צפייה בגרסה מלאה : בניית מנוף להעמסה על גג ארגז ההיילקס
חנן-ג'יפולוג
19-05-21, 00:25
היי.
בעקבות הוספת טרקטורון חשמלי למשפחה, אני חושב על דרך לשינוע שלו שלא על גבי הנגרר. נגרר זו תקלה לוגיסטית. זה לדאוג לו למקום בטוח, לתכנן מסלול מראש ועדיף מעגלי, אחרת אתה מייבש עד מוות מישהו שיחכה עם הטרקטורון בזמן שאתה עושה סיבוב הלוך חזור לתחילת המסלול להביא את הנגרר.
האופציה שנראית לי הכי נוחה היא ע"י מנוף שהצינור התחתון שלו יותקן על הפגוש האחורי או בתוך הארגז (פחות חריג ויזואלית- חשוב גם למעבר טסטים חלק) ראו תמונות מצורפות:
https://imagizer.imageshack.com/v2/640x480q90/924/GELPad.jpg
https://imagizer.imageshack.com/v2/640x480q90/924/CbJoqU.jpg
https://imagizer.imageshack.com/v2/640x480q90/922/dDp2nQ.jpg
היה לי מנוף כזה עם כננת בביתי הקודם, ששימש בעיקר בשביל הרמת קניות מהסופר ממפלס הרחוב הנמוך למפלס הבית. עבד נהדר. אחד השכנים שלי התקין מנוף דומה בשביל להוריד בימי שישי את ההרלי דיוידסון שלו לסיבוב דאווין בשכונה.
אשמח לרעיונות לשיפור התכנון, או רעיונות מכיוון אחר לגמרי.
משקל הטרקטורון, כ120 ק"ג.
שפאלות ארוכות (מתקפלות?) עם אפשרות לקיבוע זמני לפגוש האחורי + מערכת עם מוטות וגלגלות שמתחברת לגגון לשימוש בכננת הקדמית למשיכת והורדת הטרקטורון.
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
19-05-21, 00:43
תודה. אני חושש ששפאלות כאלה, עם אורך של לפחות 2.7 מטרים ישקלו יותר מהטרקטורון ויתפסו המון מקום בארגז.
אני אומר נגרר שטח שנוסע איתך, בנוי כמו חצי היילקס עם ארגז דומה לשלך.
קנה/ארגן עגלה עם גלגלים גדולים, תפשיט אותה שים עליה ארגז מפירוק.
הכי קרוב שמצאתי ברשת:
https://www.pinterest.com.au/pin/544020829957553856/?amp_client_id=tP5YNJuW7wevDgn6h5nEe-zgGkxiTKswCPKn-jG5xrLoRrqgrx06VhyRGhMFIzws&mweb_unauth_id=9fd11e96&simplified=true&_url=https%3A%2F%2Fwww.pinterest.com. au%2Famp%2Fpin%2F544020829957553856%2F
אם לא עובד, אז זה:
https://www.google.com/amp/s/driving.ca/toyota/tacoma/auto-news/news/seeing-double-toyotas-trd-sport-trailer-at-sema360-comes-in-a-tacoma-bed/amp
חנן-ג'יפולוג
19-05-21, 00:44
לא יקרה. מבחינתי נגרר בשטח זו נכות. בשביל להגיע לנקודת קמפינג כזו או אחרת זה בסדר אולי, אבל לא מעבר לזה.
תודה.
מידות חיצוניות? נראה לי מסורבל בטירוף וכבד מאוד על הגג. מה עם מתקן עם רסיבר?
חנן-ג'יפולוג
19-05-21, 00:51
אורך 160 ס"מ, רוחב 112, גובה 100.
יש כבר על הפגוש האחורי שני רסיברים לכננת, אז כן, זו אופציה.
תודה.
מה הכוונה בסרבול? תפעול? מראה חיצוני?
חנן-ג'יפולוג
19-05-21, 00:57
כנראה שפספסתי בהבנה של ההודעה שלך, יוני. אתה מדבר על לשים את הטרקטורון מאחורי הטנדר, כמו אופנוע?
זה גם לא חוקי, שכן הוא יבלוט אחורה יותר מהמותר, גם יפגום קשות בזווית הנטישה וגם יבטל את הגישה לדלת האחורית של הארגז.
אתה רוצה מנוף, או רק תורן מתקפל עם הפעלה מבוססת הכננת על הרסיבר?
חנן-ג'יפולוג
19-05-21, 01:06
מה ההבדל?
אה....צודק, חוזר בי.
אחפש תמונות של משהו שהיה לנו במוסך אופנועים שעבדתי בו, זה היה מותקן על flatbad סיירה דאבל ג'אנט אבל לא עבד טוב.
שפלות מחולקות לחצי (1.5 מטר ליחידה) מפרופיל 20X20 זה לא יהיה מאוד כבד וגם הזווית לא מעניינת אותך, אתה לא יושב על הטרקטורון בזמן העמסה. על הגג בחלק הקדמי של הקבינה תתקין גלגלת ומכפיל כוח נוסף או אפילו שניים. אחד מייצב את הטרקטורון על השפאלות והשנייה מושכת את החבל לטובת העלייה.
boaz avrahami
19-05-21, 07:58
https://youtu.be/0ZLTMB9PUxU
לא יותר קל להביא שני מסילות ולהעלות אותו בנסיעה לארגז?
נכתב מהנייד סליחה על הטעויות
https://youtu.be/0ZLTMB9PUxUוואו, איזו רמסע!
120 קג ככ גבוה 40 סמ מעל גג הארגז ברכב גבוה זה לא מעבר לגבול הסביר מבחינת בטיחות בכביש בתמרונים ובסיבובים?
נכון שתנהג רגוע, אבל יש הפתעות ומצבי חירום.
הייתי עושה סימולציה עם המשקל לפני ובודק איך הרכב מתנהג
רק שואל....
Asaf-a
אסף.א
חנן-ג'יפולוג
19-05-21, 09:09
השאלה במקומה, אסף, ואני לא ממש יודע לענות על זה.
עם זאת, אני חושד שחלק נכבד מחברי פורום זה מעמיס על הגגון משקל שהוא לא רחוק מזה, בנוסף למשקל הגגון, (שאין אצלי) , שלא לדבר על כל מיני קבלנים שמעמיסים על הגגון קורות ברזל ועץ.
יצא לי להעמיס משקל של כ 120 קג על ארגז של טנדר דימקס- גבוה בכ 40 סמ מהקבינה .
זה חתיכת מטרונום על הכביש , אם לא היה מדובר בנסיעה קצרה יחסית הייתי נוסע להביא נגרר.
בדיעבר לא הייתי עושה את זה ....
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
לדעתי המשקל הנוסף מאחורי הסרן האחורי ועל הארגז... הם נכות גדולה יותר מנגרר קטן.
אומנם היילקס גיבור אבל יש גבול כמה השלדה הזו בת 20+ .. תדע לקחת משקלים גבוהים כל כך רחוק ממרכז הכובד.. טוב זה לא יעשה לשום דבר, לא להתנהגות ולא לאמינות.
נגרר קטן זו האופציה השפויה, הקלה לביצוע וקלה לתפעול וזו שתתנהג הכי טוב לדעתי בשטח.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
19-05-21, 10:20
תודה, אבל, נגרר בשטח זו לא אופציה. בכלל.
יהרג ובל יעבור.
חוזר לרעיון של יוני. מתקן אחורי כמו מתקן אופניים על הרסיבר של הכננת. מותר לך לבלוט עד מטר אחורה עם משולש או חצי מטר ללא משולש. מה המידות של הטרקטורון ואם הוא עומד לרוחב הוא יבלוט לצדדים או מעבר למטר אחורה?
חנן אתה רציני?
(זה ללא ספק אפשרי. הזוי, אבל אפשרי)
חנן - מבין אותך לגמרי, אבל מה עם נגרר עם גלגלים 15''?
עדין לאו מוחלט?
אולי כבר עלה, מתקן קצר על הטמבון והטרקטורון עומד עם גלגלים צמודים לדלת הארגז.
חנן-ג'יפולוג
19-05-21, 11:02
לאוו מוחלט לקונספט של נגרר. כל נגרר, גם עם משקל 0 וגלגלים 40 אינטש.
אני אומר למה ואבקש שנעזוב את זה. מי שרוצה לדון בזה שיפתח שרשור אחר. אני לא אמשיך להתייחס מעבר לזה לענייני נגררים בשרשור הזה.
זה התחיל בנסיון מעשי, לפני כ20 שנה, יום כיפור במדבר יהודה, טלי ואני בcj .
מגיעים לחציה של נחל ערוגות, ופוגשים שם בחור חביב, על סף יאוש, תקוע שם שעות רבות עם משפחה בת 8 נפשות, בנסיון לעלות את המעלה הצפוני, עם נגרר. הוא כבר ניסה לשחרר אותו, הנגרר עף למטה לערוץ, לקח אותו שוב, ושוב נתקע. לא רוורס בגלל התמרון הבעייתי, ולא קדימה בגלל תוספת המשקל על גלגלים לא מניעים של הנגרר.
משכתי אותו עם כננת למעלה, ואח"כ את הנגרר בנפרד עם הכננת.
זה במעשי. בתיאורטי ברור שעם נגרר אתה לא מגיע למקומות שבהם אתה לא בטוח שהרכב עובר אותם בנסיון אחד. כי אם נכשלת בעלייה, לא תוכל לעשות רוורס. גם ככה במקומות כאלה ההגה לא לגמרי מקשיב לך ברוורס ובטח שלא יתאפשר לך תמרון.
אני לא מעונין במגבלה הזו.
חבלים וגלגלות להכפלת כוח, לא נראה לי שצריך משהו ממוכן. הציר צריך להיות באמצע הארגז, אולי אפילו לפני הגלגל האחורי, לא כמו בציור, כדי שהמנוף לא יתהפך. הציר יכול להיות צינור שעובר במרווח בין הארגז לשלדה מצד לצד. הכל ממורכז ומאוזן.
133891
עם שאפלות מתאימות פריקות ששומרות על המכסה מנוע, שמשה וגג קבינה, הוא לא יכול להימשך עם כננת דווקא מהחלק הקדמי של הרכב אל המקום המיועד?
זה שיפוע יותר מתון גם בהעמסה וגם בפריקה.
Asaf-a
אסף.א
חנן-ג'יפולוג
19-05-21, 11:13
חוזר לרעיון של יוני. מתקן אחורי כמו מתקן אופניים על הרסיבר של הכננת. מותר לך לבלוט עד מטר אחורה עם משולש או חצי מטר ללא משולש. מה המידות של הטרקטורון ואם הוא עומד לרוחב הוא יבלוט לצדדים או מעבר למטר אחורה?
כן, עניתי על זה ליוני הוא יבלוט אחורה בכל צורה שלא תשים אותו, וזו תשובה גם למוטי:
גם כשהטרקטורון יעמוד עם האף למעלה, כשהוא צמוד לארגז מאחור, הוא יבלוט מעל למטר ממנו.
זה נכון שהפגוש בולט מהארגז כ15 ס"מ, אז הטרקטורון יבלוט פחות ממטר מהפגוש. יתכן שזה חוקי, אבל 1.40 מעל הפגוש יעברו בהרבה את קו הגובה של הארגז ויהיו מאוד מוזרים. זה יחסום את הדלת האחורית ואני לא בטוח במה זה עדיף ביחס לפתרון המקורי.
חנן-ג'יפולוג
19-05-21, 11:18
נמרוד, זה נראה מצוין, תודה. עם זאת, אני לא מצליח למצוא את היתרון על הפתרון המקורי.
הפתרון שלי ישקול כ30-40 ק"ג וכמעט לא יראה כלפי חוץ. הזרוע עם הכננת יכולים להיכנס בקלות לארגז. עבודת ההעמסה היא לחיצה על כפתור וריצ'וט הכלי לארגז לאחר שהגיע למקומו.
העמודים הבינוני והעליון יכנסו טלסקופית לתוך הצינור התחתון שיותקן באופן סמוי בארגז, למעט פתח עליון.
בהמשך לנמרוד, מה לגבי מערכת מונעת ע"י הגלגלים האחוריים? משהו שמורכב על הגלגל שמרים את כל המאסה. ואז אתה מפרק את זה ושם בצד?
קיט סופר low כבר יש לך, לא?
חנן-ג'יפולוג
19-05-21, 11:35
סיבכת אותי. KISS.
קחו בחשבון שכננת קטנה של 12 וולט תהיה די בוודאות בתמונה. אני לא אוהב לעבוד קשה, בוודאי לא בצהרי אוגוסט.
- - - Updated - - -
עם שאפלות מתאימות פריקות ששומרות על המכסה מנוע, שמשה וגג קבינה, הוא לא יכול להימשך עם כננת דווקא מהחלק הקדמי של הרכב אל המקום המיועד?
זה שיפוע יותר מתון גם בהעמסה וגם בפריקה.
Asaf-a
אסף.א
כבד, תופס נפח עצום.
חבלים וגלגלות להכפלת כוח, לא נראה לי שצריך משהו ממוכן. הציר צריך להיות באמצע הארגז, אולי אפילו לפני הגלגל האחורי, לא כמו בציור, כדי שהמנוף לא יתהפך. הציר יכול להיות צינור שעובר במרווח בין הארגז לשלדה מצד לצד. הכל ממורכז ומאוזן.
133891
יש מוצר אמריקאי שנקרא EZY Lift .
ביססתי עליו את פרוייקט הגמר שלי, ככה שאם ממש תרצה אני יכול למצוא לך חישובי כוחות.
היתרון שלו הוא שבסוף העבודה הוא נשכב על הגגון.
במקרה שלך במקום בוכנות הייתי מחבר אותו לכננת הקידמית באיזשהי דרך, ככה שהכבל מרים את הטרקטורון עד למתקן, ואז הופך את המתקן לכיוון הגג. קצת ספוגים ורגש וזה יעבוד מצוין.
בהורדה תמשוך את המתקן עם חבל מאחורה ואז תוריד ממנו את הטרקטורון עם הכבל של הכננת.
בנוסף תתפור ברזנט שיורד מהמתקן כשהוא פתוח ויש לך מקלחת שטח מיותרת לגמרי.
https://www.youtube.com/watch?v=DS8cIe26jog
נמרוד, זה נראה מצוין, תודה. עם זאת, אני לא מצליח למצוא את היתרון על הפתרון המקורי.
הפתרון שלי ישקול כ30-40 ק"ג וכמעט לא יראה כלפי חוץ. הזרוע עם הכננת יכולים להיכנס בקלות לארגז. עבודת ההעמסה היא לחיצה על כפתור וריצ'וט הכלי לארגז לאחר שהגיע למקומו.
העמודים הבינוני והעליון יכנסו טלסקופית לתוך הצינור התחתון שיותקן באופן סמוי בארגז, למעט פתח עליון.
133892
אתה ציירת את מה שמכונה כאן Pedestal Jib Crane, הרעיון שלי סוג של Breast Derrick. מה שציירת מאד סכמתי, כדי להרים משקל של 120 קילו עם זרוע של בערך מטר הוא יצטרך מבנה תמיכה רציני. המתקן שאני הצעתי כמובן מתפרק ומתקפל לחלקים לגמרי, ובסך הכל יהיה משמעותית יותר קל, כי כל החלקים בו עובדים בלחיצה, החבלים לוקחים את המתיחה ואין בו כפיפה משמעותית.
חנן-ג'יפולוג
19-05-21, 12:14
אני מבין. אני אעשה אנליזת כוחות על עמודים שונים ונראה איזה חומר אני צריך, ואם עדיף לעבור לשיטה אחרת.
את הזרוע העליונה כבר יש לי מהמתקן הקודם (עם כננת 220 וולט ): ). היא כבר בדוקה למשקלים האלה. העמוד התחתון נתמך היטב גם מרצפת הארגז וגם מהתקרה שלו. הנעלמים הם העמודים הבינוני והעליון.
סגירת הפח בגובה הקבינה מוכרחה להישאר?
כי להעלות את הטרקטורון לארגז פתוח (או סגור בגובה הדפנות או מעט מעבר להן) זה עניין הרבה יותר קל, פחות מסוכן, פחות משפיע על התנהגות הטנדר בכביש ובשטח וגם פחות קופץ לעיניים כחולות קטנות ורעות.
אני מבין. אני אעשה אנליזת כוחות על עמודים שונים ונראה איזה חומר אני צריך, ואם עדיף לעבור לשיטה אחרת.
את הזרוע העליונה כבר יש לי מהמתקן הקודם (עם כננת 220 וולט ): ). היא כבר בדוקה למשקלים האלה. העמוד התחתון נתמך היטב גם מרצפת הארגז וגם מהתקרה שלו. הנעלמים הם העמודים הבינוני והעליון.מציע שתעשה גם אנליזה לארגז ולתושבות שלו אם אליו אתה באמת מתכנן לחבר את כל הגישפט הזה...
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
העלו פה פעם חילוץ משטח מורכב בעזרת טנדר עם מנוף - https://www.youtube.com/watch?v=NRhg72aHdtY
133894
סתכל בסרטון הזה דקה 2:55 עד דקה 4:30, נראה כמו כיוון שאפשר לפתח
https://www.youtube.com/watch?v=aneEsFbsLO4
מדהים אותי כל פעם מחדש כמה מקום יש בזכרון לדברים דביליים........ איך זכרתי את זה http://www.jeepolog.com/forums/images/icons/icon6.png
חנן-ג'יפולוג
19-05-21, 13:48
נראה מעולה. לא משהו שיתאים לי אבל ממש מעולה.
- - - Updated - - -
סגירת הפח בגובה הקבינה מוכרחה להישאר?
כי להעלות את הטרקטורון לארגז פתוח (או סגור בגובה הדפנות או מעט מעבר להן) זה עניין הרבה יותר קל, פחות מסוכן, פחות משפיע על התנהגות הטנדר בכביש ובשטח וגם פחות קופץ לעיניים כחולות קטנות ורעות.
עוד רעיון טוב שיוצא מחוץ לתלם שפתחתי בתחילת השרשור. תודה.
אבל לא. כל קונספציית ציוד הטיולים שלי שהורכבה במהלך ה16 שנים האחרונות בנויה סביב הארגז הזה, אני מאוד מרוצה ממנה, ולא ארצה להתחיל מחדש.
אני בטוח שנסיעה עם 120 קג בכזה גובה תהיה בעייתית מאד. אני לטובת פרוייקט בסגנון דומה בניתי קשת העמסה חדשה ופריקה כך שמה שאני צריך לסחוב יושב על הארגז ולא בגובה. אם זה סגנון טיול שתעשה הרבה היתי בהחלט חושב לפרק את הסגירה.
חנן,
אני מצטרף פה לחששות לגבי המשקל והגובה.
לפני שאתה משקיע בתכנוני מנוף, הייתי מציע לך לעשות ניסוי של נסיעה במצב כזה.
תמצא איזה גגון גיבור, ושים משקלות במיקום שדומה למרכז הגובה שאתה מתכנן לטרקטורון.
לדעתי תגלה שהרכב מתנדנד בצורה בלתי סבירה.
שיקולים נוספים-
הגרר של הטרקטורון. עם המנוע "טורובו" של ההילקס, תתקשה להגיע ל 80...
המומנטים על הארגז האחורי ועל החיבורים שלו לשסי. זה לא מיועד לזה.
מכל מה שעלה פה, אני זורם עם דרור. הכיוון שהכי נראה לי הוא לשנות את ההרגלים שצברת ב 16 שנים האחרונות ולשנות את כל הארגז האחורי (ולמשל אולי להחליף את הקומפרסור :-( ).
או "שפשוט" חותכים את הסגירה של הארגז או משהו לכיוון של ארגז אוסטרלי, שהחלק הקידמי שלו סגור (לציוד) והחלק האחורי משטח חניה של הטרקטורון.
בגובה שבין המשטח לשילדה, מגירות ומיכל מים (סולר).
זו השקעה הרבה יותר גדולה, אבל זה נראה לי פתרון שיכול לעבוד.
לא פחות חשוב, שההילקס יגמור את חייו, אפשר להעביר את הארגז הזה לטנדר הבא.
היילקס יגמור את חייו?!
כנראה הרבה אחרינו...
נ.ב חנן לא מתכוון לנסוע עם המשקל הזה בשטח על הגג, אלא להוריד בכניסה לשטח ולהעמיס חזרה ביציאה.
אישית לא הייתי נוסע עם משקל כזה וגבוה כל כך גם בכביש
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
19-05-21, 14:37
אם לא יהיה איזה בלת"ם ההיילקס אכן יגמור את חייו אחריי.
והסגירה הנוכחית, לא הולכת לשום מקום. תודה על הרעיונות בכיוון הזה, אבל זה לא יקרה.
ההיילקס נוסע 120 קמ"ש עם נגרר 1250 ק"ג עמוס למקס'.
הוא לא יסע גרוע יותר מזה עם טרקטורון עליו.
boaz avrahami
19-05-21, 14:53
חנן, מה יהיה הגובה של המטען ?
ממה שבדקתי אתה מוגבל ל 3 מטר מהרצפה. אתה עומד בזה?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210519/f124a77eca0b5a374c341fc953c19b1f.png
אם לא יהיה איזה בלת"ם ההיילקס אכן יגמור את חייו אחריי.
והסגירה הנוכחית, לא הולכת לשום מקום. תודה על הרעיונות בכיוון הזה, אבל זה לא יקרה.
ההיילקס נוסע 120 קמ"ש עם נגרר 1250 ק"ג עמוס למקס'.
הוא לא יסע גרוע יותר מזה עם טרקטורון עליו.עם יותר גרר ... ומשקל על הגג תהייה בטוח שכן.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
19-05-21, 15:02
חנן, מה יהיה הגובה של המטען ?
ממה שבדקתי אתה מוגבל ל 3 מטר מהרצפה. אתה עומד בזה?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210519/f124a77eca0b5a374c341fc953c19b1f.png
כן, תודה. בסביבות 2.9 מטר.
אגב, מה עם הובלה בעמידה על הדופן האחורית של הארגז?
ראצט לגגון ולמגן חזירים הקדמי. ראצט מהסרן האחורי לפגוש.
כמובן שאם הם לא חזקים מספיק אפשר מהגלגלים או השלדה.
אגב, מה עם הובלה בעמידה על הדופן האחורית של הארגז?
ראצט לגגון ולמגן חזירים הקדמי. ראצט מהסרן האחורי לפגוש.
כמובן שאם הם לא חזקים מספיק אפשר מהגלגלים או השלדה.
בול.
להצמיד בעמידה לדופן האחורית. אולי אפילו משהו סטייל "מתקן גלגל" עם ציר.
120 קילו.
צינור קבוע, צול ורבע /42 ממ ,מגולוון ,עובי דופן ~2.6 ממ .
מחובר לטמבון מצד אחד ,עולה עד למעלה עם תמיכה משולשת לארגז בחלק העליון .
133895
בניית זרוע עגורן פריקה, מאותו סוג צינור בשליפה מהירה ,מחוברת ע"י תותב מתכת חרוט אשר מרותך מצד אחד לעגורן, ומותאם לקוטר הפנימי של הצינור הקבוע ברכב מצידו השני.
שימון התותב יעזור מאוד לסיבוב העגורן סביב צירו...
133896
תותב מתכת חרוט
133897
כננת חשמלית 12 וולט 100 ק"ג עם גלגלת הכפלה, הכננת נתלית על וו העגורן.
לפשטות -במקום כננת חשמלית -אפשר גלגלות מכפילות כוח, קטנות יחסית - שלוש למעלה ושתים למטה שמופעלות ע"י חבל משיכה.
תשאל את אסף איך זה שולף כננת של ריאו ,מריאו לטנדר ומאליו.
התמונות עם הקשקושים עליהן מסובבות משום מה.
לא משוכנע שאני מסביר נכון...:)133898
חנן-ג'יפולוג
19-05-21, 22:35
120 קילו.
צינור קבוע, צול ורבע /42 ממ ,מגולוון ,עובי דופן ~2.6 ממ .
מחובר לטמבון מצד אחד ,עולה עד למעלה עם תמיכה משולשת לארגז בחלק העליון .
133895
בניית זרוע עגורן פריקה, מאותו סוג צינור בשליפה מהירה ,מחוברת ע"י תותב מתכת חרוט אשר מרותך מצד אחד לעגורן, ומותאם לקוטר הפנימי של הצינור הקבוע ברכב מצידו השני.
שימון התותב יעזור מאוד לסיבוב העגורן סביב צירו...
133896
תותב מתכת חרוט
133897
כננת חשמלית 12 וולט 100 ק"ג עם גלגלת הכפלה, הכננת נתלית על וו העגורן.
לפשטות -במקום כננת חשמלית -אפשר גלגלות מכפילות כוח, קטנות יחסית - שלוש למעלה ושתים למטה שמופעלות ע"י חבל משיכה.
תשאל את אסף איך זה שולף כננת של ריאו ,מריאו לטנדר ומאליו.
התמונות עם הקשקושים עליהן מסובבות משום מה.
זה ממש מה שדמיינתי, אולי עם ניואנסים קלים . תודה.
עם יותר גרר ... ומשקל על הגג תהייה בטוח שכן.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
מסכים לחלוטין עם הנאמר. שנים רבות נסעתי עם גגון עמוס במשקל רב ובנפח גדול. וכשעברתי לנגרר ביצועי הרכב עלו משמעותית וצריכת הדלק השתפרה. הנגרר שלי שופר לצורך נסיעה בשטח קשה ואני מאוד מרוצה.
חנן-ג'יפולוג
19-05-21, 22:47
אגב, מה עם הובלה בעמידה על הדופן האחורית של הארגז?
ראצט לגגון ולמגן חזירים הקדמי. ראצט מהסרן האחורי לפגוש.
כמובן שאם הם לא חזקים מספיק אפשר מהגלגלים או השלדה.
זה יבלוט לא מעט כלפי מעלה, לפחות 50 ס"מ, אבל זה לא נורא.
זה יחסום את הגישה לדלת האחורית, וזה כבר לא נוח, אבל אז בא הרעיון של יוני, עם מעין מתקן גלגל.
מעניין. תודה.
- - - Updated - - -
מסכים לחלוטין עם הנאמר. שנים רבות נסעתי עם גגון עמוס במשקל רב ובנפח גדול. וכשעברתי לנגרר ביצועי הרכב עלו משמעותית וצריכת הדלק השתפרה. .
יתכן, אבל אלו זוטות. לא משהו שמעסיק אותי.
נגרר בכל מקרה לא על הפרק, בשום תצורה.
תודה.
שלום, ארז - משתמש חדש. שותף סמוי כחמש עשרה שנים, שפתאום חושב שיש לי אפשרות לתרום.
אז לעניין, חנן, לגמרי מבין את הלא!! לנגרר בשטח. אבל מה אם כן נגרר שמוביל את הטרקטורון עד לשטח ואז עולה לגג של הטנדר?
אפשר לבנות אותו קל, דק ושיתאים לגגץ וכבונוס, קל יותר להנדס את ההנפה שלו לגג.
ימים שקטים.
חנן-ג'יפולוג
20-05-21, 00:57
ארז, תודה. זה נשמע לא רע בכלל, אבל לא זול ואני חושש שזה הולך לסבך אותי עם החוק... אנחנו עדיין בישראל ולא בארה"ב.
בנוסף, למרות שיהיה ניתן כנראה להנדס את זה קל יחסית, אני מניח שזה לא יהיה מספיק קל כדי לאפשר הנפה ידנית קלה, ואז חזרנו לנקודת ההתחלה.
חנן-ג'יפולוג
20-05-21, 01:48
רעיון נוסף שעלה לי בהשראתכם:
קורה (מסומנת בשרבוט כקו מקווקו) שמחוברת בצידה האחד לציר על הפגוש האחורי, ובצידה השני מחוברת בעזרת ברגים עם פתיחה מהירה כלשהי אל תחתית שלדת הטרקטורון. הברגים מצמידים את הקורה אל השלדה כך שהיא הופכת לחלק אחד ממנה, ללא דרגת חופש.
כננת (או שני אנשים) מניפה את הכלי למעלה ומצמידה אותו אל הדלת האחורית.
החסרון: זה חוסם גישה מהירה לדלת האחורית, אבל כן מאפשר גישה ע"י שחרור הכננת והורדת הכלי לקרקע. תהליך שיקח כדקה.
מתנצל על השרבוט, אין לי גישה לסוליד, זמנית.
.https://imageshack.com/i/pmaFCxFIj
120KG מעבר לטמבון, תתחיל לחשוב על כריות אוויר לסרן האחורי.
כמה המצברים שוקלים ובאיזו מהירות ע״ שינוי כזה או אחר אפשר לשלוף ולהתקין אותם בקלות ובזריזות. נראה לי שפה טמון הכלב.
מה יש כרגע מאחורה?
אולי אפשר לפזר הכל אחרת ולבנות שלדת העמסות שתאפשר לטרקטורון לשבת על הרצפה מאחורה עם כל שאר הציוד בצדדים שלו ו"מעליו".
מניח שתצטרך להרים את הגג מאחורה בשביל להגדיל שם את החלל אבל כנראה שזה יהיה בפחות ּמגובה הטרקטורון.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
מוני אורבך
20-05-21, 07:42
חנן, אני חושב שכדאי להשקיע יותר מחשבה בנגרר שיעלה על הגג, ולא הטרקטורון.
אתה צריך נגרר מאוד מאוד קטן (ל 250 קילו נניח) ורק לכביש.
אם אתה עושה אותו ללא דפנות (אין צורך) וגלגלים קטנים (אין צורך בגדולים)
אתה יכול להגיע למשקל נגרר מאוד מאוד קטן. מעריך סביבות 50 קילו.
אם אתה רוצה לעשות אותו ממש קל אפשר לבנות אותו מאלומניום.
אז המשקל ירד בחצי (אבל הנגרר יעלה יותר).
בדוק עם בוני נגררים ואולי גם עם מכון הטכניון. יכול להיות שתוכל לקבל אישור לבנות אותו.
שני אנשים יכולים בקלות להעלות לגג 50 קילו נגרר
רק לשם השוואה הנגרר שלי באורך שני מטר עם דפנות ולמשקל עד 750 קילו.
המשקל העצמי שלו 120 קילו.
שווה בדיקה לפי דעתי
חנן, אני חושב שכדאי להשקיע יותר מחשבה בנגרר שיעלה על הגג, ולא הטרקטורון.
אתה צריך נגרר מאוד מאוד קטן (ל 250 קילו נניח) ורק לכביש.
אם אתה עושה אותו ללא דפנות (אין צורך) וגלגלים קטנים (אין צורך בגדולים)
אתה יכול להגיע למשקל נגרר מאוד מאוד קטן. מעריך סביבות 50 קילו.
אם אתה רוצה לעשות אותו ממש קל אפשר לבנות אותו מאלומניום.
אז המשקל ירד בחצי (אבל הנגרר יעלה יותר).
בדוק עם בוני נגררים ואולי גם עם מכון הטכניון. יכול להיות שתוכל לקבל אישור לבנות אותו.
שני אנשים יכולים בקלות להעלות לגג 50 קילו נגרר
רק לשם השוואה הנגרר שלי באורך שני מטר עם דפנות ולמשקל עד 750 קילו.
המשקל העצמי שלו 120 קילו.
שווה בדיקה לפי דעתי
זה הרעיון הכי טוב שהועלה עד כה, לדעתי.
בברכה, טושי
חנן-ג'יפולוג
20-05-21, 09:59
רעיון מצוין, רק שהוא הופך פרויקטצ'יק לפרויקט, פלוס תקינה, פלוס אחזקת רכב נוסף בצי המשפחתי, עם רישוי וכל הכרוך בזה.
תודה, אבל זה לא הולך לקרות.
- - - Updated - - -
מה יש כרגע מאחורה?
אולי אפשר לפזר הכל אחרת ולבנות שלדת העמסות שתאפשר לטרקטורון לשבת על הרצפה מאחורה עם כל שאר הציוד בצדדים שלו ו"מעליו".
מניח שתצטרך להרים את הגג מאחורה בשביל להגדיל שם את החלל אבל כנראה שזה יהיה בפחות ּמגובה הטרקטורון.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
הטרקטורון לא נכנס בארגז באף מימד, אורך, רוחב וגובה, וזה עוד לפני העובדה שהארגז, כשהוא מוכן לטיול, מלא ב80-90%.
תודה אבל זה לא הכיוון שמתאים לי.
- - - Updated - - -
כמה המצברים שוקלים ובאיזו מהירות ע״ שינוי כזה או אחר אפשר לשלוף ולהתקין אותם בקלות ובזריזות. נראה לי שפה טמון הכלב.
המצבר המקורי שוקל כ30 ק"ג, ואלו שהרכבתי על הסבל שוקלים 24 ק"ג.
אלה וגם אלה מחוברים עם שקע אנדרסון. המצבר המקורי מחובר עם פלאח חובק ושני ברגים לשלדה, והלא מקורי עם כעשרה אזיקונים 8 מ"מ.
לאן אתה חותר?
המצבר המקורי שוקל כ30 ק"ג, ואלו שהרכבתי על הסבל שוקלים 24 ק"ג.
אלה וגם אלה מחוברים עם שקע אנדרסון. המצבר המקורי מחובר עם פלאח חובק ושני ברגים לשלדה, והלא מקורי עם כעשרה אזיקונים 8 מ"מ.
לאן אתה חותר?
אגיד מה אני רואה בשאלה הזו:
הורדה משמעותית של משקל להרמה (קונסטרוקציה פשוטה וקלה יותר), והפחתת העומס ומנוף הגלגול של הרכב בנסיעת כביש.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
נראה מעולה. לא משהו שיתאים לי אבל ממש מעולה.
- - - Updated - - -
עוד רעיון טוב שיוצא מחוץ לתלם שפתחתי בתחילת השרשור. תודה.
אבל לא. כל קונספציית ציוד הטיולים שלי שהורכבה במהלך ה16 שנים האחרונות בנויה סביב הארגז הזה, אני מאוד מרוצה ממנה, ולא ארצה להתחיל מחדש.
קונספציות נועדו להשתנות/להשתפר. מי כמוך יודע...
אתה זקוק לכל נפח הסגירה?.... מעמיס בארגז של ההיילקס ציוד לטיולים עד לגובה תקרת הסגירה?....
אולי אתה יכול לתכנן מחדש את סידור העמסת הארגז?
בכל זאת הארגז של ההיילקס בעל מידות ונפח משמעותיים ובסידור נכון של הציוד תוכל אולי לבנות סגירה נמוכה בהרבה.
נגיד בחצי גובה או שליש גובה, שעל החלק העליון שלה תבנה סקטים שנשלפים ונפתחים, עם כננת קטנה ממש, שתמשוך את הטרקטורון למעלה וגם תקבע אותו (בנוסף לשתי רצועות ראצ'ט גיבורות).
זה ינמיך את מרכז הכובד ויהפוך את הנהיגה בטנדר בעומס מלא+הטרקטורון ליותר בטוחה/נסבלת וגם את כל העסק לפחות בולט לעין.
את הצ'ימיגג שאתה נוהג לקבע לגג הסגירה בטיולים ארוכים, תעביר לגג הקבינה.
שרבוט ראשוני (לצערי וצערכם אני כבר לא מצייר כמו פעם. זה הולך לאיבוד לאט אבל מוחשי. איורים יותר נקיים אני יכול לבקש מהבן שלי)
133900
אולי exo-skeleton לארגז?
הטרקטורון יושב עליו קבוע, ביום יום אתה נוסע בלעדיו.
אתה נכנס בנסיעה, מחבר אותו לרכב, מקפל את הרגליים ונוסע לשטח. בשטח אתה פורק את הטרקטורון עם הכננת/מנוף
רעיון מצוין, רק שהוא הופך פרויקטצ'יק לפרויקט, פלוס תקינה, פלוס אחזקת רכב נוסף בצי המשפחתי, עם רישוי וכל הכרוך בזה.
תודה, אבל זה לא הולך לקרות.
- - - Updated - - -
הטרקטורון לא נכנס בארגז באף מימד, אורך, רוחב וגובה, וזה עוד לפני העובדה שהארגז, כשהוא מוכן לטיול, מלא ב80-90%.
תודה אבל זה לא הכיוון שמתאים לי.
- - - Updated - - -
המצבר המקורי שוקל כ30 ק"ג, ואלו שהרכבתי על הסבל שוקלים 24 ק"ג.
אלה וגם אלה מחוברים עם שקע אנדרסון. המצבר המקורי מחובר עם פלאח חובק ושני ברגים לשלדה, והלא מקורי עם כעשרה אזיקונים 8 מ"מ.
לאן אתה חותר?
מה שדורון רשם
חנן-ג'יפולוג
20-05-21, 14:54
אם אני ממילא מעביר את מלאכת ההנפה משרירי הגב שלי אל הכננת, אני לא אסתכן בקילה שני והזעת יתר בשביל לשחק עם המצברים.
- - - Updated - - -
קונספציות נועדו להשתנות/להשתפר. מי כמוך יודע...
אתה זקוק לכל נפח הסגירה?.... מעמיס בארגז של ההיילקס ציוד לטיולים עד לגובה תקרת הסגירה?....
אולי אתה יכול לתכנן מחדש את סידור העמסת הארגז?
בכל זאת הארגז של ההיילקס בעל מידות ונפח משמעותיים ובסידור נכון של הציוד תוכל אולי לבנות סגירה נמוכה בהרבה.
נגיד בחצי גובה או שליש גובה, שעל החלק העליון שלה תבנה סקטים שנשלפים ונפתחים, עם כננת קטנה ממש, שתמשוך את הטרקטורון למעלה וגם תקבע אותו (בנוסף לשתי רצועות ראצ'ט גיבורות).
זה ינמיך את מרכז הכובד ויהפוך את הנהיגה בטנדר בעומס מלא+הטרקטורון ליותר בטוחה/נסבלת וגם את כל העסק לפחות בולט לעין.
את הצ'ימיגג שאתה נוהג לקבע לגג הסגירה בטיולים ארוכים, תעביר לגג הקבינה.
שרבוט ראשוני (לצערי וצערכם אני כבר לא מצייר כמו פעם. זה הולך לאיבוד לאט אבל מוחשי. איורים יותר נקיים אני יכול לבקש מהבן שלי)
133900
האיור נהדר. תודה על ההשקעה, וגם המתקן נראה מדליק, אבל בשלב הזה אני אסתפק בפתרונות קלים ופשוטים יותר.
- - - Updated - - -
אולי exo-skeleton לארגז?
הטרקטורון יושב עליו קבוע, ביום יום אתה נוסע בלעדיו.
אתה נכנס בנסיעה, מחבר אותו לרכב, מקפל את הרגליים ונוסע לשטח. בשטח אתה פורק את הטרקטורון עם הכננת/מנוף
הטרקטורון משמש אותנו ביומיום, בקיבוץ ובטיולים קרובים. אני לא רואה איך זה עוזר אם בסוף אני ממילא צריך מנוף.
תודה.
אם אני ממילא מעביר את מלאכת ההנפה משרירי הגב שלי אל הכננת, אני לא אסתכן בקילה שני והזעת יתר בשביל לשחק עם המצברים.
.
עוד 50קג במיקום ככ גבוה מעבר למרכז הכובד של הרכב ישפיע הרבה בנסיעה בכל מה שהוא לא קו ישר.
זו מטוטלת בקצה מוט.
חנן-ג'יפולוג
20-05-21, 14:58
סיעור המוחות היה נחמד וגם מועיל. תודה לכל מי שהשתתף.
בסוף אני חייב להתכנס לפתרון אחד, ואני אתחיל לתכנן את המתקן להצמדת הכלי כשהוא מונח על צדו מאחורי הרכב.
אם למישהו יש רעיון אחר מאלו שכבר הועלו כאן, שעדיף בעיניו על הפתרון הזה, אני עדיין אשמח לשמוע. הרתכת עוד לא הודלקה.
שרבוט ראשוני (לצערי וצערכם אני כבר לא מצייר כמו פעם. זה הולך לאיבוד לאט אבל מוחשי. איורים יותר נקיים אני יכול לבקש מהבן שלי)
133900
רק אני רואה פה איור לסט חולצות של שנה הבאה?
או לקבוצת חילוץ "החזית העממית של יהודה" (או השניה, אני תמיד מתבלבל ביניהן).
חנן-ג'יפולוג
20-05-21, 22:44
https://youtu.be/PE5lrw7tPnQ
120KG מעבר לטמבון, תתחיל לחשוב על כריות אוויר לסרן האחורי.אני עם זיו, וזה יהיה יותר מ120קג.
אחרת על האספלט תקבל היגוי מעורפל ביותר..
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אני עם אנשי ה"נגרר המועמס".
בחישוב כלכלי: נגרר זה 68 ש"ח טסט בשנה וכ-250 ש"ח חובה. זהו, נגמרו ההוצאות וזה לא משהו שאתה לא יכול לעמוד בו.
מבחינת משקל - הרבה יותר נמוך מהכלי עצמו, וגם העמסה שלו על הגג יוצרת גם פחות מפרש, וגם פחות מעניין, כי העמסה שכזו אמורה להיות רק בשטח, היכן שאין בוחני תנועה וערפול היגוי משנה פחות.
חשוב שוב, חנן.
רק יתרונות מבחינתך.
חנן-ג'יפולוג
21-05-21, 09:18
תודה, אבל אני לא הולך לכיוון הזה, מהסיבות שכבר נכתבו.
שלב ההצעות נגמר. אלא אם כן יש למישהו משהו חדש ושובר שוויון אמיתי.
הכיוון נבחר. עכשיו זה שלב התכן. אשמח להערות עליו, אם יש, לפני שאני עובר לרכש וייצור.
סליחה על הקשקוש מסך...
יש מצב שאתה "נוסע" על הדופן?
ואז מכננן אותו.
או עם מסילה קבועה על הדופן ומשם "חצי דרך" יהיה מנגנון שימשוך את הטרקטורון מעלה.
ומה שישאר זה לנעול את החלק התחתון על הפגושhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210521/ccbcd3c0068d6e245be8ad004163649b.jpg
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
כננת קטנה למעלה, להרים את הפרונט, לקשור את הסרן האחורי לפגוש.
קל לך היום. עכשיו. לבדוק אם זה עובד ואז להתחיל לעשות מזה משהו.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
21-05-21, 13:02
סליחה על הקשקוש מסך...
יש מצב שאתה "נוסע" על הדופן?
ואז מכננן אותו.
או עם מסילה קבועה על הדופן ומשם "חצי דרך" יהיה מנגנון שימשוך את הטרקטורון מעלה.
ומה שישאר זה לנעול את החלק התחתון על הפגושhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210521/ccbcd3c0068d6e245be8ad004163649b.jpg
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
כן. אני אבדוק בערב את האופציה. אם יש משהו שמפריע לי בזה, זה שתיווצר תמונה לא מכבדת של טרקטורון סיני מזיין היילקס.
https://imageshack.com/i/pnskvmEHj
אז תעלה ברוורס ואז הוא ימצוץ לך את הרסיבר...
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
אין ברירה. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210521/67b7c33a39db751fd0b7e4a825a834cb.jpg
אני עם אנשי ה"נגרר המועמס".
בחישוב כלכלי: נגרר זה 68 ש"ח טסט בשנה וכ-250 ש"ח חובה. זהו, נגמרו ההוצאות וזה לא משהו שאתה לא יכול לעמוד בו.
מבחינת משקל - הרבה יותר נמוך מהכלי עצמו, וגם העמסה שלו על הגג יוצרת גם פחות מפרש, וגם פחות מעניין, כי העמסה שכזו אמורה להיות רק בשטח, היכן שאין בוחני תנועה וערפול היגוי משנה פחות.
חשוב שוב, חנן.
רק יתרונות מבחינתך."היגוי מעורפל" זה בלשון המעטה, ואני דיברתי על זה בכביש, רק שם הוא יהיה עם 150קג~ נוספים מאחורי הסרן האחורי.. וגם יחסית גבוה.
היילקס אחר פה בפורום, דיווח שהתחת שקע בפתיחת מתקן גלגל ספייר שבנה עם גריקן מים.. נגיד 50קג אמ והרכב קיבל זווית המראה. לנסוע ככה בכביש בדרך לטיול נראה לי קצת מסוכן.
אני עם זיו, גם כדי שהרובוטריק הזה יעבוד... המשקל הנוסף מחייב התייחסות ובמקרה הזה אני בעד הכריות אוויר.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
21-05-21, 14:23
שחרר, אורי. דעתך נשמעה וגם זו של זיו ושמיל. כבר אין לזה רלוונטיות בשלב הזה.
ביקשתי סיעור מוחות. קיבלתי. החלטתי פה אחד והודיתי לכל מי שהשתתף. ממשיכים הלאה.
מי שמשתתף בסיעור מוחות כזה צריך לדעת מראש שדעתו לא בהכרח תתקבל, ולקחת את זה בלי להתרגש.
אם ארגיש צורך לטפל בזה בהמשך בשביל כמה נסיעות בשנה, אטפל.
חנן, אתה יודע שיש מוצרים מוכנים לנושא...
חיפוש קצר של atv carries נותן מספר רב של דוגמאות.
מחיבור לרסיבר האחורי, מעלונים וכו'
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
21-05-21, 21:57
תודה. לא חיפשתי עם המלים האלה, וזה בהחלט מציג קונספטים מעניינים. בינתיים לא ראיתי משהו שתפס אותי. רובם סותרים את החוקיים המקומיים שלנו.
חנן-ג'יפולוג
21-05-21, 22:32
ניסיתי, שחר, את הקונספט שלך.
לא הצלחתי לייצר את הכח הנדרש להעלות את הכלי עם ראצ'ט מסיבי. אצטרך קודם לארגן כננת קטנה שתקובע היטב אל הגג.
https://imageshack.com/i/pnw3lgRgj
תנסה לחשוב על מה אתה מניח את הגלגלים האחוריים.
אולי בכוח של מנוף מלמטה ואבטחה/עיגון מלמעלה.
או שפלות קצרות מהרצפה לפגוש.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
איך אתה שולט בכננת??? איזה מרחק מהכננת אתה יכול לעמוד?
תעזר בכננת. סדר שתי גלגלות מובילות ( על הגג מעל החלון הקידמי, ועל הגג של הארגז).
לצורך הניסוי, תעמוד מול עמוד, תחבר על העמוד גלגלת, ואתה מוכן לניסוי.
חנן-ג'יפולוג
22-05-21, 00:32
אני לא עד כדי כך לחוץ :) .
או שאחכה להתקנת כננת מתאימה על הגג, ידנית או חשמלית, או שאנסה לעשות את זה ברמפה כלשהי, אולי ליד הלולים שלנו. יתכן שזה בכלל יכול להיות פתרון שייתר צורך בכננת. להעמיד את הטרקטורון על האחוריים שלו זה משהו שאני עושה בקלות, ביד אחת. אז אם אני מוצא בשטח קפל קרקע שמגיע לגובה הפגוש האחורי, זה כבר מייתר את כל הצורך בהרמה. שווה בדיקה.
GodsFather
22-05-21, 07:40
אבל זה רק בבית, מה קורה כשרוצים לחזור מהשטח? תחפשו כפלי קרקע?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
אבל זה רק בבית, מה קורה כשרוצים לחזור מהשטח? תחפשו כפלי קרקע?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
הם יכולים לטייל תמיד ליד רמפות נגמשים ..
Sent from my iPhone using Tapatalk
המשיכה צריכה להיות מאזור החלק האחורי של הטרקטורון, אחרת בשלבים האחרונים של ההרמה העומסים נהיים עצומים. ולכן אתה צריך לחשוב על משיכה/הצמדה כלשהי של הסרן הקדמי, אבל רוב העבודה צריכה להתבצע עי משיכת/הרמת הסרן האחורי.
yanivamit02
22-05-21, 20:53
רעיון שעלה לי למתקן, בהשראת מתקן לגלילת תופי כבלים שבניתי בעבר.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210522/eea6b3d273539e9fc3c3addcae507a25.jpg
Sent from my LM-V405 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
23-05-21, 00:52
יניב, תודה.
אני מניח שהכוונה היא למשוך את הטרקטורון למצב שבו רק הגלגלים הקדמיים נמצאים על הגג?
yanivamit02
23-05-21, 07:24
אכן, המתלה לדעתי צריך לישר קו פחות או יותר עם הגג או אפילו אלכסוני אליו כך שיצמיד את הגלגלים לזוית העליונה של הגג. נראה לי אבל שבכל מקרה כדאי גם איזושהיא נעילה תחתונה
Sent from my LM-V405 using Tapatalk
שאלה: כשהטרקטורון במצב אנכי, האם יש סיכוי שמים/שמן/דלק יתחילו לנזול החוצה ?
מקסימום אבקת חשמל...
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
צחוק בצד גם מצברים "אטומים" נוזלים כשהופכים אותם. שווה לבדוק איזה מצבר יש שם והאם הוא יודע להתמודד עם זה.
חנן-ג'יפולוג
23-05-21, 08:52
"
Can my AGM battery be installed in any position?
The AGM and Gel batteries can be mounted on their sides with no problems, but should not be mounted upside down.
"
נוזל בלמים נראה לי הדבר היחיד שיש לדאוג ממנו.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ואני אומר שתעשה קודם כל שניים שלושה טיולים באורך מלא עם הטויוטה והטרקטורון כדי לראות שהקונספט הזה בכלל מחזיק מים אצל המשפחה הפרטית שלך. אם תזהה שאחרי שעה מתחילים לריב על מקום בטנדר הבעיה ההנדסית תפתר מעצמה..
ואגב כמה הסוללות שלו מחזיקות? אתה עלול למצוא את עצמך מעמיס אותו גם בשטח.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
GodsFather
23-05-21, 20:48
בטנדר יש מקום לעוד פק סוללות
Sent from my HD1903 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
23-05-21, 21:42
ואני אומר שתעשה קודם כל שניים שלושה טיולים באורך מלא עם הטויוטה והטרקטורון כדי לראות שהקונספט הזה בכלל מחזיק מים אצל המשפחה הפרטית שלך. אם תזהה שאחרי שעה מתחילים לריב על מקום בטנדר הבעיה ההנדסית תפתר מעצמה..
ואגב כמה הסוללות שלו מחזיקות? אתה עלול למצוא את עצמך מעמיס אותו גם בשטח.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
אין לי מושג כמה זמן הקונספט יחזיק מים, או כמה זמן המכניקה הסינית תשרוד. זו סיבה טובה לא להיכנס להשקעה גדולה מדי במתקן סופר מתוחכם, אבל מאידך, אם אני ממשיך עם הסידור הנוכחי של הנגרר, יש מצב שמה שישבור אותי/אותנו תהיה הלוגיסטיקה המבאסת.
בינתיים בשני טיולים שעשינו כולם עמדו בתור להיות מאחורי הכידון.
הטווח המקורי היה 25 ק"מ. הארכתי אותו עם סוללות שמצאתי במחסן ל50 ק"מ, והכוונה היא לצייד אותו בהמשך הדרך, בלי לחץ, בסוללות שיאפשרו לו לעבור את ה100 ק"מ. אנחנו די סטלבטנים, וזה טווח שמאפיין יותר מיומיים טיפוסיים שלנו בשטח. זו לא הבחירה המועדפת, אבל אני לא פוסל אופציה של נסיעה בשטח עם הכלי על הגג/מאחור כשאין כח או שנגמרה הסוללה, ולזה הנגרר הקיים בוודאי לא נותן מענה.
בשלב הנוכחי אין תוכנית להחליף סוללות בשטח. יש מספיק מקום על הכלי לסוללות בטווח שרשמתי, וגם יותר. אם יש בנושא הזה מגבלה אפקטיבית, אז היא רק בסכום שאותו אני מוכן בשלב הזה להוציא על סוללות.
חנן,
תנסה לחשוב הפוך...
אולי עגלה קטנטנה שאותה תוכל להעמיס על הגג בשטח?
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
23-05-21, 22:41
כבר נדון כאן.
חנן,
תנסה לחשוב הפוך...
עגלה לטרקטורון אליה מעמיסים את ההילקס?
נשלח מהנייד
חנן-ג'יפולוג
18-06-21, 13:48
https://imageshack.com/i/pnDy4Cunj
https://imageshack.com/i/pnoxvZv8j
https://imageshack.com/i/porpCz9oj
https://imageshack.com/i/poTMRuD2j
https://imageshack.com/i/poObE1Pij
- - - Updated - - -
כננת ידנית בקדמת הארגז מעליו. שתי גלגלות בפינה האחורית של הארגז כדי שהכבל לא ישתפשף על פינת הארגז, שאקל רך על שלדת הטרקטורון קצת לפני ציר המתלה האחורי.
ההנפה לא קשה.
אל תשכח לתלות מספר רישוי גלוי. כדי לא להפעיל שוטרים פעלתניים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
18-06-21, 13:51
בהחלט. תודה. גם משולש אזהרה.
למשרד של הרופא נכנס איש ועל ראשו צפרדע.
שלום אדוני, אומר הרופא - אני מבין שבאת כי יש לך בעיה של צפרדע על הראש.
בכלל לא! עונה לו הצפרדע. יש לי בעיה גדולה הרבה יותר! יש לי בנאדם על התחת!
(לא יודע למה.... נזכרתי בבדיחה)
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
GodsFather
18-06-21, 14:33
איך הנסיעה חנן?
פסי האטה?
בלימה ופניות מהירות?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
אין ברירה. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210521/67b7c33a39db751fd0b7e4a825a834cb.jpgאז הלכת על זה, וכוסאומו מה השכנים יגידו.
חנן-ג'יפולוג
18-06-21, 15:42
איך הנסיעה חנן?
פסי האטה?
בלימה ופניות מהירות?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
אם לא ישתנו התוכניות אז אוכל לענות על זה במוצ"ש לאחר טיול למערב הנגב.
איך הנסיעה חנן?
פניות מהירות?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
היילקס ... נכון ?!
חנן זה נראה מגניב. סחתיין על הרעיון והביצוע.
מה שכן, להערכתי מנסיוני, הקשירה (בהנחה שמה שרואים למעלה היא היחידה) לא מספיקה כדי למנוע מקדמת הטרקטורון לזוז ימינה ושמאלה.
בתמונה אחת רואים שהגלגל הימני ממש קרוב לשפת הגג. עוד קצת תזוזה וכל האלמנט מחליק הצידה.
הייתי מוודא את זה טוב טוב. המלצה שלי כמינימום- לבצע ליפוף של הרצ'ט על גוף הטרקטורון כחלק מהמתיחה.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
18-06-21, 16:29
זו בסה"כ קשירה שמאפשרת לי לשנו"צ ללא דאגה. לא ניסע כך לשום מקום.
+1 ואולי להוסיף קנט שימנע ממנו לזוז הצידה.
אולי פיספסתי, יש לך איך להטעין אותו בשטח?
Sent from my H3123 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
18-06-21, 16:32
קשירה תהיה מספיק טובה.
מה שונה בהעמסה בשטח?
להטעין הכוונה את הבטריה
Sent from my H3123 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
18-06-21, 17:01
לא. אין סידור טוב לזה. אני יכול לטעון, נגיד, קוט"ש אחד (שזה כחמישית או שישית מהקיבול המתוכנן לטרק') ממצברי הטנדר, בלי להתניע אותו. גם אם אתניע זה יקח שעות ארוכות ויעמיס מאוד את האלטרנטור.
אולי תחשוב על מתאם לטעינה מתחנות הטעינה לרכבים חשמליים.
אני מניח שבקרוב תהיינה יותר ויותר תחנות כאלו וזה לא דמיוני להניח שמבצעים גיחה מהשטח לתחנה הקרובה (בכביש מרכזי סמוך)...
נשלח מהנייד
חנן-ג'יפולוג
18-06-21, 19:17
בשביל לאפשר טעינה מהירה צריך לקרר ולנטר סוללות בצורה אינטנסיבית. בד"כ יש מערכת קירור שכוללת מדחס, מאדה, מעבה שעובדים בזמן הטעינה.
המצברים של הטרק' לא מתוכננים לזה.
להתחבר לעמדות כאלה להרבה שעות לטעינה איטית זה לא פרקטי.
אני לא חושב שטרק' כזה הוא פתרון לכל צורך, ולא משוכנע שאני חייב להתאים אותו לכל צורך. בשביל לדפוק 200 ק"מ בטיול שטח הוא כנראה לא מתאים.
אבל לטיול חד יומי של עד 80 ק"מ הוא סבאבה, או ליומיים רגועים. אם לחוצים על יומיים או יותר אינטנסיביים, אז אפשר לישון במקום עם חשמל זמין, כמו למשל חאן או צימר.
כמובן שיש את האופציה של גנרטור בשטח, אבל אני אנטי לזה.
כמה מקום תופס עוד קיט סוללות בארגז הטנדר?
boaz avrahami
18-06-21, 20:39
אני מתאר לעצמי שכל שוטר שיראה אותך יעצור ויוציא לך את הנשמה.
מתפלל בשבילך שלא יוציאו עליך את כל התסכול שלהם.
בכל אופן ברכות ובהצלחה על הפתרון הלא שגרתי.
חנן-ג'יפולוג
18-06-21, 21:17
כמה מקום תופס עוד קיט סוללות בארגז הטנדר?
(הקיבול המקורי הוא 1.25 קוט"ש) 6 קוט"ש זה כ30 ק"ג, 30 ליטר, ו5000 ש"ח.
חנן-ג'יפולוג
19-06-21, 16:42
איך הנסיעה חנן?
פסי האטה?
בלימה ופניות מהירות?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
לאחר כ80 ק"מ אני יכול לספר שאני לא מרגיש בהבדל בנהיגה.
חסימת הדלת האחורית מבאסת ממש. נכון שזה רק לקטע המנהלתי בטיול, ורק לטיולים הספציפיים שאליהם נצרף את הטרק' וניקח אותו שלא ע"ג נגרר, ועדיין, זו פשרה כואבת.
עם זאת, נפתחה לנו אופציה מענגת ממש לכל המשפחה שלא עולה לנו בלוגיסטיקה נוראית.
.
מעולה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.