PDA

צפייה בגרסה מלאה : ריקון שמן דיף אחורי- כיצד לסגור מכסה דיפרנציאל לא מקורי



hadtomer
04-05-21, 06:38
היי

הגיע זמן להחליף שמן דיפרנציאלים.

מקדימה דטרויט טרוטראק, מאחור נעול LOKKA, יחסי העברה.

תאכלס זה כל כ30 אלף/שנתיים ולכן זה לא קורה הרבה. אז החלפה קודמת עשו במוסך. החלפה לפניה אני עשיתי.

דיף קדמי זה שטויות- אלן לפתוח, לרוקן ולמלא.

אבל - הדיפרנציאל האחורי שלי ממוגן עם מכסה אחורי של חברת SOLID-


https://www.ironrockoffroad.com/product/solid-axle-industries-hd-differential-covers.html

זה דיפרנציאל קרייזלר שמונה ורבע. ואני בא לפתוח מכסה דיף, עם ה RTV מוכן וכו- וקולט שהמכסה מורכב על ההאוזינג עם מה שנראה לי כמו ברגי אלן (שהגיעו עם המכסה). למיטב זכרוני המכסה המקורי לא מורכב עם אלנים.

אני פחות אוהב להתעסק עם אלנים-ראשים עדינים, עלול להיגזר לי ביד- אני גם לא מוצא בשום מקום הוראות על מומנט ההידוק. האם פשוט להדק "עם הרגש"?

udical
04-05-21, 07:49
20-34 ניוטון מטר.
https://www.morris4x4center.com/knowledge-center/differential-torque-values/

אם אתה לא אוהב את ברגי האלן, אין שום מניעה מלהחליף אותם בברגים עם ראש משושה.
קפוץ עם בורג לדוגמה לכל תבריג (מנחם בגין 44, תל אביב) ותתחדש.
רק תראה לפני זה שיש לך מקום לראש משושה עם המכסה המחוזק.

לגבי המכסה המחוזק, אני לא מצליח להבין את ההיגיון למה לעשות אותו מברזל יציקה (לפי מה שרשום)
הוא כבד, הוא לא גמיש, כשהוא יפתח סדקים, ריתוך שלו יהיה בעייתי...
למכסה פח המקורי, אפשר לרתך פקק ריקון.
בקיצור, רק חסרונות.

נמרוד
04-05-21, 09:39
133736
לפי מה שאני רואה בתמונה יש שם סוג של שקע (Counterbore) מתון, שמחייב להשתמש בברגי אלן, כי ראש משושה כנראה יבלוט מעבר לשקע.
אין בעייה עקרונית עם ראש אלן, אין קשר לחוזק הבורג. הראש יהרס עם שימוש בביט הלא נכון (מילימטרי במקום אינצ'י או להיפך) וחיזוק יתר. לגבי המומנט כתבו לך אבל לא יקרה כלום אם חיזוק סופי תעשה ביד עם מפתח רינג.

hadtomer
04-05-21, 10:01
133736
לפי מה שאני רואה בתמונה יש שם סוג של שקע (Counterbore) מתון, שמחייב להשתמש בברגי אלן, כי ראש משושה כנראה יבלוט מעבר לשקע.
אין בעייה עקרונית עם ראש אלן, אין קשר לחוזק הבורג. הראש יהרס עם שימוש בביט הלא נכון (מילימטרי במקום אינצ'י או להיפך) וחיזוק יתר. לגבי המומנט כתבו לך אבל לא יקרה כלום אם חיזוק סופי תעשה ביד עם מפתח רינג.


סבבה תודה - יטופל

- - - Updated - - -




לגבי המכסה המחוזק, אני לא מצליח להבין את ההיגיון למה לעשות אותו מברזל יציקה (לפי מה שרשום)
הוא כבד, הוא לא גמיש, כשהוא יפתח סדקים, ריתוך שלו יהיה בעייתי...
למכסה פח המקורי, אפשר לרתך פקק ריקון.
בקיצור, רק חסרונות.

הנה פרטי היצרן - תרגיש חופשי להתלונן בהרחבה


<tbody style="box-sizing: border-box; border: none !important;">
Mailing:
SpynTec Industries LLC.
P.O. Box 14
North Lima, OH US
44452

</tbody>

איל מ
04-05-21, 10:06
זה נוגד את העקרון של פשטות ושימוש בככלים שיש לכל אחד, אבל ברגי טורקס נטחנים הרבה פחות מאלן.

סולי
04-05-21, 11:15
המטרה באלן שקועים כמובן להגנה נוספת.
המומנט אגב לא נראה גדול במיוחד... אישית לא הייתי מחליף את הברגי אלן שסיפק היצרן.

הדבר היחיד שמפחיד בחלק מהכיסויים הללו זה שימון שונה לדיפ מהמקור.

אם המבנה הפנימי שונה מהמקור יש לבחון זאת בתשומת לב, לדעתי.



Sent from my SM-A530F using Tapatalk

דרור ברלי
04-05-21, 13:17
שימון שונה לדיפ'?.....

איזה פטנט מיוחד יש בעיצוב החלק הפנימי של המכסה?
הדיפ' טבול בשמן עד קצת יותר ממחצית או שני שליש נפח הביצה וכשהוא מסתובב, השמן מתערבל ומטפס ומגיע לכל חלקיו.
לעניות דעתי הלא מבינה כלום, המכסה המקורי הוא, ובכן, רק חתיכת פח עשויה בכבישה.
מכסה יצוק עם לוק דקורטיבי שונה רק בעובי ובעיצוב החיצוני. נראה מגניב שכזה. והוא גם אמור להיות יותר חזק במקרה שיחטוף מכה. אולי. לפחות מוכרים אותו ככזה.

לפחות בסרני דנה יציקת הביצה + צורת המכסה לא השתנו מאז שנות ה-40....

סולי
04-05-21, 13:53
אני מכיר כאלו שמתהדרים בחוזק ו/או גם יכולת קירור עדיפה ו/או הגדלת הקיבולת...
יש כאלו שעושים זאת טוב ויש כאלו שמזיקים וסתם נראים טוב חיצונית. (לא חסרים כאלו מוצרים בשוק האפטרמרקט)

בסהכ אמרתי שזה דבר שווה לבחון.. הפוטנציאל נזק הוא גדול.

אם המבנה של המכסה אפטרמרקט זהה למקורי אז מין הסתם אין מה לבדוק...
אבל אם לא... מצריך בדיקה נוספת לדעתי .. לפחות זה מה שהייתי עושה אם זה היה הרכב שלי.

יש משמעות קריטית לצורה הפנימית החלקה הזו של המכסה... יש גם משמעות קריטית לכמות השמן.. שינוי בשטח הפנים עלול לגרום לכך ששמן לא יגיע לאן שצריך בדיפ/להקצפה.. וכנל גם עודף שמן.

אני בטוח שהמהנדסים כאן יכולים לתרום יותר ממני.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

דרור ברלי
04-05-21, 15:43
אני נוטה להאמין שכל מכסי האפטרמרקט היצוקים הם חלקים/נראים אותו דבר מצידם הפנימי. מה הסיבה לשנות? זה גם מייקר את הייצור....

אבל מצד שני לא התנסיתי במכסה כזה. המכסה המקורי בג'יפים מספיק חזק ולא ראיתי צורך להשקיע את הכסף שאין דווקא בזה - אם כי אני יכול להבין את מי שאוהב את איך שהם נראים. עניין של טעם אישי וגם בעיני הם יפים.

אם כבר להתעסק במכסי הדיפ'ים, אז להוסיף למכסים המקוריים בורג ריקון.

סולי
04-05-21, 16:07
אולי הסרטון שיווקי.. ולא מייצג את המקרה הספציפי... אבל מעלה חלק מהדברים שכדאי לבחון לפני שמרכיבים מכסה אפטרמקט לדיפרנציאל שלכם.

https://youtu.be/3XgpmBR-3Fc



Sent from my SM-A530F using Tapatalk

דרור ברלי
04-05-21, 16:27
מעניין.
על פניו גם הגיוני.
גייל באנקס הוא אגדה מוטורית באמריקה.
באמריקה אוהבים פולסייזים ואוהבים ביצועים - ושמו של בנקס הולך לפניו בכל מה שקשור לסחיטת הספקים וביצועים דמיוניים מפולסייזים.
באנדרסטייטמנט, הזקן הזה מבין דבר אחד או שניים....

אבל זה גם סרטון שיווקי שנועד לפאר ולהלל את המוצר שלו. במקרה הטוב זה נכון ועובד. ובמקרה הרע?... לא משנה כלום.

תהייה: רק לי נראה מיותר כל ה-Ram-air cooling system הזה? שנראה שיגרוף בוץ וייסתם אחרי כמה מטרים של נהיגה בשביל בוצי בחורף. אף אחד הרי לא יזחל לשם לנקות את זה כל יומיים.

סולי
04-05-21, 16:30
זה ספציפית לא לבוץ כנראה...
אלא לגרירות ארוכות ודיזלים חזקים.

העניין להקפיד על כמות השמן ולא למלא יותר... גם היצרן מזהיר מכך.

ומה שכתבתי בהודעה הראשונה... רק לבחון את המכסה אפטרמרקט בחלק הפנימי, לוודא שאכן חלק ועגול כמו המקור.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

asafk
04-05-21, 18:55
אני מחליף תמיד אלנים בטורקס. פחות רגיש .

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

-->