התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה לעניין טעינה במערכת מצברים כפולה



נוה
25-04-21, 17:43
היי ,

אני לקראת שלבי סיום בהתקנת מצבר כפול בדיסקברי 2 שנת 2009 .
רכשתי בקר טעינה - מצרף לינק
https://he.aliexpress.com/item/4000739812794.html?spm=a2g0s.9042311.0.0 .27424c4dBkxVAM

המצבר הראשי הינו מצבר עופרת בוש 95 אמפר .
האם ניתן להתקין את המצבר השני פריקה עמוקה / גל .
או שהמצברים צריכים להיות זהים בסוגם - כמובן שיש להתייחס לבקר שרכשתי בבקשה .

היו מספר דעות בנושא סביב המדורה מעלה זאת כאן כדי לקבל תשובה מקצועית
הטענה היתה ששני המצברים צריכים להיות מאותו סוג { לא אותו אמפר } כי צורת הטעינה שונה ובדרך הזאת המצבר פריקה עמוקה לעולם לא יגיע למצב שהוא מלא ב 100% .

אשמח לעזרתכם לפני רכישת המצבר עצמו

דורון.פ.
25-04-21, 17:53
קודם כל מה שרכשת אינו בקר טעינה - אלא איסולטור רגיש מתח - או במילים אחרות מבודד בין המצברים
הוא מחבר בין שני המצברים כאשר המתח בכניסה שלו (מצבר ראשי) גדול או שווה ל-13.3V (כנראה יש טעינה פעילה)
ומנתק את המצברים במתח של 12.8 (כנראה אין טעינה).
אין בו שום ניהול או בקרה של הטעינה הוא רק מחבר או מנתק מצברים בהתאם מתח הכניסה.
ההמלצה היא לשים שני מצברים זהים במקרה כזה שמשטר הטעינה שלהם זהה שלא תיווצר טעינת יתר או טעינת חסר באחד המצברים.
לא מכיר מספיק את הניואנסים הין מצבר עופרת לפריקה עמוקה אז לא יכול בוודאות לומר מה ההשפעה
אחרים יכולים לבוא ולהמליץ
אני חושב שנאמר פה בעבר
תאוריה שני מצברים זהים
מעשי ראשי עופרת וצרכנים פריקה עמוקה

ד ו ר ו ן
25-04-21, 17:59
היי ,

אני לקראת שלבי סיום בהתקנת מצבר כפול בדיסקברי 2 שנת 2009 .
רכשתי בקר טעינה - מצרף לינק
https://he.aliexpress.com/item/4000739812794.html?spm=a2g0s.9042311.0.0 .27424c4dBkxVAM

המצבר הראשי הינו מצבר עופרת בוש 95 אמפר .
האם ניתן להתקין את המצבר השני פריקה עמוקה / גל .
או שהמצברים צריכים להיות זהים בסוגם - כמובן שיש להתייחס לבקר שרכשתי בבקשה .

היו מספר דעות בנושא סביב המדורה מעלה זאת כאן כדי לקבל תשובה מקצועית
הטענה היתה ששני המצברים צריכים להיות מאותו סוג { לא אותו אמפר } כי צורת הטעינה שונה ובדרך הזאת המצבר פריקה עמוקה לעולם לא יגיע למצב שהוא מלא ב 100% .

לעשות חיפוש באתר.
נושא שנטחן מכל כיוון, עם דוגמאות, אבזור ונסיון של אנשים.
באמת אין מה לפתוח עוד שרשור של אותו הדבר בדיוק.



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

andy.shaked
25-04-21, 19:35
מקווה שבדקת את סוג האלטרנטור שיש לך
אם מדובר באלטרנטור "חכם" אז לא בטוח שתהיה לך טעינה כל הזמן

המדען המטורף

איל מ
25-04-21, 20:06
ואותי דווקא הכי עניין איפה משיגים דיסקו 2 שנת 2009 ;)

ishc
25-04-21, 20:16
סליחה על הבורות. מה זה אלטרנטור חכם?

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

zivo
25-04-21, 20:17
ואותי דווקא הכי עניין איפה משיגים דיסקו 2 שנת 2009 ;)

:-)

andy.shaked
25-04-21, 20:53
סליחה על הבורות. מה זה אלטרנטור חכם?

אלטרנטור שעובד במתח משתנה לא במתח קבוע, והוא תלוי בצרכנים השונים ברכב ובטמפרטורה. יכולים להיות מצבים שהאלטרנטור לא יספק מתח מספיק להפעלת vsr (מפריד מצברים)


המדען המטורף

zivo
25-04-21, 22:30
אלטרנטור שעובד במתח משתנה לא במתח קבוע, והוא תלוי בצרכנים השונים ברכב ובטמפרטורה. יכולים להיות מצבים שהאלטרנטור לא יספק מתח מספיק להפעלת vsr (מפריד מצברים)


המדען המטורף

שים לב מה דורון כתב, ה vsr מתחבר ב 13.3v.
לא מאמין שיש איזה מערכת \ מצב טעינה שלא עובר את זה.

YoavR
25-04-21, 22:58
שים לב מה דורון כתב, ה vsr מתחבר ב 13.3v.
לא מאמין שיש איזה מערכת \ מצב טעינה שלא עובר את זה.
בטח שיש.
מערכת עם אלטרנטור ״חכם״
בדיוק כמו שהמדען כתב

andy.shaked
25-04-21, 23:03
מבלי לגנוב את השרשור, אלטרנטור חכם יכול לרדת גם ל 12.5v אחרי שהוא מזהה שהמצבר הראשי טעון במלואו, ואז גם יכבה את ה vsr .
יש מלא מידע על זה באתרים אוסטרלים, ובכלום מומלץ לא להתקין vsr במערכות רכב עם אלטרנטור כזה ולהתקין במקומו בקר dc-dc

המדען המטורף

zivo
25-04-21, 23:15
מבלי לגנוב את השרשור, אלטרנטור חכם יכול לרדת גם ל 12.5v אחרי שהוא מזהה שהמצבר הראשי טעון במלואו, ואז גם יכבה את ה vsr .
יש מלא מידע על זה באתרים אוסטרלים, ובכלום מומלץ לא להתקין vsr במערכות רכב עם אלטרנטור כזה ולהתקין במקומו בקר dc-dc

המדען המטורף

מבלי להכנס לדיון על ה 12.5 ( לדעתי אתה מבלבל משהו. המתח של מצבר עופרת טעון זה 12.6. בהחלט יכול להיות שברגע שהמצבר טעון, האלטרנטור מפסיק, אבל עדין המתח במערכת יהיה גבוהה מ 12.5),
דבר אחד בטוח - DC2DC, לא מחליף VSR.
אלו שני מוצרים שונים לתפקיד שונה.
הם לא תחליפים ולא דומים.
אתה מוזמן לשלוח קישור לאתר \ דף שזה כתוב, וננסה להתייחס.

andy.shaked
26-04-21, 09:42
רק בגלל שביקשת
תתעלם מהפרסומות , העיקרון די ברור
אם תרצה יש עוד מקורות, חפש בגוגל smart alternator and dual battery systems
https://www.12voltplanet.co.uk/auxiliary-battery-charging-in-vehicles-with-smart-alternators.html
https://www.redarc.com.au/alternator-vs-fixed-alternator


המדען המטורף

דורון.פ.
26-04-21, 10:05
אז אפשר VSR מתכוון - כמו זה
https://www.ebay.com/itm/NEW-12V-Car-Double-Battery-Isolator-Protector-Auto-Dual-Battery-Controller-Smart-/113823688205?hash=item1a806ba60d

נוה
26-04-21, 12:16
תודה על התגובות .

האלטרנטור שלי לא חכם רק משנת 2010 האלטרנטור חכם בדיסקברי

zivo
26-04-21, 12:32
רק בגלל שביקשת
תתעלם מהפרסומות , העיקרון די ברור
אם תרצה יש עוד מקורות, חפש בגוגל smart alternator and dual battery systems
https://www.12voltplanet.co.uk/auxiliary-battery-charging-in-vehicles-with-smart-alternators.html
https://www.redarc.com.au/alternator-vs-fixed-alternator


המדען המטורף

ביקשתי לדעת על סמך מה כתבת את זה-
"יש מלא מידע על זה באתרים אוסטרלים, ובכלום מומלץ לא להתקין vsr במערכות רכב עם אלטרנטור כזה ולהתקין במקומו בקר dc-dc"

כלומר, מה גרם לך לחשוב שניתן להתקין DC2DC במקום VSR?
כאמור, אלו מוצרים שונים ולא תחליפיים.

andy.shaked
26-04-21, 13:06
לא רציתי לחטוף את השרשור, אין לי מושג אם קראת או לא את אחד הקישורים שלי, או אם אתה טוען שזה לא נכון או שאני לא משתמש במינוח הנכון חלילה.
אתה יכול לקרוא בתמונות למה לא להתקין vsr עם אלטרנטור חכםhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210426/91a65689b9ff2cb15751301acc247417.jpg ולמה דווקא כן מטען dc-dc למען הנוחות שלך הדגשתי את הקטע.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210426/82b66a8be9d96b64cf29f87a6f48eb1e.jpg אם טעיתי במשהו אתה יותר ממוזמן להסביר לי את מקור הטעות (רצוי במינוח פשוט )

המדען המטורף

YoavR
26-04-21, 13:14
אתה כותב dc2dc ומתכוון למטען שכבר כולל בתוכו בקר שיודע לנתק את המצבר הראשי.
רכיב dc2dc בלבד לא יודע לעשות את זה ודרוש בנוסף אליו ממסר

andy.shaked
26-04-21, 13:29
כתבתי בקר dc-dc והתכוונתי למטען dc-dc , אם טעיתי במינוח סליחה, בפעם הבאה אסקול את עצמי לבד בכיכר העיר או בפינה נידחת במדבר

המדען המטורף

דורון.פ.
26-04-21, 13:47
לסיכום
אלטרנטור טיפש :
שני מצברי עופרת מספיק VSR
מטען DC2DC - מומלץ גם אז אפשר בקלות לחבר שני מצברים עם כימיות שונות
אלטרנטור חכם -
VSR מתכוונן - אבל אז יש סיכוי שהמצבר השני לא יטען במלואו
או מטען DC2DC - מומלץ - מאותה סיבה למעלה

כמו שאמרתי לא מכיר מספיק משטרי טעינה של מצברים שונים לומר מה הסיכון/בעיות בVSR לבד

למצברי ליתיום הסיפור קצת שונה אבל לא נרחיב פה - יש מספיק שירשורים



כתבתי בקר dc-dc והתכוונתי למטען dc-dc , אם טעיתי במינוח סליחה, בפעם הבאה אסקול את עצמי לבד בכיכר העיר או בפינה נידחת במדבר

המדען המטורף

ואנדי - למה לבד? אני בטוח שתמיד ימצא חבר פורום מכובד שיהיה מוכן לעזור בסקילה במיוחד אם הדרך לפינה הנידחת מעניינת :)

zivo
26-04-21, 15:10
אנדי,
לא סוקלים אף אחד, פשוט בילבלת שני נושאים שונים, שבמקרה הופיעו כשני סעיפים אחד אחרי השני.
המקרה הראשון אמר שיש בעיה ב VSR והשני המליץ (מסיבה אחרת) להתקין DC2DC, ואתה קישרת את שניהם.
אני בסה"כ מנסה לחסוך ממך, ומאחרים שיקראו, את הטעות.
יתרה מזאת, הקישורים ששמת, מעלים נושא שלעולם לא עלה פה- גם אם מצבר הצרכנים שלך זהה למצבר הראשי ( נגיד שניהם AMG), בניגוד למה שנאמר פה, במקרה של אלטרנטור "חכם" לא נכון לחבר אותם "סתם" במקביל.

יש פה שתי בעיות שונות-
1- שליטה מתי מתבצעת טעינה. אנחנו רוצים להבטיח שהמצבר צרכנים נטען רק שיש טעינה (מהאלטרנטור). בד"כ אנחנו קוראים לזה Isolator.
VSR הוא סוג של Isolator מבוסס על רגש מתח.
סוגים אחרים עובדים על פיקוד או ידני.

2- מתח ומשטר הטעינה של המצבר צרכנים- אנחנו רוצים להבטיח שהמצבר צרכנים יטען (כמה שיותר מהר?) לתכולה מלאה. עם אלטרנטור חכם, המתחים ברכב משתנים (ע"מ לחסוך בדלק, המחשב מפעיל את הטעינה לסירוגין, בזמן בלימה). DC2DC דואג להספקת מתח קבועה למצבר צרכנים ( במנותק ממשטר הטעינה של הרכב). מאחר וב DC2DC יש אלקטרוניקה, מאוד קל להוסיף שם יכולות נוספות כמו הגבלת זרם או ניתוק הטעינה מתחת למתח מסוים.
אבל חשוב לזכור שאלו תכונות נוספות, ולא בהכרח קיימות בכל DC2DC.
בקיצור, אלו צרכים שונים, שרק במקרים מיוחדים, ניתן לפתור את בעיית ה Isolator ע"י שימוש ב DC2DC מיוחד.

נוה
26-04-21, 17:48
תודה רבה על המידע הנרחב בנושא .
אך רב המידע דבר על אלטרנטור חכם .

השאלה היתה במידה וקיים אלטרנטור רגיל ולא חכם האם ניתן להשתמש בשני מצברים שונים
ראשי - עופרת ואילו צרכניים מצבר פריקה עמוקה { לא ליתיום }

ד ו ר ו ן
26-04-21, 18:14
בכל העולם/בפורומים בשפות אחרות זה נפוץ, ועובד.
כאן נהנים לסבך/להתפלפל על הדקויות.

הדיון הטכני והלימוד שהציגו מאד מעניין, באמת. לפחות עבורי.

מצד שני, בפרקטיקה, זה עובד.
אז יהיו מי שיגידו שזה לא ממצה 100% של אחד המצברים.
כנראה שהם צודקים. במבחן התוצאה זה עובד.

דורון.פ.
26-04-21, 19:40
אפשרי
כמו שנאמר בתאוריה לא מומלץ בפועל מעשי
עשיתי קצת מחקר
מתחי טעינה:
פריקה עמוקה - ג'ל - מתח טעינה 14.1~14.4
AGM - מתח טעינה של 14.6~14.8V ומתח המתנה של 13.6~13.8
עופרת - מתח טעינה מ 13.3 עד 14.1 תלוי סוללה – יכול להיות גם יותר

כלומר כל עוד לא תחרוג ממתח הטעינה המקסימלי וכנראה אתה לא מכוון ל-AGM אז אתה בטווח בטוח
זה יעבוד אולי לא תגיע לטעינה מלאה של מצבר הצרכנים ולא תנצל אותו במלואו אבל זה יעבוד לדעתי כמו שעובד להרבה אנשים באופן מעשי

מה עושות רוב ההסדנאות בארץ? ניחוש שלי מצבר פריקה עמוקה ואיסולטור זה או אחר

מה שכן בדרך כלל (ממה שראיתי) ממליצים להשתמש במטען DC2DC שיש בתוכו איסולטור שבעצם פותר את בעיית הבדלי הכימייה ומשטרי הטעינה בין המצברים.

ד ו ר ו ן
26-04-21, 21:02
כלומר כל עוד לא תחרוג ממתח הטעינה המקסימלי וכנראה אתה לא מכוון ל-AGM אז אתה בטווח בטוח
זה יעבוד אולי לא תגיע לטעינה מלאה של מצבר הצרכנים ולא תנצל אותו במלואו אבל זה יעבוד לדעתי כמו שעובד להרבה אנשים באופן מעשי

אני עם שילוב של עופרת ראשי ו- AGM צרכנים קצת מעל חצי שנה, עם כמה טיולים בשימוש מקרר, תאורת לד ומשאבת מים.
כולל כמה חניונים ארוכים של מעל יום בלי הנעה וטעינה ע״י פאנל סולארי.

מעבר להרגשת ״נעים בעורף של הראש״ לדעת שיש מצבר שאמור להיות יותר גיבור מהמצבר עופרת שהוחלף, וואלה לא רואה בינתיים שום הבדל.

זה פשוט עובד.
ככ פשוט שזה משעמם ומפחית לי את התירוץ להתקין אופטימה צהוב.

דורון.פ.
26-04-21, 21:46
סבבה
מה מתח הטעינה אצלך?
ואיך המצברים מחוברים? מעניין אותי לדעת אם חלק מההנחה שלי נכונה.

ד ו ר ו ן
26-04-21, 22:08
אלטרנטור ״טיפש״, מתח טעינה 13.8-14.2

חיבור במקביל אחרי סוויץ דרך מבודד מצברים PAC200, כבלי רתכת.

נוה
27-04-21, 15:35
תודה חברים

התקבלה החלטה הולך על מצבר עופרת רגיל כמצבר נוסף { אביזרים } כרגע משיקולי תקציב .
יש שנתיים 24 חודש אחריות .

בסיום ההתקנה אדווח איך המערכת מתפקדת

andy.shaked
27-04-21, 16:02
בהצלחה, מחכים לפוסט עם תמונות, תהליך התקנה ומסקנות

המדען המטורף

אסף ד.
30-04-21, 15:38
אצלי התקנתי את המוצר הבא:
https://www.ctek.com/uk/products/leisure-sport/smartpass-120
https://www.ctek.com/uk/products/leisure-sport/d250se

שילוב של שני החמודים האלו נותן פיתרון מעולה.

מוצר זהה של יצרן אחר REDARC עובד על אותו עיקרון אבל הרבה יותר יקר.

לינק לעיקרון הפעולה של ה - CTEK
https://youtu.be/aN6oF-wj9XQ

https://youtu.be/TjqcOAjT4W4

-->