PDA

צפייה בגרסה מלאה : ג'ימני 2004 - יישור קו אורות/וינקרים ושו'ת



לביא סמו וסומו
28-04-21, 10:02
מכובדי הפורום,

במסגרת יישור קו הגעתי לאורות בג'ימני 2004 ידני (עד כה בעיקר התעסקתי במכניקה הבסיסית של הג'יפ),

את הרוב סידרתי אבל כמו תמיד נשארו מספר סוררים ולכן פונה אליכם למספר שאלות :

1. יוניט אור רוורס - זה שיושב בחלק העליון של הגיר - להערכתי אצלי לא תקינה אך לפני שאני מפרק אותה (כי וואללה הגישה לשם מחורבנת)

אשמח לדעת מה אופן הפעולה התקין שלה - כלומר היום שאני בודק עם רב מודד (פלוק) היוניט סוגר מעגל גם כשהרוורס מחובר וגם שהוא לא מחובר (גיר רגיל) - מכאן אני מסיק שהוא לא מתפקד כי הוא לא משנה מצב - אבל שאלתי היא מה צריך להיות המצב הטבעי של היוניט כשהרוורס לא מחובר - היוניט סוגר מעגל או לא סוגר מעגל במצב זה ?

2. אורות שעל הטמבון האחורי - אצלי מותקן טמבון ברזל מאחורה ומכאן שגזר שינוי בחיבורי אורות - שאלתי היא מה צריך לדלוק בטמבון האחורי:
א. לחיצה על ברקס - צריכה להפעיל אור בטמבון האחורי?
ב. הדלקת אורות - צריכה להדליק תאורה כלשהי על הטמבון האחורי (למעט אור לוחית רישוי) ?
ג. וינקרים - זה אני יודע שכן.


אודה לאינפורמציה ממי שיודע - תודה.

לביא סמו וסומו
28-04-21, 21:23
התקדמתי בתהליך ופירקתי את היוניט - הוא תקול - הג'ולה צריכה דירבון כדי להיכנס ולצאת אבל :

בבדיקת המחבר בעל 2 הגידים שמתחבר ליוניט עם רב מודד - אני רואה שיש קצר ביניהם - כלומר הם במצב מגושר - הייתכן ? הרי היוניט צריכה לאפשר חיבור שלהם רק בהכנסה לרוורס לא ? אשמח אם מישהו יודע לדייק הנ"ל

לביא סמו וסומו
04-05-21, 22:24
אעדכן לטובת הפורום :

רכשתי יוניט אור רוורס מקורי בחברה (מכשירי תנועה בתל אביב) - חייב לציין שירות מעולה מצדם - הביאו את החלק לסניף ונתנו שירות אדיב ובמחיר הגון מאוד.

הרכבתי , חיברתי מחדש החיבורים שנקרעו לאורך השנים - ועובד פיקס.

לאור כך שמתוך כ-500 צפיות אף אחד לא התייחס :cool::confused:אז אפרוט אני :

היוניט משמש לסגירת מעגל ובעצם הובלת הדק ה- פלוס לתאורת הרוורס , קיימת אפשרות לחבר במקום מתג לקונסוליה ובכך למנוע את

הרגישות של היוניט במקומו המקורי (חשיפה למים , עשבייה וסביבת עבודה קשה בגיר) - אך כאמור לא מומלץ כי עדיף שהאורות ידלקו בהכנסה לרוורס.

מקווה שבעתיד יעזור גם לאחרים.

erezgur
04-05-21, 23:29
תודה על המידע, בטוח שיעזור למישהו בעתיד.

לגבי ה"אף אחד לא התייחס" - אחד המאפיינים החשובים בפורום הזה הוא ש"אם לא יודעים - לא עונים".... אז כנראה אף אחד לא ידע לעזור (למרות שבדרך כלל בג'יפולוג-יודעים-הכל, בגי"ה)

לביא סמו וסומו
05-05-21, 12:18
בשמחה ,


ארז - שים לב לפתיחת השרשור - קטונתי אבל מתוך 500 צפיות אף אחד לא ידע לציין אילו אורות נדלקים בטמבון האחורי - בפורום סוזוקי...

על כל פנים - פעם מישהו אמר לי שמורה טוב מלמד אותך ללמוד לבד ;)

יש לי זיכרונות מתקופות יותר טובות של הפורום - אבל שוב קטונתי .

אוסיף כי על הדרך בעיה נוספת שנתקלתי בה היא אורות בלם שפעם עובדים פעם לא , בהקשר זה ארחיב למי שיזדקק או חווה משהו דומה :

מתחת לדוושת הברקס יושב לו יוניט שבמצבו הרגיל ׁ(כאשר הדוושה במצב מנוחה - כלומר לא לוחצים עליה) - הוא במצב N.O , כאשר לוחצים על

דוושת הברקס הוא עובר לסגירת מעגל ומדליק את אורות הבלם - פירוק , ניקוי מג'יפה ושימון קל ליחידה הביא אותה למצב עבודה תקין .

איל מ
05-05-21, 14:44
מנסיוני, כשיוניט ברקס מתחיל לזייף, ניקיון עוזר לתקופה קצרה. בד"כ זה לא עולה הרבה ואין סיבה שלא לקנות.

לביא סמו וסומו
05-05-21, 19:08
מסכים עם הגישה - ברכב שטח גם אני לרוב הולך על תחזוקת מנע - ספציפית היה ניכר שהלכלוך ממש הפריע לפעולת השחרור,

בכל מקרה כמובן שמעקב והחלפה למול צורך נלקחים בחשבון.

-->