PDA

צפייה בגרסה מלאה : כיוון קרבורטור סוברו 1.6



GodsFather
15-03-06, 13:27
שלום,

בהנחה ומה שנאמר לי נכון, בקרבורטור סוברו 1.6 יש שני דיזות האחת פעילה והשניה נכנסת לפעולה מגובה טורים מסוים (גבוה בעיקר) ובכך נותנת עוד כוח למנוע. האם אני יכול לקבוע מתי היא תכנס לפעולה , במטרה לקבוע שתיכנס לפעולה בטור קצת יותר נמוך ובהנחה ואכן יש אמת בדברים...

תודה

kd2
15-03-06, 14:30
אתה לא צריך את זה.
אתה צריך להלשים עם העובדה שהמנוע שלך לא ספורטיבי זה הכל.
כדי לסיים את עניני הקרבורטורים שלך הייתי פונה לצביקה שיסדר אותו והחיסכון בדלק והביצועים שווים את זה.

חנן-ג'יפולוג
15-03-06, 14:35
פורום "הפניות למוסכים" זה כאן (http://carsforum.co.il/)







:?

GodsFather
15-03-06, 14:59
אתה לא צריך את זה.
אתה צריך להלשים עם העובדה שהמנוע שלך לא ספורטיבי זה הכל.
כדי לסיים את עניני הקרבורטורים שלך הייתי פונה לצביקה שיסדר אותו והחיסכון בדלק והביצועים שווים את זה.


הקרבורטור שלי מכוון נהדר, פשוט החלפתי ל1.6 כי קיבלתי עליו המלצות רבות שיש הבדל בכוח והמנוע שלי ברוך השם תקין אז הנחתי שיהיה הבדל...בתכלס , אני לא מרגיש הבדל...בגלל זה חשבתי שאולי משהו בכיוון הוא לא נכון.

GodsFather
15-03-06, 15:01
אלא אם כן ,בכוונה שלך ל"כיוון" "שיסדר אותו והחיסכון בדלק והביצועים שווים את זה." היא שונה מכיוון של מומחה קרבורטורים רגיל...?

kd2
15-03-06, 17:49
חנן אהבתי את העקיצה.
אבל בקרבורטורים אפשר לכוון ביד עד רמה מסויימת.
בלי מכשיר 4 גזים לא תגיע לדיוק מקסימלי ולכן אני מפנה אותו לבעל מקצוע.
בעצם מה אני מטיף מוסר כשצביקה יראה את זה הוא יצעק עליך עם אותיות גדולות :smile: ראה הוזהרת 8)

שמו של צביקה הולך לפניו אף אחד לא צריך לפרסם אותו.
אתה מוזמן לבדוק ברכבי הרשת.
לדעתי אם קיבלת המון תגובות שמראות על שיפור ואין לך שיפור יש לך בעיה של קרבורטור תקול / לא מכוון או בעיה במערכת היניקה של המנוע ( בריחת וואקום מבסיס הקרבורטור, אטמי סעפת יניקה ).

חנן-ג'יפולוג
15-03-06, 18:00
אין לי כלום לומר על המקצועיות של צביקה, לטוב או לרע. אני גם לא ממש מפחד מ"צעקות" ... אני יותר חזק...יש לי כפתור של "מחק" ... :smile:


אבל זה ממש לא העניין. את הפורום והאתר הקמנו כדי לשתף מידע טכני בין ג'יפאים, ולמעט במקרה שגולש מבקש במפגיע שימליצו לו על מוסך, המלצה כזו סותרת את רוח הפורום, ועלולה לקטוע דיון טכני טוב בעודו באיבו.

גם קרבורטוריסטים הסתדרו איזה שנה או שנתיים ( או מאה) לפני שהומצא מכשיר 4 גזים, וגם חלק גדול מאוד מהגולשים כאן מסתדר מצוין בלי מכשיר כזה.

GodsFather
15-03-06, 18:08
אני לא חושב שהקרבורטור לא תקין. הוא היה אצל איש הקרבורטורים בשבוע שעבר ועבר שיפוץ וכיוון - אני סומך על מקצועיותו של הבחור, למעלה מ30 שנה בעסק הזה עם מוניטין חיובי. (מנחם מרחוב בן אביגדור בת"א, מי שמכיר)

העניין הוא שציפיתי לשיפור בתאוצה ואולי גם סחיבה יותר טובה בהילוך חמישי אבל אני לא מרגיש שום שינוי, התפקוד זהה לביצועים עם הקרבורטור הקודם והקודם היה מקורי של סמוראי 1.3 וזה וודאי של סוברו 1.6 ככה שלא עבדו עליי בקטע הזה (אם היה לי ולכם ספק...).

אם אין כוונון מיוחד לקרבורטור הזה על מנת להפיק ממנו יותר בשביל סמוראי ובהנחה והמנוע לא נחנק מחוסר אויר...מה הבעיה אצלי ? יש מישהו שיכול לומר לי?אם אין דרך בהתכתבות, אני אגיע למי שצריך,רק שיהיה מקצועי... ולא ישחק לי במנוע על עיוור...

kd2
15-03-06, 19:52
אי אפשר לנחש.
תקפוץ למקום רציני או לחבר שמבין ו/או עשה את אותה החלפה שיראה מה הולך שם.
חנן עם כל הכבוד לעבודה עצמית אם במכון קרבורטורים יצליחו להוציא עוד קילומטר בודד לליטר דלק
אני לוקח את זה בלי להסס זה עולה 400-500 שקל אבל הם חוזרים מהר.

נ.ב
אותך לצביקה ;-)

צביקה קרבורטור
15-03-06, 20:31
לאבא טוב שלום רב!
בקרבורטור סובארו ניתן על ידי כפוף זרוע מסוימת בציר המשני, להקדים את פתיחתו, אך הדבר אינו אפקטיבי, אינו מומלץ, ואינו רצוי, הדבר יתבטא בתצרוכת דלק גבוהה יותר, ושיפור בתאוצה לא תשיג בדרך הזאת!
לדעתי עליך לחזור לקרבורטור המקורי של הסמוראי, וכל ניסיון להחליף קרבורטורים, לא מקוריים,
אינו לרוחי, ונוגד את השקפת חיי המקצועים, שום מכשיר 4 גזים וגז אחד לא יועילו , בקשר למטרה שלה אתה שואף!
את התשובה ותגובה בנוסח דומה תוכל לקבל אצל עמיתי,"מנחם"מרחוב בן אביגדור בתל אביב, שמקצועיותו והוותק הרב , של שנות עבודתו, והשם הטוב שלו הגיעו עד אלי, ואני מפרגן לו בפה מלא,
ועם כבוד רב!
בנוגע לשמועות של רב סרן שמועתי, ורב סרן סמוראי, בקשר לציפיות בשיפור בתאוצה בקרבורטור של סובארו 1.6, לעומת מנוע 1.3 של סמוראי, את טענות לחוסר שיפור תוכל להפנות רק אליהם!
בברכה
צביקה

combina347
16-03-06, 00:39
אני עם קרבורטור כזה וחוויתי את הכישלונות שלו בהתחלה עד שלמדתי
בכל אופן אם אתה לא רוצה ללמוד לבד אז אני מזמין אותך להתקשר אלי מחר ואם תרצה תוכל גם להגיע אני בגימלים לשבועיים הבאים ואני מבטיח לך שארה לך את כל מה שתרצה לדעת
1. איך מחברים סולונואיד לחיסכון בדלק
2. היכן צינור הייניקה שפותח את המיצערת השניה ב1500 או 2500 סל"ד
3. אלמד אותך את החסרונות בקרבורטור
4. אראה לך את השיפורים אצלי

אני רוצה שבסוף כל הסיפור תיכנס בחזרה לשירשור הזה ותכתוב לכולם מה למדת

GodsFather
17-03-06, 19:39
אני עם קרבורטור כזה וחוויתי את הכישלונות שלו בהתחלה עד שלמדתי
בכל אופן אם אתה לא רוצה ללמוד לבד אז אני מזמין אותך להתקשר אלי מחר ואם תרצה תוכל גם להגיע אני בגימלים לשבועיים הבאים ואני מבטיח לך שארה לך את כל מה שתרצה לדעת
1. איך מחברים סולונואיד לחיסכון בדלק
2. היכן צינור הייניקה שפותח את המיצערת השניה ב1500 או 2500 סל"ד
3. אלמד אותך את החסרונות בקרבורטור
4. אראה לך את השיפורים אצלי

אני רוצה שבסוף כל הסיפור תיכנס בחזרה לשירשור הזה ותכתוב לכולם מה למדת

לכל הקוראים והקרועים!

ביקרתי אצל קובי ויצאתי עם חיוך, אין לי מילים.

הקרבורטור שכוון אצלי בצורה מצויינת, כוון לפי הוראות היצרן ולפי השכל הישר והנסיון של מנחם ולא לפי הצורך האמיתי שלשמו הותקן ולכן הדיזה השניה כלל לא הייתה מחוברת ואפילו המקדם הצתה שלי מנוטרל מבלי שאדע את חשיבותו לנושא. מנחם יצא מנקודת הנחה שמדובר בהחלפת קרבורטור ללא ידיעה מה התועלת שאמורה להיות מופקת ממנו וביום ראשון אני אגש אליו ואסביר לו כדי שלא יטעה בעתיד. (שלא תבינו, אני לא כועס לרגע ,מנחם הוא בעל מקצוע מהשורה הראשונה , הוא פשוט לא מתעסק עם שיפורים אלא רק עם המקור)

קובי הראה לי בדיוק מה לעשות ואף הוכיח לי הלכה למעשה את כוחו של הקרבורטור הזה והרכב פשוט נמר, כאילו בתוך הדיזה השניה מסתתרים עוד 20-30 סוסים שברגע שמפעילים אותה הם פשוט בועטים את האוטו, אני הייתי המום ממכת הגז שהרכב נתן ברגע שחיברנו את הדיזה השניה ויותר מהכל הייתי סקפטי לחלוטין וחשבתי שמדובר בחלטורה ונוכחתי לגלות שטעיתי.

קובי - תודה רבה על העזרה , אנשים כמוך זה אחד למליון!

מי שטען שאין מצב לשפר את הרכב הזה מבחינת הביצועים ושהקרבורטור סוברו 1.6 זה עבודה בעיניים , טועה וככל הנראה מכוון אותו כפי שמנחם כיוון את שלי. (שוב, לא בכעס ולא בעקיצות, אני מדבר בנימה רגועה ועונה לכל הקוטלים למיניהם שגם אני הייתי בצידם עד שהוכחתי אחרת)

לגבי סעיף 4 אני לא מגיב כי האוטו שלך אולי משופר אבל ויזואלית...יש לך עוד כמה ימי גימלים לסדר את זה :mrgreen:

תודה לכולם ותודה מיוחדת לקובי שמטוב ליבו עזר לי מבלי שבכלל הוא מכיר אותי.

combina347
17-03-06, 20:17
העונג כולו שלי העיקר שכל הסמוראים ישלטו

אלון_ק
18-03-06, 00:12
מי שטען שאין מצב לשפר את הרכב הזה מבחינת הביצועים ושהקרבורטור סוברו 1.6 זה עבודה בעיניים , טועה וככל הנראה מכוון אותו כפי שמנחם כיוון את שלי. (שוב, לא בכעס ולא בעקיצות, אני מדבר בנימה רגועה ועונה לכל הקוטלים למיניהם שגם אני הייתי בצידם עד שהוכחתי אחרת)

אף אחד לא טען שזו עבודה בעיניים, אנחנו טוענים ש"20-30" סוסים זו הגזמה מופרכת, ש20% שיפור זו הגמה מופרכת וכו'.

אמרנו פעם ונאמר שוב, קל מאוד להוכיח כאן. כל מה שצריך זה בדיקת דינמומטר לפני ואחרי... בלי זה, מדובר בהרגשה שלך בלבד. יש שיפור, זה על הכיפאק. רוצה לכמת אותו? רק על דינמומטר.

moriseven
18-03-06, 01:03
כל פעם שמישהו מדבר על שיפור לג'יפ שלו זורקים לו כאן שבדיקה רק על דינמומטר, אז אולי שמישהו יספק בדיקה כזאת אחת ולתמיד, במקום לכתוב את זה כל פעם.

GodsFather
18-03-06, 12:48
אלון,

כמה עולה כזו בדיקה ואיפה אני יכול לעשות אותה באיזור המרכז ?

דרך אגב, מה הסיכונים בבדיקה כזו ? האם קורעים לי את המנוע ? האם יורידו אותי מהכביש בעקבות שיפורים ברכב ?

אם זה לא מסוכן ואו יקר , אני מוכן להיות החלוץ שבודק את השיפור.

anakin
18-03-06, 14:57
GodsFather יש לי עוד שאלה חשובה.
אם תוכל בעוד שבוע שבועיים להיכנס לשירשור הזה ולרשום האם יש שינוי בצריכת הדלק ועד כמה היא השתנתה.

צביקה קרבורטור
18-03-06, 16:28
GodsFather יש לי עוד שאלה חשובה.
אם תוכל בעוד שבוע שבועיים להיכנס לשירשור הזה ולרשום האם יש שינוי בצריכת הדלק ועד כמה היא השתנתה.

מצטרף לבקשתך , אנא דווח בשרשור זה, על השפורים בתאוצה, אם בכלל, ותצרוכת הדלק הממוצעת!
בברכה
צביקה

אבי 1
18-03-06, 19:28
יש לי גם קרבור" של סובארו.על הסמוראי. אחרי שנמאס לי מהקר" המקורי.הייתי רוצה לדעת אם אפשר בבקשה מקובי.איך אני מפיק עוד כח מהמנוע עם הקר" הזה.{יש לי תוספת כח אבל לא שאני רואה אותה באופן מופרז}.והשאלה היא מה עם תצרוכת הדלק?תודה ואשמח אם תענו לי.אבי

combina347
18-03-06, 22:00
תצרוכת הדלק לא משתנה כאשר אנו נוסעים כרגיל עם הקרבורטור (ללא פתיחת המיצערת השניה)
ולמנוע נישאר את אותו הכח בדיוק ולא מרגישים הבדל
אך כאשר אנו פותחים את המצערת השניה צריכת הדלק עולה מאוד גם אם אנו נוסעים בכביש
ואני לא יכול לדייק ולהגיד בכמה משום שכל מנוע עושה את שלו ולי בכלל יש מנוע שונה

אל לנו לשוח אין אפשרות לשפר מנוע ולקבל כוח ללא השקעה של דלק
היתרון בקרבורטור הזה שמבדיל אותנו לטובה מכל הקיטים למינייהם של החברות המשפרות הוא הכפתור שבעזרתו אנו יכולים לבטל את השיפור ולהפעילו
עלות הקרב' זולה ויש המון חלקים/אטמים בכל חנויות החלפים
מקווה שעניתי על הכל

באחד השירשורים השבוע כתבתי על השינויים שצריך לעשות לאחר התקנה של קרב' סוברו
ואיך מתייחסת המערכת של המנוע לגבי השיפורים שימו לב לדלק אויר והצתה
יש שם עולם שלם מאחורי שיפורי המנוע

אלון_ק
18-03-06, 22:25
אמיר, בדיקת דינמומטר אצלך לא תהיה אובייקטיבית. צריך לקחת סמוראי עם קרבורטור מכוון, להעלות אותו על דינמומטר, אח"כ להרכיב לו קרב' סובארו ואז להעלות אותו שוב. אחרת, אתה תקבל ספידרקס - מוצר שהבדיקה ההשוואתית שלו היא למצב נחות מראש...

אין לי מושג כמה זה יעלה. נמרוד ואמיר (ענבל) עשו פעם בדיקת דינמומטר לאחת המערכות של אמיר, אולי הם ידעו.

GodsFather
18-03-06, 22:33
אלון,

הקרבורטור סוברו בעל 2 דיזות כאשר השניה ניתנת לשליטה על ידי הנהג.

אם פועלת רק הראשונה אז אין הבדל בכוח ולכן ניתן למדוד את פעולת המנוע עם דיזה אחת ולאחר מכן להפעיל את השניה ולראות את ההבדל.

לא מכיר את החבר'ה שציינת , אולי אפתח שרשור שאלה בנושא ?

combina347
18-03-06, 22:49
אין טעם לפתוח שרשור הם כבר יראו אני מבטיח
דבר שני אלון צודק גם אם יש לך אפשרות להפעיל את הדיזה השניה יש הבדלים מן הקרב' האורגינאל
אפילו אם הינם מינוריים
אמיר מבחינתך אם התצרוכת הרגילה לא השתנת אתה יכול להיות מאושר משום שאתה נוסע על אותה כמות קילומטרים לליטר עם אפשרות לשינוי בהתאם לכוח שברצונך לקבל

צביקה קרבורטור
18-03-06, 23:33
אלון,

הקרבורטור סוברו בעל 2 דיזות כאשר השניה ניתנת לשליטה על ידי הנהג.

אם פועלת רק הראשונה אז אין הבדל בכוח ולכן ניתן למדוד את פעולת המנוע עם דיזה אחת ולאחר מכן להפעיל את השניה ולראות את ההבדל.

לא מכיר את החבר'ה שציינת , אולי אפתח שרשור שאלה בנושא ?
גוד פאדר וקומבינה שלום רב!
הקרבורטור בסובארו, הוא כפול והוא דו דרגתי, בלחיצה קלה על דוושת התאוצה, נפתח מצערת ראשונית של הקרבורטור, ובלחיצה חזקה יותר נפתח הציר השני, וזאת על ידי וואקום המושך זרוע
השיכת לבוסטר קטן ובו דיאפרגמה מגומי!
בסובארו במהירות שיוט שני המצערות פתוחות , אך התצרוכת דלק היא החסכונית ביותר, אין כל סיבה שהדבר לא יהיה ב גיפ סוזוקי, אבל מכיוון שהדיזות בקרבורטור סובארו גדולןת ומתאימות לסובארו 1600, תצרוכת הדלק עולה משמעותית, על חשבון תאוצה!
את שיקול הכדאיאות , אני משאיר לכם!
בברכה
ותמיד לשרותכם
צביקה

combina347
19-03-06, 20:23
צביקה שלום
כל דבר שעובר ביידים שלי מתהפך 5 פעמים כדי שאני אחקור אותו מכל הכיוונים
חקרתי קרבורטורים כאלו מימין ומשמאל על סוברו ועל סוזוקי
ומה שאתה כותב אתה צודק רק שביידיים שלי הקרב' מקבל שינוי קטן
כשהוא בידיים שלי אני שולט על המצערת השניה בעזרת סולונואיד שמחבר אותה אל צינורית קידום ההצתה
אני מבטיח לך שהדבר כלל וכלל לא חסכוני במצב הזה ומורגשת נפילת מד הדלק לכל עין
נכון שהקרב' חסכוני למדי אך כאשר המצערת השניה נישארת סגורה

לכל אלו שקואים את השירשור ופתחתי להם את העיניים
שימו לב את החיבור לסולונואיד חייב לחבר נכון אחרת אתם עלולים למצא את עצמכם עם רכב משתולל
כמו שור פרוע ברודאו שלא רוצה לעצור

צביקה קרבורטור
19-03-06, 22:42
צביקה שלום
כל דבר שעובר ביידים שלי מתהפך 5 פעמים כדי שאני אחקור אותו מכל הכיוונים
חקרתי קרבורטורים כאלו מימין ומשמאל על סוברו ועל סוזוקי
ומה שאתה כותב אתה צודק רק שביידיים שלי הקרב' מקבל שינוי קטן
כשהוא בידיים שלי אני שולט על המצערת השניה בעזרת סולונואיד שמחבר אותה אל צינורית קידום ההצתה
אני מבטיח לך שהדבר כלל וכלל לא חסכוני במצב הזה ומורגשת נפילת מד הדלק לכל עין
נכון שהקרב' חסכוני למדי אך כאשר המצערת השניה נישארת סגורה

לכל אלו שקואים את השירשור ופתחתי להם את העיניים
שימו לב את החיבור לסולונואיד חייב לחבר נכון אחרת אתם עלולים למצא את עצמכם עם רכב משתולל
כמו שור פרוע ברודאו שלא רוצה לעצור
קומבינה שלום רב!
האם אתה מוכן להבהיר לי, למה כוונתך ,כשאתה כותב כשאתה מחבר את הסולונואיד ,לצינורית קידום ההצתה במפלג, מה זה נותן לך, כשקיים יציאת וואקום מיוחדת לבוסטר, שבה קיים וואקום קבוע,
ועם הלחיצה על המצערת הראשונית, המצערת המשנית נכנסת לפעולה בהדרגה בזמן שלה,
כשהמנוע צריך כח ומהירות, והתצרוכת דלק נשארת שפוייה!
לכן מה הועילו חכמים בתקנתם?!
בברכה
צביקה

anakin
20-03-06, 18:54
קובי-איך בדיוק אתה שולט על פתיחת המצערת השניה? אתה מחבר כפתור בתא הנהג?

ועל הדרך-הקרב' המקורי של הסמוראי הוא דו שלבי או כפול רגיל? (וובר?)

צביקה קרבורטור
20-03-06, 19:11
קובי-איך בדיוק אתה שולט על פתיחת המצערת השניה? אתה מחבר כפתור בתא הנהג?

ועל הדרך-הקרב' המקורי של הסמוראי הוא דו שלבי או כפול רגיל? (וובר?)
שאלה מצויינת!
לא ניתן לשלוט על פתיחת המצערת השניה, ולא ניתן לחבר שום כפתור בתא הנהג לשם כך!
פתיחת המצערת היא הדרגתית, תלויה בלחיצה על דוושת התאוצה, ובוואקום הנמצא בצינורית המחוברת לסולונואיד!
בברכה
צביקה

combina347
20-03-06, 20:52
צביקה אני ממש לא שקרן והוכחה קיבלו כאן כולם ע"י הגיפ' והתגובה של אמיר (גודפאדר)
קח צינורית ווקום, צד אחד חבר לפה שלך וצד שני שים בבוסטר של המיצערת השניה
ושאב אויר (ככל שהשאיבה שלך תהיה חזקה יותר כך תיפתח המצערת יותר)
קידום ההצתה פועל בדיוק כך ככל שאני לוחץ יותר על דוושת הגז כך אני מקדם את ההצתה
החל מ1500 סל"ד
עכשיו תוסיף סולונואיד באמצע כך שתוכל לשלוט עליו עם כפתור
איפה טעיתי? אם יש מישהו שחושב שאני עדיין טועה אז שיסביר לי איך הרכב שלי נוסע ככה
וכהוכחה אני מוכן להראות לכולם איך אני נוהג בלי רגל על דוושת הגז ובמקום זאת מחבר צינורית
לפה ושואב כל פעם שאני רוצה יותר בנזין

GodsFather
21-03-06, 07:51
צביקה אני ממש לא שקרן והוכחה קיבלו כאן כולם ע"י הגיפ' והתגובה של אמיר (גודפאדר)
קח צינורית ווקום, צד אחד חבר לפה שלך וצד שני שים בבוסטר של המיצערת השניה
ושאב אויר (ככל שהשאיבה שלך תהיה חזקה יותר כך תיפתח המצערת יותר)
קידום ההצתה פועל בדיוק כך ככל שאני לוחץ יותר על דוושת הגז כך אני מקדם את ההצתה
החל מ1500 סל"ד
עכשיו תוסיף סולונואיד באמצע כך שתוכל לשלוט עליו עם כפתור
איפה טעיתי? אם יש מישהו שחושב שאני עדיין טועה אז שיסביר לי איך הרכב שלי נוסע ככה
וכהוכחה אני מוכן להראות לכולם איך אני נוהג בלי רגל על דוושת הגז ובמקום זאת מחבר צינורית
לפה ושואב כל פעם שאני רוצה יותר בנזין

חברים , קובי הראה לי את זה ביום שישי האחרון והסביר לי בדיוק איך לחבר את זה, אני מקווה שהשבוע יהיה לי זמן לעשות כך ואולי גם אעלה לכאן תמונות שיסבירו למי שלא מבין על מה הוא מדבר. בכל מקרה - זה עובד ובתור האדם הכי סקפטי בעולם בנושא, קובי הוכיח לי ושינה את דעתי.

צביקה קרבורטור
21-03-06, 08:08
צביקה אני ממש לא שקרן והוכחה קיבלו כאן כולם ע"י הגיפ' והתגובה של אמיר (גודפאדר)
קח צינורית ווקום, צד אחד חבר לפה שלך וצד שני שים בבוסטר של המיצערת השניה
ושאב אויר (ככל שהשאיבה שלך תהיה חזקה יותר כך תיפתח המצערת יותר)
קידום ההצתה פועל בדיוק כך ככל שאני לוחץ יותר על דוושת הגז כך אני מקדם את ההצתה
החל מ1500 סל"ד
עכשיו תוסיף סולונואיד באמצע כך שתוכל לשלוט עליו עם כפתור
איפה טעיתי? אם יש מישהו שחושב שאני עדיין טועה אז שיסביר לי איך הרכב שלי נוסע ככה
וכהוכחה אני מוכן להראות לכולם איך אני נוהג בלי רגל על דוושת הגז ובמקום זאת מחבר צינורית
לפה ושואב כל פעם שאני רוצה יותר בנזין
קומבינה שלום רב!
אני מעולם לא טענתי שאתה שקרן, ואם הובנתי כך התנצלותי הכנה!
אך אני חייב לחזור ולהבהיר שהדרך שאתה עושה היא קימבון, לא מקצועי, לא נוח, ולא אפקטיבי, נהג חייב לנהוג ולא לינוק צינורות וואקום בנסיעה, ואין גם צורך בכך, יש אפשרות לחבר את הבוסטר במצערת השניה, ליציאת וואקום קבוע בסעפת היניקה, והמצערת השניה תכנס לפעולה בסלד מסויים,
בלי שום סולונואויד, כמו שיצרן הקרבורטור היטאצי תכנן זוהי הדרך האפקטיבית והחסכונית ביותר!
בכל מקרה אין כמו מראה עינים, ותמונה שווה אלף מילים, אודה לך אם תצרף תמונות!
בברכה
צביקה

combina347
21-03-06, 10:48
צביקה עדיין לא הבנת אותי ואת המטרה של העיניין
כאשר אני לוחץ על דוושת התאוצה המיצערת השניה ניפתחת בהדרגתיות על פי הייצרן
אך עדיין כאשר היא ניפתחת המנוע צורך יותר דלק מאשר היא סגורה עובדה
הקרבורטור מספק מספיק דלק ונותן מספיק כוח ללא המיצערת השניה כאשר הוא מורכב על סמוראי
הקומבינה של הרעיון והמטרה
א. אני חוסך בדלק על פי העובדה שציינתי למעלה.
ב. אני יכול לשלוט בפתיחת המיצערת ולקבל יותר דלק גם מהמקום ללא תנופה הרגשה כאילו אני בסופה


חחחחח.... נו באמת צביקה ניראה לך שאני יונק צינורות בנסיעה
לא נכון לומר שהמיצערת ניפתחת על פי הלחיצה שלנו על דוושת הגז
הריי היא ניפתחת על פי כמות סיבובי המנוע ובשטח זה לא עוזר תחשוב על עליה והמנוע לא מצליח להרים טורים בהתאמצות כמו דיונה
אז אני רוצה לספר לך שכאשר אני מרים את הכפתור המנוע שלי צועק נושך בועט
ומרים את האוטו הזה הסיפור שמאחורי הקומבינה והשינוי
אני לא מבין גדול בקבורטורים ובטוח שלא כמוך אבל על הפרוייקט הזה אני למדתי המון
אני בטוח שאוכל ללמוד ממך המון

צביקה קרבורטור
27-03-06, 22:29
צביקה עדיין לא הבנת אותי ואת המטרה של העיניין
כאשר אני לוחץ על דוושת התאוצה המיצערת השניה ניפתחת בהדרגתיות על פי הייצרן
אך עדיין כאשר היא ניפתחת המנוע צורך יותר דלק מאשר היא סגורה עובדה

א. אני חוסך בדלק על פי העובדה שציינתי למעלה.
ב. אני יכול לשלוט בפתיחת המיצערת ולקבל יותר דלק גם מהמקום ללא תנופה הרגשה כאילו אני בסופה.
לא נכון לומר שהמיצערת ניפתחת על פי הלחיצה שלנו על דוושת הגז,
הריי היא ניפתחת על פי כמות סיבובי המנוע, ובשטח זה לא עוזר, תחשוב על עלייה ,והמנוע לא מצליח להרים טורים בהתאמצות כמו דיונה .
אז אני רוצה לספר לך שכאשר אני מרים את הכפתור המנוע שלי צועק נושך בועט
ומרים את האוטו הזה הסיפור שמאחורי הקומבינה והשינוי
אני לא מבין גדול בקרבורטורים ובטוח שלא כמוך, אבל על הפרוייקט הזה אני למדתי המון???
אני בטוח שאוכל ללמוד ממך המון!!!!

קומבינה שלום רב!
תרשה לי להבהיר לך משהו:המצערת השנייה נפתחת על פי לחיצה שלנו על דוושת התאוצה, ולא על פי כמות סיבובי המנוע,מצערת שניה נתקעת בעצר במנגנון שמונע ממנה להפתח, אלא עם מצערת ראשית הגיעה לדרגה פתיחה מסוימת, ואז צינורית וואקום המחוברת ליציאה בקרבורטור ובסולונויד,מושכת זרוע המחובר לדיטפרגמה, שעל ידי הוואקון הקיים בצינור מעחלה מוט דק הפותח בהדרגה את המצערת השנייה, ואין צורך של שלחטה מתא הנהג. הדבר נכון לגבי דיונה ועלייה קשה ובהתאמצות!
בברכה
צביקה

GodsFather
28-03-06, 21:41
צביקה שלום,

אני לא מומחה גדול אבל אני יכול לומר שלגבי מה שרשמת , זה נכון כשהקרבורטור מותקן על סוברו אבל לא על סמוראי.

ב1500-2000 סל"ד המצערת השניה נפתחת , מה שזורק את האוטו קדימה ואת הטורים לאזור ה6000 תוך שניה (בערך) ויכול לגרום לנזקים ברכב מעוצמת המכה וכן אובדן שליטה על הרכב. לכן נחוץ הכפתור שלמעשה מאפשר את אותו ואקום רק כאשר אני מעונין בכך ולמקרה שלנו לפני דיונה גבוהה.

בעקבות המלצותיך שקלתי לבטל את הכפתור ולחבר את הואקומים כפי שהקרב' מתוכנן אבל הרכב לא נשלט בצורה בטוחה (ובנוסף אצלי יש נעילה אחורית אוטומטית שבועטת אותי ימינה שמאלה אז נוסיף על זה גם מהירות לא נשלטת ובכלל אני לא אחזיק שבוע בכביש...) ולכן החלטתי להתקין את הכפתור כפי שקובי המליץ לי לעשות.

אני מקווה השבוע לצלם זאת כפי שאמרתי קודם ולהעלות לכאן כדי שיהיה ברור גם לאלה שלא מבינים בקרבורטורים.

kd2
28-03-06, 22:23
צביקה בקרבורטור של סיירה איך פועל מנגנון המצערת השניה?
בדומה לסובארו?
( לא יצא לי לבדוק כי עוד לא פתחתי אותו למעט ניקוי דיזות )

אלון_ק
28-03-06, 23:39
למה זה שונה על סמוראי? מה זה משנה לקרבורטור על מה הוא מורכב?

GodsFather
29-03-06, 09:24
אני משער (כי אני לא מכונאי ולא חקרתי את הנושא לעומק) שקיבולת הצילינדרים שונה (הרי המנוע הוא 1.3 ובסוברו הוא 1.6) ולכן גם המהירות בה הצילינדרים מתמלאים (מקווה שניסחתי נכון, אני מניח שהבנת את כוונתי...ואולי לא ?)

:roll:

אלון_ק
29-03-06, 14:29
אתה משתמש באותה כמות דלק עם מנוע נחות, ברכב ששוקל יותר ועם מקדם גרר גרוע בהרבה. קצת קשה לי להבין איך הסמוראי "משתולל" אם סובארו לא. אתה גם מתאר מכה, זה לחלוטין לא נורמלי גם אם היית נותן מכת גז מ2000 ל6000 סל"ד עם מנוע 5700 בסמוראי זה לא אמור לקרות.

GodsFather
29-03-06, 14:54
אלון , לא ממש הבנתי את כוונתך...

הסמוראי יותר קל ובעל הילוך 1 יותר חזק מסוברו ולכן מכת הכוח היא יותר אפקטיבית. לא התכוונתי למכה חזקה שתשבור את האוטו (ניסוח שגוי שלי) אלא לזריקה , כמו שתזרוק קלאץ' בטור גבוה יחסית.

לגבי נושא הכמות דלק במנוע נחות - לא אמרתי שכמות הדלק משתנה אלא המהירות שבה היא מתמלאת. אבל שוב אני לא מקצוען ולא חקרתי את הנושא לעומק , אולי צביקה או קובי יענו על כך ביתר דיוק.

אני יכול לומר בצורה העממית והפשוטה - הפעלת הדיזה השניה נותנת תאוצה יותר חזקה ואפקטיבית. איך מה מי ולמה - עדיף שהמקצוענים יענו. אם תרצה דוגמא, אני מוכן להדגים לך...רק תמצא זמן ותבוא למרכז (אולי בתחרות הסופש באיזור חגור ?) או שנצא לטיול לצפון מתישהו...או שתוריד קצת במחיר של הטמבונים והרוקרפנלים שאתה מייצר ואני אבוא להתקין טמבון אחורי וגם רוקרפנלים :-P

kd2
29-03-06, 15:45
אלון אם הבנתי נכון אז המקרה קורה רק כאשר הכפתור לחוץ ועוקף את התכנון המקורי ולכן זה לא קורה בסובארו, אבל יוכל לקרות כאשר עושים את אותו דבר.
מילוי נפחי גבוה יותר ( אני משער אני לא יודע אם הקרבורטור הזה בכלל יותר גדול מהמקורי ) ויכולת לספק יותר דלק במאמץ למנוע 1300 ולא 1600 שהספקת הדלק הגבוהה לא פועלת עליו כי הוא צריך אותה.

anakin
29-03-06, 19:00
אלון אם הבנתי נכון אז המקרה קורה רק כאשר הכפתור לחוץ ועוקף את התכנון המקורי ולכן זה לא קורה בסובארו, אבל יוכל לקרות כאשר עושים את אותו דבר.
מילוי נפחי גבוה יותר ( אני משער אני לא יודע אם הקרבורטור הזה בכלל יותר גדול מהמקורי ) ויכולת לספק יותר דלק במאמץ למנוע 1300 ולא 1600 שהספקת הדלק הגבוהה לא פועלת עליו כי הוא צריך אותה.


הבעיה היחידה שלא מובנת לי היא שהוא לא מדבר על שינוי תחת מאמץ אלא כל הזמן.
יכול להיות שהקרב' המקורי של הסמוראי הוא בעל לועות קטנים שלא נותנים אפשרות למילוי ניפחי גבוה של הצילינדר אל מול קרב' אחר עם לוע גדול יותר, אבל אם זה כך הרי זה בגלל שכך תיכנן אותו היצרן.
השאלה היא עד כמה פתיחת המצערת השניה בקרב' 1.6 משנה את תצרוכת הדלק, חום המנוע ועוד והאם היא גורמת נזקים למנוע (כמות דלק גדולה שלא מנוצלת, זיהום גבוה יותר, הצטברות של פיח בראש הצילנדר ועוד).

yehudap9
29-03-06, 22:01
שלום קומבינה!
אשמח לבוא ולראות את השינוי ובמה זה מתבטא אני שוקל בעצמי לעשות כמה שינויים וזה רעיון שלא חשבתי עליו..אני מראשל"צ ואין בעיה להגיע

GodsFather
29-03-06, 22:12
הבעיה היחידה שלא מובנת לי היא שהוא לא מדבר על שינוי תחת מאמץ אלא כל הזמן.
יכול להיות שהקרב' המקורי של הסמוראי הוא בעל לועות קטנים שלא נותנים אפשרות למילוי ניפחי גבוה של הצילינדר אל מול קרב' אחר עם לוע גדול יותר, אבל אם זה כך הרי זה בגלל שכך תיכנן אותו היצרן.
השאלה היא עד כמה פתיחת המצערת השניה בקרב' 1.6 משנה את תצרוכת הדלק, חום המנוע ועוד והאם היא גורמת נזקים למנוע (כמות דלק גדולה שלא מנוצלת, זיהום גבוה יותר, הצטברות של פיח בראש הצילנדר ועוד).

שיפור מלא של התהליך הוא בהחלפת דיסטריבוטור (מפלג) והתאמה של מקדם הצתה על מנת שאכן תהיה הצתה מדויקת של כל השעפט הזה. התהליך הבא שלי הוא שינוי נושא ההצתה לאחר שאחקור על שיפורים בתחום (אופציה לשרשור חדש?)

ואכן כך , הלוע שניה של הקרב' סוברו היא 64 מ"מ כאשר הלוע המקורית של הסמוראי היא 32 מ"מ אם אני לא טועה ויתקנו אותי המומחים (מידע שאספתי מהפורום ולא מספרות מקצועית).

refa_l
30-03-06, 01:53
שלום לכולם,

האם השיפור שמדובר כאן ניתן לישום גם על סובארו?
אני נוסע על סובארו סטיישן 4X4 1800 חסר לי כח.

combina347
30-03-06, 03:30
רפאל אני ממש לא רואה סיבה שלא זה ייתרום גם לפורום שלנו ולניסיון
בקרבורטור כזה
רק שצריך לראות איך לחבר את צינור האויר מאחר שכאשר הקרבורטור על סוברו כל צינורות היניקה מנוצלים וייתכן ותצטרך מפצל טי ושני סולונואידים מאחר והמצערת שלך מחוברת על פי הוראות הייצרן וכאשר תשנה את החיבור יירד לך הכוח עוד יותר עד להפעלת הסולונואיד
מעשה בחיבור שני הסולונואידים הוא יצירת סולונואיד אחד לניתוק תצורת הייצרן והשני להפעלת התצורה החדשה גם אצלי רציתי לעשות זאת אך גיליתי שהרכב נוסע מצויין גם על ידי מיצערת אחת בלבד
ורק בטיפוס קשה אני קורה לסולונואיד חמוד שידחוף לי את האוטו

dizza man
02-04-06, 07:07
קומבינה נהיית מומחה לקרב' סובארו? הסוללנואיד הזה הביא לי ת'שם דיזה חבל שאני אתבע אותך על גניבת פטנט

לסובארו 1.8 .. מה שהסוללנואיד עושה זה פתיחת 2 המצערות ביחד איך שאתה נוגע בדוושת הגז..

במקרה הטוב זה יעזור לך במומנט מהסל"ד הנמוך במקרה הגרוע זה ישרוף לך את המצמד
עקב מומנט מוגבר בהתחלה ויחס העברה גבוה (מניסיון היה לי גם סובארו 4x4 וטיגנתי את המצמד)

GodsFather
02-04-06, 10:49
קומבינה נהיית מומחה לקרב' סובארו? הסוללנואיד הזה הביא לי ת'שם דיזה חבל שאני אתבע אותך על גניבת פטנט

לסובארו 1.8 .. מה שהסוללנואיד עושה זה פתיחת 2 המצערות ביחד איך שאתה נוגע בדוושת הגז..

במקרה הטוב זה יעזור לך במומנט מהסל"ד הנמוך במקרה הגרוע זה ישרוף לך את המצמד
עקב מומנט מוגבר בהתחלה ויחס העברה גבוה (מניסיון היה לי גם סובארו 4x4 וטיגנתי את המצמד)

מוזר שזה הביא לך את השם אבל כשהרכבת לי את הקרבורטור הזה ברכב לא חיברת אותו כמו שצריך ואילולא קובי היום עוד הייתי נוסע עם בקפיירים ובעיות בזינוק ומנסה לשכנע את עצמי שזה אני שלא יודע להפעיל את הקרבורטור ולא ההתקנה הצולעת שלך :grin: (ברוח טובה כמובן)

kd2
02-04-06, 13:55
מה המחיר לסולוניאיד כזה?
איפה קונים?
איזה סוג מבקשים?
( ומתחננים שהמוכר לא יהפוך אותך לבדיחת היום כי אתה לא יודע לבטא את השם נכון....)

GodsFather
02-04-06, 14:00
אין סיבה שלא יהיה לך כבר אחד כזה ברכב , זה סטנדרט מהמפעל כמדומני.

זה נמצא מתחת לבית הטרמוסטט, אתה פשוט לא יודע שעל זה מדברים.

מחובר אליו צינורית פלסטיק קטנה עם 2 יציאות הפונות כלפי מעלה וכן כבל חשמל עם סיומת ריבועית ירוקה (לפחות ככה זה ב3 סמוראים שאני ראיתי כולל שלי)

אנסה לצלם את הנושא כשאהיה בבית כדי להסביר על מה מדובר.

dizza man
02-04-06, 18:54
מוזר שזה הביא לך את השם אבל כשהרכבת לי את הקרבורטור הזה ברכב לא חיברת אותו כמו שצריך ואילולא קובי היום עוד הייתי נוסע עם בקפיירים ובעיות בזינוק ומנסה לשכנע את עצמי שזה אני שלא יודע להפעיל את הקרבורטור ולא ההתקנה הצולעת שלך (ברוח טובה כמובן)


חיברתי לך אותו כמו במקור..
כל הואקומים היו 100% לא חיברת לך סולננואיד כי על זה צריך לשלם עוד קצת $$ מה שממך היה קשה להוציא (ברוח טובה כמובן).. וחוץ מזה חיבור הסללונאיד יכול לשבור צלבים עייפים ומייסבי טלטל חלשים וכל מה שבדרך.. כי אתה מקבל את כל הכוח מהתחלת הסל"ד

blaster
23-05-07, 12:04
מה המחיר לסולוניאיד כזה?
איפה קונים?
איזה סוג מבקשים?
( ומתחננים שהמוכר לא יהפוך אותך לבדיחת היום כי אתה לא יודע לבטא את השם נכון....)
שלום חברים !
מצטער להקפיץ נושא ישן אבל ראיתי שלא ענו פה על השאלה היכן ניתן לרכוש סולונואיד ?
ברשותי סובארו 1600 ואני רוצה להקדים את פתיחת המצערת השנייה ,
תודה וחג שמח!

GodsFather
23-05-07, 13:29
איזה רכב יש לך? בסמוראי זה בא מובנה , רק לא בשימוש.

צביקה קרבורטור
23-05-07, 14:26
שלום חברים !
מצטער להקפיץ נושא ישן אבל ראיתי שלא ענו פה על השאלה היכן ניתן לרכוש סולונואיד ?
ברשותי סובארו 1600 ואני רוצה להקדים את פתיחת המצערת השנייה ,
תודה וחג שמח!
למה ומדוע אתה רוצה להקדים, את פתיחת המצערת , והאם מדובר, בקרבורטור סובארו 1600,
המורכב בגיפ סמוראי, או בסובארו DL.
בברכת חג שבועות שמח.
צביקה

blaster
23-05-07, 19:30
למה ומדוע אתה רוצה להקדים, את פתיחת המצערת , והאם מדובר, בקרבורטור סובארו 1600,
המורכב בגיפ סמוראי, או בסובארו DL.
בברכת חג שבועות שמח.
צביקה
מדובר במנוע של סובארו DL 1600עם קרבורטור של סובארו 1600 DL שיושב על באגי !
ואני מעוניין לפתוח את המצערת השנייה מוקדם יותר כדי לתת יותר דלק ואוויר למנוע על מנת לקבל יותר כוח זמין עד כמה שאפשר להוציא ממנוע כזה עם קרבורטור מקורי .
תודה

צביקה קרבורטור
23-05-07, 22:18
מדובר במנוע של סובארו DL 1600עם קרבורטור של סובארו 1600 DL שיושב על באגי !
ואני מעוניין לפתוח את המצערת השנייה מוקדם יותר כדי לתת יותר דלק ואוויר למנוע על מנת לקבל יותר כוח זמין עד כמה שאפשר להוציא ממנוע כזה עם קרבורטור מקורי .
תודה
אם כך, עליך להרכיב סולונויד חשמלי, הנשלט מתא הנהג, שבו תוכל לשלוט על הוואקום, של הסולונויד,
השולט על המצערת השניה, ולפתוח כרצונך וואקום כדי לפתוח את המצערת.
הסולונויד הוא יחידה חשמלית(ברז חשמלי) השולטת על פתיחת וסגירת וואקום למגבר טורים מזגן, וניתן להרכיב זאת אצל כל חשמלאי רכב, או מתקין מזגנים.
בברכה
צביקה

blaster
24-05-07, 10:43
אם כך, עליך להרכיב סולונויד חשמלי, הנשלט מתא הנהג, שבו תוכל לשלוט על הוואקום, של הסולונויד,
השולט על המצערת השניה, ולפתוח כרצונך וואקום כדי לפתוח את המצערת.
הסולונויד הוא יחידה חשמלית(ברז חשמלי) השולטת על פתיחת וסגירת וואקום למגבר טורים מזגן, וניתן להרכיב זאת אצל כל חשמלאי רכב, או מתקין מזגנים.
בברכה
צביקה
תודה צביקה , אבל השאלה הנשאלת היא : נניח והתקנתי סולונואיד חשמלי , הרי תפקידו לתת משיכת וואקום ולסייע בפתיחת המצערת השנייה , מה שקורה באופן נורמלי כשלוחצים חצי דוושה והילך בסובארו.
מכאן, ברגע שהפעלתי אותו ע"י לחצן הוא בעצם נותן וואקום ופותח את המצערת השנייה וכל זה מבלי שלחצתי על דוושת הדלק . במילים אחרות לפני שאני ירצה כוח זמין אני צריך להיות מוכן לזה שברגע שאני לוחץ על הכפתור זה כאילו לחצתי על דוושת הגז והרכב ינוע קדימה , ואם ארצה להאט אני צריך גם להרפות מדוושת הגז וגם ללחוץ שוב על הכפתור כדי לסגור אותו, זו שאלתי !

תודה

צביקה קרבורטור
24-05-07, 17:50
תודה צביקה , אבל השאלה הנשאלת היא : נניח והתקנתי סולונואיד חשמלי , הרי תפקידו לתת משיכת וואקום ולסייע בפתיחת המצערת השנייה , מה שקורה באופן נורמלי כשלוחצים חצי דוושה והילך בסובארו.
מכאן, ברגע שהפעלתי אותו ע"י לחצן הוא בעצם נותן וואקום ופותח את המצערת השנייה וכל זה מבלי שלחצתי על דוושת הדלק . במילים אחרות לפני שאני ירצה כוח זמין אני צריך להיות מוכן לזה שברגע שאני לוחץ על הכפתור זה כאילו לחצתי על דוושת הגז והרכב ינוע קדימה , ואם ארצה להאט אני צריך גם להרפות מדוושת הגז וגם ללחוץ שוב על הכפתור כדי לסגור אותו, זו שאלתי !

תודה
כל מה שמודגש באדום אכן נכון.
בברכה
צביקה

GodsFather
24-05-07, 17:57
צביקה , אתה מדבר על מצב שבו החיבור של הסולונואיד הוא לוואקום קבוע ואז הוא משמש כברז. זה לא המצב שיש אצלי. אצלי , גם אם הכפתור לחוץ ולכאורה אותו ווסת פתוח , רק באיזור ה2000 טור הוא נכנס לפעולה. משמע, תוך כדי נסיעה ולא מתחילת נסיעה ואז מקבלים את הבוסט.

צביקה קרבורטור
24-05-07, 18:58
אמיר במחשבה שנייה,אתה צודק, ובכל מקרה אם דוושת התאוצה לא לחוצה ,המצערת השנייה לא
תכנס לפעולה, משום שהציר הראשוני מגביל זאת.
לא ניתן להפעיל את המצערת השניה,בעזרת השסתום חשמלי, ללא לחיצה על דוושת התאוצה, והפעלת הציר הראשוני, עד לדרגה מסוימת, כנראה 2000 סל"ד לערך.
בברכה
צביקה

GodsFather
24-05-07, 19:06
צביקה , אם יש מקום במנוע שמוציא וואקום באופן קבוע אז אפשר לחבר את הסלונואיד שיקשר בינו לבין המצערת המשנית ואז בלחיצת כפתור הרכב יתחיל לנוע בהתאם. אני חושב שכשהייתי אצלך , הראית לי מקום כזה במנוע שלי, אני לא יודע אם יש כזה דבר גם במנוע סוברו רגיל.

כמו כן , בחיבור אצלי , אם הופכים את כיווני הצנרת לסלונואיד, המצערת השניה נפתחת כבר מנגיעת הגז הראשונה ואז ה"בוסט" מתחיל כבר ב1000 סל"ד (מכה שוברת ומזיקה במידה והרכיבים חלשים וכמובן מחסלת קלאצ'ים כשמנסים לשלוט ברכב).

צביקה קרבורטור
24-05-07, 20:14
צביקה , אם יש מקום במנוע שמוציא וואקום באופן קבוע אז אפשר לחבר את הסלונואיד שיקשר בינו לבין המצערת המשנית ואז בלחיצת כפתור הרכב יתחיל לנוע בהתאם. אני חושב שכשהייתי אצלך , הראית לי מקום כזה במנוע שלי, אני לא יודע אם יש כזה דבר גם במנוע סוברו רגיל.

כמו כן , בחיבור אצלי , אם הופכים את כיווני הצנרת לסלונואיד, המצערת השניה נפתחת כבר מנגיעת הגז הראשונה ואז ה"בוסט" מתחיל כבר ב1000 סל"ד (מכה שוברת ומזיקה במידה והרכיבים חלשים וכמובן מחסלת קלאצ'ים כשמנסים לשלוט ברכב).
אמיר ידידי שלום רב!
ראשית קיים בהחלט, יציאת וואקום המיועדת למטרות רבות בסובארו, ובין היתר ניתן ליעד אותה למטרה שהזכרת.
לגבי הפיכת הצנרת, כמו שכתבת, לא הייתי ממליץ כלל לעשות זאת, ולו רק מהסיבות שפרטת !
בברכה
צביקה

blaster
24-05-07, 21:04
שלום לכולם !

בצעתי את הניסוי היום על גבי מנוע הסובארו :
הבדיקה נערכה ללא סלונואיד ,ישנו פין קטן שמקבל נגיעה בחצי גז ונותן את האפשרות למצערת השנייה להפתח רק אם קבלה את הדחיפה כמובן ע"י הפין ורק אם היא קבלה וואקום . מה שעשיתי הוא כיפוף קטן לפין שיקבל מגע מ3 מ"מ הראשונים . את הצינורית וואקום של המצערת השנייה נתקתי מהמקום בו היא מחוברת ( יציאת וואקום בקרבורטור ) וחיברתי אותה ליציאת וואקום אחרת בקרבורטור זו שמתחברת לדיסטרבוטור שם יש וואקום החל מטורים נמוכים .
מה שקרה הוא שמרגע שנגעתי טיפה בדוושת הגז נפתחה המצערת השנייה ואז המנוע עולה לטורים גבוהים בבת אחת וגם אם משחררים את דוושת הגז יש השהייה של כמעט שנייה עד שהוא חוזר למצב התחלתי שלו.
בצעתי נסיעת מבחן קטנה ואכן יש זמינות כמעט מיידית של כוח אבל זה בלתי נשלט ברגע שהמצערת נפתחת , מה גם ברגע שמעבירים הילוך אפילו בנסיעה איטית הטורים נשארים גבוהים יחסית ( מה שאומר שיבשל לי את הקלאץ ) . כרגע אני מנסה לחשוב על פתרון למצב אולי בעזרתכם כיצד ניתן בעצם לתת פחות וואקום או לחילופין לגרום למצערת השנייה להפתח בו זמנית עם הראשונה אבל לא להגיע למצב של טורים קופצים ובלתי נשלטים .
תודה מראש !

GodsFather
24-05-07, 23:18
בדיוק מה שתיארתי שקורה אם מחברים את הצנרת בצורה הלא בריאה.

תרכוש סולונואיד , חבר את הקרבורטור בצורה המקורית ואז תקשר בין הסלונואיד לקרבורטור בחיבור שאמור לצאת למקדם הצתה -

תפצל את היציאה מהחיבור למקדם הצתה לכיוון נוסף - הסולונואיד , משם לדיזה המשנית (והגדולה יותר כאמור) , אח"כ תחבר מתג לסלונואיד הזה כדי שתוכל לשלוט בחיבור כראוי.

צביקה קרבורטור
24-05-07, 23:58
אין צורך לחבר לוואקום מפלג, יש די והותר יציאות וואקום שבעזרת מפצל Tניתן למשוך קוו לסולונויד, הנשלט מתא הנהג, וניתן לפתיחה וסגירה ופתיחה לפי הצורך בלבד, ולניתוק מידי, מבלי קשר ללחיצה על הגז.
בברכה
צביקה

-->