PDA

צפייה בגרסה מלאה : טריוס - בעד ונגד? חסרונות/דגשים לבדיקה?



I. Shlomo
02-05-21, 18:47
בס"ד

עומד לפני קניית רכב.

אשמח להארות.

שלמה

נמרוד
02-05-21, 18:56
בס"ד

בטח בהשם והכל יסתדר! הארה? היתה לי. ממש. הוא לחש "תקנה טויוטה!" מול מדורה במדבר לפני שנים - עשיתי מה שצווה ומאז הכל טוב - פרנסה, ילדים, זוגיות. כשחטאתי בספקות וחזרתי לג'יפ אמריקאי לזמן מה דברים השתבשו (בעיקר חשמל) מאז שחזרתי בתשובה ואני מקפיד על היילקסין כחמורה, הכל דבש.

עכשיו, אם אתה שומע בלילה "טריוס, בני..." זה לא סתם. כל אחד ומה שנכתב במיוחד בשבילו.

asafk
02-05-21, 19:00
הדגש העיקרי לבדיקה - מערכת קירור. נוזל קירור. ריח של מי ברז. צבע חום. קורוזיה.
הדגש השני לבדיקה - גיר אוטומטי.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

avikkllk
02-05-21, 20:03
יש סיבה שבגלל הבס״ד הוא הפך לבדיחה?

לפותח השירשור..על איזה שנתון מדובר?כמה קמ יעשה?רכב שני?טיולי שטח?כמות אנשים שהוא אמור להסיע?


נכתב מהנייד סליחה על הטעויות

דרור ברלי
03-05-21, 09:15
מערכת קירור. מערכת קירור. מערכת קירור.
סביר להניח שתמצא שם מי ברז וקורוזיה.
ומעבר מאוחר מדי לשימוש בנוזל קירור אחרי שנים של רצח המנוע עם מי ברז, רק מאיץ את תהליך התפרקות חתיכות האלומיניום הרקובות במעמקי מעברי הנוזל שבתוך המנוע.

עכשיו לברוח. כי גם אלוהים לא יעזור למנוע דייהטסו שהקורוזיה החלה לנגוס בו.

גיא
03-05-21, 09:46
בסופו של דבר. אחרי כל הנסיונות.

אתה תקנה דאסטר ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

erezgur
03-05-21, 10:11
או פורסטר ידני

נשלח מהנייד

איל מ
03-05-21, 13:20
יש סיבה שבגלל הבס״ד הוא הפך לבדיחה?

לפותח השירשור..על איזה שנתון מדובר?כמה קמ יעשה?רכב שני?טיולי שטח?כמות אנשים שהוא אמור להסיע?


נכתב מהנייד סליחה על הטעויות

לבסד הזה יש הסטוריה מכובדת.

avikkllk
03-05-21, 13:52
כן הבנתי...סליחתי לנמרוד.


נכתב מהנייד סליחה על הטעויות

Guy Levin
03-05-21, 23:48
מערכת קירור. מערכת קירור. מערכת קירור.
סביר להניח שתמצא שם מי ברז וקורוזיה.
ומעבר מאוחר מדי לשימוש בנוזל קירור אחרי שנים של רצח המנוע עם מי ברז, רק מאיץ את תהליך התפרקות חתיכות האלומיניום הרקובות במעמקי מעברי הנוזל שבתוך המנוע.

עכשיו לברוח. כי גם אלוהים לא יעזור למנוע דייהטסו שהקורוזיה החלה לנגוס בו.

האם אתה מכיר הרבה טריוסים שיש להם בעיית התחממות? כלומר, אני מבין שאם המנוע מתחמם פעם אחת אפשר לזרוק אותו לפח, אבל האם הרכב נוטה להתחמם?

אני מכיר מספר אנשים שהיו להם נזילות של מים מהצינורות, רדיאטור סדוק ועוד אי-אילו עניינים, אני ביניהם (החלפתי רדיאטור לחדש ומקורי כי הבעלים לפניי כנראה הזניח את הנזילה שהייתה וגרמה לקורוזיה רצינית).
אני חבר במס' קבוצות של טריוסים בוואצאפ ובפייסבוק ועוד לא נתקלתי במישהו שהתחמם לו הרכב והלך לו המנוע או בעיה דומה.

על פי הניסיון בקבוצת הוואטסאפ הרדיאטור הוא אכן נקודת תורפה, והמחלה מס' 1 היא הדרייבשאפט. בעיות בגיר גם עלולות לצוץ, אם כי אצלי אין שום בעיה כזו.
אבל לא מצאתי אזכורים להתחממות סדרתית או דברים כאלו.

מלבד זאת, מדוע ההנחה כי סביר שתמצא מי ברז ברדיאטור של הטריוס?
יש הרבה מאוד טריוסים על כבישי ישראל עם לא יותר מ-150000 ק"מ שנוהגים בהם אנשים זקנים שמכניסים את הרכב לטיפול אך ורק למוסך מורשה בדיוק של שעון שוויצרי.

דרור ברלי
04-05-21, 09:36
האם אתה מכיר הרבה טריוסים שיש להם בעיית התחממות? כלומר, אני מבין שאם המנוע מתחמם פעם אחת אפשר לזרוק אותו לפח, אבל האם הרכב נוטה להתחמם?

אני מכיר מספר אנשים שהיו להם נזילות של מים מהצינורות, רדיאטור סדוק ועוד אי-אילו עניינים, אני ביניהם (החלפתי רדיאטור לחדש ומקורי כי הבעלים לפניי כנראה הזניח את הנזילה שהייתה וגרמה לקורוזיה רצינית).
אני חבר במס' קבוצות של טריוסים בוואצאפ ובפייסבוק ועוד לא נתקלתי במישהו שהתחמם לו הרכב והלך לו המנוע או בעיה דומה.

על פי הניסיון בקבוצת הוואטסאפ הרדיאטור הוא אכן נקודת תורפה, והמחלה מס' 1 היא הדרייבשאפט. בעיות בגיר גם עלולות לצוץ, אם כי אצלי אין שום בעיה כזו.
אבל לא מצאתי אזכורים להתחממות סדרתית או דברים כאלו.

מלבד זאת, מדוע ההנחה כי סביר שתמצא מי ברז ברדיאטור של הטריוס?
יש הרבה מאוד טריוסים על כבישי ישראל עם לא יותר מ-150000 ק"מ שנוהגים בהם אנשים זקנים שמכניסים את הרכב לטיפול אך ורק למוסך מורשה בדיוק של שעון שוויצרי.


ה"רומן" שלי עם מותג הלואו-קוסט הנחות/ירוד הזה של טויוטה , החל בשנת 2000, כאשר לאסוני הפכנו לבעלים של אחת.
רכב שדי "נכפה" עלי (נרכש עבור אשתי דאז ע"י אבא שלה, שמעריץ את ה"אמינות" של מכוניות יפניות, וזה היה בניגוד מוחלט לדעתי המפורשת). מהרגע שהוא נכנס לחנייה שלנו, הוא לא הפסיק להתקלקל ואנחנו הזענו עליו כסף.

כל מנועי האלומיניום של דייהטסו - שרייד, אפלאוז, סיריון, גם הטריוס, מועדים להתחממות ולפיתוח בעיות קורוזיה קשות ביותר.
המנועים האלה בסה"כ טובים ביסודם, אבל מה שבאמת הורג אותם זה מי ברז. ובמדינה שבה מוסכים רואים לעצמם חובה קדושה לרמות את הלקוחות, ומעריצי "המותגים היפנים האמינים" שמתגודדים בפייסבוק מתגאים ב"כמה שנים אוטו יכול לנסוע בלי טיפול" ומתקמצנים על נוזל קירור איכותי (או שמשתמשים במי ברז עם צבע ירוק שקנו במכולת השכונתית), זה גזר דין מוות למנוע. המנועים האלה מועדים לקורוזיה שמתפתחת במעברים הפנימיים שלהם. חתיכות ופירורים של אלומיניום רקוב מתפוררות מהבלוק והראש ומתחילות לרוץ במעברי הקירור, עד שסותמות אותם. עכשיו המנוע מתחיל להתחמם ולעולם כבר לא תוכל לרפא אותו.
הוא ירתח, הראש שלו יתעוות ותיאלץ לזרוק אותו לזבל.
יש מצב שתיתן לבלוק רקוב כזה שמונח על הרצפה אגרוף או בעיטה ותצליח לשבור אותו. אני הצלחתי.

הכרתי אינספור מכוניות דייהטסו עם בעיות התחממות. כולל טריוס, כי המנועים די דומים. אתה בטח יודע איך זה כשאתה מעורב במשהו ומתחיל לחפש אותו - פתאום הוא צץ לך בכל פינה. בעיקר בצידי כבישים עם מכסה מנוע מורם וענן של קיטור.
בטריוס אחד המנוע התחמם פתאום והלך בערך שבועיים אחרי שהזהרתי את האמא שלו (שאז היינו בקשר והיה אכפת לי ממנה) מפני זה.



דווקא האקזמפלרים של נהגים/ות זקנים/ות ש"מטופלים רק במוסך מורשה" הם החשודים המיידיים מבחינתי.
זה מותג שמעולם לא דיבר לחובבי הגה ונהיגה שהם בעלי מודעות גבוהה/עמוקה לרכב. המותג הזה פנה באופן מובהק לאנשים שאין להם מושג מהחיים שלהם במכוניות. הם נוסעים עם מנוע שמתחיל להתחמם עד שהוא רותח ועוצר. הם מכניסים את האוטו לטיפול ב"מוסך המורשה" שם גם מוזגים לתוך הרדיאטורים שלהם (מתוך גלון של נוזל קירור משומש) את מי הברז שרוצחים להם את האוטו. ראיתי את זה קורה לא פעם אחת ולא במוסך אחד.

150,000 ק"מ זה לא הרבה בכלל ברזומה של מכונית, כל מכונית, בטח יפנית ועוד כזו שמתהדרת באמינות המוחלטת המיוחסת אוטומטית לקרבה המשפחתית לטויוטה. מנסיוני עם דייהטסו זה גם בערך הקילומטראז' שבו כדאי להתחיל לשים משהו בצד בכל חודש לקראת הבום הגדול. כי הוא יגיע.



לסיכום - הדעה הרווחת בקרב ההדיוטות בשוק הרכב המשומש בישראל היא ש"צריך להיזהר מרכב צרפתי" - ואני הייתי אומר שמוטב להיזהר גם עם "אגדות אמינות" יפניות. לדעתי ומנסיוני בלבד (יש נסיון והיכרות עמוקים גם עם רנו וסיטרואן), הזוועות שדייהטסו ישנה מסוגלת לעולל לבעליה לא נופלות מהתעלולים של רנו/פיז'ו/סיטרואן.
ראו הוזהרתם.

Guy Levin
04-05-21, 20:48
ה"רומן" שלי עם מותג הלואו-קוסט הנחות/ירוד הזה של טויוטה , החל בשנת 2000, כאשר לאסוני הפכנו לבעלים של אחת.
רכב שדי "נכפה" עלי (נרכש עבור אשתי דאז ע"י אבא שלה, שמעריץ את ה"אמינות" של מכוניות יפניות, וזה היה בניגוד מוחלט לדעתי המפורשת). מהרגע שהוא נכנס לחנייה שלנו, הוא לא הפסיק להתקלקל ואנחנו הזענו עליו כסף.

כל מנועי האלומיניום של דייהטסו - שרייד, אפלאוז, סיריון, גם הטריוס, מועדים להתחממות ולפיתוח בעיות קורוזיה קשות ביותר.
המנועים האלה בסה"כ טובים ביסודם, אבל מה שבאמת הורג אותם זה מי ברז. ובמדינה שבה מוסכים רואים לעצמם חובה קדושה לרמות את הלקוחות, ומעריצי "המותגים היפנים האמינים" שמתגודדים בפייסבוק מתגאים ב"כמה שנים אוטו יכול לנסוע בלי טיפול" ומתקמצנים על נוזל קירור איכותי (או שמשתמשים במי ברז עם צבע ירוק שקנו במכולת השכונתית), זה גזר דין מוות למנוע. המנועים האלה מועדים לקורוזיה שמתפתחת במעברים הפנימיים שלהם. חתיכות ופירורים של אלומיניום רקוב מתפוררות מהבלוק והראש ומתחילות לרוץ במעברי הקירור, עד שסותמות אותם. עכשיו המנוע מתחיל להתחמם ולעולם כבר לא תוכל לרפא אותו.
הוא ירתח, הראש שלו יתעוות ותיאלץ לזרוק אותו לזבל.
יש מצב שתיתן לבלוק רקוב כזה שמונח על הרצפה אגרוף או בעיטה ותצליח לשבור אותו. אני הצלחתי.

הכרתי אינספור מכוניות דייהטסו עם בעיות התחממות. כולל טריוס, כי המנועים די דומים. אתה בטח יודע איך זה כשאתה מעורב במשהו ומתחיל לחפש אותו - פתאום הוא צץ לך בכל פינה. בעיקר בצידי כבישים עם מכסה מנוע מורם וענן של קיטור.
בטריוס אחד המנוע התחמם פתאום והלך בערך שבועיים אחרי שהזהרתי את האמא שלו (שאז היינו בקשר והיה אכפת לי ממנה) מפני זה.



דווקא האקזמפלרים של נהגים/ות זקנים/ות ש"מטופלים רק במוסך מורשה" הם החשודים המיידיים מבחינתי.
זה מותג שמעולם לא דיבר לחובבי הגה ונהיגה שהם בעלי מודעות גבוהה/עמוקה לרכב. המותג הזה פנה באופן מובהק לאנשים שאין להם מושג מהחיים שלהם במכוניות. הם נוסעים עם מנוע שמתחיל להתחמם עד שהוא רותח ועוצר. הם מכניסים את האוטו לטיפול ב"מוסך המורשה" שם גם מוזגים לתוך הרדיאטורים שלהם (מתוך גלון של נוזל קירור משומש) את מי הברז שרוצחים להם את האוטו. ראיתי את זה קורה לא פעם אחת ולא במוסך אחד.

150,000 ק"מ זה לא הרבה בכלל ברזומה של מכונית, כל מכונית, בטח יפנית ועוד כזו שמתהדרת באמינות המוחלטת המיוחסת אוטומטית לקרבה המשפחתית לטויוטה. מנסיוני עם דייהטסו זה גם בערך הקילומטראז' שבו כדאי להתחיל לשים משהו בצד בכל חודש לקראת הבום הגדול. כי הוא יגיע.



לסיכום - הדעה הרווחת בקרב ההדיוטות בשוק הרכב המשומש בישראל היא ש"צריך להיזהר מרכב צרפתי" - ואני הייתי אומר שמוטב להיזהר גם עם "אגדות אמינות" יפניות. לדעתי ומנסיוני בלבד (יש נסיון והיכרות עמוקים גם עם רנו וסיטרואן), הזוועות שדייהטסו ישנה מסוגלת לעולל לבעליה לא נופלות מהתעלולים של רנו/פיז'ו/סיטרואן.
ראו הוזהרתם.
תודה רבה על התשובה המפורטת! זה מידע חשוב מאוד עבורי ואני מאמין שגם עבור אחרים.

לגבי המוסכים המורשים, לאחרונה בהחלט שמתי לב שטיפול במוסך מורשה אינו ערובה לדבר, אבל אני באמת מקווה שהמצב פחות חמור משאתה מתאר.

נמרוד
04-05-21, 20:50
רחמים, דרור, אתה ממשיך לבעוט במותג מת... מתי נמכרה בארץ הדיהטסו האחרונה? לפני עשר שנים?

דרור ברלי
05-05-21, 08:03
הן ממשיכות להחליף ידיים כמשומשות בין תפרנים.
גם האפלאוז ההיא נמכרה ע"י גרושתי שתחיה תוך כמה שעות. האידיוטים אשכרה רבו על הזכות לקנות את פח האשפה הזה.

כשמדובר בפסולת אלומיניום אכול קורוזיה מתוצרת יפן - הפראיירים נמרוד, לעולם לא מתים. הם רק מתחלפים (והם גם מאמינים שזה טויוטה - סימן שזה טוב.....)

איל מ
05-05-21, 08:13
הסיבה לנוכחות מי ברז לא קשורה לסברה המקורית של דרור (אנשים שלא מבינים במכוניות ונהיגה וכו...), אלא לסיבה השניה שהוא ציין והיא שזה אוטו לתפרנים. ותפרנים כידוע מתחזקים בתחזוקת שבר. אבל מהגרועות.
אחח... איפה הפרוזה (הג'יפ הראשון שהיה במשפחה בבעלות פרטית)... איפה הרוקי...

דרור ברלי
05-05-21, 10:13
לפרוזה היה המנוע המחורבן של האפלאוז, שהוא גרסת 1.6 ליטר למנועי ה-1.3 וה-1.5 של השרייד ובן-דוד של מנועי ה-1.3 וה-1.5 החדשים/חזקים יותר מהסריון והטריוס. מנוע שטופל כהלכה מיומו הראשון, יהיה אמין לאורך שנים ויזדקן בכבוד - אבל את זה אתה יכול לומר על כמעט כל מכונית וכל מנוע בעולם, מכל מותג ודגם... גם צרפתים ורומנים.

וגם אם הבעלים החדש מודע לתחזוקה נכונה/קפדנית ולא תפרן, או יותר עדיף - לא קמצן (לחלפים מקוריים של דייהטסו יצא שם של יקרים מאוד), את הנזק שכבר נגרם ע"י בעלים קודמים (ברוב המקרים שלא במודע בכלל) הוא מקבל בירושה עם האוטו והוא זה שיצטרך לשלם במשמרת שלו - ולמעשה כבר לא נשאר לו הרבה מה לעשות חוץ מלעקוב אחרי מה שקורה במנוע ובעיקר לקוות לטוב. כי ברזלים (וגם אלומיניום), בדיוק כמו נשים, כידוע לא שוכחים כלום.

יגידו ובצדק גמור שכל זה נכון לכל מנוע אלומיניום בעולם.
אבל בדייהטסו מדובר במכונית ישנה עם הילת מלאכים של "מוניטין אמינות" שלמעט טויוטה עם כת החסידים/מאמינים שלה, גם מתומחרת גבוה יותר מכל רכב ישן אחר מקביל בגודל/ייעוד/נתונים/מפרט ובגיל/קילומטרים. מה שאני אומר - לא ללכת שבי אחרי "אגדות אמינות" למיניהן, אחרי מוצא עדתי ואחרי מעשיות-פייסבוק. אף אחד ממספרי הסיפורים האלה לא ייתן לך אחריות וגב כשיקרה משהו לאוטו שלך.

במקרה של הטריוס, מדובר ברכב מאוד חמוד, די ייחודי במפרט וביכולות (בידיים הנכונות) שאין לו הרבה מתחרים אם בכלל בקטגורית הג'יפונים 4X4 ה"רכים" ובפרקטיות הכוללת שלו, ואני מאוד אוהב אותו - אבל חשוב להיות מודעים לגיל שלו (כמו שנמרוד הזכיר - החדשים ביותר בשוק כבר בני 10) לתחזוקה שקיבל (טובה או לא) ולהיות מודע לרגישויות האלה כדי לא ליפול - דווקא הקונה הצעיר/תפרן, שאוסף שקל לשקל כדי לרכוש את הרכב ואז חוטף פתאום את הבומבה, זה רק מנוע - אבל מבחינתו זו קטסטרופה שעולה בכסף רב שלפעמים אין ואז כבר חבל.

-->