צפייה בגרסה מלאה : גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום. פריקת עצבים.
כפתיח, דיסקליימר, ט.ל.ח ומה שאתם רוצים - אז אומר מראש, השטח שייך לכולם. נקודה. (בעיקר לרט"ג אבל זה סיפור אחר).
מאז ומעולם היתה לי חיבה לאנשי הגרוטראלי. ראיתי בזה סוג של חוויה מגניבה, צנועה, פורצת גבולות ובעיקר עניין של חברות ואחווה.
דעתי השתנתה ב 180 מעלות, בדיוק לקצה השני.
אנחנו יורדים לדרום, עושים ציר לא מורכב לרכב שטח, גם לא לרכב שטח רך. מגיעים לנקודה בה אנחנו פוגשים כמה רכבי גרוטראלי עומדים שעוצרים אותנו 'אתם לא יכולים לעבור, יש שם רכב תקוע'. הציר צר, והרכב התקוע עושה פקק לא מבוטל. לא ניתן לעקוף.
אנחנו מבצעים מעקף של כ 10 ק"מ על הכביש, נכנסים לשטח מאיפה שהיינו צריכים ועושים את המסלול שתוכנן, ומנסים לאחר כשלוש שעות לצאת חזרה באותו הציר ממנו ניסינו להיכנס. מסתבר שאנשי הגרוטראלי עדיין חוסמים את הציר, והדבר היחיד שהשתנה זה שאותו רכב תקוע עכשיו מנסה לעלות ברוורס, כדי שהמשקל יהיה על הציר המניע. את ענני האבק והאבנים שעפו ניתן היה לראות למרחוק. שוב יצאנו לכביש, 10 ק"מ, וחזרנו למסלול שתוכנן.
עכשיו החלה בעיה נוספת, רכבי הליווי של הגרוטראלי, לנדקרוזר ארוך ועוד איזה טנדר שאני לא זוכר, נוסעים בשטח כאילו שהם רכבי הצלה.
טסים במהירות, עוקפים בפראות, הם קיימים וכל היתר לא.
ברמה העקרונית, אם מישהו ירצה לעקוף אותי בשטח - לבריאות. תהנה. ואם אני אעקוף מישהו בשטח, בוודאי מישהו עוצר בצד לתת לי לעבור, אני אעשה את זה לאט, מבלי למלא אותו בענן אבק. לא כך אנשי הגרוטראלי. נתת לנו לעבור - אנחנו בכלל לא מבינים שאנחנו ממלאים אותך באבק. זה קרה מספר פעמים, ולא פעם יחידה.
בהמשך הדרך, צומת T, אני פונה ועוצר כדי שיתר הרכבים יראו לאן פניתי, אבל זה ממש מפריע לאנשי הגרוטראלי שנוסעים בציר בו כדי להמשיך להתקדם הם חייבים לנסוע מהר, מאוד מהר. אני עומד בצד השביל, והם חולפים במהירות שבעיניים שלי בהחלט מסוכנת, וקרבה מסוכנת מדי לרכבים. אתה רואה את המשפחתיות האומללות נזרקות מצד לצד בגלל הקוליסים והחצץ. שליטה ברכב - חלקית מאוד. תאונה היא בהחלט אפשרות.
אז השטח שייך לכולם, רשמתי בפתיח,
אבל אתם אנשי הגרוטראלי ( שנוסעים בצירים שלא מתאימים למכוניות שלכם, ומחרבים אותם, ומתנהגים בשטח כאילו הוא בבעלותכם) איבדתם את האמפטיה שלי לחלוטין. השטח ואתם זרים זה לזה. אתם לא מכבדים את הטבע, ולא את המטיילים האחרים.
מצד אחד אני מבין אותך לגמרי..
מצד שני זו תחרות (לא?)
מה שגם הרכבים האלה מיד לאחר מכן עפים לזבל או לסבב הבא.
לגבי רכבי הליווי , לא תקין ואף מעצבן .
נכתב מהנייד סליחה על הטעויות
הי, אני משתתף ותיק בגרוטראלי. אשמח אם תגיד לי בדיוק איפה ומתי זה קרה , וזה יועבר להנהלת הגרוטראלי לבירור. זה לא אופייני למשתתפים במסע רשמי.
תודה.
לי זה נשמע קצת כמו צרות עין.
אוקי, אז נתקלת בכמה תופעות שלא מצאו חן בעיניך. מכאן ועד "דעתי על אנשי גרוטאראלי" נעשתה קצת בחפזון ובכוללנות...
מצד שני, לא הייתי, לא חוויתי, לא באמת יודע.
חסימה מוחלטת של מעבר בשטח עד כדי כך שמטיילים אחרים צריכים לפרסס וליסוע בדרכים אחרות? ועוד פעמיים? נשמע לא סביר לחלוטין. הם לא הסכימו שתעברו או שבאמת לא היה אפשרי?
גם אני נתקלתי בהם באחד המסעות שלהם במיקום שלא ניתן היה אותם בזמן סביר אז יצאנו משם ועשינו מסלול אחר,
נכון שהשטח שייך לכולם אבל זה לא טיול של חברים זה עסק מסחרי,
בדיוק כמו הזולות המסחריות שחוסמות חלקים גדולים בחופים
אשמח אם תגיד לי בדיוק איפה ומתי זה קרה , וזה יועבר להנהלת הגרוטראלי לבירור.
שלחתי בווטסאפ
חסימה מוחלטת של מעבר בשטח עד כדי כך שמטיילים אחרים צריכים לפרסס וליסוע בדרכים אחרות? ועוד פעמיים? נשמע לא סביר לחלוטין. הם לא הסכימו שתעברו או שבאמת לא היה אפשרי?
ציר אדום מאחורי מושב פראן, בקטע בו לא ניתן לעקוף.
היו תקועים באותו המקום כמה שעות.
פעם אחת באנו מדרום - היה חסום. אז חזרנו לכביש 90 והקפנו ממזרח.
אחרי כשלוש שעות באנו לאותו הציר מצפון, היה עדיין חסום באותה הנקודה.
boaz avrahami
01-05-21, 16:59
בעיני רוב הציבור ככה נראים הג׳יפאים.
גם אם נסע לאט ונשאב אבק מהשביל ואפילו אם נאמר שלום בנימוס ונציע בונבוניירה.
לצערי חוותי אותו דבר, חסימה של ציר על ידי רכב מנהלה של האירוע שהחליט לעשות עבודת תחזוקה כלשהי במקום להתקע אחרי המשתתפים. כך לדבריו.
בושה של התנהגות,
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
ב' קודקוד, נשמח אם תביא את תגובת המארגנים לפה.
אני לא בטוח שהתגובה ה'רשמית' באמת רלוונטית למישהו.
הבנתי מב' קודקוד שיש עוד קבוצות שאנחנו קוראים להן 'גרוטראלי' כשם גנרי (כמו פריג'ידר, פלאפון' ג'יפ...) אבל הן לא גרוטראלי.
אם זה הגרוטראלי המקורי, מספיק לי שהמנהלים קיבלו משוב על הנראות שלהם בשטח.
המקורי זה גרוטשטח והם - מהיכרות - לא עסק לא מסחרי, לא מתנהגים ככה ולדעתי כבר לא עושים כאלה מסעות.
גרוטראלי - לקחו את הקונספט והפכו אותו לביזנס לטוב ולרע. אבל זה לא 'המקורי'.
אם זה נראה כמו משהו מאורגן - רוב הסיכויים שהם אלו שפגשת.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
גרוטראלי, גרוטאשטח, ועוד שלל קבוצות.
המשותף לכולן - רכבי 2X4 שמנסים נואשות להתגבר על עליה, מפרפרים, מפרקים את השביל וגורמים לו נזק שכנראה מאות ג'יפים לא יגרמו במשך עשרות שנים. אידיוטי לחלוטין.
וכולם מתפעלים כי זה רק פרייבט ישן ב-5,000 שקל. כלומר אנדרדוג. ולאנדרדוג הכל מותר. תמיד סולחים....
אני קורא מה שכתבת...
גרוטראלי, גרוטאשטח... מועדון סובארו... מועדון טריוס...
(לא להעלב! )
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
גרוטראלי, גרוטאשטח, ועוד שלל קבוצות.
המשותף לכולן - רכבי 2X4 שמנסים נואשות להתגבר על עליה, מפרפרים, מפרקים את השביל וגורמים לו נזק שכנראה מאות ג'יפים לא יגרמו במשך עשרות שנים. אידיוטי לחלוטין.
וכולם מתפעלים כי זה רק פרייבט ישן ב-5,000 שקל. כלומר אנדרדוג. ולאנדרדוג הכל מותר. תמיד סולחים....
השטח שייך לכולם. כלומר, עד שהרטג יגידו אחרת ;)
יש דרכים להולכי רגל בלבד, ויש כאלו לאופניים ויש כאלו לרכב.
אתה רוצה שתהיה תקנה שלשטח יכול להכנס רק רכב רב מינוע, כמו שלכביש מהיר מותרת כניסה רק לרכב שיכול לנסוע 55 קמ"ש או יותר?
השטח אכן "שייך לכולם". גם הכביש "שייך לכולם" ואני לא רוצה כלום.
אני רק מציין עובדות. רכב 2X4 שמתקשה לנוע גורם הרבה יותר נזק לשביל מרכב 4X4 שעובר בקלות ולא מייצר אבדני אחיזה ופירפורים. זו עובדה.
החוק לגבי מהירות מינימלית בכבישים מהירים מונחה עניין אחד - בטיחות. ולצערנו גם הוא מטומטם מאין כמוהו כי המהירות שהוא קובע כגבול תחתון עדיין תקועה אי שם בימי הפלמ"ח... כי רכב איטי מפריע לתנועה ומעצים את הפקטור המסוכן מכולם בכביש - הפרשי מהירויות.
הפרשי מהירויות הורגים.
אלא שדיון בנושא הזה יעבור מהר מאוד למחוזות הצדק הסוציאלי, הפסיכולוגיה והפילוסופיה.
העניין שיואב העלה הוא חסימת הציר והתנהגות האנשים.
זה לא קשור לגרוטראלי זה או אחר, זה קשור לאנשים המעורבים, וההתנהגות האישית שלהם כלפי סביבתם.
אני קורא מה שכתבת...
גרוטראלי, גרוטאשטח... מועדון סובארו... מועדון טריוס...
(לא להעלב! )
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
דווקא כן נעלב. והרבה.
הגישה של לחרב את השטח ולהתנהג כאדוניו .. לא קשורה לסוג הרכב.
ולא ציפיתי ממך דווקא אסף לזה.
פעם. היה מושג כזה ג׳יפאי .. זה היה אדם שאהב לטייל. אהב את השטח. ידע את השטח. השאיר חתימה קטנה.
היום לטייל בשטח עם פרייבט או רייזר זה הכל רק לא חתימה קטנה.
ומי שנוסע ברכב שאינו טנדר טויוטה נעול פעמיים הוא אוטומטית מחרב את השטח?
נפלא.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לטייל בשטח עם פרייבט או רייזר זה הכל רק לא חתימה קטנה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
עצוב, אבל זה נכון. אלה העובדות.
פרייבט, ולהבדיל אלף אלפי הבדלות SBS - שנוסעים בשביל רגיל, מייצרים, כל אחד בדרכו, חתימה גבוהה. מאוד.
הראשון כי הרכב לא מתאים בעליל. מתקשה לנוע ומחייב התחרעות. והתוצאה היא פירוק וחירוב השביל רק כדי שיוכל להתקדם. חתימה גבוהה.
השני בדיוק ההיפך. לכלי הזה כמעט ואין מגבלות עבירות. הבעיה שלו הפוכה - הוא מתקשה/לא מסוגל לנסוע לאט ורגוע. כל מהותו רעש, מהירות גבוהה בעליל, קפיצות, התחרעות ואלימות, ענני אבק וסילוני אבנים. וגם סיכון ממשי לעוברי דרך אחרים. חתימה גבוהה.
כאמור - זו אינה דעה אישית, אלה רק העובדות.
אבל השטח שייך לכולם. גם זו עובדה.
זה לא קשור לגרוטראלי זה או אחר, זה קשור לאנשים המעורבים, וההתנהגות האישית שלהם כלפי סביבתם.
+1.
לפעמים אנחנו שוכחים שבני אדם נוהגים ברכבים והם לא יוצאים לטייל על דעת עצמם.
המונח הזה שייך לתקופה שג'יפאי נסע בסיקס נטול מקררים מערכות ניווט ובדרך כלל גם נעילות. זה גם חייב אנשים להבין בשטח, ניווט עם מפה ומכונאות ורוב האנשים האלה היו כמעט בהגדרה אנשי ואוהבי טבע. גם כמות הגיפים היתה הרבה פחות מ 10% ממה שיש היום עם שלל הרכבים שקיימים היום. ומאפשרים לכל אחד עם סמארטפון ותכנת ניווט להיכנס לשטח ומכיוון שהרוב הם לא אנשי טבע או שטח או איך שתרצו לקרוא לזה כך גם ההתנהגות. אם בלכלוך ואם בהחרבת השטח או הצירים. בנוסף יש כל כך הרבה צירים ותאי שטח סגורים שיש עומס אדיר על מה שכן נשאר.
בסוף דרור צודק. הכל מתנקז לאנשים ודרך התנהגות. אפשר לטייל גם בrzr בלי לחרב את השטח.
Sent from my SM-A720F using Tapatalk
דווקא כן נעלב. והרבה.
הגישה של לחרב את השטח ולהתנהג כאדוניו .. לא קשורה לסוג הרכב.
ולא ציפיתי ממך דווקא אסף לזה.
פעם. היה מושג כזה ג׳יפאי .. זה היה אדם שאהב לטייל. אהב את השטח. ידע את השטח. השאיר חתימה קטנה.
היום לטייל בשטח עם פרייבט או רייזר זה הכל רק לא חתימה קטנה.
ומי שנוסע ברכב שאינו טנדר טויוטה נעול פעמיים הוא אוטומטית מחרב את השטח?
נפלא.
Sent from my iPhone using Tapatalk
באוסטרליה, באיזור הglasshouse mountains, סובב אותנו פקח (בנימוס רב ועם הרבה כבוד) לא כי רכב השטח שלנו לא היה עובר במסלול (פגרו קינג ישן סטוק ללא נעילה) אלה כי הקרקע באיזור הספציפי ארוזיבית מאוד ומלחמה בהצלבות עם בקרת משיכה יוצרת בורות שאחרכך מתרחבים עם זרימת המים והופכים את המסלול ללא עביר לאף אחד. כל לפי הסבר שלו. מכיוון שהנל נעשה בטוב טעם, חיוך ותוך כדי הכוונה וליווי קצר למסלול אחר, אנחנו זרמנו.
בכלל מאוד מטיפים שם לzero track mark.
אני לא יודע כמה זה חמור בארץ, מניח שדין איזור ים המלח לא כדין הר הנגב מבחינת קרקע, אבל התחושה שם שתוך עונה בור הצלבה הופך לבור שבולע רכב פולסייז על יושביו.
אז פה הפקח הזה היה נהפך לבר מינן אם היה מנסה לסובב מישהו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אז פה הפקח הזה היה נהפך לבר מינן אם היה מנסה לסובב מישהו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
פה הוא כנראה היה מאיים בקנס לא חוקי,
ולא טורח להסביר לספר ולוקח אותך למסלול מהמם שרק הוא מכיר.
הכל עניין של pitch....
ובכלל, זה לא פקח, זה פארק רינג׳ייר. שניכר שלא דואג רק לטבע אלה להנאה ולחוויה של הג׳יפאים.
משהו שכלל לא מקובל בארץ.
לא תוך עונה אחת, גם לא שתיים. אבל בסוף כן ועוד איך.
רוב מוחלט של קטעי ההצלבות שאתם מכירים, נוצרו על ידי כלי רכב ואינם טבעיים.
אז פה הפקח הזה היה נהפך לבר מינן אם היה מנסה לסובב מישהו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
במספר אינטרקציות עם פקחים בדיון מקצועי (לא מפגש פקח-מטייל)השתקפה מצידם בעיקר בורות בהתייחס לנושא בו הם היו אמורים להיות סופר-בקיאים.
חוסר הבנה/ידע מה ההבדל בהשפעת כלי רכב על סוג קרקע נתון, ואמירות הכללה גסות שבעיקר השאירו אותי עם הרושם שהם (שוב) פשוט לא רוצים מטיילים בשטח.
אני באמת חושב שבהתייחס לחולאי המערכת, היא רחוקה מלהיות בשלה לדעת לעשות הפרדה כזו של איזה רכב נכנס לאן.
מקור הבורות/בערות הוא במחוקקים ובמקבלי ההחלטות, לאוו דווקא בפקחים.
קשה לצפות ממינוי פוליטי, מקורב לשר/חבר מרכז מפלגה, עסקן ששכח כבר מזמן מתי ליכלך קצה אצבע בעבודה אמיתית, בנאדם שמקצועו הוא פוליטיקה ותככים - להבין משהו בהבדלים טכניים בין דגמי כלי רכב שונים או בפרטים והתנהגות של תכסיות קרקע, אלא אם הוא עצמו מגיע מהרקע הזה. כמה מהם באמת מגיעים מהרקע הזה?.........
מעבר לזה, לבצע הפרדה כזו יהיה משהו בעייתי ביותר, יגרור התמרמרויות ומריבות ויגלוש מהר מאוד (כמו כאן) לויכוחים על צדק סוציאלי, אנתרופולוגיה, פסיכולוגיה ופילוסופיה.... למה לו מותר ולי אסור?.... למה הוא, שיש לו 420,000 שקל לרוביקון חדש, מותר לו לנסוע ולטייל לאן שירצה?..... ואני, שיכול להרשות לעצמי רק פרייבט ישן ומתפרק בן 25 ב-2,000 שקל, אסור לי?....
אז מבחינתם יותר קל לאסור באופן גורף על כולם.
מגדירים "רכב מנועי" או "כלי רכב" בכלל (כולל אופניים), ומאשימים את כל מה שנוסע בהרס הטבע.
ממש כפי שלאחר שהם נאלצים להתמודד שוב ושוב ושוב עם ערימות האשפה וגילויי הונדליזם, קשה לצפות מהם לעשות הפרדה בין טובים ורעים. בין ג'יפים ופרייבטים, בין ג'יפים ל-SBS ולאופנועים, בין מתחרעים למטיילים תמימים. בשורה התחתונה נשארים מחזות של חורבן. ואז גם נעלמים שרידי הסבלנות והסובלנות לנוכחות בני אדם בכלל. ולא אמרתי כלום על הצבא שמתאמן ומה הוא מעולל לשטח.... אבל זה מותר כי אין ברירה....
השטח של כולם ובשביל שמותר לתנועת כלי רכב, מותר גם לפרייבטים לנסוע. נאהב את זה או לא. איך הם נוסעים ומתמודדים זה כבר רק פרט טכני. בסוף זה רק סיפור של בני אדם - איך אתה מתנהג על השביל ששייך לכולם. וכשמצטמצמים לנקודה הזו של "איך אנחנו מתנהגים", מגלים שזה בדיוק אותו דבר גם על הכביש ובחניה מסודרת, וגם בעמידה מנומסת בתור ובחסימת מעבר בסופרמרקט ובכל מקום בו בני אדם צריכים להתחשב זה בזה.
קמת על צד ימין היום?!
כמעט נשמע שעברת צד (;
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
דווקא כן נעלב. והרבה.
הגישה של לחרב את השטח ולהתנהג כאדוניו .. לא קשורה לסוג הרכב.
ולא ציפיתי ממך דווקא אסף לזה.
פעם. היה מושג כזה ג׳יפאי .. זה היה אדם שאהב לטייל. אהב את השטח. ידע את השטח. השאיר חתימה קטנה.
היום לטייל בשטח עם פרייבט או רייזר זה הכל רק לא חתימה קטנה.
ומי שנוסע ברכב שאינו טנדר טויוטה נעול פעמיים הוא אוטומטית מחרב את השטח?
נפלא.
Sent from my iPhone using Tapatalkלהתבדח עדיין מותר לי.... ואתה יודע את דעתי שאני לא מסתיר - שצריך לטייל ולא חשוב כמה.
וטיילתי הרבה בשטח בפרייבטים.
(אבל לא תקעתי לאף אחד ציר למשך שעות אף פעם.)
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
פספסתי את הסמיילי.
סורי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
באוסטרליה, באיזור הglasshouse mountains, סובב אותנו פקח (בנימוס רב ועם הרבה כבוד) לא כי רכב השטח שלנו לא היה עובר במסלול (פגרו קינג ישן סטוק ללא נעילה) אלה כי הקרקע באיזור הספציפי ארוזיבית מאוד ומלחמה בהצלבות עם בקרת משיכה יוצרת בורות שאחרכך מתרחבים עם זרימת המים והופכים את המסלול ללא עביר לאף אחד. כל לפי הסבר שלו. מכיוון שהנל נעשה ב))טוב טעם, חיוך ותוך כדי הכוונה וליווי קצר למסלול אחר, אנחנו זרמנו.
בכלל מאוד מטיפים שם לzero track mark.
אני לא יודע כמה זה חמור בארץ, מניח שדין איזור ים המלח לא כדין הר הנגב מבחינת קרקע, אבל התחושה שם שתוך עונה בור הצלבה הופך לבור שבולע רכב פולסייז על יושביו.
אני עדיין בשוק שאף אחד לא קפץ עליך בגלל הפוסט הזה והרב"ט
;) ;)
אני לא יודע כמה זה חמור בארץ, מניח שדין איזור ים המלח לא כדין הר הנגב מבחינת קרקע, אבל התחושה שם שתוך עונה בור הצלבה הופך לבור שבולע רכב פולסייז על יושביו.
זה הרבה יותר מורכב ממה שאתה חושב.
זה לא הנגב מול ים המלח, זה מקרה מקומי משתנה לפעמים ברמת המטרים.
קחו לדוגמא את מדרגת המרזבה ואת מדרגת בוקר.
שתיהן מדרגות משמעותיות שנוצרו בגלל דרגש סלע קשה מקומי ביחס ליחידות רכות יותר מעל ומתחת.
ושתיהן ביחידות סלע שונות..
והן קיימות בלי קשר לרכבי השטח.
מעבר הרכבים מדגיש אותן, אבל לא יצר אותן.
ויש מקומות שיראו לך רגישים אבל כל שנה מתאפסים בגלל מזג אויר ותנאי שטח אחרים.
אז ככה...
עניין הגרוטאות בארץ התחיל ע"י קבוצת חברים, שנתקלו במונגול ראלי בחו"ל ,והחליטו להתחיל עם זה בארץ. במסע השני שלהם הם קראו לעצמם גרוטראלי. בעקבות ויכוח על התנהלות הטיול, נהיה פיצול והקבוצה שהתפצלה , קראה לעצמה גרוטאשטח. הרבה חבר'ה מהתחום השתתפו שם, כולל גיא רפאל , ג'וי בירן , ארז מהלל ואני ועוד רבים וטובים.
נכון להיום, פעילות הגרוטאשטח הופסקה מסיבות שונות.
אני מעולם לא פגשתי את יואב, אבל התכתבתי איתו קצת בעקבות הפוסט. נראה שהיד שלו הייתה קלה על ההדק.
מי שמנהלת את מסעות הגרוטראלי, היא חגית דוד, אחת הג'יפאיות הוותיקות בארץ, והיא תמיד נמצאת במעברים הקשים לגרוטאות.
כאשר מגיעה קבוצת ג'יפים, היא עוצרת את המסע, ומאפשרת לבעלי ה 4X4 לעבור. נראה שבאותו מקרה, לא ניתן היה לתת ליואב לעבור, והם נלחמו כדי לחלץ את הסובארו.
מצד שני, אני גם יכול לכתוב שזאת חוצפה שחברי מועדון רקסטון או ניסאן פתפיינדר חוסמים לי את הדרך ברוב חוצפתם, כי לי יש CJ שמשופר כמו זיבאר, אבל אני נושם עמוק , סופר עד 10, ומחכה בצד עד שיעברו. מעבר לזה שאחרי שהם החריבו את המעבר/מעלה, לי נהיה קצת יותר מעניין לעבור שם.
מוסר השכל : השטח שייך לכולם באותה מידה, וכל עוד שרט"ג, אשר יודעים על כל מסע והמסלול שלו, לא מונעים מאיתנו לעבור, כפי שכבר עשו בצדק בכמה מקומות, אנחנו נמשיך לחרוש את הארץ , נטייל ונהנה מהנוף ומאתגרי הנהיגה ללא 4X4.
נ.ב. ממליץ לכולם להתנסות אפילו פעם אחת, במסע גרוטאות, זאת חוויה מסוג שונה :)
אני עדיין בשוק שאף אחד לא קפץ עליך בגלל הפוסט הזה והרב"ט
;) ;)
לא רלוונטי בארץ, יותר מידי שכל והבנה....בארץ או שסוגרים או שלא....
- - - Updated - - -
זה הרבה יותר מורכב ממה שאתה חושב.
זה לא הנגב מול ים המלח, זה מקרה מקומי משתנה לפעמים ברמת המטרים.
קחו לדוגמא את מדרגת המרזבה ואת מדרגת בוקר.
שתיהן מדרגות משמעותיות שנוצרו בגלל דרגש סלע קשה מקומי ביחס ליחידות רכות יותר מעל ומתחת.
ושתיהן ביחידות סלע שונות..
והן קיימות בלי קשר לרכבי השטח.
מעבר הרכבים מדגיש אותן, אבל לא יצר אותן.
ויש מקומות שיראו לך רגישים אבל כל שנה מתאפסים בגלל מזג אויר ותנאי שטח אחרים.
מבין. בסיפור שסיפרתי הקרקע הורכבה מאדמת סחף רכה רכה...ללא אזורים סלעיים בכלל, גג סלעים מהסוג שאפשר להרים בידיים ששקועים בקרקע....
מי שמנהלת את מסעות הגרוטראלי, היא חגית דוד, אחת הג'יפאיות הוותיקות בארץ,
זה מסביר כמה דברים ( בעיני )
מצד שני, אני גם יכול לכתוב שזאת חוצפה שחברי מועדון רקסטון או ניסאן פתפיינדר חוסמים לי את הדרך ברוב חוצפתם, כי לי יש CJ שמשופר כמו זיבאר, אבל אני נושם עמוק , סופר עד 10, ומחכה בצד עד שיעברו.
זה לא רק שלא דומה, זה אפילו חוצפה גדולה יותר. זה לקחת את הקצה העליון של הצ'ופצ'יק של השפיץ .. בעליונות ואדונות ועוד לכעוס על אלו שאין להם, איך הם מפריעים לך להנות ממה שיש לך, תוך כדי שאתה מתעלם מהרצון שלהם להנות ממה שיש להם.
לא תשובה טובה כל כך אם אתה מנסה להרגיע את הלהבות.
תדמיין שעוצרים את כל כביש 2 בבוקר כדי לתת למניאק ההוא עם הפרארי לנסוע 300 קמש ..
גם אם אתה הוא זה שנוהג בפרארי ..
אני חושב שיהיה לך קשוח לדמיין שכל 300000 הנהגים שעומדים בפקק לכבודך, יהיה להם קשה לפרגן לך על הפרארי.
גיא, לדעתי זו הפעם השניה בשירשור שאתה מפספס את כוונת המשורר, תנסה לקרוא שוב :)
יואב שפתח את השרשור הוא לא מהמתלהמים הקבועים, ולכן יש לתלונה שלו עוצמה רבה.
לעמוד בפקק במכשול בשטח כי יש רכב או שיירה שמתקשים - סבבה לגמרי, חלק מהטיול, אפילו לעזור לקבוצה שלפניך לעבור. זה משהו שאפילו צפוי במקומות מסוימים (מדרגת הנקרות, מצלעות וכו'). אבל כשזה לא באתגר עבירות יוצא דופן, ורכב אחד חוסם ציר למשך שלוש שעות - זה כבר מוגזם ופשוט לא לעניין. אם לא היה אפשר למשוך את רכב הגרוטארלי קדימה אז היה צריך לפנות אותו לאחור, לתת למישהו אחר לעלות ולמשוך קדימה. אני בטוח שיואב בעצמו היה מתנדב לעזור, במדרגה המדוברת למשוך סובארו עם לנדקרוזר זה די טריביאלי.
מה גם שלפי התיאור מיקום זה גם לא מעבר טכני מורכב ולא אתגר עבירות או סכנה.
אלא ״סתם״ צוואר בקבוק.
זה גם לא מצב תיאורטי שלא נתקלים בו בשטח מידי פעם כשפוגשים אנשים חסרי דרך-ארץ, שכנראה שזו גישתם לחיים מול הזולת, אבל גם כאלו שפשוט לא מודעים.. בלי כוונה רעה.
אבל,
כשזה אירוע מאורגן, בתשלום, זה כבר הופך ללא קביל לחלוטין, כי המארגן כן יודע/מודע וצריך להיות ערוך להסרת המפגע.
שביל הוא דרך לכל דבר. כמו כביש.
רכב מכל סוג שהוא שתקוע מכל סיבה שהיא ועובדים עליו, צריך להזיז לצד השביל ולעבוד עליו שם. כדי לא לייצר הפרעה וכדי שאחרים יוכלו לעבור. זה הכל.
שום חסימה כזו של דרך אינה קבילה. זה עניין פשוט שבין אדם לחברו. דרך ארץ. נימוס בסיסי. מה זה קשור לאירוע בתשלום או לא?....
והיה והרכב נתקע במקום שלא מאפשר חילוץ שלו ללא תיקון.
האם לסופה בזיק מותר לחסום?
וטריוס בנקרות?
ואונימוג בכביש 40?
איפה עובר הגבול בין רכב לגיטמי במכשול לגיטימי שנתקע ואין מה לעשות חוץ מלחכות, למשהו לא לגיטימי?
(יש לי ביקורת על גרוטראלי - החזון מול המציאות, אבל לחלוטין חושב שהשטח שייך גם לגרוטאות)
לא ברור מהתיאור של יואב או של המארגנים למה מעבר בשטח היה תקוע במשך שלוש שעות.
אם הרכב היה תקוע מכאנית ברמה שאי אפשר לגרור אותו קדימה או אחורה כדי לפנות את הציר וחובה לתקן על המקום - אז אין מה לעשות, ולא משנה איזה רכב זה ומה מסגרת המסע.
אם לא רצו לפנות אותו עם עזרה חיצונית כי זה חלק מחוקי התחרות או משהו כזה - זה נראה לי קצת יותר בעייתי.
אני באמת לא יודע, מהנסיון הקצר שלי שם אין ממש הצמדות לחוקי ה"פורמט" וממש אין תחרות.
משתדלים להגרר ע"י משתתפים אחרים, לא פעם מחולצים ע"י רכב ליווי.
ולפעמים גם ע"י רכב חיצוני.
בהגדרה אין תחרות על זמן, להיפך.
צוות אחד, בלי שמות, קיבל נזיפה על זה שהוא נוסע מהר מידי וזה לא הקטע.
אני מודה שמעולם לא התחברתי לקטע.
זה נראה מאוד הירואי מצד אחד, אבל מצד שני, זה נראה גם מטומטם להפליא. רק דעתי, כן?....
בכל מקרה, מי שנהנה מזה, אני מפרגן לו.
איך זה מתנהל בעצם?...
יש אלמנט תחרותי?
מקבלים ניקוד/ניקוד עונש?
יש "מנצח"?....
הניווט הוא פרמטר או שמקבלים ציר מוכן/ספר דרך?....
נמדדים זמנים למעבר מכשולים או זמנים בכלל?...
מי שנתקע ונעזר ברכב 4X4 "נפסל"?....
יש מרשלים שמשגיחים שהכללים נשמרים?...
אני יודע שהיה פעם כלל שהתיר השתתפות רק לכלי רכב "עד 5,000 שקל". בפועל ראיתי מכוניות שנבנו לתלפיות שופרו בכבדות על ידי מוסכים/מכונאים מקצועיים וידועים בתחום הג'יפים בהשקעה של סכומים בגובה פי 5-6 מזה.
אם גם כאן נכנס הכסף הגדול ומשחית את כל הרעיון, אז מה הועילו חכמים?.........
או שהכל שטויות וזה סתם טיול מגניב וקורע מצחוק, סוג של Demolition derby, רק בשטח, במכוניות לא מתאימות שבתיאוריה לא יכולות - אבל בפועל פשוט אונסים אותן באלימות (ואונסים גם את השטח)?....................
כל זה סתם תהיות. אני אמשיך לטייל בג'יפ.
אז ככה...
עניין הגרוטאות בארץ התחיל ע"י קבוצת חברים, שנתקלו במונגול ראלי בחו"ל ,והחליטו להתחיל עם זה בארץ. במסע השני שלהם הם קראו לעצמם גרוטראלי. בעקבות ויכוח על התנהלות הטיול, נהיה פיצול והקבוצה שהתפצלה , קראה לעצמה גרוטאשטח. הרבה חבר'ה מהתחום השתתפו שם, כולל גיא רפאל , ג'וי בירן , ארז מהלל ואני ועוד רבים וטובים.
נכון להיום, פעילות הגרוטאשטח הופסקה מסיבות שונות.
אני מעולם לא פגשתי את יואב, אבל התכתבתי איתו קצת בעקבות הפוסט. נראה שהיד שלו הייתה קלה על ההדק.
מי שמנהלת את מסעות הגרוטראלי, היא חגית דוד, אחת הג'יפאיות הוותיקות בארץ, והיא תמיד נמצאת במעברים הקשים לגרוטאות.
כאשר מגיעה קבוצת ג'יפים, היא עוצרת את המסע, ומאפשרת לבעלי ה 4X4 לעבור. נראה שבאותו מקרה, לא ניתן היה לתת ליואב לעבור, והם נלחמו כדי לחלץ את הסובארו.
מצד שני, אני גם יכול לכתוב שזאת חוצפה שחברי מועדון רקסטון או ניסאן פתפיינדר חוסמים לי את הדרך ברוב חוצפתם, כי לי יש CJ שמשופר כמו זיבאר, אבל אני נושם עמוק , סופר עד 10, ומחכה בצד עד שיעברו. מעבר לזה שאחרי שהם החריבו את המעבר/מעלה, לי נהיה קצת יותר מעניין לעבור שם.
מוסר השכל : השטח שייך לכולם באותה מידה, וכל עוד שרט"ג, אשר יודעים על כל מסע והמסלול שלו, לא מונעים מאיתנו לעבור, כפי שכבר עשו בצדק בכמה מקומות, אנחנו נמשיך לחרוש את הארץ , נטייל ונהנה מהנוף ומאתגרי הנהיגה ללא 4X4.
נ.ב. ממליץ לכולם להתנסות אפילו פעם אחת, במסע גרוטאות, זאת חוויה מסוג שונה :)כמה נח להתיחס למקרה אפור ולא למקרה שחור/לבן כפי שצייניתי מעלה.
לא באמת מחפש תשובה רק חשוב להצביע על הנקודה.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
אני מודה שמעולם לא התחברתי לקטע.
זה נראה מאוד הירואי מצד אחד, אבל מצד שני, זה נראה גם מטומטם להפליא. רק דעתי, כן?....
בכל מקרה, מי שנהנה מזה, אני מפרגן לו.
איך זה מתנהל בעצם?...
יש אלמנט תחרותי?
מקבלים ניקוד/ניקוד עונש?
יש "מנצח"?....
הניווט הוא פרמטר או שמקבלים ציר מוכן/ספר דרך?....
נמדדים זמנים למעבר מכשולים או זמנים בכלל?...
מי שנתקע ונעזר ברכב 4X4 "נפסל"?....
יש מרשלים שמשגיחים שהכללים נשמרים?...
אני יודע שהיה פעם כלל שהתיר השתתפות רק לכלי רכב "עד 5,000 שקל". בפועל ראיתי מכוניות שנבנו לתלפיות שופרו בכבדות על ידי מוסכים/מכונאים מקצועיים וידועים בתחום הג'יפים בהשקעה של סכומים בגובה פי 5-6 מזה.
אם גם כאן נכנס הכסף הגדול ומשחית את כל הרעיון, אז מה הועילו חכמים?.........
או שהכל שטויות וזה סתם טיול מגניב וקורע מצחוק, סוג של Demolition derby, רק בשטח, במכוניות לא מתאימות שבתיאוריה לא יכולות - אבל בפועל פשוט אונסים אותן באלימות (ואונסים גם את השטח)?....................
כל זה סתם תהיות. אני אמשיך לטייל בג'יפ.
בגרוטראלי מותר רכב עד 3500 שח, אסור טנדר ,אסור צמיגי שטח, אסור כננת, חובה 2 ברכב, ארוחות ע"י המארגנים, 5 רכבי ליווי שגוררים רק אם אתה נכנע, או שהמכשול בלתי אפשרי.
בגרוטאשטח רכב עד 5000, מותר טנדר , מותר צמיגי שטח, כשנתקעים הדודג' ראם של המארגנים גורר 3 גרוטאות ביחד עד סוף המכשול, קייטרינג עי המארגנים.
זה מסע חברתי , לא תחרותי, אבל הישראלי המצוי אוהב להדביק את הדוושה הימנית.
נוסעים לפי ציר שנשלח לכולם באמצעות אופרואד, ונוסעים כ 140 ק"מ בכל יום.
מחר אנחנו יוצאים למסע בגליל העליון, 20 גרוטאות ו 12 קטנועים :)
אני מעולם לא פגשתי את יואב, אבל התכתבתי איתו קצת בעקבות הפוסט. נראה שהיד שלו הייתה קלה על ההדק.
מי שמנהלת את מסעות הגרוטראלי, היא חגית דוד, אחת הג'יפאיות הוותיקות בארץ, והיא תמיד נמצאת במעברים הקשים לגרוטאות.
כאשר מגיעה קבוצת ג'יפים, היא עוצרת את המסע, ומאפשרת לבעלי ה 4X4 לעבור. נראה שבאותו מקרה, לא ניתן היה לתת ליואב לעבור, והם נלחמו כדי לחלץ את הסובארו.
מצד שני, אני גם יכול לכתוב שזאת חוצפה שחברי מועדון רקסטון או ניסאן פתפיינדר חוסמים לי את הדרך ברוב חוצפתם, כי לי יש CJ שמשופר כמו זיבאר, אבל אני נושם עמוק , סופר עד 10, ומחכה בצד עד שיעברו. מעבר לזה שאחרי שהם החריבו את המעבר/מעלה, לי נהיה קצת יותר מעניין לעבור שם.
מוסר השכל : השטח שייך לכולם באותה מידה, וכל עוד שרט"ג, אשר יודעים על כל מסע והמסלול שלו, לא מונעים מאיתנו לעבור, כפי שכבר עשו בצדק בכמה מקומות, אנחנו נמשיך לחרוש את הארץ , נטייל ונהנה מהנוף ומאתגרי הנהיגה ללא 4X4.
אפילו שלא נפגשנו מעולם, אקרא לך ידידי, בכנות אמיתית.
לקח לי למעלה מחודשיים לפתוח את הפוסט הזה, בדיוק כדי שידי לא תהיה קלה על ההדק.
משראיתי שהתחושות לא קהו, והמחשבות נותרו כשהיו, העליתי את הפוסט.
זה שאני אשם, אני רגיל מהבית, לא חדש לי.
לא, אין דין סובארו 2X4 שתוקעת ציר בשטח כדין רכב 4X4 שנתקע בציר בשטח. אחת לא צריכה להיות שם. השניה כן.
גם העדר ההתייחסות להתנהגות רכבי הסיוע, שהיה הרבה יותר מרגיז, די מובנת. נענה למה שנוח.
אסיים בפתיח, השטח שייך לכולם. (לרט"ג קצת יותר).
עם זאת בהחלט שיניתי את דעתי על הפעילים בתחום. לא שדעתי משנה משהו למישהו.
אין כעס. באמת. שנהיה בריאים כולנו.
שום חסימה כזו של דרך אינה קבילה. זה עניין פשוט שבין אדם לחברו. דרך ארץ. נימוס בסיסי. מה זה קשור לאירוע בתשלום או לא?....
כי באירוע בתשלום עם מארגן שמייצג את כלל האירוע, התנהגות טפשית/לא ראוי/חוסר דרך ארץ וכו׳ של אחד המשתתפים, היה מחוייב לקבל מענה של המארגן כמי שאחראי.
המארגן אחראי בפועל להתנהלות האירוע שהוא עומד מאחוריו, וזה שאמור להיות המבוגר האחראי.
לא, אין דין סובארו 2X4 שתוקעת ציר בשטח כדין רכב 4X4 שנתקע בציר בשטח. אחת לא צריכה להיות שם. השניה כן.
.
לדעתי הפטרונות הזו על זכויות בשטח לא במקומה.
בזמנו גרתי באזור שמהווה יעד טיול סופש וחגים לכל מי שלא גר באזור.
מבחינת כל מי שגר באזור זו הייתה החצר האחורית, ונסענו בה בפרייבטים, מסחריות וכל הבא ליד.
באותם שבילים בהם אנשים היו מגיעים בסופ״ש מזוודים כאילו הולכים למסע חוצה אפריקה.
אז אתה בא להגיד שאסור היה לנו לנסוע שם?
גם העדר ההתייחסות להתנהגות רכבי הסיוע, שהיה הרבה יותר מרגיז.
.
זה הדבר הבעייתי האמיתי.
סע איפה שבא לך, עם איזה רכב שבא לך. אתה ילד גדול.
אני לא האדם שיאמר לך מה לעשות.
עם זאת, ייתכנו מקרים בהם יעבירו עליך ביקורת, זה הכל. לא יותר.
כותרת הפוסט 'גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום'.
לא מה אסור ומה מותר. רק דעה פרטית שלי. הכי קטן שאפשר.
שאני אבין, אתה מדבר על הציר ההררי שעולה מנחל פארן לכיוון שטח אש 1003? כי אם נתקע להם שם רכב (פרייבט) אז ייקח הרבה זמן לחלץ אותו, והגיוני שהם יחסמו את הציר רחוק למטה ולמעלה כדי שרכבים לא יתקעו בקטע הצר, שלא מאפשר עקיפה, וגם לא מאפשר לחזור (זתומרת, הכל אפשרי, אבל לחזור כמה מאות מטרים בציר ברוחב הרכב עם תהום בצד אחד זה מסוכן ולא לעניין).
אם הם היו בקטע של "לא עוזרים" כי אלו החוקים אז אתה צודק, אבל אני בכלל לא בטוח שזה מה שהיה שם.
לגבי האם לגיטימי לפרייבט לנסוע בשטח...לא נכנס לזה. יום אחד יאסרו גם עלי לנסוע בשטח כי אני עלול להתקלקל באמצע מעלה ולחסום אותו....
ועכשיו, פואמה:
כשבאו לקחת את הפרייבטים לא התנגדתי, כי לא הייתי פרייבט.
כשבאו לקחת את הג'יפונים לא צעקתי, כי לא הייתי ג'יפון.
כשבאו לקחת את הג'יפים המשופרים לא אמרתי כלום, כי לא הייתי משופר.
ובסוף, כשבאו לקחת אותי, כבר לא נשאר מי שידבר בשבילי...
(אין באמור שום כוונה לפגוע באף דור שני או שלישי לניצולים, זאת רק פואמה הומוריסטית, נא להתייחס בהתאם).
כמעט בכל דבר יש קו, לפעמים הוא עדין יותר ולפעמים פחות, בין הכיף של הפרט להתנהגות חזירית.
ולמרות שמה היא חזירות הוא עניין סובייקטיבי, רובנו עדיין נסכים בקביעה האם מה שיורד עלינו הוא גשם או שתן.
כדי לפשט את הדברים, מדובר בנימוס בסיסי.
גם בטיול רגיל אני מקפיד לא לעמוד על הציר אלא על השוליים.
ואם נחזור לרגע לצבא "משמעת צירים": כלי אף פעם לא עוצר על הציר, אלא על השוליים. אם יש התלבטות בין צד ימין לצד שמאל של הציר, אז בצד שיהיה הכי קל לדחוף אותו הצידה אם אמור לעבור שם כלי יותר גדול והוא עדיין מפריע.
Sent from my BE2029 using Tapatalk
שאני אבין, אתה מדבר על הציר ההררי שעולה מנחל פארן לכיוון שטח אש 1003? כי אם נתקע להם שם רכב (פרייבט) אז ייקח הרבה זמן לחלץ אותו, והגיוני שהם יחסמו את הציר רחוק למטה ולמעלה כדי שרכבים לא יתקעו בקטע הצר, שלא מאפשר עקיפה, וגם לא מאפשר לחזור (זתומרת, הכל אפשרי, אבל לחזור כמה מאות מטרים בציר ברוחב הרכב עם תהום בצד אחד זה מסוכן ולא לעניין).
.
ציר אדום מאחורי מושב פארן.. זה הציר שחוצה את תלם עשת.
שום אתגר עבירות לרכב שטח.
איזה תהום?
קטע אחד צר וקצר למעבר וזהו.
סע איפה שבא לך, עם איזה רכב שבא לך. אתה ילד גדול.
אני לא האדם שיאמר לך מה לעשות.
עם זאת, ייתכנו מקרים בהם יעבירו עליך ביקורת, זה הכל. לא יותר.
כותרת הפוסט 'גרוטראלי - איך שיניתי את דעתי על העוסקים בתחום'.
לא מה אסור ומה מותר. רק דעה פרטית שלי. הכי קטן שאפשר.
שלא יובן אחרת, אני בהחלט מזדהה עם התסכול וההרגשה שלך.
התופעה שפגשת לא חדשה, אבל לשמחתי גם לא נפוצה.
וזה לא קשור לפרייבט, זה קשור לאנשים.
אני מודה שמעולם לא התחברתי לקטע.
זה נראה מאוד הירואי מצד אחד, אבל מצד שני, זה נראה גם מטומטם להפליא. רק דעתי, כן?....
בכל מקרה, מי שנהנה מזה, אני מפרגן לו.
איך זה מתנהל בעצם?...
יש אלמנט תחרותי?
מקבלים ניקוד/ניקוד עונש?
יש "מנצח"?....
הניווט הוא פרמטר או שמקבלים ציר מוכן/ספר דרך?....
נמדדים זמנים למעבר מכשולים או זמנים בכלל?...
מי שנתקע ונעזר ברכב 4X4 "נפסל"?....
יש מרשלים שמשגיחים שהכללים נשמרים?...
אני יודע שהיה פעם כלל שהתיר השתתפות רק לכלי רכב "עד 5,000 שקל". בפועל ראיתי מכוניות שנבנו לתלפיות שופרו בכבדות על ידי מוסכים/מכונאים מקצועיים וידועים בתחום הג'יפים בהשקעה של סכומים בגובה פי 5-6 מזה.
אם גם כאן נכנס הכסף הגדול ומשחית את כל הרעיון, אז מה הועילו חכמים?.........
או שהכל שטויות וזה סתם טיול מגניב וקורע מצחוק, סוג של Demolition derby, רק בשטח, במכוניות לא מתאימות שבתיאוריה לא יכולות - אבל בפועל פשוט אונסים אותן באלימות (ואונסים גם את השטח)?....................
כל זה סתם תהיות. אני אמשיך לטייל בג'יפ.
בגרוטראלי אין אלמנט תחרותי, מוענקים בסוף "גביעים" לפי קטגוריות כמו הצוות העקשן, הצוות המצחיק, משקיען וכו.
לא מקפידים על שווי הרכב, לטעמי זה מוריד הרבה מעיניין, אבל ניחה.
בגרוטשטח ראיתי רכבים ששווים גם 20, ושם לדעתי גם באמת התחרו באופן חצי רשמי על זמנים.
בסוף בסוף, זו השורה האחרונה שכתבת, טיול מגניב וקורע, וגם קורע מצחוק. חוויה אדירה שאם היה לי כסף (הופ פיספוס פואנטה) הייתי חוזר עליה פעם בשנה.
ציר אדום מאחורי מושב פארן.. זה הציר שחוצה את תלם עשת.
שום אתגר עבירות לרכב שטח.
איזה תהום?
קטע אחד צר וקצר למעבר וזהו.
לא יודע איפה התרחש האירוע.
אבל אם מדובר על הציר שהתכוונת אליו - באמת שום אתגר לכאורה לרכב שטח בגובה סביר עם LOW ונהג שיודע מה הוא עושה.
אבל השביל צר וללא שוליים. שני פיתולים חדים ואז מדרגה אלכסונית לא נמוכה בכלל. מצידו האחד של המעבר יש קיר ומצידו האחר תהום. כבר נתקלתי גם בכלים עם LOW ונהגים פחות מנוסים שהסתבכו שם יופי ונסיונות לעלות בכוח זרקו אותם הצידה לזוית לא סימפטית בכלל על פי התהום. ולא, אי אפשר לפרסס שם. זה שביל ברוחב האוטו.
להיכנס לשם ברכב 2X4 נמוך זה טמטום לשמו שמצריך הרבה בניה והסתערות בכוח. אם רכב כזה נתקע שם על הגחון, הוא יצריך גיבוי מרכב 4X4 חזק שימשוך אותו קדימה, אחרת הציר חסום.
כל זה נכון למגמת עלייה. בירידה צריך כנראה רק כמה דחיפות - הגרביטציה תעשה את השאר....
לא יודע איפה התרחש האירוע.
אבל אם מדובר על הציר שהתכוונת אליו - באמת שום אתגר לכאורה לרכב שטח בגובה סביר עם LOW ונהג שיודע מה הוא עושה.
אבל השביל צר וללא שוליים. שני פיתולים חדים ואז מדרגה אלכסונית לא נמוכה בכלל. מצידו האחד של המעבר יש קיר ומצידו האחר תהום. כבר נתקלתי גם בכלים עם LOW ונהגים פחות מנוסים שהסתבכו שם יופי ונסיונות לעלות בכוח זרקו אותם הצידה לזוית לא סימפטית בכלל על פי התהום. ולא, אי אפשר לפרסס שם. זה שביל ברוחב האוטו.
.
וואלה או שנדפק לי הזכרון או שמשהו כאן מתחדד עוד יותר על התוואי הזה וההבדל בין רכב רך לרכב שטח.
עברתי מספר פעמים, כולל בשנה שעברה.
חוץ ממעבר צר לא זוכר שום דבר דומה לתיאור הדרמטי שלך.
פשוט לנסוע במקום יפה.
וואלה או שנדפק לי הזכרון או שמשהו כאן מתחדד עוד יותר על התוואי הזה וההבדל בין רכב רך לרכב שטח.
עברתי מספר פעמים, כולל בשנה שעברה.
חוץ ממעבר צר לא זוכר שום דבר דומה לתיאור הדרמטי שלך.
פשוט לנסוע במקום יפה.
גם התיאור שלנו מעט דרמטי. לא תהום כמו שאתה מדמיין, אבל בהחלט מספיקה לאיזה שני גלגולים. וגם הזכרון שלך לא משהו. בעליה יש שם כמה מקומות שאמנם suv סטנדרטי לא עוצר להוריד מכוון, אבל גיפון יכול להתגרד, ופרייבט מתיישב יפה מאוד. והציר ממש צר. אין מקום להסתובב.
133753
B4 במעלה עשוש
https://www.youtube.com/watch?v=ElHoGNw_AZo
עוד ידברו הרבה על חבורת המפגרים הזו.
מומלץ לחפש בפייסבוק, שם יש יותר פירוט על הנזקים.....
העיקר שהם נהנים - ולא חוסמים את המעלה.
L.m.s.motors87
31-05-21, 11:22
עוד ידברו הרבה על חבורת המפגרים הזו.
מומלץ לחפש בפייסבוק, שם יש יותר פירוט על הנזקים.....
העיקר שהם נהנים - ולא חוסמים את המעלה.
היי שמי לביא עם הB4 שעשתה את עשוש ב30 שניות.
הגענו לעשוש מצויידים בחלקי חילוף, אני עצמי בעל מוסך רכב יחד עם חברי היקר אלירן עונה שהוא בעצמו תותח על בענף הרכב ומנהל מרכז שירות פורש.
הגענו בהבנה שהולכים לתת מלחמה אך להפתעתנו רובנו צלחנו את המעלה ללא קושי ונזקים, אלו שהיה להם נזקים תוקנו במקום ללא חסימת צירים ומי שניתקע במעלה חולץ בזריזות רבה.
לקראת הסוף הגיע מותג יוקרה שבא לקרוא תיגר על המעלה ואנחנו פינינו לו את המקום מתוך ידיע שהן אמורים לתפור את המעלה בקלילות.
אומנם בקלילות לא צלח להם וכמעט ניגרם להתהפכות אחד הכלים שנמנע כתוצאה מעירנות של אחד מחברי בשם מיקי שצעק לרכב לעצור אחת יתהפך.
רשימת הנזקים למעלה עצמו ניגמר בפורסר עם ציריה אחורית שבורה וb4 סטיישן שהתבלבלה וחשבה שהיא ספיידרמן ובכך ניקרעה לה כרית בולם.
החוויה הייתה מטורפת ומהנה.
כל אחד יכול לעבור עם כלי מפלצתי, לא כל אחד יכול לעשות זאת עם b4 וחבורה מדהימה של אנשים שעשו את החוויה למהנה ומעצימה. :*
B4 במעלה עשוש
https://www.youtube.com/watch?v=ElHoGNw_AZo
זה קצת כמו לראות סרט של פיל נהנה עם נמלה.
חוקי אבל פרוורטי.
היי שמי לביא עם הB4 שעשתה את עשוש ב30 שניות.
הגענו לעשוש מצויידים בחלקי חילוף, אני עצמי בעל מוסך רכב יחד עם חברי היקר אלירן עונה שהוא בעצמו תותח על בענף הרכב ומנהל מרכז שירות פורש.
הגענו בהבנה שהולכים לתת מלחמה אך להפתעתנו רובנו צלחנו את המעלה ללא קושי ונזקים, אלו שהיה להם נזקים תוקנו במקום ללא חסימת צירים ומי שניתקע במעלה חולץ בזריזות רבה.
לקראת הסוף הגיע מותג יוקרה שבא לקרוא תיגר על המעלה ואנחנו פינינו לו את המקום מתוך ידיע שהן אמורים לתפור את המעלה בקלילות.
אומנם בקלילות לא צלח להם וכמעט ניגרם להתהפכות אחד הכלים שנמנע כתוצאה מעירנות של אחד מחברי בשם מיקי שצעק לרכב לעצור אחת יתהפך.
רשימת הנזקים למעלה עצמו ניגמר בפורסר עם ציריה אחורית שבורה וb4 סטיישן שהתבלבלה וחשבה שהיא ספיידרמן ובכך ניקרעה לה כרית בולם.
החוויה הייתה מטורפת ומהנה.
כל אחד יכול לעבור עם כלי מפלצתי, לא כל אחד יכול לעשות זאת עם b4 וחבורה מדהימה של אנשים שעשו את החוויה למהנה ומעצימה. :*
לביא, אני שמח שידעת לקרוא בין השורות ולהבין ש"מפגרים" נכתב בהומור ובהרבה הערכה על הביצוע. סוג של מחמאה.... אבל.
אני לא חולק על היכולת הטכנית שלכם (רואים שהמכוניות משודרגות. הכי מדליקה לטעמי, לפחות ויזואלית, זו האימפרזה הכסופה). אני כן חולק על סגנון הנהיגה האלים ("צל"ש או טר"ש") שמה לעשות, הוא ללא ספק הדרך היחידה להעלות רכב לא מתאים כמו סובארו במעבר כמו מעלה עשוש, שהוא מעבר ליכולות הרכב באופן בטוח מבלי להסתכן. את עשוש או כל מעלה אחר, לא מודדים בסטופר.
מעשה חכם זה לא היה, חלק הצליחו, חלק לא - אבל אין ויכוח שזה נראה מאוד מרשים, נהיגה יפה. ואני מבין שגם ידעתם מה הולך לקרות ובאתם מוכנים לזה עם חלפים וכלים וכו' ובמצב-רוח מרומם שמתאים לסיטואציה - ואז גם הנזקים הם לא משהו שיגרום לכם להפסיק לנסות ולהינות....
יש לי רק בעיה אחת עם זה. ואני מתכוון לתיעוד ולשיתוף בתפוצת נאט"ו...... ואני יודע שאנחנו חיים בתקופה ש"אם לא צילמת ולא שיתפת = לא היית ולא עשית ולא עלית". אבל באמת שלא חסרים מפגרים אמיתיים, נטולי היכולות והשידרוגים שלכם - ואני מבטיח לך חגיגית: הם ינסו לחקות אתכם.
ואז זה ייגמר רע.
אני לא מדבר על שבירת ציריות, לא על התהפכות וטוטאל-לוס ואפילו לא על נושא השרשור (חסימת ציר).
הפחד שלי הוא שבאחד הנסיונות להעלות שם רכב שהאתגר גדול עליו בעליל, אצל מישהו האגו אשכרה יגבר על הפחד ועל ההגיון, הוא יתחרע על הגז ויתגלגל עד למטה ואנשים אשכרה ייפגעו.
שלא תטעה לרגע - אין לי שום כוונה לנסות לחנך את העולם. אני "מחנך" את המודרכים שלי בלבד.
נכון שזה באמת "לא חוכמה" לעלות שם בג'יפ עם צמיגים גדולים ושני דיפרנציאלים נעולים...
אבל ברכב מתאים, עשוש הוא גם בכלל לא אתגר. הוא סתם עוד שביל בעלייה במסלול טיול.
בסובארו, אפילו משודרגת, זו מלחמה. גם אתה השתמשת במילה הזו. מלחמה עם שולי בטחון דקים כמו שערה.
אני חושש שאם אנשים ייפגעו, יהיו מספיק נשמות טובות מהצד המתחסד (והירוק) שיעשו מזה רעש ובלגן וגם יתבלו את זה בקצת קריאות געוולד על "השתוללות הג'יפים והרס הטבע". אני מבטיח לך שלאחר ההרוג הראשון, הרשעויות יסגרו לתנועה (גם) את המעלה הזה. ולא רק לסובארואים אלא לכולנו.
תמשיכו להנות. רק תעשו טובה - בזהירות.
L.m.s.motors87
05-06-21, 07:10
לביא, אני שמח שידעת לקרוא בין השורות ולהבין ש"מפגרים" נכתב בהומור ובהרבה הערכה על הביצוע. סוג של מחמאה.... אבל.
אני לא חולק על היכולת הטכנית שלכם (רואים שהמכוניות משודרגות. הכי מדליקה לטעמי, לפחות ויזואלית, זו האימפרזה הכסופה). אני כן חולק על סגנון הנהיגה האלים ("צל"ש או טר"ש") שמה לעשות, הוא ללא ספק הדרך היחידה להעלות רכב לא מתאים כמו סובארו במעבר כמו מעלה עשוש, שהוא מעבר ליכולות הרכב באופן בטוח מבלי להסתכן. את עשוש או כל מעלה אחר, לא מודדים בסטופר.
מעשה חכם זה לא היה, חלק הצליחו, חלק לא - אבל אין ויכוח שזה נראה מאוד מרשים, נהיגה יפה. ואני מבין שגם ידעתם מה הולך לקרות ובאתם מוכנים לזה עם חלפים וכלים וכו' ובמצב-רוח מרומם שמתאים לסיטואציה - ואז גם הנזקים הם לא משהו שיגרום לכם להפסיק לנסות ולהינות....
יש לי רק בעיה אחת עם זה. ואני מתכוון לתיעוד ולשיתוף בתפוצת נאט"ו...... ואני יודע שאנחנו חיים בתקופה ש"אם לא צילמת ולא שיתפת = לא היית ולא עשית ולא עלית". אבל באמת שלא חסרים מפגרים אמיתיים, נטולי היכולות והשידרוגים שלכם - ואני מבטיח לך חגיגית: הם ינסו לחקות אתכם.
ואז זה ייגמר רע.
אני לא מדבר על שבירת ציריות, לא על התהפכות וטוטאל-לוס ואפילו לא על נושא השרשור (חסימת ציר).
הפחד שלי הוא שבאחד הנסיונות להעלות שם רכב שהאתגר גדול עליו בעליל, אצל מישהו האגו אשכרה יגבר על הפחד ועל ההגיון, הוא יתחרע על הגז ויתגלגל עד למטה ואנשים אשכרה ייפגעו.
שלא תטעה לרגע - אין לי שום כוונה לנסות לחנך את העולם. אני "מחנך" את המודרכים שלי בלבד.
נכון שזה באמת "לא חוכמה" לעלות שם בג'יפ עם צמיגים גדולים ושני דיפרנציאלים נעולים...
אבל ברכב מתאים, עשוש הוא גם בכלל לא אתגר. הוא סתם עוד שביל בעלייה במסלול טיול.
בסובארו, אפילו משודרגת, זו מלחמה. גם אתה השתמשת במילה הזו. מלחמה עם שולי בטחון דקים כמו שערה.
אני חושש שאם אנשים ייפגעו, יהיו מספיק נשמות טובות מהצד המתחסד (והירוק) שיעשו מזה רעש ובלגן וגם יתבלו את זה בקצת קריאות געוולד על "השתוללות הג'יפים והרס הטבע". אני מבטיח לך שלאחר ההרוג הראשון, הרשעויות יסגרו לתנועה (גם) את המעלה הזה. ולא רק לסובארואים אלא לכולנו.
תמשיכו להנות. רק תעשו טובה - בזהירות.
תודה על התגובה המפורטת ולמרות כל המאמצים לומר "לא באתי לחנך", לי זה הרגיש כמו שיעור.
תמיד יהיה כאלו שיבנו כלים חלק יהיו חוקים וחלק לא וביננו החוק במדינת ישראל לגבי פלטפורמה השיפורים "קצת" משוחד.
ושוב הסיכוי של b4 להתהפך לעומת לאנד קרוזר, אתה יודע טוב מאוד בתור גיפאי שb4 יכול להיכנס שיפוע צד הרבה יותר חד מלעומת לאנקרוזר.
ולגבי הנזקים, פורסטר שבר שם ציריה לאנקרוזר שבר שם באק אקס.
וכן, אין מה לעשות כאשר אין low וכל הפריוויליגה של גיפ צריך לבוא טיפה יותר מהר.
ולזה הכנו את הכלים.
ולגבי העליה עם סטופר, בטח שמודדים ככה הכי כיף.
כמה פעמים
מי יותר מהיר
ומי שובר יותר
היום גיפאים עם כלים מפלצתים לא מתחברים לשטח. סתם נוסעים, לא חושבים לא מתאמצים אגו בשמיים למי יש את הבאק אקס הכי גדול.
פה עם סובארו, בשטח, אתה יודע טוב מאוד שכולם אחד פה בשביל השני כי האופציה להיתקע עם ציריה שבורה יותר ממשית חחחחחח.
ולגבי סגירת מעלות כאלו ואחרים, תמיד יסגרו הכל מתוך התנהלות דוחה של....
ולא בגלל שלאנד קרוזר התהפך בעשוש או שמפצלת במשקל 2.5 טון תקעו את המעלה.
תמשיכו להנות ולשחרר את הנשמה
תמשיכו להנות.
זו השורה התחתונה.
כל אחד איך שכיף לו.
אבל לא פחות חשוב. תנו לאחרים להנות. וזה כולל מוסר שטח בסיסי מכל הכיוונים. כולל האחד שיעזור לשני כולל השני שלא יחסום את הציר לאחד. כולל השלישי שלא יעשה מקלחת חצץ בפול גז לאחד ולשני שעצרו לנוח.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
05-06-21, 14:12
היום גיפאים עם כלים מפלצתים לא מתחברים לשטח. סתם נוסעים, לא חושבים לא מתאמצים אגו בשמיים למי יש את הבאק אקס הכי גדול.
והנה עשית אוברשוט לצד השני ולכלכת עלינו.
יכול להיות שסתם בא לנו לטייל עם המשפחה בלי להביא את המכלולים ל110 אחוז מהיכולת שלהם. לעבור באיזי ולהמשיך בנסיעה רגועה וממוזגת בלי בניות, כיוונים, תקלות, חילוצים ותיקונים גם אם העשוש נמצא בדרך.
L.m.s.motors87
05-06-21, 16:30
והנה עשית אוברשוט לצד השני ולכלכת עלינו.
יכול להיות שסתם בא לנו לטייל עם המשפחה בלי להביא את המכלולים ל110 אחוז מהיכולת שלהם. לעבור באיזי ולהמשיך בנסיעה רגועה וממוזגת בלי בניות, כיוונים, תקלות, חילוצים ותיקונים גם אם העשוש נמצא בדרך.
אין לי שום סיבה ללכלך על אף אחד חס וחלילה וקבל התנצלותי בנושא, פשוט הגבתי לנושא של הנזקים וההרגשה של זלזול באחרים.
וגם תיארתי מה שראינו באותו יום עם חבורה של גיפאים שיצאו בנזקים צעקות וקללות.
ובאותו נושא גם אני נמנע עם אותם כלים מפלצתים שיש לי במיקרה 2 בבית.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.