PDA

צפייה בגרסה מלאה : נוהל מדידת גובה רכב 4X4 במכוני רישוי (עדכון 3.2021)



Jeepolog
13-04-21, 10:06
לעיונכם, זהו עדכון מהחודש האחרון למסמך ה"טרילפלייר" המקורי מלפני שנתיים, שהיה בהגדרתו פיילוט. אלו הטבלאות שלפיהן ישלף המטר במכון הרישוי כדי למדוד את הרכב שלכם, במידה ולבוחן יהיה "חשד" (גרשיים במקור!) שהוא מוגבה בצורה לא תקינה. מי שהרכב שלו מופיע בטבלאות, יכול למדוד בעצמו ולוודא שהוא בסדר. ואם, לא, אז שידאג שלא יתעורר "חשד". ומי שרכבו לא מופיע בטבלאות... אולי יש לו טרלילפליר?
1334361334351334341334331334321334311334 30

raanan
13-04-21, 17:42
מנוסח יפה רק השאלה מהיכן הגיעו נתוני המקור לפני הגבהה.

בטרופר לא מצאתי נתונים כאלו לא בספר הרכב ולא פרסומי יצרן (יש מידות מעטפת כולל גובה).
במדידה פיזית עכשיו יוצא שהחלק האחורי אפילו מתחת למידה המכסמלית.
אבל החלק הקידמי חורג ב 3 סמ' לערך והרכב שלי מפולס.

לדעתי את המידות לקחו מדגמית מרכבים שכבר הקפיצים / מוטות הפיתול עבדו ושקעו.
זה אומר שרכבים שהשיווק שלהם הופסק לפני שנים רבות, התוצאות יהיו לא טובות מבחינתנו.

רענן

asafk
13-04-21, 18:36
אני חוזר ומציע את שירותי בתור מומחה עבור מי שמוכשל במבחן הרישוי על פי המסמך הזה, כאשר רכבו מוגבה כחוק - ובוחר ללכת בנתיב משפטי.
כמובן עבור גולשי האתר.
ובחינם (רק הוצאות נטו).

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

boaz avrahami
13-04-21, 19:15
כל הכבוד אסף!

נדב42
13-04-21, 19:17
מצחיקים. יש שם ויטארה (אני מניח שזו הכוונה ב- "ויטרא") 2x4 ו- 4x4 בלי ציון שנתון. מה הקשר בין זה לבין הויטארה שלי ??

boaz avrahami
13-04-21, 19:43
מצחיקים. יש שם ויטארה (אני מניח שזו הכוונה ב- "ויטרא") 2x4 ו- 4x4 בלי ציון שנתון. מה הקשר בין זה לבין הויטארה שלי ??


את התשובה תגלה בטסט...

בגלל פוטנציאל הנזק מדיון פומבי בנושא אני משאיר אצלי כמה סיפורים הזויים ספק מצחיקים וספק הזויים

מוטי ג.
13-04-21, 19:48
ומה עם רכבים שלא מופיעים ברשימה?

boaz avrahami
13-04-21, 19:48
כולם ברשימה ואל תמשיך

הדסופה
13-04-21, 21:46
עם כל התלונות של אסף על הטרייטון הכי נמוך בעולם, בטבלה הזו זה הרכב כמעט הכי גבוה [emoji2]


Sent from my iPhone using Tapatalk

YoavR
13-04-21, 22:23
כנראה שלא הבנת את הטבלה

dorbh
14-04-21, 10:10
לפי הטבלה הזאת ממש לא משתלם להגביה ג'ימני...

הדסופה
14-04-21, 10:22
כנראה שלא הבנת את הטבלה

לא בטוח שהבנת את ההערה
הפרמטר הכי חשוב הוא מרווח גחון, ולבן יש לנו שרשור שלם רק עליו
השיטה שהומצאה במסמך הזה לא מתייחסת אליו
היא מודדת כל מיני דברים אחרים שיכולים לבוא עם או בלי שינוי במרווח גחון


Sent from my iPhone using Tapatalk

מוטי ג.
14-04-21, 14:59
סתם מחשבה....או תרגיל מתמטי בחשבון לבוגרי כיתה ג לפחות:
נניח פלוני אלמוני מגביהה את רכבו (למידה חוקית כמובן [emoji6])
ונניח שפלוני אלמוני מגדיל צמיגים, למידה הגדולה ביותר כחוק (נניח שמותר)
מה יקרה לרווח בין הגלגל לכנף?

raanan
14-04-21, 15:03
סתם מחשבה....או תרגיל מתמטי בחשבון לבוגרי כיתה ג לפחות:
נניח פלוני אלמוני מגביהה את רכבו (למידה חוקית כמובן [emoji6])
ונניח שפלוני אלמוני מגדיל צמיגים, למידה הגדולה ביותר כחוק (נניח שמותר)
מה יקרה לרווח בין הגלגל לכנף?
אתה כנראה לא קראת את המסמך.
המדידה נעשית מטבור (אמצע הגלגל) לכנף.
אין משמעות לקוטר הצמיגים.

מוטי ג.
14-04-21, 15:06
פחחחחח, נכון!
דווקא קראתי!
או לפחות הסתכלתי על התמונות

moriseven
14-04-21, 15:13
מנוסח יפה רק השאלה מהיכן הגיעו נתוני המקור לפני הגבהה.

בטרופר לא מצאתי נתונים כאלו לא בספר הרכב ולא פרסומי יצרן (יש מידות מעטפת כולל גובה).
במדידה פיזית עכשיו יוצא שהחלק האחורי אפילו מתחת למידה המכסמלית.
אבל החלק הקידמי חורג ב 3 סמ' לערך והרכב שלי מפולס.

לדעתי את המידות לקחו מדגמית מרכבים שכבר הקפיצים / מוטות הפיתול עבדו ושקעו.
זה אומר שרכבים שהשיווק שלהם הופסק לפני שנים רבות, התוצאות יהיו לא טובות מבחינתנו.

רענן

אצלי אותו מקרה רק שהפוך, מקדימה עומד בנתונים של הטבלה מאחורה לא והרכב מפולס

מוטי ג.
14-04-21, 15:22
אז תגיע לטסט עם משקל מאחור

raanan
14-04-21, 15:30
אז תגיע לטסט עם משקל מאחור
תקרא את ההערה הראשונה בסעיף 3.5

מוטי ג.
14-04-21, 15:39
תראה קטע, לא סתם נכשלתי בהבנת הנקרא.

YoavR
14-04-21, 15:44
לא בטוח שהבנת את ההערה
הפרמטר הכי חשוב הוא מרווח גחון, ולבן יש לנו שרשור שלם רק עליו
השיטה שהומצאה במסמך הזה לא מתייחסת אליו
היא מודדת כל מיני דברים אחרים שיכולים לבוא עם או בלי שינוי במרווח גחון


Sent from my iPhone using Tapatalk
לא רלוונטי מה הפרמטר הכי חשוב בעינך.

השיטה לא הומצאה ע"י משרד התחבורה. זו השיטה המקובלת בתעשיה למדוד גובה הרכב לפני ואחרי התקנת קפיצי הגבהה.
אין אפשרות להשוות בין רכבים מהנתונים שבטבלאות מכוון שכל רכב ועיצוב הכנף שלו. כנ"ל לגבי השוואה בין קדימה לאחור. המרווח בין הגלגל לכנף מלפנים יכול להיות X ומאחור Y. הפרמטר היחיד שמשמעותי הוא השינוי. לפני ואחרי התקנה.
אין שום קשר למרווך גחון.

איך ומאיפה המציאו את הנתונים המקוריים? אלוהים יודע...

raanan
14-04-21, 16:16
איך ומאיפה המציאו את הנתונים המקוריים? אלוהים יודע...
וזאת הבעיה !

להערכתי פנו ל UMI בבקשה לנתון הזה ,
ל UMI לא היה הנתון הזה (לא מצאתי נתוני יצרן),
ביקשו ממנהל מוסך כשיכנס טרופר ללא הגבהה למדוד.
ועכשיו צריך להתמודד עם נתון מאיזה רכב שהקפיצים שלו שקעו לפחות 16 שנה.

רענן

asafk
14-04-21, 16:26
יש עוד הרבה בעיות.....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

raanan
14-04-21, 16:33
יש עוד הרבה בעיות.....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

חושב לפנות ליצרן איסוזו עם שאילתא לנתון הגובה המקורי הזה עפ"י ה VIN
בטח יחשבו שנפלתי מהירח ...

רענן

ד ו ר ו ן
14-04-21, 16:48
לפחות להיילקס 97 זה כמעט בול בפוני.
הבדל של חצי סמ.

תומר ב
14-04-21, 17:19
לפחות להיילקס 97 זה כמעט בול בפוני.
הבדל של חצי סמ.הפוני של ההילקס שלי קצת יותר קצר...
היילקס סטנדרטי עם הגבהה חוקית של efs.
רשמו במסמך שמותר טולרנס מהמידות, אבל לא רשמו מהו.
טוב/רע?
אני מחזיק בתא כפפות את המדידות שנחתמו על ידי המתקין כחלק ממסמכי ההגבהה, כי ברוב הטסטים האחרונים היו ויכוחים עם הבוחנים.

Sent from my SM-N770F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
14-04-21, 17:36
אצלי יש הגבהה תקנית אולדמן HD ואולי בגלל שאין כרגע משקל בכלל בארגז אז הוא יושב גבוה.

עדיף לכולנו להיות מעט בחסר ביחס למסמך, ולא בעודף.

תומר ב
14-04-21, 17:52
התכוונתי שאני חורג מהמידות כלפי מעלה.

Sent from my SM-N770F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
14-04-21, 17:53
התכוונתי שאני חורג מהמידות כלפי מעלה.
Sent from my SM-N770F using Tapatalk
בכמה?
זה מעניין כי לי אומרים שהרכב נראה גבוה.

תומר ב
14-04-21, 18:18
בכמה?
זה מעניין כי לי אומרים שהרכב נראה גבוה.היילקס 97 נראה גבוה גם עם קפיצים מקוריים גמורים...
גם אצלי קפיץ אחורי hd .
קדמי 61-61.5
אחורי 62-62.5

Sent from my SM-N770F using Tapatalk

grand
14-04-21, 18:22
אז הלכתי למדוד, רנגלר, וואללה... ממש על גבול המדוייק, סמ' אחד בודד מעל לרישום שלהם, כנראה שבכל זאת מישהו הקדיש זמן לעניין.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

asafk
14-04-21, 18:50
אז זה אומר, רמי - שאתה עלול להיכשל בטסט.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

hadtomer
14-04-21, 18:56
אוסף של קשקושים וזיוני שכל, מילים יפות ומכבסה למצב שבו מזיינים את כולנו בתחת. נקודה.

הסיכוי שזה (המדידה) נעשה בצורה מקצועית שואף לאפס ואתם יודעים זאת היטב. אני עובד עם משרד התחבורה, שנגוע בשחיתות וחוסר מקצועיות- ומכיר אותם לא מהיום. כאן אני מניח שזה פשוט חוסר מקצועיות מוחלט שנובע מהצורך לעמוד בנוהל שקבע מישהו באגף רישוי. העובדה שמדינת ישראל מחליטה למרר את חייהם של אנשים על חצי סנטימטר - ואכן ממררת- היא מדהימה בעיני. לאחרונה פנה אלי חבר שהוא "נורמטיבי", כלומר אחד שנצמד לכללים כמו דבק- פסיכולוג במקצועו, אחד שחפר לי 20 פעם האם להגביה את האוטו כי זה עלול להיות לא יציב.

נחשו מה- הפאג'רו קינג 2014 שלו לא עבר טסט למרות ערכת ההגבהה החוקית שהוא רכש בטונות של כסף. הבן אדם כמעט חטף במכון הטסטים התקף לב על חצי סנטימטר הכשלה בטסט- מבחינתו הוא עבריין נמלט. אמרתי לו לחזור לטסט עם משקל ברכב או ללכת למתקין. אז הבן אדם אחוז בהלה רץ למתקין שלו-רדיאטור מודיעין והמתקין לקח את הרכב למכון ועבר טסט. האם אתם סבורים שרדיאטור מודיעין הצליחו אולי להחליש את הקפיץ כך שהרכב "יתנמך"? לא. או שהם התווכחו והתנצחו, או שהם מצאו דרך להעביר פאג'רו קינג, שאינו בדיוק רוביקון על צמיגי 37. העמיסו משקל, התווכחו, לא יודע מה ולא רוצה לשאול - אבל אין דרך בעולם לשנות את המידות של סרגל של בוחן. מילימטרים לא מתכווצים. וזה כל כך אידיוטי, כי הנוהל הזה יועד לאפשר לאנשים להתנהג כאזרחים נורמטיביים, ללכת לטסט ולגלות מה לקוי ברכב- לא ללכת לטסט עם עצירה בכספומט להכין מעטפה של מזומן- ומעבר של טסט בו שום דבר לא נבדק ברכב באמת - רק בגלל הפחד מפני הכשלה על הגבהה.

תכלס אני מהמר שהדבר היחיד שהנוהל טמטומילרר הזה עשה היה לקחת כחמישים אחוז מג'יפאי ישראל "הנורמטיביים", כלומר אלה שהשקיעו את מיטב כספם בערכות חוקיות למהדרין - ולהפוך אותם לאנשים שאינם מתנהגים שונה מבעלי רנגלר על קיט ארבע וחצי. כלומר אנשים שהרכב שלהם עובר טסט שלא מאה אחוז כדרך הטבע.

המשוטט
14-04-21, 19:29
אני משאיל לכל דורש שן רוטר ....

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

asafk
14-04-21, 20:02
אוסף של קשקושים וזיוני שכל, מילים יפות ומכבסה למצב שבו מזיינים את כולנו בתחת. נקודה.

הסיכוי שזה (המדידה) נעשה בצורה מקצועית שואף לאפס ואתם יודעים זאת היטב. אני עובד עם משרד התחבורה, שנגוע בשחיתות וחוסר מקצועיות- ומכיר אותם לא מהיום. כאן אני מניח שזה פשוט חוסר מקצועיות מוחלט שנובע מהצורך לעמוד בנוהל שקבע מישהו באגף רישוי. העובדה שמדינת ישראל מחליטה למרר את חייהם של אנשים על חצי סנטימטר - ואכן ממררת- היא מדהימה בעיני. לאחרונה פנה אלי חבר שהוא "נורמטיבי", כלומר אחד שנצמד לכללים כמו דבק- פסיכולוג במקצועו, אחד שחפר לי 20 פעם האם להגביה את האוטו כי זה עלול להיות לא יציב.

נחשו מה- הפאג'רו קינג 2014 שלו לא עבר טסט למרות ערכת ההגבהה החוקית שהוא רכש בטונות של כסף. הבן אדם כמעט חטף במכון הטסטים התקף לב על חצי סנטימטר הכשלה בטסט- מבחינתו הוא עבריין נמלט. אמרתי לו לחזור לטסט עם משקל ברכב או ללכת למתקין. אז הבן אדם אחוז בהלה רץ למתקין שלו-רדיאטור מודיעין והמתקין לקח את הרכב למכון ועבר טסט. האם אתם סבורים שרדיאטור מודיעין הצליחו אולי להחליש את הקפיץ כך שהרכב "יתנמך"? לא. או שהם התווכחו והתנצחו, או שהם מצאו דרך להעביר פאג'רו קינג, שאינו בדיוק רוביקון על צמיגי 37. העמיסו משקל, התווכחו, לא יודע מה ולא רוצה לשאול - אבל אין דרך בעולם לשנות את המידות של סרגל של בוחן. מילימטרים לא מתכווצים. וזה כל כך אידיוטי, כי הנוהל הזה יועד לאפשר לאנשים להתנהג כאזרחים נורמטיביים, ללכת לטסט ולגלות מה לקוי ברכב- לא ללכת לטסט עם עצירה בכספומט להכין מעטפה של מזומן- ומעבר של טסט בו שום דבר לא נבדק ברכב באמת - רק בגלל הפחד מפני הכשלה על הגבהה.

תכלס אני מהמר שהדבר היחיד שהנוהל טמטומילרר הזה עשה היה לקחת כחמישים אחוז מג'יפאי ישראל "הנורמטיביים", כלומר אלה שהשקיעו את מיטב כספם בערכות חוקיות למהדרין - ולהפוך אותם לאנשים שאינם מתנהגים שונה מבעלי רנגלר על קיט ארבע וחצי. כלומר אנשים שהרכב שלהם עובר טסט שלא מאה אחוז כדרך הטבע.ומתוך ההבנה שכל הסיפור הזה הוא הדגמה חוסר מקצועיות שלא לומר רשלנות ממש - הצעתי מה שהייתי בתגובה הראשונה.
אני לא מפרט איך לתקוף את ההכשלה בטסט - אבל אני סגור על זה שיהיה קל קלי קלות להציג בבית המשפט את רשלנותם המקצועית של אנשי משרד התחבורה.
נזרקו כאן בדיון רק כמה נקודות נכונות. אבל זה פשוט מרתיח שעובדי ציבור מחפפים ככה באופן שפוגע ישירות באנשים שומרי חוק.
במקרה של הכשלה כזו הייתי לוקח לבית המשפט גם את משרד התחבורה וגם את מכון הרישוי. כל אחד לחוד. ובמקביל משכנע גם את המתקין וגם את יבואן הערכה לעשות אותו דבר.
צריך לזה זמן וכסף, ולכן אני מבין שברוב המקרים זו לא תהיה הדרך.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

boaz avrahami
14-04-21, 23:39
צריך בסב״כ שיפלו על מישהו ממועדון המליון.
אלו עם הרוביקונים יש להם הרבה כסף לעורכי דין ותמיד הם חורגים בסנטימטר או שניים

IlanG
14-04-21, 23:52
צריך בסב״כ שיפלו על מישהו ממועדון המליון.
אלו עם הרוביקונים יש להם הרבה כסף לעורכי דין ותמיד הם חורגים בסנטימטר או שנייםרוב מועדון המליון כבר עבר למפלצות שטח בבניה אישית עם היגוי אחורי ורישוי אפור .....

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

הדסופה
15-04-21, 09:52
ונגרר


Sent from my iPhone using Tapatalk

boaz avrahami
15-04-21, 10:29
וכל הרנגלרים חזרו לצמיגי 32 עם 50 ממ הגבהה חוקית?!

asafk
15-04-21, 10:31
אנחנו מדברים בדיון הזה רק על מי שמוגבה כחוק עד 50 מ''מ.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ד ו ר ו ן
15-04-21, 10:41
היילקס 97 נראה גבוה גם עם קפיצים מקוריים גמורים...
גם אצלי קפיץ אחורי hd .
קדמי 61-61.5
אחורי 62-62.5
Sent from my SM-N770F using Tapatalk
אני מכיר את הרכב שלי עוד ממצבו המקורי החדש, וגם לפני הגיפוקסליפסה, עם הגבהה 50ממ עברתי טסטים בלי קומבינות.
היו חוויות מפוקפקות עם בוחנים בכביש, בלי ספק, והיה חשש בנסיעה בכבישים מסויימים, אין מכחיש בכך.
התחושה האישית שלי בכביש וטסטים השתפרה לאין ערוך מאז הרישום ברשיון.

לגבי המדידה,
המדידה מהטבור לכנף.
הטבור גלגל כמעט תמיד שקוע, אז אי אפשר להצמיד את המטר מהכנף לטבור.
אז או שהם מסתכלים ״בעין״ שזה מול האמצע, או במקרה הטוב ישימו משהו שבולט החוצה, ואז אנך לכנף.
מספיק זוית של מעלה וחצי כדי שהמדידה לא תהיה מדוייקת, בגלל זה השיקול דעת.
לא על חצי סמ.
מודה שלא השקעתי באנך מפולס מושלם בין הטבור לכנף, יכול להיות שאנחנו באותו המצב מבחינת הסטייה.

IlanG
15-04-21, 10:45
בועז ,דיברנו על מועדון המליון , לא על כול בעלי הרנגלרים .

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

KOOKE
15-04-21, 23:38
הנוהל הוא חפיפניקיות לשמה.

אין מצב שברנגלר המידה זהה לכל השנתונים ולכל הדגמים והמפרטים.

ברנגלר רוביקון הסטנדרטי סטוק מהיצרן ועוד לפני הגבהה יש הבדלי גבהים בין דגמים שונים ומפרטים שונים בשנתונים שונים.

למשל - רנגלר רוביקון 392 החדש (מנוע המי) - יש כבר כמה בדרך לארץ - סטוק מהיצרן הוא גבוה יותר באינצ' מהרנגלר הרגיל בגלל אילוצי מקום של המנוע הגדול.

ברנגלר רוביקון JL (שנת 2019 והלאה) יש בית גלגל גדול יותר וכנף מוגבהת יותר לעומר רנגלר JK וזאת כדי לאפשר (בארץ האפשרויות) החלפת מידת צמיג ל-35" ללא צורך בהגבהה בכלל וזה סטוק מהיצרן.

אם אני לא טועה ברנגלר רוביקון JL יש הבדל גובה בין הרנגלר במפרט האמריקאי שגבוה יותר (לא יודע בכמה) מהרנגלר במפרט האירופאי.

לא יודע מה קורה בדגמי הרכב האחרים אבל רק משער שיש הבדלים בין דגמים ושנתונים שונים.

amirmoshe
15-04-21, 23:52
בכמה?
זה מעניין כי לי אומרים שהרכב נראה גבוה.היילקס נראית גבוהה כי מורידים חצאית טמבון קדמי ואין מדרגות צד נמוכות.

אם הם היו הרכב היה נראה הרבה פחות גבוה.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

YoavR
16-04-21, 07:31
היילקס נראית גבוהה כי מורידים חצאית טמבון קדמי ואין מדרגות צד נמוכות.

אם הם היו הרכב היה נראה הרבה פחות גבוה.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

חחח
זה מה שאני תמיד מסביר בטסטים על ה4רנר שלי.
הוא לא גבוה, הוא פשוט רזה.
אם מתכופפים, רואים שהוא יושב 2 סמ מהבאמפ-סטופ.

hadtomer
16-04-21, 09:34
תכלס מה שמדהים אותי הוא חוסר ההלימה בין הרצוי למצוי. כלומר העובדה שביום יום אין שום משמעות בכלל לנהלים האלה. אני יש לי מנהג קצת מוזר, אם וכאשר יוצא לי לעצור בצד הכביש או משהו כזה ואני רואה שוטר או מגבניק אז אני מכין לו כוס קפה, כי מדובר בחבר'ה שקורעים את התחת. לפני כמה חודשים אני עוצר בצומת הערבה ברחבה ליד תחנת הדלק- ואחרי 3 דקות מגיעים השוטרים שעומדים שם תמיד כדי לוודא שהנכנסים לכביש הערבה אינם שתויים, חגורים וכו.

קיצר, אני קולט את השוטר שבא לקנות קפה בתחנה ואמרתי לו "עזוב אותך, אני מכין קפה שחור" וישבנו דקה וחצי בסככות. ושאלתי אותו בקטע הכי אמיתי- האם למשל אוטו כמו שלי הוא עוצר, מוציא סרגל וכו. ואני כמובן על רכב שאינו רוביקון מפלצת, אבל חברים שמכירים את הרכב מבינים שכמו כולנו, אם נעמוד למסדר אז ברור שידפקו לנו את השבת.... אז מפה לשם השוטר הנחמד אומר לי "מה פתאום, תגיד לי, אתה חושב שעוד סנטימטר זה מה שיגרום לי עכשיו להתחיל להתעסק איתך? אתה נראה לי אזרח נורמטיבי לחלוטין שעושה קפה סבבה". וזה מה שכל כך מקומם. השוטר שחי בניידת ורואה כל יום תאונות, הוא יודע שהעוד ככה וככה סנטימטר חריגה זה לא מה שיגרום לי לעשות תאונה וזה גם לא מעניין אותו. ואולי נפלתי על שוטר שסתם היה סבבה בגלל הקפה, אבל עדיין אתה מבין איזה פער יש בין השטויות שבהן משה"ת מתעסק ובין המציאות.

מה שיותר מטורף בעיני הוא כמו שהשוטר אמר "הנורמטיבים"- יתכן שרבים וטובים יחלקו עלי וזה בסדר, אבל יש הרבה חברים -גם כאן- שבהחלט נדרשו לעיסוק בשאלת החוקיות וגם להתאים את אופי טיוליהם לנושא. תקראו לזה שמרנות, רצון ללכת לפי לשון החוק, פחדנות, וואטאבר- זה דווקא ראוי להערכה שיש אדם שבא ואומר "זה החוק וזה מה יש"- אבל זה בתכלס משהו שמונע את כל החוויה שהופכת את התחביב למשהו עממי ושווה לכל כיס. העובדה שאני יכול לנסוע לורדית ברכב שאינו רוביקון למרות שרמת ההכנסה שלי אינה רוביקונית נובעת מן העובדה שמישהו בארהב חשב על זה לפני והחליט שניתן לקחת רכב ממוצע ולהתקין בו ככה וככה דברים ולהפוך אותו לרכב מעל הממוצע. ללא דברים מסוימים ברכב שלי, היתי רואה את זיק או את ורדית רק בסרטוני יוטיוב. ואני בטוח כאמור שיש לא מעט בעלי גראנד ויטארה, ליברטי, WK לדורותיהם ועוד ועוד רכבים שצריכים לעמוד בפני הדילמה הזאת. אלה רכבים שמישהו בחוץ לארץ ישב ואמר "הטיפ טיפונת שהרכב העממי הזה צריך כדי להפוך מסחבה לתותח הוא 3 אינץ' הגבהה. לא 50 מילימטר אלא בדיוק 3 אינץ', זה מה שהופך ליברטי או גראנד ויטארה לאוטו מהמם ומאפשר צמיג 31 שבכלל, כך ידוע, הופך אותו לפתרון מעולה למשפחה הג'יפאית התפרנית". רובם אנשים טובים וחלקם הגדול הופכים מאזרחים שומרי חוק לעבריינים במכון הטסטים.

ד ו ר ו ן
16-04-21, 09:48
. וזה מה שכל כך מקומם. השוטר שחי בניידת ורואה כל יום תאונות, הוא יודע שהעוד ככה וככה סנטימטר חריגה זה לא מה שיגרום לי לעשות תאונה וזה גם לא מעניין אותו. ואולי נפלתי על שוטר שסתם היה סבבה בגלל הקפה, אבל עדיין אתה מבין איזה פער יש בין השטויות שבהן משה"ת מתעסק ובין המציאות.

אתה מחדד את ההבדל בין שוטרים מקצועיים (לרוב), למתנדבים שבאים לתקן את העולם.

האינטראקציות הכי דביליות שראיתי היו עם מתנדבים.

נמרוד
19-04-21, 09:31
133553

תדאגו להגיע למכון עם ה"מוג'ו" הנכון, כדי לא לעורר "חשד"...

כל השאר הבלים.

איל מ
19-04-21, 09:59
רגע רגע.
מה זה "קיים אישור" לחריגה מהערכים?

raanan
19-04-21, 10:14
רגע רגע.
מה זה "קיים אישור" לחריגה מהערכים?
לכל מי שהוא "מדינה" , מקורב מספיק למושכים בחוטים ו/או מועדון המיליון

איל מ
19-04-21, 14:40
אוקיי. כי בזמנו היה מסלול תקינה פרטני (הרבה כסף) למעל 50 ממ. אולי זאת הכוונה?

הדסופה
19-04-21, 15:02
ממה שאני זוכר כל נושא מסלול תקינה פרטני נתקע על בדיקה או שתיים שאין עבורן מעבדות בארץ ולא קרה שום דבר גם עם הרבה כסף ( כולל קיטי 35/37 לרנגלרים ) ואני אשמח לשמוע עדכון אחר
הדבר היחיד שעבר רישוי בארץ זה הזיבר, בבחינת מקורב למדינה ועושים ממנו כסף כנראה

להנאתכם מתוך אג’נדה של כנס הנדסת ניסויים
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210419/157eddd5ca1f687096bd663d5a6bec17.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
19-04-21, 15:05
הדבר היחיד שעבר רישוי בארץ זה הזיבר, בבחינת מקורב למדינה ועושים ממנו כסף כנראה

זה סתם לכלוך..

הדסופה
19-04-21, 15:19
לא התכוונתי לשלול
זה באמת יצור שהמדינה סביר להניח מרוויחה ממנו משהו , לכן היה עבורו לובי, ואם צריך הביאו את המהנדס הבודק מגרמניה או שלחו כלי אקזמפלר למעבדה המתאימה בחו״ל, ואולי עוזר גם שהוא עובר תקינה מאפס ולא שינוי

אתה מכיר משהו אחר שעבר רישוי פרטני כדת וכדין ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
19-04-21, 15:22
זה לא ״רישוי פרטני״.
זה ייצור של רכב חדש.

הדסופה
19-04-21, 15:28
לא באמת טענתי את זה אבל אין צורך לדון על העברית
זה מסיט מהשרשור
הנקודה היא ששום דבר לא עבר בארץ תקינה פרטנית , לא משנה הכסף , בנושא הגבהה ( אשמח להבהרה אם אני טועה )

כי אם היה הייתי עשוי לשקול תמורת תריי-זוזיי

הד


Sent from my iPhone using Tapatalk

Juv
19-04-21, 15:32
לא באמת טענתי את זה אבל אין צורך לדון על העברית
זה מסיט מהשרשור
הנקודה היא ששום דבר לא עבר בארץ תקינה פרטנית , לא משנה הכסף , בנושא הגבהה ( אשמח להבהרה אם אני טועה )

כי אם היה הייתי עשוי לשקול תמורת תריי-זוזיי

הד


Sent from my iPhone using Tapatalkמה התועלת בהגבהה משמעותית חוקית אם אי אפשר לאשר חוקית צמיגים שיתאימו להגבהה הזו?
שואל ברצינות.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

דרור ברלי
19-04-21, 15:35
בשישי נסעתי קצת ברוביקון JL 3.6 שהגיע ביבוא אישי מארה"ב (נרכש שם חדש ושימש את בעליו שם).
זה ג'יפ שנמסר מהדילר על צמיגי 35' (315/70R17) וזה גם מה שנרשם בטייטל שלו. ככה נכנס לארץ ואושר כדת וכדין. לא תקינה פרטנית ולא נעליים.
כנראה שאינו היחיד.
כמובן עם כנפיים מוגבהות כיאה לרוביקון בתקינה אמריקאית. מה שלא יהיה לטובתו אם וכאשר יקבל קיט הגבהה חוקי.... כי העילגים האלה שלא יודעים לכתוב אפילו את שמם ללא שגיאות, ימהרו למדוד לו לקצה הכנפון (המוגבה במקור, מהיצרן).

זה מחזיר אותי לדיונים הראשונים על הג'יפוקליפסה. כמה רעל שפכתם על ראשי כשהזהרתי אתכם ששזו הונאה מתוחכמת וששום דבר לא ישתנה לטובה. "שקט נפשי" רציתם?.... "הגבהה רשומה ברשיון, ככה לא יכשילו יותר בטסטים"?.... באמת אשכרה חשבתם שבזה הסיפור הסתיים?.... כמה תמימות, כמה טפשות. לא של משרד התחבורע חלילה, התמימות/טפשות כולה שלכם. שלנו. מדהים.

זה באמת מדהים במה מתעסק משרד התחבורע הזה. איך הוא כופה על הציבור מלחמה בלתי פוסקת.
על מה החלאות המיותרים האלה מבזבזים כספי ציבור, אנרגיה וזמן.
הרי אפילו לכתוב בלי שגיאות הם לא מסוגלים.... "טררילפלייר".....
ואלה קופי האדם שיכתיבו לנו הגבלות, תנאים ותקנות..... כמה בורות, כמה בערות וכמה רשעות.

אבל כל עוד ציבור בעלי הרכבים האלה לא מתאגד, שם כסף לייצוג משפטי ולחוות דעת של מהנדסים וגורר את משרד התחבורע באף לבתי משפט, זה לא יסתיים. וכל עוד אנחנו ממשיכים לשבת עם אצבע אחת שתקועה בחור האחורי ושאר האצבעות רק מקלידות, אין לנו שום זכות לייבב ולקטר. כי זה בידנו - אבל אנחנו בוחרים לא לעשות עם זה כלום.

הדסופה
19-04-21, 15:43
מה התועלת בהגבהה משמעותית חוקית אם אי אפשר לאשר חוקית צמיגים שיתאימו להגבהה הזו?
שואל ברצינות.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

היה מדובר לאשר לרנגלרים בתקינה פרטנית ערכות כוללות הגבהה וצמיגים במידות 35 ו 37
היה שרשור על מספר גורמים שחברו לצורך העניין - בעלי מוסכים + אונ׳ אריאל כמוסמך תקינה ? + ...
והעדכון האחרון היה שנתקעו עם זה כאמור


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
19-04-21, 16:48
מה התועלת בהגבהה משמעותית חוקית אם אי אפשר לאשר חוקית צמיגים שיתאימו להגבהה הזו?
שואל ברצינות.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אם כבר הפוך.. הגבהה מינימלית כדי להכניס צמיגים גדולים יותר.

השועל
21-04-21, 13:17
133553

תדאגו להגיע למכון עם ה"מוג'ו" הנכון, כדי לא לעורר "חשד"...

כל השאר הבלים.

אהבתי את התמונה.. גדול..

עמק
04-07-21, 18:17
אני עם היילקס 95 מוגבה ברישיון והכל
הדפסתי את הטפסים ומרקרתי בכתום את השורות הרלוונטיות לכל בוחן ושוטר שיתעניין

nickya
26-04-22, 16:31
מה ההתנהלות הנכונה מול מכון רישוי שטוען שהרכב מוגבה מעל המותר כאשר ברישיון רשומה הגבהה ואין מידות ייחוס?
מקרה לדוגמא: רכב ישן שאינו ברשימות/טבלאות, רשומה הגבהה, בעל הרכב החליף קפיצים והרכב קצת יותר גבוה.

asafk
26-04-22, 16:57
אין למקרה הלא נדיר הזה איזכור בנוהל.
מה שהופך אותו לרשלני מטעם משרד התחבורה אשר מצד אחד מאפשר הגבהות כחוק ומצד שני מאפשר להוריד רכב מהכביש על סמך חשד - באין מדד אובייקטיבי.

כמו שכתבתי מוקדם יותר - מי שנפגע ויפנה למסלול משפטי וירצה לתקוף את הנוהל הזה - יקבל ממני חוות דעת מקצועית ללא תשלום מעבר להוצאות.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

איל מ
26-04-22, 17:39
למרות שאם ה"מישהו הזה" הוא במקרה גם מי שכתב את ההודעה, תהיה לו בעיה לשכנע שופט שהרכב מוגבה כחוק.

boaz avrahami
26-04-22, 17:42
אתה צריך אישור של המתקין או של מעבדה לרכב.

או שתמתין חודש ולך למכון שמבין יותר טוב ג׳פים.

סגירת הנוהל הזה מכל הכיוונים עשויה לגרום לחלקנו יותר עוגמת נפש. הזהרו בדבריכם.

asafk
26-04-22, 17:48
אי אפשר לסגור את הנוהל הזה. הוא צריך להיות מראש פתוח לאפשרות שלא כל כלי הרכב מכוסים בו.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

-->