PDA

צפייה בגרסה מלאה : התלבטות ברכב שטח ראשון - טריוס\גרנד ויטרה\אופציות נוספות



נועה10
10-04-21, 18:51
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? 40K
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? מימון נפרד אבל עדיף לכלול בתוך התקציב הנ''ל.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? מאמינה שכן

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? כרגע זוג, כאשר בעוד כשנתיים, שלוש אצטרך מקום לשים כיסא תינוק מאחור

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? כ-12K נסועה שנתית. 8K נסיעה בינעירונית, והשאר לטיולים.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? רכב יומיומי, שישמש אותי גם לעבודה (סחיבת עצים ורהיטים), אבל יש איך להסתדר אם הרכב יושבת לצורך תחזוקה.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? מוסכים בלבד.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? אזור כפר סבא, יש מלא מוסכים בסביבה.

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? בהתחלה היה לי רצון חזק מאוד לקנות ג'ימני, על מנת להיות מסוגלת לעבור דרכים קשות יחסית. אך עם מחשבה מעמיקה, הבנתי שאני רוצה רכב שייתן לי לעבור דרכי עפר ולהגיע לנקודות מעמיקות יותר ככל האפשר ולא להתחיל לטפס על בולדרים. המחשבה העיקרית שפסלה את הג'ימני הייתה העובדה שהוא בעל 2 דלתות בלבד, ואני זקוקה לרכב שיוכל לאפשר לי לשים תינוק מאחור בבוא הזמן.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? לא יצא לי לטייל, מקווה שהרכב הבא ייתן לי איזשהו סיפתח, ואולי בעתיד אשתדרג לרכב עם יכולות שטח יותר טובות.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). אני לא מכירה שמות של מסלולים ספציפיים. כאמור זו רק ההתחלה ואני רוצה רכב שיאפשר לי לחקור קצת את השטח.

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני - עדיף אוטומטי אבל לא פוסלת ידני על הסף.
ב. מנוע דיזל/בנזין - בנזין.
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) - קצר אבל עם 5 דלתות.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? עדיף לא לפני שנת 2010.

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
כמו שאמרתי, הג'ימני ירד מהפרק לצערי, למרות שאני אוהבת אותו מאוד. הוא גם מעבר לתקציב שלי.
בתכלס, אני רוצה את הטריוס, שהוא קטן, בעל חמש דלתות ולפי מה שהבנתי, הוא אמנם לא רכב שטח פרופר, אבל יכול לתת לי תוצאות יפות. אבל היו אנשים מסביבי שאמרו לי שזה לא אוטו טוב ונוח לנסיעות ארוכות, ואני מחפשת את דעתם של יותר מביני עניין.
חשבתי גם על גרנד ויטרה, אבל הבנתי שהוא מאוד בזבזן בדלק.
אני אשמח לשמוע גם על אופציות נוספות, תודה לכל מי שטורח לעזור!

asafk
10-04-21, 19:11
טריוס אכן אינו רכב שטח. הוא יהיה טוב כדי לטייל ברגל. לא לטיולי שטח.
הוא גם די זוועתי בכביש המהיר.

ג'ימני - למרות התדמית - כל עוד נשמר קרוב לסטנדרטי מתאים לטיולים שטח בכל מקום. לא לטיולי עבירות אם הוא לא משופר אלא לטיולי ג'יפים רגילים. גם ג'ימני די איטי בכביש המהיר.
אם את חייבת 5 דלתות ג'ימני באמת גם יורד מהפרק למרבה הצער. אבל זה הזמן לעצור ולשאול אם זה באמת צורך או שזה בשביל פעם בחודש שתאספי איזה דודה.

לגבי גראנד ויטרה - יופי של רכב אם מצאת אחד במצב מעולה. הקצר מוצלח בשטח. הארוך מוגבל בשטח אבל עדיין הרבה יותר רכב שטח מ-למשל- טריוס. בכביש הם יותר אוטו מהאופציות האחרות.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

erezgur
10-04-21, 19:53
רכב קצר עם 5 דלתות אני לא חושב שיש (אולי מישהו מייד יתקן אותי).
ג'ימני בכל זאת פתרון מצויין גם אם רק לשנתיים שלוש כפי שציינת... חשבי על זה.

אם מוותרים מעט על יכולות שטח קשוח אז ייתכן ותוכלי למצוא בתקציב דאסטר / XV / פורסטר / טריוס - כולם עם 4 דלתות לנוסעים, מתאימים לנסיעה בשבילים ולעשות לא מעט טיולים אבל הם ללא הילוך כח. הייתרון הוא שניתן כנראה למצוא שנתון לא מאד ישן בתקציב.

המדרגה הבאה היא רכבי שטח עם הילוך כח אבל מיושנים (בני 20) ולא פשוט למצוא רכבים שתוחזקו כהלכה - פאג'רו, טרופר, טראנו וכו'.

Yaki5500
10-04-21, 20:54
רכב קצר עם 5 דלתות אני לא חושב שיש (אולי מישהו מייד יתקן אותי).
ג'ימני בכל זאת פתרון מצויין גם אם רק לשנתיים שלוש כפי שציינת... חשבי על זה.

אם מוותרים מעט על יכולות שטח קשוח אז ייתכן ותוכלי למצוא בתקציב דאסטר / XV / פורסטר / טריוס - כולם עם 4 דלתות לנוסעים, מתאימים לנסיעה בשבילים ולעשות לא מעט טיולים אבל הם ללא הילוך כח. הייתרון הוא שניתן כנראה למצוא שנתון לא מאד ישן בתקציב.

המדרגה הבאה היא רכבי שטח עם הילוך כח אבל מיושנים (בני 20) ולא פשוט למצוא רכבים שתוחזקו כהלכה - פאג'רו, טרופר, טראנו וכו'.ויטרה דור ראשון וגרנד ויטרה דור ראשון הם רכבי שטח קצרים 5 דלתות
למרבה הצער הם לא רלוונטיים לשרשור הזה.
גם xv הוא כבישטח קצר עם 5 דלתות

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

Yaki5500
10-04-21, 21:00
הטריוס נשמע כמו בחירה מתאימה אבל יש משהו שלא הבנתי - את רוצה לקנות רכב שטח כדי לטייל ברגל?

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

erezgur
10-04-21, 21:08
ויטרה דור ראשון וגרנד ויטרה דור ראשון הם רכבי שטח קצרים 5 דלתות
למרבה הצער הם לא רלוונטיים לשרשור הזה.
גם xv הוא כבישטח קצר עם 5 דלתות

לא בטוח שהייתי מכנה את XV רכב קצר
לגבי ויטרה/גרנד ויטרה - זכור לי דגם קצר וגם דגם ארוך, אני טועה?

בכל מקרה, תודה שהוספת את האפשרות של ויטרה / גרנד ויטרה

Yaki5500
10-04-21, 21:37
ויטרה דור 1 5 דלתות אורך קצת מעל 4 מטר = קצר
גרנד ויטרה דור 1 5 דלתות 4.2 מטר = עדיין קצר
גרנד ויטרה דור 2 5 דלתות 4.5 מטר = קצר מהג'מוסים למיניהם אבל לכשעצמו כבר לא קצר.
סובארו xv 5 דלתות 4.46 סמ = קצר יותר מפורסטר אבל לכשעצמו לא ממש קצר אז אני מניח שאני מסכים איתך ומסייג את מה שאמרתי קודם
סובארו xv לא ממש קצר



Sent from my SM-A505F using Tapatalk

grand
10-04-21, 21:39
לגבי גרנד ויטרה דור2, בגירסת ה 3 דלתות יש מנוע 2.4, האם כולם בעייתים או שנתונים מסויימים

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

erezgur
10-04-21, 22:01
ויטרה דור 1 5 דלתות אורך קצת מעל 4 מטר = קצר
גרנד ויטרה דור 1 5 דלתות 4.2 מטר = עדיין קצר
גרנד ויטרה דור 2 5 דלתות 4.5 מטר = קצר מהג'מוסים למיניהם אבל לכשעצמו כבר לא קצר.

אתה מתייחס לאורך במטרים כדי לקבוע אם קצר או ארוך?
לדעתי, לפחות כך אני רגיל להתייחס, זה לדגם עצמו כאשר יש דגם 3 דלתות (קצר) ודגם 5 דלתות (ארוך).
חיפשתי געת בויקיפדיה למצוא את התמונות
דור 1:
קצר
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/87/1998_Suzuki_Vitara_JX_H_1.6_Front.jpg/800px-1998_Suzuki_Vitara_JX_H_1.6_Front.jpg
ארוך
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/64/Suzuki_Sidekick_JX_4-door.jpg/1280px-Suzuki_Sidekick_JX_4-door.jpg

דור שני:
קצר:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/23/2005_Suzuki_Grand_Vitara_%28SQ420_S4%29_ hardtop_%2822715545943%29.jpg
ארוך:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/15/99-01_Suzuki_Grand_Vitara.jpg

דור שלישי
קצר:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d2/Suzuki_Grand_Vitara_rear_20070902.jpg
ארוך:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a9/2009_Suzuki_Grand_Vitara_%28JB_MY09%29_P restige_5-door_wagon_%282010-10-01%29.jpg

Yaki5500
10-04-21, 22:59
אני, כמוך, וכמו היצרנים, מתייחס לדגם עם 3 דלתות כקצר ולדגם עם 5 דלתןת כארוך.

אבל במקרה זה עלתה דרישה לרכב שיהיה מצויד ב-5 דלתות אך שיהיה קצר. אני מניח שהדרישה הזו היא לטובת קלות בתמרון עירוני, חניה וכו' ולאו דווקא בגלל היתרונות בשטח.
אז מתוך רכבי השטח, כבישטח, כבישביל בעלי 5 דלתות מניתי את אלו הקצרים ביותר.


Sent from my SM-A505F using Tapatalk

Yaki5500
10-04-21, 23:05
לגבי גרנד ויטרה דור2, בגירסת ה 3 דלתות יש מנוע 2.4, האם כולם בעייתים או שנתונים מסויימים

Sent from my YAL-L21 using Tapatalkלא כולם בעייתיים
מדובר בסדרות המוקדמות של מנועי 2.4. אדם בעל ידע מוסמך אמר לי שמדובר בסדרות עם סיומת 100-107 אך איני יודע אם זה כך בוודאות
כמעט כל המקרים הם רכבים ארוכים משנתונים 2008-9. וקצת 2010
ל-2009 קצר יש תופעה אחרת של מחשב ABS שנשרף אבל זו תופעה די שולית וכיום גם לא יקרה כפי שהיתה בעבר

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

Guy Levin
11-04-21, 08:19
אני, כמוך, וכמו היצרנים, מתייחס לדגם עם 3 דלתות כקצר ולדגם עם 5 דלתןת כארוך.

אבל במקרה זה עלתה דרישה לרכב שיהיה מצויד ב-5 דלתות אך שיהיה קצר. אני מניח שהדרישה הזו היא לטובת קלות בתמרון עירוני, חניה וכו' ולאו דווקא בגלל היתרונות בשטח.
אז מתוך רכבי השטח, כבישטח, כבישביל בעלי 5 דלתות מניתי את אלו הקצרים ביותר.


Sent from my SM-A505F using Tapatalk

הטריוס כולו מקצה לקצה 4 מטר. (4.07 ליתר דיוק)

-->