Juv
20-05-21, 19:43
השור המועד - קומנדר 2007, מנוע המי, QD2.
נקנה לפני כעשרה חודשים , יד 1 עם 103,000 ק"מ אמיתיים,כולם בכביש. נקנה במטרה שיהיה רכב שני בבית (ק"מ שנתי נמוך) ושיאפשר לטייל בו טיול יומי בהרכב משפחתי מלא (ששה בוגרים וילד אחד). טיולים ארוכים יותר בהרכב חלקי (שורת מושבים שלישית מקופלת)
יישור קו (מתוכנן) אחרי הקניה כלל –
1. החלפת צינור של מנגון ההגה כוח שדלף (אובחן בבדיקה כצורך בשיפוץ ההגה, נגמר בהרבה פחות)
2. החלפת נוזלים מלאה
3. החלפת פלאגים
שיפורי שטח – כפי שכתבתי, הרכב לא ראה שטח. בכלל. הגיע אלי סטוק מוחלט ואפילו נמוך מאוד (14 שנים עם אותם הבולמים). נקנה במטרה לטייל, תחת מגבלה שהוא נשאר חוקי לגמרי .
1. הגבהה 2" של OME עם בולמי בילשטיין מקדימה ומונרו (Load Adjusting) מאחורה. עובד מצויין
2. עם ההגבהה הוחלפו מקדימה המשולשים העליוניים למוג. הגומיות במשולשים התחתונים היו גמורות אז על הדרך גם התחתונים הוחלפו.
3. סט של חמישה צמיגי BF AT (איך שהרכב הוגבה נסענו לטיול בכרמל עם צמיגי הכביש הסיניים שהיו על הרכב. כמובן שזה נגמר בצמיג קרוע לגמרי וקנייה של סט ה- BF יום אחרי).
4. מיגונים תחתיים
5. ספי דלתות ממתכת
6. גגון
7. "ארונית" שבניתי לתא המטען (כאשר הספסל השלישי מקופל)
8. אנדוראיד 10" (נרשם כשיפור לשטח כי הוא משמש לניווט)
תקלות משביתות לא צפויות - רובן לדעתי כתוצאה מזה שלא נסעו עם הרכב בשטח. הן קרו פחות או יותר בחודשיים הראשונים שהרכב היה אצלי ומאז, טפו טפו, בסה"כ שקט –
1. תיקון ריקול של מתג ההנעה (איך שאספתי אותו מת"א, נסיעה ראשונה, 110 קמ"ש והאוטו נכבה תו"כ נסיעה עם כל נורות האזהרה דולקות. לא נעים. לא קרה מאז תיקון הריקול)
2. מניע, מנסה לצאת מהחניה, מרגיש שאין דיפרנציאל מקדימה. הסולונאויד בדיפרנציאל הקדמי נתפס. מחלה מוכרת. המשמעות שהרכב נעול תמידית מקדימה, הרכב נשלח עם גרר למוסך (אני מטפל ומשפר אצל בועז רפאלי ואני מאוד מרוצה)
3. מחנה את הרכב, מריח מי קירור מתאדים. הצינור המרכזי של מערכת הקירור פשוט נקרע. שוב – מחלה ידועה. אילתרתי איזה סגירה שלו, מילאתי מים ונסעתי למוסך. החלפת הצינור פתרה את הבעיה
4. נסיעה מהירה בדש-דש בנחל צין, כל המשפחה ברכב (6 בוגרים וילד), נורת שמן מנוע נדלקת ונכבית. מוודא שיש שמן, שהוא נקי, שהמנוע לא מתחמם... מהמר על תקלה בסנסור וומשיך סניעה עד לרעננה. הסנסר הוחלף יום למחרת.
תקלות לא משביתות – שטויות קטנות שיש זמן לטפל בהן לבד. בטוח שכחתי כמה דברים קטנים.
1. קניתי את הרכב כאשר כל הלדים של הכפתורים בקונסולה המרכזית שרופים – הוזמנו כ-10 לדים מאיביי, החלפתי בחצי שעה עבודה (טוב שיש מלחם בבית)
2. נשבר גלג"ש של בורר מצבים במזגן – מחלה מוכרת, הוזמן חלק מאיביי והוחלף
3. פתיחת סתימה בצינורות המרזב של הגג הנפתח – נשמע שטות אבל מוביל להצפה של מים בתוך הרכב, הכי טוב לפתוח מלמטה
שותה דלק (כצפוי), חוץ מזה (בינתיים) – אחזקה שפויה. זה שהוא כמעט זהה מכנית ל-WK אומר שלמרות שהוא נדיר, ת'כלס יש קהילת ידע גדולה ואפשר להזמין כמעט הכל באינטרנט וכל תיקון קיים כסרטון ביוטיוב.
הייתי שמח לצמיגים גדולים יותר בשטח, התוכנית להחזיק סט גלגלים שני עם משהו סביב 245/75 בבית שיורכבו לפני טיולים. לצרכים שלנו אני לא רואה צורך בשיפורים נוספים, למרות שהשמים הם הגבול. יש בארץ גם כאלה שהפכו אותם למכונות עבירות מרשימות, פחות הקטע שלי כיום.
המלצה לכל מי שמחזיק WK/XK - דונגל CANBUS ו-JSCAN על הטלפון. נותן הבנה של מה שקורה ברכב ו-80% מה"תקלות" נפתרות ע"י כיבוי האתרעה בזיכרון של הרכב...
בשורה התחתונה – הרכב ממלא את הייעוד שלשמו נקנה בהצלחה רבה. הנסיעה בכביש נוחה ומהירה, בשטח מטיילים איפה שרוצים. והכי חשוב - צוברים איתו חוויות. מומלץ למי שלא מחפש מציאות ומבין למה הוא נכנס.
נקנה לפני כעשרה חודשים , יד 1 עם 103,000 ק"מ אמיתיים,כולם בכביש. נקנה במטרה שיהיה רכב שני בבית (ק"מ שנתי נמוך) ושיאפשר לטייל בו טיול יומי בהרכב משפחתי מלא (ששה בוגרים וילד אחד). טיולים ארוכים יותר בהרכב חלקי (שורת מושבים שלישית מקופלת)
יישור קו (מתוכנן) אחרי הקניה כלל –
1. החלפת צינור של מנגון ההגה כוח שדלף (אובחן בבדיקה כצורך בשיפוץ ההגה, נגמר בהרבה פחות)
2. החלפת נוזלים מלאה
3. החלפת פלאגים
שיפורי שטח – כפי שכתבתי, הרכב לא ראה שטח. בכלל. הגיע אלי סטוק מוחלט ואפילו נמוך מאוד (14 שנים עם אותם הבולמים). נקנה במטרה לטייל, תחת מגבלה שהוא נשאר חוקי לגמרי .
1. הגבהה 2" של OME עם בולמי בילשטיין מקדימה ומונרו (Load Adjusting) מאחורה. עובד מצויין
2. עם ההגבהה הוחלפו מקדימה המשולשים העליוניים למוג. הגומיות במשולשים התחתונים היו גמורות אז על הדרך גם התחתונים הוחלפו.
3. סט של חמישה צמיגי BF AT (איך שהרכב הוגבה נסענו לטיול בכרמל עם צמיגי הכביש הסיניים שהיו על הרכב. כמובן שזה נגמר בצמיג קרוע לגמרי וקנייה של סט ה- BF יום אחרי).
4. מיגונים תחתיים
5. ספי דלתות ממתכת
6. גגון
7. "ארונית" שבניתי לתא המטען (כאשר הספסל השלישי מקופל)
8. אנדוראיד 10" (נרשם כשיפור לשטח כי הוא משמש לניווט)
תקלות משביתות לא צפויות - רובן לדעתי כתוצאה מזה שלא נסעו עם הרכב בשטח. הן קרו פחות או יותר בחודשיים הראשונים שהרכב היה אצלי ומאז, טפו טפו, בסה"כ שקט –
1. תיקון ריקול של מתג ההנעה (איך שאספתי אותו מת"א, נסיעה ראשונה, 110 קמ"ש והאוטו נכבה תו"כ נסיעה עם כל נורות האזהרה דולקות. לא נעים. לא קרה מאז תיקון הריקול)
2. מניע, מנסה לצאת מהחניה, מרגיש שאין דיפרנציאל מקדימה. הסולונאויד בדיפרנציאל הקדמי נתפס. מחלה מוכרת. המשמעות שהרכב נעול תמידית מקדימה, הרכב נשלח עם גרר למוסך (אני מטפל ומשפר אצל בועז רפאלי ואני מאוד מרוצה)
3. מחנה את הרכב, מריח מי קירור מתאדים. הצינור המרכזי של מערכת הקירור פשוט נקרע. שוב – מחלה ידועה. אילתרתי איזה סגירה שלו, מילאתי מים ונסעתי למוסך. החלפת הצינור פתרה את הבעיה
4. נסיעה מהירה בדש-דש בנחל צין, כל המשפחה ברכב (6 בוגרים וילד), נורת שמן מנוע נדלקת ונכבית. מוודא שיש שמן, שהוא נקי, שהמנוע לא מתחמם... מהמר על תקלה בסנסור וומשיך סניעה עד לרעננה. הסנסר הוחלף יום למחרת.
תקלות לא משביתות – שטויות קטנות שיש זמן לטפל בהן לבד. בטוח שכחתי כמה דברים קטנים.
1. קניתי את הרכב כאשר כל הלדים של הכפתורים בקונסולה המרכזית שרופים – הוזמנו כ-10 לדים מאיביי, החלפתי בחצי שעה עבודה (טוב שיש מלחם בבית)
2. נשבר גלג"ש של בורר מצבים במזגן – מחלה מוכרת, הוזמן חלק מאיביי והוחלף
3. פתיחת סתימה בצינורות המרזב של הגג הנפתח – נשמע שטות אבל מוביל להצפה של מים בתוך הרכב, הכי טוב לפתוח מלמטה
שותה דלק (כצפוי), חוץ מזה (בינתיים) – אחזקה שפויה. זה שהוא כמעט זהה מכנית ל-WK אומר שלמרות שהוא נדיר, ת'כלס יש קהילת ידע גדולה ואפשר להזמין כמעט הכל באינטרנט וכל תיקון קיים כסרטון ביוטיוב.
הייתי שמח לצמיגים גדולים יותר בשטח, התוכנית להחזיק סט גלגלים שני עם משהו סביב 245/75 בבית שיורכבו לפני טיולים. לצרכים שלנו אני לא רואה צורך בשיפורים נוספים, למרות שהשמים הם הגבול. יש בארץ גם כאלה שהפכו אותם למכונות עבירות מרשימות, פחות הקטע שלי כיום.
המלצה לכל מי שמחזיק WK/XK - דונגל CANBUS ו-JSCAN על הטלפון. נותן הבנה של מה שקורה ברכב ו-80% מה"תקלות" נפתרות ע"י כיבוי האתרעה בזיכרון של הרכב...
בשורה התחתונה – הרכב ממלא את הייעוד שלשמו נקנה בהצלחה רבה. הנסיעה בכביש נוחה ומהירה, בשטח מטיילים איפה שרוצים. והכי חשוב - צוברים איתו חוויות. מומלץ למי שלא מחפש מציאות ומבין למה הוא נכנס.