התחברות

צפייה בגרסה מלאה : אוסף תקלות במנוע ויטארה דור ראשון



נדב42
01-05-21, 13:15
הי,

בשבועיים-שלושה האחרונים התחיל אוסף של תקלות בויטארה שהתגלו לפי הסדר הזה:

א. נזילת שמן (לפי הריח והטפטופים)
ב. ירידה במפלס השמן (לא הגיע לירידה מתחת לטווח המדיד)
ג. ירידה משמעותית בסל"ד הסרק - העליתי אותו בחזרה באמצעיות בורג הכיוון בבית המצערת (בית המצערת עבר טיפול במוסך לאחרונה בעקבות סל"ד סרק גבוה מדי)
ד. צלצולי מנוע בעומס, בכל סל"ד
ה. קולות בעבוע מים לאחר כיבוי הרכב - הבעבוע היה ממיכל העודפים והתגלה מחסור של כ-ליטר נוזל קירור. לא היתה התחממות מנוע (ע"פ השעון וגם בתחושה) בשום שלב, כולל כאשר הרגשתי את צלצולי המנוע. מנסיון העבר, בויטארה מחסור של ליטר מים אינו גורם להתחממות - מערכת הקירור היא אוברקיל, במיוחד עם גיר ידני.
ו. רעידות בהתנעה קרה - בבדיקה של ניתוק הפלאגים אחד-אחד אובחנה הבעייה בצילינדר מספר 3 (ניתוק הכבל שלו לא משפיע על התנהגות המנוע).

אז הפסקתי לנסוע ברכב והזמנתי פלאגים חדשים מתאימים. בהחלפת הפלגים, ראיתי שפלג מספר 3 רטוב משמן, האחרים נראו תקינים.
בהתנעה ראשונה עם הפלגים החדשים - סל"ד הסרק גבוה מאוד, ומאחורי הרכב עולה ענן עשן לבן מפואר ביותר. כיביתי.

עוד חשוב לציין כי בוצעה לאחרונה גם החלפת ראש מנוע לראש אשר שופץ עבורי על בסיס ראש מנוע מקורי ישן. (ראש המנוע שלי היה סדוק והמנוע ואיבד מים דרכו)

האם יש אפשרות שזו תקלה "קטנה" כמו אטם ראש או משהו בסגנון, או שאתחיל להתארגן לאוברול מלא מסודר (יש לי במחסן מנוע שיכול להוות בסיס לאוברול בלי שאני משבית את הויטארה לזמן ממושך) ?

אם אני הולך לאוברול - יש המלצות למוסך שיעשה עבודה טובה כולל החלפת המנוע ברכב (כך שתהייה אחריות כוללת על העבודה) ?
(אני לא מיומן מספיק ובעיקר לא פנוי מספיק כדי לעשות את העבודה בעצמי ...)

תודה :)

נדב

hadtomer
01-05-21, 15:05
הי,

א. נזילת שמן (לפי הריח והטפטופים)
ב. ירידה במפלס השמן (לא הגיע לירידה מתחת לטווח המדיד)
ג. ירידה משמעותית בסל"ד הסרק - העליתי אותו בחזרה באמצעיות בורג הכיוון בבית המצערת (בית המצערת עבר טיפול במוסך לאחרונה בעקבות סל"ד סרק גבוה מדי)
ד. צלצולי מנוע בעומס, בכל סל"ד
ה. קולות בעבוע מים לאחר כיבוי הרכב - הבעבוע היה ממיכל העודפים והתגלה מחסור של כ-ליטר נוזל קירור. לא היתה התחממות מנוע (ע"פ השעון וגם בתחושה) בשום שלב, כולל כאשר הרגשתי את צלצולי המנוע. מנסיון העבר, בויטארה מחסור של ליטר מים אינו גורם להתחממות - מערכת הקירור היא אוברקיל, במיוחד עם גיר ידני.
ו. רעידות בהתנעה קרה - בבדיקה של ניתוק הפלאגים אחד-אחד אובחנה הבעייה בצילינדר מספר 3 (ניתוק הכבל שלו לא משפיע על התנהגות המנוע).


נדב
אוטו חדש וכל כך הרבה צרות? :-)
א. סבבה, מאיפה?
ב. אוקיי, אנחנו יודעים שהראש נדפק
ג. קטונתי מלדעת איך בנוי ראש ויטרה, אבל יכול להיות מלא דברים. תכלס בעצם הסלד סרק ירד אבל עדיין היה בריא? או געגעגע 3 צילינדר?
ד. או שנפח תא שריפה קטן, או שנכנס נוזל קירור, או שיש דטונציות בגלל שאתה לא רואה בשעון התחממות אבל האלומיניום בראש כבר לוהט. זה גם מתקשר עם ה'
ה. בקיצור אתה מאבד נוזל קירור.
ו. קשה לדעת - אם הפלאג רטוב ממש אז אתה מבין מן הסתם שנכנס שמן לחלל השריפה. ואם גם נוזל קירור נאבד בתהליך אז כנראה שההימור יהיה לפחות על פריצת אטם, ולא נגיד על סדק, למרות ששוב, אני לא מומחה גדול לראשים של זוקי.
ז. אתה יודע איך זה, מאתיים אלף קילומטר, שלוש מאות אלף קילומטר, אחר כך אתה עושה חשבון על זה שבוכנה 3 קצת נשרפה וקצת היה חירוץ וגם ככה בתהליך הרינג של בוכנה 3 קצת אכל חרא, ואם כבר נכנס שמן ונוזל קירור לתא השריפה אז לך תדע. הרי בכל מה שקשור להאם לשפץ מנוע, תמיד אתה מוצא את עצמך אוכל חרא. אני זוכר את עצמי כמה פעמים בדילמה הזאת, לא פאן. תכלס לדעתי אם זה אטם אז אשריך צדיק. אם זה ראש וכל זה, שים כבר בצד מנוע מיבוא.

כמובן, טל"ח, לא מבין בסוזוקי, אני רק מביא עצות מהאינטרנט וכו וכו וכו.

boaz avrahami
01-05-21, 15:10
יכול להיות תאורטית גומיית שסתומים.
קשה לדעת בלי בדיקת לחץ ולחץ הפוך והיסטוריה.
סביר שאם זה הגיע בעקבות ההחלפת ראש אז זה לא רינגים

hadtomer
01-05-21, 15:40
צודק לגבי בדיקת הלחץ, אבל אני לא יודע האם גומיות שס' יכולות להסביר אובדן נוזל קירור

boaz avrahami
01-05-21, 15:44
צודק לגבי בדיקת הלחץ, אבל אני לא יודע האם גומיות שס' יכולות להסביר אובדן נוזל קירור

אני הבנתי שהראש הקודם הוא זה שהיה סדוק ואיבד מים.
הראש הנוכחי הוא משופץ ועכשיו צילינדר 3 לא עובד טוב והפלאג מלא בשמן.

shmulikbg
01-05-21, 15:45
צודק לגבי בדיקת הלחץ, אבל אני לא יודע האם גומיות שס' יכולות להסביר אובדן נוזל קירור

הן לא.

תעשה בדיקת נפילת לחץ, תקבל תשובות מדויקות.

נדב42
01-05-21, 17:07
אני הבנתי שהראש הקודם הוא זה שהיה סדוק ואיבד מים.
הראש הנוכחי הוא משופץ ועכשיו צילינדר 3 לא עובד טוב והפלאג מלא בשמן.הבנת נכון.

נדב42
01-05-21, 17:09
סביר שאם זה הגיע בעקבות ההחלפת ראש אז זה לא רינגים

לא הבנתי את ההסקה הזו ...

עברו כבר כמה אלפי קילומטרים טובים מאז החלפת הראש למשופץ.

נדב42
01-05-21, 17:13
יכול להיות תאורטית גומיית שסתומים.
קשה לדעת בלי בדיקת לחץ ולחץ הפוך והיסטוריה.


יכול, אם כי לדעתי פחות סביר בהתחשב בזה שהראש עבר שיפוץ מלא לפני כמה חודשים ומספר אלפי קילומטרים.

אשמח להסבר מה ואיך אפשר להבין מבדיקת לחץ רגיל ולחץ הפוך, ואיך מבצעים אותן [emoji846]

נדב42
01-05-21, 17:24
אוטו חדש וכל כך הרבה צרות? :-)
א. סבבה, מאיפה?
ב. אוקיי, אנחנו יודעים שהראש נדפק
ג. קטונתי מלדעת איך בנוי ראש ויטרה, אבל יכול להיות מלא דברים. תכלס בעצם הסלד סרק ירד אבל עדיין היה בריא? או געגעגע 3 צילינדר?
ד. או שנפח תא שריפה קטן, או שנכנס נוזל קירור, או שיש דטונציות בגלל שאתה לא רואה בשעון התחממות אבל האלומיניום בראש כבר לוהט. זה גם מתקשר עם ה'
ה. בקיצור אתה מאבד נוזל קירור.
ו. קשה לדעת - אם הפלאג רטוב ממש אז אתה מבין מן הסתם שנכנס שמן לחלל השריפה. ואם גם נוזל קירור נאבד בתהליך אז כנראה שההימור יהיה לפחות על פריצת אטם, ולא נגיד על סדק, למרות ששוב, אני לא מומחה גדול לראשים של זוקי.
ז. אתה יודע איך זה, מאתיים אלף קילומטר, שלוש מאות אלף קילומטר, אחר כך אתה עושה חשבון על זה שבוכנה 3 קצת נשרפה וקצת היה חירוץ וגם ככה בתהליך הרינג של בוכנה 3 קצת אכל חרא, ואם כבר נכנס שמן ונוזל קירור לתא השריפה אז לך תדע. הרי בכל מה שקשור להאם לשפץ מנוע, תמיד אתה מוצא את עצמך אוכל חרא. אני זוכר את עצמי כמה פעמים בדילמה הזאת, לא פאן. תכלס לדעתי אם זה אטם אז אשריך צדיק. אם זה ראש וכל זה, שים כבר בצד מנוע מיבוא.

כמובן, טל"ח, לא מבין בסוזוקי, אני רק מביא עצות מהאינטרנט וכו וכו וכו.

א. הכל קרה כל כך מהר, לא הספקתי לבדוק. מלמעלה לא רואים כלום.

ב. איך הגעת למסקנה הזו ?

ג. בהתחלה סל"ד הסרק ירד בלי גמגומים, עבד עגול וחלק לגמרי.

ד. המנוע בוודאות לא התחמם באופן חריג. כבר יצא לי לפתוח כמה פעמים תא מנוע כשהמנוע חם (סביב ראש המנוע הקודם), ואני מרגיש את זה בבירור. זה לא המקרה.

ה. אכן. וזה קרה בטווח זמן קצר, אני בודק שמן ומים במרווחים קצרים, בד"כ לפני כל נסיעה למרכז.

ו. אכן רטוב ממש.

ז. אם יש בעל מקצוע טוב לעשות את האוברול, אני מעדיף את זה על פני מנוע מיבוא שאני לא באמת יודע את מצבו, במיוחד שיש לי בצד מנוע שעבד אצלי באופן תקין וכל חטאו היה צריכת שמן קלה ושהגיע עוד מנוע במסגרת החלפת הבודי - כלומר יש מנוע שהוא בסיס טוב לשיפוץ.

boaz avrahami
01-05-21, 17:43
יכול, אם כי לדעתי פחות סביר בהתחשב בזה שהראש עבר שיפוץ מלא לפני כמה חודשים ומספר אלפי קילומטרים.

אשמח להסבר מה ואיך אפשר להבין מבדיקת לחץ רגיל ולחץ הפוך, ואיך מבצעים אותן [emoji846]


בדיקת קומפרסיה ואובדן לחץ

https://youtu.be/44ZIhDHonwA


בדיקת אובדן לחץ בלבד

https://youtu.be/hGv70RyiGGc

נדב42
02-05-21, 18:51
עדכונים מהשטח
בעצם מי בכלל הצליח להגיע לאיזשהו שטח ?
קפצתי היום למושב ליד, פחות מחמש דקות נסיעה, שעון החום התחיל לטפס ועצרתי מיד. מיכל העודפים היה מלא לגמרי (עד המכסה) ומבעבע נמרצות, וברדיאטור היו חסרים יותר משני ליטר נוזל.

השלמתי נוזל וחזרתי הביתה עם הזנב בין הרגליים, זהו, הויטארה מושבתת.

shmulikbg
02-05-21, 20:02
אטם ראש.

boaz avrahami
02-05-21, 20:11
במקרה הטוב זה יגמר רק באטם ראש.
לא יודע מה ההיסטוריה של השיפוץ ראש אבל נראה שהוא נכשל.
עד שלא תפתח יהיה קשה לקבוע מה הסיבה.
מקווה בשבילך שבעל המקצוע יעמוד אחרי הנזק ואולי בעצם לא הייתי חוזר אליו.

סולי
02-05-21, 20:12
באלנו נוסעת אפשר למצוא בפחות מ2000זוזים.... רק אומר.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

נדב42
02-05-21, 20:36
במקרה הטוב זה יגמר רק באטם ראש.
לא יודע מה ההיסטוריה של השיפוץ ראש אבל נראה שהוא נכשל.


שני המשפטים האלו סותרים אחד את השני



עד שלא תפתח יהיה קשה לקבוע מה הסיבה.


קיוויתי שבדיקות כאלו או אחרות יוכלו לתת לי אולי כיוון ..



מקווה בשבילך שבעל המקצוע יעמוד אחרי הנזק ואולי בעצם לא הייתי חוזר אליו.

אנחנו יודעים שיש פה משהו שבעל המקצוע אמור להיות אחראי עליו ?
(ובכל מקרה, עברו מספיק חודשים מכדי שאחריות פורמלית תהייה רלוונטית ...)

boaz avrahami
02-05-21, 21:36
אני מעביר את הכדור אליך.
לוגית, בוא נחשוב איזה מגוון תשובות אתה מצפה לקבל מבדיקות חיצוניות והאם יש טעם להתאמץ לבצע אותם על מנוע סגור.

לא יודע למה הגעת למסקנה שהמשפטים שציטטת סותרים.
על פניו נראה שהשיפוץ ראש נכשל בגלל הניפוח אבל קיים סיכוי שהנזק נגרם לא בגלל השיפוץ.
בחינת הנזק כשהראש מפורק תשפוך אור.

shmulikbg
02-05-21, 22:02
קיוויתי שבדיקות כאלו או אחרות יוכלו לתת לי אולי כיוון ..



עפ"י התיאור יש לך פריצה באטם או בראש עצמו, שגורמת לקומפרסיה לעבור למערכת הקירור. שווה בכל מקרה לעשות בדיקת נפילת לחץ כדי

לקבל אינדיקציה כללית על מצב המנוע לפני שאתה פותח אותו. זה יקל עליך מן הסתם לקבל החלטות להמשך.

יונימוג אדום
02-05-21, 22:22
לפני כמה שנים עשיתי ראש מנוע לסמוראי שלי אצל ארז סנטו .
החזיק מספר שנים .
לפני כשנה שוב פעם דליפה מראש מנוע - הפעם הפשלתי שרוולים ועשיתי לבד .
שיפוץ הראש היה תקין והמנוע עבד היטב - לאחר כמה מאות קילומטרים המנוע התחיל לעשן חזק עשן לבן .
חיפשתי סוזוקי יורוסוויפט ( מנוע זהה - המכלולים סביב שונים ) ומצאתי אחת דפוקה מכל הכיוונים אבל עם 100000 ק"מ בלבד .
רכשתי אותה ב- 500 ש"ח ולאחר מכן מכרתי את הפגר לברזל ב- 100 ש"ח .
המנוע מצויין .
מנוע שעבר טראומה לא ישכח את זה .

אילן

נדב42
03-05-21, 00:03
אוקיי, עכשיו כשהויטארה אמנם מניעה, אבל בפועל מושבתת לגמרי, האפשרות המעשית היחידה לבצע בדיקות היא אצלי בחנייה.
אז אם יש למישהו ערכה לבדיקת דליפות לחץ (ערכת קומפרסיה רגילה כבר הציעו לי בפרטי, ותודה על כך :) ) אשמח לשאול אותה.

אני רוצה לנסות להגיע להחלטה על תוכנית פעולה כבר בסופ"ש הקרוב, כי בסוף העולם שמאלה קצת קשה להסתדר בלי רכב. לשם כך אני מוכן גם להסתכן בהרמת מכסה שסתומים ואולי גם ראש המנוע בעצמי (אם זה לא מורכב מדי), אבל הזמן שיש לי להקדיש לכך הוא סופ"ש אחד לא ארוך במיוחד ואז אצטרך להחליט.

איך הייתם מציעים לי להתקדם ? המטרה הראשונה היא להבין אם הבעייה היא קטנה (אטם ראש למשל), בינונית (ראש), או אללה-איסתור (שיפוץ מנוע כולל). אחרי שאבין את זה תבואנה שאלות נוספות :)

תודה למייעצים ולעוזרים :)

boaz avrahami
03-05-21, 07:20
תסתכל קצת יותר רחוק.
נניח שאתה יודע מה התשובה.
זו עבודה שאתה יכול לבצע בעצמך?

לדעתי קח את האוטו מראש לאשפוז במקום המועדף עליך אחרת זה יגמר באוטו מושבת להרבה זמן.
תחתוך.

סולי
03-05-21, 07:27
ההמלצה שלי לא לבזבז רגע על המנוע הקיים.

לחפש ביד2/קבוצות באלנו נוסעת כמה שיותר חדשה שצויידה בבלוק זהה לשלך.
לעשות נסיעת מבחן... בדיקה כללית, לבדוק פלאגים, אולי קומפרסיה... מים ברדיאטור... שמן...ולהביא אותה הביתה .. להשאיל מנוף קרן מאחד השכנים ולהפשיל שרוולים...
להחליף סעפות ואביזרים ולהניע.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

liontamer84
03-05-21, 09:24
במצבך הנוכחי הייתי שוקל 2 דרכים אפשריות -
1. העמסה של המנוע ספייר שלך לתוך הבגאז' של הויטארה + העלאה שלה לגרר לכיוון מקום שאתה סומך עליו לטובת אוברול + החלפה.
2. חיפוש של מנוע אחר שכבר עומד מוכן ומזומן לטובת השתלה + העלאה של הויטארה על גרר לכיוון מקום שאתה סומך לטובת ההחלפה הזו.

לפתוח לא יעזור לך כלום.
אתה לא מכונאי ואין לך את הזמן + הידע + הכלים להתמודד עם זה.

תן לבעל מקצוע שאתה סומך עליו שיעשה את העבודה כמו שצריך.
do it once, do it right.

ishc
03-05-21, 09:27
שמע, עברת למקום מעניין ונחמד ועכשיו קיץ ואי אפשר לטייל.
תאתר מנוע של בלאנו, תבדוק איך מחליפים ברמה הפרוצדורלית, תדאג לבשר למנגל וסודה קרה ובוא נעשה פרוייקט בכמה ימי חמישי ;)

סולי
03-05-21, 09:32
מוכן לצרף עוד זוג ידיים לסיוע... אומנם כחושות משהו.. אבל גם ככה הויטרה (;

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

zivo
03-05-21, 09:33
+1 חבל לפתוח לבד.
אם באמת כל כך קל להעביר מנוע מרכב אחר, לך על מנוע שעוד לא עבר שיפוץ, זה עדיף מלעשות שיפוץ נוסף למנוע שכבר עשה שיפוץ.

סולי
03-05-21, 09:35
באלנו מניעה ונוסעת גם קל יחסית לבדוק.
זה לא חתול בשק...

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

נדב42
03-05-21, 09:59
אני לא צריך באלנו, יש לי מנוע ויטארה במחסן...

דיברתי עם חבר שטוען בתוקף ובהכללה שאין טעם לעשות אוברול למנוע אלומיניום. מצד שני כל החלפת מנוע היא סוג של חתול בשק.

בעקרון אני מעדיף אוברול מלא אם הוא יקנה לי שנים של שקט בגיזרה ...

המלצות למוסך טוב לביצוע אוברול על המנוע שבמחסן והרכבתו לרכב ?

נדב42
03-05-21, 10:02
באלנו מניעה ונוסעת גם קל יחסית לבדוק.
זה לא חתול בשק...


מה אתה כבר יכול לבדוק ?
זה אכבר חתול בשק, ואולי מסתתר בשק גם איזה צפע או עקרב, אז תיזהר לפני שאתה שולח ידיים...

סולי
03-05-21, 10:15
לגבי אוברול,
אסף הלווי עשה לי אוברול מלא בסמוראי, g13ba, לפני עשור, זה גם בערך העלות...
אני לא רחמן... המנוע שרד אצלי 8 שנים... ועכשיו מורכב ונוסע בסמוראי שנוסע על בסיס יומיומי. המנוע מרגיש חזק ובריא ולא אוכל שמן או מעשן... גם היום. אבל שים לב למחיר.....באיזור העשירייה.

כאמור מבאלנו נוסעת תישאר עם עודף מ2000זוזים.
והכל תלוי מה תמצא ביד2... אבל אם הרכב מניע ונוסע..ניתן לבדוק הכל, שמן, נוזל קירור, קומפרסיה .. לחץ הפוך..תראה אם הוא מעשן..מצב פלאגים... גם אפשר לעשות סיבוב ולהרגיש את המנוע. לקבל התרשמות כללית מהרכב ומהבעלים שממנו אתה מוריד את המנוע אם טופל וכיצד טופל.
מס ידיים, קמ ידוע... ולעיתים אף היסטוריה מלאה אם תמצא מזקן ששמר עליה.

אם זה מבחינתך חתול בשק...
עשה את הטוב בעינייך.


Sent from my SM-A530F using Tapatalk

liontamer84
03-05-21, 10:23
שמע, עברת למקום מעניין ונחמד ועכשיו קיץ ואי אפשר לטייל.
תאתר מנוע של בלאנו, תבדוק איך מחליפים ברמה הפרוצדורלית, תדאג לבשר למנגל וסודה קרה ובוא נעשה פרוייקט בכמה ימי חמישי ;)

אתה שוכח שזה הרכב דיילי שלו.
והמקום אמנם נחמד ומעניין, אבל בלי רכב שם, אי אפשר להסתדר.
את הרכב פרויקט לימי חמישי שלו, אתה מוזמן להגיע לסדר, כאמור, לא חסרה עבודה.

את הויטארה צריך לסדר בזריזות וביעילות.

נדב42
03-05-21, 10:40
ויש גם את הפרט השולי הזה שקוראים לו עבודה, שבדומה לימי ראשון, שני,שלישי ורביעי - מעסיק אותי גם בימי חמישי ...

boaz avrahami
03-05-21, 13:02
תעצור ותחשוב כרגע לוגית ובאופן קר בלבד לאן אתה מתקדם.
הגעת עד כאן עם שני רכבים מושקעים בסכומים שיכולת לקנות רוביקון ושניהם מושבתים ובעלי שווי שוק רחוק מזרח ממערב מהשווי הסנטימנטלי עבורך.

לאן אתה מתקדם, כמה יעלה והאם זה החשבון הנכון?
בסוף החשבון בנק הוא שלך וכול התוצאה לדרך שתבחר.
היינו כבר לא מזמן במסע כזה יחד אתך.

נדב42
03-05-21, 15:35
השאלה במקום.

הבחירה בויטארה לא היתה כלכלית, וגם לא ההשקעות הגדולות הקודמות בהסבת הגיר ואח"כ בהחלפת הבודי.

הסיבה שיש לי מנוע שלם במחסן היא שהיה לי ברור שהיום הזה יגיע, ואני מוכן מכל הבחינות להשקיע באוברול למנוע הזה, רק שלא בא לי סתם לשפוך אלפי שקלים אם זה סתם אטם ראש תקול ...

ולגבי הרוביקון - אני מעדיף לנהוג בויטארה על פני רוביקון מודרני, זה הטעם האישי שלי. זכותי.

GodsFather
03-05-21, 15:54
גורואים של סוזוקי יש בשפע ומדובר במנוע נפוץ מאד.
אפשר להעמיס המנוע(ים) אליהם על טנדר ולקבל חזרה לפחות אחד תקין. את הסיכומים מולם לגבי תנאי העבודה, תיאום ציפיות לתוצא ועלויות אני משאיר לך מולם.

יותר מזה - אני חושב על עבודה מול הסדנה של גיתאי "סוויץ בראש" ואולי כך להרוויח 2 ציפורים. תיקון יסודי וליווי צמוד. שווה בדיקה

זכור לי שהייתה לך קאווליר.. היא ז"ל?
רכב ת"ש חסר יומרות אפשר למצוא היום בעודף מתן-ביס יומי...



Sent from my HD1903 using Tapatalk

asafk
03-05-21, 16:13
כאמור... כל הסימנים מראים על ראש או אטם.
שיפוץ ראש? בדקת סדקים? אה, לא? כלומר לקחת ראש ישן שעבר טראומה נפשית השקעת בו שיפוץ בלי לבדוק סדקים? אחלה הימור. לא הצליח.
הלאה.
תחליף מנוע. לא לגרוטאת מנוע ששוכבת במחסן אלא למנוע 'חי' כמו שכבר הציעו לך. זו תישאר אותה ויטרה גם אם המנוע יהיה מבאלנו.
וזה יהיה יותר מהיר ויותר זול משיקום של המנוע גרוטאה ששוכב במחסן.

יש דברים שיש טעם לשחק בהם. מתלים.. דיגומים... לא יודע מה. שיפוץ מנוע? מה הכיף בזה? למה בכלל להיכנס לעומק? כל מכונאי אהבל מעוטף באר שבע יחליף לך מנוע.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב42
03-05-21, 16:30
הקאווליר כבר לא אצלי, ביום רביעי אקבל רכב ת"ש לשבועיים-שלושה.

הגורואים, לפחות אלו שאני מכיר, כבר מזמן לא ששים לעבודה כזו, ואמרו לי את זה ישירות בפנים. אני מחפש בעל מקצוע שאוהב את העבודות האלו ועושה אותן טוב. חשוב לי שהוא גם יהיה זה שירכיב את המנוע ברכב.

לגבי סוויץ׳ בראש - הלוואי שהיה לי את הזמן, אולי בפנסיה ...

נדב42
03-05-21, 16:33
כאמור... כל הסימנים מראים על ראש או אטם.
שיפוץ ראש? בדקת סדקים? אה, לא? כלומר לקחת ראש ישן שעבר טראומה נפשית השקעת בו שיפוץ בלי לבדוק סדקים? אחלה הימור. לא הצליח.


רגע, רגע, תן לענות...

ברור שנבדקו סדקים ואטימה לפני ואחרי השיפוץ של הראש.

זה גם עבד בלי איבוד מים בכלל במשך כמה חודשים וכמה אלפי קילומטרים.

boaz avrahami
03-05-21, 16:37
מה שתחליט שיהיה לך בהצלחה!

-->