PDA

צפייה בגרסה מלאה : סולר בשמן



Adirgamliel
27-04-21, 09:37
קניתי טרופר 2004 דיזל מנוע מקורי, מטופל היטב . הייתה דליפת שמן שידעתי עליה ולקחתי בחשבון עלות תיקון. במהלך בדיקת הדליפה המכונאי אומר ששמן במפלס גבוה וקצת דליל. מה הסיכוי שלא הלכו אינגקטורים?

erezgur
27-04-21, 10:03
ברוך הבא לפורום,
עוד קצת מידע יעזור - כמה זמן למיטב ידיעתך הרכב נסע עם סולר בשמן?


נשלח מהנייד

Adirgamliel
27-04-21, 10:36
[QUOTE=erezgur;942016]ברוך הבא לפורום,
עוד קצת מידע יעזור - כמה זמן למיטב ידיעתך הרכב נסע עם סולר בשמן?


נשלח מהנייד [/QUOTEל
תודה,
לא ידוע, עשה טיפול לפני שנה ונסע בקושי 1000קמ מאז

erezgur
27-04-21, 11:02
לא בטוח שהבנתי.
כמה זמן הוא אצלך?
האם יכול להיות שכבר שנה הוא עם סולר בשמן? איך זה מסתדר עם האמירה שלך שהוא "מטופל היטב"?

נשלח מהנייד

raanan
27-04-21, 14:54
קניתי טרופר 2004 דיזל מנוע מקורי, מטופל היטב . הייתה דליפת שמן שידעתי עליה ולקחתי בחשבון עלות תיקון. במהלך בדיקת הדליפה המכונאי אומר ששמן במפלס גבוה וקצת דליל. מה הסיכוי שלא הלכו אינגקטורים?
זה נושא שאמור היה להיות סגור כבר לאחר הריקול.
השאלה שצריך לבדוק האם אלו לא מזרקים מפירוק "שחזרו בסיבוב" לאחר הריקול,
או שהרכב לא ביצע בכלל ריקול , או מנוע לא מקורי .

בקיצור, רב הנסתר על הנגלה.
כדאי שתשבית את הרכב ותטפל בזה מיידית (מזרקים חדשים ולא מפירוק).

רענן

נדב ש.
27-04-21, 19:03
זה נושא שאמור היה להיות סגור כבר לאחר הריקול.
השאלה שצריך לבדוק האם אלו לא מזרקים מפירוק "שחזרו בסיבוב" לאחר הריקול,
או שהרכב לא ביצע בכלל ריקול , או מנוע לא מקורי .

בקיצור, רב הנסתר על הנגלה.
כדאי שתשבית את הרכב ותטפל בזה מיידית (מזרקים חדשים ולא מפירוק).

רענן

זאת אפשרות אחת. ניתן לדעת לפי מספר סידורי שנמצא על הסולונואיד בראש המזרק.
האפשרות השניה זה ה- o-ring שיושבים על גוף המזרק, הם גם מפרידים ומונעים מהסולר שזורם במעבר בתוך הראש לעלות למעלה לתוך השמן שנמצא בגלי זיזים והלאה.
שורה תחתונה, אם יש ספק אין ספק, בצע החלפת אטמים קומפלט למזרקים ושרוולים, שמן ופילטרים חדשים, ותעקוב.

*סולר בשמן זה נתון קריטי, המנוע יכול ברגע אחד "לעלות" על טורים ושום דבר לא יעצור אותו.

Gershon
27-04-21, 23:34
4JX1
יש עוד מקום פגישה בין סולר ושמן-משאבת שמן של לחץ גבוה
1.משאבת שמן
4.משאבת סולר

נדב ש.
28-04-21, 06:48
סבירות נמוכה מאוד. הרבה יותר קשה וקצת מסובך, ועלות הרבה יותר גבוהה.
יש גם אפשרות שיש סדק בראש.
אם לא נפתר אחרי החלפת אטמים צריך להחליט לאיזה כיוון הולכים, גם מבחינה כלכלית.

Gershon
28-04-21, 07:41
סבירות נמוכה מאוד.....
.
זה אושר על ידי היצרן של מנוע הזה
כמובן לאחר החלפת אטמים

נדב ש.
28-04-21, 07:59
ידוע גרשון.
אני ניתקלתי בזה פעם אחת.
ובדרך כלל אם זה קורה יש סימן לזה, המשאבה נוזלת.

Adirgamliel
28-04-21, 15:04
לא בטוח שהבנתי.
כמה זמן הוא אצלך?
האם יכול להיות שכבר שנה הוא עם סולר בשמן? איך זה מסתדר עם האמירה שלך שהוא "מטופל היטב"?

נשלח מהנייד

יש לי אותו שבוע, נסע בשנה האחרונה בקושי 1000 קמ כי הנהג קיבל שלילה ואז מכר אותו לפני כ 3 חודשים למישהו שהחליט לא מתאים לו. גם המוסכניק אומר שהרכב פצצה וזה הדבר היחידי שמצא חשוד.

- - - Updated - - -


זה נושא שאמור היה להיות סגור כבר לאחר הריקול.
השאלה שצריך לבדוק האם אלו לא מזרקים מפירוק "שחזרו בסיבוב" לאחר הריקול,
או שהרכב לא ביצע בכלל ריקול , או מנוע לא מקורי .

בקיצור, רב הנסתר על הנגלה.
כדאי שתשבית את הרכב ותטפל בזה מיידית (מזרקים חדשים ולא מפירוק).

רענן

מה העלות של מזרקים חדשים ? איך ניתן לדעת בעצמי אם מזרקים עברו ריקול ?

נמרוד
28-04-21, 15:11
יש לי אותו שבוע, נסע בשנה האחרונה בקושי 1000 קמ כי הנהג קיבל שלילה ואז מכר אותו לפני כ 3 חודשים למישהו שהחליט לא מתאים לו. גם המוסכניק אומר שהרכב פצצה וזה הדבר היחידי שמצא חשוד.


אהההם.... נשמע על פניו שקנית נבלה, ממישהו שקנה נבלה, ממישהו שקנה נבלה. הקודם לקח לו שלושה חודשים להפטר מהנבלה... כמה זמן יקח לך?

עכשיו יש שיגידו, וזה נכון - אפשר לשפץ ולהחזיר נבלה ולתת לה חיים חדשים - כולה רכב. אבל זה זמן וכסף ועצבים, ואתה לא נראה לי כמו ג'יפאי מנוסה שהחליט לקחת דווקא טרופר 2004 כפרויקט שיפוץ.

שקול לחתוך הפסדים כבר עכשיו.

נדב ש.
28-04-21, 18:42
יש לי אותו שבוע, נסע בשנה האחרונה בקושי 1000 קמ כי הנהג קיבל שלילה ואז מכר אותו לפני כ 3 חודשים למישהו שהחליט לא מתאים לו. גם המוסכניק אומר שהרכב פצצה וזה הדבר היחידי שמצא חשוד.

- - - Updated - - -



מה העלות של מזרקים חדשים ? איך ניתן לדעת בעצמי אם מזרקים עברו ריקול ?

כמו שנמרוד רשם לך, נשמע לי כמו חארטה בפיתה.
כנראה שבעלי הרכב הקודמים ידעו מה יש להם ביד, לכן לא נסע בכלל, ולכן גלגלו אותו הלאה.
יש לך בכלל היסטוריה אחורה של הרכב שככה בהחלטיות קובעים שהמנוע "מקורי" וטופל כהלכה?

בקיצור, כדי לדעת מה המזרקים שתקעו לו בפנים צריך לפרק מכסה שסתומים.

פעם אחרונה שבדקתי(מזמן) סט מזרקים חדש סביבות 9k שח.

Adirgamliel
02-05-21, 14:44
כמו שנמרוד רשם לך, נשמע לי כמו חארטה בפיתה.
כנראה שבעלי הרכב הקודמים ידעו מה יש להם ביד, לכן לא נסע בכלל, ולכן גלגלו אותו הלאה.
יש לך בכלל היסטוריה אחורה של הרכב שככה בהחלטיות קובעים שהמנוע "מקורי" וטופל כהלכה?

בקיצור, כדי לדעת מה המזרקים שתקעו לו בפנים צריך לפרק מכסה שסתומים.

פעם אחרונה שבדקתי(מזמן) סט מזרקים חדש סביבות 9k שח.

הענין ניתן לבדיקה ? האם המזרקים תקינים או לא?

נדב ש.
02-05-21, 15:27
הענין ניתן לבדיקה ? האם המזרקים תקינים או לא?

ניתן לבדוק בעזרת טק2 אם המזרקים תקינים, *לא ניתן* לבדוק אם הם הגורם לסולר בשמן.
חפש מוסך אמין שמכיר טרופר דיזל באיזורך, תן לו שיפתח מכסה ויראה מה המספר סידורי של המזרקים, אם תקין ואלה מזרקים אחרי ריקול השלב הבא זה להחליף את כל האטמים+ שמן ופילטרים(דגש על הקפדה לפי הספר וחלקים מקוריים)ולעקוב.

raanan
02-05-21, 20:05
ניתן לבדוק בעזרת טק2 אם המזרקים תקינים, *לא ניתן* לבדוק אם הם הגורם לסולר בשמן.

אחדד,
אפשר רק לבדוק שהם תקינים בתפעול (תקתוק) חשמלי עם הטק2 .
פיזור הרסס, דליפות/אטימות וכו', נדרש פירוקם ובדיקה על מתקן (לא בטוח שבכל מכון דיזל קיים).

רענן

נדב ש.
02-05-21, 21:03
אחדד,
אפשר רק לבדוק שהם תקינים בתפעול (תקתוק) חשמלי עם הטק2 .
פיזור הרסס, דליפות/אטימות וכו', נדרש פירוקם ובדיקה על מתקן (לא בטוח שבכל מכון דיזל קיים).

רענן

לא קיים מתקן בארץ בכלל.
יש 2 בדיקות בטק 2, אפשר לבדוק "קליקים" וגם באלנס צילינדר. בטק 2.
ערבוב נוזלים לא ניתן לבדוק בכלל בעזרת טק2, רק פיזית אחרי פירוק ובחינת האטמים, וגם זה בספק ומצריך מעקב נוסף אחרי ההחלפה.
אם במקרה וזה לא עזר אז עוברים הלאה, מה שגרשון רשם לגבי המשאבה, ואם גם זה לא עזר...

raanan
02-05-21, 22:05
לא קיים מתקן בארץ בכלל.

אז על מה משלמים למזרקים לאחר שיפוץ ?

נדב ש.
02-05-21, 22:21
אז על מה משלמים למזרקים לאחר שיפוץ ?

האמת שמעתי על הבלוף הזה.
אני בזמנו פירקתי מזרק כזה לגורמים מסתם סקרנות, ואני לא בעל מקצוע ולא מומחה למערכות הזרקה, אפילו שוחחתי עם שמוליק(סוזי) שאמר תחליף סולונאיד לאחד תקין ממזרק אחר, ת'כלס זה 90% מהבעיה במזרק הזה.

עוד לא ראיתי בעל מקצוע אחד בארץ שפתח מזרק כזה, הצליח "לשפץ" אותו, בדק אותו על טסט בנץ' (אלא אם כן הוא מצא מנוע שקוף) ואישר שהוא תקין, יותר מיזה, שיהיה לו האומץ להרכיב אותו על מנוע תקין ולתת סטרטר.

בחו"ל ראיתי לפעמים שיש באתרי דיזל שונים מזרקים מחודשים, להם ככל הנראה יש את המכשור המתאים לבדוק את המזרקים.

assafy
02-05-21, 23:15
האמת שמעתי על הבלוף הזה.
אני בזמנו פירקתי מזרק כזה לגורמים מסתם סקרנות, ואני לא בעל מקצוע ולא מומחה למערכות הזרקה, אפילו שוחחתי עם שמוליק(סוזי) שאמר תחליף סולונאיד לאחד תקין ממזרק אחר, ת'כלס זה 90% מהבעיה במזרק הזה.

עוד לא ראיתי בעל מקצוע אחד בארץ שפתח מזרק כזה, הצליח "לשפץ" אותו, בדק אותו על טסט בנץ' (אלא אם כן הוא מצא מנוע שקוף) ואישר שהוא תקין, יותר מיזה, שיהיה לו האומץ להרכיב אותו על מנוע תקין ולתת סטרטר.

בחו"ל ראיתי לפעמים שיש באתרי דיזל שונים מזרקים מחודשים, להם ככל הנראה יש את המכשור המתאים לבדוק את המזרקים.בפייסבוק יש נציג של מכון דיזל אלרום מירושלים שטוען שעושה בדיוק את זה.
אין לי ידיעה אישית.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

נדב ש.
03-05-21, 08:58
בפייסבוק יש נציג של מכון דיזל אלרום מירושלים שטוען שעושה בדיוק את זה.
אין לי ידיעה אישית.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

אז יצרתי איתם קשר טלפוני, פשוט מאוד, התשובה:
"לא מתעסקים עם דגם 4jx1".
היה ידוע מראש, אבל זה למען הקוראים הבאים.

-->