PDA

צפייה בגרסה מלאה : גימיני החדש - עד כמה ההגבהה קריטית?



מוני אורבך
26-05-21, 09:45
התחדשתי בגימיני דור 4 (ה"חדש")

כיף של רכב.
מאוד אוהב את ההתנהגות הדינמית שלו בכביש (יש לי ידני אז המנוע מורגש)
נסעתי איתו בשטח, תענוג.
אבל.. כאשר ניסיתי לעבור כמה סלעים בעבירות בינונית, הרגשתי שהרכב נמוך מדי.
זה לא שהוא לא עבר, עבר מצוין כמו גיבור.
אבל כל הזמן היתי צריך להיות מודע להיכן השפיצים של האבנים.
ובחוסר תשומת לב קטנה, נגחתי את אוזן הרדיוס (לא שזה מאוד מפתיע)
לא סיפור גדול, אבל מעצבן.
יכול להיות שאני מפונק (מגיע מרנגלר קצר מוגבה)
אבל נראה לי קצת נמוך לא?

אז השאלה שלי לחוכמת ההמון, עד כמה ההגבהה קריטית?
לא מתכוון לעלות את כל המעלות המפורסמים, את זה כבר עשיתי ממזמן.
רק לנסוע בשבילי טיולים סטנדרטים בנגב (נראה לי מדרגת נקרות זה המכסימום)
חושש שההגבהה תפגע בהתנהגות הדינמית של הרכב בכביש, אז כן, יש מה להפסיד.

אני מניח שהשאלה גם רלוונטית לגימיני דור 3 (הם באותו גודל וגובה).

גיא
26-05-21, 10:25
תתחדש !


Sent from my iPhone using Tapatalk

יוני5
26-05-21, 10:46
הי מוני,

אני קניתי את הג'ימני הקודם, 2018, גם ידני, ולהלן התובנות שלי:

הגבהה:
הגבהה אכן משפרת משמעותית, בעיקר את ההרגשה והתחושה של "המכות" מלמטה. הגבהה איכותית, שבאה כקיט אפילו משפרת את התנהגות הכביש של הרכב - לפחות זו תחושתי.
נהגתי על כמה הגבהות אחרות, והתחושה היתה אחרת - יש לי ניחוש שמדובר בקפיצים מיצרן א', בולמים מיצרן ב' וכו'. אולי כן אולי לא. בכל מקרה אני הרכבתי EFS, נחמד. גם על הקיט של אולדמן יש חוות דאת מצויינות. היתרון הגדול, שהכל זול באוטו הזה, קיטי ההגבהה הטובים נעו בין 3800 ל 4600 ש"ח - כלומר לא משמעותי.

מיגון:
אני הרכבתי מיגון טרנספר, שבדגם שלי (אין לי מושג איך זה בחדש), מהווה את הנקודה הנמוכה והפגיעה. בהמשך, לאחר מכה, (כלומר למדתי בדרך הקשה), מיגון לדיפ הקדמי.
טעיתי שלא הרכבתי מיגון לאוזני הרדיוס, הן מתעקמות די מהר ומופיעות חריקות מעצבנות.

נעילה:
הרכבתי לוקרייט אחורי. עובדת נפלא. אבל בדיעבד, לאור הזמינות והמחירים של הנעילות הסיניות (לדעתי בסביבות 4500 ש"ח לנעילה דמויית ARB ונעילה חשמלית), היום הייתי מתקין אחת מהן. חוות הדעת טובות, לא שמעתי בפורומים וברשת תלונות על בעיות, אז את הלוקרייט שלי אני כבר לא אחליף, אבל ממליץ לשקות סינית חשמלית.

צמיגים:
בהמלצת דרור ואסף החלפתי מיד עם הקנייה ל גודייר ATR עם 3 שכבות בדופן - פשרה מצויינת לכביש ולשטח.

גגון:
מביאים היום גגונים סטנדרטים סינים דמויי טולה בכמה מאות שקלים + תיק גג בעוד כמה גרושים - שיתבלה, אחליף. בינתיים לוקח אחלה. שים לב שהברגים שמגיעים עם הגגון הם זבל שמחליד ומשאיר סימני חלודה על הצבע של הגג - שווה לעבור ולהחליף לברגי נירוסטה.

אוזני גרירה:
לפחות אחת מקדימה ואחת מאחורה. או שתחכה כמוני, תגיע לזיק, וכשחנן ימשוך אותך עם נקודת העיגון החלשה של הרכב היא תתעקם, ומכיוון שהיא נדרשת לעיגון אוזן הגרירה האמיתית, תגלה שאתה לא יכול להתקין את אוזן הגרירה - שאני חמור גרם כבר אמרתי?

מעבר לזה - אחלה גמד שבעולם.

בברכה,
יוני5

דרור ברלי
26-05-21, 11:10
מרנגלר לג'ימני?

בד"כ זה הולך הפוך.
אתה משתנמך חזק בהכל, אבל מצד שני גם "חוזר למקורות". יש משהו מאוד כייפי במכונה פשוטה, קטנה וקלה כזו, שאין לך ברירה אלא לנהוג בה כמו שנוהגים בג'יפ. כמו פעם. עם הגיר הידני זה באמת אוטו מתוק. לא מהיר, אבל חי ושמח.

אין לי מושג מה מצאת בהתנהגות הכביש של הג'ימני - בסיס גלגלים קצר, תגובות עצבניות, היגוי מעורפל ולא מדויק... זה ג'יפ, לא פרייבט.

צריך הגבהה. תושבות מוטות הרדיוס אכן חוטפים וגם מתעקמים כי כל השילדה ונספחיה בג'ימני זה בתכל'ס פח מכופף. יש מיגונים לאזניים הללו, שרק גורמים להם לחטוף יותר מכות וגם להיתקע עליהן - אז צריך הגבהה.

צמיגים - במידה המקורית המוזרה 195/80 אין מבחר עצום של יצרנים ודגמים. בג'ימני הלבן-ידני "שלי" (הוא שלי פעם בחודש) התקינו צמיגי AT של ג'נרל, מצויינים. אגרסיבים מאוד, אבל ה"דינמיות" על כביש נפגעה ללא ספק. אני הייתי נשאר עם צמיגי הברידג'סטון-כביש המקוריים ליומיום ומתארגן על סט נוסף של שטח-מלא לטיולים, במידה יותר נורמלית - 215/75 או אפילו 235/75. זה משנה המון.

לולאות הריתום המקוריות קטנות וחלשות עד כדי סיכון. עלולות להיתלש תחת עומסי חילוץ רציניים.
השמאלית קדמית גם נמוכה ואתה תנגח אותה בסלעים לעתים מזומנות.

נעילה אחורית היא לא פינוק. היא הכרח. הג'ימני החדש מתמודד יפה מאוד כמו שהוא, אבל אני לא אוהב את ההשלכות של בקרת משיכה (זמן תגובה, בלאי מוחשי לבלמים, עומס על ציריות). זה ג'יפ אמיתי, לא נוהגים בו מהר על כביש, הוא צריך ורוצה נעילה.

אם אתה מתכוון לטייל ברצינות, הוא צריך גם גגון.

מוני אורבך
26-05-21, 11:14
תודה יוני וגיא ודרור

נמאס לי לנסוע ברכבי שטח גיבורים ביום יום.
הרנגלר בשטח נפלא, מדהים, אבל ביום יום הוא חרא.
גדול קשה לחניה, לא פרקטי בעליל.
יש יותר מקום העמסה בנוחיות בגימיני מאשר ברנגלר קצר.
אז להחזיק רנגלר לטיולים בלבד?? וזה אחרי שיש לי כבר גיפ אספנות CJ7 ??
שלא לדבר על זה שבכל מקום שאני מגיע מיד חושבים שאני ערס או משהו כזה.

אז לידעת הקהל גם בגימיני החדש הטרנספר הוא פגיע ונדרש מיגון.
התקנתי כבר בסוכנות מיגון טרנספר מיכל דלק דיפ קידמי והקניסטר, שיהיה.
לא היה להם מיגון אוזני רדיוס..

המצחיק הוא שבמיגונים לא חטפתי כלום, רק באוזני רדיוס.

haim.menachem
26-05-21, 11:30
יוני5 נתת תשובה מנומקת ומצוינת. קבל +1 ממני.
חוץ מ..
הגגון- לא הייתי הולך על הסינים מפח מכופף, יש לעמית אחלה גגון לג׳ימני .
נעילה- לוקרייט הרבה פחות אמין וכמובן שהוא אוטומטי, ולכן הרבה פחות בטוח ביומיום.
אוזני הרדיוס הספיקו להתעקם לי דרמטית תוך 2 הטיולים הראשונים והקלים יותר. חייבים מיגון.
לדעתי האישית, הנת״ב הכי גדול של הג׳ימני בבסיס הוא הגודל, או היעדרו.
אין בגאז׳ ולזה אין כמעט פתרון .


Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
26-05-21, 11:38
לוקרייט לא אמין?....
הפוך גוטה, הפוך.

שום נעילה נשלטת לעולם לא תתקרב לאמינות של אוטומטית. מצד שני אוטומטית עם כל המגבלות המובנות בהתנהגות כביש.

מוני אורבך
26-05-21, 11:50
היות והרכב הוא ליום יום בעיקר ולטיולים כמה פעמים בשנה אין סיכוי שאתקין לוקריט.
באוטומט לא מרגשים יותר מדי, אבל בידני מרגשים ועוד איך.
לא סיפור גדול אין בעיה לנסוע, אבל לא רואה שום סיבה לסבול 98% מהזמן בשביל 2% שבו אצתרך נעילה.
הנעילה האלקטרונית של הגימיני עושה עבודה טובה, מקווה שזה יספיק בשבלי.
נעילה נשלטת זה גם סיפור יקר וגם דורש תחזוקה.
שכרגע ממש לא בא לי עליה.

לגבי גודל הגימיני, בעתיד הנראה לעין אני אהיה לבד בטיולים.
חלל ההטענה בגימיני אם מורדים את הכיסאות האחוריים גדול, באותו גודל כמו רנגלר קצר (בדקתי)
לטיולים שאני עשיתי (4 ימים במדבר לשני אנשים) הגודל הספיק.
אני מניח שלא תהיה לי בעית מקום ואפילו גגון לא אצתרך.
ברור שאם רוצים מקרר ומקלחת נידת ומטבח ניד וערכת חילוץ בגודל מלא, המקום לא יספיק.
אבל אני לא רוצה את כל זה..

דרור ברלי
26-05-21, 12:06
לי אישית הג'ימני מאוד מעייף בנסיעות ארוכות על כביש.

בשטח הוא פשוט נפלא - ומהנה ביותר לנהיגה.
אבל בדרך לשטח ובחזרה ממנו - זה מתיש.
לא בעיה של רעש מנוע נטו ולא של סחיבה, אלא NVH כללי גבוה. זה רעש מנוע נוראי בסל"ד גבוה, רעשי כביש ורוח, יבבות ממערכת ההנעה, הגיוי מעורפל, התנהגות מאוד עצבנית, במיוחד על כבישים סלולים לא טוב. כל קפל באספלט מעיף אותו. רגיש ביותר לרוחות צד, מכות רוח ממשאיות ואוטובוסים. ביחד עם תנוחת הנהיגה הכפויה והשגויה מהיסוד. זה פשוט מתיש. הרבה יותר מתיש מהסופה ללא מזגן...... אני יוצא ממנו שבור על אמת, עייפות + כאבי גב, כתפיים, ידיים, רגליים.... הכל.

בשביל הפעם בחודש שאני מקבל אותו, אני באמת נהנה ממנו. בעיר הוא בכלל אחלה, קל לחנות ולתמרן ועם גיר ידני הוא זריז ומגיב. אבל נסיעות ארוכות בו זה לא לכל אחד. כשאני חושב על מסעות ארוכים, ירדן וכו'.... אללה יסתור.

haim.menachem
26-05-21, 12:14
היות והרכב הוא ליום יום בעיקר ולטיולים כמה פעמים בשנה אין סיכוי שאתקין לוקריט.
באוטומט לא מרגשים יותר מדי, אבל בידני מרגשים ועוד איך.
לא סיפור גדול אין בעיה לנסוע, אבל לא רואה שום סיבה לסבול 98% מהזמן בשביל 2% שבו אצתרך נעילה.
הנעילה האלקטרונית של הגימיני עושה עבודה טובה, מקווה שזה יספיק בשבלי.
נעילה נשלטת זה גם סיפור יקר וגם דורש תחזוקה.
שכרגע ממש לא בא לי עליה.

לגבי גודל הגימיני, בעתיד הנראה לעין אני אהיה לבד בטיולים.
חלל ההטענה בגימיני אם מורדים את הכיסאות האחוריים גדול, באותו גודל כמו רנגלר קצר (בדקתי)
לטיולים שאני עשיתי (4 ימים במדבר לשני אנשים) הגודל הספיק.
אני מניח שלא תהיה לי בעית מקום ואפילו גגון לא אצתרך.
ברור שאם רוצים מקרר ומקלחת נידת ומטבח ניד וערכת חילוץ בגודל מלא, המקום לא יספיק.
אבל אני לא רוצה את כל זה..

חובה להוריד את הכסאות להגדלת נפח ההטענה. אני התחבטתי בסוגיה שנתיים עד שבשבוע שעבר התייאשתי ופירקתי את הכיסאות. זה נראה הבדל קט, אבל בפועל נראה שהשינוי בפונקציונליות הוא דרמטי.


Sent from my iPhone using Tapatalk

יוני5
26-05-21, 12:58
חיים,

לגבי הנעילה האוטומטית, דרור כבר הגיב. האוטומטית הכי אמינה מכולם, בגדול. לגבי ההשפעה / ההפרעה, זה כבר עניין סובייקטיבי, אני מאוד מרגיש את זה ולכן כתבתי שלמרות היתרון במחיר ובאמינות של האוטומטית, עדיין הייתי מתקין חשמלית נשלטת.

לגבי הגגון, הסינים מאלומיניום, נראים כמו טולה, בינתיים אחלה. בשביל ה 600 ש"ח שהוא עלה, כשיישבר אזרוק ואקנה חדש.

לגבי הכיסאות, אני לא ממליץ על פירוק, לדעתי זה לא חוקי ועלול לסבך אותך עם בוחן. תוספת הנפח לא נראית לי יותר מדי משמעותית, אבל בכל מקרה, לשני אנשים ל3 ימים לא מחוייב גגון, אבל אני עדיין מעדיף לתקוע את המזרונים הבדואים, האוהל, שקש וכו', (כל הדברים הקלים והנפחיים) על הגג, אחרת זה די "סותם" את הגישה לשאר הדברים.

בברכה,
יוני5

JohnnyEnglish
26-05-21, 13:00
רק כמה מילים על הגבהה,
אל תשכח שהרכב כל קטן בעיקר הזווית בטן שלא חסר גובה כ"כ.
מה שכן- קיט בולמים קפיצים זה זול ולכן לא דורש הרבה מחשבה.
הייתי ממגן אוזני רדיוס - גם לא יקר בכלל.
לפני הגבהה עושה סיבוב על רכב מוגבה לראות איזה קיט מתאים לך מבחינת הנוחות מול קשיחות ומול הגובה שמתקבל.
לפי מה שאתה אומר, אתה מסתדר ככה לכן לא הייתי רץ לשפר אלא אם כן יש כסף מיותר.

Sent from my LM-G710 using Tapatalk

gils
26-05-21, 13:01
גם אותי הפתיעה לטובה ההתנהגות של הג'ימני עם מתלי הסטוק שלו, באמת שלא ציפיתי לזה. בכל זאת התקנתי קיט של אולדמן ואני מאד מרוצה מהשיפור בהתנהגות הכביש. כל התנודות והקפיצות הקטנות שדרור דיבר עליהן נעלמו כלא היו. גם ההשפעה של רוחות הצד התמתנה.
יש בעיה עם מיגוני אוזני הרדיוס, הם מתחברים באמצעות הבורג היחיד של מוט הרדיוס ולא ננעלים בצורה הרמטית, מה שהעלה אצלי את החשש שהם ירעישו יחרקו ויתקעו אותי על הסלע התורן שיגע בהן. אם מישהו מצא לזה פתרון, אשמח ליישם.

Sent from my SM-G985F using Tapatalk

JohnnyEnglish
26-05-21, 13:03
הג'ימני שהיה לי בקצה של המיגון היתה שן שנכנסת למגרעת בשילדה

Sent from my LM-G710 using Tapatalk

gils
26-05-21, 13:05
השן מקטינה את מרווח התנועה של המגן, אבל הוא עדיין זז יותר מדי

Sent from my SM-G985F using Tapatalk

JohnnyEnglish
26-05-21, 13:06
התנועה הצירית היא מכוונת

Sent from my LM-G710 using Tapatalk

דניאל מאירי
26-05-21, 13:09
לא סיפור גדול אין בעיה לנסוע, אבל לא רואה שום סיבה לסבול 98% מהזמן בשביל 2% שבו אצתרך נעילה.
הנעילה האלקטרונית של הגימיני עושה עבודה טובה, מקווה שזה יספיק בשבלי.

98% מהזמן - נראה לי שממש הגזמת.
מתוך 100 ק"מ שאתה עושה עם הרכב אתה נעול בשניים מהם ?

מוני אורבך
26-05-21, 14:21
98% אני לא צריך נעילות. רוב הזמן הגימי נמצא על הכביש ושם הוא לא צריך שום נעילות.
בשטח גם כן רוב הזמן לא צריך נעילות ורק בקטעים קטנים מאוד צריך נעילות.
שוב, אני מקווה שהנעילות האלקטרוניות traction control יעשו בשבילי את העבודה.
אם לא כנראה שאתקין נעילה נשלטת.

בגימיני החדש אם מורדים את הכסאות האחורים מתקבל משטח הטענה ישר לגמרי עשוי פלסטיק קשיח.
אין שום סיבה לפרק כיסאות, להפך תתקבל מדרגה.

דרור ברלי
26-05-21, 15:20
טיול ארוך בג'ימני מאתגר בכל מה שקשור לאמנות האריזה.

מנסיון, גם אחרי קיפול, המושב האחורי עדיין גוזל מרחב ומאפשר ליותר מדי חפצים ליפול לרצפה.
אני חושב שפירוק המושב האחורי לא רק מרוויח לכם נפח אחסנה. הוא גם יאפשר בניית משטח עץ, מעין "תבנית" במידות הרכב הפנימיות, עם ווי קשירה, חוצצים ומקום מוגדר לכל פריט, שיעזור לארגן את העניינים בצורה יעילה וניצול כל ס"מ של מרחב לאחסון יעיל של מקסימום ציוד.
אל תשכחו שללא גגון, אין שום אפשרות לקבע ציוד מבחוץ. הכל צריך להכנס פנימה.

בתוך הרכב, חשוב לקבע ארגזי ציוד כדי שלא יטיילו, ו/או לדאוג להפרדה בין הציוד לחלונות, כי הרכב קופצני מטלטל ברמות שלא מוכרות מכלים גדולים וכבדים יותר עם בסיס גלגלים יותר ארוך - וציוד כבד שלא מקובע פשוט מתעופף בתוכו חופשי - אצלי זו ערכת הקפה..... עלול להשבר לכם חלון אחורי או חלונות צד אחוריים.... לא, עוד לא נשבר לי, אבל למה להיות הראשון?...

משטח כזה צריך להיות מתוכנן כך שתוכלו להוציא אותו מהרכב בקלות כדי להרכיב בחזרה את המושב האחורי (למי שזקוק לו).

מי שעושה שטח קשה (ומאדו מפתה לעשות את זה כי הג'ימני עביר וכייפי מאוד בשטח צפוף) כדאי שיחשוב גם בכיוון הגנה על המפתנים. הג'ימני מגיע עם פאנל פלסטי שנפגע בקלות וסדנאות רבות מציעות היום מדרגת צד מברזל שמשתלבת יפה מאוד מבחינה אסתטית , מגנה מצויין על המפתן ואם אני לא טועה גם מאפשרת הרמה בהייליפט.

יוני5
26-05-21, 17:24
וסדנאות רבות מציעות היום מדרגת צד מברזל שמשתלבת יפה מאוד מבחינה אסתטית , מגנה מצויין על המפתן ואם אני לא טועה גם מאפשרת הרמה בהייליפט.

אהההה, ולמי יש מקום להייליפט בג'ימני ? :D (אם כבר אז ג'ק עגלה, אבל גם לו אין מקום)

בברכה,
יוני5 (עם הייליפט בחנייה)

דרור ברלי
26-05-21, 17:48
גגון.....

נמרוד
26-05-21, 17:52
או חבר עם טנדר.

דרור ברלי
26-05-21, 20:28
בדיוק.
חבר עם טנדר שיוכל לסחוב הייליפט, מקרר, צידניות, אוהלים, ארגז חילוצים.... אולי גם יוסיף מנוף קטן על הארגז ויסחוב את הג'ימני כולו....

danny_aaron
27-05-21, 12:20
למוני ברכות על הג׳ימיני החדש הוא ממש מתוק ,
אני הלכתי על האוטומט (משמש את האישה ביום יום)
מטייל בזוג או לבד ברכב ,אני הלכתי עם גגון אלומיניום וצ׳ימיגג לאחסן את הציוד שפוגשים בחניון לילה .
יש לי מקרר 56 של סנומסטר במרכז הרכב (החברים פה צחקו על זה וזה ג׳ימיני קירור) עם מצבר ליטיום שמחזיק את המקרר (יש שרשור בנושא
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/117225-%D7%94%D7%A4%D7%A2%D7%9C%D7%AA-%D7%9E%D7%A7%D7%A8%D7%A8-%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%A2%D7%9D-%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8-%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%93
).
מיגונים למשעי ,וגריל עם לד בר .
והרוב סטוק לגמרי כולל הצמיגים שיוחלפו כשיגמרו קצת.
זה ברור שהיבואן יתנער בכל מקרה של תקלה ברכב ויפיל את זה על זה ששונה משהו ברכב ,
משום שהרכב באחריות אני לא אשנה ולו חצי דבר כדי לא ״להתמודד״ איתם.
גם במיגון של הטרנספר לא החלפתי את הגשר שמחזיק את הטרנספר אלא פלטה שחובקת את השלדה מלמטה
אני יכול לומר שהגבהה תיתן טיפה שקט נפשי בינתיים אני לא ממש מגרד את הבטן בכל הטיולים שעשיתי .
יש קבוצה בפייס של הג׳ימיני החדש ותתעקש לנסוע עם מי שכבר הגביה .

אני מת על v8 הצמא שעומד בחניה אבל זה משהו אחר ,
תתחדש ותהנה .

להלן הנער :
133987

nirs
27-05-21, 15:33
תתחדש,
״אבדה״ לרנגלריסטים….


Sent from my iPhone using Tapatalk

ronbs
27-05-21, 16:10
מספר נקודות לדעתי,
אחריות יצרן יש לבדוק לפני התקנה של הגבהות, כנ"ל לגבי מיגונים
הגבהת EFS - יש לי על גימיני 2008 - סט קשה מאוד ולא נוח, לא ממליץ
צמיגים, הייתי נשאר עם המקורי עד שיגמרו
נקודות גרירה -עדיף לשדרג
גגון, אם אתה מטייל לבד או בזוג אין צורך
עבירות קשה, נוסעים ב CJ
תתחדש

דרור ברלי
27-05-21, 17:10
מטיילים ותיקים שלי בחוצי ישראל, שני זוגות בשני ג'ימנים חדשים, מלאים עד התקרה ומצויידים בגגונים. אחרת אין מצב.

מוני אורבך
28-05-21, 07:37
סט מיגונים שלם של גיר מיכל דלק קייסי ודפרנציאל קידמי התקנתי כבר אצל היבואן.
כך שלפחות עם זה אין בעיה אצל היבואן עבור האחריות.
לגבי הגבהה, אני אשאל בסוכנות ואעדכן.
סט קפציים בולמים המקוריים רך מדי לטעמי.
הרכב ממש מתנדנד במעבר מכשולים מהיר יחסית.
כך שיתכן שקצת קשיח עם עוד מהלך יתאים לי
מוני

יוני5
28-05-21, 12:59
לי יש גגון דומב לזה:
https://www.gagon.co.il/product/%D7%92%D7%92%D7%95%D7%9F-%D7%A2%D7%A8%D7%99%D7%A1%D7%94--%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7% 99%D7%95%D7%9D-%D7%93%D7%92%D7%9D-%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%90%D7%A7%D7%95-%D7%9E%D7%97%D7%95%D7%96%D7%A7-%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%94-100140---up-%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%AA?aff =Zap&aff_a=1

מוני אורבך
06-06-21, 09:14
עדכון קצר.
התקנתי הגבהה EFS אצל דוקטור מורי (לא ראיתי אותו 15 שנה)
פחות משעה וההגבהה היתה מותקנת.
מאוד ממליץ על מורי, יודע מה הוא עושה.

בכביש לא הרגשתי שום שינוי, אותה התנהגות.
בשטח קצת פחות מתנדנד, בשבלי זה מתאים בדיוק.
ההגבהה עושה את העבודה, במקום בו נגחצי את אוזן הרדיוס, עברתי ללא בעיות מיוחדות.
בנתים ממליץ. אעדכן אחרי מספר חודשים.

haim.menachem
06-06-21, 09:32
מורי (דוקטור למי שמכיר) הוא נכס לגימנאים. עכשיו כבר הגעתי אליו לקיצור הlow לטובת שיפור יכולות המעלות (3+ בדירוג ג׳יפולוג ). הוא הרכיב בלי בעייה כמו שרק הוא יודע, עם עמידה בזמנים והחלפה של מה שהתקלקל כבר במסגרת אחריות. מה שהוא מתקין מגיע עם מדבקת ״נבדק בתנאי שטח״ (״Trale rated”) אמיתי. עד כדי כך שאני לא בטוח שיש לג׳ימני עכשיו רגשי נחיתות מול רנגלר


Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
06-06-21, 13:17
מי אמר/קבע שלג'ימני יש רגשי נחיתות מול רנגלר?....

zivo
06-06-21, 14:27
מי אמר/קבע שלג'ימני יש רגשי נחיתות מול רנגלר?....

מעניין למה אתה נוהג בסופה ישנה, ולא בג'ימני הרבה יותר חדש???

ג'ימני זו מכונית מופלאה, איזה נוסחת קסם של פורפורציות שמפתיעה כל פעם מחדש, ועדיין, רנגלר בקלאסה אחרת.

מוני אורבך
06-06-21, 15:03
אין ספק שהגלגלים הגדולים והרוחב עושים את שלהם.
הקטע שעברתי בגימיני אחרי הגבהה עברתי ברנגלר בלי להרגיש שהיה שם משהו.
מצד שני אפשר לעשות דברים בגימיני שפשוט אי אפשר ברנגלר בגלל שהוא כל כך גדול ומגושם.
הקסם של גימיני הוא ההשתחלות בין המכשולים המעבר בין הבורות.
ברנגלר זה brut force בגימיני זה בשכל ובשיקול דעת.
לכן בגימיני אתה צריך לדעת לנהוג ולאמץ את השכל והנסיון.
ברנגלר לרוב אתה פשוט נוסע ישר ומסתמך על הגלגלים הגדולים והגובה.
לרוב זה עובד לפעמים לא...
יש הרבה דברים שאתה יכול לעשות ברנגלר ולא בגימיני אבל יש גם דברים שאפשר לעשות בגימיני ולא ברנגלר.
כל אחד ומה שהוא אוהב

הדסופה
06-06-21, 17:36
ויש דברים שממש קשה לעשות ברנגלר או בגימני, אבל מאוד נוח במושב האחורי של ביואיק


Sent from my iPhone using Tapatalk

zivo
06-06-21, 18:00
ויש דברים שממש קשה לעשות ברנגלר או בגימני, אבל מאוד נוח במושב האחורי של ביואיק


Sent from my iPhone using Tapatalk

בא ונסכים על הניסוח "ויותר נוח" ( במקום "מאוד נוח) :-)

דרור ברלי
06-06-21, 20:24
רנגלר רכב שטח יותר טוב חד משמעית. אבל זה לא חוכמה. הוא גם עולה פי 2.

לג'ימני אין "רגשות נחיתות" ואין לו שום רגש אחר כי הוא רק אוטו. אסופת ברזלים, פחים, גומיות ופלסטיקים. למכוניות אין רגשות למרות שהן מוצר אמוציונלי. זה רק הנהג שיש לו רגשות ואמוציות למכוניות מסויימות.

וכשאני נוהג בג'ימני אני קודם כל מחייך כי כיף לנהוג בו. הוא מחזיר אותי לימים שכדי לנהוג בשטח היית צריך באמת לנהוג - האוטו לא עשה את זה בשבילך. תנהג טוב - תעבור בקלות וגם תהנה. לא תנהג טוב - לא תעבור, אולי תיתקע, אולי גם תתהפך.

אבל הג'ימני גם מתיש אותי קשות כי הוא רכב לא נוח בהגדרתו. זו יכולה להיות סוג של תשובה למי ששואל למה סופה בת 26 ולא ג'ימני - הסופה (נטולת המזגן) שרחוקה מלהיות מופת לנוחות כלשהי, יותר נוחה ופחות מתישה בסדרי גודל בלתי נתפסים, רמת הביצוע בשטח גם היא בפער בלתי נתפס לטובת הסופה - וזה לא שאחד עובר והשני לא, כי רוב הסיפור של נהיגת שטח זה הנהג/ת ובסוף כולם עוברים - העניין זה איך עובר. בסופה וברנגלר זה בנונשלנט אדיש, ולא רק כי הגלגלים יותר גדולים והמנוע הרבה יותר חזק וגמיש, אלא מכלול של תכונות כמו מומנט, בסיסי גלגלים, מרכזי כובד, מהלך מתלים, יציבות, איזון מרכב, בלימת מנוע, תחושת בטחון, המון דברים.
בג'ימני הכל בא בסגנון תאילנדי - דילוגים שמחים, סל"ד משמעותי, אסרטיביות, סוג של מלחמה. זו מלחמה כיפית להפליא, אני נהנה מכל רגע של נהיגה בג'ימני, שלא תטעה - אבל עדיין מלחמה.

אני גם לא מרגיש שחסר לי משהו בג'ימני זולת תא מטען ונוחות בסיסית לבני אנוש. כי הג'ימני לא רק קטן (בגלל שהוא Kei-car וככזה, עניין המידות הוא משהו קשיח שמוכתב ברגולציה יפנית ואם הם לא רוצים שהאוטו יהיה מוכה-מס, אסור להם לחרוג ממנו) ואין בו מקום לציוד ולו מינימלי - הוא אוטו יפני. ואוטו יפני קטן כנראה לעולמים לא יתאים לנהג בפרופורציות גוף מערביות ובגובה 1.90. יודע מה? גם חלק גדול מהמכוניות היפניות היותר גדולות עדיין סובלות מאותה תסמונת מעייפת של מושב גבוה והגה נמוך עם טווח כוונון לא מספק = תנוחת נהיגה כפויה ושגויה. ראה לנדקרוזר ולמעשה רוב דגמי טויוטה ה"לא אמריקאיים", דגמי מיצובישי ועוד ועוד.
מה לעשות, אני גבוה, ואני יושב כמו שלמדתי לפני המון שנים בביה"ס לראלי GET בצרפת, "בתוך האוטו" ולא "על האוטו" - ולכן אני צריך טווח כוונון גדול - מושב שיורד נמוך, הגה שעולה גבוה וזז הרבה אחורה. היפנים כנראה כבר לא ילמדו את זה.

ואם שאלת על הסופה? אז כן - אני אוהב ומעדיף את הסופה הזאת. על ג'ימני יבוודאות, אבל גם על רנגלר חדש. למה? ככה. קשה לי לשים אצבע על משהו ספציפי שאפשר למדוד. יש לה יתרונות וחסרונות אבל בעיקר את האופי שלה שאני אוהב ומתחבר איתו וזה האוטו שאני מרגיש שהוא חלק ממני ואני חלק ממנו. יש טובים ממנה? כנראה שכן. לפי כל פרמטר שניתן למדידה, רוביקון חדש רכב טוב יותר וגם ג'יפ טוב יותר.
אבל האם יש טובים כמוה? מבחינתי לא. ממש לא. לא היו ולא יהיו.

נדב42
06-06-21, 21:03
ויש דברים שממש קשה לעשות ברנגלר או בגימני, אבל מאוד נוח במושב האחורי של ביואיק



בשביל זה המציאו את הצ׳רוקים (הישנים כמובן), ואז אפשר גם וגם [emoji846]

נדב42
06-06-21, 21:08
ואם שאלת על הסופה? אז כן - אני אוהב ומעדיף את הסופה הזאת. על ג'ימני יבוודאות, אבל גם על רנגלר חדש. למה? ככה. קשה לי לשים אצבע על משהו ספציפי שאפשר למדוד.

מומנט בסל"ד נמוך ?
תחושת חוסן ?
פשטות ?
גיר ידני ?

אני איתך, מכל הסיבות האלו...

מוני אורבך
07-06-21, 09:05
אני בגובה 1.7 מטר עם מבנה גוף של יפני (רגלים קצרות גוף ארוך)
הגימיני מתאים לי כמו כפפה (תרתי משמע) הכל בדיוק במקום.
ההגה הדוושות מוט ההילוכים הכל.
כנראה שהיפנים חשבו על עצמם כאשר בנו את הרכב..

מבחינת נוחות בשבלי הוא לא פחות נוח מרנגלר, אולי קצת יותר קופצני.
מבחינת עיפות בשטח (ובמיוחד בשטח קשה) הוא יותר מעיף.
כל מעבר מכשול בינוני ומעלה צריך לחשוב מה אתה עושה.
ברנגלר אתה פשוט עובר (לרוב).
רק במכשול בינוני + צריך גם לתכנן.
וגם אז בלי הרבה דרמות.

גימיני יעבור הרבה מאוד מכשולים קשים, אבל רק עם תכנון ונסיון ולא מעט ביצים.
אין ספק שאם היתי נוסע הרבה בשטח (כדוגמת דרור) היתי עדין נוסע ברנגלר.

בכביש ובמיוחד בעיר רנגלר בשבלי הוא סיוט.
חניה על הפנים השחלות בעיר על הפנים.
וגם בכביש מהיר הראות גרועה ולא נעים לנסוע בו.

זו הסיבה המרכזית שבחרתי לעבור לגימיני.
כרכב עיר הוא לא פחות ממדהים (בשבלי)
ובשטח הוא נסבל בהחלט.
בדיוק הפוך מרנגלר, שם בעיר ובחיי היום יום היתי סובל מאוד, אבל בשטח נהנה מכל רגע.
יתכן שאם לא היה לי רכב אספנות בנוסף (cj7) אולי לא היתי בוחר לעשות פשרה כזו, יתכן..

JohnnyEnglish
07-06-21, 09:52
גם לי הג'ימני הקודם התאים כמו כפפה. אפילו ההיעדר כוונון להגה לא הפריע לי זה היה בול.
אבל אני זוכר שבין הטיולים האחרונים חזרתי מנחל צין חזרה למרכז מטיול חד יומי, חזרתי מפורק עם כאבי גב ורגל עייפה מהקלאצ' וההעברות הילוכים התכופות שהרכב דרש.
אז הבנתי שצריך להתקדם. אבל כנראה האוטומטי זה שונה.


Sent from my LM-G710 using Tapatalk

zivo
07-06-21, 11:52
.....
מבחינת נוחות בשבלי הוא לא פחות נוח מרנגלר, אולי קצת יותר קופצני.
מבחינת עיפות בשטח (ובמיוחד בשטח קשה) הוא יותר מעיף.
כל מעבר מכשול בינוני ומעלה צריך לחשוב מה אתה עושה.
ברנגלר אתה פשוט עובר (לרוב).
רק במכשול בינוני + צריך גם לתכנן.
וגם אז בלי הרבה דרמות.

גימיני יעבור הרבה מאוד מכשולים קשים, אבל רק עם תכנון ונסיון ולא מעט ביצים.
אין ספק שאם היתי נוסע הרבה בשטח (כדוגמת דרור) היתי עדין נוסע ברנגלר.

......

בסופו שלי יום, אני חושב שזה מתמצת מאוד נכון, ויותר מזה, זה גם מהות האתגר ברכבים כמו הדאסטר.
נהג טוב, ומרוכז, יגיע איתם רחוק.
אבל צריך להיות מרוכז בנהיגה, וזה מעייף ומתיש.

סולי
07-06-21, 22:27
גם לפה להכניס את הדאסטר?!
מדברים על גיפים אמיתיים קשוחים עם שלדת סולם, 2 סרנים והילוך כוח אמיתי.

כמו שאתם בוודאי רואים סביבכם.. יש המון סוזוקים קטנים ומשופרים..
הכיסאות נוחים גם בנסיעות ארוכות, .. קפיצי סליל פרוגרסיביים וגלגלים גדולים ובולעים יותר את השטח.

ברכבים הללו הנסיעות פחות מעייפות... גם בקטעי הקישור המנהלתיים וגם כהשביל משתבש מעט... מכוונים את הגלגלים ופשוט נוסעים. אגב תחושת החופ השתמרה וטופחה עם המתלים והגלגלים ורק התעצמה.

הסוזוקי האלו זריזים.. עבירים..מהודקים ומתקשרים ומתגמלים את הנהג מאוד.. מלאים באופי שבעלי גיפים גדולים לא יבינו (: הם מלאים מידי....(;

Aka e-Pit@m, אחרי שנים החלפתי למשהו קליט יותר..:cool:

גיא
08-06-21, 00:21
גם לפה להכניס את הדאסטר?!
מדברים על גיפים אמיתיים קשוחים עם שלדת סולם, 2 סרנים והילוך כוח אמיתי.
יותר..:cool:

סוזוקי ג׳ימני. הוא לא ג׳יפ אמיתי. הוא .. ובכן .. סוזוקי אמיתי.

אם כבר לדקדק … עד הסוף.


Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
08-06-21, 17:12
מומנט בסל"ד נמוך ?
תחושת חוסן ?
פשטות ?
גיר ידני ?

אני איתך, מכל הסיבות האלו...


כל אלה, אבל לא רק.
כי הג'ימני די חסון.
בוודאי שהוא פשוט.
יש גם ידני (והידני כל כך הרבה יותר טוב מהאוטומטי, שזה לא רק בלתי נתפס, זה פשוט מביך)
מומנט דווקא אין לג'ימני. מה לעשות, מנוע 1.5 מבחינתי מתאים לכננת, לא לג'יפ. אבל יחסי העברה קצרצרים מפצים לא רע. לא מושלם, אבל ממש לא רע.

אבל יש עוד משהו מסביב ל-Jeep אמיתי של פעם, שאי אפשר לשים עליו אצבע או להגדיר אותו ושאין לג'ימני וגם לא לרנגלר. אופי.

דרור ברלי
08-06-21, 17:41
כמו שאתם בוודאי רואים סביבכם.. יש המון סוזוקים קטנים ומשופרים..
הכיסאות נוחים גם בנסיעות ארוכות, .. קפיצי סליל פרוגרסיביים וגלגלים גדולים ובולעים יותר את השטח.

"כסאות" (?.....)
"נוחים" (?...........)
זה "כסא" שהנוחות שלו מזכירה לי את הכסאות מבית הספר היסודי "בארי" בבאר שבע (שנכנסתי בשערי כיתה א'2 שלו בשנת 1972), שהיו עשויים עץ. עם משענת זקופה. ה"כסא" בסוזוקים זה דרגש שטוח, קשה וצר, לא תומך בשיט, גבוה מדי, מחרב את הגב, בשת"פ מדהים עם גלגל הגה נמוך בטירוף עם טווח כוונון סופר-מוגבל. זה באמת אוטו שאיזה יפני קטן וסדיסט תיכנן עבור יפנים קטנים ומזוכיסטים.

"נסיעה ארוכה".... גם הג'ימני החדש הוא אחד מכלי הרכב הכי מתישים לנהיגה רצופה של יותר מחצי שעה. רמת NVH מהגבוהות שבנמצא, האוטו רוטט, קופצני, לא יציב, מתנדנד מצד לצד, מתקשה לשמור על נתיב במהירות גבוהה, עף ברוח שעושים משאיות/אוטובוסים, המנוע רועש מאוד בסל"ד גבוה - זה לא "צליל" כמו באלפות או כל רכב ספורטיבי אחר - זה רעש. רעש מתכתי צורמני ולא נעים שאופייני למנועים יפניים קטנים במכוניות יפניות פשוטות וזולות עם מעט מאוד בידוד רעשים. כמובן שזה מנוע מצויין ואין לו שום בעיה עם סל"ד גבוה, אבל הרעש גורם לך לחשוש שאתה עושה לו משהו רע.

ברכבים הללו הנסיעות פחות מעייפות... גם בקטעי הקישור המנהלתיים וגם כהשביל משתבש מעט... מכוונים את הגלגלים ופשוט נוסעים. אגב תחושת החופ השתמרה וטופחה עם המתלים והגלגלים ורק התעצמה.


הסוזוקי האלו זריזים.. עבירים..מהודקים ומתקשרים ומתגמלים את הנהג מאוד.. מלאים באופי שבעלי גיפים גדולים לא יבינו (: הם מלאים מידי....(;

עם כל מגרעותיו בכביש, בשטח הג'ימני פשוט מקסים. עדיין מעייף ומפרק את הגב - אבל זריז וחי. עביר מאוד - אבל לא מתמסר בקלות וכן דורש מהנהג לדעת לנהוג - וזה פשוט כיף. זה לא סוד שאני מת עליו. אבל בשורה התחתונה קשה לי עם האין-נוחות שלו, קשה לי ביותר עם תנוחת הנהיגה היפנית הכפויה והנוראה. בכל חודש, יומיים עם ג'ימני מארגנים לי שבוע וחצי של גב תפוס, וזה כבר באמת בלתי נסבל.



...

סולי
08-06-21, 21:23
כל אלה, אבל לא רק.
כי הג'ימני די חסון.
בוודאי שהוא פשוט.
יש גם ידני (והידני כל כך הרבה יותר טוב מהאוטומטי, שזה לא רק בלתי נתפס, זה פשוט מביך)
מומנט דווקא אין לג'ימני. מה לעשות, מנוע 1.5 מבחינתי מתאים לכננת, לא לג'יפ. אבל יחסי העברה קצרצרים מפצים לא רע. לא מושלם, אבל ממש לא רע.

אבל יש עוד משהו מסביב ל-Jeep אמיתי של פעם, שאי אפשר לשים עליו אצבע או להגדיר אותו ושאין לג'ימני וגם לא לרנגלר. אופי.

הגימיני הוא עוד דבר ביחס לאמריקאים... והבריטים.
הוא הכי הרבה עובד, אולי זו לא טויוטה... ויש דגמים פחות מוצלחים כמו בכל חברה.
אפשר לומר אמין, מתקתק..לא נוזל ולא מפתיע יותר מדי, איכות הרכבה ופלסטיק שמחזיקים יפה את הקמ והטלאות שמאפיינות את השוק הצעיר, ההנדסה והחומרים שלדעתי חסרים בתוצרת הבריטית והאמריקאית.

ולגבי המחסור במומנט... שמע, זה יחסי... בשביל להזיז לטון .. לא צריך הרים של מומנט וגם לא צריך כל כך אחיזה..הוא עז הרים רציני את זה לא תוכל לקחת לו.

המנוע הקטן והחסכוני לדעתי הוא יתרון, הוא נוח לטיפול, תחזוקה ושדרוגים.. לדעתי זה חשוב ברכב שטח (אני מפסיק לקרוא לזה ג'יפ כי גיא מתעקש)

ולגבי האופי...
כל אחד והטעם שלו,
אישית אני מוצא המון אופי במנוע בנזין אוהב סלד.... גם אם הוא לא חזק במיוחד ..בסיס גלגלים קצר ומשקל נמוך, קפיצי סליל ב4 פינות, הגה קצר ומתקשר ביחס כנראה לכל רכב שטח סדרתי עם 2 סרנים חיים.
קבינה ותא טייס תפורים למידות שלי.
כלו מספקים לי אישית טונות של הנאה מאשר ג'מוס גדול וכבד על 4 עלים עתיקים.


Aka e-Pit@m, אחרי שנים החלפתי למשהו קליט יותר..:cool:

סולי
08-06-21, 21:26
...

אתה קורא מה שאתה רוצה...
אני דיברתי על הגימיני המשופרים שנוסעים סביבך ...בהמוניהם..מבלי להשתין מהמקפצה...ומבלי להשתייך למועדון המיליון רובם עם 4 סלילים פרוגריסיבים..כפולי נעילות.. מידת גלגל אחת או שתיים מעל.. כיסאות רקארו או שות'.. זו כבר חיה שונה ממה שאתה מתאר.


Aka e-Pit@m, אחרי שנים החלפתי למשהו קליט יותר..:cool:

הדסופה
08-06-21, 21:53
גם אני חשבתי ככה פעם
היה לי סמוראי סטנדרטי , היה כיף חיים , הייתי בן 24 ומה הייתי צריך יותר בחיים
עד שיום אחד במקרה נתקעתי איתו באזור ראש פינה וחילץ אותי בחור מבוגר חביב עם סופה וכחלק מהחילוץ נסעתי איתו בסופה
ואז הבנתי מה אני רוצה

הד


Sent from my iPhone using Tapatalk

סולי
08-06-21, 21:55
לגיטימי, זה לחלוטין עניין של העדפה אישית.

Aka e-Pit@m, אחרי שנים החלפתי למשהו קליט יותר..:cool:

Yaki5500
08-06-21, 23:48
בכל הקשור לנהיגה בשטח אני מתחבר לסוזוקים הקטנים מאוד. מרגישים את השטח בכל תנועה של הרכב וכושר ה-"דילוג" החינני מדבר אליי יותר מאשר רכב גדול וכבד שצולח מכשול חרף משקלו ומימדיו.
אבל בשלב המנהלתי, שעבורי גם חשוב, אני מעדיף רכב גדול יותר שתומך טוב יותר בכל הלוגיסטיקה המשפחתית החיונית.


Sent from my SM-A505F using Tapatalk

-->