PDA

צפייה בגרסה מלאה : שליטת הגה על מערכת מולטימדיה



aiib
24-05-21, 01:40
שלום,
החלפתי את המערכת מולטימדיה ברכב [מאזדה 5].
במערכת המקורית הישנה היה לי שליטה בכפתורים.
כעת אין לי שליטה בכפתורים.
אני חושד בצמה שהשארתי ללא חיבור...
השאלה היא איך אני מחבר אותה למערכת- אין חיבור בגודל שלה במערכת.
האם אני צריך איזה מעביר? או שמספיק שאכניס חוטים. א"כ לאיזה חורים אני צריך להכניס?

אשמח להדרכה!
תודה רבה

bazz270
24-05-21, 06:53
אם המערכת היא אפטרמרקט אז נדרש לחבר מקודד remote adapter או remote interface או cam adapter וואטעבר...

יש המון חברות והם עושים פחות אן יותר אותו דבר.אתה מקודד לתוך האדפטר את הערך (אנלוגי) ההתנגדות של הכפתור בהגה והמקודד שמחובר ישירות למערכת אפטרמרקט מעביר אות אנלוגי מתורגם לאות דיגיטלי למערכת סטריאו.ונשאר באופן קבוע מחובר לחוט של הremote control (לא של המגבר אלא של ההגה )

התנאי היחיד שיש לקיים:על המערכת התחליפית חייבת להיות כניסה RC (דומה לזאת של אוזניות אך קטנה יותר)בפאנל האחורי.אם אין איתה ובזולות אין אז אי אפשר לחבר את הכפתורים.

יש לי אחד כבר כמה שנים.לא זוכר את החברה נראה לי PAC.משהו מומלץ על ידי אמזון.

עלה סביבות ה150 שקל כולל הכל.אפשר לקודד את כל הכפתורים בהגה לבחירתך

עם המקודד מגיע שרטוט חשמלי מהאתר בהתאם לסוג מערכת שנרכשה..ואז פשוט צריך לדאוג לשרוולי לחיצה תקניים (סביבות 18-20 awg) וblower לבידוד

aiib
24-05-21, 09:11
אם המערכת היא אפטרמרקט אז נדרש לחבר מקודד remote adapter או remote interface או cam adapter וואטעבר...

יש המון חברות והם עושים פחות אן יותר אותו דבר.אתה מקודד לתוך האדפטר את הערך (אנלוגי) ההתנגדות של הכפתור בהגה והמקודד שמחובר ישירות למערכת אפטרמרקט מעביר אות אנלוגי מתורגם לאות דיגיטלי למערכת סטריאו.ונשאר באופן קבוע מחובר לחוט של הremote control (לא של המגבר אלא של ההגה )

התנאי היחיד שיש לקיים:על המערכת התחליפית חייבת להיות כניסה RC (דומה לזאת של אוזניות אך קטנה יותר)בפאנל האחורי.אם אין איתה ובזולות אין אז אי אפשר לחבר את הכפתורים.

יש לי אחד כבר כמה שנים.לא זוכר את החברה נראה לי PAC.משהו מומלץ על ידי אמזון.

עלה סביבות ה150 שקל כולל הכל.אפשר לקודד את כל הכפתורים בהגה לבחירתך

עם המקודד מגיע שרטוט חשמלי מהאתר בהתאם לסוג מערכת שנרכשה..ואז פשוט צריך לדאוג לשרוולי לחיצה תקניים (סביבות 18-20 awg) וblower לבידוד


דבר ראשון תודה על תגובתך הארוכה והמפורטת!!

לצערי לא הצלחתי להבין את כל הגדרותיך המקצועיות...

מבין השורות היה ניתן להבין שהובנתי בצורה לא נכונה.
יש לי בהגה כפתורי שליטה, ולכאורה יש צמה שמגיעה מההגה עד למערכת.
הבעיה היא שבמערכת הישנה הייתה כניסה לצמה שמגיעה מההגה ובמערכת החדשה אין כניסה לכזו צמה.
לפי הבטחת המוכר המערכת תומכת בשליטה מההגה.
לכן השאלה שלי היא איך אני מחבר את הצמה הקיימת למערכת וגורם שהיא תשלוט על המערכת.

שוב תודה רבה!

הדסופה
24-05-21, 09:52
אם המערכת טובה אז היא תומכת בקאנבס מההגה
תוודא את זה קודם לפני המשחקים עם האדפטרים
אם יש תמיכה אז תחפש פתרון צמה / מתאם קאנבס

האדפטרים האלה עם הזמן עושים בעיות , אתה מחליף תחנה אבל זה מוריד ווליום, או ש 2 כפתורי הווליום מורידים ווליום וכל מיני תופעות כאלה

הד


Sent from my iPhone using Tapatalk

aiib
24-05-21, 10:17
אם המערכת טובה אז היא תומכת בקאנבס מההגה
תוודא את זה קודם לפני המשחקים עם האדפטרים
אם יש תמיכה אז תחפש פתרון צמה / מתאם קאנבס

האדפטרים האלה עם הזמן עושים בעיות , אתה מחליף תחנה אבל זה מוריד ווליום, או ש 2 כפתורי הווליום מורידים ווליום וכל מיני תופעות כאלה

הד


Sent from my iPhone using Tapatalk


בפרטי המערכת מופיע שהוא תומך.
איך אני יכול לוודאות?

איך אני מוצא 'פתרון צמא/ מתאם קנבס'? מה אני מחפש? איפה? ניתן לעשות זאת בחיווט עצמאי?

עד היום לא היו בעיות עם הכפתורים, יש סיבה שיהיה מהיום?

תודה רבה!!

bazz270
24-05-21, 13:50
פשוט תברר עם המוכר האם המערכת תומכת חיווט מקורי לשליטה בהגה או שהיא תומכת בכללי בשליטה באמצעות פלאג RC אוניברסלי בפאנל האחורי.

לגבי ביצוע חיווט..אני עשיתי לבד..לא היה משהו מסובך שם.
בחלק מהדגמים של המתאמים,
פעם בשנתיים בערך, באמת צריך לאפס את המתאם (בגלל זה עדיף לשמור אותו במקום נגיש) ולקודד מחדש.

איציק - 4X6ZH
24-05-21, 16:54
מי אמר שיש חוטים
ואולי גלגל ההגה הוא עוד קונטרולר שיושב על קו התקשורת של הרכב ?
ומכאן הכל בתוכנה .

איציק

גיא
24-05-21, 17:03
מי אמר שיש חוטים
ואולי גלגל ההגה הוא עוד קונטרולר שיושב על קו התקשורת של הרכב ?
ומכאן הכל בתוכנה .

איציק

נראה לי ששניכם מדברים על משהו אחר.

השלט על ההגה מדבר עם המערכת דרך הערוץ של הקאן באס.
אבל בסופו של דבר הקאן באס עובר בחוטים …


Sent from my iPhone using Tapatalk

aiib
24-05-21, 18:32
מי אמר שיש חוטים
ואולי גלגל ההגה הוא עוד קונטרולר שיושב על קו התקשורת של הרכב ?
ומכאן הכל בתוכנה .

איציק

יש לי צמה מיותרת שהייתה מחוברת למערכת הישנה ואין לה כרגע כל חיבור והלחצנים בהגה לא מגיבים.
אז נכון שזה לא 100 אחוז אבל בחשבון פשוט זה מסתדר לי

- - - Updated - - -


נראה לי ששניכם מדברים על משהו אחר.

השלט על ההגה מדבר עם המערכת דרך הערוץ של הקאן באס.
אבל בסופו של דבר הקאן באס עובר בחוטים …


Sent from my iPhone using Tapatalk

לא שאני יודע מה זה קאן באס... אבל נראה לי שאתה צודק...

רק צריך לדעת איך אני מחבר את החוטים הקיימים למערכת

aiib
24-05-21, 18:39
פשוט תברר עם המוכר האם המערכת תומכת חיווט מקורי לשליטה בהגה או שהיא תומכת בכללי בשליטה באמצעות פלאג RC אוניברסלי בפאנל האחורי.

לגבי ביצוע חיווט..אני עשיתי לבד..לא היה משהו מסובך שם.
בחלק מהדגמים של המתאמים,
פעם בשנתיים בערך, באמת צריך לאפס את המתאם (בגלל זה עדיף לשמור אותו במקום נגיש) ולקודד מחדש.



לצערי המוכר הוא סיני שלא בדיוק מתקשר בצורה נורמלית כך שאני לא באמת יכול לשאול אותו...
אולי הלינק יעזור לך?


https://he.aliexpress.com/item/4001139893125.html


תוכל לנסות להדריך אותי לגבי החיווט?!
ומה הכוונה לאפס את המתאם?! זה משהו אלקטרוני?! זה לא סה"כ 2 צמות של חוטים?

אשמח להסבר!

bazz270
24-05-21, 19:41
בוא תגיד אם המערכת RC להיגוי עובדת על פי תקשורת hscan בחיבור למערכת שמע או שההגה מעביר התנגדויות בצמה עד למערכת שמע

ומשם נמשיך

aiib
24-05-21, 19:55
בוא תגיד אם המערכת RC להיגוי עובדת על פי תקשורת hscan בחיבור למערכת שמע או שההגה מעביר התנגדויות בצמה עד למערכת שמע

ומשם נמשיך
לצערי אני לא באמת יודע לענות על השאלות האלו...
אני לא מקצוען... חובבן...
יש דרך שאני יכול לבדוק זאת לפי המערכת הישנה שהוצאתי?

תודה רבה!!

גיא
24-05-21, 20:27
Can bus
זאת דרך תקשורת שבה הרכיבים של האוטו מתקשרים אחד עם השני כמו רשת וייפיי בבית.

אתה לא מושך חוטים מכל מכשיר לכל מכשיר אחר. אלא ישנו ערוץ כללי שכולם מחוברים אליו וכל אחד לוקח את המידע שמיועד אליו או שולח את המידע שלו לערוץ הכללי.

השלט הגה של הרדיו. מדבר עם הרדיו על הערוץ הכללי הזה. על מנת לחבר את המערכות הסיניות הללו לערוץ הכללי של המידע באוטו. ישנו בדרך כלל רכיב נוסף. קופסה קטנה שמתחברת מצד אחד עם חוטים לרדיו ומצד שני לצמה הכללית של האוטו. ( אגב מכיר את האמרות על מפלצות מוצצות ?.. אלו שיש להם מחשב לכל רכיב באוטו ? אלו שאי אפשר לתקן בדרך כי המחשב של האור רברס ברוגז עם המחשב של זוית משענת המושב ?.. זה זה ! )

הקופסה הזאת ממירה את ההודעות המוצפנות שרצות על הערוץ הכללי למשהו שהרדיו מבין.

הקופסה הזאת בדרך כלל מתוכנתת לרכב מסויים. אני מניח שלכל יצרן רכב יש את השיטה שלו להצפין את המידע ולנתב אותו בערוץ הכללי.

אם הקופסה לא מבינה טויוטה מודל 2012 ומעלה. אז זה לא יעבוד. אם היא מתוכנתת לפורד 2017. אז היא תעבוד רק על פורד 2017.

מבין ?

אז יש המון גורמים שם שהם לא רק לחבר את האדום לפלוס והשחור למינוס. פעם זה היה נכון. או אם אתה מוותר על השליטה מההגה. אז רק חיבור אוניברסלי של חשמל/ רמקולים .. כן יעבוד.

מעבר לזה יש גם את ההגדרות באנדרואיד או מה שיש שם. שידע לדבר עם הקופסה ( להלן: מתאם קאן באס )
וזה גם חשוב. ולא יעבוד אם זה לא מוגדר נכון.

מקווה שזה ברור קצת יותר עכשיו.


Sent from my iPhone using Tapatalk

bazz270
24-05-21, 20:33
לא בכל רכב השליטה של ההגה היא דרך canbus במיוחד לא בישנים לפני 2010.יש גם כאלה עם צמה ישירות מההגה למערכת (כן במאה 21 אות אנלוגי)
מהכפתור מגיע אות אנלוגי - התנגדות שאופיינית לפעולה מסויימת.
בתוך המערכת המקורית האות מתורגם לדיגיטלי.

איציק - 4X6ZH
24-05-21, 20:42
מה שבאמת באמת כדאי לדעת מבלי להבין לעומק מי נגד מי

אין להתחבר ל CAN BUS בשום צורה
לא לחתוך חוט
לא להצמד לחוט
לא השד יודע איזה תעלול עולה לך בראש

התעסקות עם רשת התקשורת ברכב גורמת לתקלות באין סוף וריאציות
כבל הרשת לא תמיד מזוהים בברור
לפעמים זה סתם חוט תמים
ולפעמים זה זוג מסובב ומסוכך

אתה מתעסק ברדיו
ומערכת בקרת היציבות שלוקחת את זוית ההיגוי מציר גלגל ההגה תקבל נתונים שגויים ( סתם תקלה מפחידה )

אתה מפעיל וינקר ובאותו זמן מוריד חלון ומסובב את גלגל ההגה
איזה מהפקודות יקבלו עדיפות ?
וכולם על אותה רשת תקשורת

איציק

bazz270
24-05-21, 21:07
זה נכון שאסור להתחבר לcanbus אבל הרדיו והקרוז קונטרול ממש לא יושבים על אותו קו תקשורת

לפי תקן אירופאי וsae ברכב לעולם לא יהיה קו תקשורת בודד.
למודולים בטיחותיים זה יהיה hscan ולמודלים של אססורי mscan

אם אחת הרשתות קורסות יקרסו המודולים שמהווים צומת בין הקווים בלבד ולא כל המידולים באופן גורף


מעבר לזה
כבלי הcanbus תמיד מזוהים בשרטוט חשמלי (דרך tis וכו)בדרך כלל זה twisted shielded 18awg

aiib
26-05-21, 14:03
עדכון:

התברר שהיה חסר לי ידע...
לאחר הסבר מחבר התברר לי שהשליטה בהגה צריכה לעבור הגדרה במערכת המולטימדיה.
ובאמת נכנסתי להגדרות ושם בנקל הגדרתי את הכל והכל עובד מעולה!!!

לא שזה מסביר לי מה התפקיד של הצמה המיותמת אבל הגעתי לפתרון!!

תודה לכולכם על העזרה היפה!!

גיא
26-05-21, 16:34
עדכון:

התברר שהיה חסר לי ידע...
לאחר הסבר מחבר התברר לי שהשליטה בהגה צריכה לעבור הגדרה במערכת המולטימדיה.
ובאמת נכנסתי להגדרות ושם בנקל הגדרתי את הכל והכל עובד מעולה!!!

לא שזה מסביר לי מה התפקיד של הצמה המיותמת אבל הגעתי לפתרון!!

תודה לכולכם על העזרה היפה!!

אכן, כך נכתב בהודעה 13.

תתחדש

aiib
26-05-21, 18:30
אכן, כך נכתב בהודעה 13.

תתחדש


נכון מאד!....
איבדתי את זה מרוב קאנבוס....
תודה רבה!

-->