PDA

צפייה בגרסה מלאה : ...ובינתיים באיחוד האירופי...



asafk
25-04-21, 23:14
ובכן.. חדשות לא טובות לחובבי הרכב באירופה.
מתחילת השנה תקנות חדשות שמחלחלות לכל מדינות האיחוד תוך זמן קצר יאומצו בכל אירופה.
אני אציין מראש שהמקור הוא פורומי רכב אספנות אירופאיים שונים ואין לי כרגע סימוכין מעבר למה שהחברים מספרים.
(אם מישהו מוצא משהו - שיגיד).
אז ככה - רכבי האספנות (30 שנה ומעלה) עברו לטסט פעם בשנתיים - בדיקה טכנית דומה למה שמקובל אצלנו, ורכב עתיק (מעל 50 שנה) פעם ב5 שנים.
אבל.....
אסור שום שינוי. בכלל. הרכב חייב להיות סטוק.
כלומר תשכחו מכל רכבי האספנות המשופרים בסגנון אירופאי. הם לא עוברים טסט. מקפידים שם- מעידים החברים - על קלה כחמורה.
וזה לא בוחן ישראלי.... שם הבוחנים הם אנשי מקצוע שיודעים לזהות מה מקורי ומה לא - בלי ניחושים. וגם מעכרים אין ברוב מדינות האיחוד.....
כאמור - זה מחברים בפורומים השונים. הם מבואסים תחת. מצד שני מתחילים למכור שם בפאניקה רכבים משופרים במחירי ריצפה רגע לפני הפסילה בטסט. הזדמנות לאוכלי נבלות לבנטינים.
ומי שחושש שמשרד התחבורה הישראלי יאמץ את התקנות החדשות האלו - אין מה לדאוג. הפעם אירופה יישרה קו עם ישראל. אבל לפחות הם עושים את זה כמו שצריך.
(זה הזמן להיזכר בבדיחה עם הגיהנום הישראלי)

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

boaz avrahami
25-04-21, 23:54
אז בקרוב גם אצלנו טסט אספנות פעם בשנתיים או שלוקחים רק את הגזירות כאן?

ymandel
26-04-21, 01:33
רכב אספנות בשוויץ חייב להיות מושלם, בד"כ גם בצבע המקורי...
מכיר אישית רכב שנפסל כי הבוחן החליט שהרכב מקורי אבל הצבע לא במצב מספיק טוב.

boaz avrahami
26-04-21, 06:38
אני מדמיין את ברלי נכנס לטסט בשוויץ

איל מ
26-04-21, 07:02
אני מדמיין את ברלי נכנס לטסט בשוויץ

לדעתי דווקא שם הוא יהיה מבסוט. הוא יוכל להוסיף לארסנל המחמאות שהוא מחלק גם את נשק יום הדין של כל פולני המכבד את עצמו: "אנטישמים"
;)

נמרוד
26-04-21, 07:20
אני מדמייין את ברלי נכנס לטוסט עם שוויצרית.

דרור ברלי
26-04-21, 07:48
עכשיו 26 באפריל ולא ה-1 אפריל, אבל כבר קשה לי להחליט מתי אסף מותח אותנו ומתי לא.
בכל מקרה, שום דבר שקורה באירופה היפה כבר לא מפתיע אותי.

אירופה, ערש הולדת המכונית, הולכת והופכת כבר כמה שנים למובילה ולנושאת דגל בתהליך החיסול בכל מחיר של המכונית ושל התרבות המוטורית.


אנטישמיות. כשמדברים על אירופה, תמיד מגיעים בסוף לאנטישמיות.
אנחנו אוהבים לגחך על זה, אבל הקטע של האירופאים עם האנטישמיות, מה לעשות, אפעס.... הוא נכון ואמיתי. עובר אצלם בגנים, ב-DNA. מה שנקרא "הוכח מעשית". ו"מנסיון". כל מי שעוד יש לו סבא/סבתא שניצלו משם, כל מי שלפני הקורונה היה נוסע לשם באופן תדיר ונמצא באינטראקציה איתם, יודע שזה אמיתי. נתקלים בזה שם בלי סוף.

דרור ברלי
26-04-21, 08:06
וגם מעכרים אין ברוב מדינות האיחוד.....

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk



ובלי קשר אם הסיפור הזה אמיתי או לא...

כלל אצבע של האופי האנושי אומר שה"מאכער" צץ היכן שהוא נדרש.

גם אני חושב שחוקים, תקנות וסדר אכן נדרשים לקיומה של חברה אנושית תקינה ובריאה. אבל. וזה אבל גדול.....
היכן שהמערכת נגועה בבירוקרטיה, או בתקנות, חוקים וגזירות מיותרים שנועדו לפגוע במגזרים מסוימים בציבור ולהצר את צעדיהם, המאכער הוא סוג של פתרון. נכון, זו שחיתות, אבל מי אמר שאירופה נקייה משחיתות?.......

הפוליטיקאים שם מושחתים כמו אצלנו. כמו בכל מקום. כי פוליטיקאי בהגדרתו הוא מושחת.
בגרמניה למשל, הכל מנומס ומאופק, מתחת לשולחן. באיטליה זה פומבי ומוחצן, כמו אצלנו.
ומי מבין הפוליטיקאים שאינו מוגדר כמושחת, זה רק כי לא נתפס עדיין.
יש לי שם כמה חברים וקולגות מהתחום המוטורי שאנחנו בקשר ומספרים שאין שום חדש תחת השמש.
חבר וקולגה גרמני שמספר על הקנצלרית לשעבר, סמן ימני לצניעות ולטוהר מידות, שהיא מגדולי המושחתים שגרפה הון רב בשוחד.
חבר וקולגה אחר, מאוסטריה, שנגוע כמונו בחיידק המוטורי של מכוניות ישנות ושיפורים, מספר שככל שמתרבות הגזירות ומתקשחות התקנות, כך עולה ופורחת תרבות המאעכרים גם שם.

אז תתעודדו - כנראה שהמושג "אור לגויים" עדיין שריר וקיים.
אולי משרד התחבורע הישראלי, פקידוניו והצרה העומדת בראשו, הם-הם המגדלור המאיר שאירופה האנטישמית נושאת אליו את עיניה.

ככל שיתרבו שם הגזירות, התקנות והחוקים, כך יתרבו גם המאכערים. מי יודע? אולי בסוף הם יהיו כמעט כמונו.

avikkllk
26-04-21, 08:15
אני לא יודע על מה אתם מדברים..אני הייתי באירופה כמה פעמים,אנשים שם גרועים מהישראלים פי כמה..

איך אבא שלי קורא לבריטים?..המרוקאים של אירופה..ואבא שלי מרוקאי הוא יודע מה הוא מדבר


Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
26-04-21, 08:19
אני לא יודע על מה אתם מדברים..אני הייתי באירופה כמה פעמים,אנשים שם גרועים מהישראלים פי כמה..

איך אבא שלי קורא לבריטים?..המרוקאים של אירופה..ואבא שלי מרוקאי הוא יודע מה הוא מדבר


Sent from my iPhone using Tapatalk



טוענים שדווקא הרומנים הם "המרוקאים של האשכנזים"....

nirs
26-04-21, 09:26
טוענים שדווקא הרומנים הם "המרוקאים של האשכנזים"....

יש כאלו שטוענים ש- ״רומנים זו לא עדה, זה מקצוע...״
[emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk

ymandel
26-04-21, 10:59
בשוויץ אין מאכערים, אבל "עדיף" לתת למוסך להעביר את הטסט.
הבוחנים בד"כ חביבים ומקצועיים, אבל הבדיקה רצינית.
כשהראתי לבוחן תמונה של הדיפנדר, הוא הסביר לי בחיוך רחב שאולי הרכב חוקי בגרמניה אבל בשוויץ לא יעבור בשום מקרה ללא הרבה שינויים, לדוגמא: פנסי ערפל גדולים מקוריים...

אומי5
26-04-21, 16:10
עכשיו אני מבין למה הבריטים עשו ברקזיט....

נמרוד
26-04-21, 16:16
תוחזר האימפריה העותומאנית!

ד ו ר ו ן
26-04-21, 16:21
תוחזר האימפריה העותומאנית!

מתי הלכה?

מוטי ג.
26-04-21, 19:45
אז בשנות ה 40 של המאה הקודמת היהודים נרדפו באירופה כי הם שלטו בבנקים ובמסחר, אז בשנות ה40 של המאה הנוכחית הם יירדפו כי הם יהיו המעכרים של הרכבי אספנות שם?

דרור ברלי
26-04-21, 19:56
החזרת המנדט הבריטי לא תהיה כזו רעה.
תהיה תרבות מוטורית.

איל מ
26-04-21, 20:03
אני נגד.
אני ממש חלוד בקפא"פ.
ואין סיכוי שאני שותה ארל גריי עם סקונס אחה"צ.

ymandel
26-04-21, 20:09
צחוק צחוק, בציריך יש מאכער יהודי, ממש מהספר!

מוטי ג.
26-04-21, 20:18
החבר'ה שאני עבדתי מולם (וקצת אצלם) בשוויץ אמרו לי שאת הקומבינות עושים מעבר לגבול בפולין.
נוסעים לסופש, חוזרים עם אוטו משופץ /אחר.

דרור ברלי
26-04-21, 20:43
החבר'ה שאני עבדתי מולם (וקצת אצלם) בשוויץ אמרו לי שאת הקומבינות עושים מעבר לגבול בפולין.
נוסעים לסופש, חוזרים עם אוטו משופץ /אחר.


פולין היא לא מעבר לגבול בשוייץ.
היא מעבר לגבול בגרמניה.

המשוטט
26-04-21, 20:50
הלו
לא לגנוב את הבדיחות שלנו ....

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

נמרוד
26-04-21, 22:38
פולין היא לא מעבר לגבול בשוייץ.
היא מעבר לגבול בגרמניה.יש פה כאלו שפולין צועקת עליהם מעבר לגבול של הדלת.

Oren Kipnis
26-04-21, 22:55
אני יודע על הקשחה של כל מני תקנות במדינות אירופה, בעיקר עם התאמה לשנתון. המכונית לא חייבת להיות סטוק, אבל כל האבזור חייב להתאים לתקופה/שנתון של המכונית.

ישנם מקרים בהם כן מאפשרים שינויים למרות הרישום כאספנות, אך כאן מדובר במקרים מוגדרים מאוד.

עד כאן מה שאני יודע מגרמניה.

בבריטניה ישנה הקשחה מטורפת בכל הקשור לרישוי קמפרים החל מהשנה שעברה.

דרור ברלי
27-04-21, 08:25
יש פה כאלו שפולין צועקת עליהם מעבר לגבול של הדלת.


איזה דלת? פולין צורחת ומלאה בטענות כאן מאחורי הכתף.




וברצינות? הלוואי עלינו תרבות מוטורית כמו שיש היום בפולין.

im_ri
30-10-22, 20:38
יש עדכונים לגבי ספרד, לא יודע אם אלה הנחיות שיהיו תקפות לכל האיחוד.

בינואר הולכות להיכנס תקנות חדשות לגבי רכבי אספנות.
התקנות האלה מפרידות בין רכבים שיובאו לספרד לבין רכבים שנמכרו בספרד במקור.
הן מנוסחות בסגנון של "רכב שמלאו לו 30 שנים בספרד".
השינוי הגדול ביותר הוא שהולכים לאשר שינויים ברכב (כלומר, לא להיות סטוק). כל השינויים שאושרו במשך השנים בצורה חוקית יוכלו לעבור עם הרכב למעמד אספנות (אופטימיות לגבי זה שאוכל להעביר את קמפר-וואן לאספנות (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/118119)).
רכב מיובא לספרד יצטרך לעמוד בבדיקת המעבדה של רכב סטוק ככל שניתן (כמו במקרה של הטנדר (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/84258/page24)).
תיקון נוסף הוא שהולכים גם להחריג את רכבי האספנות מתקנות הזיהום שמגבילות רכבים מזהמים בתוך ברצלונה (ימים ב-ו, 7 עד 20) - לצערי כאן מדובר על החרגה לרכב אספנות שמלאו לו 30 שנים בספרד (לא הטנדר.. אולי הוואן).

עוד כמה נתונים מהשרשור של הטנדר:
גיל 30-40 הרכב עובר טסט בכל שנתיים (אין כאן אישור מוסך, רק טסט רגיל) - תקף לגיל הרכב ולא לפי מועד הייבוא לספרד.
מגיל 40-45 בכל שלוש שנים ומעל גיל 45 בכל ארבע.
יש הגבלות דומות לארץ לגבי מטען ושימוש מסחרי ברכב אך אין הגבלות על נסיעה בשעות הבוקר.
פוליסות הביטוח של רכבי אספנות עולות בין 70-115 יורו לשנה (זה נקרא גימל אבל כולל פגיעה ברכוש או אדם ומכסה כל נהג מעל גיל 25 עם כיסוי גרירה ושמשות בכל אירופה).
רוב הפוליסות מגבילות ל5,000 או 10,000 ק"מ בשנה ודורשות שהרכב יחנה בחניון סגור (נראה לי רלוונטי יותר לכיסוי של ביטוח מקיף).
ברוב הערים, וגם בברצלונה, רכב אספנות פטור מתשלום אגרת רישוי.

boaz avrahami
30-10-22, 22:39
בדיוק כמו בארץ [emoji23]

רכב רגיל עושה טסט שנתי?

im_ri
30-10-22, 22:46
בדיוק כמו בארץ [emoji23]

רכב רגיל עושה טסט שנתי?

רכב רגיל ישן עושה טסט שנתי.
אפשר להעביר רכבים בין קטגוריות, הוואן שלי לדוגמא מוגדר כרב פרטי-מגורים וככה הוא עושה כל שנה ולא פעמיים בשנה כמו שעושה רכב מסחרי ישן.

עפר ג
31-10-22, 06:44
מה עושה אירופאי שמטייל עם הרכב שלו מעבר לתקופת הטסט? עד כמה שאני יודע אין בארץ פיתרון לזה. אם יש אשמח לשמוע. אני מתכנן טיול ארוך עוד שנתיים (אישאללה) ולא מצאתי פיתרון לסוגיה הזאת. עובר השנה לשני טסטים.

Sent from my V10 using Tapatalk

דרור ברלי
31-10-22, 10:38
איך באמת זה מתחלק?

איזה רכב עושה טסט פעם בשנתיים/שנה?
איזה רכב עושה פעם בחצי שנה? רק מסחרי ישן?

יש הגדרה ל"מיושן" כמו אצלנו (20 שנה)?

סטטוס "אספנות/היסטורי" הוא לבחירת הבעלים כמו אצלנו? הסטטוס הפיך?... (אצלנו לא הפיך. עברת ל"אספנות", זה יישאר ככה)

im_ri
31-10-22, 10:57
מה עושה אירופאי שמטייל עם הרכב שלו מעבר לתקופת הטסט? עד כמה שאני יודע אין בארץ פיתרון לזה. אם יש אשמח לשמוע. אני מתכנן טיול ארוך עוד שנתיים (אישאללה) ולא מצאתי פיתרון לסוגיה הזאת. עובר השנה לשני טסטים.

Sent from my V10 using Tapatalk

עד כמה שגם אני יודע אין לזה פתרון.

im_ri
31-10-22, 12:38
איך באמת זה מתחלק?

איזה רכב עושה טסט פעם בשנתיים/שנה?
איזה רכב עושה פעם בחצי שנה? רק מסחרי ישן?

יש הגדרה ל"מיושן" כמו אצלנו (20 שנה)?

סטטוס "אספנות/היסטורי" הוא לבחירת הבעלים כמו אצלנו? הסטטוס הפיך?... (אצלנו לא הפיך. עברת ל"אספנות", זה יישאר ככה)

אין הגדרה לרכב מיושן אבל תדירות הטסטים משתנה (אין אישור בלמים במוסך אחר לדג').

רכבים פרטיים:
4 שנים ראשונות פטור מטסט.
4-10 כל שנתיים
מעל 10 - כל שנה.

מסחרי עד 3.5 טון:
שנתיים ראשונות פטור.
2-6 כל שנתיים
6-10 כל שנה
מעל 10 - כל חצי שנה.

נגרר עד 750 ק"ג:
לא עובר טסט ונוסע עם הלוחית רישוי של הגורר ומכוסה ע"י הרכב הגורר.

מעל 750:
6 שנים ראשונות פטור.
אחרי זה כל שנתיים.

הסטטוס הוא לבחירת הבעלים. עד לא מזמן מעל 25 שנים, ועכשיו מעל 30 שנה.
ייבוא של רכב ישן שלא עומד בתקנות זיהום (לא סגור על השנה) יכול להיות רק כרכב אספנות.
לא בטוח לגבי אם ניתן לבטל את האספנות, אבל נראה לי שכן. בשום מקום לא כתוב שזה הליך חדש כיווני ואתה עדיין נשאר עם הלוחית הישנה. לרכב אפסנות יש שתי מספרי רישוי, אחד אספנות שמתחיל באות H, והלוחית המקורית שלו. הטנדר לדוגמא קיבל גם מספר רישוי של רכב חדש כי לא היה לו מספר רישוי ישן.
אפשר לבחור עם איזה לוחית לנסוע, אם אתה נוסע עם הלוחית שלא מתחילה ב H צריך לשים מדבקה עם האותיות VH בנוסף ללוחית.
הרבה אנשים מעדיפים לנסוע עם הלוחית המקורית כי זו שמראה על הוותק האמיתי (כמו 5 ספרות בארץ) והלוחיות הישנות מתחילות באות שממנה הגיע הרכב במקור (הוואן מתחיל ב M למדריד). ואנשים מחפשים רכבים עם לוחיות של מקומות שהם אוהבים או גדלו בהם.

עד כן פינתנו, השטויות שאני יודע.

דרור ברלי
31-10-22, 16:04
בקיצור, לכל מי שעשה מזה דאחקות - היינו מתים שיהיה ככה אצלנו.
מצד שני, הבדיקה בטסט אמיתית ומקצועית ואין קומבינות (או שיש, מי יודע...)

מה סד"ג של אגרת רישוי?
ביטוח חובה?

im_ri
31-10-22, 16:41
הבדיקה בטסט נראת מקצועית. אני חושב שההבדל העיקרי הוא שבסיום הטסט יוצא דוח ליקויים אבל לא כל ליקוי מכשיל.
יש תקלות קלות ותקלות חמורות. כבר כמה פעמים יצאתי עם הערות על נזילות שמן, הפרשים בין הבלמים וכאלה. יש איזה טולרנס שלא מכשיל.
ובכלל נחמד שיש תהליך מסודר לאשר דברים (אם תשאלו את החברים הספרדים הם יגידו שזה שוחד ואין סיבה שמישהו יצטרך לחתום על הגבהה או שינוי מידת צמיגים...).

חבר בדיוק סיים לאשר שינויים ב L300 שלו. הגבהה, בניית סרן אחורי עם בלמי דיסק, שדרוג קליפר קידמי והתקנת שנורקל.
אחת הבדיקות שעשה לו המהנדס שחותם על השינויים (לפני הטסט, לא קשור למכון או למשרד הרישוי) הייתה של שדה הראייה (השנורקל ב L300 על דופן הרכב ונמצא בשדה הראייה של המראה האחורית) וחייבו אותו להתקין מראות גדולות יותר.
התקינו את המכשיר הזה שמאיר בלייזר לכל הכיוונים כדי למצוא שטחים מתים. כשאני התקנתי את השנורקל לפני כמה שנים לא עברתי את הבדיקה הזו, לא ברור אם המהנדס חיפף או שזה משהו חדש.

140862140863


אין כאן אגרת רישוי, יש איזה מס שנתי לעירייה והמחיר משתנה בין העיריות. רובן נותנות פטור כשהרכב מגיע לגיל 20. בערים הגדולות זה הפוך.
בברצלונה, שהיא העיר הכי מחמירה, אני משלם עם הוואן (כמו רכב פרטי ישן):
טסט: 40 יורו.
המקבילה לאגרת רישוי : 140 יורו לשנה.
מס רכב מזהם (רק בברצלונה, רק לדיזל ישן ותלוי נפח מנוע): 150 יורו.
ביטוח עם צד ג': 250 יורו.

עם הטנדר (אספנות):
טסט: 40 יורו (כל שנתיים או שלוש).
אגרת רישוי - פטור.
מס רכב מזהם - פטור.
ביטוח עם צד ג - 100 יורו (כל נהג מוגבל ל 10,000 ק"מ בשנה).

הביטוחים כוללים גרירה, שמשות, מלונות ומוניות. אם אתה במרחק מסויים מהכתובת שלך, משלמים לך על ההגעה הבייתה ואם יש צורך במלון. בדיוק לפני יומיים, חבר נתקע עם L300 שהתחממה. הגרר הגיע תוך שעה ויחד איתו מונית למלון קרוב. והכיסוי הזה תופס בכל אירופה. אותי זה מאוד הרשים.

לגבי מאעכרים וחברים של הבוחן. יש בכל מקום. עד עכשיו לא הרגשתי שאני צריך כי יש מסלול חוקי במחיר סביר שמאפשר להכניס לא מעט שינויים.
יש גם קטגוריות נוספות של רכבי ראלי ותחרויות שמאפשר שיפורים משוגעים אבל מותר לנסוע על הכביש רק בדרך לתחרות וחזרה ממנה, אני פחות מכיר את ההגבלות שלהם. ספורט מוטורי זה חלק מאוד מהותי מהתרבות. ג'יפים, אופנועים מכל הסוגים, תחרויות וטיולים.

עוד משהו מאוד שונה מהארץ... כל קבוצה של מעל חמישה רכבים (או שלושה.. לא זוכר) דורש אישור מסלול וביטוח מיוחד (שעולה כמה גרושים). יצאתם עם עוד 4 חברים לפירינאיים? צריך לשלוח את הטופס, לדווח על המסלול ולשלם על הביטוח של קבוצה. אומרים שיש לזה אכיפה, אישית לא נתקלתי.

דרור ברלי
31-10-22, 17:16
אני סתם משתעשע עכשיו בתרגום לשקלים כדי להשוות למה שקורה בישראל



טסט: 40 יורו. = 140 שקל. אגרת בדיקה בישראל = 96 שקל (לפני הכשלות). יתרון ראשון לישראל....

המקבילה לאגרת רישוי : 140 יורו לשנה. = 490 שקל. בישראל לפחות כפול ומשתנה כלפי מעלה בהתאם ל"קבוצות רישוי". הפוקוס שלי בת 13 תיכף ועולה כ-1250 שקל לשנה, הסופה תיכף בת 28 ומשלמת כ-1400 לשנה. יש גם מכוניות שמשלמות 4000 ויותר..... זהו, היתרון עבר לספרד ובגדול.

מס רכב מזהם (רק בברצלונה, רק לדיזל ישן ותלוי נפח מנוע): 150 יורו. = 525 שקל. עדיין אין אצלנו דבר כזה. ישראל מצמצמת.... אבל זה יגיע ובקרוב מאוד. מידיעה, לא מניחוש.

ביטוח עם צד ג': 250 יורו. = 875 שקל. רק חובה אצלנו כבר כמעט כפול גם לרכב הכי קטן. לפני צד ג'. בעצם גם רק צד ג' אצלנו כבר יקר יותר. ספרד מגדילה את הפער

עם הטנדר (אספנות):
טסט: 40 יורו (כל שנתיים או שלוש). 140 שקל
אגרת רישוי - פטור.
מס רכב מזהם - פטור.
ביטוח עם צד ג - 100 יורו (כל נהג מוגבל ל 10,000 ק"מ בשנה). 350 שקל. ביטוח לרכב אספנות אצלנו יקר הרבה יותר. אין הגבלת ק"מ, יש הגבלת שעות נסיעה באמצ"ש. היתרון הספרדי הולך וגדל.

הביטוחים כוללים גרירה, שמשות, מלונות ומוניות. אם אתה במרחק מסויים מהכתובת שלך, משלמים לך על ההגעה הבייתה ואם יש צורך במלון. בדיוק לפני יומיים, חבר נתקע עם L300 שהתחממה. הגרר הגיע תוך שעה ויחד איתו מונית למלון קרוב. והכיסוי הזה תופס בכל אירופה. אותי זה מאוד הרשים. בישראל רק תחלום על דבר כזה. תיתקע בנגב, איכשהו יחלצו אותך לכביש קרוב ובהנחה שתהיה קליטה, לגרר ייקח 5 שעות להגיע (ככה זה היה בשני מקרים עוקבים שנתקלתי בהם). ותחשוב את מי להקפיץ כדי שייקח אותך הביתה...

לגבי מאעכרים וחברים של הבוחן. יש בכל מקום. עד עכשיו לא הרגשתי שאני צריך כי יש מסלול חוקי במחיר סביר שמאפשר להכניס לא מעט שינויים. כאן אסור לשנות שום כלום חוץ מהגבהה מינימלית ברכבי שטח.

יש גם קטגוריות נוספות של רכבי ראלי ותחרויות שמאפשר שיפורים משוגעים אבל מותר לנסוע על הכביש רק בדרך לתחרות וחזרה ממנה, אני פחות מכיר את ההגבלות שלהם. ספורט מוטורי זה חלק מאוד מהותי מהתרבות. ג'יפים, אופנועים מכל הסוגים, תחרויות וטיולים. כאן "ספורט" זה רק משהו שמעורב בו כדור כלשהו. ספורט מוטורי הוא משהו שהמדינה עשתה טובה והתירה רק אחרי 60 שנה..... ועד עכשיו מתייחסים לזה כמו לצרעת. אסור לרכב תחרותי לנסוע על כביש בכלל. רק על נגרר. בתכל'ס גם להתאמן אסור, כי אתה לא מבוטח אם זה לא יום התחרות. למי שמתאמן על מסלול סגור בפצאל/ערד/מוטורסיטי או מסלולי המוטוקרוס אולי אין בעיה, אבל רכבי ראלי-רייד?.... הם לא נוסעים על מסלול סגור.

עוד משהו מאוד שונה מהארץ... כל קבוצה של מעל חמישה רכבים (או שלושה.. לא זוכר) דורש אישור מסלול וביטוח מיוחד (שעולה כמה גרושים). יצאתם עם עוד 4 חברים לפירינאיים? צריך לשלוח את הטופס, לדווח על המסלול ולשלם על הביטוח של קבוצה. אומרים שיש לזה אכיפה, אישית לא נתקלתי.

סה"כ גם אחרי ההחמרות, כל העסק הרבה יותר זול מאצלנו, הרבה יותר ליברלי ופחות בלבולי מוח.
טסט לרכב ישן רק פעם בשנה ולא כל חצי שנה וגם אם הטסט עצמו קפדני יותר, הוא כנראה הרבה יותר ענייני ואתה לא בתחושה שמחפשים לזמבר אותך רק כי העזת להיות בעלים של רכב שטח/ספורט/"מיוחד" כלשהו.

שלא לדבר על רכב אספנות שמניחים לו לנפשו ל-3 או 4 שנים...
הם עושים יותר תאונות ממכוניות רגילות?... לא. מה שמוכיח שכל סיפור הטסטים אצלנו הוא רק כדי להתעמר בציבור ו"לייצר כלכלה" שמפרנסת מכונים, בוחנים, מוסכים, מאכערים, יבואנים, מיסים, מה לא.... הכל לצורך אחד: לקחת מהאזרח כסף. והרבה.



מצד שני, לקבל אישור כדי לצאת לטיול?....?! וואו, איך הייתי מקלל אם זה היה ככה אצלנו.
אבל מכיוון שישראל מנסה ליישר קו עם ההגבלות של אירופה (רק לא עם ההקלות...), סביר ביותר שזה יגיע גם לכאן, כמובן יעלה הרבה יותר ועם החמרות למיניהן....

im_ri
31-10-22, 19:02
תוסיף לחישובים שלך:
1- הישראלי הממוצע מרוויח 30-40% יותר מהספרדי.
2- בספרד לא נשאר הרבה שטח אמיתי לנסוע בו. עם כמה שזה נשמע מוזר אני מוצא את זה הרבה יותר קל להתנתק בדרום ישראל מאשר בספרד שכל שניה נכנסים לשטח חקלאי או כפר (קטן וקסום ככל שיהיה). עם הזמן עוד ועוד דרכים נסגרות לכלי רכב ושאר אירופה יותר מחמירה.

כל מקום עם היתרונות/החסרונות שלו. לא נראה לי שצריך לחפש מנצח.

- - - Updated - - -

נראה לי שהעתיד של חובבי ג'יפים וטיולים הוא לא בישראל ולא באירופה..
יותר בכיוון אפריקה/דרום אמריקה/ואיפה שהדרכון יכניס אותנו באסיה.

דרור ברלי
01-11-22, 09:00
תוסיף לחישובים שלך:
1- הישראלי הממוצע מרוויח 30-40% יותר מהספרדי.
2- בספרד לא נשאר הרבה שטח אמיתי לנסוע בו. עם כמה שזה נשמע מוזר אני מוצא את זה הרבה יותר קל להתנתק בדרום ישראל מאשר בספרד שכל שניה נכנסים לשטח חקלאי או כפר (קטן וקסום ככל שיהיה). עם הזמן עוד ועוד דרכים נסגרות לכלי רכב ושאר אירופה יותר מחמירה.

כל מקום עם היתרונות/החסרונות שלו. לא נראה לי שצריך לחפש מנצח.

- - - Updated - - -

נראה לי שהעתיד של חובבי ג'יפים וטיולים הוא לא בישראל ולא באירופה..
יותר בכיוון אפריקה/דרום אמריקה/ואיפה שהדרכון יכניס אותנו באסיה.



השוויתי כי קצת יותר אחורה בשרשור ניסו להתגרות בי בסגנון " הנה, גם בספרד זה ככה".

אז לא רק בספרד. בכל מדינה יש רגולציות. רק הרגשתי צורך לפרק את זה ולהשוות כדי שנבין כמה אנחנו נדפקים. טסט לרכב לא חדש אחת לשנה - שנתיים - שלוש - ועד ארבע שנים במקום כל חצי שנה?.... מי שעדיין לא הפנים כמה הדבר המרושע והמיותר הזה הוא סנקציה והתעללות מצד המדינה באזרחיה, כנראה באמת חי בללהלנד.

אני לא יודע כמה מרויח "הישראלי הממוצע" כי נורא קשה לי למצוא אותו, את הממוצע הזה. אני מכיר בעיקר המון אנשים שמרויחים הרבה פחות מהממוצע ועוד לא מעט אנשים שמרויחים הרבה מעל לממוצע, ואני לא רק מניח שאם ניקח אותם ונזרוק אותם בספרד הפער הזה יישמר, אלא שגם (לא בדקתי, מבוסס על מה שאני זוכר מספרד לפני ארבע-חמש שנים) כוח הקניה של הכסף קצת יותר גדול מאצלנו. וזה מבלי לבדוק מולך כמה משלמים שכר דירה וכמה עולה קרטון חלב או כיכר לחם או קילו בשר או קילו עגבניות או ארגז קולה-זירו.

לגבי כמה שטח אמיתי נשאר ואירופה שמחמירה הרבה יותר - לא הייתי ממהר להתנחם בחופש היחסי שישראל מאפשרת בנסיעה בשטח כי בשנים האחרונות נשמעים כאן יותר ויותר קולות לסגור את השטח בפני כלי רכב וזה רק עניין של זמן עד שזה יקרה - גם כי ישראל ממהרת לחקות/להעתיק את הרגולציה הנהוגה באירופה (כלומר רק את ההחמרות שלה, לא חלילה את ההקלות, כן?....)



יאללה. הולך להצביע.

im_ri
09-11-22, 13:15
סטטוס "אספנות/היסטורי" הוא לבחירת הבעלים כמו אצלנו? הסטטוס הפיך?

נראה שאין הגבלה ואפשר להחזיר את הרכב לסטטוס הרגיל.
אף אחד לא מכיר הגבלה אך מצד שני גם לא מכיר מישהו שעשה את זה.

Oren Kipnis
10-11-22, 00:49
קצת ממה שלמדתי על המצב בבריטניה מנסיון עם הקמפר שלי.

בכל הקשור לשיפורים, כמעט גן עדן. ברשיון הרכב לא רושמים מידות צמיגים, הגבהות, שנורקלים ועוד כל מיני שטויות. מנגד, חשוב מאוד לעדכן את הביטוח...אחרת אין כיסוי.

כמו בכל מקום נורמלי, יש הפרדה מוחלטת בין אגרת הרישוי לביצוע הבדיקה בפועל.

לא יודע כמה שנים ראשונות ללא בדיקה, אבל עובר לבדיקה אחת לשנה.

בגיל 40 (על פי תאריך ייצור או רישוי ראשוני) ניתן לבקש מעמד "רכב היסטורי". על לקבל את המעמד, כלי הרכב צריך להיות קרוב למקוריות. הרבה שינויים לא יפגעו במעמד, אבל יותר שינויים כן יפגעו. מאותו רגע, אין תשלום אגרת רישוי, למרות שחובה לבצע את התהליך. הכל במחשב ופשוט מסיימים את התהליך עם סכום אפס. גם הבדיקה הטכנית לא חובה יותר, אולם רוב בעלי המכוניות כולל אלו המטפלים ומשפצים לבד ממשיכים לבוא לבדיקה, שפשוט אינה רשמית. רכב במעמד היסטורי שנעצר לבדיקה ונמצא לקוי...לא מקנא בבעלים ! בחלק מאזורי אוויר נקי, כלים אלו פטורים מההגבלות.

-->