PDA

צפייה בגרסה מלאה : (הועבר) פאג'רו vs רקסטון



danddd
20-05-21, 22:23
מצד אחד של הזירה רקסטון 2021.
מצד שני של הזירה פאג'רו bk 2017.


בגדול שניהם עם נעילה אחורית מקורית, מידות צמיגים די דומות (של הפאג'רו קצת יותר רחבים) ומתלים נפרדים (רב חיבורי מאחור). שניהם גם מתאימים לצרכים שלי לכן אני לא מפרט יותר מידי.

מכאן יש כבר כמה שינויים:
* זווית הגישה של הרקסטון נוראית
* לא ידוע לי אם יש הגבהה מאושרת ברישיון לרקסטון (דיל ברייקר כמובן)
* לא ידוע לי חוסן המכלולים של הרקסטון (בהנחת מוצא שהחוזק במכלולים של הפאג'רו נותן מענה לצרכים שלי)
* יחס העברה של הרקסטון עדיף משמעותית, אבל מצד שני גם הצ'ירוקי טרייל הוק עם יחס העברה מעולה אבל מכלולים של קיה פיקנטו...

הרקסטון נותן חווית נהיגה על הכביש והרגשה של רכב שכן עבר שינויים משנת 2008 בשונה מהקינג,
וכמובן הוא חדש יותר...

העניין הוא שאני לא מעוניין לרדת ביכולות השטח, לכן חוסן המכלולים ובכללי חוות דעתכם בנושא חשובה לי.
אני לא לועס סלעים על בסיס שבועי, אבל אתן לכם כמה דוגמאות למעלות שהפאג'רו עשה במהלך הטיולים: מעלה עוזי, ערוגות, שחרות גם את רמון בשיאו.
אני מעוניין להמשיך לעשות מסלולים ברמה הזאת בלי שזה "ישבור" את הרכב.

אשמח לשמוע מה אתם חושבים

איל מ
20-05-21, 23:59
לגבי חוסן- מסתובבות בכל מיני קבוצות תמונות זוועה של טרנספרים מפוצחים וטחונים של רקסטון מהדגם האחרון.
וגם. אתה בטוח שיש לו נעילה אחורית?

guyo
21-05-21, 00:18
בכל מני פורומים דרום אפריקאים וניו זילנדים מסתובבים כלים שהחליפו את יחסי ההעברה לאלו של הדגמים הידניים או אפילו ליחסי 4.9.
אם זה באמת דיל ברייקר מבחינתך תנסה לברר רכישה והתקנה. כמובן שההשפעה בכביש תורגש בצריכת הדלק ומהירות סופית.

גיא

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

om2
21-05-21, 09:33
נערך

danddd
21-05-21, 13:54
הרקסטון עבר מתיחת פנים בדגם של 2021.
הוחלף מתלה אחורי, נוספה נעילה אחורית

אבל אם כל טיול שני תגזר צרייה או ישבר משולש בגלל שהרכב בנוי יותר לכביש מאשר לשטח... פספסנו את המטרה
מניח שזה בעיקר הפחד

bazz270
22-05-21, 07:18
מעבר לזה שרקסטון זה רכב מכוער בקטע אחר (אבל בטח זה עניין של טעם),יש לו טרנספר מסוג "היידקס" עם קלאץ אלקטרומגנטי ודיסקיות חיכוך.הטרנספר עצמו סדרה 4 מתוצרת BW או מיוצר לפי רשיון על ידי סאן יאנג.
כזה שמותקן בהמון suv אמריקאים (בעיקרmall crawlers)

לעומת הפג'רו עם שילוב קשיח של סרן קדמי ,זה מהווה נקודת תורפה.טרנספר כזה לא מיועד לכיבוש יעדים קשים או מסלולים מעל לבינוניים.

בהצלבות הדסקיות מתחממות כאשר הטרקשן לא מספיק להגיב והסרן הקדמי מחליק.הדסקיות הן חד פעמיות.ברגע שהן נשרפות הטרנספר יהיה מיועד לשיפוץ והמיבואן כבר קלט את הקטע וספק שזה יהיה באחריות.

erezgur
22-05-21, 08:49
.
העניין הוא שאני לא מעוניין לרדת ביכולות השטח, לכן חוסן המכלולים ובכללי חוות דעתכם בנושא חשובה לי.

אתה לא מעוניין לרדת ביכולות השטח אבל לא ציינת איזה רכב ברשותך היום.
למיטב זכרוני בסקירה שנעשתה על הרקבטונין החדשים (מ-2019 לדעתי) נאמר במפורש שהוא שדרוג מבחינת נסיעת הכביש אבל שנמוך מבחינת יכולות השטח לעומת הדגם שקדם לו.

נשלח מהנייד

גיא
22-05-21, 09:51
נראה לי שהוא רמז שיש לו פג׳ארו 08


Sent from my iPhone using Tapatalk

נמרוד
25-05-21, 10:04
אם אני מבין נכון, אתה מחפש רכב שטח בגודל מלא, בתצורה קלאסית, חדש (רקסטון 21) או הכי חדש שיש (פאג'רו 2017). זה אומר תקציב של 250 אלף שקל לפחות.

ואתה לא רוצה לרדת ביכולת השטח מהפאג'רו שיש לך. המעלות שציינת מבהירים את רמת השטח שאתה רגיל אליה. משתמע שאם היה פאג'רו מעודכן חדש למכירה, היית הולך עליו?

אם כך הייתי מציע לך לשקול בכובד ראש לנדקרוזר חדש.

זה 50-100 אלף יותר מרקסטון חדש - תלוי ברמת גימור. הרבה כסף - אבל הלנדקרוזר בוודאות מוחלטת ישמור על ערכו יותר טוב מהרקסטון, תתרגם את זה למספרים של ירידת ערך שנתית - אתה תראה שאין הבדל משמעותי בטווח הארוך. הריבית היום על הלוואות אפסית.

מכל בחינה עניינית, בוודאי של יכולת שטח ושיפוריות, עונה ומתעלה על הדרישות שלך שמבוססות על נסיון עם פאג'רו.

דרור ברלי
26-05-21, 15:59
הרקסטון עבר מתיחת פנים בדגם של 2021.
הוחלף מתלה אחורי, נוספה נעילה אחורית

אבל אם כל טיול שני תגזר צרייה או ישבר משולש בגלל שהרכב בנוי יותר לכביש מאשר לשטח... פספסנו את המטרה
מניח שזה בעיקר הפחד


מתיחת הפנים יותר מינורית משחושבים.

הספק המנוע הועלה מ-181 ל-204 (?) כ"ס. זה יתבטא כנראה בשיפור בביצועים בכביש. לא שעד כה היתה בעיה. הוא באמת מצוין בכביש.

לרקסטון ה"חדש" (מ-2018) יש שני דגמים עיקריים שנבדלים זה מזה בתצורת המתלה האחורי.
הדגם בעל מתלה הרב-חיבורי נמכר באירופה כבר ממודל 2018 אבל אנחנו קיבלנו עד כה את הגרסה ה"קשוחה" עם סרן חי.
כעת הסרן פורש לגמלאות ואנחנו מקבלים מתלה נפרד רב-חיבורי כמו האירופאים. זה אומר התנהגות טובה יורת בכביש אבל פחות מהלך מתלה בשטח.... ולכן קיבל נעילה אחורית. טוענים שהיא "אוטומטית" - עוד לא נהגתי ברכב הזה וכנראה שיהיה קצת קשה לקבל מאנשי היבואן הסבר טכני מדויק על הנעילה הזו. אול יזו נעילה נשלטת ע"י מחשב ללא התערבות הנהג נוסח הדיפנדר החדש?.... לא יודע. כשאנהג בו בקרוב, אדע.

מה שבטוח זה שזה לא סוג של לוקרייט ושות' (בגלל פגיעה בהתנהגות כביש) אבל בטוח יש שם נעילה לדיפרנציאל האחורי, שהתבררה כהכרח כי בקרת המשיכה של הרקסטון היא לא מהמצטיינות (בלשון המעטה דיפלומטית ועדינה ביותר). גם לאחר עדכון התוכנה המפורסם, זו לא TC של לנדקרוזר, בטח לא של לנדרובר ובטח ובטח לא של Jeep.

תיבות ההעברה - חולשה ידועה ברקסטונים כבר החל מ-2016. נשברים בהמוניהם. בטיולי המועדון לא נתקלתי בבעיות בטרנספרים של רקסטונים חדשים.

זוית גישה איומה - ידוע, ולא השתנה. ברור שהרכב הזה מעוצב לא נכון, ושהמעצבים אינם ג'יפאים.

מידת צמיגים - 255/60R18. זו רעה חולה מסורתית ידועה בכלים מקוריאה - מידות צמיגים מוזרות שאי אפשר למצוא בשום פנצ'ריה. הקוטר הוא כ-30 אינץ', זה קטן מצמיגי הפאג'רו (265/60R18) לא רק ברוחב אלא גם בקוטר. אחרי שתקרע צמיג (ואתה תקרע הרבה צמיגים, כי חתך נמוך, נו), תתחיל במסע חיפושים סיזיפי אחרי פנצ'ריה שמחזיקה צמיגים חדשים במידה הזו..... למה לא לספק את הרכב מלכתחילה עם מידה גנרית כמו של פאג'רו, לנדקרוזר סהרה, גרנד צ'רוקי, שיש לה מבחר יצרני ודגמי צמיגים בשוק?.... ככה! כי אנחנו סנגיונג ואנחנו קוריאנים והכל אצלנו צריך להיות שונה, אחר, מוזר ומעיק. וגם כי היבואן הוא רק סוחר מכוניות, הוא כנראה לא מבין כלום בשטח ובג'יפים ובמה שחשוב לג'יפאים וכנראה שזה גם לא מעניין אותו.

בנוסף בענייני צמיגים - הרכב מגיע ללא גלגל רזרבי. תקפיד לבקש ולקבל גלגל מהיבואן. איפה לשים אותו? בעיה שלך. במקום שמיועד לו הם תקעו מיכל אוריאה.... חלק מהסדנאות כבר הוציאו לשוק מנשאים לגלגל.

יש לו עוד מוזריות. להבנתי זה רכב השטח היחיד בעולם שה- ESP שלו לא מכובה אוטומטית בזמן שמשלבים ל-LOW. אתה צריך לזכור לכבות בעצמך.


בקיצור - זה לא לנדקרוזר, אבל גם לא עולה כמו לנדקרוזר. הרקסטון רכב מרשים ונוח מאוד בכביש, תמורה מעולה לכסף, אבל פחות מתאים לשטח. צריך להגביה ולשפר כל מיני דברים כדי שיוכל לנסוע בשטח אמיתי עם יותר שקט נפשי.
מצד שני, אני יכול לספר לך שזה רכב שרוב בעליו מאוד אוהבים, וחלקם הגדול מחליף רקסטון ברקסטון. אני מכיר כמה שזה כבר הרקסטון השלישי או הרביעי אצלם. זה אומר משהו, וזה לא היה קורה אם האוטו היה גרוע ו/או לא אמין.

asafk
26-05-21, 19:30
אני שוב הנודניק שחייב לקלקל את החגיגה.
זה בסופו של יום ג'יפון גדול. עם יכולות שטח בסיסיות ביותר והילוך כוח כדי להוריד סירה לאגם. זה לא רכב שטח ולעולם לא יהיה. מי שיחליף רקסטון ברקסטון מרוצה וזה נהדר. הדרישות שלו בשטח - כנראה נמוכות וזה ממש בסדר. חוקי לחלוטין. אבל אל תמכרו אותו בתור רכב שטח או מתחרה ללנדקרוזר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

nirs
27-05-21, 08:47
אסף,
אנחנו שוב חלוקים לגבי ההגדרה ״מה זה רכב שטח?״
לשיטתך, גם הלנדקרוזר וההיילקס המודרנים הם לא רכבי שטח (בהשוואה לרוביקון על 35״…)


Sent from my iPhone using Tapatalk

רמי גלבוע
27-05-21, 11:24
אם פות"ש מוכן להשוות חדש משומש זו מחשבה נכונה מאוד, אם כי לא תמיד מקובלת במקומותינו.

ברגע שיש דגש כל שהוא על עבירות החורגת מבינונית (לא כקונספט, אלא 'כאשר פוגשים מדרגה, אז עוברים'), הייתי מעדיף פג'רו בן שלוש שנים, אם הוא נחמד ולא עבר טראומות. תקבל רכב כביש פחות טוב (אבל עדיין בסדר גמור), רכב שטח יותר טוב, וכנראה פחות שביר. ועוד משהו, ירידת המחיר הגדולה כבר מאחורייך, לא לפנייך.

אם לא הבנת, אני מצביע פג'רו משומש...

ב-2017 העליתי בוואלה כתבה המשיקה לנושא הזה - מה עדיף לקנות, פאג'רו או קרוזר?
יש שם הרבה נתונים ומחשבות, שווה לקרוא (לעניות דעתי המשוחדת להחריד...)
https://cars.walla.co.il/item/3096730
התוצאה אז הייתה פאג'רו, במובהק; אני מחזיק בדעתי זו גם היום

רמי גלבוע
27-05-21, 12:04
לא ציינתי בהודעה המקורית אבל הכתבה מ-2017 השוותה כלים משומשים, פאג'רו מול לנד קרוזר

ליאור מ
27-05-21, 17:29
אני קורא בעניין רב את כתבותיו של רמי גלבוע ומעריך את דעתו.
אבל אם בכתבה משנת 2017 ההמלצה היתה חד משמעית פאג'רו- אז אותי פיספסת.
ומעשה שהיה כך היה.
אני מטייל. אוהב לטייל בשטח, להיכנס בצד אחד, לצאת בצד שני, לנסוע מהר, לפעמים לבד, להינות מהחוייה.
לפני 5 שנים מכרנו דיסקברי 2 מדוגם (אך... געגועים)
ובחרנו בפאג'רו 2007. הפאג'רו היה נחמד מאד. יפה, ריפודי עור, נעילה אחורית, חביב מאד. אבל לדרישות שלנו מרכב שטח הוא פחות התאים. הוא נסע בשטח, עלה במעלה אחד וירד במעלה אחר, הכל בסדר. אבל הוא כל הזמן שידר "באמאשך, מה יש לך? יותר לאט, פחות בולדרים, תרגע". אמנם מוגבה וממוגן אבל הוא במובהק פחות מיועד לשטח "אמיתי".
מכרתי אותו וקניתי לנדקרוזר 2007. נאלצתי להכפיל את מה שקיבלתי כדי לקנות לנדקרוזר מאותה שנה (כאמור שניהם מבציר 2007).
הלנדקרוזר עושה הכל, ובקלות. מעלות, דיונות, שבילים מהירים, ירידות. פשוט רכב שטח יותר טוב.
ולכן הסיכום שלי הוא כזה. אם אתה רוצה את הרכב בעיקר בראיית טיולי השטח, אז תסתכל על יכולות השטח ולא על כסאות העור.

asafk
27-05-21, 18:03
אסף,
אנחנו שוב חלוקים לגבי ההגדרה ״מה זה רכב שטח?״
לשיטתך, גם הלנדקרוזר וההיילקס המודרנים הם לא רכבי שטח (בהשוואה לרוביקון על 35״…)


Sent from my iPhone using Tapatalkלשיטתו לא לשיטתי - של מי שכתב שקנה המידה שלו לרכב שטח הוא לנדקרוזר - אז הרקסטון... גם עם שיפורים ב30 אלף שח - לא יהיה לעולם רכב שטח.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

איל מ
27-05-21, 18:10
לגבי התגובה של ליאור,
גם אם הרכב נקנה בראיית שטח. לכל אחד השטח שלו.
כתבת לנסוע לבד (אוקי, לפעמים); לנסוע מהר; שבילים מהירים; מעלה; מורד; בולדרים.
אחרי כמעט עשור של טיולי משפחה עם דיסקו, אני יכול לספור את כמות הפעמים שהוא הצדיק את עצמו על פני רכב רך יותר (אפילו בסגנון גראנד ויטארה או רחמנא ליצלן משהו בלי low ) על אצבעות כף יד אחת. אולי שתיים. ורוב המקרים הללו בכלל היו בחילוצים של מישהו אחר.

אז למישהו כמוני, אין שום הצדקה לשלם את הטירוף שרוצים על לנדקרוזרים, גם אם רוב השימוש הוא כן ל"שטח". עם הרקסטון לעומת זאת יש לי קצת יותר בעיה. אם מבחינת עבירות הוא דומה יותר לויטארה, אז למה לי להשקיע ברכב גדול ויקר כשאפשר יותר קטן וזול.

אבל היום כל זה לא רלוונטי. כל מי שקנה בעליאקספרס מדבקה של 4×4 והדביק על החלק האחורי, מרשה לעצמו להפליג במחוזות הדמיון בנושא המחיר.

Yaki5500
27-05-21, 18:14
במראה של הפאגרו הרקסטון לא רכב שטח
במראה של לק הפאגרו לא רכב שטח
במראה של רוביקון הטויוטה לא רכב שטח

אין לזה סוף
במקום להסתכל לצדדים פשוט תקחו את הרכב שתואם את הצרכים שלכם וזהו. תמיד יהיה רכב שהוא "יותר שטח" ממה שבחרתם

Sent from my SM-A505F using Tapatalk

asafk
27-05-21, 18:34
זה שרשור התייעצות של מישהו שמחפש רכב בסטנדרט השטח של פג'רו
זה לא דיון תיאורטי על מהו רכב שטח.
ויש בכל זאת המייעצים לו לקחת רקסטון כי הוא לא נופל מלנדקרוזר בשטח.
לדעתי האישית אלו עצות רעות שיגרמו לעומת נפש למי שיודע מה הוא מחפש -ויקשיב להן.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

dorbh
27-05-21, 20:53
עבורי יש גם את עניין הביטחון - מאוד יכול להיות שלא תנצל את מלוא יכולות השטח של הפאג'רו או הלנד קרוזר, אולי אפילו לא את מלוא יכולות השטח של הרקסטון, אבל הביטחון לדעת שאתה לא מביא את הרכב לקצה גבול היכולת, הוא משמעותי לפחות לדעתי.

כך, אעדיף באותו מסלול לא לנצל את כל יכולת הפאג'רו שלי מאשר להביא את הרקסטון לקצה ולחשוש מתקיעה או הסתבכות.
אני מאמין שהפן הפסיכולוגי, עבור רוב המטיילים הרגועים, תמיד עובד גם אם באופן לא מודע כשמתכננים מסלול. אני מוצא את עצמי הרבה פעמים מתכנן מסלולים הנחשבים קלים יחסית לסוג הרכב שלי, כדי להמנע מהסתבכות. כך שאם הרכב שאתה בוחר בו מראש מיועד למסלולים "קלים" אתה עשוי למצוא את עצמך נוהג בעיקר במסלולים "קלילים" וכו'.


דור

nirs
29-05-21, 10:43
זה שרשור התייעצות של מישהו שמחפש רכב בסטנדרט השטח של פג'רו
זה לא דיון תיאורטי על מהו רכב שטח.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

רעיון לשרשור נפרד


ויש בכל זאת המייעצים לו לקחת רקסטון כי הוא לא נופל מלנדקרוזר בשטח.
לדעתי האישית אלו עצות רעות שיגרמו לעומת נפש למי שיודע מה הוא מחפש -ויקשיב להן.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מסכים לגמרי


Sent from my iPhone using Tapatalk

-->