PDA

צפייה בגרסה מלאה : גי'פ לבחור בן 21



Erel
08-05-21, 21:05
היי חברים.
שמי אראל, בן 21 ועכשיו משתחרר.
"מתנה" קטנה לשחרור רציתי לחפש איזשהו גי'פ קטן מעניין ואוטומטי עד כ30K.
המחשבה הראשונה שלי הייתה על ג'ימני או גראנד ויטארה קצר, אבל המחירים של הג'ימני לעומת הק"מ והידיים פשוט מטורפות.
מצד שני יש המון שעברו החלפות מנועים ושיפוציי גיר במחירים של 25-30k השאלה היא כמה זה חתול בשק...

כרגע חושב שאהיה סבלני ואחפש אחת כמה שיותר סטוק ועם ק"מ כמה שיותר נמוך עד שאמצא.

אשמח להצעות, הערות והמלצות.
המטרה היא שיהיה כמה שיותר זול לאחזקה ואמין עם אווירות טובה.
הגודל, תא המטען והנוחות כמעט לא רלוונטיים (העיקר מזגן). הנסועה שלי היומיומית צפויה בעיקר בתוך פ"ת למעט טיולים בסופשים.
תודה!

תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? עד 30k.

ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? מחיר לרכישה בלבד.

ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כןכן

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
לעיתים, מיועד לזוג בלבד.

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
מיועד ליומיומי בגוש דן וסופשים טיולים בעדינות.

ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
הרכב מיועד ליוםיום

ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
חלקית על ידי (כל מה שלא מסובך מדי) מעוניין ממש ללמוד כמה שיותר עם הזמן.

ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
קרוב למוסכים גר בפ"ת

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
הדרישה: רוצה להתקדם עם הזמן, ישמש בתקווה גם לדברים יותר הארדקור.

ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
טיילתי בעבר על גראנד צירוקי 2010 לא מוגבהה.

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני
אוטומט בלבד.

ב. מנוע דיזל/בנזין -
בנזין

ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
קצר

ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
לא אספנות, מיועד להיות יומיומי.


6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? בעיקר
גימיני וגראנד ויטארה קצר.

Zivcar
08-05-21, 21:25
היי חברים.
שמי אראל, בן 21 ועכשיו משתחרר.
"מתנה" קטנה לשחרור רציתי לחפש איזשהו גי'פ קטן מעניין ואוטומטי עד כ30K.
המחשבה הראשונה שלי הייתה על ג'ימני או גראנד ויטארה קצר, אבל המחירים של הג'ימני לעומת הק"מ והידיים פשוט מטורפות.
מצד שני יש המון שעברו החלפות מנועים ושיפוציי גיר במחירים של 25-30k השאלה היא כמה זה חתול בשק...

כרגע חושב שאהיה סבלני ואחפש אחת כמה שיותר סטוק ועם ק"מ כמה שיותר נמוך עד שאמצא.

אשמח להצעות, הערות והמלצות.
המטרה היא שיהיה כמה שיותר זול לאחזקה ואמין עם אווירות טובה.
הגודל, תא המטען והנוחות כמעט לא רלוונטיים (העיקר מזגן). הנסועה שלי היומיומית צפויה בעיקר בתוך פ"ת למעט טיולים בסופשים.
תודה!

תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? עד 30k.

ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? מחיר לרכישה בלבד.

ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כןכן

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
לעיתים, מיועד לזוג בלבד.

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
מיועד ליומיומי בגוש דן וסופשים טיולים בעדינות.

ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
הרכב מיועד ליוםיום

ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
חלקית על ידי (כל מה שלא מסובך מדי) מעוניין ממש ללמוד כמה שיותר עם הזמן.

ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
קרוב למוסכים גר בפ"ת

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
הדרישה: רוצה להתקדם עם הזמן, ישמש בתקווה גם לדברים יותר הארדקור.

ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
טיילתי בעבר על גראנד צירוקי 2010 לא מוגבהה.

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני
אוטומט בלבד.

ב. מנוע דיזל/בנזין -
בנזין

ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
קצר

ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
לא אספנות, מיועד להיות יומיומי.


6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? בעיקר
גימיני וגראנד ויטארה קצר.

תשני אופציות מצוינות.
אולי שווה להשקיע מחשבה נוספת במה המטרה מבחינת רמת קושי.
אני יכול להעיד ממקור ראשון שרמת החיים בג׳ימני לא גבוהה. וביום יום זה לפעמים מבאס.
אם אין משיכה להארדקור, גם ויטרה קצרה תעשה מסלולים בינוניים בכיף וגם אותה אפשר להגביה ולנעול.
אם ברור לך שהארדקור זה היעד הסופי. רק גימני, ב6 שנים שאצלי לא חדל להפתיע ביכולות שלו. במיוחד אם לומדים עליו כמו שצריך.

לגבי התקציב, יהיה לך קשה. עוד לפני שנה וחצי היה אפשר למצוא גימני שמור משופר קלות ב30-32 בקלות.
עם טירוף הקורונה בחודשים האחרונים הרכבים השמורים נסחרים סביב 40, מה שאומר שתצטרך להגדיל תקציב או להצטייד בסבלנות.

avikkllk
08-05-21, 21:42
ע׳פ הדרישות שלך הימיני שמור ככל הניתן בשנתון גבוהה ככל הניתן יענה על רוב הציפיות שלך


נכתב מהנייד סליחה על הטעויות

yoni_0000
08-05-21, 22:30
ג'ימני.

Yaki5500
08-05-21, 23:06
תשני אופציות מצוינות.
אולי שווה להשקיע מחשבה נוספת במה המטרה מבחינת רמת קושי.
אני יכול להעיד ממקור ראשון שרמת החיים בג׳ימני לא גבוהה. וביום יום זה לפעמים מבאס.
אם אין משיכה להארדקור, גם ויטרה קצרה תעשה מסלולים בינוניים בכיף וגם אותה אפשר להגביה ולנעול.
אם ברור לך שהארדקור זה היעד הסופי. רק גימני, ב6 שנים שאצלי לא חדל להפתיע ביכולות שלו. במיוחד אם לומדים עליו כמו שצריך.

לגבי התקציב, יהיה לך קשה. עוד לפני שנה וחצי היה אפשר למצוא גימני שמור משופר קלות ב30-32 בקלות.
עם טירוף הקורונה בחודשים האחרונים הרכבים השמורים נסחרים סביב 40, מה שאומר שתצטרך להגדיל תקציב או להצטייד בסבלנות.קלעת בול
מניסיון על שניהם

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

Erel
09-05-21, 00:55
ממש תודה חברים.
אוקיי, תודה שאישרתם את הכיוון
יש מצב שיש לכם המלצה על מה יש לשים עין ברכבים?
רצועות שניה צריך להחליף, דברים להימנע, מחלות וכו...?

Yaki5500
09-05-21, 01:50
בתקציב שלך רצוי להכיר את ההבדלים בשנתונים של הגימני
כעיקרון לגימני מעל 2001 יש שרשרת תזמון ולא חגורת תזמון. מה שחוסך הוצאה וגם כאב ראש. בסהכ מנוע אמין ולא יקר לאחזקה או אפילו החלפה אם נדרש.
מנגד הגיר האוטומטי נחשב רגיש (לעבודת שטח - בכביש הוא בסדר) ורצוי לברר שטופל היטב והותקן בו קולר נפרד בהתקנה איכותית. שיפוץ לגיר כזה עולה כ-7k. לא הרבה בהשוואה לרכבים אחרים, אבל בכל זאת הוצאה משמעותית.
יש הטוענים כי עמידות הגיר האוטומטי שופרה משמעותית במסגרת מתיחת הפנים ב-2005. שווה לברר.
לי אגב, היה גיר ידני שנחשב אמין אם כי לי דווקא היו קצת בעיות.

לגבי הגרנד ויטרה לא ידוע לי על מחלות מיוחדות. מה שכן סביב 2003/4 הייתה מתיחת פנים ששיפרה מאוד את סביבת הנהג. לפחות לטעמי


באופן כללי, מדובר ברכבים שעבדו הרבה. הייתי שם דגש על היסטוריה טיפולית. הייתי שואף להימנע מרכבים שעברו הרבה ידיים ו/או שופרו בקיצוניות.
שיפורים מתונים ובטעם דווקא מתקבלים בברכה

ןלא הייתי מהסס להתמקח על המחיר. זה שכולם דורשים מחירים גבוהים היום זה לא אומר שתמיד מקבלים. גם המוכר רוצה למכור.

בהצלחה


Sent from my SM-A505F using Tapatalk

דניאל מאירי
09-05-21, 09:11
מצטרף להמלצה על ג'ימני וזורק רעיון נוסף :
עזוב את הלוחות ונסה לפנות למישהו/מישהי בדרכים כשאתה נתקל באחד שנראה טוב ושמור,
ובדוק אם הם מעוניינים למכור, לעיתים זה מצליח.
גם פתק על רכב חונה יכול לעשות את העבודה.
בהצלחה,
דניאל

Erel
09-05-21, 23:35
וואלה איישם את הרעיון עם הפתק.
עכשיו לצד המכני חברים, שמתי לב שכמעט כל הגימינים עם 180k קמ ומעלה כברו שיפוץ גיר והרבה החלפות מנועים.
עכשיו השאלה היא אם יש ממה לחשוש מההחלפות והשיפוצים הללו (בהנחה שכל השאק סבבה) או לברוח ישר ולהיות סבלני?
ובכללי, מה חשוב לשים לב בגימני?

דרור ברלי
10-05-21, 16:06
מנוע קטן וחלש = חי תמיד במאמץ. אפילו שיוט רגיל על כביש מהיר זה מבחינתו עבודה קשה.

90 קמ"ש בהילוך הגבוה = 3,000 סל"ד שזה גבוה יחסית ודי רועש. עקיפות, עליות, דיונות וכל תרחיש אחר שדורש להוציא ממנו את מלוא ההספק = גז בריצפה וסל"ד בשמיים, אנחנו מדברים כבר על 5,000 ולפעמים 6,000...... זה למה הוא מתעייף יחסית מהר.

גם הגיר האוטומטי עובר חיים קשים. הוא מתאמץ וחם לו.
מאמצים = התחממויות. רוב בעלי גירים אוטומטיים בכלל, לא מודעים לצורך ולתועלת שבהוספת קולר חיצוני, חלקם גם בכלל לא מודעים לצורך בשימוש תכוף בתחום הנמוך (4LOW) בתיבת ההעברה בזמן נהיגה בשטח, ומטגנים גירים על ימין ועל שמאל. בכל טיול יש לי כמה כוכבים כאלה שאם אני לא אוודא פיזית שוב ושוב (ושוב) ששילבו LOW לפני מכשולים, הם לא יעשו את זה. ולא משנה כמה אזכיר, אסביר, ואבקש, ואזהיר, ואתחנן. יש אנשים שזה פשוט לא נכנס להם למוח. לא מצליח לחדור את החסימות היזומות שהם הציבו לעצמם בפני כל הסבר עם ריח קל של משהו טכני. ואלה בדיוק הקליינטים של האוטומט. את הקטעים הכי קורעים/מדהימים/מפחידים/מייאשים של נהיגה אווילית תמצא רק ברכב אוטומטי.

גיר אוטומטי זה נחמד ונוח בפקקים ומקל על נהיגה בשטח טכני, אבל הנטייה לבחור בו מגיעה לעתים קרובות מאוד דווקא מצידם של נהגים/ות פחות מנוסים ופחות מודעים, שחושבים שבאוטומט "רק שמים ב-D וזהו, נוסעים". וזה ממש לא כך. לגיר אוטומטי יש יתרונות וחסרונות וגם אותו צריך לדעת לתפעל נכון - כשלא יודעים, גורמים נזקים אדירים לגיר. לא כל הנזקים האלה הם מיידים - רובם מצטברים, אבל הברזל כידוע לא שוכח כלום. ומי שישלם את החשבון זה הבעלים הבא. או זה שאחריו - כלומר אתה.

Erel
10-05-21, 16:46
מנוע קטן וחלש = חי תמיד במאמץ. אפילו שיוט רגיל על כביש מהיר זה מבחינתו עבודה קשה.

90 קמ"ש בהילוך הגבוה = 3,000 סל"ד שזה גבוה יחסית ודי רועש. עקיפות, עליות, דיונות וכל תרחיש אחר שדורש להוציא ממנו את מלוא ההספק = גז בריצפה וסל"ד בשמיים, אנחנו מדברים כבר על 5,000 ולפעמים 6,000...... זה למה הוא מתעייף יחסית מהר.

גם הגיר האוטומטי עובר חיים קשים. הוא מתאמץ וחם לו.
מאמצים = התחממויות. רוב בעלי גירים אוטומטיים בכלל, לא מודעים לצורך ולתועלת שבהוספת קולר חיצוני, חלקם גם בכלל לא מודעים לצורך בשימוש תכוף בתחום הנמוך (4LOW) בתיבת ההעברה בזמן נהיגה בשטח, ומטגנים גירים על ימין ועל שמאל. בכל טיול יש לי כמה כוכבים כאלה שאם אני לא אוודא פיזית שוב ושוב (ושוב) ששילבו LOW לפני מכשולים, הם לא יעשו את זה. ולא משנה כמה אזכיר, אסביר, ואבקש, ואזהיר, ואתחנן. יש אנשים שזה פשוט לא נכנס להם למוח. לא מצליח לחדור את החסימות היזומות שהם הציבו לעצמם בפני כל הסבר עם ריח קל של משהו טכני. ואלה בדיוק הקליינטים של האוטומט. את הקטעים הכי קורעים/מדהימים/מפחידים/מייאשים של נהיגה אווילית תמצא רק ברכב אוטומטי.

גיר אוטומטי זה נחמד ונוח בפקקים ומקל על נהיגה בשטח טכני, אבל הנטייה לבחור בו מגיעה לעתים קרובות מאוד דווקא מצידם של נהגים/ות פחות מנוסים ופחות מודעים, שחושבים שבאוטומט "רק שמים ב-D וזהו, נוסעים". וזה ממש לא כך. לגיר אוטומטי יש יתרונות וחסרונות וגם אותו צריך לדעת לתפעל נכון - כשלא יודעים, גורמים נזקים אדירים לגיר. לא כל הנזקים האלה הם מיידים - רובם מצטברים, אבל הברזל כידוע לא שוכח כלום. ומי שישלם את החשבון זה הבעלים הבא. או זה שאחריו - כלומר אתה.


תודה ממש על התגובה המפורטת!
אבל לצערי אני חייב אוטומט, בעז"ה החברה (בקרוב ארוסה) יש לה רשיון רק לאוטומט והיא גם תשתמש ברכב.

ז"א שעם המנוע נתמודד אבל העיקר שטופל כראוי.
הגיר עדיף למצוא מישהו ששם קולר או לא נסע בשטח או שעבר שיפוץ גיר?
ובשיפוץ גיר, שווה משהו או לברוח?
תודה.

דרור ברלי
10-05-21, 18:08
לא אמרתי שאוטומטי זה רע. (אישית אני חושב שזה רע מאוד... אבל זו רק דעתי)
רק צריך לקחת בחשבון שרכב אוטומטי זה לא סתם לשים ב-D ולשכוח מהכל. צריך לדעת כמה דברים.

וכן, גירים אוטומטיים ישנים שעבדו קשה יהיו מועדים לפורענות.
האם גיר משופץ זה טוב? כעקרון כן. אבל כמו בכל דבר, יש שיפוצים טובים ומקצועיים ויש חאפרים.
כנ"ל מנועים. כנ"ל כל דבר ברכב.
קולר זה כמובן טוב, בתנאי שהותקן כראוי. גם בתחום הזה יש לא מעט חאפרים וטעויות.


בשורה התחתונה - כמו בכל אוטו ישן, גם כאן אתה מהמר. סיכון מול סיכוי. רכב שטח בן 20 יהיה כנראה לעוס ומרוט, כזה שעבד בפרך ועבר התעללויות ומעשי אונס קשים. על אחת כמה וכמה בג'ימנים, שהם רכב שחביב מאוד על צעירים ועל תפרנים. חוסר ידע + דם חם + בטחון עצמי מופרז + חסרון כיס = תוצאות קשות.
לא צריך לפחד - כעקרון ג'ימני הוא רכב חסון ואמין, אבל מצד שני חשוב שתפנים שהוא לא משתבח אחרי שנים של עבודה קשה. אל תצפה מג'ימני בן 20 לאמינות המופלגת המיוחסת למותג, ובכלל, אל תלך שבי אחרי אגדות-עם ומעשיות מדומיינות על "אמינות יפנית" כי כנראה כבר לא נשאר באוטו אפילו בורג אחד שנסגר במפעל ביפן.

בכל מקרה, גם של רכב שמור ומלוקק, תצטרך ליישר קו בצורה כזו או אחרת. אחר כך יהיו תקלות פה ושם ואתה תשקיע כסף בתיקונים מדי פעם, כי ככה זה בכל רכב ישן. צריך להיות מוכן לזה נפשית ופיננסית.

ובכל זאת חשוב למצוא כלה במצב ראשוני טוב ככל האפשר. אם אין לך ידע ספציפי בג'ימנים, אל תלך לראות רכבים לבד כדי שנוכלים ושרלטנים לא ידחפו לך נבלות סרוחות. תיעזר במישהו שמבין ומכיר את הרכב הזה לעומק.

Zivcar
11-05-21, 08:12
מנוע קטן וחלש = חי תמיד במאמץ. אפילו שיוט רגיל על כביש מהיר זה מבחינתו עבודה קשה.

90 קמ"ש בהילוך הגבוה = 3,000 סל"ד שזה גבוה יחסית ודי רועש. עקיפות, עליות, דיונות וכל תרחיש אחר שדורש להוציא ממנו את מלוא ההספק = גז בריצפה וסל"ד בשמיים, אנחנו מדברים כבר על 5,000 ולפעמים 6,000...... זה למה הוא מתעייף יחסית מהר.

גם הגיר האוטומטי עובר חיים קשים. הוא מתאמץ וחם לו.
מאמצים = התחממויות. רוב בעלי גירים אוטומטיים בכלל, לא מודעים לצורך ולתועלת שבהוספת קולר חיצוני, חלקם גם בכלל לא מודעים לצורך בשימוש תכוף בתחום הנמוך (4LOW) בתיבת ההעברה בזמן נהיגה בשטח, ומטגנים גירים על ימין ועל שמאל. בכל טיול יש לי כמה כוכבים כאלה שאם אני לא אוודא פיזית שוב ושוב (ושוב) ששילבו LOW לפני מכשולים, הם לא יעשו את זה. ולא משנה כמה אזכיר, אסביר, ואבקש, ואזהיר, ואתחנן. יש אנשים שזה פשוט לא נכנס להם למוח. לא מצליח לחדור את החסימות היזומות שהם הציבו לעצמם בפני כל הסבר עם ריח קל של משהו טכני. ואלה בדיוק הקליינטים של האוטומט. את הקטעים הכי קורעים/מדהימים/מפחידים/מייאשים של נהיגה אווילית תמצא רק ברכב אוטומטי.

גיר אוטומטי זה נחמד ונוח בפקקים ומקל על נהיגה בשטח טכני, אבל הנטייה לבחור בו מגיעה לעתים קרובות מאוד דווקא מצידם של נהגים/ות פחות מנוסים ופחות מודעים, שחושבים שבאוטומט "רק שמים ב-D וזהו, נוסעים". וזה ממש לא כך. לגיר אוטומטי יש יתרונות וחסרונות וגם אותו צריך לדעת לתפעל נכון - כשלא יודעים, גורמים נזקים אדירים לגיר. לא כל הנזקים האלה הם מיידים - רובם מצטברים, אבל הברזל כידוע לא שוכח כלום. ומי שישלם את החשבון זה הבעלים הבא. או זה שאחריו - כלומר אתה.

קצת הגזמת לגבי המנוע, אצלי מאז ומעולם סלד 3000 זה 100 קמש. Vvt אוטומט.
השיוט כן ב90, וכך המנוע לא ״צורח״ כל הדרך.
דווקא המנועים ברכבים שטופלו כיאות שורדים, 250 ואף 300 אק״מ.
הגיר לעומת זאת. אצלי הלך ב160 אק״מ, למרות נהיגה זהירה, תמיד בlow ועם קולר גיר שהותקן ב80 אק״מ.
דווקא כאן השיפוץ הוא יתרון. יש איש מקצוע אחד אליו שולחים כל מוסכי הגימני הידועים גירים לשיפוץ. גיר שעבר אצלו הייתי לוקח בקלות, בטח על פני רכב עם 150-160 אק״מ שטרם פתחו את הגיר.
אבל, התענוג לא זול - 7-8.5 אלפים לשיפוץ.

מבחינת אחזקה יכול להעיד שברכב בן 13 הוחלף רדיאטור, שופצו סרן קדמי ואחורי, שופץ גיר, הוחלפו כל האטמים האפשריים , הוחלף קרדן בין הגיר לטרנספר. כל זה מלבד הגיר בתחזוקה יזומה ולא כתוצאה מתקיעה.
בתחזוקה כזו הרכב מגלה אמינות די מופלגת לגיל. כאמור ב-7 שנים נתקעתי איתו פעם אחת בלבד.
לרכב בגיל כזה שתוחזק בתחזוקת שבר לא הייתי מתקרב. כאמור, הרבה רכיבים לא שורדים בגיל הזה (אם כי יש ברכב עשרות אם לא מאות ברגים מקוריים בהבדל ממה שאמר ברלי).

דרור ברלי
11-05-21, 09:29
קצת הגזמת לגבי המנוע, אצלי מאז ומעולם סלד 3000 זה 100 קמש. Vvt אוטומט.
השיוט כן ב90, וכך המנוע לא ״צורח״ כל הדרך.
דווקא המנועים ברכבים שטופלו כיאות שורדים, 250 ואף 300 אק״מ.
הגיר לעומת זאת. אצלי הלך ב160 אק״מ, למרות נהיגה זהירה, תמיד בlow ועם קולר גיר שהותקן ב80 אק״מ.
דווקא כאן השיפוץ הוא יתרון. יש איש מקצוע אחד אליו שולחים כל מוסכי הגימני הידועים גירים לשיפוץ. גיר שעבר אצלו הייתי לוקח בקלות, בטח על פני רכב עם 150-160 אק״מ שטרם פתחו את הגיר.
אבל, התענוג לא זול - 7-8.5 אלפים לשיפוץ.

מבחינת אחזקה יכול להעיד שברכב בן 13 הוחלף רדיאטור, שופצו סרן קדמי ואחורי, שופץ גיר, הוחלפו כל האטמים האפשריים , הוחלף קרדן בין הגיר לטרנספר. כל זה מלבד הגיר בתחזוקה יזומה ולא כתוצאה מתקיעה.
בתחזוקה כזו הרכב מגלה אמינות די מופלגת לגיל. כאמור ב-7 שנים נתקעתי איתו פעם אחת בלבד.
לרכב בגיל כזה שתוחזק בתחזוקת שבר לא הייתי מתקרב. כאמור, הרבה רכיבים לא שורדים בגיל הזה (אם כי יש ברכב עשרות אם לא מאות ברגים מקוריים בהבדל ממה שאמר ברלי).




מה זה 250K ק"מ?.... יש לא מעט מכוניות שבהן זה לכל היותר, במקרה הגרוע, אמצע החיים של המנוע.
שתיים כאלה, שמזמן שכחו מתי היו במספר הזה והמנועים עדיין גיבורים, עומדות כאן בחוץ אצלי.

"150-160K ועוד לא פתחו גיר".....???? כנ"ל.

כנראה שהכל בחיים עניין של פרופורציות. ואם המספרים האלה הם דוגמה ומופת לאמינות ואורך חיים, אז אוי ואבוי. רק מחזק את מה שאמרתי - מנוע קטן וחלש, כדי להתקדם בקצב סביר צריך להוציא לו את הנשמה - זה לא מאריך את חייו.

כל היתר - בלאי כתוצאה משימוש בשטח ותחזוקה שוטפת, זה כמובן עניין שמשתנה מרכב לרכב. יש כלים מתוחזקים היטב ויש מוזנחים. יש תחזוקה יזומה ויש תחזוקת שבר. בשורה התחתונה ג'ימני כלי נהדר, רק לא לצפות מרכב בן 20 ל"אמינות".

Yaki5500
11-05-21, 09:32
בחוויה שלי ב_90 קמש המנוע קרוב ל-3000 סלד והרעש הוא חזק גם כי המנוע מתאמץ וגם כי בגימני יש בידוד כמו שבממשלה יש יציבות, אמינות, ייצוג וכו. הבנתם.
בהשוואה לכל סופר מיני משומשת באותו כסף זו חוויה לא נעימה. ממש לא נעימה כשנוסעים 3 שעות למדבר ובסוף טיול חזרה.
אבל זו גם השוואה לא נכונה כי הגימני הוא רכב שטח שיצא לעולם בסוף שנות ה-90 וכבר אז היה מיושן. וטוב שכך.
בסוף תצטרך לקחת אוטו לכביש מהיר, להתנסות ולהחליט לבד אם אתה חי עם זה או לא. לי זה היה בסדר כשהיה לי גימני אבל כיום, עם רכב שטח מעודן יותר (גם לא שיא העידון) אני מהסס לחזור לזה.
וזה מביא אותי לשאלתך לגבי מה לבדוק בגימני.
אז בנסיעת מבחן לא הייתי מוותר על בן לווייה שקצת מתמצא בתחום. אבל כן הייתי לוקח את הרכב לכביש מהיר ומוודא שהוא יכול להגיע ל-90 וגם 120. וזאת כאינדיקציה ראשונית שהמנוע לא גמור. הזדמן לי לנסוע נסיעת מבחן על יותר מכלי אחד שבשום תנאי לא הצליח לעבור 80 קמש.
בסופו של דבר, במיוחד בשל היותך חדש בתחום, אבל גם ללא קשר, יש מוסכים שיודעים לבדוק את הרכב ביסודיות ואף לתת תמונת מצב אמיתית של הרכב (במגבלות הסביר) כולל הצעת מחיר ליישור קו שמעבר לתרגום הנושא לעלויות, מסייעת בתהליך המיקוח מול המוכר.
עלות הבדיקה אינה גבוהה. בוודאי בהשוואה לעלות של קניית רכב דפוק.
המוסכים האלה מוכרים בקהילה והם אמינים ומקצועיים.

המומלצים שלי מניסיון הם
המוסך המהיר של טל צופי בתל אביב
מוסך שרפי ביהוד

אצל שניהם טיפלתי או מטפל כיום.

יש עוד מוסכים נוספים טובים לא פחות

לגבי אמינות, שלי היה בן 15 והוא אכן התקלקל. בוודאי יותר מרכב בן חמש. אבל עלויות התיקון בגימני משמעותית זולות יותר לעומת רכבים אחרים בני אותו גיל.
גם דברים קטנים ושוטפים כמו מתלים, תושבות, שמן מנוע בכמות מעטה יותר, וגם דברים מז'וריים כמו החלפת מנוע עולים הרבה פחות לעומת רכבי שטח אחרים.


בהצלחה



Sent from my SM-A505F using Tapatalk

Zivcar
11-05-21, 11:21
מה זה 250K ק"מ?.... יש לא מעט מכוניות שבהן זה לכל היותר, במקרה הגרוע, אמצע החיים של המנוע.
שתיים כאלה, שמזמן שכחו מתי היו במספר הזה והמנועים עדיין גיבורים, עומדות כאן בחוץ אצלי.

"150-160K ועוד לא פתחו גיר".....???? כנ"ל.

כנראה שהכל בחיים עניין של פרופורציות. ואם המספרים האלה הם דוגמה ומופת לאמינות ואורך חיים, אז אוי ואבוי. רק מחזק את מה שאמרתי - מנוע קטן וחלש, כדי להתקדם בקצב סביר צריך להוציא לו את הנשמה - זה לא מאריך את חייו.

כל היתר - בלאי כתוצאה משימוש בשטח ותחזוקה שוטפת, זה כמובן עניין שמשתנה מרכב לרכב. יש כלים מתוחזקים היטב ויש מוזנחים. יש תחזוקה יזומה ויש תחזוקת שבר. בשורה התחתונה ג'ימני כלי נהדר, רק לא לצפות מרכב בן 20 ל"אמינות".

הכל פרופורציה
הדיזלים הגדולים (מנוע) אכן חיים גם 500,000.
הדיזלים הישנים לפני הטורבו חיים גם 1,000,000 (טויוטה 80 שקניתי באוסטרליה עם 850 אק״מ)
מצד שני בטויוטה קורולה שלי שצעירה מהגימני ב5 שנים התקלקלו הרבה יותר דברים (משאבת מיים, תיבת היגוי) וכל זה עוד לפני 150 אק״מ....
אז ביחס לטויוטה שלא מתקלקלת רכב אמין סהכ. ומה עם החלפת מזרקים בטיוטה ב250 אק״מ , זה עולה יותר ממנוע חדש בג׳ימני.
בכל מקרה כתבתי את המספרים כמו שהם, שכל איד ישפוט לבד אם הרבה או מעט.

דרור ברלי
11-05-21, 14:00
הכל פרופורציה
הדיזלים הגדולים (מנוע) אכן חיים גם 500,000.
הדיזלים הישנים לפני הטורבו חיים גם 1,000,000 (טויוטה 80 שקניתי באוסטרליה עם 850 אק״מ)

אני מדבר על בנזינים. אחד אמריקאי גדול (לא גדול במונחי אמריקה, רק 4 ליטר). 413,000 ק"מ. נותן בראש.
השני אירופאי רגיל/קטן. 1.6 ליטר. 293,000 ק"מ. כמו חדש.
שניהם ימשיכו כנראה עוד לא מעט.

מצד שני בטויוטה קורולה שלי שצעירה מהגימני ב5 שנים התקלקלו הרבה יותר דברים (משאבת מיים, תיבת היגוי) וכל זה עוד לפני 150 אק״מ....
אז ביחס לטויוטה שלא מתקלקלת רכב אמין סהכ. ומה עם החלפת מזרקים בטיוטה ב250 אק״מ , זה עולה יותר ממנוע חדש בג׳ימני.

ששש...... אל תתחיל עם סיפורי טויוטה שלעולם לא מתקלקלת....
תקלות בטויוטה זה משהו ש"מכילים" בשקט.
אסור לדבר על זה, פן ייסדק המוניטין וייפול הערך. אימת המחירון מרחפת מעל לראש.
המותג היחיד שקונים רכב מתוצרתו לא בגלל איך שהוא נוסע אלא רק על פי כמה מהר הוא יימכר, ובאיזה מחיר. אתה בא עכשיו לקלקל להם? כל השנים שסבלו כאבי גב ומתלים מתנדנדים וצמיגים שמייללים בפניות וניסו לנחש איפה נמצאים הגלגלים דרך הגה אילם ועמום, וגם היו להם פה ושם כניסות למוסך - עכשיו גם ייפול להם המחירון?.... לא מתאים.

בכל מקרה כתבתי את המספרים כמו שהם, שכל איד ישפוט לבד אם הרבה או מעט.


"אמינות" זה מונח ערטילאי. גמיש כמו מסטיק.
על אמינות או חוסר-אמינות שמיוחסות למכוניות ממוצא עדתי ספציפי אין לי שום רצון להרחיב. חינטרוש מוחלט במיץ עגבניות.

ג'ימני רכב טוב וגם אמין בסה"כ, הוא גם ייחודי ואין לו שום מתחרים להשוואה. אבל הוא רכב שטח אמיתי שעובד מאוד קשה ובסוף מתעייף כדרך כל ברזל.... וכשמדברים על אקזמפלר בן 20, שמע.... לא הייתי מפחד ממנו, אבל גם לרגע לא הייתי שוכח שזה רכב ישן עם כל מה שמשתמע.

לעניות דעתי במכוניות בנות 20 כבר קשה לחפש ועוד יותר קשה למצוא "אמינות" מוחלטת. צריך לקבל בהבנה ולעתים אפילו בחיוך - שתקלות יהיו. השאלה רק באיזו תדירות, כמה מהן יהיו משביתות ומה העלויות הצפויות.
ומי שלא מתאים לו - ולרבים וטובים זה לא מתאים - שיתארגן על מימון וייקח אחד חדש עם אחריות.

Tzvika-Pick
11-05-21, 22:13
תודה ממש על התגובה המפורטת!
אבל לצערי אני חייב אוטומט, בעז"ה החברה (בקרוב ארוסה) יש לה רשיון רק לאוטומט והיא גם תשתמש ברכב.

ז"א שעם המנוע נתמודד אבל העיקר שטופל כראוי.
הגיר עדיף למצוא מישהו ששם קולר או לא נסע בשטח או שעבר שיפוץ גיר?
ובשיפוץ גיר, שווה משהו או לברוח?
תודה.
היי,

בתור אחד שמחזיק ג'ימנים כבר כמה שנים -
מניסיוני ג'ימני אוטומטי מהשנתונים האלו ידרוש בדרך כלל שיפוץ של הגיר באזורי ה-180 אלף קילומטר. לפעמים קצת לפני, אם אין קולר גיר והרכב עבד קשה בשטח, לפעמים קצת אחרי אם מדובר ברכב עם קולר גיר שננהג כמו שצריך. אבל זה המצב, הגירים האלו לא מחזיקים לנצח.

ועכשיו שאלת הביצה והתרנגולת - האם עדיף רכב שכבר שופץ לו הגיר או רכב שעוד לא שופץ לו הגיר?
מצד אחד, עדיף רכב שכבר שופץ לו הגיר, כי זה מוריד את הסיכוי שהשיפוץ (היקר) יפול במשמרת שלך.
מצד שני, עדיף רכב שעוד לא שופץ לו הגיר, כי אם הגיר שופץ בצורה לא יסודית או טובה אתה תצטרך לשפץ שוב.
עכשיו לך תדע מי שיפץ, איפה שיפץ, כמה שילם, איזה עבודה עשה... רמז - אתה לא יכול לדעת.

בתקציב כמו שלך שיפוץ של גיר אוטומטי הוא עניין בלתי נמנע, זה המצב. תתנחם בזה שחוץ מהגיר הרכב בסך הכל די אמין וגם כשמשהו מתקלקל - זול יחסית לתקן. יש מלא חלקים, מלא סדנאות שמתמחות ברכב הזה, מלא מידע באינטרנט אם תרצה לעשות זאת בעצמך.

Erel
11-08-21, 12:41
היי חברים, אחרי זמן מה של חפירה וחיפוש מחר כנראה אלך לראות גימני.
הכלה הפוטנציאלית שנת 2006 אוטו'.
אשמח אם יש מישהו שמוכן לדבר מעט ולייעץ מה הנק' חולשה של הרכב לבדיקה עצמאית (לפני לקיחה למוסך).
בנוסף ישנו מוסך / מכון מומלץ באיזור הצפון (הבחור גר ליד פרדס חנה) לבדיקה של הגימני?
אם לא כמובן שאגרור אוטו דרומה למרכז לבדיקה, ככה שגם יכול להיות רלוונטי ואשמח להכוונה למקום טוב לבדיקה גם שם.
אחלה יום חברים ותודה למייעצים!

bazz270
11-08-21, 18:58
2006 זה רכב ישן (ועוד רכב שטח).
בלי כישורי מכונאות מתקדמים (או לפחות איזה קורס צבאי) לא הייתי מתקרב לרכבים האלה...אם יש לך כסף מיותר לתקן את את הרכב (ואתה תתקן) עדיף שתשקיע אותו בשנתון גבוה יותר

נ.ב. את הכסף של הבדיקות קניה (והנלווים) האלה עדיף שתשקיע בארגז כלים טוב.


לדעתי בלבד...

GodsFather
11-08-21, 19:06
2006 זה רכב ישן (ועוד רכב שטח).
בלי כישורי מכונאות מתקדמים (או לפחות איזה קורס צבאי) לא הייתי מתקרב לרכבים האלה...אם יש לך כסף מיותר לתקן את את הרכב (ואתה תתקן) עדיף שתשקיע אותו בשנתון גבוה יותר

נ.ב. את הכסף של הבדיקות קניה (והנלווים) האלה עדיף שתשקיע בארגז כלים טוב.


לדעתי בלבד...טוב שלא הפנית אותו לקנות חדש בסוכנות וזהו...

פותש -
גימני רכב יחסית אמין וקל לתחזוקה עם ידע נרחב לטיפולים ותיקונים ולא מעט גורואים.
נקודת התורפה שלו היא גיר אוטומט ולכן צריך לאמוד את טיב הרכב ובעליו כדי להבין אם נכנסים להרפתקה או שמדובר במישהו שתיחזק את הרכב כראוי והתייחס אליו בהתאם.

לבדיקה - יש את מוסך ארנון מלאכי בפרדס חנה, צריך לתאם מראש.

עדכן ונשמח לעזור בפורום

Sent from my HD1903 using Tapatalk

bazz270
11-08-21, 19:24
מה זה קשור סוכנות?
אוטו בן 15 זה רכב עייף אין מה לעשות,אומרך כמכונאי לא כמו איזה לוחם מקלדת עם כרטיס חבר מועדון במוסכים."היחסית אמינות" זה אמירה מאוד מאוד מודולרית...יחסי למה?לגרוטאה אחרת בת 15?

נו באמת

Erel
11-08-21, 20:35
תודה על התגובות חברים.
הרכב כיום עם 120K ק"מ ועבר שיפוץ גיר (אבקש מחר הוכחה לכך).
הבחור אכן מהשיחה איתו חביב ודיי גלוי לב- טוען שמוכר בגלל שנולדה לו ילדה וקנה פג'רו "משפחתי".
לא מפחיד אותי יותר מדי הגיל, כל זמן שאין חלודה והמנוע + גיר רצים אני לא מפחד לעבוד קצת (תמיד אהבתי מוטוריקה) והכלים+ הבוקים כבר מוכנים עוד מהאלפא הקיימת.

בחור שמחזיק ג'ימני המליץ לי על מוסך ליאור זוקי לנד בנתניה ומצד שני, פרדס חנה יותר קרוב לבחור. נראה אם נספיק בכלל מחר כבר להגיע למוסך...
עדיין, אשמח לשמוע מבעלי ג'ימני כיום או בעבר על מה אני יכול להסתכל "בעין" יחסית ולבדוק עצמאית בשביל אכן לגלות דברים שלא באלי למצוא כ"כ עוד לפני שמשלם למוסך.

תודה חברים!

GodsFather
11-08-21, 21:49
נזילות, חופשים, תיקונים ואילתורים. תוספות ברכב וכיצד הותקנו. רשיון תקין כולל מידות צמיגים ואם יש הגבהה (גם כננת צריכה להיות רשומה)

אם יש היסטוריית טיפולים, לעיין בה. אם אין אז להבין למה ולא להתפשר על מריחות רק כי הרכב נוצץ...

לא קונים רכב כזה בלחץ. יש שפע בשוק.

15 שנה עם 120 אלף ק"מ זה נתון נדיר שצריך הסבר לגביו. למשל רכב שני/שלישי במשפחה, רק לטיולים וכד. ואז גם נשאלת שוב שאלת הטיפולים והאכפתיות וההקפדה...

על החתום, לוחם מקלדת

Sent from my HD1903 using Tapatalk

Erel
12-08-21, 18:54
טוב אז ככה, ביקרתי את הבחור (חוויה וטיול כביש על הדרך).
לגבי הק"מ הבחור קיבוצניק והרכב מ2016 נסע בעיקר בקיבוץ ולטיולים, ככה שסביר סה"כ.
מצד שני, מראה קצת סימני ק"מ (120K לשואלים) עם התפורררות של ההגה בשעה 1-2 וקרע במושב נהג משמאל- איפה שמשפשפים בכניסה לרכב.
בנוסף הצבע לא מזהיר, קילופי לכה דיי גדולים (שלצערי לא סיפר לי עליהם), קצת חלודה בקצוות של חלקים והכנף השמאלית (מעל גלגל שמאל) מודבקת בסיליקון.
בצד המכני של העניין: המנוע מרגיש בריא, הגיר לא דופק בשום כניסה לשום הילוך ו4X4 כולל LOW. הרכב לא מקרקש בבדיקה בשביל עפר שעשיתי חוץ מקצת מכיוון הבגאז' ולא חורק כלל מהמתלים.
אבל, הרצועת אביזרים כנראה לקראת סוף חייה ולכן כשמדליקים את המזגן יש צליל כשמעלים סל"ד של חריקה לאיזה דקה ואז עובר (וגם על זה לא סיפר לי).
אין תיעוד טיפולים, אבל ידוע שיש לעשות טיפול גדול בנובמבר (שמנים, פלאגים...) והרצועה הסוררת.
כל זה לפני מיקוח ב32K.

עצתכם בבקשה, שווה להמשיך בהתחשב במחירי השוק או לוותר?
בנוסף אשמח לקצת מחירים מהמבינים לגבי עלות ההוצעות הנלוות למה שציינתי (למען המיקוח).

תודה!

GodsFather
12-08-21, 22:28
רצועה זה גרוש וחצי ולא הייתי מחכה עם זה לתאריך רחוק. בכללי, טיפול יישור קו רצוי,אפילו שנובמבר כאילו מעבר לפינה.

יודע לומר אם עשו טיימינג? משאבה?

איך תחתית הרכב? מכות בשלדה? בפח? יש תופעה נפוצה של עיקום אוזניים בחיבור זרוע אחורית בעקבות מכה, לרוב ממגנים אותן

קרע במושב עלול לא לעבור טסט אם יבחינו בו

אגב, האם בדקת שהרכב תקין מבחינת רשיון? טסט בתוקף, צמיגים ברשיון, הגבהה אם יש וכד?

לגבי התמחור - קטונתי.





Sent from my HD1903 using Tapatalk

-->