב אצלי במחסן אם מישהו צריך...). המשכתי לחפש ומצאתי לוכד שנראה מתאים יותר (קישורים בסוף).

הלוכד שמן הנ"ל מגיע עם כל מיני תוספות כגון צמר פלדה כלשהוא לסינון השמן, אפשרות לחיבור יניקה חיצוני ומתאמים שונים לקטרים שונים של צנרת. הוא גם מגיע עם צינור גומי לחיבור (דיי מעפן...) ואפילו טפלון לאיטום המתאמים השונים.
בסופו של דבר אני השתמשתי בפחית עצמה ושני מתאמים (הכי גדולים שהיו שם - כמו בתמונה הראשונה), את כל השאר לא הייתי צריך.
133392

החיבור של הלוכד לקיר האש נעשה ע"י בורג שהוברג להברגה שכבר קיימת שם (בד"כ מכוסה בפקק/כיסוי פלסטיק שחור). שולפים את הכיסוי ומוצאים בברגייה בורג מתאים (מוקף בעיגול בתמונה הבאה שנלקחה מהרשת). זה מתאים בול לגודל של הלוכד כך שהוא לא מפריע לשום דבר ועדיין אפשר לפתוח לריקון את חלקו התחתון או לבדוק כמות שמן עם המדיד שלו, וגם המיקום יושב בול מבחינת האורכים של הצינורות.

133393

הצינור כניסה ללוכד הוא אותו צינור שקיים היום בין מכסה השסתומים לסעפת יניקה של הפילטר אוויר שפשוט הפכתי אותו והא מתאים בול באורך ובזווית.
צינור היציאה מהלוכד לסעפת יניקה הוזמן גם מעליאקספרס וגם הוא בדיוק באורך ובקוטר המתאים.


אז בקיצור:

1. פרק את האינטרקולר ע"י פרוק 4 ברגים שתופסים אותו + שחרור צנרת כניסה מהטורבו וצנרת כניסה לבית מצערת.
2. חבר את המתאמים הגדולים שהגיעו עם הפחית, רצוי ללפף טפלון (רק על ההברגה! שלא יהיה טפלון שיגיע לפחית עצמה).
3. חבר את הפחית לקיר האש. בתושבת הפחית יש שני חורים, אני שמתי בורג אחד דרך החור העליון, נראה לי מספק.
4. פרק את הצינור הקיים שיוצא ממכסה השסתומים לסעפת יניקה והפוך אותו, כך שהקצה הקצר עם הכיפןף 90 מעלות שלו יתחבר לפחית והקצה שני יתחבר ליציאה במכסה שסתומים.
5. חבר את הצינור השני (זה שהזמנת מעלי) מהיציאה של הלוכד לסעפת יניקה (אם משתמשים בבנד מתכת אז זהירות לה להדק יותר מידי - החיבור הוא פלסטיק).

וזהו.

תמונות :
133394133395133396


קישור ללוכד שמן (https://www.aliexpress.com/item/1005002219456416.html?spm=a2g0s.9042311. 0.0.5bbe4c4dZduyY5)
קישור לצינור סיליקון (https://www.aliexpress.com/item/1005001979562997.html?spm=a2g0s.9042311. 0.0.27424c4dv70ROe) (קוטר פנימי 16 מ"מ)

zivo
08-04-21, 21:01
לא הבנתי למה לפרק את האינטרקולר?

ofer_b
08-04-21, 22:55
לא הבנתי למה לפרק את האינטרקולר?בדיעבד אולי לא חייב, לי ככה הייתה גישה נוחה יותר לשלוף את הצינור, כי בהתחלה ניסיתי לשים אחד אחר.


Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

JustDoB
09-04-21, 08:27
תודה על הפירוט.
מישהו עשה את זה בלנדקרוזר 120 ויכול לצלם ולפרט קצת ?

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

ofer_b
05-10-21, 23:53
עדכון: פרקתי את הלוכד שמן...

מסתבר שהמנוע שלי זורק המון שמן דרך הנשם ללוכד שמן (שמן שהיה נכנס ליניקה). מה זה המון? בערך מיכל מלא (של הלוכד - בערך כוס) מנסיעה ארוכה של 150 ק"מ בערך (במהירות שיוט 100 קמ"ש, ז"א מנוע על טורים קצת יותר מ 2000 סל"ד למשך שעה וחצי שעתיים).

בגדול הבנתי מזה שהמנוע שלי לא ממש תקין אבל כנראה אין הרבה מה לעשות (אפתח שרשור חדש אולי בשביל להתייעץ), אז הייתי מרוקן את הלוכד שמן לעיתים קרובות.
אממה - אחרי מספר שבועות ראיתי נזילה של שמן בתחתית הרכב והיה קשה לעלות עליה, שברתי את הראש מאיפה זה מגיע עד שהבנתי:
הצינור של הנשם שנכנס ללוכד שמן עולה כלפי מעלה (משום שהלוכד שמן נמצא מעל יציאת הנשם).
מכיוון שהרכב שלי זורק המון שמן יחסית דרך הנשם, אז חלק מהשמן כנראה היה נשאר בצינור הנ"ל והיה מטפטף לאט לאט ונאגר על/ליד המכסה שסתומים. הייתה שם ממש בריכה קטנה של שמן שהיה מטפטף למטה על המנוע (הנזילה/טפטוף מסומן בתמונה)135626

לכן כרגע פרקתי הכל והנשם נכנס ליניקה כמו שהיה. שמן לא יטפטף שם (כי הצינור עכשיו בכיוון ירידה מהנשם) אבל המנוע/טורבו יהיה מטונף....
נראה איך להמשיך מכאן בשרשור חדש

מוטי טויוטה
31-10-21, 01:03
אהלן.
יש חדש?

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

ofer_b
31-10-21, 09:08
כן, הרכבתי את הלוכד שמן במיקום אחר + שינוי שעשיתי במכסה שסתומים בהתאם להמלצת האוסטרלים, עוקב אחרי זה ואעדכן

Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

ofer_b
15-12-21, 16:12
הבטחתי לעדכן
מה שנעשה בסוף זה בהמלצת האוסטרלים. לפי דבריהם, מסתבר שיש שינויים קלים במכסה השסתומים לדגמים החדשים יחסית של הטרופרים (חדשים אז...)
קישור לקבוצת פייסבוק עם המאמר: https://www.facebook.com/notes/4jx1-decompile-learning-project/rocker-cover-mod/875390259540860/
בלי קשר זו קבוצה טכנית למנוע טרופר דיזל 4jx1 עם הרבה ידע - מומלץ להתחבר

בכל אופן, במכסה השסתומים יש לוחית מתכת שנמצאת מתחת ליציאת הנשם. על הלוחית הזו מצטבר שמן שנדחף דרך הנשם חזרה ליניקה.
ההצעה שלהם הייתה לעשות סוג של לוכד שמן פנימי, ז"א לעשות כמה קדחים קטנים בלוחית הנ"ל וכך יצטבר הרבה פחות שמן (הוא פשוט יטפטף חזרה למיכל) ופחות שמן "ידחף" דרך צינור הנשם.
מצ"ב תמונות של החורים הנ"ל - 3 חורים שנקדחו בזהירות ולאט עם מגנט צמוד ולאחר שטיפה יסודית על מנת למנוע הישארות שבבים מתחת לפחית הנ"ל.
136422

136423136424

לאחר מכן, מיקמתי את הלוכד שמן שהיה לי (שהיה מורכב במיקום גבוה יחסית וגרם לטפטופי שמן) במיקום אחר בתא המנוע, מתחת לגובה צינור הנשם. אילתרתי מתאם מלוחית מתכת והרצתי צינורות לכניסה והיציאה של הלוכד (צינור באורך 1 מטר)
136425136426136427

מכיוון שכעת קשה לפתוח ולרוקן את הלוכד שמן (אין הרבהמקום מתחתיו על מנת להבריג ולפתוח את המיכל), שידרגתי אותו עם ברז קטן וצינור לריקון מהיר. את הצינור כרגע ניתבתי ליציאה ליד הגלגל הימני.
136428136429


היום לאחר נסיעות ארוכות מרובות ומאות ק"מ אני מרוצה מאוד. שינוי מכסה השסתומים הוכיח את עצמו משום שלראייה מצטבר מעט מאוד שמן בלוכד, ממש לא הכמויות שהיו לפני.
והריקון של הלוכד (שעכשיו מתבצע פעם ב...) גם קל מאי פעם.

ehudzeelim
15-12-21, 16:44
תודה על הפירוט,
כמה שמן מצטבר, אחרי לעומת לפני?
ומה תפקידה המקורי של הפחית הנ"ל?

ofer_b
15-12-21, 17:03
לפני היה מצטבר המון, פחית מלאה לאחר נסיעה של כ 100 ק"מ במהירות שיוט, פרטתי יותר בהרחבה כאן (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/122142-%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8-%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%96%D7%95%D7%A8%D7%A7-%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%9F-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%93%D7%A8%D7%9A-%D7%94%D7%A0%D7%A9%D7%9D-%D7%9C%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%A7%D7%94-%28-%D7%9E%D7%A0%D7%A4%D7%97-%29-%D7%9E%D7%94-%D7%A2%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%9D?p=963257&viewfull=1#post963257)

לדעתי תפקיד הפלחית הנ"ל היה ליצור איזה הפרדה בשביל למנוע השפרצות שמן מוגברות דרך הנשם, רק שאפשר היה לעשות זאת טוב יותר

asafpeleg
15-12-21, 17:21
איזה יופי!
אגב ולא קשור- נראה שמכסה המנוע שלך עולה בעזרת בוכנות? אתה התקנת?

Sent from my SM-A515F using Tapatalk

ofer_b
15-12-21, 17:30
איזה יופי!
אגב ולא קשור- נראה שמכסה המנוע שלך עולה בעזרת בוכנות? אתה התקנת?

Sent from my SM-A515F using Tapatalk

נכון... שדרוג קטן אבל מאוד מאוד נוח. יכול להזמין מכאן (https://www.aliexpress.com/item/1005001499478132.html)בצבע האהוב עליך, הרכבה מאוד פשוטה, רק לשים לב לכיוון נכון של המתאמים

asafpeleg
15-12-21, 18:02
נכון... שדרוג קטן אבל מאוד מאוד נוח. יכול להזמין מכאן (https://www.aliexpress.com/item/1005001499478132.html)בצבע האהוב עליך, הרכבה מאוד פשוטה, רק לשים לב לכיוון נכון של המתאמים


הקישור רק מפנה לאליאקספרס, לא למוצר עצמו.
יכול לשלוח את תיאור המוצר?

erezgur
15-12-21, 18:10
דווקא אצלי נפתח המוצר עצמו.
נסה להעתיק את זה
https://www.aliexpress.com/item/1005001499478132.html

נשלח מהנייד

wonderd
01-01-22, 12:09
תודה על השיתוף!
(על הדרך הזמנתי את הבוכנות :) )

wonderd
17-01-22, 20:39
נכון... שדרוג קטן אבל מאוד מאוד נוח. יכול להזמין מכאן (https://www.aliexpress.com/item/1005001499478132.html)בצבע האהוב עליך, הרכבה מאוד פשוטה, רק לשים לב לכיוון נכון של המתאמים

יש מצב לשלוח תמונות של הבוכנות שהרכבת - בחיבור העליון שלהן?
הגיע לי הקיט אבל הבוכנות ארוכות מדי והתושבות מבליטות את הבוכנות מהצד של מכסה המנוע..

תודה
אלעד.

ofer_b
17-01-22, 21:41
יש מצב לשלוח תמונות של הבוכנות שהרכבת - בחיבור העליון שלהן?
הגיע לי הקיט אבל הבוכנות ארוכות מדי והתושבות מבליטות את הבוכנות מהצד של מכסה המנוע..

תודה
אלעד.קרה לי גם, הרכבת את התושבות הפוך (התושבות הפוכות או ימין שמאל הפוך), הפין שלהם צריך להיות למעלה יותר ופנימה. אשלח צילום מחר

Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

ofer_b
19-01-22, 14:44
צילום
137015137016

wonderd
19-01-22, 18:54
בדיוק ככה התקנתי, הבוכנות ארוכות מדי ובולטות הצידה.
התושבת גם לא יושבת טוב כי התושבת של הצירים לא שטוחה, מניח שאצלך זה אותו דבר ולכן התושבת בצד נוסע מסובבת ככה אצלך

ofer_b
19-01-22, 21:04
אוקי.. אולי קיבלת משהו אחר
אצלי זה נפתח ונסגר פיקס, בלי מגע של הבוכנות בשום דבר

Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

wonderd
21-01-22, 19:20
תודה הסתדר :)
יצאתי שניצל

-->