התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בניית ארגז מעץ לטנדר



צחי66
26-04-21, 14:16
שלום לכולם

החלטתי להחליף את ארגז המתכת בטנדר ולבנות במקומו ארגז מעץ.
אני מעדיף את הפתיחה מקדימה ע"פ הפתיחה כלפי מעלה בארגז מתכת.
חשבתי להשתמש בלוח בירץ' כחומר גלם. ההתלבטות שלי לגבי העובי.
חשבתי דלתות ודפנות בעובי 16ממ. בנוסף על כלל רצפת ארגז הטנדר לשים לוח בעובי 12ממ.
אשמח לדעתכם לגבי הבחירה בבירץ' ולגבי העובי.

שעיר בגב"ב
26-04-21, 19:27
זה בדיוק מה שעשיתי אצלי (לא טנדר):
סנדוויץ' ליבנה 12 מ"מ למשטחים תחתון ועליון.
17 מ"מ לדפנות.

133671133672

נ.ב. בינתיים הצטרפה מגירה נוספת ונשארו פינישים למיניהם כמו ציפוי בשטיח
והתקנת ידיות.


בקריאה נוספת אני מבין שאתה מתכנן סגירה מלאה לארגז ולא מגירות
"בתוך" הארגז.
מעניין:cool:

asafk
26-04-21, 20:27
אני גם מתכנן שתי קופסאות איחסון - אחת מעל כל בית גלגל (עד הדופן הקדמית). למעשה לא צריך קופסה אלא שתי דפנות ומכסה.
חושב על עץ כי זה שקט יותר מאלומיניום או פח.
הארגזים הטובים שאני מכיר עשויים מעץ 8-10 עם מסגרת מ18-20 (ארגזי תחמושת למשל).
חושב על מבנה דומה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

צחי66
27-04-21, 11:05
בקריאה נוספת אני מבין שאתה מתכנן סגירה מלאה לארגז ולא מגירות
"בתוך" הארגז.
מעניין:cool:

הארגז כבר סגור בסגירת ברזנט, בדומה למה שיש אצל נמרוד ואסף.
התכנון הוא להחליף את ארגז הכלים ממתכת עם פתיחה עליונה בארגז עץ עם פתיחה קדמית. מיקום ארגז הכלים בחלק הפנימי של ארגז הטנדר, מה שמקשה על הגישה אליו.

סולי
28-04-21, 13:07
אני חושב שבארגז טנדר, אפילו סגור בברזנט הייתי מתרחק מעץ.. ואםעץ אז בירץ ימי.
הלחות בעונה אחת יכולה לגרום לעץ להתנפח ולהתעוות, אפילו בירץ.
החיסרון של העץ זה הנפח (פחות משנה כנראה בטנדר) המשקל והעמידות, בירץ ימי אפילו כבד יותר ויקר יותר.
הכל תלוי באמת בתקציב וכמה זמן זה אמור לשרת אותך.. קח בחשבון שכל עוד הארגז צמוד לקבינה זה לא ממש משנה מהיכן הגישה תהייה מלמעלה או למטה.. עדיין יהיה קשה לגשת לעומק הארגז.

biranit50
29-06-21, 07:57
בארגז המגרות שבניתי לגיפ החלטתי לוותר על מסילות (מקור לתקלות וגוזל נפח)
בניתי את הקומפלקס מסדביץ מצופה פורמייקה, כך ששטחי המגע בין חלקים שביניהם תנועה יחסית מצופים (החלק העליון של תחתית הארון ודפנותיו הפנימיות, תחתית והדפנות החיצוניות של המגרות) . עובד מצוין כבר שנים.

חיתוך מעוגל בדופן המגרה הקדמי משמש כידית . פחיות אסימטריות בראש הארגז מונעות פתיחה עצמאית של המגרות.

guyo
29-06-21, 20:28
בארגז המגרות שבניתי לגיפ החלטתי לוותר על מסילות (מקור לתקלות וגוזל נפח)
בניתי את הקומפלקס מסדביץ מצופה פורמייקה, כך ששטחי המגע בין חלקים שביניהם תנועה יחסית מצופים (החלק העליון של תחתית הארון ודפנותיו הפנימיות, תחתית והדפנות החיצוניות של המגרות) . עובד מצוין כבר שנים.

חיתוך מעוגל בדופן המגרה הקדמי משמש כידית . פחיות אסימטריות בראש הארגז מונעות פתיחה עצמאית של המגרות.מה זה פחיות א- סימטריות?

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

biranit50
29-06-21, 22:00
פחית שיש בה חור לא במרכזה מחוברת בבורג לדופן העליונה, כך שגרביטציה גורמת לה להסתובב ולחסום את המגרה. כדי לפתח את המגרה מסיטים את הפחית הצידה

-->