PDA

צפייה בגרסה מלאה : ג'יפ חדש או משומש



מיקי מ
26-04-21, 09:37
שלום לכולם.
חדש בנושא, לא ממש מבין , ואשמח לתגובות :).
אני מעוניין לקנות גיפ, וההתלבטות היא בין פאגרו קצר 2016-2017. או לנד קרוזר קצר חדש.
השימוש יהיה יום יומי ( 25000 ק"מ בשנה), ורצון להתחיל לטייל קצת.
אנחנו זוג+2 ( 3.5 ו 7). מבחינת מקום, אחסון וכו.... יש לנו רכב נוסף ( יונדאי טוסון חדשה) אז מבחינת נסיעות יום יומיות עם הילדים , אין בעיה.
אני נוטה ללנד קרוזר חדש. נכון שיקר מאוד, אבל לפי מה שראיתי, שמירת הערך מטורפת . לשם השוואה, ב 7 שנים האחרונות, החלפתי פעמיים רכב, והפסדתי 140000, על לנד קרוזר הייתי מפסיד פחות.
המטרה היא טיולי שטח קלים.
האם חייבים הגבהות ושיפורים לשטח קל ? אם אקנה קרוזר , שזה 320000 על הכביש, לא ממש אוכל להשקיע בשיפורים ( גם ככה אשתי בלחץ מהמחיר ).
תודה

דרור ברלי
26-04-21, 09:45
לשטח קל וגם בינוני אין צורך לשנות כלום בלנדקרוזר. האוטו בנוי ומוכן לשטח כמו שהוא.

במחשבה שניה, אולי כדאי להחליף בולמי זעזועים, כי המקוריים הם סוג של פסולת מתכת - ולא מרסנים בשיט.
פשוט כדי שיגהץ ויהיה מרוסן ויפסיק להתנדנד כמו שיכור - ואז יהיה לכם נוח יותר לנסוע בו. גם בכביש.

כאמור - שטח קל/בינוני - אין צורך להגביה. רק בולמים איכותיים.

Yaki5500
26-04-21, 09:45
מומלץ לענות על שאלון הדרישות הנעוץ בראש הפורום וכך חברי הפורום יוכלו לכוון אותך לרכב המתאים לצרכיך בין שזה ל"ק חדש או פאג'רו משומש או רכב אחר

בהצלחה

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

erezgur
26-04-21, 09:47
ברוך הבא לפורום,
לטיול שבילים ושטח קל ייתכן ושני הדגמים שציינת הם אובר קיל וייתכן וניתן למצוא רכבים רכים יותר וזולים יותר, אלא אם אתה מניח שהתיאבון יגיע עם האוכל....
לזוג פלוס שניים הייתי גם מציע לחשוב על רכב עם 5 דלתות. מהר מאד תרגישו את מגבלת הגישה למושב האחורי דרך הדלת הקדמית... כן כן מביאים בחשבון את גודל תא המטען עדיף עבורכם רכב ארוך יותר לדעתי.

נשלח מהנייד

מיקי מ
26-04-21, 09:58
מבחינת תקציב , אני יכול לעמוד בזה.
אחזקת רכב :יש מהעבודה כולל דלק.
25000 ק"מ בשנה ( מידי פעם אעשה רוטציה עם הרכב השני כדי לא לטחון קילמטראז.
התכנון הוא טיולים קלים בלבד.
שתי האופציות שנתתי הן היחידות מבחינתי. יש לי שריטה קלה , ולא אוהב את המראה של הארוכים. פחות פרקטי, אבל זה מה יש.
בכל מקרה זה רכב שאני מעוניין להחזיק שנים רבות.

ש01
26-04-21, 14:02
אתה מתכונן לקנות רפת בשביל כוס חלב... (וסטייק)

לטיולים קלים בלבד יש רכבים הרבה יותר נוחים, מוצלחים, מרווחים, מדוגמים, מודרניים וכד'.

וגם לא נראים גדולים ארוכים ומפחידים לגברת...

אם תהיה מעוניין, אוכל, כמו עוד רבים כאן, לפרט.

2 הגרוש שלי - אוטו קונים בשביל להשתמש בו ולהנות ממנו. במקרה זה, אני פחות חושב על אבדן ערך (אם כי אם תקנה משומש, כבר ספגו חלק מהאבדן בשבילך). רכבים כמו אלה שכוונתי אליהם למעלה, אבדן הערך ב 3 שנים לא יגיע ל-70000 שח...

אבל אם אתה חושק בטרקטור מיושן עם 8 ספרות - מי אני שאקלקל לך

מיקי מ
26-04-21, 14:53
קודם כל , תודה על ההתייחסות והתשובות מסכים איתך. לקנות רפתות בשביל כוס חלב, תמיד הייתה הבעיה שלי...
הכל נכון.. אבל במצב הקיים, האם פאג׳רו קצר, בשנים מתקדמות , עם קילומטרז נמוך יוכל לשמש אותי לנסיעה נוחה יום יומית לכמה שנים טובות, או שכבר עדיף קרוזר חדש.
אם היה לי זמן וידע, הייתי קונה משהו ישן לסופי שבוע בלבד.

איל מ
26-04-21, 15:07
מבחינת אמינות וביצועים כן.
אבל אתה תהיה בבעיה עם ה3 דלתות.

dorbh
27-04-21, 08:54
אהלן,

קודם כל - גם שמירת הערך של הפאג'רו מדהימה. בשנה האחרונה המחירים התחילו לעלות, הביקוש גובר וכבר שנתיים שאין ייבוא של הדגם לארץ, משמע הביקוש עולה על ההיצע. אני רכשתי לפני כמעט שנה פאג'רו קצר 2014 במחיר מחירון, לאחרונה הציעו לי עליו כ-20 אלף ש"ח יותר ממה ששילמתי. שמירת הערך של הלנד קרוזר מעולה - אבל אם גונבים לך אותו, אתה מקבל מחירון ולא שקל יותר. סתם נקודה למחשבה לנוכח הפיתוי לקנות רכב יקר והעובדה כי הדגם הזה חביב מאוד על גנבי הרכב.

לדעתי הפאג'רו נוח משמעותית בכביש מהלנד קרוזר (הגיוני - ללנד קרוזר שלדת סולם וסרן אחורי חי), תבדוק את שניהם לפני שתחליט.
אני נוסע איתו ביום יום ומאוד מרוצה, גם צריכת הדלק לא מזעזעת כמו שציפיתי - בערך 8.5 ק"מ לליטר עם המון נסיעה עירונית.


האם בדקת פיזית את שני הדגמים?
החסרון המשמעותי בעיני של הפאג'רו הקצר הוא תא המטען - קטן מאוד, לא גדול משל מכונית מיני עירונית. לי אין ילדים ובכל טיול יום אני צריך
להשכיב לפחות חלק מהספסל האחורי - ציידנית, מחצלת, 2 כסאות, ארגז חילוץ ו2 תיקי גב - לא נכנסים ללא קיפול המושב. לא יודע אם המצב שונה בלנד קרוזר.

דור

ש01
27-04-21, 09:32
קודם כל , תודה על ההתייחסות והתשובות מסכים איתך. לקנות רפתות בשביל כוס חלב, תמיד הייתה הבעיה שלי...
הכל נכון.. אבל במצב הקיים, האם פאג׳רו קצר, בשנים מתקדמות , עם קילומטרז נמוך יוכל לשמש אותי לנסיעה נוחה יום יומית לכמה שנים טובות, או שכבר עדיף קרוזר חדש.
אם היה לי זמן וידע, הייתי קונה משהו ישן לסופי שבוע בלבד.

ראשית כתבו לך על תא המטען - ברכבים הקצרים הוא לא כל כך קיים. בארוכים, כשפותחים ספסל 6-7 (לא רלוונטי אצלך - שוב לא קיים.

כתבת על נוחות ובאותה נשימה לאנד קרוזר. שני הדברים הללו לא עובדים יחד (אני חושב שדרור התייחס לכך)
אצטט לך את בן של חבר שקנה ל"ק 2018 ואחיו קנה גראנד שירוקי 2018. הילד (אז בן 16) אמר "אני לא מבין למה אבא קנה טרקטור"....

assafy
27-04-21, 10:36
ראשית כתבו לך על תא המטען - ברכבים הקצרים הוא לא כל כך קיים. בארוכים, כשפותחים ספסל 6-7 (לא רלוונטי אצלך - שוב לא קיים.

כתבת על נוחות ובאותה נשימה לאנד קרוזר. שני הדברים הללו לא עובדים יחד (אני חושב שדרור התייחס לכך)
אצטט לך את בן של חבר שקנה ל"ק 2018 ואחיו קנה גראנד שירוקי 2018. הילד (אז בן 16) אמר "אני לא מבין למה אבא קנה טרקטור"....אתה חוזר ומצטט את אותם דברים של הילד בן 16 כדברי אלוהים חיים.
למיטב הבנתי כנראה שהנסיון שלך עם לנדקרוזר מסתכם בלעמוד לידו וכנראה שמעולם לא נסעת בו שלא לומר נהגת בו (תקן אותי אם אני טועה).
זה לא מפריע לך לצאת בהצהרות חוזרות שהלנדקרוזר הינו טרקטור.
אז לי יש לנדקרוזר ולי הוא נוח ואני ממש לא מרגיש בו כטרקטור. זה גם בהשוואה לרכבים קודמים שהיו לי, שהיו גם פרייוטים חדשים וגם רכבי שטח אחרים. גם בעלי ל"ק אחרים מעידים שנוח להם.
לא נהגתי בפאג'רו ולא בגרנד צ'ירוקי wk2 אז אני לא יודע להשוות.
נהוג בג'יפולוג לדבר מידיעה אישית ולא לצאת בהצהרות מוחלטות שמתבססות על דברים של ילד בן 16.
אגב כהערה כללית הרגשה של טרקטור יכולה לנבוע ממגוון סיבות כגון מנוע לא תקין, תושבות מנוע עייפות, מיגונים עקומים שנוגעים במכלולים או אף אבנים שמתיישבות מעל המיגונים. כמובן התחושה במנועי דיזל שונה ממנועי בנזין.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

tom1105
27-04-21, 10:45
בתור אחד שנהג בשניהם...
ל"ק דיזל זה טרקטור.
פגרו ול"ק בנזין הרבה יותר נעימים, שנהגתי לבד, הארוכים הרגישו כמו מסחרית (מהירה וחזקה ).
Wk2 זאת רמה אחרת (בעלים של אחת)


Sent from my SM-G973F using Tapatalk

ש01
27-04-21, 11:10
אתה חוזר ומצטט את אותם דברים של הילד בן 16 כדברי אלוהים חיים.
למיטב הבנתי כנראה שהנסיון שלך עם לנדקרוזר מסתכם בלעמוד לידו וכנראה שמעולם לא נסעת בו שלא לומר נהגת בו (תקן אותי אם אני טועה).
זה לא מפריע לך לצאת בהצהרות חוזרות שהלנדקרוזר הינו טרקטור.
אז לי יש לנדקרוזר ולי הוא נוח ואני ממש לא מרגיש בו כטרקטור. זה גם בהשוואה לרכבים קודמים שהיו לי, שהיו גם פרייוטים חדשים וגם רכבי שטח אחרים. גם בעלי ל"ק אחרים מעידים שנוח להם.
לא נהגתי בפאג'רו ולא בגרנד צ'ירוקי wk2 אז אני לא יודע להשוות.
נהוג בג'יפולוג לדבר מידיעה אישית ולא לצאת בהצהרות מוחלטות שמתבססות על דברים של ילד בן 16.
אגב כהערה כללית הרגשה של טרקטור יכולה לנבוע ממגוון סיבות כגון מנוע לא תקין, תושבות מנוע עייפות, מיגונים עקומים שנוגעים במכלולים או אף אבנים שמתיישבות מעל המיגונים. כמובן התחושה במנועי דיזל שונה ממנועי בנזין.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

נהגתי בשני ל"ק. שניהם דיזל ארוך.
אחד 2006
אחד 2018.
ונהגתי בהמון טרקטורים (בכל זאת ילד מושבניק שעובד במשק המשפחתי)
ה2018 היה חדש והרגיש כמו טרקטור.
ה2006 זה כבר היה סוג של מכסחת דשא.

לא רוצה להעליב אף בעל ל"ק, וגם לא המלצתי על משהו אחר (אני מניח שאתה יודע על מה אני נוהג ביומיום)
אבל בהשוואה לרכב שלי ולרכבים אחרים שנהגתי, זה לגמרי מה שהרגשתי.

להבדיל,
פעם חשבתי ששברולט ספארק זה אוטו מודרני ונוח
ואז קניתי ג'ולייטה (מצד אחד) ו-307 (2003... מצד שני) וגיליתי שהרכב ממש אבל ממש לא נוח... מעייף ולאחר 100 ק"מ אני מותש ממנו...

מיקי מ
28-04-21, 19:44
תודה על התגובות , כמובן שאשמח לעוד תגובות ממבינים בתחום.
אעשה קצת שעורי בית לפני שאחליט.

-->