PDA

צפייה בגרסה מלאה : רעש של דפיקות באוטו .. או בראש ...



גיא
25-04-21, 12:10
אז ככה, אחרי החלפת הצלבים התחלתי לשמוע לפעמים, בהילוכים 4 או 5 במהירויות של סביב 50-70 לפעמים או 50-90 לפעמים אחרות ..
רעש ( אולי ) וייתכן שגם תחושה פיזית של דפיקות שהתדר שלהן מתאים לדרייב שאפט.

שאלתי פה ושם את הנוסעים איתי שלא יודעים על מה אני מדבר ..
ונסעתי חזרה לבאסם שגם נסע איתי באוטו ( זה כמובן לא נשמע באותו הזמן כשהוא היה באוטו )
הוא גם בדק מתחת לאוטו על הליפט .. לא רואים שום סימן, הוא טוען שזה בראש שלי כי אני "מחפש" בעיות ..

מצד שני, לפעמים יש ולפעמים אין. אני לא נהנה לנסוע 120 קמ כל כיוון רק בשביל לבקר אותו .. אבל אני לא יודע מה לעשות,
* הבהרה, אני לא חושש שהוא יברח לי או ינסה להתנער אם תהיה / יש בעיה אמיתית .. !!!
אני רק לא יודע איך להדגים את זה, לפעמים זה ממש חזק ולפעמים זה מאד חלש ולפעמים זה לא קיים ...

חשבתי ציריה, חשבתי גיר, חשבתי שזה בראש שלי וזה רק נדמה לי ..
1. זה לא קורה רק בהילוך מסויים, יש (או אין ) את זה בין הילוך 3-6
2. זה לא קורה רק בהטיית ההגה או בנסיעה ישרה או בעליה או בירידה ..
3. נדמה לי שזה יותר חזק כשיש עומס ( נגיד תאוצה בעליה ) אבל זה לא תמיד, לפעמים זה ממש חזק גם בירידה ..
4. זה לא קורה בכלל אפעם בניוטרל גם בירידה או בגלגול אחרי שלוקחים קצת שוונג ומוציאים לניוטרל ונותנים לאוטו להתגלגל ..
5. ציריה ... נבדקו שתי הקדמיות לפני שבוע בזמן הטיפול ונמצאו תקינות לחלוטין ..

עיצות ? ... דאחקות ? ... משהו ? ...

avikkllk
25-04-21, 12:16
אם זה חזק תפעיל מצלמת רכב עם שמע אם יש לך..תתעד בסרטון כבר יובן הבעיה


Sent from my iPhone using Tapatalk

erezb1
25-04-21, 13:10
איזון לדרייב שאפט אחרי החלפת צלבים

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk

גיא
25-04-21, 13:46
איזון לדרייב שאפט אחרי החלפת צלבים

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk

זה הדבר הראשון. אבל באסם מתעקש שלא צריך.

אני אפרק את הגל ואנסה לנסוע ללא. השאלה רק מתי.


Sent from my iPhone using Tapatalk

raanan
25-04-21, 14:00
זה הדבר הראשון. אבל באסם מתעקש שלא צריך.

אני אפרק את הגל ואנסה לנסוע ללא. השאלה רק מתי.


Sent from my iPhone using Tapatalk
בעיקרון שמחליפים צלב לא צריך איזון דרייבשאפט.

גיא,
אין לך בורר מצבים ל 2X4 ?
אם כן, הדרייבשאפט לא אמור להסתובב.

רענן

גיא
25-04-21, 14:05
יש בורר אבל זה מסתובב תמיד. כי בצד של הגיר זה מחובר קשיח. תתההפרדה מתבצעת מיד לפני הדיפ׳ האחורי.


Sent from my iPhone using Tapatalk

yovavz
25-04-21, 14:05
גיא,
אין לך בורר מצבים ל 2X4 ?
אם כן, הדרייבשאפט לא אמור להסתובב.
בדאסטר מערכת ההינע שונה -
הינע קדמי קבוע, יחד עם העברתו לדרייבשאפט המרכזי.
בשילוב (אוטומטי או קבוע), מתבצעת הצמדה בין הדרייבשאפט לדיפ' האחורי ע"י יחידת השילוב האחורית (מצמדים), שצמודה (באותו קייס) לדיפ' האחורי.
הדרייבשאפט המרכזי מסתובב בכל מקרה ע"י הגיר.

כמו שגיא כתב כבר...

raanan
25-04-21, 14:11
בדאסטר מערכת ההינע שונה -
הינע קדמי קבוע, יחד עם העברתו לדרייבשאפט המרכזי.
בשילוב (אוטומטי או קבוע), מתבצעת הצמדה בין הדרייבשאפט לדיפ' האחורי ע"י יחידת השילוב האחורית (מצמדים), שצמודה (באותו קייס) לדיפ' האחורי.
הדרייבשאפט המרכזי מסתובב בכל מקרה ע"י הגיר.

כמו שגיא כתב כבר...
אופסי , חשבתי שזה דומה ל CRV

בכל זאת, בלי עומס לא אמור להשפיע יותר מידיי.

אני הייתי מאמת בנסיעה בכביש ישר במצב 4X4 בהאצה .

רענן

גיא
25-04-21, 14:43
אופסי , חשבתי שזה דומה ל CRV

בכל זאת, בלי עומס לא אמור להשפיע יותר מידיי.

אני הייתי מאמת בנסיעה בכביש ישר במצב 4X4 בהאצה .

רענן

מאמת מה ?

התפתלות תחת עומס ?

לפי דעתי זאת זריקה כשהמיסב המרכזי מהדהד בתדר מסויים בין 50-70 קמ׳ש ...

אבל מה אני מבין ?!....

אני אתחיל בלפרק את הצינור ...


Sent from my iPhone using Tapatalk

nirs
25-04-21, 14:49
עוד כיוון (אולי...)
ברנגלר, רגע לפני שגוזרים ציריה מתחילים לשמוע רעש מחזורי מהקליפרים...


Sent from my iPhone using Tapatalk

raanan
25-04-21, 14:56
מאמת מה ?

דרייבשאפט לא מאוזן כפי שאתה חושד

גיא
25-04-21, 14:57
עוד כיוון (אולי...)
ברנגלר, רגע לפני שגוזרים ציריה מתחילים לשמוע רעש מחזורי מהקליפרים...


Sent from my iPhone using Tapatalk

לא חושב שזה העניין.

יש לי נסיון כלשהו בציריות.


Sent from my iPhone using Tapatalk

גיא
25-04-21, 14:58
דרייבשאפט לא מאוזן כפי שאתה חושד

קל לבדוק. אבדוק היום.

תודה.

מה אני אמור לחפש ? יותר רעש או פחות רעש ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

raanan
25-04-21, 15:01
קל לבדוק. אבדוק היום.

תודה.

מה אני אמור לחפש ? יותר רעש או פחות רעש ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
הרבה יותר ויברציות

גיא
25-04-21, 15:02
הרבה יותר ויברציות

ייבדק.


Sent from my iPhone using Tapatalk

raanan
25-04-21, 15:14
ייבדק.


Sent from my iPhone using Tapatalk

כמובן שזה לא ישלול שוב בעיית צלבים,
אבל זה ייתן לך אימות שאתה לא הוזה ושהבעיה בדרייבשאפט או הצלבים.

אל תשכח, כביש ישר בלבד !

גיא
25-04-21, 15:33
צלבים בני 300 קמ ....
אני ממש מקווה שזה לא הם.

אני יודע שלא ממש מומלץ לסןבב הגה על כביש עם אחיזה טובה נעילת דיפ׳ ו4 על 4.

ננסה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

גיא
25-04-21, 17:34
כמובן שזה לא ישלול שוב בעיית צלבים,
אבל זה ייתן לך אימות שאתה לא הוזה ושהבעיה בדרייבשאפט או הצלבים.

אל תשכח, כביש ישר בלבד !

אין שום הבדל בין 4 על 4 או 2 על 4.

תאוצה. נסיעה במהירות קבועה ( בתחום הבעייתי ) עצירה. התחלת נסיעה מאפס.

שום הבדל.

אלך לפרק את זה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

raanan
25-04-21, 17:54
אז כנראה שזה לא הכיוון (דרייבשאפ, צלבים).
אבל כדיי להיות בטוח, פרק דרייבשאפט ותבדוק.

בהצלחה
רענן

דרור ברלי
25-04-21, 19:13
אני חושד בדריישפט.
הוא פורק ועשו עליו עבודה כלשהי, גם אם רק החלפת צלבים. יש מצב שהוא לא מאוזן.

פרק אותו ותבדוק מה קורה.

גם בסופה, ב-4X2 הדריישפט הקדמי מסתובב (הגלגלים מסובבים אותו) וכשהוא היה לקראת הסוף, במהירויות מסוימות האוטו התחיל לרעוד.

איל מ
25-04-21, 19:38
ייתכן והפכו פאזה? אמנם היית צריך להרגיש את זה ממש חזק, אבל לך תדע.

asafk
25-04-21, 19:48
אם לא תאזן עכשיו את הדרייבשפט אולי אחר-כך תצטרך לשפץ גיר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

גיא
25-04-21, 21:13
טוב,

הלכתי לפרק את הגל, תוך כדי .. אחרי שפרקתי את המגן של מיכל הדלק ואת החלק האחורי של הגל, בפרוק של האמצע, שמתי לב שיש שם כיוון, ונזכרתי בשיטה של איך מבטלים רעידות בלאדה ניבה אחרי פו'ק של הטרנספר.

ניסיתי את זה, אני אסע קצת מחר בבוקר לראות אם זה שינה משהו, הזוית בכל מקרה, עכשיו שונה ממה שהיה קודם. אם לא אני אפרק את הגל לגמרי ואלך לבאסם.

גיא
26-04-21, 09:17
טוב. זה לא. מפרק אותו.


Sent from my iPhone using Tapatalk

גיא
26-04-21, 11:30
אם יש למישהו בחיפה בוקסה 16 ואולי גם פטיש אויר / חשמלי ..
אני אשמח לעזרה.

יש שני ברגים עם גישה חרא שלא מצליח לפתוח עם הבוקסה שלי .. ואי אפשר כבר להזיז את האוטו ...

גיא
26-04-21, 12:18
פורק. תודה למי שעזר !


Sent from my iPhone using Tapatalk

גיא
26-04-21, 13:50
לאחר סיבוב קצר יחסית בלי גל הינע. נראה שיש את הקולות / תחושות הללו. אבל מממממש ממממש חלש.

מה שגורם לי לחשוב שהגל רק מחזק אותן כי הוא עושה משהו.

החשודים שנשארו לי הם הדיפ׳ האחורי.
כרגע מנותק לחלוטין. מסתובב על פארש בגלל הציריות האחוריות. ( הנעילה תקינה למי שתהה. וכרגע לא קשורה כי אין גל הינע ) מיסבי גלגלים אחוריים.

או דיפ׳ קדמי / גיר שלא נדע ...
או מיסבי גלגלים / ציריות קדמיות. ( שהמוסך טוען שהן בסדר. )

נראה איך ממשיכים כשנתפנה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

raanan
26-04-21, 14:22
לא כדאי שתתן לנהוג לאחד מהחברה שלך עם דאסטר לפני שאתה "הופך" את האוטו ?

גיא
26-04-21, 14:41
לא כדאי שתתן לנהוג לאחד מהחברה שלך עם דאסטר לפני שאתה "הופך" את האוטו ?

יכול להיות .. אבל לכל דאסטר יש את הרעשים שלה .. נראה....

raanan
26-04-21, 15:09
יכול להיות .. אבל לכל דאסטר יש את הרעשים שלה .. נראה....

חוץ מזה,
170 אלף קמ' שחלקם בשטח מאתגר,
זה כבר לא רכב מהניילונים ...

מוני אורבך
27-04-21, 08:46
גיא, זה האוטו שמנסה להעביר לך מסר..
נמעס לו ממך והוא רוצה בעלים אחרים (-:

סולי
28-04-21, 13:18
איך אפשר להשתדרג מדאסטר?! זו אגדה מוטורית פה בגיפולוג.. קשה לי להאמין שיש לה מחליף ראוי..

גיא
28-04-21, 13:58
גיא, זה האוטו שמנסה להעביר לך מסר..
נמעס לו ממך והוא רוצה בעלים אחרים (-:

אבוד לו ;)

אני יותר מידי נהנה ממנו.


איך אפשר להשתדרג מדאסטר?! זו אגדה מוטורית פה בגיפולוג.. קשה לי להאמין שיש לה מחליף ראוי..


האוטו הבא שלי יהיה או טנדר, או ג׳יפ.

אבל כרגע ממש לא מתאים לנו.



חוץ מזה,
170 אלף קמ' שחלקם בשטח מאתגר,
זה כבר לא רכב מהניילונים ...



אני יד שניה. אפעם לא היה מהניילונים.
אבל זה משהו שצמח לאחרונה. זה לא היה תמיד.


Sent from my iPhone using Tapatalk

-->