התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ייעוץ ל- SUV ראשון לרגל התרחבות המשפחה



rispov
10-04-21, 23:45
שלום רב, עד עכשיו הייתי צופה בשקט בשרשורים רבים ונהנה מעצות החכמים בפורום, אך כנראה שלא השכלתי מספיק כדי לקבל החלטה שקולה לפני ייעוץ אתכם.

קצת רקע. שני הורים +1 בת 3 ותינוק בדרך, וכלבה בינונית גדולה שאוהבת להצטרף בכל הזדמנות. כרגע מסתדרים עם ניסאן מיקרה 2013. עם כסא תינוק ובוסתר לא יהיה מקום לא לכלב ולא לאדם נוסף וגם בקושי לעגלה במקרה צורך. אנחנו אוהבים לטייל, וזמן רב רוצים לנסות מקומות שהמיקרה פשוט נאלצת לעשות פרסה.

השאלה היא האם הפורסטר מתאים לצרכים שלנו? או לחלופין, אילו עוד רכבים כדאי לנו לשקול?

1.תקציב
א. מה התקציב לרכישת הרכב? עד 65K+- כולל עלויות תיקונים, שיפורים והוצאות התחלתיות.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? עדיפות להימנע מהוצאות כבדות כאלו במידת האפשר.

2. גודל / קיבולת הרכב*- כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? שני הורים, שני ילדים (תינוק וילדה בת 3 וחצי), כלבה גדולה. לעתים, במקום הכלב ישב אדם מבוגר נוסף גדול מימדים. לא יודע אם חייב 7 מק'. ללא טיולים עם לינה.

3. נסועה שנתית ותחזוקה:

א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
יהיה רכב עיקרי. הרכב עושה כ-10 אלף ק"מ בשנה

.ב. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? פחות.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? אשקלון. יש מוסכים זמינים.


4. אופי השימוש והטיולים:

א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
בשבילים בעיקר, כל מיני מקומות שהניסאן מיקרה שלנו מאלצת אותנו לפרסס.

ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? לא. רק לבד עד כה.

ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
לא כל כך מכירים מסלולים מלבד מקומות שאנחנו אוהבים לטייל בהם, כמו באזור לכיש, יער המלאכים, אמציה. יחד עם זאת, לא מעוניינים בטיולים קשוחים של עליית סלעים או צורך במכוון כל מטר וחצי.


5. העדפות ותנאי סף -*האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני - אוטומט בלבד
ב. מנוע דיזל/בנזין - לא ממש אכפת לי. אם כי קצת הפחידו אותי מתחזוקה יקרה של מנועי דיזל.
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) - האישה מביעה חשש מנהיגה על רכב מפלצתי מדי (למשל נרתעת מתצורה של פתפיינדר, פגרו ול"ק)
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? - העדפה שלי לא ישן יותר מ 2010

6.*האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים?*לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? - פורסטר, גם האישה בעד. הספק היחיד כרגע הוא המקום. חשבנו על אקסטרייל אבל מבדיקה מהירה עלה כי הוא יקר מדי.

Sent from my Pixel 3 using Tapatalk

Yaki5500
11-04-21, 06:45
פורסטר נברא כדי לענות על הצורך שאתה מתאר. צאו לנסיעת מבחן
גם אקסטרייל מהצורה הישנה והמרובעת יכול להתאים אבל הוא נדיר יותר וקשה למצוא אחת טובה.
פורסטר הכי חדש ורענן שכספכם מאפשר לכם. יהיו פה אנשים שלא יאהבו את זה אבל בשורה התחתונה הפורסטר מגיע מספיק עמוק לתוך השטח בשביל הרבה מאוד אנשים. והוא נחשב לרכב ידידותי למדי כלפי הנהג.

יהיה רעיון טוב לשים מיגון וצמיגי 50:50 וכמובן לחבור לקבוצה של פורסטרים לטיול או שניים כדי להכיר את הרכב, יכולותיו ומגבלותיו קצת יותר טוב
רק נקודה אחת למחשבה - המימדים החיצוניים שלו לא קטנים בהרבה מרכבים כמו לנד קרוזר ודומיו.

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

איל מ
11-04-21, 06:54
לגבי אדם גדול מימדים בשורה האחורית יחד עם שני כסאות בטיחות (שאינם בוסטר), תשכח מזה בג'יפון (ולמרות מה שמוכרים לך בפרסומת, פורסטר הוא ג'יפון).
הדרך היחידה היא לעגן ע"י חגורות ולא ע"י האיזופיקס, ואז ניתן לשחק קצת יותר עם מיקום הכסאות.
בנוסף,
כל עוד אתם נשארים בדרכים כבושות ולא מטלטלות, הכל טוב, אבל יש גישה שאומרת (ונתמכת עי לא מעט רופאי ילדים) שטלטולי נסיעת שטח לא מומלצים לתינוקות מתחת לגיל שנה.

rispov
11-04-21, 08:26
תודה על התגובות.

איל, עניין הטלטול בשטח זו בהחלט נקודה למחשבה. תודה.

ממה שראיתי עלי להסתכל על שנתונים 2012-2015, האם יש משהו מיוחד בפורסטר שחשוב לבדוק, לשאול?

Sent from my Pixel 3 using Tapatalk

ש01
11-04-21, 11:14
חד משמעית, הילדים עדין לא מספיק"מחוברים" עד גיל שנה.
יחד עם הפורסטר, יש את האאוטבק. קצת יותר רכב סטיישן, ולפעמים גם יותר מנוע ומפנק. אותן יכולות שטח.
אבל זה בהחלט הכוון שלכם.

ידוע כרכב אמין.
אני חושב ששמעתי אי אלו תהיות לגבי הגיר (הרציף?).
הורי מחזיקים כבר פורסטר מס 3 או 4 (לא סופר) ומרוצים. אם כי לא יורדים לשטח..

asafk
11-04-21, 18:48
אני מבין שאתם לא מחפשים רכב שטח אלא מכונית לשבילים.
ומרווחת מספיק.
אאוטבק יעשה את העבודה מצויין כמו שהוא. המון מקום לילדים ולחיות מחמד וציוד לטיול. זה רכב גדול, סטיישן אמריקאי עם כל מה שזה אומר.
גם פורסטר אבל הוא קטן יותר למרות שמדובר במשפחתית סטיישן די מרווחת.
איפה שתעשה פרסה עם האאוטבק ואפילו עם פורסטר סטנדרטי- זה המקום שתוכלו להעמיק עוד עם דאצ'יה דאסטר. עוד יותר קטן, ועדיין סטיישן קומפקטי וסביר בתור רכב משפחתי - במיוחד למול הסופר מיני שיש היום (למרות שמבוסס על פלטפורמה דומה מאוד). באותו מחיר גם תוכל למצוא דאסטר חדש יותר. רק שים לב שדגמי ה 4x4 ידניים...

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

yochaytzur
11-04-21, 21:33
נוסע באאוטבק מאז 2013. מאוד מומלץ.
רחב יותר מפורסטר (נכנסים 3 כסאות ילדים), בגאז' גדול מאוד מאוד, נוח על הכביש (מבוסס על לגאסי, בניגוד לפורסטר שמבוסס על אימפרזה).
וגם יורד לשטח קל-בינוני עם קצת זהירות.


Sent from my Mi A3 using Tapatalk

גיא
12-04-21, 01:20
להורים שלי יש אוטבאק. מוגבהת וממוגנת ..
יש מגבלות מאד ברורות לרכב הזה.

בעיקר בטן ארוכה וסנטר שלא נגמר.


Sent from my iPhone using Tapatalk

rispov
12-04-21, 08:46
האישה ראתה, ומיד גרמה לי להבין שהיא לא תנהג בסירה ארוכה כזאת. לא יודע עד כמה אובייקטיבית היא יותר ארוכה מהפורסטר, אבל כמו שהנכם מתארים, הרצון והשיתוף פעולה שלה הוא הכרחי למהלך הזה.

לא אפסול את האפשרות בינתיים, אולי אם נראה מקרוב הדעה תשתנה.

תודה רבה לכם על ההיענות וההכוונה.
בינתיים בדקתי בכמה חברות טרייד אין, ולכולם יש או שנתון גבוהה מדי או נמוך מדי. וכולם מנסים לשכנע אותי שספורטאז' זה כמו פורסטר ושאולי כדאי לי.....



Sent from my Pixel 3 using Tapatalk

raanan
12-04-21, 09:49
מעבר מניסן מיקרה לפורסטר יפתח לך שבילים ומקומות נחמדים שלא הגעת לפני כן.
הפורסטר זה פרייבט (יתרון בהתנהלות בכביש כולל בטיחות) עם יכולות שטח
שיענו לצרכים שהגדרת.
הרכב הבא שייתן עדיפות בשטח על הפרוסטר אך עדיין בסביבת
עלויות האחזקה כשל פרייבט, הוא סוזוקי גראנד ויטארה .

בסוף תמיד צריך לזכור שאם "החיידק" שטח תופס במשפחה,
אפשר להחליף לרכב בעל יכולות גבוהות יותר לשטח.
אז כבר תדע בדיוק מה אתה מחפש בעיקר לאור המסלולים
שתתקשה בהם או תוותר עליהם.

בהצלחה
רענן

נמרוד
12-04-21, 10:17
6.*האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים?*לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? - פורסטר, גם האישה בעד. הספק היחיד כרגע הוא המקום. חשבנו על אקסטרייל אבל מבדיקה מהירה עלה כי הוא יקר מדי.


פורסטר באמת תפור על כל הדרישות שלך, ו"גם האשה בעד". מה עוד אפשר לבקש? בהצלחה בחיפושים ותתחדש!

rispov
14-04-21, 21:43
תודה על ההכוונה חברים,

לאחר משא ומתן במנהלה,
התקציב טפח מ65 לסביבות 90-95K כולל תיקונים, מיגון וכד'.

אני מתכוונן לפורסטרים של 2016/2017, אם כי חלק מהדגמים של 2017 עם ק"מ פחות מ 100,000 עולים מעל 100 אש"ח לפני התמקחות, עדיין זה ישאיר פחות מקום לתיקונים וכד, אבל מצד שני אולי גם לא יהיה צורך.

מה אתם אומרים,
מה ההבדלים בין הדגמים של 16/17 ועד כמה הם משמעותיים.

Sent from my Pixel 3 using Tapatalk

Asaf-a
14-04-21, 22:25
תעשה חיפוש, היו כאן כמה שירשורים מפורטים מאוד על ההבדלים בין הדגמים לפי שנים.

בשורה התחתונה לנהג שטח מיומן ההבדלים זניחים ויותר חשוב למצוא רכב במצב טוב.


Asaf-a
אסף.א

Yaki5500
14-04-21, 23:31
תעשה חיפוש, היו כאן כמה שירשורים מפורטים מאוד על ההבדלים בין הדגמים לפי שנים.

בשורה התחתונה לנהג שטח מיומן ההבדלים זניחים ויותר חשוב למצוא רכב במצב טוב.


Asaf-a
אסף.א+1
בסובארו זה תמיד אבולוציה ופחות מהפכות. ההבדלים אם קיימים, זניחים

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

raanan
15-04-21, 00:08
+1
בסובארו זה תמיד אבולוציה ופחות מהפכות. ההבדלים אם קיימים, זניחים

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

ממש לא !

המעבר מגיר פלנטרי לגיר רציף זה שינמוך רציני.
יכלו לפתח גיר פלנטרי מודרני 6 הילוכים אבל הלכו על הזול (גיר רציף).
בכלל זאת חברה שסוחטת את הלימון עד דק ומאד לא מתקדמת (בפרט בהשוואה מול מאזדה , הונדה )
לא בפיתוח שילדות חדשות , לא בפיתוח מנועים , לא בפיתוח גירים.
הקלף היחידי שלהם זה מערכת ה AWD (שגם מול יאריס GR זה כבר דינוזאור).

רענן

Asaf-a
15-04-21, 00:38
השאלה ממוקדת בשנתונים 16-17 היכן שאין הבדלים משמעותיים.
המעבר לגיר הרציף התבצע ב2013 או 2014.
בדגם האיקס במעבר מ2015 ל 2016 התווסף פיצר xmode שהיעדרו בדגמי z ו אוסקה אינו סיבה לפסול אותם.

שאר ההבדלים הם זוטות.

Sent from my SM-T580 using Tapatalk

Yaki5500
15-04-21, 05:56
ממש לא !

המעבר מגיר פלנטרי לגיר רציף זה שינמוך רציני.
יכלו לפתח גיר פלנטרי מודרני 6 הילוכים אבל הלכו על הזול (גיר רציף).
בכלל זאת חברה שסוחטת את הלימון עד דק ומאד לא מתקדמת (בפרט בהשוואה מול מאזדה , הונדה )
לא בפיתוח שילדות חדשות , לא בפיתוח מנועים , לא בפיתוח גירים.
הקלף היחידי שלהם זה מערכת ה AWD (שגם מול יאריס GR זה כבר דינוזאור).

רענןכוונתי שהם לא מובילים את השוק בחדשנות אלא נגררים אחריו. והמעבר לגיר רציף, גם אם הוא מרגיש לך עצום כי אתה איש שטח, לא היה מהפכני לכשעצמו.
כנראה שרכב כל כך מוצלח ונמכר לא מיהרו לשנות את הנוסחא הבסיסית שלו כ"כ מהר. והיא אכן נותרה ללא שינוי מהותי מאז תחילתה.




Sent from my SM-A505F using Tapatalk

גיא
15-04-21, 09:56
האישה ראתה, ומיד גרמה לי להבין שהיא לא תנהג בסירה ארוכה כזאת. לא יודע עד כמה אובייקטיבית היא יותר ארוכה מהפורסטר, אבל כמו שהנכם מתארים, הרצון והשיתוף פעולה שלה הוא הכרחי למהלך


Sent from my Pixel 3 using Tapatalk


תגיד לאשה שהאוטבאק זה הדיילי רייד של אמא שלי בת ה 70 ... ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

hadtomer
15-04-21, 10:18
סליחה מראש- בדומה להרבה אנשים ש"מחפשים SUV" אבל לא מכירים מסלולים וכו - אין לך שום צורך ב SUV. יש לך צורך במכונית משפחתית מרווחת וקצת גבוהה וזה ממש לא חייב להיות שום דבר עם ארבע על ארבע. נאמר שאתה קונה פורסטר, אתה באמת חושב שה4X4 שלו יקח אותך למקום שלא היית יכול להגיע עם כל מכונית משפחתית? סע עכשיו ביום העצמאות לכל ה"מסלולים" האלה בחורשן, בבן שמן וכו ותראה אנשים שהגיעו לאותן מקומות פיקניק שעליהם אתה חולם כשהם חמושים במיצובישי לאנסר וטיפה תנופה.

אז אוקיי, לקחת בכל זאת סובארו פורסטר כדי להגיע לכל המקומות שאי אפשר להגיע עם אוטו רגיל. והגעת לאיזה "שביל קשה" שמכונית ליסינג לא יכולה לעשות, ואז נתקעת כי בוא, זה פורסטר, ויש לך גיר רציף שמתחמם, ואין הילוך כוח, ולך תחלץ את עצמך עם ילד בוכה באוטו. אני מצטער, עד כה עבר לי תחת היד כל דור של פורסטר במסגרת העבודה- זה פרייבט שיכול לנסוע בשלג. בדקתי, אין לנו שלג. ולפני חודשיים כשנסעתי לשלג, חילצתי פורסטר כי אופס, זה לא באמת לשטח.

אז עכשיו יקפצו 20 איש ויגידו שהם דווקא ירדו עם פורסטר למדבר. יופי, כל הכבוד, רק שאף אחד לא מדבר על הנזק. כיום כל מדריך יודע להוציא "טיולי ג'יפונים" שבתכלס אפשר לעשות גם עם מכונית משפחתית כי בואו, זה מה שזה.

בתכלס - מאז הקורונה יש הרבה אנשים ש"רוצים רכב שטח" כי הם "חולמים על לצאת לטבע" ואז מבקשים עצה על פורסטר או משהו לשטח קל......זה כמו לחלום על סקס ולבקש עצות על אוננות.

גיא
15-04-21, 10:21
זה לא נכון. זה מוקצן נורא. וכן. אתה סוג של צודק.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Yaki5500
15-04-21, 10:35
אני ממש לא מסכים. הנעה לכל הגלגלים ומרווח גחון מבדלים את הפורסטר מכל משפחתית ליסינג וזה ברוב המקרים כל מה שצריך כדי להימנע מנזק
כבונוס יש גם בקרת משיכה אפקטיבית. פעם היו מעט רכבים עם בקרות טובות היום כבר לרוב יש משהו סביר ומעלה
באשר לגיר הרציף, בשימוש נכון לא צריכה להיות בעיה או התחממות. מי שיתקוף מעלות ארוכים עם אחיזה דלה כמו יאיר או זרון יגיע לנזקים. אבל זה ממילא לא הייעוד של הרכב.
שבילים מהודקים מפולסים או לא מפולסים, מעט בוץ. והמהדרין יקצרו זמני טיפול לגיר
פורסטר הוא light duty
מי שמבין את זה וגוזר מזה משמעויות נכון, יהיה בסדר. ומי שלא, יסבול מנזקים והוצאות. אבל זה נכון עם כל רכב באשר הוא.

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

hadtomer
15-04-21, 10:45
אני ממש לא מסכים. הנעה לכל הגלגלים ומרווח גחון מבדלים את הפורסטר מכל משפחתית ליסינג וזה ברוב המקרים כל מה שצריך כדי להימנע מנזק
כבונוס יש גם בקרת משיכה אפקטיבית. פעם היו מעט רכבים עם בקרות טובות היום כבר לרוב יש משהו סביר ומעלה

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

יקי - אתה ממש טוב בלתת עצות. הפורסטר שלך עושה את כל הדברים האלה?

לא. ....לא זה של חבר שלך.

לא.... לא זה שקראת באינטרנט.

שוב לא..... לא זה ששמעת שיש לו.

נו, לא, לא זה ש"סיפרו לך".

אני מדבר על הפורסטר שלך, שצברת בו ניסיון. כי ניכר שאתה יודע המון על בקרת המשיכה האפקטיבית.

לא בן אדם, לא הבנת, לא זה שעשית בו סיבוב - אני מדבר על הפורסטר שלך.

האם הפורסטר שלך עושה את כל הדברים האלה?

Yaki5500
15-04-21, 10:51
לא נתתי עיצה. רק נתתי קונטרה לדוגמה המוחלטת שלך
חילצת פורסטר אז פורסטר זה לא טוב?
אני חילצתי בשבת wk1 אז גם זה לא טוב?

העובדה היא שבעלי פורסטרים תרים את שבילי הארץ ושבילי המדבר בכמויות. רובם משתמשים סבירים ולא סובלים מנזקים. בקצה יש שמגזימים ומשלמים. אבל זה נכון לכל רכב.

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

asafk
15-04-21, 11:04
ההתנצחות מיותרת. פותח הדיון הגדיר היטב שהוא לא מחפש רכב שטח אלא רכב לשבילים.
וזה - פורסטר טוב יותר מכל פרייבט.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

avi1
15-04-21, 11:35
הייתי שנים עם ליסינג ועד לפני חודשיים עם CX5. מטיילים המון ברמת הגולן ותמיד נכנסים לשבילים צדדיים.
כבר חודשיים עם פורסטר 2019 סטוק. הרכב מרגיש הרבה יותר בנוח בשבילים הללו ואין חשש כמו עם הפרייבט (אפילו ליסינג גבוה) כאשר השביל הופך למאתגר.

זה לא טרקטור דיזל שעביר בכל מקום אבל כן רכב משפחתי מפנק ומרווח שמקנה ביטחון כשיורדים מהכביש.

איל מ
15-04-21, 13:22
מתנצל בפני החברים הניצים שאינני פונה אליכם אלא לפותח השרשור.
רוב הגולשים כאן באתר הם ג'יפאים קשוחים שבעיניהם טיול הוא בהגדרה נסיעה עם רכב בשטח. ושחלק בלתי נפרד מהתחביב הוא העיסוק ברכב עצמו. לכן קשה להם להבין שיש המון. אבל המון, משפחות שכל מה שמעניין אותן הוא לטייל בטבע בלי להרגיש שהם מזיינים את המזדה שלוש שלהם בדרך אל הטיול (ברגל) והפיקניק.
בעיניהם, תחביב השטח הוא כמו התמכרות לסמים ובהכרח כל מי שמתחיל בקצת גראס יגיע מהר מאוד להרואין.
ובכן,
לא כך העניין. רוב המשפחות שסביבי מטיילות עם ג'יפונים רכים כמו הפורסטר ואף כאלו שנחשבים פחות, כאן בקרב האליטה, ולא מעניין אותם להתקדם הלאה למשהו קרבי יותר. גם אחרי כמה שנים.
והיה וכן, תמיד אפשר להתקדם, ועדיף שזה יקרה אחרי שמטיילים תקופה ברכב קל.
ולכן אני מצטרף להמלצה על כל מה שהוא בסגנון הפורסטר. תתעלמו מדיונים שמדברים על עבירות. לצרכים שהגדרתם זה מעולה. כאן יש נטיה להגיד לכם מה אתם בעצם "באמת" רוצים או צריכים בלי להכיר אתכם. וזה בסדר. אנשים כאן השקיעו את מיטב מרצם וידיעתם (הבאמת רבה) ביצירות אומנות מוטוריות, ושכללו את הפסיליטיז שעל הרכב עד כדי שלמות בעיניהם. לכן, קצת קשה להם להבין איך משהו כל כך מושלם הוא קצת אוברקיל והתעסקות מיותרת לסתם בני תמותה.
בהצלחה.

גיא
15-04-21, 13:30
מתנצל בפני החברים הניצים שאינני פונה אליכם אלא לפותח השרשור.
רוב הגולשים כאן באתר הם ג'יפאים קשוחים שבעיניהם טיול הוא בהגדרה נסיעה עם רכב בשטח. ושחלק בלתי נפרד מהתחביב הוא העיסוק ברכב עצמו. לכן קשה להם להבין שיש המון. אבל המון, משפחות שכל מה שמעניין אותן הוא לטייל בטבע בלי להרגיש שהם מזיינים את המזדה שלוש שלהם בדרך אל הטיול (ברגל) והפיקניק.
בעיניהם, תחביב השטח הוא כמו התמכרות לסמים ובהכרח כל מי שמתחיל בקצת גראס יגיע מהר מאוד להרואין.
ובכן,
לא כך העניין. רוב המשפחות שסביבי מטיילות עם ג'יפונים רכים כמו הפורסטר ואף כאלו שנחשבים פחות, כאן בקרב האליטה, ולא מעניין אותם להתקדם הלאה למשהו קרבי יותר. גם אחרי כמה שנים.
והיה וכן, תמיד אפשר להתקדם, ועדיף שזה יקרה אחרי שמטיילים תקופה ברכב קל.
ולכן אני מצטרף להמלצה על כל מה שהוא בסגנון הפורסטר. תתעלמו מדיונים שמדברים על עבירות. לצרכים שהגדרתם זה מעולה. כאן יש נטיה להגיד לכם מה אתם בעצם "באמת" רוצים או צריכים בלי להכיר אתכם. וזה בסדר. אנשים כאן השקיעו את מיטב מרצם וידיעתם (הבאמת רבה) ביצירות אומנות מוטוריות, ושכללו את הפסיליטיז שעל הרכב עד כדי שלמות בעיניהם. לכן, קצת קשה להם להבין איך משהו כל כך מושלם הוא קצת אוברקיל והתעסקות מיותרת לסתם בני תמותה.
בהצלחה.

בדיוק !


Sent from my iPhone using Tapatalk

rispov
18-04-21, 17:28
שאלה ברשותכם, יש פורסטר פוטנציאלית לפני בדיקה. משיחת טלפון עולה כי לכאורה מדובר בדגם x שנת 2016, אך לטענתו של המוכר אין ברכב Xmode. האם לא כל דגמי x משנת 2016 מקבלים את ה xmode הזה? במידה וכן, האם לבעל הרכב יש דגם Z ואינו מודע לכך?..

אני לא רוצה לפסול על ה xmode רכב שמור ומטופל היטב, אני פשוט רוצה לדעת וגם בהתאם להוריד מחיר.

תודה

Sent from my Pixel 3 using Tapatalk

Yaki5500
18-04-21, 17:46
לא יודע אם זה כל כך קריטי לצרכים שאתה מתאר. בקרת משיכה יש וזה העיקר

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

קייס קינום
18-04-21, 18:22
ואולי
לא נסעתי את נחל חימר
ואולי
צאלים עד להר עמשא
נחל סדום
בזעת אפיי

ואולי סתם יכלתי
עם קורולה ודי

הוי סובארו שלי
הוי AWD
ההיית או חלמתי חלום?

rispov
18-04-21, 18:47
לא יודע אם זה כל כך קריטי לצרכים שאתה מתאר. בקרת משיכה יש וזה העיקר

Sent from my SM-A505F using Tapatalkאני מבין, כפי שאמרתי אני לא רוצה לפסול על זה רכב. אני פשוט רוצה לוודא שאני יודע מה אני מקבל, ושאני יודע מה אני אמור לקבל בדגם x בשנת 2016. זה פשוט לא התיישב לי עם מה שחשבתי.

תודה יקי

Sent from my Pixel 3 using Tapatalk

Yaki5500
18-04-21, 18:55
עכשיו הבנתי את כוונתך
אני משוכנע שבפורום סובארו ידעו להגיד לך באיזה שנתון ה-xmode הגיע כסטנדרט ובאיזו רמת גימור
אם תריץ חיפוש סביר להניח שכבר שאלו את זה


Sent from my SM-A505F using Tapatalk

erezgur
18-04-21, 19:39
אני מניח שהדגם רשום ברישיון. אם כן - בקש שישלח לך צילום של הרישיון.

נשלח מהנייד

Asaf-a
19-04-21, 07:22
ממה שאני מכיר משנת 2016 מגיע xmode בדגמי x, מפתיע מה שאתה כותב, חידשת לי.

בכל אופן אם הרכב טוב לא על זה הייתי מפיל עסקה והאמת שקשה לתמחר היעדר xmode, זה די זניח לדעתי.


Asaf-a
אסף.א

ilanmo
18-05-21, 21:24
שלום לכולם
גם אני כמו כותב ההודעה המקורית מחפש רכב שיוכל לשמש כרכב טיולים בשבילים צדדיים (בין אם מהודקים ובין אם פחות) שרכב פרטי לא יכול לעבור.
אין הכוונה לרכב שיhסע במעלות/מורדות חדים או יעבור במדרגות.
הרכב יהיה רכב שני במשפחה ובמקסימום יכיל 3 מבוגרים ושני בני עשרה (16+19).
האפשרות הראשונה הייתה סובארו פורסטר עם עדיפות לדגמי מנוע ה 2.5 ליטר.
האם לדעתכם רכב 4x4 הוא הכרחי לצרכים שציינתי או שניתן להסתפק בדגמים כמו אאוטלנדר, 3008, x-trial טוסון וכו' שאינם 4x4 ומחירם זול משמעותית?
תודה

erezgur
18-05-21, 22:04
שלום לכולם
גם אני כמו כותב ההודעה המקורית מחפש רכב שיוכל לשמש כרכב טיולים בשבילים צדדיים (בין אם מהודקים ובין אם פחות) שרכב פרטי לא יכול לעבור.
....

שלום וברוך הבא,
לנסיעה בשבילים ודרכי כורכר אין צורך ממשי ברכב עם הנעה כפולה, כפי שאתה וודאי יודע אם נסעת בדרכים כאלו עם הפרייבט שלך.
אבל הרבה פעמים עם האוכל בא התיאבון ואתה אולי תרצה להצטרף לטיולי שטח קצת יותר קשים (או שיש בהם נקודה אחת לפחות הדורשת קצת יותר מפרייבט.

בכל מקרה, כדאי לפתוח שרשור נפרד עם הגדרת הצרכים שלך (רשום תשובות לשאלון בשרשור הנעוץ בראש הפורום) וניתן יהיה להמליץ ולדון ספציפית בדרישות שלך.
בהצלחה...

נשלח מהנייד

rispov
23-07-21, 16:44
שלום לכולם,

עוד לא התחדשנו בפורסטר. עדיין סוחבים על מיקרה כי נאלצנו לדחות את הרכישה.
הילד השני צפוי להגיח לעולם בספטמבר, הלחץ והרצון לעבור לפורסטר גובר.

התקציב הוא עד 60 אש"ח
ו- 5k פלוס מינוס ליישור קו ומיגון במידת צורך.

הדילמה היא שוב בעיקר בין דור שלישי ודור רביעי.

דור שלישי מוזיל עלויות רכישה באופן משמעותי, הבעיה שהנראות של הדור הזה קצת מעוררת סלידה אצלנו, אבל כשחושבים על המחירים, זה לא נראה כל כך נורא חח.
מה שגם, היצע דגמי 2013 דור רביעי בתקציב שלנו הוא נמוך יותר, במיוחד כשהיד והק"מ נמוכים.

אני אשמח אם מישהו שמכיר את הדגמים הללו מקרוב חחח ישתף את דעתו על ההבדלים ביניהם, מבחינת איכות נסיעה, מרווח ונוחות בתוך האוטו, צריכת דלק, מחלות, משמעות הבדלים בגיר, והאם יש הבדלים ביכולות השטח.

אגב, שאלת צד,ואולי עדיף לא לשאול אבל לגמרי מתוך סקרנות ולמידה. גרנד צ'ירוקי, האם בגדול הוא אלטרנטיבה? בשנתונים נמוכים יותר (09-10), הבנתי שזולל דלק אבל כשמוסב לגז זה אחרת?

זה פחות רלוונטי לי באופן אישי כרגע מכיוון שהרכב גדול יותר ואני מעדיף שהמעבר מהמיקרה יהיה יחסית חלק בעבור אשתי.

Sent from my Pixel 3 using Tapatalk

assafy
23-07-21, 18:04
כבר נכתבו כאן הררי מילים.
לי היה דור 3 ויצא לי לטייל עם ולהסתכל על דור 4 אז אכתוב על מה שאני יודע.
לא ברורה לי ההערה על הנראות. ההבדל החיצוני בין דור 3 ל4 לא כזה גדול, בטח שפחות מהמעבר מדור 2 ל3 (אלא אם אתה מתכוון לזה שיראו שאתה עם רכב ישן יותר...).
ההבדלים גם מבפנים לא גדולים וזה אותו מרווח וסביר שאותה רמה של נוחות.
דור 4 קצת יותר מודרני ומצוייד במולטימדיה עם כל מיני תצוגות שבדור 3 אין. יש גם x-mode בחלק מרמות הגימור.
אך מצד שני בדור 3 היה גיר פלנטרי יעיל לעומת גיר רציף בדורות שבאו אחריו. יש גם esp וtc.
מהניסיון שהיה לי, דור 3 היה עדיף בשטח על דור 4 (במקצת, בעיקר בעליות).
גרנד צ'ירוקי זו חיה אחרת. בוודאי אם אתה מקפיד לבחור את הדגמים בעלי הילוך כח.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

Yaki5500
23-07-21, 21:29
אני לא יודע בקשר ליכולות בשטח אבל יתרונו של הגיר הפלנטרי לא קשור בהכרח בעבירות כמו שהוא קשור בביטחון והאמינות של מנוע הקשור מכנית לגלגלים.
ברשותי מכונית עם גיר פלנטרי ומכונית עם גיר רציף והביטחון בשטח ואפילו סתם בכביש הררי נוטה בבירור לטובת הגיר הפלנטרי

ממליץ להתנסות בשניהם ולהחליט

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

rispov
23-07-21, 22:00
הדור הרביעי נראה יותר מודרני. התחת, הגריל, ההגה, הסלון, המולטימדיה. התקטננות? לגמרי. אם אפשר, בא לי שיהיה לי נעים בנסיעה. והדברים האלו מוסיפים לכך, אך לא מכריעים.

לגבי איכות נסיעה, יש הבדלים נגיד בבידוד רעשים?

מתכנן לבדוק רכבים משתי הדורות.

שאלה כללית, אני מחפש ביד2, קומו והמרקטפלייס בפייסבוק. יש לוחות נוספים ששווה לבדוק?

Sent from my Pixel 3 using Tapatalk

rispov
01-08-21, 14:13
המסע שלי אחר פורסטר 2013-2014 אמנם עוד צעיר, אך עם ההיצע הקטן וחזירותם של מגרשים, הוא כבר התחיל לתסכל.

אמשיך בחיפושיי אחר הפורסטר,
כדי "להרחיב" את האופציות נחפש גם Outback. למרות שגם הם כמעט ולא נמצאים בלוחות.

לצערי, במידה ולא נצליח למצוא משהו בשבועיים הקרובים, נאלץ לחשוב על כל רכב שיענה על הצרכים המשפחתיים שלנו.
ואז, אין רציונל כלל לג'יפון וייתכן כי הדיון כבר לא יהיה מותאם לפורום הזה.

בכל זאת, למקרה ש...
מה הבחירות שלכם למשפחתית באותו התקציב: 55-65K.

-->