צפייה בגרסה מלאה : רעידות בעליה ו"חבטה" בזמן דימום מנוע
שבוע טוב לחברי הפורום הנכבד!
לצערי שוב פה עם שאלה:
בזמן האחרון החלה להופיע תופעה מדאיגה, לרוב בעליות ארוכות בהילוך ראשון/שני/שלישי (תלוי שיפוע) אני מרגיש רעידות מאוד חזקות שמגיעות כביכול מתחתיי.
החלק שעוד יותר הדאיג אותי בסיפור הזה הוא שבזמן דימום המנוע, אני מרגיש מעין "בעיטה" כזו מאותו איזור.
פתחתי את הספר של היינס להיילקס 97 ולא מצאתי שום דבר שמדבר על זמן נסיעה, רק על השלב של שילוב הילוך. בנסיעה זה קורה אחרי זמן מה שהאוטו כבר בהילוך, ובדימום מנוע זה בכלל לא רלוונטי (בתיאוריה, או בניוטרל או עם קלאץ' לחוץ).
אשמח לתובנות, רב תודות.
טל
בדקת תושבות מנוע וגיר ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
בדוק תושבות מנוע ותושבת גיר.
1. בדיקה ויזואלית - מנוע עובד בסרק, גיר בניוטרל, תן למישהו לתת מכת גז בזמן שאתה מסתכל על המנוע מקדימה למעלה.
לא צריך להיות פיתול מוגזם של המנוע ולא צריכה להיות מכה.
2. בזמן שהמנוע עובד בסרק, כנס מלמטה ובעזרת לום קטן תנסה להרים את המנוע מהתושבת.
אם הרעידות פוחתות, תחליף תושבות.
כנל עם תושבת הגיר.
בברכה, טושי
קלאסי תושבות מנוע וגיר.
עוד לפני הבדיקות שטושי פרט, תסתכל אם יש סימני עובד וסידוק בתושבת גיר.
בנוסף,
בהילוך ראשון low, ממצב עמידה, שחרר מצמד יחסית מהר ותראה אם ידית ההעברה מקבלת פיתול גדול לצד אחד.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
התושבת גיר לא נראית שמחה, אפילו לא קצת...
תושבות המנוע למראית עין נראות בסדר, אבל משכתי קצת את כבל הגז וכל המנוע פתח זיג לימין.
כנראה שחוות הדעת שלי על תושבות לא משהו.
רק לוודא, כי לא מצאתי בספר של היינס (או בספר טויוטה 1984), יש רק 2 תושבות מנוע משני צידיו, נכון?
אגב, המלצות על איפה אפשר למצוא כאלה באזור הרצליה-ת"א יתקבלו בברכה רבה.
ורק מקורי
Sent from my SM-N770F using Tapatalk
ורק מקורי
Sent from my SM-N770F using Tapatalk
+++
ואם אתה מחליף לבד, לא לשכוח לעגן את המנוע שלא יברח אחורה אחרת זה כלבת להחזיר אותו ואת רכבת הכוח למקום.
טיפים לעיגון?
אני לתומי חשבתי שאם מחליפים אחד-אחד אז יהיה בסדר...
טיפים לעיגון?
אני לתומי חשבתי שאם מחליפים אחד-אחד אז יהיה בסדר...
אכן, כך תעשה...
טיפים לעיגון?
אני לתומי חשבתי שאם מחליפים אחד-אחד אז יהיה בסדר...
לולעת רצועת ראטצט מהסרן הקדמי שעוטפת את הטרנספר וחוזרת קדימה.
מותחים מעט רק כדי להוריד לחץ מהתושבת גיר, תראה בעין שהכל זז בדיוק את הנימה שמראה שהורדת לחץ.
ג׳ק בריא מתחת לגיר כדי לעגן.
כשאתה מרים את המנוע, תיזהר לא למעוך את האגן שמן.
הודות לטויוטה יפו (הילוך שישי) כלל התושבות הושגו.
יום שישי אתפנה להחלפה עצמה, תודה דורון על האזהרה בנוגע לעוקה (למדתי מילה חדשה), אשים עץ בין לבין.
שאלה (ששוב) לא מצאתי לה תשובה בהיינס: לאיזה מומנט להדק את הברגים של התושבת? היה נראה לי תמוה ביותר שלא מצאתי את זה, יכול להיות שזה "להדק לפי הרגש"?
תוריד מהקישור בפורום את ספר הרכב המקורי להיילקס.
יש שם הכל.
ספרי רכב להורדה-היילקס ופוראנר דגם ישן
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=22239&share_tid=8174&url=http%3A%2F%2Fwww%2Ejeepolog%2Ecom%2F forums%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D8174&share_type=t&link_source=app
כמה הערות והארות.
1. כדאי לעבוד בזוג, שתי ידיים לא מספיקות.
2.אני מעדיף לעבוד כשהמנוע תלוי עם מנוף קרן ולא עם ג'ק.
יותר גמישות בעבודה.
אם עובדים עם ג'ק, רצוי כזה על גלגלים שאפשר להזיז את המנוע מצד לצד.
3. יש לשחרר את כונס האוויר מהרדיאטור כדי לאפשר למנוע לעלות למעלה בלי לשבור את המניפה.
4. מחליפים את שתי התושבות במהלך אחד ולא אחת אחת.
משחררים את הברגים בשתיהן.
מרימים.
מוציאים תושבת צד נהג.
דוחפים את המנוע לצד נהג.
מוציאים תושבת צד נוסע ומרכיבים חדשה.
דוחפים את המנוע לצד נוסע ומרכיבים תושבת נהג.
מחברים את התושבות למנוע בעזרת האום.
רופף, לא להדק בינתיים.
מנמיכים את המנוע עד שניתן להכניס 4 ברגים.
מנמיכים את המנוע סופית ומהדקים.
במנוע אטמוספרי צד ימין סביר, במנוע טורבו צפוף מאד.
5. לא לשכוח להעביר את הקאפות מהתושבות הישנות לחדשות.
אם אין קאפות, יש לצטייד מראש.
6. אין אפשרות להכניס ידית מומנט עם בוקסה לברגים העליונים.
לארבעת הברגים התחתונים אולי בוקסה קצרה.
בקיצור, תעבוד עם מפתח רינג ותהדק חלש.
הידוק סופי אחרי התנעה שהמנוע יתיישב במקומו.
7. לא צריך לקשור את המנוע, נדיר מאד שהוא זז הרבה אחורה.
בברכה, טושי
שלום ותודה רבה!
כנראה שאני מפספס משהו, או כמה דברים. אז ככה:
1. מה זה קאפות? מההיכרות שלי זה מעין לוח שתוקעים עליו דברים. התושבות הישנות והחדשות זהות לחלוטין אחת לשניה, ולא ראיתי משהו שיש להעביר. אשמח לדעת לאור העובדה שהרכבתי את תושבות והמנוע וחשבתי שעשיתי אחלה עבודה.
2. תושבת הגיר: הישנה פחות או יותר לא באמת חוברה לקורה התחתונה, והיתה תפוסה רק על הגיר. הידקתי עם ראצ'ט, הרמתי קצת עם ג'ק, פירקתי ארבעה ברגים ואיזה יופי התושבת בחוץ (בתוך הקורה היה בורג עם בסיס רחב שכבר נפל בזמן לא ידוע, תושבת לא מקורית אגב). באתי לשים את התושבת החדשה, וזה לא נכנס. למטה תמונות. צריך לפרק את הבורג עם הבסיס הרחב לפני שמכניסים (בתמונה, לאחר פירוק)? אם כן, איך לעזאזל סוגרים אותו אח"כ?
רב תודות לכולם, ושבוע מצוין!
כמובן שחיפוש מוצלח יותר העלה את תפקיד הבורג...
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/77197-%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%92-%D7%9B%D7%99%D7%95%D7%95%D7%9F-%D7%91%D7%AA%D7%95%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%94%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%A7%D7%A1
אז תוספת לשתי השאלות למטה: בין 1 ל-10, איזה גוג ומגוג מצפה לי לאחר שסגרתי אותו בחזרה למצבו הקודם (אחרי שהבנתי שפירוקו לא תורם לי)?
שלום ותודה רבה!
כנראה שאני מפספס משהו, או כמה דברים. אז ככה:
1. מה זה קאפות? מההיכרות שלי זה מעין לוח שתוקעים עליו דברים. התושבות הישנות והחדשות זהות לחלוטין אחת לשניה, ולא ראיתי משהו שיש להעביר. אשמח לדעת לאור העובדה שהרכבתי את תושבות והמנוע וחשבתי שעשיתי אחלה עבודה.
2. תושבת הגיר: הישנה פחות או יותר לא באמת חוברה לקורה התחתונה, והיתה תפוסה רק על הגיר. הידקתי עם ראצ'ט, הרמתי קצת עם ג'ק, פירקתי ארבעה ברגים ואיזה יופי התושבת בחוץ (בתוך הקורה היה בורג עם בסיס רחב שכבר נפל בזמן לא ידוע, תושבת לא מקורית אגב). באתי לשים את התושבת החדשה, וזה לא נכנס. למטה תמונות. צריך לפרק את הבורג עם הבסיס הרחב לפני שמכניסים (בתמונה, לאחר פירוק)? אם כן, איך לעזאזל סוגרים אותו אח"כ?
רב תודות לכולם, ושבוע מצוין!
לא מפרקים את הבורג הגדול.
מה לא נכנס?
שים לב שיש כיוון לתושבת גיר.
חשבתי לתומי שה-L הגדול על התושבת מסמן LEFT (צד הנהג). מצד שני, אני בחור די תמים.
אחרי שהרמתי את הגיר, התושבת אמורה להתיישב על הקורה (ויש חור גדול שבתוכו תחתית הבורג הזה נכנסת) ואז התושבת נמצאת בין הקורה לבין הגיר. אז למרווח הזה שאני מצליח להרים את הגיר עם הג'ק, התושבת לא מצליחה להיכנס. ניסיתי שלל כיוונים של הכנסת התושבת, ללא הועיל. זה כאילו שחסרים כמה מ"מ כדי שהתושבת תיכנס.
כי הגיר מתרומם ברדיוס.. זה לא אנכי בדיוק מעל לברגים, ויש מצב שהעסק בכל זאת זז.
שים לב שהחורים של הגשר אובאליים כדי לאפשר כוונון.
יכול להיות שהגשר עצמו לא יושב טוב, או שצריך כוונון כי התושבת החדשה לא באותו המנח כמו הישנה.
באיזשהו שלב תהיתי אם הדבר הנכון יהיה לפרק את הקורה הזו, ואמרתי לעצמי שכנראה שלא.
גם חיפשתי משהו בספר רכב על הגשר הזה, כמובן שאני לא יודע מה שמו אז גם לא באיזה חלק זה נמצא בספר.
אני יודע שלא ראיתי את זה בפרק על הילוכים או ב-"אחזקה".
איך מכווננים אותו במידה וצריך?
טוב, החלפתי את התושבות, בסוף זה היה בעיקר לשחק עם תושבת הגיר בשעות שבהן יש אור נורמלי ואחרי קצת פה קצת שם בסוף זה נכנס.
המון תודה לכל העוזרים בשלל השעות ובשלל הימים, והנה שלל תמונות של התושבות הישנות. כל יום לומדים לעשות משהו חדש, גם אם מטופש, ומבינים כמה חשוב לבדוק דברים שכאלה יותר ממה שבדקתי עד כה.
אז נותרה רק שאלה אחת, מהן הקאפות?
תושבות המנוע יושבות בכוסות מתכת, שבמקרה והתושבת נגזרת, המנוע לא נופל והולך לטייל.
טוב, החלפתי את התושבות, בסוף זה היה בעיקר לשחק עם תושבת הגיר בשעות שבהן יש אור נורמלי ואחרי קצת פה קצת שם בסוף זה נכנס.
המון תודה לכל העוזרים בשלל השעות ובשלל הימים, והנה שלל תמונות של התושבות הישנות. כל יום לומדים לעשות משהו חדש, גם אם מטופש, ומבינים כמה חשוב לבדוק דברים שכאלה יותר ממה שבדקתי עד כה.
אז נותרה רק שאלה אחת, מהן הקאפות?
הקאפות זה מה שחסר לך...
עכשיו צריך, כדאי ,רצוי ומומלץ לקנות זוג קאפות ולעשות את כל תהליך תושבות המנוע מהתחלה...
לא חייבים במיידי, אפשר להמתין שהמנוע יפול - זה מקל על ההחלפה...
בברכה, טושי
מעיון בתמונות שלך אני רואה שאין שום בעיה בתושבות מנוע שפירקת.
גבוהות, ישרות, לא קרועות ולא מעוכות.
כנראה שלא הן גרמו לבעיות.
תושבת הגיר לעומת זאת, נראית רע.
השמן שנזל עליה פירק את הגומי וגרם לו להיות כמו מסטיק.
אם יש עדיין נזילה, כדאי שתטפל בה, אחרת זה יקצר את חיי התושבת החדשה.
בברכה, טושי
מעיון בתמונות שלך אני רואה שאין שום בעיה בתושבות מנוע שפירקת.
גבוהות, ישרות, לא קרועות ולא מעוכות.
י
בזום רואים את התחלת ההפרדה בין הגומי ובסיס המתכת, אם זה עמוק, אז זה כן יכול להיות גורם נוסף לתושבת הגיר.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210421/86a4380aaa4f59b13d8f4928d39559a6.pnghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210421/239fb38edb58daa65f8123cabb3ee3df.png
בזום רואים את התחלת ההפרדה בין הגומי ובסיס המתכת, אם זה עמוק, אז זה כן יכול להיות גורם נוסף לתושבת הגיר.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210421/86a4380aaa4f59b13d8f4928d39559a6.pnghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210421/239fb38edb58daa65f8123cabb3ee3df.png
ראיתי את תחילת הקרע בגומי.
לדעתי לא משמעותי ולא זה הגורם לרעידות והמכה בדימום.
אולי התושבות עשויות מגומי רך מידי,נתקלתי בכאלה מספר פעמים בעבר, אבל את זה לא ניתן לאבחן בתמונה.
בד"כ הבעיה הפוכה.
הגומי נדחס ומייבש וכתוצאה מכך מתקשה ומעביר רעידות.
וכשהגומי נפרד מהמתכת הרעידות הופכות בלתי נסבלות.
בברכה, טושי
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.