PDA

צפייה בגרסה מלאה : טרופר דיזל - נורת טמפ שמן גיר נדלקה (והרהורים להתקנת קולר גיר)



ofer_b
25-04-21, 12:34
הי
כאמור טרופר דיזל. לאחר טיול קליל של יומיים במדבר יהודה, בעליות בכביש מכיוון ירושליים לים המלח, נדלקה נורת חום גיר.
זה קרה לאחר כרבע שעה של עליות בכביש במאמץ יחסית (טורים יחסית גבוהים, 2.5-3).
במשך הטיול הכל היה בסדר, נסיעה רגועה מאוד עם שילוב של LOW כשצריך, ללא מאמץ. לאחר מכן עצרנו להפסקת צהריים של איזה שעה שבה הרכב עמד ואחר כך נסיעה חזרה לבית.

לאחר שהנורה נדלקה, המשכתי בנסיעה יחסית איטית מכיוון שסיימתי את העליות ומכאן הרוב ירידה לכיוון הבית (ירושליים למודיעין). לאחר כרבע שעה - עשרים דק' הנורה כבתה.
מציין שיש לי גם חיישן שמן גיר חיצוני אבל לדעתי הוא מזייף, כנראה נותן חיווי כלשהוא אבל קופץ בערכים (אולי תקול או לא מותקן טוב) אז לא ממש סמכתי עליו, אבל הוא כן הראה עלייה משמעותית בטמפ' (מעל 100 מעלות) ולאחר מכן ירידה לאזור 85-90.
לא חסר שמן גיר, ללא ריח שרוף וצבע נראה אדום וסביר.

האם זה הגיוני שבמאמץ תידלק נורת חום גיר? אני יודע שלבנזין יש גיר רגיש.. גם לדיזל?
האם כדאי להוסיף קולר גיר? להזיק זה לא מן הסתם לא יזיק.. (אם כן, אז הבנתי שלהוסיף בטור - לפני החליל. עם וונטה נוספת? ללא?)

erezgur
25-04-21, 13:12
אצלי לא נדלקת הנורה הזו בנסיעות בכבישים הללו (וגם לא במקומות אחרים).
בפעמיים היחידות שכן נדלקה ב-15 השנה האחרונות זה היה בהחלט מוצדק - לאחר מאמץ רב בדיונה (טיפוס עליה קשה ובעת חילוץ רנגלר שקוע עמוק בחול ) לאחר מקרים אלו דאגתי להחליף שמן גיר.

דרך אגב, העלייה היא בכיוון השני ולא כפי שרשמת כמובן


, בעליות בכביש מכיוון ירושליים לים המלח, נדלקה נורת חום גיר.




נשלח מהנייד

raanan
25-04-21, 13:56
הגיר של הדיזל סה"כ אמין וחזק.
תמיד יהיה יתרון להתקין קולר גיר בארצנו החמה רוב השנה.

ישנם משתנים רבים שמשפיעים על העומס על הגיר ותחממותו:
א. משקל (אם חזרת מטיול עמוס מאד)
ב. חום חיצוני (מניח שאתמול היה דיי חם)
ג. שיפוע העליה ואורכה.
ד. קוטר צמיגים ולחץ אוויר.
ה. שיטת נהיגה (האם הטורק היה נעול או פתוח)

בכל מקרה,
רצוי מאד להחליף/לרענן את שמן הגיר .
שתיים או שלוש החלפות אם אתה מרוקן רק מהקרטר ולא מבצע דאליזה.
אני לא ממליץ על דאליזה אם לא היו בעיות בגיר לפני כן.

בהצלחה
רענן

ofer_b
25-04-21, 18:03
.
ה. שיטת נהיגה (האם הטורק היה נעול או פתוח)


יכול להרחיב על שיטת נהיגה? למה הכוונה, איזה שיטות נהיגה יש בטרופר?

raanan
25-04-21, 18:15
יכול להרחיב על שיטת נהיגה? למה הכוונה, איזה שיטות נהיגה יש בטרופר?
אנשי הטרופר בנזין מנוסים בזה ...

סל"ד גבוה כך שהטורק נעול.
אם צריך מטפסים גם בהילוך שני ולחצן POWER מופעל
(הרכב "מושך" הילוכים מתבצעת החלפה בסל"ד גבוה יותר).

רענן

נדב ש.
25-04-21, 18:23
רק להבהרה כי הרבה מתבלבלים, אתה מדבר על נורת ה a/t oil?
אם נהגת בעליות על 3000 סל"ד זה אומר טורק פתוח= "החלקה".
אני מניח ש"נתת בראש" בעליה.
הטורק ננעל ב 80 קמ"ש ואמור להישאר נעול, אם נתת קיקדאון להאצה ואז שיחררת קצת מהדוושה אמור לחזור לנעילת מומנט בעצמו.
כמו שרענן כתב זה תלוי בעוד הרבה גורמים.
הנורה נדלקת בסביבות 145 מעלות וכבית מתחת ל 125 מעלות.

הייתי ממשיך לעקוב לפני שמתחיל לשחק עם להוסיף קולר וכו', סה"כ מדובר בגיר של aisin בריא וחזק ואוברקיל לרכב.

raanan
25-04-21, 18:32
הנורה נדלקת בסביבות 145 מעלות וכבית מתחת ל 125 מעלות.

הייתי ממשיך לעקוב לפני שמתחיל לשחק עם להוסיף קולר וכו', סה"כ מדובר בגיר של aisin בריא וחזק ואוברקיל לרכב.
ומנסיון של אנשי הבנזין,
145 מעלות כבר הרס את דקסרון 3 וצריך להחליף / לרענן בהקדם.

ofer_b
25-04-21, 18:45
רק להבהרה כי הרבה מתבלבלים, אתה מדבר על נורת ה a/t oil?
אם נהגת בעליות על 3000 סל"ד זה אומר טורק פתוח= "החלקה".
אני מניח ש"נתת בראש" בעליה.
הטורק ננעל ב 80 קמ"ש ואמור להישאר נעול, אם נתת קיקדאון להאצה ואז שיחררת קצת מהדוושה אמור לחזור לנעילת מומנט בעצמו.
כמו שרענן כתב זה תלוי בעוד הרבה גורמים.
הנורה נדלקת בסביבות 145 מעלות וכבית מתחת ל 125 מעלות.

הייתי ממשיך לעקוב לפני שמתחיל לשחק עם להוסיף קולר וכו', סה"כ מדובר בגיר של aisin בריא וחזק ואוברקיל לרכב.

כן, נורת a/t oil Temp
וכן, "נתתי בראש" בעלייה


למרות שהשמן נראה ומריח טוב, אני מעדיף להחליף אותו (מה שנקרא ריענון)
בשביל ראש שקט, לא עדיף כבר לשים קולר? הוצאה קטנה, עבודה פשוטה וללא סיכונים משמעותיים


Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

נדב ש.
25-04-21, 18:54
ומנסיון של אנשי הבנזין,
145 מעלות כבר הרס את דקסרון 3 וצריך להחליף / לרענן בהקדם.

כנראה שכן.
התכוונתי לגבי הוספת קולר ניפרד(סימן שאלה).

כן, נורת a/t oil Temp
וכן, "נתתי בראש" בעלייה


למרות שהשמן נראה ומריח טוב, אני מעדיף להחליף אותו (מה שנקרא ריענון)
בשביל ראש שקט, לא עדיף כבר לשים קולר? הוצאה קטנה, עבודה פשוטה וללא סיכונים משמעותיים


Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

נכון.
אבל שוב, הכוונה בלעקוב זה לבדוק איך הרכב מתנהג באופן כללי, כמובן אחרי רענון השמן.
ושוב, לדעת מתי הוא נעול ומתי לא, מתי לשחרר קצת דוושה ומתי לתת. ואז להימנע מלחמם את השמן והנורה לא תידלק, זה בגדול, כמובן אם אין בעיה אחרת בכלל שלא קשורה...

ofer_b
25-04-21, 20:55
מעולה.
הכיוון הוא הרכבת קולר לפני החליל, והרכבה בעזרת תושבות שכנראה נאלתר (במקום האזיקונים שבדרך כלל שמים)
שאלות:
יש המלצה לקולר שמן שיתאים לטרופר?
מיקום ההתקנה זהה לדגמי הבנזין?
צריך ונטה נוספת?
מה הגודל שיתאים, כך שיקרר את השמן גיר אבל לא יגרום לחימום וחסימה של הרדיאטור?
איך הדגם הנ"ל
Hayden Automotive 405
https://www.amazon.com/dp/B000C3F3HK



Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

נדב ש.
25-04-21, 21:04
ממליץ לך קודם כל לפרק את הגריל(בזהירות לא לשבור אותו, יש שם גם קליפסים וגם ברגים במרכז ובצדדים)ולראות מה הולך שם+לקחת מידות, ואז להחליט.

zivo
25-04-21, 23:20
אני עם דיזל 2003, קולר לפני החליל, ובחיים לא נלדקה לי נורה.
אבל....
אני עם שעון חום גיר שאני מאוד סומך עליו, ובנסיעות אגרסיביות (כביש 10 למשל) ברגע שהטמפ' מגיעה ל 105-110, אני מוריד את הקצב.
(נראה לי יותר בריא ויותר נכון מאשר לנסות ללחוץ מעל 80 קמ"ש).

raanan
25-04-21, 23:48
אני עם דיזל 2003, קולר לפני החליל, ובחיים לא נלדקה לי נורה.
זיו,
איזה קולר התקנת ואיך חיברת את החיישן ?
נ.ב, בטוח שהתקנת לפני החליל ? (דיי נדיר לראות זאת בגלל הניתוב המסובך של הצנרת)

תודה
רענן

נדב ש.
26-04-21, 07:22
אני עם דיזל 2003, קולר לפני החליל, ובחיים לא נלדקה לי נורה.
אבל....
אני עם שעון חום גיר שאני מאוד סומך עליו, ובנסיעות אגרסיביות (כביש 10 למשל) ברגע שהטמפ' מגיעה ל 105-110, אני מוריד את הקצב.
(נראה לי יותר בריא ויותר נכון מאשר לנסות ללחוץ מעל 80 קמ"ש).

הכל שאלה של איך טיפלו עד היום ברכב, אבל לא רק.
תזכור שהרכבים לא צעירים, גמעו לא פחות מ 300-400k קמ(לפעמים בידי נהגים שלא יודעים לנהוג, לא בכביש ולא בשטח, נוסעים ב high במקום ב low וכו') רובם מוגבהים ומשופרים(צמיגים 31', פגושים, כננות, גגונים), אז שחיקה בגיר אוטומט כמובן שתהיה ברוב המקרים, השאלה עד כמה.
את זה ניתן לדעת (חלקית) אחרי פירוק אגן שמן גיר ובדיקה, מה שאתה זיו, עשית כבר. 😎

לכן אמרתי לבחור לבדוק ולעקוב איך הרכב מתנהג באופן כללי לפני שקופצים לשינויים/השקעות.

-->