PDA

צפייה בגרסה מלאה : אגדות השטח חוזרות למדבר (כתבה מוואלה)



מוטי ג.
15-05-21, 08:58
https://cars.walla.co.il/item/3435589

איזו אגדות!

איל מ
15-05-21, 10:00
אין ספק שרמי יודע לחלוב היטב את בלוטות החשק והנוסטלגיה.

Miki Plavin
15-05-21, 10:06
וואו!!! פשוט וואו! אני מקווה שיום אחד ככה אטייל באיזה ג'יפ ישן וטוב בלי אלקטרוניקה - רק נשמה! מעורר השראה . איזה יופי!

יואב פולס
15-05-21, 10:29
אכן כתבה שעושה חשק לקנות סיקס ישן.
עוד מעט סופות יכנסו לסטאטוס אספנות. רק אומר.

יונימוג אדום
15-05-21, 11:58
וואו!!! פשוט וואו! אני מקווה שיום אחד ככה אטייל באיזה ג'יפ ישן וטוב בלי אלקטרוניקה - רק נשמה! מעורר השראה . איזה יופי!
אני מטייל עם סיקסים וסופות משנת 1984 - אז עוד היו חדשים .
לפני כ:15 שנה ניסיתי "להתברגן" ורכשתי דיסקו 2 ( חייב זוג סרנים חיים ) ידני מוגבה ומדוגם לשטח .
במשך כשנה וחצי החזקתי את עצמי חזק על מנת לא לחזור לסיקס הישן והטוב פתוח עם רוח בביצים , רועש מחוספס ולא ממש מדוייק על הכביש .
אולם לאחר שנה וחצי בחברת הדיסקו ה"נאמן" ( "רק" 35000 שדדו ממני המוסכים ועוד 30000 ש"ח נפרדו ממני במעמד המכירה ) נשברתי וחזרתי למקורות .
כל ה"ג'יפאים" שנוסעים בפלסטיקים לא יבינו אותי ( וזה בסדר ) אולם - ג'יפ יש רק אחד !!! ואף אחד לא יקח את זה ממנו .
סיקס אמיתי של פעם ( גם סופה זה בסדר גמור ) עם קרבורטור מקרטע והגה מעורפל כמעה עושה לי את זה - כל השאר ממש ממש לא .
נוסעים במדבר הלוהט עם ברזנט למעלה וחלון קדמי מופשל , רגל שמאל על מפתן הדלת יד אחת על ההגה יד שניה מחבקת את זוגתי המקסימה ( שלא מפספסת אף טיול שטח אמיתי בייחוד למספר ימים עם לינת שטח במיטבה ) .
מולנו מגיעה שיירת לנדקרוזרים ממוזגים וסגורים בתוך הקופסה , אחד הנהגים מוריד מעט את החלון ( שלא יברח הקור חס וחלילה ) וזורק לעברנו - איזה מסכנים - איך אתם נושמים אבק ומזיעים :p , בכיף אני עונה בחיוך ,ושואל אותו - לא היה לך יותר נחמד להשאר בבית מול הטלויזיה ולראות את המדבר על גבי המסך ? זה גם הרבה יותר זול ולא דורש מאמץ .
חברים , 37 שנים שאני מטייל בשטח ( כיום גם עם הנכדים והסבתא ) וניסיתי כל מיני צורות - מצטער אבל הסיקס לאאא!!! למכירה .
יש לי גם סמוטנדר גם הוא רואה שטח אבל הסיקס הפתוח מנצח בנוקאאוט .
כיום הסיקס שלי מזווד ומוכן למסע סביב העולם עם כל הנוחיות ( כולל גם מזגן מפוצל - כן כן אפקטיבי גם עם ברזנט וחלון פתוח ) .

אילן

מוטי ג.
15-05-21, 12:08
הרסת הכל עם התקנת המזגן בסוף.איך נפלו גיבורים!
מחזק את נושא הרגל השמאלית במפתן הדלת, פרט הכרחי לאוורור "המערכת"

זו הייתה הפתוחה שלי (גם הטרופר הזה היה שלי אח"כ, איזו טעות!)
חדי העין ישימו לב לדלתות הסגורות שלי על הגגון של הטרופר, לפי הלבוש אני מניח שהיה קר בדרכים המהירות https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210515/4981f7748a885ad65efceaab6a8e13b0.jpg

ד ו ר ו ן
15-05-21, 13:09
הרסת הכל עם התקנת המזגן בסוף.איך נפלו גיבורים!
מחזק את נושא הרגל השמאלית במפתן הדלת, פרט הכרחי לאוורור "המערכת"

זכור לי מימי גיפטריפ מי שהמנהג הזה הביא לאיבוד כף הרגל בהתהפכות צד לא צפויה(מתי הן צפויות?).

מוטי ג.
15-05-21, 13:17
נראה לי שבנקודות בהן יש סיכוי להתהפכות רגל שמאל עסוקה על הקלאץ.
אבל יש מנהג אחר שלא הבנתי אף פעם והוא להוציא את הראש או חצי גוף החוצה

ד ו ר ו ן
15-05-21, 13:23
נראה לי שבנקודות בהן יש סיכוי להתהפכות רגל שמאל עסוקה על הקלאץ.

זה בתיאוריה.
בפרקטיקה, אין לו כף רגל.

יונימוג אדום
15-05-21, 13:26
נראה לי שבנקודות בהן יש סיכוי להתהפכות רגל שמאל עסוקה על הקלאץ.
אבל יש מנהג אחר שלא הבנתי אף פעם והוא להוציא את הראש או חצי גוף החוצה
במקומות בהם יש סיכוי להתהפכות - רגל שמאל עסוקה מאוד וגם שאר האיברים עובדים .
כמו כן - ישנו מתקן ייחודי לסיקס שנקרא - חגורת בטיחות , ובדיוק שם הוא בפעולה .
לגבי מזגן בסיקס - הרכב משמש אותי גם בעסק ויש צורך לנוע ברחובות הכרך הגדול , לשם כך יש לי מין מתקן כזה שמוציא קוררר .

אילן

דרור ברלי
15-05-21, 13:37
אבל יש מנהג אחר שלא הבנתי אף פעם והוא להוציא את הראש או חצי גוף החוצה


בסיקס/סופה הגלגלים בולטים מהבודי, ולכן קל להוציא ראש החוצה ולמקם אותם בדיוק מילימטרי בזמן מעבר מכשולים. זה אחד היתרונות המובהקים של הג'יפ האמיתי על כל החיקויים.

איל מ
15-05-21, 13:48
וזה גם ההבדל בין נהג טוב לבין קוף, שחייב להוציא את הראש במקום למקם גלגלים כי הוא מכיר את מימדי הרכב.
וכדי להשלים את הפוזה, אחרי שהוא הבין שכבר עבר, הוא ילביש על הפנים ארשת של נונשלנט, ויסיים את המכשול בנהיגה עם יד פרושה הרחק החוצה מחוץ לחלון, יעני "בקטנה אחי, קטן עליי", למרות שלפני רגע הוא שלשל בתחתונים והרגל רעדה על הקלאץ' (זה כבר לא ייחודי לג'יפ).

דרור ברלי
15-05-21, 13:59
"אני מכיר את מימדי הרכב" זה אחלה בשביל השחצנות.
אם פספסת את הקו הנכון רק בחצי ס"מ - נפלת.
ואני יכול להביא לך לפחות דוגמה אחת מובהקת לזה מאחד המכשולים במעלה מפורסם בנגב.

הוצאת הראש החוצה, אם אפשרית ואם אתה רואה איפה אתה מניח גלגל, נותנת לך יתרון מובהק בדיוק במצבים האלה.

133878


התהפכות במהירויות האלה לא מתרחשת כהרף עין. יש לך מספיק זמן להחזיר את הראש פנימה.
וכדי למנוע אסונות מוטב להטיף יותר לאחיזת ההגה בשתי ידיים וחגירת חגורת בטיחות.

moriseven
15-05-21, 23:14
תמיד כתבה כזאת מעלה חיוך אבל לפחות שרמי ייתן למישהו לעשות הגהה לפני

Jeep CJ7, אבי הג'יפאות המודרנית
על ההגה: ג'וי בירן + אורי הראל. שנת ייצור: 1991, מנוע: בנזין 4.2 ליטר שש בוכנות, הספק: 112/3,200 כ"ס, מומנט: 21/1,800 סל"ד. צמיגים: 235/75R15, משקל עצמי: 1,230 קילוגרם. אורך: 3.76 מטרים.

ה- CJ7 של ג'וי הוא שנת 81 ;)

Miki Plavin
16-05-21, 08:28
אני מטייל עם סיקסים וסופות משנת 1984 - אז עוד היו חדשים .
לפני כ:15 שנה ניסיתי "להתברגן" ורכשתי דיסקו 2 ( חייב זוג סרנים חיים ) ידני מוגבה ומדוגם לשטח .
במשך כשנה וחצי החזקתי את עצמי חזק על מנת לא לחזור לסיקס הישן והטוב פתוח עם רוח בביצים , רועש מחוספס ולא ממש מדוייק על הכביש .
אולם לאחר שנה וחצי בחברת הדיסקו ה"נאמן" ( "רק" 35000 שדדו ממני המוסכים ועוד 30000 ש"ח נפרדו ממני במעמד המכירה ) נשברתי וחזרתי למקורות .
כל ה"ג'יפאים" שנוסעים בפלסטיקים לא יבינו אותי ( וזה בסדר ) אולם - ג'יפ יש רק אחד !!! ואף אחד לא יקח את זה ממנו .
סיקס אמיתי של פעם ( גם סופה זה בסדר גמור ) עם קרבורטור מקרטע והגה מעורפל כמעה עושה לי את זה - כל השאר ממש ממש לא .
נוסעים במדבר הלוהט עם ברזנט למעלה וחלון קדמי מופשל , רגל שמאל על מפתן הדלת יד אחת על ההגה יד שניה מחבקת את זוגתי המקסימה ( שלא מפספסת אף טיול שטח אמיתי בייחוד למספר ימים עם לינת שטח במיטבה ) .
מולנו מגיעה שיירת לנדקרוזרים ממוזגים וסגורים בתוך הקופסה , אחד הנהגים מוריד מעט את החלון ( שלא יברח הקור חס וחלילה ) וזורק לעברנו - איזה מסכנים - איך אתם נושמים אבק ומזיעים :p , בכיף אני עונה בחיוך ,ושואל אותו - לא היה לך יותר נחמד להשאר בבית מול הטלויזיה ולראות את המדבר על גבי המסך ? זה גם הרבה יותר זול ולא דורש מאמץ .
חברים , 37 שנים שאני מטייל בשטח ( כיום גם עם הנכדים והסבתא ) וניסיתי כל מיני צורות - מצטער אבל הסיקס לאאא!!! למכירה .
יש לי גם סמוטנדר גם הוא רואה שטח אבל הסיקס הפתוח מנצח בנוקאאוט .
כיום הסיקס שלי מזווד ומוכן למסע סביב העולם עם כל הנוחיות ( כולל גם מזגן מפוצל - כן כן אפקטיבי גם עם ברזנט וחלון פתוח ) .

אילן

חי את החלום :)

asafk
16-05-21, 09:00
איזה יופי. ג'יפים אמיתיים (וגם קרוסאובר קלאסי אחד) במדבר.... מי צריך יותר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ד ו ר ו ן
16-05-21, 09:09
כתבה נהדרת.

רמי גלבוע
16-05-21, 10:33
תרגיעו חברים,
הטעויות תוקנו; עד שמישהו יימצא טעות אחרת.

ואני מוחה בחריפות נגד הרמיזה שהריינג' הוא סוג של קרוסאובר.
זה אחלה רכב שטח, בעיקר בגרסאותיו הקדומות עם מרווח גחון , צמיגים ראויים וזוויות מרכב.
ובלי התחכום הקיצוני של המודלים החדשים

בכל מקרה, הייתה זו אסופת כלים מקסימים.
בעיקר הג'פס שלא באמת הכרתי עד היום; "בתקופתי" נהגנו על M38
שמח שאהבתם!

איל מ
16-05-21, 11:47
נראה לי שהתכוונו לג'פס....

JohnnyEnglish
16-05-21, 12:44
איך הרכבים האלו נמוכים להחריד עם עבירות מצויינת.
מדהים איך "עטפנו" את הרכבים בפלסטיק עם השנים.

Sent from my LM-G710 using Tapatalk

שגיא S
16-05-21, 12:49
ואני מוחה בחריפות נגד הרמיזה שהריינג' הוא סוג של קרוסאובר.
זה אחלה רכב שטח, בעיקר בגרסאותיו הקדומות עם מרווח גחון , צמיגים ראויים וזוויות מרכב.
ובלי התחכום הקיצוני של המודלים החדשים
!

ריינג' רובר קלאסיק כזה, דיזל הוא סוג של הרכב חלומות שלי כיום.
עם כל הכאב שכרוך בזה :/

רמי גלבוע
16-05-21, 12:54
אווופס, ה-ג'פס הוא הכול חוץ מקרוסאובר. למרות שאין לו שלדה, סרנים או 'קצר', זה רכב שטח בעל יכולות גבוהות מאוד, כל עוד אתה לא משכיב אותו על הדופן. זה אוטו מקסים, ותנוחת הישיבה מאוד מתאימה לשטח - מכסה מנוע נמוך, רואים היטב מה קורה מסביב. מה שלא ידעתי הוא שהאגזוז המורם משמיע קולות נהדרים, בכל פעם שמרפים מהגז. חתיכת נבלה רצינית ה-151 הזה

boaz avrahami
16-05-21, 13:14
מה זה קצר, טרנספר?

איל מ
16-05-21, 13:27
אווופס, ה-ג'פס הוא הכול חוץ מקרוסאובר. למרות שאין לו שלדה, סרנים או 'קצר', זה רכב שטח בעל יכולות גבוהות מאוד, כל עוד אתה לא משכיב אותו על הדופן. זה אוטו מקסים, ותנוחת הישיבה מאוד מתאימה לשטח - מכסה מנוע נמוך, רואים היטב מה קורה מסביב. מה שלא ידעתי הוא שהאגזוז המורם משמיע קולות נהדרים, בכל פעם שמרפים מהגז. חתיכת נבלה רצינית ה-151 הזה

מישהו פיספס את ההומור בתגובה שלי...
לגבי הריינג'.
יצא לי לנסוע שבוע על כזה ידני (עשיתי "החלפות" עם בעל המוסך שלי). תענוג. מתלים רכים כמו של אוטו אמריקאי (חובבי הנהיגה יגידו רופסים, ושיהיה להם בהצלחה, אני לא מחפש רכב מירוץ), על צמיגי 235/85/16. הכל עובד. בפנים היה שתול מנוע טורבו כלשהו. מניח שTDI300, או אפילו TGV.

asafk
16-05-21, 13:48
תרגיעו חברים,
הטעויות תוקנו; עד שמישהו יימצא טעות אחרת.

ואני מוחה בחריפות נגד הרמיזה שהריינג' הוא סוג של קרוסאובר.
זה אחלה רכב שטח, בעיקר בגרסאותיו הקדומות עם מרווח גחון , צמיגים ראויים וזוויות מרכב.
ובלי התחכום הקיצוני של המודלים החדשים

בכל מקרה, הייתה זו אסופת כלים מקסימים.
בעיקר הג'פס שלא באמת הכרתי עד היום; "בתקופתי" נהגנו על M38
שמח שאהבתם!ריינג'? מה פתאום. אני מתכוון לקמפיונלה. שמעולם לא היה באמת רכב שטח - ועדיין הוא מגניב במיוחד.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

רמי גלבוע
16-05-21, 13:56
בכותבי 'קצר' אני מתכוון לטרנספר עם שני יחסי העברה, כמו בג'יפ קלאסי.
ל-151 אין כזה, הוא נוסע ב'high' כל הזמן, בהסתמכות על ראשון-רגיל בעל יחס העברה קצר מהמקובל - אבל הוא עדיין לא קצר (איטי וחזק) כמו ראשון רגיל בשילוב 'קצר'

רמי גלבוע
16-05-21, 14:01
אסף,
הקמפניולה הוא באמת רכב מוזר. יש לו מכלולים מסיביים מאוד, לכן הוא שוקל 1,800 קילוגרם. המגבלה שלו היא מרכב נמוך ומתלים עם מהלך מצומצם, צמיגים קטנים, ומנוע חלש. בקיצור, לא ממש רכב דיונות. אבל בשבילים פחות מאתגרים הוא מאוד נוח ונעים. הוא לא נועד לשטח אקסטרים אבל נדיר מאוד, בוודאי בארץ.

מצחיק לראות ברכב קרבי כזה את המחוונים והמתגים העדינים, המוכרים לכל מי שנהג פיאט בשנות השמונים של המאה שעברה. גם הג'ק הוא עמוד טלסקופי המתרומם עם מנואלה, ויש לו מין מוט אופקי הנכנס לחורים רבועים בדופן האוטו - ממש כמו שהיה לי בפיאט 128 זצ"ל ולא להתראות...

ד ו ר ו ן
16-05-21, 14:11
בכותבי 'קצר' אני מתכוון לטרנספר עם שני יחסי העברה, כמו בג'יפ קלאסי.
ל-151 אין כזה, הוא נוסע ב'high' כל הזמן, בהסתמכות על ראשון-רגיל בעל יחס העברה קצר מהמקובל - אבל הוא עדיין לא קצר (איטי וחזק) כמו ראשון רגיל בשילוב 'קצר'
הדרדס הזה נסע בשטח עם מטען במשקל עצמי של הרכב, לא מכיר הרבה רכבים שמסוגלים לעשות את זה.
הראשון קצר מסונכרן טוב עם עקומת המנוע המקורי.

כל השאר דראק נוסטלגי.

המשוטט
16-05-21, 17:45
אווופס, ה-ג'פס הוא הכול חוץ מקרוסאובר. למרות שאין לו שלדה, סרנים או 'קצר', זה רכב שטח בעל יכולות גבוהות מאוד, כל עוד אתה לא משכיב אותו על הדופן.

איך תחליף צלב אם לא תשכיב אותו על הצד ?

;-)

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

ishc
17-05-21, 00:32
כתבה מגניבה רמי, תודה

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

PW
17-05-21, 09:59
כל השאר דראק נוסטלגי.

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/37408-%D7%9E%D7%9B%D7%A8%D7%96%D7%99%D7%9D-%D7%A6%D7%91%D7%90%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%A2%D7%9C-M-151?p=263033&viewfull=1#post263033

סולי
17-05-21, 10:35
כתבה יפה מאוד... רק לא ברורה לא החוסר סימטריה לטובת תוצרת ארהב ואירופה... כאילו טויוטה הוא היצרן היפני היחיד שייצר אגדות מוטוריות ../:

סתם, אחלה כתבה ונראה אחלה טיול...

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

Asaf-a
17-05-21, 12:57
אסף,
הקמפניולה הוא באמת רכב מוזר. יש לו מכלולים מסיביים מאוד, לכן הוא שוקל 1,800 קילוגרם. המגבלה שלו היא מרכב נמוך ומתלים עם מהלך מצומצם, צמיגים קטנים, ומנוע חלש. בקיצור, לא ממש רכב דיונות. אבל בשבילים פחות מאתגרים הוא מאוד נוח ונעים. הוא לא נועד לשטח אקסטרים אבל נדיר מאוד, בוודאי בארץ.

מצחיק לראות ברכב קרבי כזה את המחוונים והמתגים העדינים, המוכרים לכל מי שנהג פיאט בשנות השמונים של המאה שעברה. גם הג'ק הוא עמוד טלסקופי המתרומם עם מנואלה, ויש לו מין מוט אופקי הנכנס לחורים רבועים בדופן האוטו - ממש כמו שהיה לי בפיאט 128 זצ"ל ולא להתראות...

רמי, לפני המון שנים, באלף הקודם ובימי טורבו עשית כתבה על דינו הירוק מול ריינג רובר, דינו אם אני זוכר היה איטלקי המבחן היה בבלגיה או הולנד.

דינו זה הנכד של הקמפיניולה?


Asaf-a
אסף.א

דרור ברלי
17-05-21, 21:52
רמי, לפני המון שנים, באלף הקודם ובימי טורבו עשית כתבה על דינו הירוק מול ריינג רובר, דינו אם אני זוכר היה איטלקי המבחן היה בבלגיה או הולנד.

דינו זה הנכד של הקמפיניולה?


Asaf-a
אסף.א


זה היה משהו מגוחך שלא היה לו שום קשר לקמפניולה והקשר היחיד שלו לפיאט היה שהוא נראה כמו פיאט אונו מנופחת.
וזה הגיע מיצרן שהאסוציאציה הראשונה שעולה כששומעים את שמו היא של פצע-בחור-של-התחת.

קבל רמז (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3074-%D7%94%D7%A2%D7%A9%D7%99%D7%A8%D7%99%D7% 99%D7%94-%D7%94%D7%A4%D7%95%D7%AA%D7%97%D7%AA-10-%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%99-%D7%A9%D7%98%D7%97-%D7%A9%D7%90%D7%AA%D7%9D-%D7%9C%D7%90-%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%9D)

רמי גלבוע
19-05-21, 02:30
כן, זה היה איזה איווקו שהעמיסו אותו בעור וחשמל (אלקטרוניקה של פעם), סתם חנטריש

udical
20-05-21, 08:47
תיקון קטן לגבי המומנט של המנוע 258 של ה-cj.
הוא 28-29קג"מ. לא 21.
210 ft-lb.

-->