PDA

צפייה בגרסה מלאה : רכישת ג'יפ סופה ראשון - השלב השני



Aviv-T
19-04-21, 12:58
שלום לכולם!
אני ממש בצעדים הראשונים לקראת המעבר - את הכלה המיועדת מצאתי, עכשיו רק נשאר להרגיע את האישה שהבינה שזה קורה, ובירוקרטיה אחרונה...
שירשור זה הוא דווקא לחישוב ההוצאות השני - והכוונה
כלומר:
1. הגבהה - של איזו חברה מומלצת, האם יש מניעה להרכיב לבד?
2. מיגונים - כנ"ל
3. נעילות - לאחר קריאה מרובה ברשת, הבנתי את התמונה. הנעילות יהיו נעילות אוטומטיות, האם משהו השתנה בתחום ויש חברה מסויימת שכדאי? כרגע אני מתלבט אם לבצע התקנה לבד. לא רואה סיבה שלא.
4.גגון - לצערי לא אבנה לבד מחוסר הכלים והידע (רתכת וכו'), ולכן האם יש מישהו שידוע בהכנת גגון לסופה ארוכה, או שאינו קיים
5. ספסל אחורי - אני מתכנן להוריד את שני הספסלים האורכיים, ולשים ספסל אחורי של רכב. האם יש דגם מסויים?

אחת הבקשות היא כמובן גם עלויות. כמה עולה כל אלמנט כזה.

כמובן שיש עוד המון מידע, שאני חופר ונובר פה בפורום - אך תמיד אשמח לעוד טיפים להתחלה, ידע, וכל מה שיכול להגיע.
וכן, כבר אין דרך חזרה

נמרוד
19-04-21, 13:30
1. המון אפשרויות, יש אחת למיטב ידיעתי שמסדרת אותך עם אישור הגבהה 50 מ"מ ברשיון ולפי כל דין, וזה קפיצי BDS אצל ארנון מלאכי. אם יש עוד קיטים שאושרו בינתיים, כמובן שתפו, אני לא עוקב אחרי שוק הסופות באופן הדוק.
2. אמרת סופה, לא? איזה מיגונים?
3. הכתבה של אייל בעמוד הראשי משבוע שעבר עונה אני מניח על השאלות. יש עוד הרבה אפשרויות, אבל אין יותר זול מזוג לוקרייטים בהתקנה עצמית.
4. למה לא להשקיע את אותו הסכום ברתכת וציוד מסגרות בסיסי? גגון זה אחלה פרויקט לימודי.


בהצלחה!

omri_t
19-04-21, 13:57
יפה
קודם כל אתה בכיוון הנכון.

לא נתת רקע ונסיון שלך. או לאן אתה מכוון עם הסופה.

אבל בכללי:
בסופה אין מה למגן בגדול.
נעילה אחורית לוקרייט או נו סליפ ( ספרטן) זה ממש אחלה.
תזמין באיביי.

ספסלים
תקנה מפירוק ולך למסגר.

הגבהה
תתחיל לנסוע אחכ תחליט.
פעם חמילבסקי היה נותן פתרון טוב.
היום חי אישית אין מושג מה מוכרים.


חגגתי עשור עם הסופה לפני כמה שנים.
לדעתי אין מה למהר עם שיפורים ושדרוגים כי גם ככה במצבה הטבעי היא עושה בקלות כמעט הכל ( אם אתה לא מחפש לעיסות) .
תתחיל לנסוע ולטייל ותכיר חברים עם סופות ורכבי שטח דומים.
ואז לאט לאט תבין מה אתה באמת רוצה וכמה נכון לשלם.

תשקיע ביישור קו
בסופה זה ייחסית קל.
יתן לך שקט להתחיל את המסע ברגל ימין.

ומה עם תמונות???????


בהצלחה!!!

דרור ברלי
19-04-21, 14:31
שלום לכולם!
אני ממש בצעדים הראשונים לקראת המעבר - את הכלה המיועדת מצאתי, עכשיו רק נשאר להרגיע את האישה שהבינה שזה קורה, ובירוקרטיה אחרונה...
שירשור זה הוא דווקא לחישוב ההוצאות השני - והכוונה
כלומר:
1. הגבהה - של איזו חברה מומלצת, האם יש מניעה להרכיב לבד?

יש חוקי ויש מומלץ. הם כמו שני קוים מקבילים.
הסט החוקי - הגבהה 2' (50 מ"מ) לפי הספר, בלי קומבינות - BDS אצל ארנון. הדעות על איכות הקיט הזה חלוקות, אבל הוא עבר תקינה והוא חוקי וכאן פחות או יותר מסתיימת דעתי עליו. על איכות ההתקנה/עבודה אצל ארנון מלאכי אין שום חילוקי דעות. הדוקטור לג'יפים מפרדס-חנה נשאר מס' 1.

הסט המומלץ - רוביקון אקספרס 4.5'. סט קפיצי העלים הטוב, האיכותי מכולם (והיקר מכולם) בכל פרמטר של נוחות נסיעה, מהלכי מתלה ארוכיםםםםם ועמידות לאורך זמן, ללא שום ויכוח. מנסיון.


בולמים: במיוחד אחרי שמחליפים קפיצים לסט גבוה, ארוך ורך מהמקורי, צריך בולמים ארוכים יותר, שיאפשרו מהלכי פתיחה וסגירה נדיבים ובעיקר קשים יחסית, כאלה שירסנו את האוטו.
יש הרבה מותגי בולמים בשוק. הרבה זבל, הרבה פירמות פשוטות וזולות, הרבה מותגי-מדבקה. יש גם סחורה איכותית ויקרה ויש כאלה ששופכים סכומים של חמש ספרות על בולמי מירוצים שאין בהם שום צורך אמיתי בג'יפ טיולים.
אחרי הרבה נסיונות, מצאתי שמסתבר שבולמים מקוריים מונרו/בילשטיין של אביר צבאי, הם בדיוק במידות הנכונות, מסיביים מאוד ועושים אחלה עבודה בסופה שמוגבהת ללא הגזמות. אז תתחיל לחפש אבירים זרוקים בשטחי האש.... כמה דקות עבודה עם רינג-ראצ'ט 3/4 ואתה מסודר.
גם בולמים AC-DELCO אחוריים המקוריים של GMC סוואנה דור ראשון, עושים נפלאות בסופה מוגבהת.

אין מניעה או בעיה כלשהי להרכיב קפיצי עלים לבד בחצר. כל מה שצריך זה אמצעי הרמה (ג'קים/הייליפט) ובוקים ארוכים וחזקים, סט כלי עבודה נורמלי (שבכל סופה צריך להיות חלק מהציוד הקבוע), מחצלת, כפפות מכונאי (שמור על הידיים שלך. סופות יודעות לנשוך), קצת גריז. בסופו של דבר זה רק לפתוח 6-7 אומים והקפיץ בחוץ. הרכבה בסדר הפוך. אחר כך כיוון פרונט במכון וזהו.

2. מיגונים - כנ"ל
לא באמת צריך מיגונים כלשהם. אין בסופה שום מכלול רגיש/פגיע במיוחד למכות. ומה שעלול, אולי, להתגרד בסלעים (גשר גיר, סקידפלייטים מתחת לקפיצים, ביצה אחורית) עשוי פלדה עבה ולא באמת ניזוק ממפגש עם אבן.

3. נעילות - לאחר קריאה מרובה ברשת, הבנתי את התמונה. הנעילות יהיו נעילות אוטומטיות, האם משהו השתנה בתחום ויש חברה מסויימת שכדאי? כרגע אני מתלבט אם לבצע התקנה לבד. לא רואה סיבה שלא.

אם תצליח לשים יד על נעילת דטרויט-לוקר אחורית (לדנה 60) משומשת מהדגם הישן, זו הנעילה החזקה, האמינה והטובה מכולן בפער עצום ובלי ויכוחים והיא למעשה תחיה לנצח. הדעות על הדגמים החדשים של הדטרויט-לוקר קצת פחות חיוביות.
לוקרייט מלפנים - שום בעיה. מאחור - בג'יפים שנוסעים הרבה שמעתי על תקלות פה ושם בלוקרייטים. "שמעתי" כי זה לא ממקור ראשון, ותמיד יש סיכוי שהתקלה היא בשל התקנה לא נכונה/קייס מעוות וכו', אבל זה מה ששמעתי ולא ממקור אחד. יש גם תואמי לוקרייט למיניהם (ספרטן, אוזי, לוקה), יש גם נעילות נשלטות לסוגיהן, נשלטות כבל/חשמל/אוויר, כולל סיניות שעד כה הוכיחו את עצמן ובמחירים אטרקטיביים יחסית.

4.גגון - לצערי לא אבנה לבד מחוסר הכלים והידע (רתכת וכו'), ולכן האם יש מישהו שידוע בהכנת גגון לסופה ארוכה, או שאינו קיים

את הגגון אתה כן תתכנן ותבנה לבד. רק לבד. זה יהיה אחלה פרויקט ראשון כדי ללמוד לעבוד עם ברזלים.

5. ספסל אחורי - אני מתכנן להוריד את שני הספסלים האורכיים, ולשים ספסל אחורי של רכב. האם יש דגם מסויים?

כל ספסל אחורי מטנדרון (ברלינגו/קנגו/רומסטר/דובלו/קונקט) יעשה את העבודה. הם לא הכי נוחים לישיבה לכל אחד, אבל יתרונם הגדול שהם מתקפלים ומתפצלים.
אני בחרתי במושב אחורי של סופה 2 צבאית, שהוא מפנק אמיתי - רחב מאוד, נוח ביותר, מרופד היטב, והכי חשוב - הגיע בחינם.... החסרון הגדול: זה מושב קבוע. לא מתקפל ולא מתפצל.

הבעיה האמיתית של מושב לרוחב היא הרישום ברשיון. הסופות הארוכות-פתוחות הגיעו עם ספסלי אורך וברשיון שלהן רשום מספר נוסעים 1+7. כשאתה מוותר על ספסלי האורך לטובת מושב רוחבי, מס' המקומות ברכב בפועל יורד לחמישה (1+4). מס' המקומות בפועל אינו תואם לזה הרשום ברשיון והנה לך עילה להכשלה בטסט. מכוני הרישוי מודעים לזה ובודקים את זה.
אז לכבוד הטסט צריך לפרק מושב רוחבי ולהתקין את ספסלי האורך ואז שוב לפרק ושוב להרכיב - וחוזר חלילה בכל חצי שנה.... זה מתיש. שינוי רישום מס' מושבים ברשיון?.... תצטרך אישור על התקנת המושב והחגורות ממתקין מושבים מוסמך. "תיקון הטעות" ברשיון הרכב באמצעות מאכער? כסף ולא מעט.

אחת הבקשות היא כמובן גם עלויות. כמה עולה כל אלמנט כזה.

סט קפיצים מוגבהים חדש - החל מ-5,500 שקל לקפיצים מיובאים פשוטים או תוצרת הארץ או לחילופין, קפיצים איכותיים ביבוא אישי (שינוע ימי איטי, ארבעה קפיצים בלבד, ללא שום חלק נלווה) ועד ל-12,000 +++ לסט רוביקון 4.5 קומפלט מיבואן כאן בישראל שכולל בולמים טובים וכל מיני חלקים נלווים (הנמכת גשר גיר, נדנדות, צינורות בלם ארוכים שזורים, ניתוק מהיר למוט מייצב, קלינים, יובולטים, סקידפלייטים מחוזקים, ברגים מתגרזים, פלאח-הגבהה למוט פנהרד ועוד כל מיני חתיכות וחלקים)

נעילות - מכ-300$ ללוקרייט אחד (באמריקה, מגיע לארץ במזוודה של מישהו) ועד קרוב לעשיריה לנעילה נשלטת ממותגת מיבואן ישראלי כולל כל מה שנלווה (קומפרסור, חלקי חשמל וכו').
לזה תוסיף עלות התקנה במוסך.

מושבים: כמה מאות שקלים למושב רוחבי בפירוקיה הקרובה לביתך.

פירוקים מגרוטאות בשטחי האש (בולמי אביר, מושבים וכו') - בחינם.

התקנות עצמיות וכו' - זה בחינם (למעט חומרים וכלים שתצטרך לרכוש) ואתה גם נהנה, גם לומד.
מומלץ ביותר לעבוד על הסופה בעצמך (לפחות בהתחלה אפשר להיעזר במישהו שמכיר ויכול לתת יד). אחר כך כבר תתמכר לזה. בשירותי מוסך תשתמש פעמיים בשנה - יום-יומיים לפני הטסט ובמהלכו.

אין לך זמן/יכולת לעבוד לבד על האוטו? יש לא מעט מוסכים שמתמחים בג'יפים בכלל ובסופות בפרט. כל אחד מהם, כבודו במקומו ועם נסיון רב. ובטח ישמחו כאן לשתף.

טסטים - הבעיה מס' 1. אתה לא נכנס בעצמך למסלול הטסט עם סופה כי לעולם לא תעבור.
רק מכונאי שמקושר במכון הרישוי עושה את זה.

כמובן שיש עוד המון מידע, שאני חופר ונובר פה בפורום - אך תמיד אשמח לעוד טיפים להתחלה, ידע, וכל מה שיכול להגיע.
וכן, כבר אין דרך חזרה

באמת אין דרך חזרה. מקווה בשבילך שהזוגיות שלך עם אשתך חזקה מספיק - כי סופה זה סוג של מאהבת פסיכופטית שמצד אחד דורשת צומי ללא הפסקה ומצד שני מתמכרים אליה - עד שהיא מפרקת משפחות. אני לא צוחק....
בהצלחה ואל תתבייש לשאול כל שאלה.

Aviv-T
19-04-21, 15:00
קודם כל תודה רבה, לגמרי. ה'דיסטנס' הראשוני שלי מהסופה בהחלט נשבר כאשר אני רואה שיש לאן ליפול, ושדם יזע ודמעות של אנשים אחרים, עבר להיות תשובה מהירה בפורום.

אני בן 28, היום קצין בתקופת הלימודים. בשנים האחרונות הפאג'רו קיו שלי היה יד ימיני, ולאחר המעבר של הסדנה 'סוויץ' בראש' של גיתאי נווה - הכרתי אדם אחד ועולם שלם. אז כן - הוא האשם העיקרי במעבר.

הסופה המדוברת (עפ"י הבחור, והוא בן 55 אז מבחינתי הוא אמין) היא מהמכרז האחרון הצה"לי. לא הגבהות, לא בולמים, לא קישוטים - נאדה.
חלודה - כנראה שיש, קולות מוזרים בטוח שיש, ומזגן בטוח שאין.

בסופו של דבר, לאחר הרבה התלבטות הגיעה הסופה לידיים, והרעיון היא להישאר - עד הילדים ואחריהם.
טיולים בני מספר ימים כפי שהיה עד עכשיו, בחרישה הלוך חזור מהמדבר ועד הגולן.

הטיפול לבד הוא הסיבה העיקרית של המעבר לסופה.
גגון - נרשם. יתוכנן, ינוסה, ייכשל ויבוצע - לבד. נראה לי פרוייקט מצוין להתחיל איתו.

מפה... לאן שהסופה תיקח

אגב,
כמעט שכחתי סגירת ברזנט. זה הדבר הראשון שאני מרגיש שאני 'צריך' ולא רק 'רוצה'. המלצות?


133559

אומי5
19-04-21, 15:35
אני די חדש בעולם הסופות (3 שנים ומעט מידי קילומטרים) אשאיר לאחרים לענות על שאר השאלות.

אני התקנתי ספסל של יאריס ספורט, היתרון העיקרי שלו זה שהוא לא דורש קורה נוספת לתפיסת המשענת.
אישרתי אותו בתהליך חוקי ויקר, ניתן לזמן מהנדס אלייך שיאשר את הספסל.
בניתי, זימנתי, שילמתי (הרבה) וקיבלתי רשיון מתוקן וחוקי.

הבעיה העיקרית היא חגורות 3 נקודות. ברוב המוחלט של הספסלים שתי נקודות לפחות הן בבודי, זה דורש ממך לבנות עוד קורה מאחורי הספסל או למתוח את החגורות רחוק אחורה לקורה העליונה של הכלוב.

אם אני זוכר נכון גיתאי הוסיף קורה, והרוב הגדול פשוט מתעלמים מהצורך...
אני מניח שכאשר עידן כסאות הילדים יגמר אני אוסיף קורה.

דרור ברלי
19-04-21, 15:55
למעט מקרה בודד וחריג של כמה ג'יפים בודדים אי שם בתחילת תחילתו של העשור הקודם, סופות צה"ליות מעולם לא יצאו למכרזים.
"רכב חום"/מכספי סיוע לא יוצא למכרז לאזרחים.

סופות של המנהל אזרחי/מג"ב/משטרה/שב"כ - יצאו גם יצאו.
סופות של רשויות אזרחיות כמו חברת החשמל/רט"ג/קק"ל/מקורות/עיריות/מנהלת הכנרת וכו' - גם היו במכרזים והרבה.
צה"ל ממש לא.

גם הסופות המשטרתיות האחרונות שהיו במכרזים בבית דגן, כבר לא קיבלו רישוי אזרחי. נמכרו לפירוק/ייצוא בלבד.

Aviv-T
19-04-21, 16:05
למעט מקרה בודד וחריג של כמה ג'יפים בודדים אי שם בתחילת תחילתו של העשור הקודם, סופות צה"ליות מעולם לא יצאו למכרזים.
"רכב חום"/מכספי סיוע לא יוצא למכרז לאזרחים.

סופות של המנהל אזרחי/מג"ב/משטרה/שב"כ - יצאו גם יצאו.
סופות של רשויות אזרחיות כמו חברת החשמל/רט"ג/קק"ל/מקורות/עיריות/מנהלת הכנרת וכו' - גם היו במכרזים והרבה.
צה"ל ממש לא.

גם הסופות המשטרתיות האחרונות שהיו במכרזים בבית דגן, כבר לא קיבלו רישוי אזרחי. נמכרו לפירוק/ייצוא בלבד.



האמת מעניין, אבל כמו העבר של הבחורות בדרום תל אביב, כנראה שעבר הסופה יישאר לא ידוע, והן סבלו כולן ממקרי אונס.

דרור ברלי
19-04-21, 16:36
נולדה להיאנס.
והיא גם נהנית מזה.

Aviv-T
19-04-21, 16:53
יש איזושהי מניעה להגבהה מעבר ל2 אינץ'?
החוק במדינת ישראל אומר עד 2 אינץ'. בפועל? או יותר נכון, כשאגיע לטסט - אם יש לי 4.5" זה עובר?

omri_t
19-04-21, 17:04
החוק לא חל על סופות. עפ החוק.



סופה יפה מאוד. תתחדש!


סופה זה לא אוטו עדין או רגיש
תעשה יישור קו
ותשכח מהמחשבות על העבר.

Aviv-T
19-04-21, 17:09
החוק לא חל על סופות. עפ החוק.



סופה יפה מאוד. תתחדש!


סופה זה לא אוטו עדין או רגיש
תעשה יישור קו
ותשכח מהמחשבות על העבר.

תודה תודה!

אפשר לשאול מה היית חושב כהכי רלוונטי ליישור קו? יש את הדחוף - שזה בסוף מה שהמוסך או הבלאי יגיד. האם יש משהו שעדיף מעכשיו לעשות? מאמין שזה ייתן מניעה למכלול כלשהו להתפרק מוקדם יותר.

בודי - הבודי צבוע, אבל אני יותר מבטוח שיש חלודה מתחת.
פחחות אני עדיין לא שם - האם יש מקום מומלץ לחידוש? מניח שהמון אנשים כבר היו במקרה שלי, ויש חלודה שצריך לנצח.

ושאלה אחרונה - מוסך מומלץ באזור תל אביב? לכל מה שגדול עליי/בטיחותי

asafk
19-04-21, 17:14
יישור קו - כמו כל רכב - טיפול שמנים נוזלים וגריז של הכל כולל הכל.
תוך כדי.... אתה כבר תפתח יחסים אינטימיים עם הג'יפ ותמצא לבד מה עוד צריך.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

דרור ברלי
19-04-21, 17:27
החוק לא חל על סופות. עפ החוק.



סופה יפה מאוד. תתחדש!


סופה זה לא אוטו עדין או רגיש
תעשה יישור קו
ותשכח מהמחשבות על העבר.


החוק חל על כולם בלי יוצא מן הכלל.

תע"ר מעולם לא היה "יצרן רכב" במובן המקובל. ולכן לא מפתיע שלסופה אין נתון יצרן של מרחק מרכז הגלגל מהקצה התחתון של הכנפון, שישמש כרפרנס. אין נתון כזה כי הרכב הזה הוא סוג של אילתור על בסיס רכב אחר (רנגלר YJ) שעבר שינויים לצורך שימוש צבאי ואף אחד לא העלה בדעתו אי אז ב-92' שיצטרכו משהו כזה.
הנתון הרשמי היחיד הוא גובה כולל של האוטו - מהקרקע לקצה העליון של הגג והוא עומד על 202 ס"מ. אני יכול להבטיח לך שרוב הסופות, כולל מוגבהות, עומדות בקריטריון הזה.
133582

אז איך יכשילו? הבוחנים ממציאים מה שבא להם. הם יזרקו לך "צריך להיות 50 ס"מ, עם ההגבהה 55 ס"מ". או 52/57, או 53/58 או כל מספר מומצא אחר שבא להם. למה? ככה. אין להם שום נתון רשמי להסתמך עליו. רוצה להתווכח איתם?.... הרי בכל מקרה תיכשל.

כמובן שהעניין הוא לא לעורר את ה"חשד".
ג'יפ שנראה גבוה באופן בולט לעין, ובכן, "יעורר חשד".

חשוב לדעת שבקפיצי עלים, גם עירגול קיצוני של העלים המקוריים הקצרים מגביה את האוטו מאוד ומיד "מעורר חשד".....
ולעומת זאת קיט 4.5' שקצת התעייף וירד טיפונת, כבר נראה מאוד טבעי ולא קופץ לעין.

ג'יפ שלא קופץ לעין, ורשומה לו הגבהה ברשיון כחוק, ובכן, הם יראו שזה רשום ברשיון וזה גם בא להם טוב בעין כלומר לא גבוה מדי, יעברו הלאה ויחפשו לו עילה אחרת להכשלה. משהו זניח וזול יותר.... ותאמין לי, יש להם עוד מספיק סעיפים כדי להכשיל (חור בריפוד, גלגלים בולטים, זיהום אויר) ואין מצב בעולם שסופה עוברת טסט חלק. גם אם בזה הרגע התגלגלה מליין הייצור והיא בכושר 0 מוחלט ומלא.

זה למה מכונאי שמקושר למכון לוקח את הג'יפ לטסט ולא אתה.
כי לו הם לא לא ישלפו בכלל את סרט המדידה וגם לא יבלבלו לו את המוח בכלל וגם אם כן אז רק קצת. אבל עליך הם יחגגו ולא תצא מזה בטוב או בכלל.

כן, זה שירות שעולה לך עוד קצת כסף אבל שווה כל אגורה.
וזה גם חוקי.

Aviv-T
19-04-21, 17:32
החוק חל על כולם בלי יוצא מן הכלל.

תע"ר מעולם לא היה "יצרן רכב" במובן המקובל. ולכן לא מפתיע שלסופה אין נתון יצרן של מרחק מרכז הגלגל מהקצה התחתון של הכנפון, שישמש כרפרנס. אין נתון כזה כי הרכב הזה הוא סוג של אילתור על בסיס רכב אחר (רנגלר YJ) שעבר שינויים לצורך שימוש צבאי ואף אחד לא העלה בדעתו אי אז ב-92' שיצטרכו משהו כזה.
הנתון הרשמי היחיד הוא גובה כולל של האוטו - מהקרקע לקצה העליון של הגג והוא עומד על 202 ס"מ. אני יכול להבטיח לך שרוב הסופות, כולל מוגבהות, עומדות בקריטריון הזה.
133582

אז איך יכשילו? הבוחנים ממציאים מה שבא להם. הם יזרקו לך "צריך להיות 50 ס"מ, עם ההגבהה 55 ס"מ". או 52/57, או 53/58 או כל מספר מומצא אחר שבא להם. למה? ככה. אין להם שום נתון רשמי להסתמך עליו. רוצה להתווכח איתם?.... הרי בכל מקרה תיכשל.

כמובן שהעניין הוא לא לעורר את ה"חשד".
ג'יפ שנראה גבוה באופן בולט לעין, ובכן, "יעורר חשד".

חשוב לדעת שבקפיצי עלים, גם עירגול קיצוני של העלים המקוריים הקצרים מגביה את האוטו מאוד ומיד "מעורר חשד".....
ולעומת זאת קיט 4.5' שקצת התעייף וירד טיפונת, כבר נראה מאוד טבעי ולא קופץ לעין.

ג'יפ שלא קופץ לעין, ורשומה לו הגבהה ברשיון כחוק, ובכן, הם יראו שזה רשום ברשיון וזה גם בא להם טוב בעין כלומר לא גבוה מדי, יעברו הלאה ויחפשו לו עילה אחרת להכשלה. משהו זניח וזול יותר.... ותאמין לי, יש להם עוד מספיק סעיפים כדי להכשיל (חור בריפוד, גלגלים בולטים, זיהום אויר) ואין מצב בעולם שסופה עוברת טסט חלק. גם אם בזה הרגע התגלגלה מליין הייצור והיא בכושר 0 מוחלט ומלא.

זה למה מכונאי שמקושר למכון לוקח את הג'יפ לטסט ולא אתה.
כי לו הם לא לא ישלפו בכלל את סרט המדידה וגם לא יבלבלו לו את המוח בכלל וגם אם כן אז רק קצת. אבל עליך הם יחגגו ולא תצא מזה בטוב או בכלל.

כן, זה שירות שעולה לך עוד קצת כסף אבל שווה כל אגורה.
וזה גם חוקי.


נשמע כמו קרב אימתני.
מכיר מוסך מומלץ בתל אביב (או הסביבה) שבמקרה הצורך אכניס לשם, או לחלופין אתן למוסכניק לעשות את הטסט?

omri_t
19-04-21, 21:17
ארז 4×4 בחולון
אודי מזרחי בבילו
ביפו היה את מוחמד קלאסיק

תתחיל בהחלפת כל הנוזלים, פילטרים כבלים חוטי הצתה
יש ספר טיפולים כאן בספריית האתר.
ברקסים כמובן במוסך. תקנה סט ביאנוביץ.

דרור ברלי
19-04-21, 22:30
מוחמד שיהיה בריא עד 120, חבר יקר. עדיין חי ובועט ועובד כמו חמור. למה "היה"?

אומי5
20-04-21, 09:19
[QUOTE=דרור ברלי;940864]החוק חל על כולם בלי יוצא מן הכלל.

תע"ר מעולם לא היה "יצרן רכב" במובן המקובל. ולכן לא מפתיע שלסופה אין נתון יצרן של מרחק מרכז הגלגל מהקצה התחתון של הכנפון, שישמש כרפרנס. אין נתון כזה כי הרכב הזה הוא סוג של אילתור על בסיס רכב אחר (רנגלר YJ) שעבר שינויים לצורך שימוש צבאי ואף אחד לא העלה בדעתו אי אז ב-92' שיצטרכו משהו כזה.
הנתון הרשמי היחיד הוא גובה כולל של האוטו - מהקרקע לקצה העליון של הגג והוא עומד על 202 ס"מ. אני יכול להבטיח לך שרוב הסופות, כולל מוגבהות, עומדות בקריטריון הזה.
133582

יש נתון גובה לסגרת פיבר "מג"ב" ?

לא שאני מתכוון להחזיר את זה לג'יפ, אבל לפותח השירשור יש כזו.

Aviv-T
20-04-21, 09:23
[QUOTE=דרור ברלי;940864]החוק חל על כולם בלי יוצא מן הכלל.

תע"ר מעולם לא היה "יצרן רכב" במובן המקובל. ולכן לא מפתיע שלסופה אין נתון יצרן של מרחק מרכז הגלגל מהקצה התחתון של הכנפון, שישמש כרפרנס. אין נתון כזה כי הרכב הזה הוא סוג של אילתור על בסיס רכב אחר (רנגלר YJ) שעבר שינויים לצורך שימוש צבאי ואף אחד לא העלה בדעתו אי אז ב-92' שיצטרכו משהו כזה.
הנתון הרשמי היחיד הוא גובה כולל של האוטו - מהקרקע לקצה העליון של הגג והוא עומד על 202 ס"מ. אני יכול להבטיח לך שרוב הסופות, כולל מוגבהות, עומדות בקריטריון הזה.
133582

יש נתון גובה לסגרת פיבר "מג"ב" ?

לא שאני מתכוון להחזיר את זה לג'יפ, אבל לפותח השירשור יש כזו.


האמת - שהיא תרד ותוחלף בברזנט עם שמשה נפתחת. ועדיף כמה שיותר מוקדם.

נמרוד
20-04-21, 09:59
עניין הטסט, נפתר מעצמו על ידי הדבר החשוב יותר - פיתוח יחסים עם מכונאי טוב לטווח הארוך, שיבצע טיפול שנתי מסודר, בדיקת בלמים שגם ככה נדרשת, וגם ידאג להעברת טסט.

שקול להצפין קצת לפרדס חנה לביקור אצל ארנון מלאכי.

דרור ברלי
20-04-21, 10:31
גם ברזנטים יש בכל מיני תוצרות, גדלים וגבהים.

היה את המקורי משמשונית מתוצרת אחידטקס/סוהיל. מתוח על קשתות ההתהפכות המקוריות.
יש ברזנטים אמריקאיים מאוד יפים של בסטופ ושות' שהם גבוהים יותר (המסגרות שלהם גבוהות יותר).
היה ברזנט מג"ב משמשונית שהיה גבוה ממש, כדי לאפשר פריקה מהירה של לוחמים מאחור. זה מכוער, אפילו קצת מגוחך, אבל מאוד נוח ופרקטי - ילדים ובני נוער יכולים ממש לעמוד/ללכת בתוך הג'יפ.
וכמובן, רק לצורך האיזכור - ה"סופשית" הצבאית. דיגום צבאי-ייעודי לצורך פעילות בט"ש ספציפית.

בקיצור - הג'יפ הזה הוא כחומר ביד היוצר והיו, יש ויהיו תמיד הרבה מאוד אפשרויות. זו כנראה גם הסיבה שנתון הגובה הכללי של הג'יפ קצת פחות רלוונטי, למעט אם הוא מתגורר בסככה/חניון תת-קרקעי עם תקרה בגובה מוגבל. זה גם למה אני אישית, עם ברזנט שמשונית המקורי, לא בונה/מתקין גגון ואת כל ההעמסה של שק הציוד על הגג לפני טיול, אני מבצע בחוץ. הכל רק בגלל מגבלת החניון התת-קרקעי....

וכמובן - עניין של טעם אישי. אין ספק שהברזנטים האמריקאיים הם הכי יפים ואיכותיים (מבחינת אסתטיקה כללית של חומר הגלם ועיצוב הגג, איכות התפירה והגימור, מתיחה, אטימות ורעש רוח. זה מוצר סדרתי שמגיע ממפעל מתמחה) אבל הם גם יקרים מאוד ובעיקר מתוכננים בקפידה ומאתגרים יותר בביצוע כל מיני שינויים כמו למשל פרוייקט חלון קדמי שמתקפל גם כשהברזנט מורכב על הג'יפ.

אישית אני בעד הברזנט הישראלי המקורי משמשונית (שהוא גם החזק והעמיד מכולם. שלי כבר בן 26 ולמרות אינספור החלפות ריצ'רצ'ים, תיקונים והטלאות ואינספור רמזים להתחדש, הוא עדיין תקין ואטום. זה אומר משהו על העמידות שלו... אפילו סוהיל מנצרת, חבר, זה שתפר אותו אי שם בשנות ה-90, משתאה), כי אני סבור שהמראה הקרוב למקורי, האופי והצביון של ג'יפ ישראלי קלאסי חשובים ומתאימים יותר מאשר לנסות להפוך אותו לבעל לוק כאילו-אמריקאי. וזה גם למה אני בעד "חזית מג"ב" הישראלית-ייחודית (אני חושב שבקרוב, עם הכניסה לסטטוס אספנות של הסופות הראשונות, יתעורר מחדש ביקוש לחזית "הילד הבוכה" המקורית של הסופות הראשונות מ-92-93. מכוער, אבל ייחודי - מי שעוד יש לו כאלה זרוקות בפינת המחסן, שישמור על זה טוב-טוב! זה יהיה שווה לא מעט כסף...) ואפילו חזית של CJ, ששלושתם קולעים יותר לטעמי מחזית הרנגלר המצועצעת/מלוקקת של המודלים הצעירים יותר (מ-96' ומעלה). הלוק הסמי-צבאי המחוספס/ספרטני של הסופה המקורית מסתדר לי טוב יותר בעין עם כל מיני דיגומים ותוספות מבניה עצמית. זה לטעמי האישי-נטו, האופי הייחודי של הג'יפ הישראלי לעומת הרנגלר YJ בעל הלוק והאופי האמריקאיים.


אבל כאמור, כל אחד וצרכיו, טעמו, רצונותיו, יכולותיו הטכניות וגם יכולתו הכלכלית - ואין "יותר יפה/טוב" או "פחות יפה/טוב". הכל יפה, הכל טוב, הכל מתאים - ואם זה עושה את העבודה - זה עובר.
הג'יפ הוא רק פלטפורמה לביטוי אישי. ולהבדיל מאחיו האמריקאיים/יפניים, הוא סובל את כל זה בחיוך וזה לא "מוריד לו מהערך" כמו למשל אם תקדח ותחתוך ותרתך בעצמך על לנדקרוזר חדש או רנגלר מודרני ויקר, שם זה ממש מתבקש לבחור רק באבזור מוכן ומגומר היטב מקטלוג-כרומו מבריק של יצרן אוסטרלי/אמריקאי (או סיני...).
סופה/סיקס ישראלי זה לא סתם ג'יפ שאנשים שיש להם הרבה כסף קונים בחנות, אלא סוג של אמירה ודרך חיים.
זה אוטו ישן שאתה מחזיר אותו לחיים ומחזיר לו את כבודו. פותח לו מחזור חיים חדש ואתה זה שבונה אותו בעצמך מאפס, לאט לאט, צעד צעד, לפי הבנתך וטעמך - ואין שניים זהים לחלוטין.
אתה כל הזמן מתכנן איך לשפר ולשנות ולרענן. בודק ומברר ומתייעץ ואז מעיז ומנסה. לא הצליח לך?... מתקלף?...נשבר?... יצא עקום?... לא נראה לך טוב?.... אתה מפרק, קונה שוב עוד ברזלים ועוד אלקטרודות ועוד פלאפים ועוד צבע - זה שכר הלימוד שאתה משלם - ומנסה משהו אחר.

לפעמים אתה נכשל שוב ושוב. אבל זה רק מדרבן אותך ללמוד ולהשתפר עד שהתוצאה קולעת למה שרצית ודמיינת ותכננת - ואז אין גבול לתחושת הסיפוק וההנאה מהעובדה שאתה תכננת נכון, אתה בנית לבד ואתה הצלחת ומה שאתה בנית זה היחיד מסוגו בעולם. וכך, לאט-לאט אתה והג'יפ נקשרים בעבותות שנרקמו בהרבה שעות עבודה, הרבה זיעה, לא מעט כסף ולפעמים גם קצת כוויות ודם (כי עבדת בידיים חשופות... תתארגן מהר על כמה זוגות של כפפות מכונאי טובות!) והוא הופך לג'יפ הכי טוב שאפשר מבחינתך. אבסולוטית הוא כמובן אולי לא הכי טוב בעולם, אולי יש טובים ממנו - אבל לבטח אין טובים כמוהו.
בזה לדעתי מתמצה מהות הקסם הגדול של ג'יפ אמיתי. הוא הופך מהר מאוד מסתם רכב-שטח לתחביב - ואחר כך לדרך חיים.

(ולמי שתוהה, ואני יודע שיש כאן כמה שתוהים - זו גם בדיוק הסיבה למה אני כל כך מתעב את מוסדות/רשויות ושליחי/נציגי המדינה. בגלל שהם מתערבים לנו בכל פיפס בחיים וגם ובעיקר בג'יפ - איך הוא ייראה, באיזה גובה, מה מידת הגלגל, איזה קפיץ ואיזה סרן, מה צבע הבולמים, מה ההספק, המפרט הטכני וכו' וכו'. מבחינתי זה כאילו הם גם יקבעו לי מה לאכול, איך להתלבש, איך להסתפר, מתי להתגלח, איזה מוסיקה לשמוע, איזה ספר לקרוא וכו'. אני רואה בזה רדיפה אישית ואובססיבית שלהם כנגדי וכנגד דרך חיי).

אז ברוך הבא לחבורה המובחרת והייחודית של אוהבי/בעלי הג'יפ הישראלי האמיתי!
אני מנחש במידה רבה של בטחון שלמרות כל ההוצאות והקשיים והמהמורות בדרך (ויהיו הרבה כאלה), כנראה שתהנה מזה עד השמיים ותתמכר.

Aviv-T
24-04-21, 15:04
דרור, אין ספק שכאשר יישאלו אותי עוד פעם 'למה סופה?', ההסבר שלך יהדהד בראשי, ואדע בדיוק למה...

לאחר חשיבה די מעמיקה, מרובה, לכתוב לראות לשאול וכו' וכו', חוץ ממה שהתחלתי לעשות לבד (בעיקר באופן הטיפול ויישור הקו שהוא נושא בפני עצמו) הוחלט עלה כמה דברים קטנים שאותם אעשה בשלב הראשון

אז אחרי הרבה קריאה פה בפורום, נולדו לי כמה שאלות שאני מנסה לענות לעצמי וקצת קשה לי
כמו כן, יש הרבה נקודות ששאלות מהפורום הן כבר לפני שנים רבות ואני באמת לא יודע אם עדיין רלוונטי, אז...
נתחיל:

1. הגבהה - המליצו על הרבה, מה כן ומה לא. השאלה העיקרית שלי היא - אם אני מחליט להחליף את הערכה (לצורך העניין 'מתלם' הבנתי שהוא מייצר במיוחד לסופה) ולהרכיב לבד, איזו אלמנטים יצטרכו להתחלף גם הם? חוץ מיו-בולטים ובושינגים. מתלבט אם לקפוץ למים העמוקים האלו. המים האלו (מבחינתי האישית כמובן) עמוקים מכייון שהם משלבים מספר דברים - הבנתי צינורות, כיוון בלם חניה ועוד קצת...

1.5 (בהמשך לשאלה הקודמת) - ערכה הגבהה מומלצת למקרה שאחליט לא לעשות את הפרוייקט עדיין באופן עצמאי? ואיפה. לדעתי אלך על ה4 אינצ', פשוט בגלל שאני מבין שזה אפשרי, ואם אתה עושה הכל נכון ('נכון'... דבר מאוד יחסי) לא יכשיל בטסט (מה שמאוד הטריד אותי עד עכשיו)

2. נעילה אחורית - הוחלט על נעילת דטרויט, ולהרכיב לבד. (בבוא היום כבר אשאל אם למישהו יש זמן לעזור, אבל עד אז) איזה מק"ט ספציפי, ואם למישהו יש קישור מה טוב... מחפש אחד לדנה 60, ואחד דנה 44
בעיקר מטריד אותי שראיתי מספר מוצרים שהשוני בהם הוא בין יחסי ההעברה.

3. בכדי להוריד את השמשה הקידמית בזמן שיהיה ברזנט, קראתי את הכתבה המשעשעת של דרור על הבחור המוכשר (הבנתי שהוא גם התחרה עכשיו בתחרות המטורפת בארה"ב... שאפו)
בגלל שאני לא יודע אם הוא עדיין בעסקים אלה, מחפש מישהו שיעשה את אותה המסגרת לרכב (מדובר בהמון עיקומי ברזל, וייקח איזה יום שלם)

erezgur
24-04-21, 15:11
איך הגעת למסקנה שהגבהה של 4'' לא תכשיל אותך בטסט?



נשלח מהנייד

Aviv-T
24-04-21, 15:32
איך הגעת למסקנה שהגבהה של 4'' לא תכשיל אותך בטסט?



נשלח מהנייד

שניה אשנה אז את הניסוח
לא התכוונתי שזה לא יכשיל (כלומר 100% אחוז עובר),
כוונתי הייתה - שזה יכול לעבור

erezgur
24-04-21, 15:48
אז חוזר על השאלה בצורה אחרת - מה גורם לך לחשוב שזה יכול לעבור?
אני חושב שכולם נזהרים כאן ונציאנים בדיוק ההיפך, למיטב זכרוני דרור גם טוען ש רכב כזה מושך אש גם בגובה די סטנדרטי.

נשלח מהנייד

Aviv-T
24-04-21, 16:53
אז חוזר על השאלה בצורה אחרת - מה גורם לך לחשוב שזה יכול לעבור?
אני חושב שכולם נזהרים כאן ונציאנים בדיוק ההיפך, למיטב זכרוני דרור גם טוען ש רכב כזה מושך אש גם בגובה די סטנדרטי.

נשלח מהנייד

הסיבה העיקרית: מספר האנשים שרשמתי להם בשאלות במשך השבוע האחרון, איך עברו, מה עברו, ומה אמרו להם במהלך האירוע...
כמובן שאתקל בבעיות, כמובן שאני לא יודע הכל, אבל נראה לי שזה אפשרי.
כמובן וכמובן גם שדעתי אינה נחרצת ואף להפך... ואם נתקלת במשהו, כמובן שיותר שאשמח לשמוע

asafk
24-04-21, 17:39
מציע להשאיר את הנושא 'איך עוברים טסט' מחוץ לדיון הזה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

דרור ברלי
24-04-21, 20:37
אם יש לך שאלות, תתקשר (בשעה סבירה, לא לפנות בוקר).
יש מצב שאפציץ אותך בנתונים ותאבד אותי.
ואז תתייעץ גם עם גיתאי. כסטודנט שלו לשעבר, הוא ישמח לייעץ לך....

-->