צפייה בגרסה מלאה : ZJ 5.2 1996 LIMITED - שרשור השאלות הטיפשיות של בעלים חדש
שלום לכולם,
אחרי השרשורים על העצות והמוסכים - הגיע הזמן למלא שאלות שעלו אחרי 3 ימים עם הרכב.
אשמח לחוכמת ההמונים גם בנושאים טכניים ובסתם כיוונים שאני רוצה לקחת את הרכב.
בשלב זה ממליץ לקחת כוס קפה ומאפה הולך להיות פוסט ארוך.....
קודם קצת תמונות שהתבקשתי בשרשור הקודם - התמונות הם כפי שנקנה:
133408133409
הרכב סה"כ נוסע טוב - אפילו היו עליות של כמה דיונות רק להרגיש את האוטו.
מבחינת להכין את הרכב לנסיעות ארוכות ללא לחץ בחזה מכל ניידת:
דבר ראשון שעשיתי זה להחזיר את הגלגלים המקוריים - נראה פחות טוב אבל השקט הנפשי שווה את זה.
בתוכנית:
1) הטמבון המקורי הולך לעבור שיפוץ ולהחליף את הטמבון מתכת - להבנתי זה לא חוקי (?) ללא כננת וגם נראה לא בטיחותי אם אני נכנס במשהו
אשמח להמלצות לבעל מקצוע לשיפוץ טמבון
2) להשאיר את הגבהה של 2.5 עם בולם וקפיץ ולהעיף את הספייסרים שקיימים בנוסף
3) למצוא מוסך טוב לצורך ישור קו / הבנת המצב האמיתי של הרכב
אשמח לעזרתכם בכמה שאלות וטיפים:
יש לי 2 התראות מה VIC - אשמח לדעת איך מטפלים או האם אפשר להתעלם:
Bad coolant sensor
Service 4WD switch
המד לחץ שמן - כשהאוטו מניע ממצב קר הוא מראה 3.5 אחרי הגעה לטמפ' עבודה הוא מראה 3 - וגם יורד ל אזור 2 - תקין ?
מה סל"ד תקין של המנוע ב idle ?
ברכב מותקן מאוורר מנוע חשמלי שמתחיל לעבוד מהרגע מסובבים את הסוויץ - יש אצלי את הפאן קלאצ' המקורי - להחזיר אותו ?
מערכת סטראו חסרה - לפי מה שראיתי אין דרך קלה להכניס double din - מישהו מצא איזה פיתרון או משתמשים ב רגיל ?
יש שריקה מאוד חזקה ברכב שכהוא מגיע ל אזור ה 100 קמ"ש , הרעש לא קיים ב 80 - יש רעינות ?
מכסה דלק ללא מפתח - יש דרך להתאים מכסה חלופי למפתח של הרכב ?
תודה ראש !
boaz avrahami
11-04-21, 18:14
עדיף לשקול התקנת כננת.
אם לא אז פגוש מקורי.
ההתראות ב VIC
1. תחליף חיישן ( לדעתי חיישן מפלס) נוזל קירור. עבודה עצמית קלה.
2. ברכב שלך מותקן טרנספר 4 או 5 מצבים?
אם כן ההתראה מגיעה מכך שיש צורך כנראה להחליף קונקטור מאחורי ה VIC. זה התחיל אצלי אחרי הסבה לטרנספר 242. לא מתכוון לפרק חצי דשבורד בשביל זה וניסיתי להחליף חיישן מצבים בטרנספר לאחד מקורי של zj עם 242.
נראה שהגלגלים בולטים מגוף הרכב באופן שתפריע לעבור טסט .
תתאים את המידת צמיגים למה שרשום ברשיון.
פאן קלאץ עדיף ברוב המצבים. אני בעד המקורי.
הייתי בחשמלי ופירקתי.
עדיף הגבהה כמה שפחות בולטת. 2-2.5״ היא הגבהה מצויינת לרוב המסלולים של האדם הסביר.
לאחר ההנמכה צריך לכוון את הסרנים חזרה למרכז ושהגלגלים יהיו באותו קו קידמי מול אחורי. ייתכנו כיוונים נוספים שידרשו.
זהו בתור התחלה.
תתחדש!
הבליטה החוצה של הצמיגים לא נובעת מהצמיגים עצמם אלא מכך שמורכבים ג'אנטים עם אופסט או ספייסרים בגלגלים. ספייסרים אפשר להסיר בקלות, תפרק גלגל ותראה אם יש. אחרת צריך להחליף ג'אנטים לכאלו בלי אופסט.
בועז תודה על התגובה:
אזמין חיישן חדש - בעין רואים שיש מספיק מים
להבנתי יש אצלי טרנספר מקורי (סליחה לא בקיא מזה 4 או 5 מצבים) יש אצלי 4X4 קבוע, ניוטרל ו 4X4 low
המוכר אמר שעשה טיפול לכול הסרנים החלפת שמנים (?) והתחילה להופיע לו ההודעה על 4WD switch - יש דרך להדיוט לבדוק איזה טרנספר יש ?
הצמיגים בלטו בגלל הגאנטים (אין ספייסרים לרוחב) - החלפתי חזרה למקורי שוקל למכור את הסט הרחב אלה אם יש סיבה להשאיר לדעתכם ?
133414
האוטו נראה די צנום איתם ואישתי די מאוכזבת מהמראה החדש והאופציה שהטמבון ילך :p
בקרתי היום אצל ארנון 4X4 בפרדס חנה לצורך העבודה - יצאתי די מאוכזב הבחור לא רצה לגעת באוטו... אין היסטוריית טיפולים, לא יודע מה יש לו , קשה להוריד ספייסרים כי צריך לכוות קפיצים וכו'. זכותו המלאה לסרב אבל יצא די מוזר קיבלתי לא חד משמעי בלי שהוא פתח מכסה מנוע או הסתכל עליו :confused: - על כך אשמח להמלצה על מישהו טוב באזור חדרה.
אשמח לעוד קצת מידע על המד לחץ ומה הקריאות התקינות שלו - זה התצורה שלו אחרי הנעה שהאוטו קר:
133415
וכמו כן רעיונות למערכת סטראו שיש לה google auto למען ניווט - המצב הנוכחי מצורף מטה:
133416
קצת קשה להגביר וליום במצב כזה כדי להתעלם משאר הרעשים ...
קודם כל - תבודד את כל החוטים החשופים - ומהר!
ההסרה של הרדיו הישן - רשלנית ומסוכנת.
לגבי מידת צמיגים - מה רשום ברשיון? זה מה שצריך על הרכב.
הגבהה - אכן הורדת הספייסרים דורשת לכייל מחדש את זוויות הסרנים וגם ללכת לכיוון פרונט.
זה הרבה עבודה וסיכוי להסתבכות....
עד כמה אתה רוצה / מוכן / יכול ללכלך ידיים?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
boaz avrahami
11-04-21, 22:08
ארנון מכונאי מצויין אבל הוא עובד לבד או כמעט לבד והוא לא תמיד בנוי להתעסק בהרפתקאות וגם כשהוא מוכן לקחת עבודה הזמינות שלו לא מציאה.
מצד שני הוא מבין המכונאים הבודדים שאני סומך עליהם.
אם יש לך מקום כלים וגישה טכנית ונכונות לקרוא ספרים אז עבודה עצמית היא הפתרון.
ה ZJ הוא רכב מאוד נפוץ בארהב ולכן כמעט כל תקלה שיש אצלך מתועדת מכל כיוון ברחבי הרשת. בין אם בפורומים או ביוטיוב.
לפני שאתה רץ לרכוש חיישן חדש פרק ונקה את מיכל העודפים ובדוק חשמלית את החישן.
יכול להיות שהתקלה גם ב VIC...
יש ספריית הורדות באתר.
תמצא שם גם ספר טיפולים מקורי של האוטו וגם קטלוג חלקים. תוריד לך ותלמד.
עוזר מאוד לטפל באוטו לפי הספר
הלחץ שמן לא צריך לרדת שמאלה מהאמצע.
אם הוא יורד אז או השמן לא מתאים
או הפילטר לא מתאים
או שהמשאבת שמן גמורה
או שיש בעיה במנוע
ארנון מכונאי מצויין אבל הוא עובד לבד או כמעט לבד והוא לא תמיד בנוי להתעסק בהרפתקאות וגם כשהוא מוכן לקחת עבודה הזמינות שלו לא מציאה.
מצד שני הוא מבין המכונאים הבודדים שאני סומך עליהם.
אם יש לך מקום כלים וגישה טכנית ונכונות לקרוא ספרים אז עבודה עצמית היא הפתרון.
ה ZJ הוא רכב מאוד נפוץ בארהב ולכן כמעט כל תקלה שיש אצלך מתועדת מכל כיוון ברחבי הרשת. בין אם בפורומים או ביוטיוב.
לפני שאתה רץ לרכוש חיישן חדש פרק ונקה את מיכל העודפים ובדוק חשמלית את החישן.
יכול להיות שהתקלה גם ב VIC...
יש ספריית הורדות באתר.
תמצא שם גם ספר טיפולים מקורי של האוטו וגם קטלוג חלקים. תוריד לך ותלמד.
עוזר מאוד לטפל באוטו לפי הספר
הלחץ שמן לא צריך לרדת שמאלה מהאמצע.
אם הוא יורד אז או השמן לא מתאים
או הפילטר לא מתאים
או שהמשאבת שמן גמורה
או שיש בעיה במנוע
מברוק על הכלי,
בועז צודק - 99 אחוז מתקלת כמות מים נובעות מהלחמות דפוקות ב VIC. חפש ברשת.
לגבי הרדיו יש מתאם מ 1.5 דין לרגיל. חפש באינטרנט.
לגבי הכבלים, רק חשמלאי טוב (כמו גילי פופ מצור ציון) יסדר לך את זה כולל התקנת רדיו שמשתמש במגבר המקור שמתחת לספסל האחורי.
גלגלים - פעם היה אפשר לעלות מידה. תצלם ותשלח מה מופיע ברשיון הרכב.
בהצלחה
לגבי מוסך :
ארז 4x4 ברחוב היוגב בחולון - תקפוץ אליו
אם לא יש את מוניר (לא הייתי שם אף פעם ) לדעתי בעוספיה
boaz avrahami
11-04-21, 23:20
מוניר הוא בכפר יאסיף
תתחדש
מוניר בכפר יאסיף, מקצוען.
אם אתה מאזור פרדס חנה, אני יודע שיש מישהו גם בואדי ערה שמתמחה ברכבי קריזלר, אם אתה מעוניין, אחפש לך דרכי תקשורת.
מוסך מורשה נראה לי מיותר לאירוע...
באז"ת חדרה, בסמטה האדומה (אם אנלא טועה) ראיתי מוסך שתמיד יש לו איזה שירוקי על הליפט.
לגבי הרדיו,
יש את אלקטרוקאר בחדרה. מקצוען.
רדיו בלה בלה בנתניה, שמעתי עליו המלצות חמות, טיפל מאוד יפה בבת שלי. שירות מעולה!
שחר גרינברג
12-04-21, 17:48
גם ממליץ על מוניר
אני תקופה אצל דרך השטח בשפיים לא זולים אבל עובדים טוב
Sent from my iPhone using Tapatalk
עד כמה אתה רוצה / מוכן / יכול ללכלך ידיים?
+1
תחשוב טוב-טוב על השאלה של אסף, והתשובה צריכה להיות "די הרבה"... אחרת זה עלול להגמר בטרגדיה.
טוב קצת הגזמתי, כולה ג'יפ, כולה כסף, אבל רכב שטח ישן כזה מחייב או כיסים עמוקים או לימוד והעמקה אישית.
תודה רבה לכולם על הטיפים והמלצות לאנשי מקצוע !
עד כמה אתה רוצה / מוכן / יכול ללכלך ידיים?
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
רוצה, מוכן לגבי היכולת זה קצת בעייתי - גר בבניין קומות ללא מקום עבודה מתאים, וגם אין לי כול כך כלים - אבל מעריך עם הזמן יצטבר מטמון כלי עבודה. בינתיים הורדתי והתחלתי לעבור על ספר טיפולים - קצת להבין.
חלק מהבחירה ברכב ישן יותר הייתה המחשבה של טיפולים עצמיים גם כי רוצה וגם כי הכיסים עדיין לא עמוקים מספיק :p.
כרגע פרוייקט של מערכת סטראו יהי בעבודה עצמית יש ניסיון של ~6 התקנות במכוניות של חברים כולל ביצוע שינויים בדש בורד.
כמו כן כול ההתעסקות באסטטיקה של הרכב תהיה בעבודה עצמית כנראה.
אני כן חושב שאת העבודה של שיפוץ טמבון מקורי והורדת הגבהה ויישור קו ראשוני אשאיר למוסך - אני רוצה לסיים עם זה הכי מהר שאפשר שאוכל לנסוע באוטו בראש שקט - תודה על הטיפ לגבי כיול זוית הסרנים - זה הולך להיות הסרט לפני שינה youtube.
כרגע לא הולך לטפל ב bad coolant sensor - לפי הקריאה באינטרנט זה לא משהו דחוף, כן אבקש ממוסך לבדוק את ה service 4wd s switch , מרגיש לי יותר קריטי כמו כן אתעייץ איתו איך מחזירים את הפאן קלאץ' המקורי.
הלחץ שמן לא צריך לרדת שמאלה מהאמצע.
אם הוא יורד אז או השמן לא מתאים
או הפילטר לא מתאים
או שהמשאבת שמן גמורה
או שיש בעיה במנוע
די הלחצת אותי עם זה, לאחר קריאה מרובה בפורומים ב ארה"ב נראה שזה עבודה תקינה שלו בזמן עצירה ברמזור כשהרכב חם - תחום עבודה עד 13 PSI תקין - מניח שהשעון שלי ב BAR משום מה.
מידת הצמיגים ברשיון היא P225 / 70R16 - התוכנית לכרגע להישאר עם צמיגי כביש הם נראים חדשים לחלוטין ולהחליף ל 50/50 כשישחקו.
תודה רבה לכול הממליצים על המוסכים איך כולם די רחוקים, כרגע יש מישהו שחבר ממליץ עליו בכפר קרע - אנסה אותו ואשתף בתהליך.
עידו - בהחלט אשמח לפרטים של המכונאי בואדי ערה במידה והחוויה בכפר קרע תהיה מפוקפקת - אעדכן ותודה על ההצעה !
ועכשיו עוד שאלה טיפשית:
באיזה ג'ק אני צריך להשתמש כדי להרים רכב מוגבהה ? כמה חבר'ה אמרו הייליפט - אחרי כמה סרטוני youtube לא בטוח שזה מה שאני צריך.
מחפש משהו יחסית לא כבד.
שחר גרינברג
13-04-21, 22:59
הייליפט לא בנוי כדי להרים את הרכב לתחזוקה או החלפת גלגל
ממליץ לקנות ג׳ק בקבוק יציב וטוב
Sent from my iPhone using Tapatalk
אל תמהר לגעת במערכת הקירור, יתכן שהקודמים לך מצאו מזור להתחממות במאוורר החשמלי, חכה לקיץ, אם יתחמם בפקקים או בעליות, זא יגיע ל3/4 שעון חום אז תחזיר את המכני, ואם קבוע סביב החצי אל תיגע.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
תודה רבה לכול הממליצים על המוסכים איך כולם די רחוקים, כרגע יש מישהו שחבר ממליץ עליו בכפר קרע - אנסה אותו ואשתף בתהליך.
אל תשכח לעדכן (אני כשכן עוד לא מצאתי מקצוען שם).
בהצלחה
רענן
boaz avrahami
14-04-21, 11:32
אני הייתי נזהר מכל מיני מוסכים שטיבם אינו ידוע לפחות במה שלא קשור לפעולות מכניות פשוטות. הזול עלול להסתכם ביוקר
שמעתי דברים טובים על מוסך שנמצא צומת אחת אחרי בית הספר בכפר קרע (כשבאים מכיוון הבאח) ככל הנראה מאחורי מכון השטיפה.
שמעתי! , לא מכיר, לא הייתי אצלו, לא יודע איך קוראים לו, לא מתכוון ללכת אליו.
שמעתי דברים טובים על מוסך שנמצא צומת אחת אחרי בית הספר בכפר קרע (כשבאים מכיוון הבאח) ככל הנראה מאחורי מכון השטיפה.
שמעתי! , לא מכיר, לא הייתי אצלו, לא יודע איך קוראים לו, לא מתכוון ללכת אליו.
במקום כמו כפר קרע צריך הכוונה ברמת נ.צ עם דיוק של 30 סמ'.
אחרת תגיע למאפיה, שיפודיה, דיר, ירקן, שטיפת רכב, קוסמטיקה ומוסך.
אגב, הם גם יכולים להיות בכפיפה אחת באותו מתחם משפחתי ללא כל בעיה.
רענן
ואז השמן הוא אותו שמן, חחחחח
אוודא לקחת נק' ציון מדוייקת כשנגיע עליו - הבנתי ששבת זה לא אופציה כי מפוצץ אצלו.
אני גם מוטרד מלעשות טיפול ראשון לרכב שאני בכלל לא מכיר אצל מישהו בלי היסטוריה של לקוחות מרוצים כמו האחרים - איך מרגיש שאין ברירה - לא נראה הגיוני לצאת לנסיעה של שעה וחצי בכבישים ראשיים ברכב כמו שהוא.
שאלת עומק לגבי כיול סרנים בהורדת ספיסרים - יש למישהו לינק לסרטון עם הסבר של זה ?
חיפוש של axle calibration לא העלה דברים נכונים לדעתי
boaz avrahami
15-04-21, 16:00
אתה הולך למכון פרונטים שיעשו את העבודה.
אם יש לך פנהארדים מתכווננים אז את זה אולי תעשה לבד.
כל השאר דורש גם מכשור וגם ידע שאין לך
השאלה איזה מכון פרונטים יודע לכוון קסטר של סרן חי.
עריכה תוך כדי ששלחתי את התגובה, עלה לי בראש 'מוטי פרונט' מנתניה. גם מוסך גם מכון פרונט, מבחינתי בעיקר ג'יפאי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
boaz avrahami
15-04-21, 16:45
ב ZJ ואני מניח שבעוד ג׳יפים עם סרן חי וסלילים יש אקסצנטר בזרוע רדיוס התחתונה.
אולי גם יש לבחור זרועות מתכווננות ואז כל מכון אמור לדעת למרכז את הסרנים עם הפנהרד , Toe וקאמבר.
מוסך טוב יכול עם מטר להביא את האוטו ממש לאזור ואז מכון הפרונטים רק עושה דיוק.
ככה אני עושה בעצמי כשיש צורך.
עדכון חלקי - ביקרתי במוסך לצורך בדיקה ראשונית והערכה של העבודה דרושה.
סה"כ הבן אדם מאוד מבין סבלני והסביר הכול מהכול כולל תיאור של מה אני מרגיש בנסיעה על סמך בלאי שהוא ראה (בלי שאמרתי לו).
המצב של הרכב סה"כ תקין יש צורך להחליך די הרבה בוקסות מגומי ולסדר את הפרונט כי הגבהה שנעשתה לא הייתה משהו - הדבר הראשון שהוא אמר זה שהסרנים לא מכווונים כמו שצריך :p
אמשיך לעדכן לאחר הטיפול לכל המעוניים מהאזור.
וממשיך בשאלות טיפשיות:
מה היציאות האלו בחלק עליון של הדאשבורד ? והאם חסר משהו בצד של הנוסע ?
133622133621
(נראה כאילו החור בצד הנוסע פשוט מחכה שאני אעביר שם את האנטנה של ה GPS )
כמו כן נראה שאפילו היצצרנים הסינים מוכנים לייצר מערכת סטראו שתומכת באנדרואיד אוטו וגם 1.5 DIN - אשמח לעצות לגבי המערכת.
boaz avrahami
22-04-21, 21:43
הורדת את הספרים של הרכב מספריית האתר?
אם לא אז ממליץ לך בחום.
החיים הרבה יותר ברורים כשיש ספר מקורי.
ולמה להעביר אנטנה של gps בכלל?
לרוב זה קולט מצויין גם בלי.
שמור על הפלסטיקים ובכלל על האוטו.
לגבי בושינגים-
תראה מקטים בקטלוג מקטים שיש בספריה ותזמין של moog.
מצויינים!
עדכון חלקי - ביקרתי במוסך לצורך בדיקה ראשונית והערכה של העבודה דרושה.
סה"כ הבן אדם מאוד מבין סבלני והסביר הכול מהכול כולל תיאור של מה אני מרגיש בנסיעה על סמך בלאי שהוא ראה (בלי שאמרתי לו).
המצב של הרכב סה"כ תקין יש צורך להחליך די הרבה בוקסות מגומי ולסדר את הפרונט כי הגבהה שנעשתה לא הייתה משהו - הדבר הראשון שהוא אמר זה שהסרנים לא מכווונים כמו שצריך :p
אמשיך לעדכן לאחר הטיפול לכל המעוניים מהאזור.
וממשיך בשאלות טיפשיות:
מה היציאות האלו בחלק עליון של הדאשבורד ? והאם חסר משהו בצד של הנוסע ?
133622133621
(נראה כאילו החור בצד הנוסע פשוט מחכה שאני אעביר שם את האנטנה של ה GPS )
כמו כן נראה שאפילו היצצרנים הסינים מוכנים לייצר מערכת סטראו שתומכת באנדרואיד אוטו וגם 1.5 DIN - אשמח לעצות לגבי המערכת.
זאת נורית החיווי של מערכת האנטי גניבה (Anti-Theft) של הרכב. כשהיא דולקת\מהבהבת, לא תוכל להניע את הרכב. פתיחת הרכב בעזרת השלט המקורי בלבד, תכבה את הנורה ורק אז תוכל להניע.
אם היא תקולה, אי אפשר לתקנה אלא להחליפה כיחידה אחת.
ובצד הנוסע יש כפתור לכסא המפלט של הנוסע.. :)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.