צפייה בגרסה מלאה : Article: מדריך לרכישת טויוטה היילקס 2006-2021
ניתן לצפות בעמוד זה
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3974
אחלה כתבה שבעולם בימים בהם רכבי השטח הולכים ונעלמים.
אממה.. הצחיק אותי הקטע הבא:
"...וכן לוודא שאין סימני רטיבות סביב יחידות השילוב החשמליות, סימן לכך שהן פורקו וחזרו למקומן ללא אטימה טובה - ומכאן הדרך לתיבת העברה ללא שמן - קצרה..."
יושבים עכשיו בבית עשרות בעלי לנדרובר לדורותיהם ומתפוצצים מצחוק. אחרי 300 ++ אלף קילומטר של נזילות, עוד לא נגמר לי השמן. ;) ;) ;)
תקלות אפשריות: אם תיקחו את ההיילקס ותיסעו בו מיליון קילומטר במדבר עד להר געש ואז תזרקו אותו מצוק לתוך הר געש ואז תטביעו אותו באוקיאנוס- תיתכן קורוזיה בחיבור ה ABS.
תכלס נהניתי לקרוא. סקירה ממצה ומעניינת. הייתי שמח אם הייתם מתייחסים גם לאפשרות שקיימת עבור מי שרוצה לבנות היילקס שהוא יותר משני אינץ'- ר ערך זרועות קדמיות טוטאל כאוס וכו. או לסירוגין לקיטים שלמיטב ידיעתי יש למשל באאוטבק-של סלילים מאחור. אני אישית מצאתי עצמי אחורי הגה של היילקס סהרה "המפואר והנוח", מקלל בקללות עסיסיות את עובדיה אליוט. ואם אתם לא יודעים מי היה עובדיה אליוט-אז תריצו חיפוש.
חיפשתי. ברשותך אצטט קטע נבחר מויקי:
"...המצאתו הייתה פריצת דרך משמעותית בעיצוב כרכרות ...". צחקתי בקול.
דניאל מאירי
19-04-21, 09:21
אחלה כתבה, היו לי כל הדגמים של ההיילקס לדורותיו.
בעיני הרכב הכי מוצלח ואמין שיש.
מעניין מה שכתבתם לגבי דיפרנציאל קידמי של דגמי 1998-2005.
אישית לא שמעתי על בעיות בדיפרנציאלים האלו לעומת לנד קרוזר שכן שומעים. אולי בגלל הבדלי כח של המנוע ואולי גם הבדלי משקל?
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
תקלות אפשריות: אם תיקחו את ההיילקס ותיסעו בו מיליון קילומטר במדבר עד להר געש ואז תזרקו אותו מצוק לתוך הר געש ואז תטביעו אותו באוקיאנוס- תיתכן קורוזיה בחיבור ה ABS.
תכלס נהניתי לקרוא. סקירה ממצה ומעניינת. הייתי שמח אם הייתם מתייחסים גם לאפשרות שקיימת עבור מי שרוצה לבנות היילקס שהוא יותר משני אינץ'- ר ערך זרועות קדמיות טוטאל כאוס וכו. או לסירוגין לקיטים שלמיטב ידיעתי יש למשל באאוטבק-של סלילים מאחור. אני אישית מצאתי עצמי אחורי הגה של היילקס סהרה "המפואר והנוח", מקלל בקללות עסיסיות את עובדיה אליוט. ואם אתם לא יודעים מי היה עובדיה אליוט-אז תריצו חיפוש.אני אתייחס בקצרה.
צמיגים 32 זה הדבר הטבעי והפשוט. מ33 ומעלה - לא פשוט. כלומר זה אפשרי עם הגבהה של 50 מ''מ בלבד אבל בעייתי כי הגלגל הקדמי נוגע בתושבות קבינה הקדמית. בדקתי עם צמיג 285 וזה לא משהו זניח. נכון, זה רק תושבת בודי ואפשר לחתוך אותה אבל זה חלק מהשילדה ולא כל אחד נוח לו עם זה. והגלגל הקדמי גם נוגע בפלסטיקה הפנימית של בית הגלגל. ממש קרוב גם בגובה עמידה אבל בסגירת מתלה קלה כבר נוגע מאחורה ואיך שמסובבים הגה גם מקדימה של בית הגלגל. וכדי למשוך אותו עוד טיפה קדימה אפשר להרכיב זרוע עליונה שיש להרבה יצרנים - ולהקטין את הקאסטר. מבחינת חוזק מכללים וכו' אין בעיה ידועה עם 33. יחסי ההעברה גבוליים עם מנועי ה 140-150 כס, ועם ה120 כס גם גלגל 32 גורם לתחושת עצלות. ב170-200 כס אני מניח שזה פחות מורגש. הבלמים האחוריים הגבוליים עם 31" לדעתי יהיו ממש חלשים מדי עם 33" אבל לא בדקתי.
ועדיין... 32 גודל מצויין ונכנס בלי שינויים.
הגבהה של 2" יש מלא ערכות וכולן דומות. בגדול - גם עובדות טוב בלי יותר מדי עניינים. הגבהות של 3" ומעלה גם קיימות בשוק לא מעט אבל זה כבר סיפור. יש קפיצים למידה הזו ויש בולמים אבל זה כבר מתחיל להיות סרט קאסטום של הזזת באמפסטופים מאחור, זרועות עליונות חדשות ומתכווננות מלפנים, ועד כאן הכל בסדר וגם הכל על המדף אבל מתחילים לאכול ציריות כמו דימקס. אז הנמכת דיפרנציאל. ומה עשינו בזה?
בקיצור הכל קיים לרכב הזה אבל הוא יחיה הכי טוב עם הגבהה של 2 עד 2.5" וצמיגים 32..
או אולי 33... רק בתנאי שכבר הולכים כל הדרך על יחסי העברה, זרועות עליונות, חיתוך תושבת קבינה ועבודת פלסטיקה והסבה לדיסקים של לנדקרוזר 120 מאחור. שאני לא בטוח שזה משהו שכדאי להשקיע כדי לעלות סה״כ מ32 ל 33. אבל זה אפשרי.
מעבר לזה... 35... בודיליפט.... הכל קיים להיילקס.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
יש אפשרות חוקית ל32"?
מי שלא מסוגל לענות תשובה לעניין וחייב לשים תמונות של תיקים צבאיים מוזמן להתחכם איתי בפרטי ולא לזהם כאן.
. שאני לא בטוח שזה משהו שכדאי להשקיע כדי לעלות סה״כ מ32 ל 33. אבל זה אפשרי.
אני חושב ששכחת.. זה נבדק.
זה בטוח לא שווה את מאמץ.
יש הבדל ברור במעבר בין 30 ל-33 ביכולת עבירות וניידות.
וגם בין 30 ל-31 רואים שיפור.
אבל ההבדל בין 32 ל-33 לא ממש מדיד.. הוא בסטיית תקן כמו המעבר בין 31 ל-32, ולא שווה שום קימבון של דברים, לא ברכב ולא ברישוי.
לכן כתבתי שכנראה זה לא שווה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מחפש רכב ליוםיום אבל בעיקר לטיולים ורצוי מאתגרים. הרכב יקבל את כל השיפורים. היש להתעקש על ה170 כס? או שה150 מספיק? אני מניח שישבו עליו 200קג קבוע לשם הנוחות.
בנוסף -אפשרי להפחית בכברהולקבל הילוך זחילה ?
תודה
דעתי האישית היא שלטיולים גם 120 כ"ס מספיקים.
לי.. זה מספיק.
חשוב יותר ממנוע זה או אחר - מה מצבו של כל הרכב.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מחפש רכב ליוםיום אבל בעיקר לטיולים ורצוי מאתגרים. הרכב יקבל את כל השיפורים. היש להתעקש על ה170 כס? או שה150 מספיק? אני מניח שישבו עליו 200קג קבוע לשם הנוחות.
בנוסף -אפשרי להפחית בכברהולקבל הילוך זחילה ?
תודה
170 כ"ס זה ויגו אוטומטי מהשנים האחרונות, 150 כ"ס זה כבר ריבו חדש יותר. לדעתי ההבדל בהספק הוא לא ההבדל העיקרי בין הדגמים.
לגבי יחסי העברה - אין אפשרות לשנות בטרנספר אם זו כוונתך. יש אפשרות, לא זולה, להתקין יחידת הפחתה נוספת בין הגיר לטרנספר. יש לפחות שני קיטים בשוק, לדגמים אוטומטיים ולא לידני לצערי. יש אפשרות להחליף יחס העברה סופיים ואפילו בהרבה, פה יש יתרון לדגמי הריבו עם הילוך 6 ארוך מאד. זה משהו שאני אישית שוקל. גם לא זול.
Amit Sadot
14-01-22, 17:39
איזה פגוש אחורי זה על הדור 8? יפהפה!
אפשר לחבר לו וו גרירה נשלף?
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.