PDA

צפייה בגרסה מלאה : מחפש גיפ ראשון (חושב על ספורטאז)



mrako
21-04-21, 18:13
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב?25
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?שומר 5 בצד
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?כן

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?2/3

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיולבעיקר טיול בסופשים סטודנט כרגע אז אין יותר מידי ניסעות בערך שלוש פעמים בשבוע נסיעה של 80KM
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?לא ממש
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?ממוסכים

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכטיולים שידרשו מידי פעם מעלה קשה או מדרגות
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוציש לחברים שלי 2 גראנד ויטראות ממוגנות ועוד חבר עם היילקס שנצ2000
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).לא ממש זוכר שמות בעיקר נהנתי

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידניאין בעיה עם שניהם
ב. מנוע דיזל/בנז
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) גם טנדר אוצפיה
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?בעקרון חשבתי על ספורטאג כי שמעתי שהעלוית יחסית נמוכות (הדלק הבנתי שלא) טריוס לא בא בחשבון וחשבתי אוךי על מאגנום או היילקס
אם יש לכם כל מיני הצעות או אופציות מעניינות אשמח לשמוע אני חדש בתחום פשוט

hadtomer
21-04-21, 18:57
אהלן. על חלק מן הרכבים שציינת (מגנום, היילקס) אין לי ידע לצערי כי מעולם לא היתי בעלים ולהאכיל אותך במידע על סמך שמועות, רכילויות ועלילות אינטרנט אין טעם- אך ספורטאז' היתה לי במשך כמה שנים טובות- היתה מוגבהת, נעולה וכיו"ב.

מבחינת יכולת- אני בעצמי מתגעגע. ספורטאז' בנוי היטב יכול לעלות את רוב המעלות בישראל בזלזול- שילוב של שלדת סולם, בסיס גלגלים קצר מאוד, מהלכי מתלה מאוד יפים, יכולת להרכיב צמיגים מכובדים ושוק שיפורים סביר מאוד. שאגב הולך ומצטמצם מדי שנה-מה שמשאיר רק קומבינות וחלים משומשים, ר ערך נעילות.

כאן יש לך מדריך די ישן לנושא:

http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2226-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%9C%D7%91%D7%93%D7%99%D7%A7%D7%AA-%D7%95%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%A9%D7%AA-%D7%A7%D7%99%D7%94-%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%98%D7%90%D7% 96


אבל- זה בהנחה שיש לך ספורטאז' טוב ועובד. והדגש הוא על טוב ועובד. הבעיה עם הספורטאז' היא קצב הזדקנות גבוה להחריד. זה רכב מהימים שקיה היתה יצרנית קטנה יחסית שבנתה רכבים מחלפים של כמה וכמה יצרנים תוך חוסר הקפדה מבהיל על בקרת איכות. ומעבר לכך, בעיה נוספת עם הרכבים האלה היא מחסור כמעט טוטאלי בתמיכה טכנית. הסיכוי להשיג חלקים הולך ויורד עם השנים וגם הסיכוי לטפל במוסך טוב שבאמת יודע מה הוא עושה. לעניות דעתי הסיכוי למצוא ספורטאז' טוב אינו גבוה. אגב, אני אישית חושב שכל רכב שטח בתקציב כזה הוא סוג של לימודי מכונאות בכפייה....אבל אם כבר לקנות בתקציב כזה, לפחות שיהיה רכב פשוט כמו סמוראי, מה שמצמצם את הסיכוי לבעיות.

Yaki5500
21-04-21, 21:42
סמוראי/גימני
ויטרה דור 1/2

כל סוזוקי בעצם וכמה שיותר מטופל/שמור

80 קמ כביש בסמוראי יכול להיות קצת קשוח כדאי להתנסות קודם. הרבה רעש מכל כיוון וקצב שעשוי להיות איטי באופן בלתי נסבל. לי בנסיעת מבחן ארוכה אחת זה הספיק כדי להבין שזה לא בשבילי.


אם אפשר להביא עוד עשירייה לתקציב רכישה זה יכול ממש לעשות הבדל למרות שגם ב-25 אפשר להסתדר
גם לדעת איפה לבדוק את הרכב, אילו שיפורים חשובים ואילו מיותרים, ממה להתרחק, יעשה הבדל של שמיים וארץ. תיעזר בחברים שלך שכבר יש להם ויטרות

ממליץ להימנע מרכבים משופרים בכבדות - יותר תקלות, יותר קושי בטסט וסיכוי גדול יותר ליפול על רכב שעבר התעללות. את זה אני אומר כי ציינת שאת חדש בתחום

האיש שלי לסוזוקי הוא טל צופי מהמוסך המהיר בתל אביב (יש לי ויטרה דור 3) אבל יש עוד מוסכים מומלצים הוא לא היחיד.

בהצלחה


Sent from my SM-A505F using Tapatalk

-->