PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפת קפיצים בסופה



Aviv-T
15-05-21, 13:59
שלום וברכה,
אני הולך להחליף את הקפיצים שהגיעו עם הסופה (מתע״ר) לקפיצים 4.5״
הבולמים יוחלפו בשלב שני
אחרי קריאה בספר הרכב וחיפוש בפורום, מנסה להבין אילו עוד אלמנטים צריך להחליף.

אשמח לעזרה : מה עוד צריך להחליף, ואיפה אפשר לקנות את זה

תודה רבה!

נמרוד
15-05-21, 14:21
סופה על 4.5 אינץ'?
הנושאים הם בגדול:

1. התאמת בולמים מדויקת.
2. באמפסטופים - הנמכה או החלפה בארוכים יותר בהתאם לקפיצים לבולמים. לא תמיד צריך. המטרה היא למנוע סגירה עד הסוף של הבולם.
3. מוט מייצב - הארכה של המוטות האנכים, בדרך כלל כחלק מקיט ניתוק מהיר.
4. רעידות מדרישפט אחורי בגלל אי הקבלה של הצלבים - הפתרון הפשוט והמקובל הוא הנמכה קלה של גשר הגיר, כדי להתאים את זוית היציאה של הטרנספר לזוית של היוק בסרן האחורי.
5. מערכת היגוי - זרוע פיטמן מונמכת כדי להחזיר את הדראגלינק להקבלה לפנהרד, פחות או יותר.
6. זוית קאסטר קדמית - אם צריך, תיקון על ידי קלינים (טריזים) בין הסרן לקפיץ.

קיטים איכותיים לרכבים אמריקאיים סטנדרטים כוללים את כל הרכיבים, לסופה אין קיט מדויק וחלק מהבעיות פחות חמורות מאשר בג'יפים קצרים, אבל אלו העקרונות.

ועוד משהו ששכחתי:

7. כשמרכיבים קפיצי הגבהה של YJ מתחת לדנה 60 של סופה, במיקומי תושבות מקוריים, מכסה הסרן עלול לגעת במיכל דלק. צריך להזיז את הסרן טיפה קדימה, הדרך הפשוטה היא על ידי קדיחת חורים חדשים בתושבות השלדה הקדמיות של הקפיצים האחוריים.

Aviv-T
15-05-21, 16:02
סופה על 4.5 אינץ'?
הנושאים הם בגדול:

1. התאמת בולמים מדויקת.
2. באמפסטופים - הנמכה או החלפה בארוכים יותר בהתאם לקפיצים לבולמים. לא תמיד צריך. המטרה היא למנוע סגירה עד הסוף של הבולם.
3. מוט מייצב - הארכה של המוטות האנכים, בדרך כלל כחלק מקיט ניתוק מהיר.
4. רעידות מדרישפט אחורי בגלל אי הקבלה של הצלבים - הפתרון הפשוט והמקובל הוא הנמכה קלה של גשר הגיר, כדי להתאים את זוית היציאה של הטרנספר לזוית של היוק בסרן האחורי.
5. מערכת היגוי - זרוע פיטמן מונמכת כדי להחזיר את הדראגלינק להקבלה לפנהרד, פחות או יותר.
6. זוית קאסטר קדמית - אם צריך, תיקון על ידי קלינים (טריזים) בין הסרן לקפיץ.

קיטים איכותיים לרכבים אמריקאיים סטנדרטים כוללים את כל הרכיבים, לסופה אין קיט מדויק וחלק מהבעיות פחות חמורות מאשר בג'יפים קצרים, אבל אלו העקרונות.

ועוד משהו ששכחתי:

7. כשמרכיבים קפיצי הגבהה של YJ מתחת לדנה 60 של סופה, במיקומי תושבות מקוריים, מכסה הסרן עלול לגעת במיכל דלק. צריך להזיז את הסרן טיפה קדימה, הדרך הפשוטה היא על ידי קדיחת חורים חדשים בתושבות השלדה הקדמיות של הקפיצים האחוריים.


קודם כל - תודה רבה. ממש.

הגיעה לאוזניי הערה גם שצינורות בלמים גם הם צריכים להתחלף - הגיוני?
אם כן, מהי נקודת ההתחלה ונקודת הסיום שצריכים להיות מוחלפים?

מוטי ג.
15-05-21, 16:03
מה זה "הבולמים יוחלפו בשלב שני"?
אתה משאיר את מה שיש כיום?
לדעתי הם יהיו קצרים משמעותית ולא יתנו לך את ההגבהה שאתה מצפה לקבל

נמרוד
15-05-21, 16:10
קודם כל - תודה רבה. ממש.

הגיעה לאוזניי הערה גם שצינורות בלמים גם הם צריכים להתחלף - הגיוני?
אם כן, מהי נקודת ההתחלה ונקודת הסיום שצריכים להיות מוחלפים?

כן, שכחתי. צינורות בלם גם צריך להחליף בהגבהה של 4.5 אינץ'. שני צינורות קדמיים ואחד מרכזי אחורי, יש קיטים נפוצים של צינורות טפלון מצופים נירוסטה.

בטח יש עוד כמה סעיפים ששכחתי... מציע לך כאמור להסתכל על קיטים 4.5 לג'יפ YJ, האיכותיים כוללים כל מה שצריך. תחפש להוריד את הוראות ההתקנה זה יעשה לך סדר בראש. למשל -
https://rubiconexpress.com/Suspension/Jeep-Suspension.aspx?t_c=1&t_s=38&t_pt=3533&vgID=10&Rubicon%20Express%20Suspension%20Type_PQ =EXTREME-DUTY&Manufacturer_PQ=Rubicon%20Express#tab1

https://rubiconexpress.com/aux_incl/images.ashx?i=4WD_RE5520.jpg&partno=R/E&w=300

נמרוד
15-05-21, 16:17
מה זה "הבולמים יוחלפו בשלב שני"?
אתה משאיר את מה שיש כיום?
לדעתי הם יהיו קצרים משמעותית ולא יתנו לך את ההגבהה שאתה מצפה לקבל

מוטי צודק. פספסתי את זה בהודעה שלך - זה לא רעיון טוב...

דרור ברלי
15-05-21, 17:23
צריך לטפל בנושא מוט הפנהרד.

אפשר לנסוע ללא מוט פנהרד - אבל זה מאוד לא מומלץ. הפגיעה בדיוק וחדות ההיגוי על הכביש תהיה מורגשת.

קיט הקפיצים המלא של רוביקון-אקספרס כולל פלאח להגבהת נקודת העיגון של המוט לסרן הקדמי. זהו פתרון חובבני ומאוד לא מספק, שממקם את המוט בזוית שגויה שמייצרת עומס רב על ברגי החיבור וגורמת לשבירתם בקצב גבוה.

הפתרונות הנכונים - ייצור נקודת עיגון חדשה וגבוהה יותר על הסרן, או לחילופין ועדיף יותר - מוט פנהארד טלסקופי מתכוונן - הם יקרים ומוסיפים לא מעט לעלות הכוללת.

omri_t
17-05-21, 12:56
אל תעשה הגבהה בתשלומים כלומר לאט לאט.
כי זה לא יעבור לך.
אתה תסבול וגם הסופה.

אכן צריך צנרת ברקס ארוכה כי הגלגל מתרחק.


יש כוונוני זוית סרן עם קלינים.
יש כאלו שנמיכו טרנספר.
ועוד דברים שעושים.

תתארגן קודם עם כל הציוד. הכל הכל.
ורק אז תתקין.

Aviv-T
17-05-21, 16:52
אל תעשה הגבהה בתשלומים כלומר לאט לאט.
כי זה לא יעבור לך.
אתה תסבול וגם הסופה.

אכן צריך צנרת ברקס ארוכה כי הגלגל מתרחק.


יש כוונוני זוית סרן עם קלינים.
יש כאלו שנמיכו טרנספר.
ועוד דברים שעושים.

תתארגן קודם עם כל הציוד. הכל הכל.
ורק אז תתקין.


אחרי מספר דברים שעלו פה, אכן זו ההחלטה הסופית.
כרגע אני בשלב שיעורי הבית.
עכשיו אני רק אבין סופית מה צריך, אז אני מחפש שירשור, מישהו או משהו בסגנון כדי לעשות רשימת קניות

ד ו ר ו ן
17-05-21, 20:53
אל תעשה הגבהה בתשלומים כלומר לאט לאט.
כי זה לא יעבור לך.
אתה תסבול וגם הסופה.

++
בולם בלוי או לא מתאים לקפיץ משפיע גם על הקפיץ עצמו, השיכוך הכללי וגם בלאי הצמיגים.

דרור ברלי
17-05-21, 22:37
אחרי מספר דברים שעלו פה, אכן זו ההחלטה הסופית.
כרגע אני בשלב שיעורי הבית.
עכשיו אני רק אבין סופית מה צריך, אז אני מחפש שירשור, מישהו או משהו בסגנון כדי לעשות רשימת קניות


כדי שהגבהה 4.5' תעבוד כמו שצריך וגם תהנה מאיך שהאוטו נוסע ולא רק מאיך שהוא נראה, אל תעגל פינות.
אתה צריך לפחות את הרשימה הזו, במינימום:

- 4 קפיצים (רוביקון אקספרס 4.5, הם הטובים מכולם ללא ויכוח. וגם היקרים ביותר)

- 4 בולמים באורך מתאים, עם נתוני פתיחה וסגירה מתאימים למהלך המוגדל שהקפיצים מייצרים (והוא מהלך ארוך מאוד, ראה הוזהרת... ולמה אני מזהיר?.... כי המהלך ארוך מכדי שבולמים ארוכים שמחוברים בנקודות העליונות המקוריות שעל השילדה יוכלו לטפל בו כהלכה, בעיקר בסגירה - תצטרך להגביל את מהלך הסגירה או לבנות נקודות עיגון חדשות וגבוהות יותר לבולמים - זה כבר "שינוי מבנה/שילדה" שיסבך אותך חזק בטסטים. והם בודקים את זה... וגם ככה זה אוטו עם בעיות בטסטים, אז אל תוסיף צרות)
פתרון זול שמפתיע ביותר לטובה: בולמי מונרו צהובים של אביר צבאי. האורך מתאים, העיניים מתאימות, מסיביים וחזקים מאוד-מאוד, מרסנים מצויין. אני מרוצה מהם מאוד.
עוד בולמים זולים שמתאימים לסופה גבוהה ומומלצים מאוד, מנסיון: בולמי AC-DELCO אחוריים מקוריים של GMC סוואנה דור ראשון, מסוף שנות ה-90.

- אם צריך להגביל מהלך סגירה, תצטרך באמפסטופים מונמכים או מגבילי מהלך שמתחברים מתחת ליובולטים.

- צינורות בלם מוארכים

- קלינים לתיקון זוית הקאסטר (קדם אופן) מלפנים*

- זרוע פיטמן מונמכת (לא חובה, אבל לפעמים צריך)

- פתרון למוט הפנהארד. הטוב ביותר לדעתי - פנהרד מתכוונן של JKS

- מוטות קישור פריקים/מתנתקים למוט המייצב הקדמי (מאוד מומלץ, כדי שתהנה ממלוא מהלך המתלה המוגדל בשטח)

- הנמכה לטרנספר/גשר גיר - שוב, לא תמיד צריך את זה בסופה. מתקינים את קיט הקפיצים ונוסעים קצת כדי לבדוק. אם יש רעידות, תצטרך להנמיך גשר גיר.

- נדנדות (שאלות) מוארכות - לא חובה ובכל מקרה, אל תתפתה לארוכות מדי. מאחור דווקא מאוד מומלץ להחליף לנדנדות בצורת בומרנג שיאפשרו לקפיץ לעבוד כמו שצריך מבלי להיעצר על ידי תושבת המרכב שממוקמת באופן מטופש.

*וכמובן כיוון פרונט מדוקדק שיקבע את זוית הקלינים שתצטרך.

זה המינימום. אם ביצעת הכל כמו שצריך, תקבל ג'יפ מוגבה שגם "נהיג" ונוסע סביר בכביש. בכל מקרה תשכח מהיגוי חד ומדויק כמו בסופה סטנדרטית ונמוכה, תתחיל להתרגל להיגוי מעורפל במקצת ולנהוג בג'יפ בכביש ביתר זהירות ומתינות. אבל השיפור בנוחות הנסיעה ובעיקר בביצועים בשטח, לא פחות מתהומי ויותר מאשר מפצה על החסרון הנ"ל.



בהמשך יגיעו כל מיני ליטושים ופיין-טיונינג:

- ייתכן ותזדקק לגל הינע קדמי באורך שונה (אתה תדע את זה כשהשיניים הזחיחות בגל ההינע הקדמי שלך יתבלו במהירות ויתחילו רעידות)

- ייתכן ותצטרך להוסיף עלה אחד בכל קפיץ אחורי (כי הם מיועדים לרנגלר YJ הקל משמעותית ולכן בסופה עמוסה הם שוקעים מהר)

- ועוד כל מיני התעסקויות קטנות. ככה זה כשמבצעים שינויים ברכב שטח. מתחיל המרדף האינסופי היקר, המתסכל ובו זמנית גם הכייפי בטירוף, אחר השלמות.

asafk
18-05-21, 18:51
דרור, מזיכרון עמום - לא צריך להסב את הקפיצים של רוביקון כדי שהסרן לא יתנגש במיכל דלק?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מוטי ג.
18-05-21, 18:58
אני קדחתי skyjacker כי לא הייתה ברירה, הסרן שהיה לי דנה 60 לא נכנס, לא זוכר איזה גובה הם היו.

נמרוד
18-05-21, 20:21
דרור, מזיכרון עמום - לא צריך להסב את הקפיצים של רוביקון כדי שהסרן לא יתנגש במיכל דלק?



חור אינץ' קדימה יותר בתושבת השלדה הקדמית גם עובד.

מוטי ג.
18-05-21, 20:25
חור אינץ' קדימה יותר בתושבת השלדה הקדמית גם עובד.וואלה, נכון! זה מה שעשיתי בסוף כשלא הצלחתי לקדוח את הקפיץ עצמו.
18 שנה, לך תזכור.

דרור ברלי
18-05-21, 22:04
דרור, מזיכרון עמום - לא צריך להסב את הקפיצים של רוביקון כדי שהסרן לא יתנגש במיכל דלק?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אם משתמשים בקיט 4.5 שמיועד ל-YJ, באמת אפשר לקדוח חור בתושבות הסטטיות קצת פחות מאינץ' קדימה כדי שהמכסה של דנה 60 לא ילטף את מיגון הפח של מיכל הדלק. בסופות עם דנה 44 אין צורך בכלל.

אצלי כרגע קפיץ 4.5 YJ ללא קדיחות והמכסה מלטף קלות את מיכל הדלק כששני הקפיצים נסגרים עד הסוף. הג'יפ רך ונוח עד מאוד במעמס היומיומי הרגיל שלי (נהג, כננת, שני ג'ריקנים מלאים, ארגז חילוצים וכלי עבודה. לעתים עוד נוסע), אבל לדעתי קפיץ אחורי של YJ כפי שמגיע מרוביקון אקספרס לא מתאים למשקל של סופה ארוכה עמוסה לטיול ארוך ושוקע די מהר. לדעתי חובה להוסיף לו עלה - ואז הוא יתמוך טוב יותר את משקל הרכב ולא ישקע, וגם מכסה הדיפ' לא ייגע.
בקרוב אבקר שוב אצל אדוארד לאון בנצרת שיוסיף עלה מס' 3 בכל צד אחורי. יפתור את זה וגם יחזיר איזה סנטימטר וקצת לגובה שאבד.

בקיט של רוביקון הייעודי לסופה שפותח במתלם בזמנו על הסופה הירוקה שלי זצ"ל, לא היה צורך בשום קדיחות. התאים בול למידות ולמשקל האוטו. זה היה הקפיץ המושלם לסופה, ללא שום מתחרים, ואין להשיג אותו כיום.

אפשר גם לנסות קפיצי 4.5 של רוביקון אקספרס שמיועדים ל-CJ. הם מעט קצרים יותר. בסופה של גיתאי זה עובד מצוין, והוא עמוס וכבד מאוד, עם תוספת של שני עלים. עם נוחות נסיעה ומהלך מתלה מעולים.


בכל מקרה - נוחות הנסיעה, מהלך המתלה והעמידות של קפיצי רוביקון אקספרס הם חסרי תחרות. כנראה שלא תמצאו קיט קפיצי עלים מסחרי שהוא מוצר-מדף, שמתקרב לאיכויות שלהם.

דרור ברלי
18-05-21, 22:20
וואלה, נכון! זה מה שעשיתי בסוף כשלא הצלחתי לקדוח את הקפיץ עצמו.
18 שנה, לך תזכור.


לעולם לא קודחים בקפיץ!!!!

קדיחה בקפיץ כדי להזיז את הסנטר-בולט קדימה, זו הדרך הבטוחה להשמיד את הקפיץ. החור המקורי יהפוך לנקודת כשל והקפיץ יישבר אחרי כמה שעות/ימים.

קדיחה במאיה ראשית היא אחד האילתורים המגונים והלא-מקצועיים ביותר שנתקלתי בהם - בעיקר בהסבת מיה ראשית של טנדר מגנום לשימוש בג'יפים. המיה של המגנום ארוכה ולכאורה מתאימה כדי להגביה סופה, אבל במגנום הסנטר בולט הוא א-סימטרי, כלומר אינו ממוקם במרכז הקפיץ.
אז הגאונים קודחים חור חדש, והחור המקורי הופך לנקודת ריכוז מאמצים ומהר מאוד לנקודת כשל והמיה נשברת.

אדוארד בנצרת הוא הקפיצאי היחיד שאני מכיר שמייצר/מחזיק מאיות למגנום לא קדוחות, במיוחד כדי שאפשר יהיה לקדוח חור אחד במיקום הנכון עבור המגנום או עבור סופות.

זלמן 1
18-06-21, 17:37
ברשותכם מתעלק.
סופה פתוחה ארוכה, האם ישנם דגשים שונים להגבהה?

Aviv-T
09-07-21, 18:57
ברשותכם מתעלק.
סופה פתוחה ארוכה, האם ישנם דגשים שונים להגבהה?

מדובר בסופה פתוחה ארוכה🛺

זלמן 1
10-07-21, 22:19
מה עשית? אני ממש באותו מצב כמוך

Aviv-T
12-07-21, 19:37
מה עשית? אני ממש באותו מצב כמוך

הכי טוב שתרים טלפון - ככה אני לא אשאיר שום דבר פתוח
0543399831

GodsFather
12-07-21, 20:34
ולמה שלא תחלוק את הידע עם שאר הפורום?

Sent from my HD1903 using Tapatalk

erezgur
12-07-21, 20:55
הכי טוב שתרים טלפון - ככה אני לא אשאיר שום דבר פתוח


בדיוק! הכל יהיה סגור אצלך (ואולי מי שתגלה לו ישירות בטלפון פרטי). כל הרעיון והיתרון של פורום איכותי הוא שיתוף המידע - פעם אחת אולי טורחים קצת יותר רושמים את המידע כאן ומרגע זה הכל פתוח, נגיש, ניתן לחיפוש ועוזר לכולם....

נשלח מהנייד

Aviv-T
13-07-21, 10:57
בדיוק! הכל יהיה סגור אצלך (ואולי מי שתגלה לו ישירות בטלפון פרטי). כל הרעיון והיתרון של פורום איכותי הוא שיתוף המידע - פעם אחת אולי טורחים קצת יותר רושמים את המידע כאן ומרגע זה הכל פתוח, נגיש, ניתן לחיפוש ועוזר לכולם....

נשלח מהנייד

יעלה יעלה - אני פשוט לא רוצה לפרסם מידע כוזב. ולכן - ברגע שאראה שזה באמת הכל, אני אכתוב. אני באמת פשוט לא רוצה לכתוב משהו שאני טועה ובכך מטעה אנשים.
הפורום הזה עזר לי כל כך הרבה שאני באמת לעולם לא אסתיר מידע.
רק לא הייתי רוצה שמישהו יעשה משהו משמעותי (בעיקר בהוצאת כסף) עקב עצה שלי שלא בדקתי לפני…

GodsFather
13-07-21, 18:53
נו, אז אדרבא, תפרסם פה את הגיגיך ותקבל את דעות יודעי הדבר עד שנבלבל אותך כהוגן

Sent from my HD1903 using Tapatalk

Aviv-T
14-07-21, 18:53
נתקעתי בבעיות חדשות, ואשמח לעזרה.
1. אני הולך לרכוש קלינים כדי למנוע את ה'רעידות מוות'. בכדי שיכנסו, צריך להאריך את הסנטר בולט. פשוט לקחת את הסנטר בולט לחנות ברגים ולבקש כזה רק ארוך יותר? או לחלופין מישהו זוכר את מידת הסנטר בולט בסופה?

2. בולמים - בשירשור אחר שאלתי על נתוני הפתיחה והסגירה שאני צריך. הבעיה היא - שהתושבות הולכות להתחלף, מה שאומר שמרווח הקפיץ מהסרן גם הולך ללהשתנות.
בהתחלה ראיתי שיש בולמי בילשטיין צהובים וחשבתי שאשאר איתם, אבל החלטתי להחליף.
התושבות הקידמיות החדשות יהין משולשות בגובה 16 ס"מ מעין לעין.
האחוריות עדיין לא בטוח, או הסט של ינוביץ' (שאינני יודע מה הגובה שלו) או תושבות בומרנג של 13.5 ס"מ.
האם יש דרך לדעת מה נתוני הבולמים שאני צריך להגבהה 4 אינץ' וגם תושבות שהולכות להשתנות? אני מעדיך לא לפרק ולהרכיב ואז לפרק ולהרכיב שוב.

תודה, בסוף הפרוייקט אעלה תמונות וסיפור

נמרוד
14-07-21, 20:03
את הסנטר בולט אפשר להחליף בברגים M8 ראש אלן רגיל.

לגבי הבולמים - אם אתה מחליף תושבות אז את המדידות לבולמים אתה צריך לעשות אחר החלפת התושבות. אל תחפש קיצורי דרך.

Aviv-T
14-07-21, 20:18
את הסנטר בולט אפשר להחליף בברגים M8 ראש אלן רגיל.

יודע אולי איזה אורך צריך כולל הקלין?

נמרוד
14-07-21, 21:34
תקנה ברגים ארוכים מאד, כפול מעובי חבילת הקפיצים. יותר קל ככה להרכיב ובסוף מקצרים עם דיסק.

אתה רוצה שראש הבורג יעבור דרך הקלין ויכנס למגרעת שבסרן, אז לפחות אום אחד צמוד לראש הבורג.


https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210714/4530e63874ab4de00e84a34fdc5cdae9.jpg

יונימוג אדום
15-07-21, 05:42
את הסנטר בולט אפשר להחליף בברגים M8 ראש אלן רגיל.

לגבי הבולמים - אם אתה מחליף תושבות אז את המדידות לבולמים אתה צריך לעשות אחר החלפת התושבות. אל תחפש קיצורי דרך.

תרכוש ברגים 5/16 אלן עם תבריג NF ( עדין ) יכול להיות שהראש יהיה גדול במקצת ויש צורך להשחיז - תבדוק פיזית .

אילן

Aviv-T
19-07-21, 15:42
כחלק מההכנה רכשתי סט שאקלים (נדנדות) אחוריות בומרנג מינוביץ׳.
החשש הוא שהזווית לא מספיק חדה ובסגירה הקפיצים ייגעו בטנק דלק (בדיוק מה שאני מנסה למנוע).
האם למישהו יש ניסיון עם הסט הזה? יעשה את העבודה או לחפש משהו עם זווית חדה יותר?
134454

דרור ברלי
19-07-21, 19:59
הם לא פוגעים בטנק הדלק אלא בתושבת המרכב ומגבילים את מהלך הסגירה של הקפיץ. ואכן ה"בומרנג" הזה שבתמונה שלך הוא לא בדיוק בומרנג.

ככה נראה שאקל בומרנג:
134461

Aviv-T
21-07-21, 09:48
יוחלף
איפה לעזאזל מוצאים כאלו? אני בחיפוש די ארוך, שלא הניב דבר...
רק חיתוך על פי בקשות הלקוח?
אף אחד לא מחזיק כאלה במחסן ליום ש?... יאללה, הגיע היום ש

דרור ברלי
21-07-21, 09:55
אתה צריך בומרנג רק לקפיצים האחוריים. מה שקנית טוב לקדמיים.

Aviv-T
21-07-21, 10:02
אתה צריך בומרנג רק לקפיצים האחוריים. מה שקנית טוב לקדמיים.

קדמיים כרגע מצאתי משולשים, של 16 ס״מ מחור עליון לתחתון, נראה לי שכרגע אשתמש בהם מכיוון שההגבהה היא 4״ ולא 4.5״
הדבר היחידי שככל הנראה יקרה זה שתכיפות החלפת הבושינגים תעלה

דרור ברלי
21-07-21, 10:22
16 זה המון.
בושינגים יתבלו במהירות, הג'יפ ישייט, ההיגוי יהיה מעורפל. תצטרך גם קלינים (טריזים) בזוית רצינית כדי לתקן את זוית קדם האופן (קסטר).
גם אני עם משולשים מקדימה, אבל הם סביב 14 ס"מ מחור לחור.

תמדוד מה המרחק בין החורים ב"בומרנגים" שכבר יש לך. אם הוא פחות מ-16, תעביר אותם קדימה. לקפיצים האחוריים תצטרך ממילא סט של בומרנגים אמיתיים.

Aviv-T
21-07-21, 11:47
16 זה המון.
בושינגים יתבלו במהירות, הג'יפ ישייט, ההיגוי יהיה מעורפל. תצטרך גם קלינים (טריזים) בזוית רצינית כדי לתקן את זוית קדם האופן (קסטר).
גם אני עם משולשים מקדימה, אבל הם סביב 14 ס"מ מחור לחור.

תמדוד מה המרחק בין החורים ב"בומרנגים" שכבר יש לך. אם הוא פחות מ-16, תעביר אותם קדימה. לקפיצים האחוריים תצטרך ממילא סט של בומרנגים אמיתיים.

קפצתי לארנון, לקחתי משולשים קדמיים של 14 ס״מ
הדבר היחידי זה הבומרנגים, שאני פשוט לא מצליח למצוא

דרור ברלי
21-07-21, 12:01
תעשה שרטוט מדויק ולך למישהו שחותך בלייזר. 4 חתיכות, לא יקר מדי.

תנסה לברר אצל קפיצאים שמתעסקים עם ג'יפים. חמילבסקי, קפיצי הרטוב ועוד כמה

Aviv-T
22-09-21, 15:41
תודה לכל מי שעזר עם העצות, ההגבהה הורכבה בהצלחה!

אבל…
בעת התקנת ההגבהה נתוני ההידוק התגלו כלא רלוונטיים יותר מדי במשולשים הקדמיים - יש קצת זווית לתושבת, כי הקפיץ יושב קצת בטופסי יש (לא מצליל להבין למה. הכל מורכב וגם טלאי נסיעת מבחן, תכלס הכל בסדר)

לשאלתי - השאקלים הקדמיים והאחוריים - הם צריכים להיות ממש חופשיים בהידוק שיהיה להם ׳משחק׳? כרגע סגרתי חזק, ולא מרגיש לי שהם זזים - לדוגמא שאני מרים את הרכב עם היי ליפט

איל מ
22-09-21, 18:01
בטלו. התבלבלתי עם שרשור הגבהה אחר.

מוטי ג.
22-09-21, 21:05
למיטב זכרוני והבנתי, הם אמורים להיות חופשיים ברמה שהם מאפשרים תנועה בציר החיבור לשלדה והקפיץ.
לא אמור להיות חופש צידי.
את כל השאר עושות/מאפשרות הבוקסות בצירי החיבור.אני מציע שתעלה תמונות או סרטון (=לינק למקום כלשהוא שיש בו סרטון) שנבין כמה חופש אתה רואה שיש אצלך

Aviv-T
22-09-21, 21:11
למיטב זכרוני והבנתי, הם אמורים להיות חופשיים ברמה שהם מאפשרים תנועה בציר החיבור לשלדה והקפיץ.
לא אמור להיות חופש צידי.
את כל השאר עושות/מאפשרות הבוקסות בצירי החיבור.אני מציע שתעלה תמונות או סרטון (=לינק למקום כלשהוא שיש בו סרטון) שנבין כמה חופש אתה רואה שיש אצלך

להיפך - הבעיה היא שאין חופש, השאקלים עומדים במקומם, לא יודע מה קורה תוך כדי נסיעה. אך בעת הרמת הג׳יפ, השאקלים נשארים במקום ולא זזים

מוטי ג.
22-09-21, 21:18
אתה מתכוון שהם לא מאפשרים לסרן ליפול?
כשהגלגלים באוויר, הנדנדה אמורה לתת לסרן ליפול ואתה אמור לראות שהקפיץ תלוי על הנדנדה והנדנדה נמשכת לכיוון הסרן ( קדימה בסרן אחורי ואחורה בסרן קדמי) ע"י הקפיץ, הכי קדימה שהקפיץ מושך בהתאם לקשת/רדיוס שלו.
קפיץ עלה פרבולי משנה את אורכו בהתאם לעומס עליו (כמו קשת של חץ וקשת) והנדנדה חייבת לאפשר לו לעשות זאת על מנת להיות קפיץ.
שלח תמונה.


ואם אתה משחרר קצת את הברגים, פתאום יש את הנפילה הזו?
מה קורה כשאתה עומד על הטמבון ומנדנד את האוטו, הקפיץ נלחם בנדנדה?

Aviv-T
08-10-21, 20:10
תודה לכולם בסוף הסתדרתי - אבל נתקלתי בבעיה חדשה עקב זה ואסביר:

לא הבנתי האם אמור להיות משחק עם השאקלים בגלל שלא הצלחתי להביא את הסנטר בולט לאמצע.
הסיבה היא שכאשר שמתי את הקפיצים החדשים, שני אלמנטים הפריעו לירידה של הסרן כלפי הקפיצים:
1. בולמים. בולמי הבית שטיין צריכים להתחלף לסולנים עם מהלך פתיחה ארוך יותר. בשירשור אחר שאלתי איזה בולמים אני צריך אבל נקודת ההנחה היא למדוד את הבולם כאשר הוא יושב על הרכב. עכשיו נקודת המוצא של הבולם משתנה מכיוון שהוא צריך להיות ארוך יותר. נכון? או שהבולם הוא אותו בולם ורק נתוני הפתיחה שונים? אם הוא אותו בולם אז עשיתי משהו לא טוב בהחלפה. צריך לנתק אותו מהסרן?

2. צינור בלם. האם באמת יש צורך בערכה מינוביץ או שאפשר לקחת צינור כלשהו - אם כן, איזה?

תודה לכולם, אביב

סולי
08-10-21, 20:12
קצת תמונות יתרמו המון פה...

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

Aviv-T
08-10-21, 20:34
קצת תמונות יתרמו המון פה...

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

לצערי כבר הרכבתי את הכל, ולא צילמתי ברוב טיפשותי…

asafk
08-10-21, 20:34
אתה צריך למדוד את האורך מאוזן לאוזן של הבולם כאשר הבולמים מנותקים, בהצלבה מלאה, אורך פתוח וסגור. צד אחד הקפיץ פתוח עד הסוף צד שני לוחץ את הבאמפסטופ.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

erezgur
08-10-21, 20:37
לצערי כבר הרכבתי את הכל, ולא צילמתי ברוב טיפשותי…אני חושב שהכוונה גם לתמונות שיסייעו את השאלה.

נשלח מהנייד

סולי
08-10-21, 20:41
אם הצינור בלם מגביל את מהלך הפתיחה אז קודם כל לטפל בזה...

לגבי הבולמים והמדידות שאסף הזכיר ממליץ בחום למדוד בצורה הבאה:
למדוד מהלך פתוח סגור מקדימה... על הצלבה של אחד הגלגלים האחוריים...
ואותו דבר הפוך.

כשכל משקל הרכב יושב על המתלה שאתה מודד לעומת הפוך .. ההבדל משמעותי.

יש להתאים במפסטופים, הבולם החדש שתביא ככל הנראה יהיה ארוך יותר בפתיחה אבל גם במצב סגור.
צריך להקפיד שבסגירה הסרן פוגש את הבמפסטופ ולא על הבולם.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

איל מ
09-10-21, 10:58
לגבי מדידה בהצלבה:
קשה מאוד להגיע להצלבה מלאה בחניה, לעתים צריך לעזור לכווץ את הקפיץ בצד אחד. וגם אז, הצד הפתוח לעתים לא יהיה פתוח עד הסוף. ואז, כשקופצים באוויר (אני יודע, לא אמור לקרות אבל קורה, במיוחד כשיש מנוע חזק ומתלים כיפיים, למשל בדיונות), ושני הצדדים פתוחים, קורה שהסרן יורד יותר מאשר בהצלבה.
בדיסקו אצלי גיליתי שבולמי הפוקס מעט ארוכים מהמקורי, וכשמרימים אוטו באוויר מהשלדה (נותנים לסרן לצנוח) צנרת הבלם נמתחת מדי, דבר שלא קורה בהצלבה רגילה. לא בכל רכב זה רלוונטי.
רק לשים לב לנקודה הזאת (של מדידת פתיחה מלאה אמיתית בכל תרחיש) במדידות ולהחליט אם היא דורשת התייחסות.

-->