PDA

צפייה בגרסה מלאה : (יונדאי טראקן) שיטת העבודה של מערכת הזרקה עם מסילה משותפת



פיני ד
29-04-21, 16:09
היי
יש בקבוצה שלנו מס לא קטן של חברה עם בעיה זהה ואנחנו מנסים להגיע להבנה של הבעיה,הרכבים הם יונדאי טראקן...
בנסיעה רגילה הרכב נהדר...
אך במצב של עומס על הרכב ואז שחרור העומס מיידית, הרכב אצל חלק נכבה ואצל חלק מגמגם ואז מתייצב.
לדוגמא, מצב של דיונה, המון גז בעליה(עומס) ואז כשעוזבים הוא מתכבה , או במצב של מכשול טכני קשהכ כמו מדרכה גבוהה מול הגלגלים ואז עזיבת הגז הוא כבה...

ניתן לסמלץ את התופעה עי בדיקת החלקה, כלומר לחיצה על פול גז ופול ברקס בוזמנית עד שהרכב מתייצב על הטורים של ההגבלה ואז עזיבת הגז במכה אחת לאחר ירידת הטורים אצל חלק הרכב מתכבה ואצל חלק הוא מגמגם ואז מתייצב.

התחברתי עם סורק ושמתי גרף של מצערת +לחץ מסילה+טורים אחד ליד השני, ורואים שהלחץ תקין פר הסלד שהוא נמצא ואז שעוזבים, הטורים יורדים לכ 300 והלחץ לאיזור ה100 ואצל חלק הוא כבה ואצל חלק הוא מגמגם ומתייצב על טורים 800 ולחץ מסילה 350 (אם אני זוכר נכון)

מישהו יכול להסביר מה קורה במערכת מסוג זה בזמן עזיבת הגז בפתאומיות תחת עומס?

raanan
29-04-21, 16:47
ניתן לסמלץ את התופעה עי בדיקת החלקה, כלומר לחיצה על פול גז ופול ברקס בוזמנית עד שהרכב מתייצב על הטורים של ההגבלה ואז עזיבת הגז במכה אחת לאחר ירידת הטורים אצל חלק הרכב מתכבה ואצל חלק הוא מגמגם ואז מתייצב.

אני כמעט בטוח שאם תבצע את אותה בדיקה אך תעזוב בבת אחת גם בלם ומצערת (כמובן תוודא שאין שום דבר לפניך),
המנוע לא יכבה או יגמגם.

עדכן בתוצאות

רענן

asafk
29-04-21, 17:39
אופייני לבעיה ב scv על משאבת ההזרקה.
בסקנר אתה צריך להסתכל על ערך מטרה מול ערך אמיתי של לחץ המסילה. אם תעלה לכאן צילום מסך של הגרפים אפשר לנסות לעזור.

כמו כן צריך לראות ערכי MAF ו MAP כדי לשלול בעיית egr או יניקה.

(מה שכתבתי אופייני לכל מערכות המסילה המשותפת מהטיפוס הזה)

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

איציק - 4X6ZH
29-04-21, 21:13
ואולי הבעיה בכלל בגיר ? ( לא גיר רגיל )

איציק

שלומי
29-04-21, 21:23
בסתם הזרקה זה יכול להיות סימן לפילטר דלק סתום , לא מכיר את המצב במסילה משותפת

raanan
29-04-21, 21:33
ואולי הבעיה בכלל בגיר ? ( לא גיר רגיל )

איציק
אני חושב שזה לא בעיה, אלא שזה מובנה.

כלומר,
הטורק כשהוא עוזב גז עדיין מעביר כוח לגיר רק שהרכב לא זז
והמנוע לא מפצה על כך כי אין חיווי מהירות VSS ומבחינתו עוברים ל IDLE .
בערך כמו לזרוק קלאץ בלי גז.

אם היה לו טורק עם חיבור בסל"ד גבוה (דראג), זה לא היה קורה.

רענן

ד ו ר ו ן
30-04-21, 07:38
שאלת הבסיס,
הם זה תמיד היה ככה או שזה משהו שהופיע עם גיל הרכב?

זה יכול לכוון לכיוונים שונים מאד.

נדב ש.
30-04-21, 10:56
היי
יש בקבוצה שלנו מס לא קטן של חברה עם בעיה זהה ואנחנו מנסים להגיע להבנה של הבעיה,הרכבים הם יונדאי טראקן...
בנסיעה רגילה הרכב נהדר...
אך במצב של עומס על הרכב ואז שחרור העומס מיידית, הרכב אצל חלק נכבה ואצל חלק מגמגם ואז מתייצב.
לדוגמא, מצב של דיונה, המון גז בעליה(עומס) ואז כשעוזבים הוא מתכבה , או במצב של מכשול טכני קשהכ כמו מדרכה גבוהה מול הגלגלים ואז עזיבת הגז הוא כבה...

ניתן לסמלץ את התופעה עי בדיקת החלקה, כלומר לחיצה על פול גז ופול ברקס בוזמנית עד שהרכב מתייצב על הטורים של ההגבלה ואז עזיבת הגז במכה אחת לאחר ירידת הטורים אצל חלק הרכב מתכבה ואצל חלק הוא מגמגם ואז מתייצב.

התחברתי עם סורק ושמתי גרף של מצערת +לחץ מסילה+טורים אחד ליד השני, ורואים שהלחץ תקין פר הסלד שהוא נמצא ואז שעוזבים, הטורים יורדים לכ 300 והלחץ לאיזור ה100 ואצל חלק הוא כבה ואצל חלק הוא מגמגם ומתייצב על טורים 800 ולחץ מסילה 350 (אם אני זוכר נכון)

מישהו יכול להסביר מה קורה במערכת מסוג זה בזמן עזיבת הגז בפתאומיות תחת עומס?

התופעה מתרחשת רק בנסיעה?
אם אתה מנסה לשחזר אותה ב N בתיבת הילוכים מה קורה? תבדוק ותעדכן.

כמו שכתב אסף, יכול להיות שסתום scv במשאבה, או בכלל תקלה במשאבה.
תנסה להיסתכל גם על נתונים אחרים כמו maf וכו'.
אצל חבר היתה תקלה דומה בנסיעה אבל נידלקה גם נורת תקלת מנוע, אצלו ניגמר בהחלפת אינג'קטורים.
לדעתי כל רכב אולי התופעה דומה, אבל זה יכול להיות משהו אחר וכל חיישן כזה או אחר בסוף שולט על עבודת המנוע.

פיני ד
02-05-21, 10:13
אני כמעט בטוח שאם תבצע את אותה בדיקה אך תעזוב בבת אחת גם בלם ומצערת (כמובן תוודא שאין שום דבר לפניך),
המנוע לא יכבה או יגמגם.

עדכן בתוצאות

רענן

במידה ולא יכבה, זה מסביר לך מה הגורם?
ההתנגדות שיש למנוע?

פיני ד
02-05-21, 10:43
אופייני לבעיה ב scv על משאבת ההזרקה.
בסקנר אתה צריך להסתכל על ערך מטרה מול ערך אמיתי של לחץ המסילה. אם תעלה לכאן צילום מסך של הגרפים אפשר לנסות לעזור.

כמו כן צריך לראות ערכי MAF ו MAP כדי לשלול בעיית egr או יניקה.

(מה שכתבתי אופייני לכל מערכות המסילה המשותפת מהטיפוס הזה)

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

תודה על התשובה ,

אופייני לבעיה ב scv על משאבת ההזרקה SCV הכוונה לווסת הלחץ במשאבה? באחת המקרים ,הסורק שלף קוד תקלה של IMV לחץ דלק נמוך.. השאלה אם זו הבעיה או שזה סימפטום בעקבותה.... קפף רק פעם אחת ומאז לא חזר מעולם גם לא בשחזורים
בסקנר אתה צריך להסתכל על ערך מטרה מול ערך אמיתי של לחץ המסילה. אם תעלה לכאן צילום מסך של הגרפים אפשר לנסות לעזור.
זה מה שעשיתי, ראיתי מה היה אמור להיות הערך של הלחץ לפי הסלד בספר ובדקתי בסורק... היה תואם.
כמו כן צריך לראות ערכי MAF ו MAP כדי לשלול בעיית egr או יניקה
ערכי הMAF שלי נמוכים...או לפחות כך מתריע המחשב באופן קבוע... (כמעט כל טראקן שסרקתי מראה את התקלה הזו (ערך נמוך מידי) גם כאלה שאין להם את הבעיה שהפוסט מתאר, אני חשבתי שזו יכולה להיות הבעיה אז ניקיתי את חיישן מד כמות האוויר שיושב על הפילטר אוויר עם חומר יעוד ולא עזר... החלפתי גם ולא עזר, עדין מראה קבוע שהערך נמוך מידי...)
(מה שכתבתי אופייני לכל מערכות המסילה המשותפת מהטיפוס הזה)

אסף.

- - - Updated - - -


שאלת הבסיס,
הם זה תמיד היה ככה או שזה משהו שהופיע עם גיל הרכב?

זה יכול לכוון לכיוונים שונים מאד.
זה לא הטראקן הראשון שלי, בקודם לא הייתה לי את הבעיה הזו... ובטראקן הקיים יש.

- - - Updated - - -


התופעה מתרחשת רק בנסיעה?
מה הכוונה בנסיעה? זה בדכ כלל שיש עומס... לדוגמא במעלה או מול מדרגה... לאחד מהחברה זה קורה גם בכביש כאשר הוא מאיץ בחוזקה מעמידה ואז עוזב גז.
אם אתה מנסה לשחזר אותה ב N בתיבת הילוכים מה קורה? תבדוק ותעדכ אם אני שם על N אז אין עומס על הרכב... ואז הבדיקה לא רלוונטית לא ?בכל מקרה, אם אני נותן פול גז בניוטרל ועוזב אז הוא לא כבה, הטורים יורדים יפה ושומר על 800 טור בסרק

כמו שכתב אסף, יכול להיות שסתום scv במשאבה, או בכלל תקלה במשאבה.
תנסה להיסתכל גם על נתונים אחרים כמו maf וכו'.
אצל חבר היתה תקלה דומה בנסיעה אבל נידלקה גם נורת תקלת מנוע, אצלו ניגמר בהחלפת אינג'קטורים לא נדלקת שום מנורה, וגם אצל חבר , זה שנכבה לו גם בכביש (היחיד) זה נגמר במזרקים, אולי זה אותו חבר, רז?
לדעתי כל רכב אולי התופעה דומה, אבל זה יכול להיות משהו אחר וכל חיישן כזה או אחר בסוף שולט על עבודת המנוע.

ברור , מסכים שיכול להיות תופעה דומה וגורמים שונים.

asafk
02-05-21, 17:29
כן.. התקלה של IMV קשורה בהחלט בדיוק לזה.
לגבי המדידה - יש במחשב ערך target ללחץ ההזרקה ולחץ אמיתי. זה נתון דינמי ולא מהספר.

ערך MAF נמוך בפני עצמו מעיד על בעיה - החל בפילטר אויר סתום וכלה בסעפת סתומה - אבל יכול להעיד גם על מצערת egr תקועה ואפילו על בעיות דלק.. זה ערך שבפני עצמו מספר מעט מדי - אבל אומר שיש בעיה. בדרך כלל בלי datastream בנסיעה בעומס קשה לאבחן. אני בתור התחלה מסתכל על שילוב של MAP ו MAF כדי לדעת באופן כללי על איזה נתונים נוספים להסתכל (נאמר בכלליות שסהכ האויר שנכנס למנוע מה egr והקרן אויר הוא נתון, וegr חסום ייראה ב maf גבוה, וההיפך כמו במקרה שלך יכול להעיד על מצערת egr תקועה במצב פתוח. את זה אפשר לראות מה map כי המצערת egr משמשת גם כ dump valve לסעפת). וכן - זה יכול להתבטא גם באובדן כוח ודימום מנוע תחת עומס פתאומי.

אסף.


Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

פיני ד
03-05-21, 09:29
.. התקלה של IMV קשורה בהחלט בדיוק לזה.
לגבי המדידה - יש במחשב ערך target ללחץ ההזרקה ולחץ אמיתי. זה נתון דינמי ולא מהספ אבדוק היום מה הTARGET,
ערך MAF נמוך בפני עצמו מעיד על בעיה - החל בפילטר אויר סתום וכלה בסעפת סתומ היר
פילטר אוויר החלפתי ואפילו הוצאתי אותו והשארתי את התיבה פתוחה, שינוי קל בערכים... על ל19 20.... גם התקנתי שנורקל בלי קשר....והערכים מעט עלו. לגבי סעפת, אתה מתכוון לסעפת יניקה? אני מתכנן לבצע ניקוי... הזמנתי סט אטמים מקורי, הגיע, רק ממתין לזמן פנוי.
- אבל יכול להעיד גם על מצערת egr תקועה ואפילו על בעיות דלק..E
EGR תקוע זה אחד החשודים שלי, אני לא יודע איך הוא משפיע על היכבות הרכב בזמן ירידה ממאמץ דווקא ולא בסרק או במאמץ עצמו הרי תפקיד הEGR הוא לשלב גזי שריפה עם אוויר נקי על מנת להוריד זיהום אוויר.
אני חושב שהוא תקוע במצב פתוח, ומזרים המון גזים פנימה, מאחר ו :
1. יש לי נקישות קלות במנוע
2.צריכת הדלק עלתה
3.יש ריח מסריח מעט מהאגזוז (יותר מהסטנדרט)
וההגיון שלי אומר שאולי בגלל שאחוזים גבוהים של גזים מגיעים לבעירה, היא לא אידיאלית כאשר המנוע יורד לסרק ואז הוא כבה, הגיוני?
המון ממליצים לסתום אותו, יש לי סט פחיות עם אטמים לסתימה של הEGR, מתלבט אם לסתום.
זה ערך שבפני עצמו מספר מעט מדי - אבל אומר שיש בעיה. בדרך כלל בלי datastream בנסיעה בעומס קשה לאבחן. אני בתור התחלה מסתכל על שילוב של MAP ו MAF כדי לדעת באופן כללי על איזה נתונים נוספים להסתכל (נאמר בכלליות שסהכ האויר שנכנס למנוע מה egr והקרן אויר הוא נתון, וegr חסום ייראה ב maf גבוה, וההיפך כמו במקרה שלך יכול להעיד על מצערת egr תקועה במצב פתוח. את זה אפשר לראות מה map כי המצערת egr משמשת גם כ dump valve לסעפת). וכן - זה יכול להתבטא גם באובדן כוח ודימום מנוע תחת עומס פתאומי.
יש לי סורק של דלפי, יש בו אופציה למצב טיסה (מצב בוא הוא אוגר נתונים בנסיעה)
איזה נתונה אתה ממליצים לדגום? לא ראיתי חיישן MAP , ראיתי MAF. ראיתי גם חיישן מצב EGR לפי אחוזי פתיחה, אבל אני מניח שזה פיקוד ולא זוית פתיחה בפועל נכון?
תודה רבה על העזרה


- - - Updated - - -

מהספ אבדוק היום מה הTARGET, אני יודע שהרכב עומד במפרט שכתוב בספר רכב:.
https://i.ibb.co/Fqv0mK7/Capture.jpg (https://ibb.co/Fqv0mK7)

פיני ד
03-05-21, 11:07
ד.א
מה דעתך על הניסוי הבא:
הEGR אצלי הוא נשלט עי פיקוד וואקום,
אם אנתק את הצנרת וואקום אליו, אחבר אליו צינור עם מזרק וכך אוכל לשלוט על המצב שלו , פתוח או סגור.
ואעשה את הבדיקה עם המאמץ בשני המצבים, פתוח או סגור ונראה אם יש הבדל בשמירה על הסלד.

הגיוני?

-->