צפייה בגרסה מלאה : שיתוף בדילמה - המשך אחזקת ג׳יפ ישן מול לנדקרוזר מהניילונים
חג שמח חברים,
אמנם לא חדש בפורום ובתחום וכרגע מתגלגל על גראנד צ׳ירוקי 98 מתוחזק כהלכה אבל בן 23...
בשיטוטי בלוחות הגעתי למסקנה הטריוויאלית שלנדקרוזר בן 3 שמור, נמכר בין 20-40 אלף ש״ח מעל המחירון.
מכאן, כנראה ירידת הערך של לנדקרוזר חדש נמוכה ממתחריו...
עם מימון נכון (שמוצע ע״י היבואן) אפשר להגיע לפורמט הבא:
1) מחיר רכב חדש (לנדקרוזר לקצ׳ורי ארוך) 369,900
2) מניח הוצאות אבזור (מיגון, הגבהה ובהמשך צמיגים) 20,000
3) הצעת מימון יבואן: מקדמה 149,000 , תשלום חודשי 1999, תשלום סוף תקופה 161,050 (הכל באתר היבואן)
4) בהנחה של עלות טיפול ממוצעת 1,500 ל 10,000 ק״מ וסה״כ 20,000 ק״מ בשנה, מכירה בסוף תקופה ב 30,000 מעל המחירון (הרכב יחנה בחניה מקורה) , יצא לי עלות חודשית של 2,958 ש״ח (ללא המקדמה). 7,097 עם מכלילים את המקדמה.
לא חישבתי ביטוח.
לא זול אבל: הרכב באחריות, חדש, מרגיש קצת יותק מהודק מהגראנד הקשיש שלי...
איפה ומה פספסתי?
דעתכם?
אומר
ולא ציינתי:
1) טסט אחד בשלוש שנים (במקום 6)
2) אין פחד מניידות וביקורות
3) סיכוי נמוך יותר להיתקע בשטח
גניבות תגידו? הם אוהבים בני 4+ (ככה זה נראה, מתמקדים כרגע בלק 120)
שאלה: האם היבואן מביא דגמי בנזין חדשים?
ממצב.
זו הדילמה של כולנו. והתשובה קשה מאוד.
קודם כל השאלה הכי חשובה היא האם רכב הטיולים שלך מטייל קשה או לא. קשה זה אומר 60 קמ"ש במדבר, עשוש ורדית וכו.
שנית השאלה היא כמה הרכב שלך עושה בעיות כל כך קשות שאי אפשר להחזיק אותו יותר.
שלישית, כמה בכלל בא לך לנד קרוזר. אני אישית לא מת עליהם, ובמסגרת העבודה עבר לי כל דור חדש מתחת ליד. חשוב לי לציין מעבר לכך - דווקא הדור האחרון עבר לי חצי ביד. למה חצי? כי אחרי 3 שעות נסיעה נדלקו כל המנורות בדאש וחבילת האלקטרוניקה הענקית הזאת עברה למצב צליעה - 80 קמ"ש חזרה לתל אביב. זה לא קרה גם לי אלא גם לרמי גלבוע.
רביעית - האם רכב הטיולים שלך משמש רק לטיולים.
חמישית - כמה אתה אוהב להתעסק?
שישית - מה המצב בחשבון הבנק
כתבת סקירה כלכלית.
אבל חוץ מ-״בא לי חדש/משהו אחר״, מה חסר/מפריע לך ברכב הנוכחי?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
תודה על התגובות:
טיולים - מה שיוצא אני מרוצה - לא נוסע 60 קמ״ש , לא מתאים לתצורה שלי.. יוצר נסיעות של יום-יומיים עמוק עם קצת טיולים רגליים, מחנה לילדים, מדורה וכו׳. אם מגיע לעשוש, עולה... לאט...
הגראנד אחלה אבל הזכיר לי בנקרות את גילו שפיצץ צינור שמן גיר - אמנם יכול לקרות לכל אחד. פשוט לקחתי לסיבוב שטח רוביקון חדש ופתאום נזכרתי איך מרגיש רכב מודרני... לא שהרוביקון מפנק כמו הלנדקרוזר.
הגראנד לא משייט בכיף במהירות של כביש 6 (טוב לו עד 110 לפעמים 120).
אישתי - סולדת מהגאנד (לנהוג) ותעדיף מונית. לק׳ לא יהיה בעיה. בעברה פג׳ארו 2010 היה מצויין.
אני מטפל ומתחזק בסיסי. עכשיו הרכב עבר יישור נוסף (שיפוץ דרייבשאפט קדמי, צלבים, תושבות מנוע) מאז ימי ענבר (חבר הפורום היקר) - ונוסע נהדר.
בהנחה שיש את הממון, 3000 ש״ח לחודש אפשרי - התמורה רכב חדש ובאחריות...
דילמה...
זה חשבון פשוט.
כמה עולה
בדיוק, כתבתי למעלה.
חוץ מביטוח, מה החסרתי?
החסרת תיקונים לא צפויים. זה קורה וזה יקר.
גם בלנדקרוזר חדש....
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
החסרת תיקונים לא צפויים. זה קורה וזה יקר.
גם בלנדקרוזר חדש....
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אסף:
הרכב באחריות 3 שנים. כלומר, לא מצפה להוצאות מעבר לטיפול שגרתי.
נושא הכלכלה:
נתתי דוגמא את הלק׳ משום שלפחות ע״פ המחירון ומה שקורה בלוחות הוא מאבד ערך הכי פחות ממתחריו.
למה לא רקסטון? לא באותה רמת עבירות שטח אבל ההפרש במחיר משמעותי ומקזז את ירידת הערך. לשימוש שתיארת אמור להספיק.
לא גניב ומפנק הרבה יותר
כמו שדורון כתב, פשוט תגיד בא לי....
כמה עולה הגראנד שלך לשנה???
אתה מבין שאתה לא משווה את אותם התפוחים והגראנד בכלל לא רלוונטי לדיון?
למה לא רקסטון? לא באותה רמת עבירות שטח אבל ההפרש במחיר משמעותי ומקזז את ירידת הערך. לשימוש שתיארת אמור להספיק.
לא גניב ומפנק הרבה יותר
שניהם מאבדים כ 110,000 ש״ח ב 3 שנים
הלק׳ נמכר הרבה מעל המחירון , נניח 30.
זה הבדל משמעותי של 10,000 ש״ח לשנה בעלויות.
בנוסף אני חושב שלק׳ נותן מוצר טוב יותר אבסולוטית (ולא יחסית), יש יותר שוק אבזור וגם יותר מקום.
- - - Updated - - -
כמו שדורון כתב, פשוט תגיד בא לי....
כמה עולה הגראנד שלך לשנה???
אתה מבין שאתה לא משווה את אותם התפוחים והגראנד בכלל לא רלוונטי לדיון?
הגראנד שלי עולה כ 3000 ש״ח לשנה.
ההשוואה היא בקטגוריית רכב לטיולים ולא בהוצאות.
בחישוב הכלכלי שלך אתה יכול להכניס גם תחשיב שאם הכסף נשאר אצלך, כמה רווח היית עושה עליו בהשקעה יחסית סולידית לאורך התקופה.
לדעתי, מבחינה כלכלית לא כדאי לקנות רכב חדש (כל רכב) מהסוכנות אלא רכב בן 3 או 4. אחרי תקופת הזמן הזו אז כבר הייתה ירידת ערך גדולה בסכום אבסולוטי אך הרכב למעשה עדיין חדש וקל יחסית למצוא אקזמפלר שיראה כמעט כפי שיצא מהסוכנות. נכון, האחריות נגמרה וצריך ללכת למכון הרישוי אך ירידת הערך בהמשך אבסולוטית קטנה הרבה יותר.
למיטב ידיעתי יוניון מוטורס כבר לא מייבאים לנדקרוזר בנזין כבר די הרבה שנים. אגב למה אתה רוצה בנזין? הם שתיינים לא קטנים ואני מניח שאם אתה קונה רכב חדש הכוונה להישתמש בו ולא שיושב בחנייה רק לטיולים.
אם אתה רוצה לקנות דווקא חדש ויש לך את הממון והאשה יחד איתך אז לך על זה. אתה לא זקוק לאישור מאף אחד כאן.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
לאחרונה עברתי מדיסקו 2 מקרקש לדיסקו 4 מהודק שמרגיש כמו חדש.
מה אני אגיד לך, זה אושר גדול להיכנס כל בוקר לרכב מודרני מפנק שקט ובטוח פי המון מהקודם.
אם אתה יכול להרשות לעצמך ובהינתן פרופיל הטיולים ששומר על האוטו, לא הייתי חושב פעמיים.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
בדיוק, כתבתי למעלה.
חוץ מביטוח, מה החסרתי?
מתנצל, פורסמה רק חצי מהתגובה. הכוונה היא ירידת הערך.
בעלות של ירידת הערך בשנים הראשונות, אתה יכול לעשות רמונט כללי לאוטו הישן שלך כמה וכמה פעמים.
ולכן אני מצטרף לרעיון הכלחי של קניית רכב בן 3-4. ולכן, אני גם לא אקנה לנדקרוזר, שהוא אוטו מצויין והכי מתאים לצרכים שלי מבין הרכבים החדשים, רק שאני לא בנוי למקח שמגיע עם רכב שמבקשים עליו עשרות אלפי שקלים מעל המחיר הראוי בעיני. אני פשוט לא סוחר. לא טוב בזה, ושונא להתעסק בשיח מהסוג הזה.
לאחרונה עברתי מדיסקו 2 מקרקש לדיסקו 4 מהודק שמרגיש כמו חדש.
מה אני אגיד לך, זה אושר גדול להיכנס כל בוקר לרכב מודרני מפנק שקט ובטוח פי המון מהקודם.
אם אתה יכול להרשות לעצמך ובהינתן פרופיל הטיולים ששומר על האוטו, לא הייתי חושב פעמיים.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
חשבתי גם על דיסקו 4 אבל:
1. צמיגים, אני חבר בדיונים האינסופיים , זה בעיה , גם עם ג’אנטים tuffant
2. מנועים שמתאבדים
בחישוב הכלכלי שלך אתה יכול להכניס גם תחשיב שאם הכסף נשאר אצלך, כמה רווח היית עושה עליו בהשקעה יחסית סולידית לאורך התקופה.
לדעתי, מבחינה כלכלית לא כדאי לקנות רכב חדש (כל רכב) מהסוכנות אלא רכב בן 3 או 4. אחרי תקופת הזמן הזו אז כבר הייתה ירידת ערך גדולה בסכום אבסולוטי אך הרכב למעשה עדיין חדש וקל יחסית למצוא אקזמפלר שיראה כמעט כפי שיצא מהסוכנות. נכון, האחריות נגמרה וצריך ללכת למכון הרישוי אך ירידת הערך בהמשך אבסולוטית קטנה הרבה יותר.
למיטב ידיעתי יוניון מוטורס כבר לא מייבאים לנדקרוזר בנזין כבר די הרבה שנים. אגב למה אתה רוצה בנזין? הם שתיינים לא קטנים ואני מניח שאם אתה קונה רכב חדש הכוונה להישתמש בו ולא שיושב בחנייה רק לטיולים.
אם אתה רוצה לקנות דווקא חדש ויש לך את הממון והאשה יחד איתך אז לך על זה. אתה לא זקוק לאישור מאף אחד כאן.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
לפי המחירון לק חדש מאבד ב 3 שנים כ 110 אלף שח.
לפי העסקאות בלוחות מאבד כ 70
היחיד שלא ימכור לך מעל המחירון זה היבואן
כלומר יש פחות ירידת ערך
לפי המחירון לק חדש מאבד ב 3 שנים כ 110 אלף שח.
לפי העסקאות בלוחות מאבד כ 70
היחיד שלא ימכור לך מעל המחירון זה היבואן
כלומר יש פחות ירידת ערך
70 זה מה שמבקשים. בפועל נמכרים בפחות. עדיין אתה צודק, נמכרים מעל מחירון. ניפגש באמצע ונגיד שמאבד 30 אלף לשנה במשך שלוש שנים? אתה יודע למה אני הופך את הדיסקו שלי בתחזוקה שוטפת של 30 אש"ח לשנה?
עכשיו ברור שעדיין אוטו ישן יפתיע יותר מאוטו חדש. וגם תחזוקה של אוטו ישן עולה כסף (נגיד 10k בשנה), אבל לזרוק עשרות אלפי ש"ח לשנה על אוטו, רק על התיישנות, זה לא משהו שאני מוכן לעשות עדיין. מילא אם היה משהו שמדגדג את בלוטות החשק. הרי לא כל דבר בוחנים דרך החור של הגרוש (האם לנדקרוזר נופל בהגדרה הזאת?).
ועוד לא דיברנו על כמה עולה ביטוח של רכב כזה (שבניגוד לגרוטאה הישנה, גם די מחויב המציאות לבטח במקיף), ועל המשמעויות של לקחת הלוואה לטובת קניית אוטו (פריסת תשלומים היא הלוואה לכל דבר).
אמל"ק:
אוטו יחסית חדש בהחלט שווה!
אוטו חדש מהניילון- בהחלט לא!
עשרות שירשורים בנושא, לא מצליח להבין את המושג הערטילאי הזה ירידת ערך,
זה משהו מוחשי, זה כסף שנלקח מהכיס שלך? אתה קונה קופת גמל או אוטו?
בהנחה שיחזיק את הרכב בין 5-10 שנים, וכסף יש כפי שמעיד, למה לא חדש לגמרי?
כי ייצא פראייר?
למה לא להנות להיות הראשון על האוטו, בלי שירמו אותך בקנייה שהרכב לא ראה שטח ואחכ תאכל חרא?
למה לא לקנות ולשפצר כמו שאתה רוצה ולא כמו שמוכתב לך ע"י מי שכבר לעס את האוטו
אפילו אם רק בן 3,4 שנים.
לא מצליח להבין.
אני בחרתי את שני הטנדרים האחרונים שלי מהסוכנות, אני נהנה מאוד, אין לי שום תחושה שהפסדתי משהו,
לא כלכלית ובטח לא פיזית
boaz avrahami
15-04-21, 15:15
אומר,
השאלה המרכזית היא למה מיועד האוטו.
תקציב נבון מנתבים בהתאם לצורך, אחרת זו קנית דחף ואז אין מקום לשאלות רציונליות.
למשל לי הגרנד מאוד מתאים.
הוא זול באחזקה שוטפת.
אמנם שתיין אבל 5000 קמ בשנה זה לא הפרש גדול מול חסכן. ואצלך יש עוד גז.
הרכב לא יקר ולא חדש והסיכון לנזק לא גדול.
מכה קלה באוטו חדש שווה לחצי אוטו בגרנד.
ועוד לא דיברנו על השחרור לתת לבנות לצבוע אותו ולשבת על הגגון.
הכול בלי חרדה.
האוטו שלך עוד 5 שנים אספנות ויש להניק שמחירו יעלה ועלות האחזקה תרד.
300-400 אש״ח זה סכום כסף לא הגיוני לשים על אוטו אלא אם יש לך הרבה יותר ממה שצריך ( וגם אז לא בטוח).
מה שגורם לי כל הזמן למלחמות פנימיות זה רנגלר יד2 שהוא גם מטבע קשיח ועולה שליש. בנתיים אני מצליח להתגבר.
אני גם חושב שזאת טעות לקנות רכב חדש ניילון, לא הוספת למשוואה נזקים, תאונות ח"ח... שאלה גם ירידות ערך אפשריות ועלויות של פי כמה וכמה.
בזמנו גם חשבתי לקנות רכב חדש ניילון, אישתי הורידה אותי מיזה מהר מאוד, איך היא אמרה- "עם זה אתה רוצה להיכנס לשטח??? תשכח מיזה!" .... אז שכחתי.
לגבי הקנייה, אם העיניין הוא מימון/הלוואה אפשר לעשות גם על אוטו בן כמה שנים.
עשרות שירשורים בנושא, לא מצליח להבין את המושג הערטילאי הזה ירידת ערך,
זה משהו מוחשי, זה כסף שנלקח מהכיס שלך? אתה קונה קופת גמל או אוטו?
בהנחה שיחזיק את הרכב בין 5-10 שנים, וכסף יש כפי שמעיד, למה לא חדש לגמרי?
כי ייצא פראייר?
למה לא להנות להיות הראשון על האוטו, בלי שירמו אותך בקנייה שהרכב לא ראה שטח ואחכ תאכל חרא?
למה לא לקנות ולשפצר כמו שאתה רוצה ולא כמו שמוכתב לך ע"י מי שכבר לעס את האוטו
אפילו אם רק בן 3,4 שנים.
לא מצליח להבין.
אני בחרתי את שני הטנדרים האחרונים שלי מהסוכנות, אני נהנה מאוד, אין לי שום תחושה שהפסדתי משהו,
לא כלכלית ובטח לא פיזית
זה לא מושג ערטילאי, וזה כן כסף שיוצא מהכיס שלך, תחת הוצאות "תחבורה".
אם קנית רכב ב100 אש"ח ומכרת אותו אחרי 3 שנים ב70 אש"ח, שילמת 10 אש"ח בכל שנה (או 830~ ש"ח בחודש) על הנסיעה ברכב הזה, בלי להכניס הוצאות שוטפות וחד פעמיות שנדרשת אליהן לאורך התקופה. האם זה בתוך מסגרת התקציב או לא כל אחד יכול להחליט עבור עצמו בלבד, אבל יש עלות קבועה לנסיעה ברכב גם אם הוא רשום על שמך.
רוצה לדעת כמה אתה מוציא בחודש על תחבורה נוסף על ההוצאות בכרטיס אשראי? תחלק את ההפרש בין הרכב החדש לזה שמכרת במספר החודשים שהאחרון היה אצלך. מן הסתם ככל שמחזיקים רכב יותר זמן, בגלל שירידת הערך יירדת לאורך השנים, המספרים מתאזנים והזכום נהיה שפוי יותר.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
ואני אוסיף ואומר שירידת ערך זה אולי לא כסף "אמיתי", אבל 400 אלף שח שעולה אוטו חדש הם אמיתיים מאוד. במיוחד אם צריך להכנס להתחייבויות בגללם. התירוץ היחיד להוצאה כזאת (בעיני) היא שכביכול כשאמכור אחזיר חלק מזה.
אבל.
אני לא נכנס לאף אחד לכיס או לצורת חיים. זאת התפיסה השמרנית ושונאת הסיכון שלי, ומעולם לא פוצצתי את כל הכסף על חלום. בהחלט יכול להבין מישהו שיעשה זאת, ואולי בשלב מאוחר יותר בחיים, בו אדאג פחות לרזרבות לטובת עתיד הילדים, המישהו הזה אפילו יהיה אני.
נרשם על זה הרבה כאן ואפילו לא מזמן, רכב זה לא השקעה והוא לא קופת גמל(חוץ מטויוטה).
צא מנקודת הנחה שברגע שקנית(וזה לא משנה כרגע חדש/משומש) אותו אתה משלם ועוד תמשיך לשלם עליו שלל הוצאות לכאן או לשם, וגם אם לא אז "הכסף" מתאבד.
בנוגע לחדש ב 400k, נראה מי מסוגל לשפשף טמבונים שלו במדרגה או מעבר נחל, לגרד את הגחון פה ושם וכו' וכו'.
חבר שקנה לא מזמן פג'רו bk ב 250k שח גם אמר שלא אכפת לו, אמר במקסימום יחליף פגוש או יתקין פגוש כננת, אז אמר...
כשהגיע לשטח הדברים השתנו, בכל מעבר בודק ומסתכל בעשר עיניים, מבקש מכוון(בצדק), וגם אנחנו דואגים שלא יחטוף ושלא יתבעס מיזה ויחרבש את הטיול בגלל נזקים, למרות ההסברים והשיחות מסביב המדורה שבנסיעה וטיולי שטח יכולים לקרות נזקים שלפעמים אין עליהם כל כך שליטה, פשוט קורה.
בתקציב של 400k הייתי מפריד רשויות בסטייל, רנגלר משומש 200k לרוביקון מאובזר וביתרה רכב משפחתי חדש ונוח ועדיין נשאר הרבה מאוד עודף להתפרע.. אבל כל אחד עם הכיס שלו
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
הקטע שזה לא באמת 400k. זו הלוואת בלון. משמע שמים 40% בהתחלה, תשלומים לאורך הדרך, ועוד 40% בסוף (אחרי שכביכול מוכרים את הרכב, ואז צריך עוד 40% לרכב חדש אחר).
במתכונת הזו לא יתאפשר לקנות היום שני רכבים משומשים ב400 וגם לא ב300 אש"ח סה"כ.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
הקטע שזה לא באמת 400k. זו הלוואת בלון. משמע שמים 40% בהתחלה, תשלומים לאורך הדרך, ועוד 40% בסוף (אחרי שכביכול מוכרים את הרכב, ואז צריך עוד 40% לרכב חדש אחר).
במתכונת הזו לא יתאפשר לקנות היום שני רכבים משומשים ב400 וגם לא ב300 אש"ח סה"כ.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
מדוייק.
מבחינתי ההוצאה החד פעמית היא 149,000 כמקדמה ואז אני חי עם ה 3000 בחודש עד שנמאס לי. בכל מקרה תחליף לגראנד (מה שכרגע אופציה) לא יעלה פחות מ 149,000. ואז ההפרש הוא התשלום החודשי + ירידת ערך (שבלנדקרוזר נראה פחותה מאחרים משום שהפעם היחידה שאתה לא משלם מעל המחירון היא על חדש...)
נרשם על זה הרבה כאן ואפילו לא מזמן, רכב זה לא השקעה והוא לא קופת גמל(חוץ מטויוטה).
צא מנקודת הנחה שברגע שקנית(וזה לא משנה כרגע חדש/משומש) אותו אתה משלם ועוד תמשיך לשלם עליו שלל הוצאות לכאן או לשם, וגם אם לא אז "הכסף" מתאבד.
בנוגע לחדש ב 400k, נראה מי מסוגל לשפשף טמבונים שלו במדרגה או מעבר נחל, לגרד את הגחון פה ושם וכו' וכו'.
חבר שקנה לא מזמן פג'רו bk ב 250k שח גם אמר שלא אכפת לו, אמר במקסימום יחליף פגוש או יתקין פגוש כננת, אז אמר...
כשהגיע לשטח הדברים השתנו, בכל מעבר בודק ומסתכל בעשר עיניים, מבקש מכוון(בצדק), וגם אנחנו דואגים שלא יחטוף ושלא יתבעס מיזה ויחרבש את הטיול בגלל נזקים, למרות ההסברים והשיחות מסביב המדורה שבנסיעה וטיולי שטח יכולים לקרות נזקים שלפעמים אין עליהם כל כך שליטה, פשוט קורה.
אוקיי ,לזאת כונתי, בניגוד לרכישת דירה המסבה בדרכ' תשואה, קניית רכב אינה השקעה אלא הוצאה, שתתמשך כל זמן שהרכב אצלך.
לכן אני אומר שהשיקול של ירידת ערך בקניית רכב חדש לגמרי הינה שולית לעומת החיסכון בהוצאות התחזוקה למשל ולעומת היתרון
שבנסיעה ברכב מודרני יותר. רכב חדש שתקנה או בן 3,4 לעולם יהיה מחירו אחרי 7,8 שנות שימוש זהה בזמן המכירה.
לגבי הנסיעה בשטח וחשש משריטות, במוסך בקיבוץ נהגנו בזמנו "להכשיר" כל רכב חדש שהגיע על ידי דפיקה בפטיש בפינה נסתרת.
זה "היתיר" את הרכב:cool:
כל נושא המימון 40 אחוז 100 אחוז הכל שטות למשוך קונים תמימים לבצע רכישות לא מושכלות, אתה יכול לקחת הלוואה בתנאים הרבה יותר טובים מהבנק, ולהחזיר את אותו הסכום כל חודש
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
רכב לשימוש שוטף זו לא השקעה, זה מוצר צריכה שעולה ממון רב.
כל תחביב זו הוצאה נטו ורכבי שטח על אחת כמה וכמה.
על כל רכב, ללא יוצא מן הכלל, נפסיד כסף רב.
יש כאלו שכל מה שמעניין אותם זה לאבד כמה שפחות כסף (מישהו אמר טויוטה) ויש כאלו שזה לא מזיז לשיערה על הביצה הימנית (ריינגרובר?).
בסופו של יום זו החלטה פרסונלית.
בזמנו לא האמנתי שאקנה אי פעם גיפ חדש מכל הסיבות שהוזכרו, אבל אחרי חיפוש והבנה שגיפ משומש בן 3-4 עולה בארץ כמו גיפ שאני יכול לייבא בעצמי, אז התחדשתי.
לא מצטער לרגע.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא יודע אם אתה עצמאי או שכיר, אבל כשכיר כל ההוצאות יורדות לך מהנטו שאתה לוקח הביתה. אף אחד לא משתתף איתך.
לא יודע כמה אתה משלם ביטוח על הגראנד לשנה, אני אתפלא אם 3000ש"ח, אבל אתה בטח לא עושה מקיף ומשלם פחות.
הביטוח ללנדקרוזר החדש לא יעלה לך פחות מ 10,000 וזה כסף מהנטו שיורד לטמיון כל שנה. ואם חס וחלילה לא ירד לטמיון ןהרכב יגנב אחרי שנתיים (כי חדש גונבים פחות) תפסיד את שמירת הערך ותקבל מהביטוח מחירון לוי יצחק.
בקיצור, הכל תלוי בעומק הכיס.
מטיילים איתי סמוראי אספנות עם עלויות חודשיות נמוכות מאוד וגם G-CLASS 2018 שכל חודש בחישוב כללי עולה כ 25,000 ש"ח אחזקה.
כל אחד עושה את החישוב שלו..
חשבתי גם על דיסקו 4 אבל:
1. צמיגים, אני חבר בדיונים האינסופיים , זה בעיה , גם עם ג’אנטים tuffant
2. מנועים שמתאבדיםלא הובנתי.. הדיסקו 4 הוזכר רק כדוגמה לכיף של נהיגה באוטו חדש.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
לא הובנתי.. הדיסקו 4 הוזכר רק כדוגמה לכיף של נהיגה באוטו חדש.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
גם אני לא, ממש שקלתי דיסקו 4 כתחליף. המחיר שלהם מאד יורד עם השנים והתמורה מאד מעניינת (כל עוד הוא שמיש)
א. אין לך אהבה לרכב הישן ?בדרך כלל זה קורה לנו אנשי השטח
ב. אין כול הגיון כלכלי לקנות רכב חדש ולהפסיד ממחיר הקניהכ 10% לשנה
ההפסד קטן יותר אם הרכב בן 3-4 שנים
ג.נראה לי הזוי לקחת משכנתא של 3000 ש"ח בחודש על רכב שאמור להיות בשטח ולספוג נזקים
את זה עושה מי שיש לו עודף גדול בחשבון
ד. תשקיע ברכב הישן כמה אלפים טובים יתן לך הרבה יותר מכול רכב חדש
א. אין לך אהבה לרכב הישן ?בדרך כלל זה קורה לנו אנשי השטח
ברור שיש, אני מתנייד עם גראנד 98...
ב. אין כול הגיון כלכלי לקנות רכב חדש ולהפסיד ממחיר הקניהכ 10% לשנה
ההפסד קטן יותר אם הרכב בן 3-4 שנים
בהנחה שלנדקרוזר פרטי, בחנייה מקורה עם מעט קמ נמכר הרבה מעל המחירון, אזי המספרים נמוכים יותר.
ג.נראה לי הזוי לקחת משכנתא של 3000 ש"ח בחודש על רכב שאמור להיות בשטח ולספוג נזקים
את זה עושה מי שיש לו עודף גדול בחשבון
ד. תשקיע ברכב הישן כמה אלפים טובים יתן לך הרבה יותר מכול רכב
חדש
השקעתי בישן. כדי להבין אותי ממליץ לכל אחד עם רכב בן 15+ לטיולים סיבוב ברכב חדש (רוביקון , לק וכו'). אז הרבה יותר קל להבין אותי.
במקרה שלנו, רמי גלבוע אשם :-)
Sent from my IN2013 using Tapatalk
השקעתי בישן. כדי להבין אותי ממליץ לכל אחד עם רכב בן 15+ לטיולים סיבוב ברכב חדש (רוביקון , לק וכו'). אז הרבה יותר קל להבין אותי.
עשיתי את זה, כמה פעמים.
הדבר העיקרי שמפריע לי ברכב המזדקן (23~), הוא המנוע החלש.
וגם זה, רק בכביש.
אז נוסעים לאט יותר לטיול.
מכאן אני מסיק שפשוט נגמר לך מהנוכחי ואתה מחפש ריגוש חדש.
אני דווקא מאוד מבין את ההרגשה לנסוע ברכב שבו הכל חדש ולא כל גומי או פלסטיק מתפורר כשנוגעים בו. פשוט חשבתי שרכב יחסית חדש אך יד שניה, יהיה בחירה הרבה יותר כלכלית.
אני דווקא מאוד מבין את ההרגשה לנסוע ברכב שבו הכל חדש ולא כל גומי או פלסטיק מתפורר כשנוגעים בו. פשוט חשבתי שרכב יחסית חדש אך יד שניה, יהיה בחירה הרבה יותר כלכלית.
אם זה המצב של מתפורר/במצב פשרות (ולא תואר ככה), ויש יכולת אז בהחלט.
אני בדיעה כמוך, לגבי יד שנייה.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
עוד נתון חשוב שצריך לקחת בחשבון,
מערכות בטיחות חדשניות שמורכבות על הרכב.
המערכות האלו יוצאת מהכיול שלהם במקרה שמתקינים הגבהה.
חוץ מזה ברגע שאתה מגביהה את הרכב אתה מאבד אחריות על מיכלולים חשובים..
אם אתה טחון בכסף, כמובן רכב חדש,
אתה רוצה לחסוך, להשאר עם הגרנד ולעבור לאספנות.
בסופו של דבר לרובנו קניית רכב זה דבר ריגשי ולא תמיד הגיוני.
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
עוד נתון חשוב שצריך לקחת בחשבון,
מערכות בטיחות חדשניות שמורכבות על הרכב.
המערכות האלו יוצאת מהכיול שלהם במקרה שמתקינים הגבהה.
אולדמן מצהירים על בדיקות יציבות והשפעה על הרכב כדי שלא יפגעו.
א. אין לך אהבה לרכב הישן ?בדרך כלל זה קורה לנו אנשי השטח
ב. אין כול הגיון כלכלי לקנות רכב חדש ולהפסיד ממחיר הקניהכ 10% לשנה
ההפסד קטן יותר אם הרכב בן 3-4 שנים
ג.נראה לי הזוי לקחת משכנתא של 3000 ש"ח בחודש על רכב שאמור להיות בשטח ולספוג נזקים
את זה עושה מי שיש לו עודף גדול בחשבון
ד. תשקיע ברכב הישן כמה אלפים טובים יתן לך הרבה יותר מכול רכב חדש
א. לא כל רכב ישן שווה השקעה, אלא אם כן זה אייקון/ רכב למטרה מסוימת למשל עבירות טובה יותר.
ב. רכב זה לא קופת חיסכון, זה אמצעי, מוצר צריכה או כל שם אחר.
ג. תלוי בצרכים, אני למשל מעדיף חדש כי משמש אותי גם לעסק וחייב קרוב ביותר לאפס תקלות.
ד. נו והשקעה כזאת של כ7000-14000 לשנה זה לא משכנתא? ומה עם ימים שהולכים לאיבוד וטיול שמתבטל
כי אין חלק להחליף?
השקעתי בישן. כדי להבין אותי ממליץ לכל אחד עם רכב בן 15+ לטיולים סיבוב ברכב חדש (רוביקון , לק וכו'). אז הרבה יותר קל להבין אותי.
במקרה שלנו, רמי גלבוע אשם :-)
Sent from my IN2013 using Tapatalk
מבין אותך כלכך טוב...
Sent from my iPhone using Tapatalk
boaz avrahami
16-04-21, 17:07
בחייכם, אתם עושים השוואות בין רכב ישן ב 40 אשח לרכב חדש ב 350 אשח?
זה שתי חיות שונות כמעט בכל פרמטר מלבד זה שלשתיהן 4 גלגלים ומנוע.
הסיבות להחזיק גרנד ישן שונות לחלוטין מהסיבות להחזיק ל״ק חדש.
אין כאן שום השוואות בכסף.
הצורך והשימוש שונים.
אם צריך רכב חדש אפשר לדון על איזה.
אם זה מגיע ממקום של חשק אז אפשר לזרום או לנסות להעלות טיעוני בעד ונגד על מנת לחזור לדיון השכלתני ואם זה מצליח תתקבל החלטה מנומקת.
כפי שאומר ציין, הוא התאהב ברכב אחר ונגד רגשות אין מה לעשות ולא בטוח שצריך.
נותר לאחל לזוג החדש בהצלחה בחייהם החדשים .
אתם יודעים, משברי גיל וכאלו. מגיע לו לאדם להנות מפרי עמלו.
אומר- תממש חלומות!
בחייכם, אתם עושים השוואות בין רכב ישן ב 40 אשח לרכב חדש ב 350 אשח?
זה שתי חיות שונות כמעט בכל פרמטר מלבד זה שלשתיהן 4 גלגלים ומנוע.
הסיבות להחזיק גרנד ישן שונות לחלוטין מהסיבות להחזיק ל״ק חדש.
אין כאן שום השוואות בכסף.
הצורך והשימוש שונים.
אם צריך רכב חדש אפשר לדון על איזה.
אם זה מגיע ממקום של חשק אז אפשר לזרום או לנסות להעלות טיעוני בעד ונגד על מנת לחזור לדיון השכלתני ואם זה מצליח תתקבל החלטה מנומקת.
כפי שאומר ציין, הוא התאהב ברכב אחר ונגד רגשות אין מה לעשות ולא בטוח שצריך.
נותר לאחל לזוג החדש בהצלחה בחייהם החדשים .
אתם יודעים, משברי גיל וכאלו. מגיע לו לאדם להנות מפרי עמלו.
אומר- תממש חלומות!
בועז , לא התאהבתי (עדיין).
מנסה להבין את ההבדלים והאם נכון להמשיך להחזיק רכב שלישי שאצלי מתפקד כשני עם מעט נסועה.
יישור הקו האחרון החזיר את הגראנד למצב מעולה , אבל זה רחוק מרכב מודרני.
שב״ש
לא יודע אם יעזור לך להחליט...
החזקתי בדודג׳ דורנגו. רכב שתפור למידתי. מנוע המי, גדול, שקט, נוח וכשצריך, ניתן לשלב low ולרדת לשטח.
זה לא היה לטיולי הארדקור, אלא רכב ליום יום עם פוטנציאל לרדת לשטח.
לאחרונה, האחזקה שלו הפכה ליקרה. רכב אמריקאי בן 16 עם 180000 ק״מ...
לבסוף נפל הפור והוא הוחלף ברכב חדש. אמנם 4x4, אך ללא low.
החדש יותר קטן, פחות חזק, פחות גבוה, אבל,
יש לו מערכות בטיחות מודרניות, אני יוצא לנסיעות ברמת ביטחון גבוהה שלא תדלק שום נורית במהלך הנסיעה, אני מדבר פחות עם אודי מזרחי (טוב, זה חיסרון).
טסט, עוברים במחשב...
יש יתרונות רבים.
אבל , אצלי, זה רכב כביש עם ערכת קפה בבאגז׳, כך שאפשר ל״חתוך״ לשטח כשרוצים. יש לי בחניה ג׳יפ אמיתי לטיולי מדבר.
אני יכול לתאר לעצמי, שקשה להתעלם מכאב הלב שכרוך בלשמוע את הקוצים שורטים את הצבע החדש.
מניח שאם תעשה חישוב אמיתי וכנה, תגלה שיותר זול להשאר עם הגראנד. אבל בא לך ואתה יכול להרשות לעצמך....
אז ביומולדת הבאה שלך, קנה לעצמך מתנה.
boaz avrahami
16-04-21, 20:47
בועז , לא התאהבתי (עדיין).
מנסה להבין את ההבדלים והאם נכון להמשיך להחזיק רכב שלישי שאצלי מתפקד כשני עם מעט נסועה.
יישור הקו האחרון החזיר את הגראנד למצב מעולה , אבל זה רחוק מרכב מודרני.
שב״ש
רכב ישן לעולם לא יהיה מודרני מן הסתם.
רכב מודרני יעלה הרבה יותר כסף, יהיה יותר מפנק ויתן לך יותר ביטחון שלא יתקלקל במפתיע.
העלויות הן עלות הכסף, ירידת הערך, ביטוחים וכו. פי כמה ממחיר הג׳יפ הנוכחי שלך בשנות האחזקה הראשונות.
רכב ישן יתן לך יותר שטח ופחות דאגה להיכנס איתו לשטח אמיתי ולהתנהג אליו כמו שאתה מרשה לעצמך להתנהג לג׳יפ.
בהנתן שזה רכב משני אז לא נורא אם מדי פעם תעשה לו קצת תיקונים.
החלקים שלו בסהכ די זולים ועבורך בעיקרון עוד יותר זולים מלרובנו.
הוא ישרת אותך למטרות טיולים יותר טוב מכמעט כל רכב אחר שתקנה בהרבה יותר כסף.
בעוד כמה שנים הוא גם יהפוך לאספנות ואז גם יהיה שווה יותר ואפילו ההוצאות עליו יקטנו.
יכול להיות שהכיוון הנכון הוא דווקא לרכוש עוד רכב עירוני בן 5 שנים ב 30-50 אש״ח בלי ביטוח מקיף.
אני רואה ברכב חדש כאמור בעיקר סמל סטטוס שחשוב למישהו לשדר.
לא מוצא בו שום אלמנט פרקטי. בטח לא אצל שכיר ( גם שכיר שמשתכר היטב ויכול להרשות לעצמו).
אני אפילו לא מוצא ברכב הספציפי יתרון יחודי כמו שהייתי יכול אולי למצוא ברנגלר או שווה ערך.
boaz avrahami
17-04-21, 02:47
תקרא את השרשור ״אחריות לנזק ( רכוש או גוף)״ שרץ במקביל.
אתה תיכנס לתחום הרכבים שיהיה מסוכן לטייל איתם... לא מצחיק.
רכב ישן לעולם לא יהיה מודרני מן הסתם.
רכב מודרני יעלה הרבה יותר כסף, יהיה יותר מפנק ויתן לך יותר ביטחון שלא יתקלקל במפתיע.
העלויות הן עלות הכסף, ירידת הערך, ביטוחים וכו. פי כמה ממחיר הג׳יפ הנוכחי שלך בשנות האחזקה הראשונות.
רכב ישן יתן לך יותר שטח ופחות דאגה להיכנס איתו לשטח אמיתי ולהתנהג אליו כמו שאתה מרשה לעצמך להתנהג לג׳יפ.
בהנתן שזה רכב משני אז לא נורא אם מדי פעם תעשה לו קצת תיקונים.
החלקים שלו בסהכ די זולים ועבורך בעיקרון עוד יותר זולים מלרובנו.
הוא ישרת אותך למטרות טיולים יותר טוב מכמעט כל רכב אחר שתקנה בהרבה יותר כסף.
בעוד כמה שנים הוא גם יהפוך לאספנות ואז גם יהיה שווה יותר ואפילו ההוצאות עליו יקטנו.
יכול להיות שהכיוון הנכון הוא דווקא לרכוש עוד רכב עירוני בן 5 שנים ב 30-50 אש״ח בלי ביטוח מקיף.
אני רואה ברכב חדש כאמור בעיקר סמל סטטוס שחשוב למישהו לשדר.
לא מוצא בו שום אלמנט פרקטי. בטח לא אצל שכיר ( גם שכיר שמשתכר היטב ויכול להרשות לעצמו).
אני אפילו לא מוצא ברכב הספציפי יתרון יחודי כמו שהייתי יכול אולי למצוא ברנגלר או שווה ערך.דיברתם הרבה על מגבלות השכיר.
בהנחה שאני לא רק שכיר אלא חברה, מה אני מפספס?
Sent from my IN2013 using Tapatalk
boaz avrahami
17-04-21, 09:45
תתיעץ עום רו״ח אבל חלק מההוצאות מתקזזות.
המקרה שלך יותר מסובך מפני שאתה גם וגם
רכב מודרני יעלה הרבה יותר כסף, יהיה יותר מפנק ויתן לך יותר ביטחון שלא יתקלקל במפתיע.
מצטער, תעשה סבב במוסכים ותראה הרבה רכבים מודרניים על הליפטים.
אם אני אצטרך לעשות מסע באפריקה,
הייתי מעדיף לצאת עם היילקס ישנה (לאחר יישור קו מדוקדק)
לעומת לנדקרוזר חדש דנדש.
רענן
אולדמן מצהירים על בדיקות יציבות והשפעה על הרכב כדי שלא יפגעו.
אני מדבר על אלקטרוניקה של מערכות בטיחות ולא על יציבות מכנית של הרכב.
ברכבים החדשים יש מצלמות וגם ראדאר, המערכות האלו מכויילות לגובה מסויים, ברגע שאתה מגביהה היבואן טוען שהם יוצאות מכיול ולא מתפקדות כראוי.
צריך לקחת בחשבון אם מתכננים להגביהה רכב חדש עם מערכות כאלו
אני מדבר על אלקטרוניקה של מערכות בטיחות ולא על יציבות מכנית של הרכב.
גם אני.
אם יש משהו שנבהלתי ממנו ברעיון שלך זה הבלון. מבחינתי בלון=אסון.
אתה רוצה לנדקרוזר חדש - אני 'מה זה' מבין אותך - תתחדש. תעשה מימון בו כל חודש ההלוואה יורדת.
יש לך קצת כסף בצד - תשחק בין מקדמה להחזר חודשי.
אין קשר בין הגרנד הנוכחי שלך לבין הלנדקרוזר.
לגבי לנדקרוזר חדש - אם אהבת ואתה יכול - תתפנק חופשי.
נתחיל בשאלה , הלנדקרוזר החדש עדיין עם המנוע 2800 העצל או שכבר הדגם החדש משווק 204כ"ס ?
במחיר הזה אתה קונה דגם 7 מקומות או 5 ?
עשית סיבוב על ל.ק החדש , תבקש נסיעת מבחן כדי להבין על מה אתה משלם 370,000 ש"ח , בנוסף היבואן הזה הוא קשוח , הלקוחות שלו שבויים והוא שם עליהם ז... ארוך .
אבל מה לעשות , אם רוצים חדש, זה הרכב ששומר על הערך שלו, אין גם הרבה אופציות אחרות במחיר הזה, כל האופציות האחרות(חוץ מסאניאנג) עוברות את ה450,000 שח בקלות.
דרך אגב , אם תקנה לנדקרוזר ,קח בחשבון שאתה תחזיק אותו הרבה יותר מ3 שנים , ברוב המקרים לא יהיה לך למה להחליף , וב2024 הוא כבר יהיה היברידי , ב2029 יהיה חשמלי . אז הדגם שתקנה יהיה נדיר ומבוקש מאד.
2 הסנט שלי:
1. אל תשכח שיש גם מצבים בהם לנד קרוזר לא נמכר מעל המחירון. אתרע מזלך והרכב נגנב? תקבל מחירון. אתרע מזלך והוחלף מנוע? (כן, גם אם חינם על ידי היבואן), כנראה שלא תקבל מעל או אפילו מחירון על רכב בן 3 עם מנוע מוחלף. הכל טוב ויפה עד שאתה נופל במקרים האלה, מכירת הרכב ב30 אלף שקל פחות ממה שחשבת היא שוות ערך להוצאה נוספת של 800 שקל בחודש.
2. אם יש לך את המקדמה (140 אלף שקל) אז אתה יכול לקחת מימון נוסף בגובה של +- 50 אלף שקל מהבנק, חברת האשראי, מועדון אשראי וכו' בתנאים לא רעים ולקנות פאג'רו בן 4 עם פחות מ100,000 קילומטר. מחירי הפאג'רו עלו משמעותית מאז פסק הייבוא, הם נמכרים מעל המחירון אבל עדיין רחוקים ממחירי טויוטה. לטיולים שתיארת, הפאג'רו יספק מעל ומעבר, אשתך אהבה לנהוג בו בעבר וההוצאה לא תהיה כואבת כמו לנד קרוזר חדש. גם הוא ישמור על הערך שלו. לי הציעו לא מזמן על הרכב (פאג'רו קצר 2014) כ-20 אלף ש"ח יותר ממה ששילמתי עליו לפני חצי שנה.
אגב, תחשוב על כאב הלב כשהפלסטיק בבגאז' ישרט מהציוד או כשהדלתות ישרטו משיחים ברכב שזה עתה נקנה ב400 אלף שקל.
אני חייב לציין שלמרות סיפורי הבלהות שרצים כאן, דווקא שריטות ושפשופים בקטנה מעולם לא הפריעו לי. גם ברכב חדש. אצלי הרכב החדש אמנם היה פרייבט, אבל די מהר הטמבונים והדלתות שלו ספגו ירידת ערך שמגיעה עם חניות באזור אורבני. לא הפריע לי. אמנם הפרייבט עלה שליש מלנדקרוזר, אבל מה שבדכ מפריע זה העקרון. לדעתי, לפחות, זה לא אישיו.
אני שותף להתלבטות , הייתי בסוכנות ביום שישי אפילו להזמין ל"'ק חדש , אין מבצעים , אין מכוניות(, המתנה של ארבעה חודשים מינימוום , עד אז יש מצב שהדודא תחלוף ( גם אצלי ) ואשתמש במקדמה למשהו אחר ....
אני שותף להתלבטות , הייתי בסוכנות ביום שישי אפילו להזמין ל"'ק חדש , אין מבצעים , אין מכוניות(, המתנה של ארבעה חודשים מינימוום , עד אז יש מצב שהדודא תחלוף ( גם אצלי ) ואשתמש במקדמה למשהו אחר ....תודה על העדכון
כן חשבתי על החדש עם ה 208 סוסים.
חבר טוב, בדק פג'ארו בנזין לפני שבוע, 2008, 135000 קמ, רצו 30 מעל המחירון. היה מוכן, בבדיקה פשוטה גילו תאונה , ירידת ערך וכו' שהמוכר הישר לא חשב שנכון להזכיר.
אם זה לא מחבר , ממש לא בא לי להתחיל את הסיבובים אצל הרמאים
Sent from my IN2013 using Tapatalk
ואני חושב שאם 400,000 שח למה דווקא טרקטור של טויוטה?
הטרקטורים של ג'ון דיר הרבה יותר טובים, נוחים ואפילו בעלי עבירות הרבה יותר טובה בשטח...
יש הרבה רכבים שיעלו פחות מל"ק, יתנו לא פחות (הרבה יותר בכביש). אבל נכון, לא קוראים להם טויוטה, אין עליהם אגדות על איכות ו"0 תקלות" וגם יקח יותר זמן עד שיגנבו לך אותם...
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.