PDA

צפייה בגרסה מלאה : פרוצדורת התקנת מיגון אוזני רדיוס - התייעצות



לביא סמו וסומו
26-05-21, 22:39
מיגון אוזני רדיוס לג'ימני - לדעתי הרוב יסכימו שהנ"ל חיוני , לפחות ברמת השקט הנפשי ..


אז מתבשל אצלי רעיון לייצר כאלו בסיוע של חבר ונשים בצד את העינין שזה עולה 700 ש"ח (פלוס מינוס) בסדנאות

שזה מחיר הגון לדעתי - לי יש קטע כזה לעשות לבד - אבל נשים את הטרלול הזה בצד.

שאלתי בעניין זה היא האם מישהו יודע לפרט/לחשוב בקול על פרוצדורת ההתקנה , כלומר - בהיעדר ליפט - מה הדרך הנכונה להתקנה בהיבט

פוזיציית הרכב? (צריך בוקים ? יספיקו 2 ג'קים? יש דרך קסם אחרת? )

yoni_0000
26-05-21, 23:39
לא צריך כלום.
אבנים בכל הגלגלים משני הצדדים, מפרקים את הבורג של הזרוע רדיוס, שמים את המיגון ומחזירים את הבורג בחזרה.. רצוי עוד חבר שיעזור ב"שיכנוע" של פירוק והרכבת הבורג (אחד מגלגל את הגלגל של הרכב בפינה פה עובדים והשני משחיל את הבורג).

לביא סמו וסומו
27-05-21, 12:07
לא הצלחתי להבין יוני ...

מה המשמעות של אבנים בגלגלים - להוריד גלגלים ולהושיב את הרכב על בלוקים ??:confused: או פשוט לשים אבנים כדי למנוע תנועה (שאת זה עושה בלם היד בגדול) - קיצר אשמח לחידוד .


האם לא נידרש להושיב את הרכב על בוקים - אין צניחה של הרכב מעט כאשר אני מפרק את הבורג של זרוע הרדיוס?

אשמח לחידוד

yoni_0000
27-05-21, 13:08
תפקיד האבנים לשמש כסדי עצירה. לא צריך בוקים או ג'ק.. הקפיץ תומך את הרכב. לעבוד במישור, יכול להיות שתצטרך לשחרר אמברקס ולשים בניוטרל כדי שיהיה אפשר להזיז את הסרן.

אם זה לא היה ברור, לפתוח ולסגור פינה אחת כל פעם.. לא לפרק 2 רדיוסים במקביל

דרור ברלי
27-05-21, 13:20
לא התנסיתי בפירוק/הרכבה כזה בג'ימני, אבל כן פירקתי והרכבתי קפיצי עלים לרוב.... ברכב גדול וכבד יותר עם סרנים כבדים בהרבה....
אישית הייתי שוקל להרים את הרכב ולהניח אותו על בוקים כדי להוריד עומס מהקפיצים וזרועות הרדיוס.
שים לב! לא להרים גלגל באויר! שהגלגלים עדיין יהיו מונחים על הקרקע, אבל שהקפיץ יהיה פתוח כדי שלא יהיה עומס על מוט הרדיוס, כל זה על מנת שיהיה לך קל יותר להחזיר אותו למקום לאחר שליפת הבורג.

לחילופין או בנוסף, אולי כדאי לקבע את מוט הרדיוס לשילדה עם רצועת ראצ'ט כדי שלא יזוז מהתושבת. ואז תשלוף את הבורג, תרכיב את המיגון ותכניס את הבורג בחזרה.

tooshey
27-05-21, 13:29
לא הצלחתי להבין יוני ...

מה המשמעות של אבנים בגלגלים - להוריד גלגלים ולהושיב את הרכב על בלוקים ??:confused: או פשוט לשים אבנים כדי למנוע תנועה (שאת זה עושה בלם היד בגדול) - קיצר אשמח לחידוד .


האם לא נידרש להושיב את הרכב על בוקים - אין צניחה של הרכב מעט כאשר אני מפרק את הבורג של זרוע הרדיוס?

אשמח לחידוד

כשאני קורא את השאלות שלך, העצה הכי חשובה שעולה לי בראש זה - תביא איתך חבר שמבין במכונאות ויודע מה לעשות או שתלך למוסך .
רק בריאות ועבודה בטוחה.

בברכה, טושי

איל מ
27-05-21, 13:54
א. מה שטושי אמר.
ב. ההבדל בין עלים לבין רדיוס הוא שלא משנה העומס על הקפיץ. כל עוד לא מזיזים את הרכב, זה פשוט מאוד. ניתן גם לעשות לבד ולהשתמש בראצ'ט בשביל הפיין טיונינג. עשיתי את זה לבד יותר מפעם אחת בדיפנדר, ע"י דחיפה של הגלגל הרלוונטי עם הרגל בזמן שהידיים ממקמות את המוט ודוחפות את הבורג. לעתים עם עזרה של פטיש פלסטיק.

בנוסף, בלי להכיר את האזניים בג'ימני, ניתן פשוט לרתך עיבוי לאזניים, וכך לא להנמיך אותן מחד, וגם לאפשר להן לקבל מכות בלי להתעקם מאידך. לזה יתאימו או שייבות עבות, או אפילו אוזן לריתוך.
ריתוך כזה רק מצריך עבודה טובה ויסודית כדי לא לייצר נקודות חולשה בשלדה, או התפתחות של חלודה בהמשך (וזה אומר גם התייחסות לצד הפנימי של השלדה בו הצבע נשרף מהחום).

דרור ברלי
27-05-21, 14:34
השילדה בג'ימני היא לא מה שאנחנו מכירים מהשילדות שלנו. זה פח מכופף דקיק. היזהרו בריתוכים, שלא תעשו חורים.....

לביא סמו וסומו
27-05-21, 15:56
קיבלתי תשובות די ברורות ולהערכתי הנקודה שהייתה חסרה לי ברורה, לגבי לך תעשה אצל בעלי מקצוע - להערכתי על ההערה הזו ניתן היה לוותר ברוח הפורום - אבל מקבל הכל ברוח טובה , שמעתי את זה הרבה בעבר גם על דברים מורכבים הרבה יותר שפתרתי באופן עצמאי.

נקודה מעניינת היא חריגה מהמיגון המקובל ואולי לחשוב באמת על מיגון בתצורה אחרת- זו נקודה מעניינת שאצטרך לחשוב עליה - אבל זה כבר מתחת לרכב בערב עם העששית כשאני מקבל פס מהאישה.


תודה לכל המגיבים - מבטיח לעדכן ולשתף במידה ואתקדם לביצוע .

לביא סמו וסומו
08-06-21, 10:41
אני דיי בטוח שאני חורג מהנורמה המקובלת אבל לאחר מחשבה די עמוקה והתייעצות מתחת לג'יפ עם חבר שהוא רתך בחסד עליון (אפרופו מיגון לא סטנדרטי)

החלטתי שיותר נכון להשאיר את האוזניים כמו שהן ללא מיגון , אני אפילו סבור שזו הייתה כוונת המתכננים במקור - האוזן בולטת מעט יותר מהזרוע ...

הרציונאל (ואני בטוח שפה זה מאוד סובייקטיבי ויש שיחלקו עליי וזה בסדר) הוא שאם נשים את סוגיית האסתטיקה בצד , האוזן מעצם היותה הנקודה הנמוכה סופגת מכות קלות ומונעת העברת המכה לגזירה של הבורג , לאוזני הרדיוס ואפילו לשלדה .

אגב במיגון אוזני הרדיוס המקובל השפתיים התחתונות של האוזן לא נפגעות אומנם אבל המכה עוברת לבורג או לחלק האוזן העליון שזה אף גרוע יותר מפגיעה בחלק התחתון.

שורה תחתונה וזה ממש סובייקטיבי ובטוח שרבים חושבים אחרת - אני החלטתי שנכון לא למגן , בהינתן מקרה קיצון של גזירה של האוזן ומהתייעצות עם הרתך נכון יהיה לעבות את פרופיל האוזן עד לנקודת המגע עם השלדה - אבל להערכתו וגם להערכתי זה במקרים קיצוניים .

ומקווה שאני לא שוחט פה "פרה קדושה" של שנות מיגון....;) לכן אציין שוב שזה מאוד סובייקטיבי וקשור לאופי הנהג ופרופיל הנסיעה - יש כאלו שיעדיפו למגן ככל הניתן ואני מבין גם את זה - לא מנסה לסתור פה.

איל מ
08-06-21, 11:54
קרא שוב מה המלצתי.

לביא סמו וסומו
08-06-21, 13:00
את לגמרי צודק איל - בסופו של הליך הגעתי למסקנה שלך שאם כבר הולכים על מיגון - זו הדרך הנכונה יותר (למרות שהיא יותר מורכבת מן הסתם) .

Zivcar
08-06-21, 14:57
היה לי מיגון כמה דק (כמה חודשים)
אפילו ניסיתי 2 סוגים.
אופי המיגון (עי שימוש בבורג של התושבת עצמה)
הוא כזה שמייצר רעש לא נעים. כן גם בגרסאות ה״איכותיות״ שכוללות אצבע שנכנסת למגרעות בשלדה
מאז הורדתי ונוסע בלי. למדתי להימנע ממכות חזקות עי נסיעה זהירה, מידי פעם עובר שם עם ממיר חלודה וצבע כדי שלא יתפתח ריקבון מהשפשופים העדינים שבכל זאת מתרחשים מפעם לפעם.
פתרון שהוכיח את עצמו בשנים האחרונות.

yoni_0000
08-06-21, 19:18
ביום שתרצה לפרק את הזרוע תקלל את הרגע. האוזן פח 2 ממ הזה לא נועד לספוג מכות ובגלל זה ממגנים. מה גם שהמיגון משמש כמשטח החלקה בניגוד לאוזנים שמשמשות כעוגן. אבל היי, אוטו שלך.

לביא סמו וסומו
09-06-21, 23:13
הנחתי שזה יהיה מאוד סובייקטיבי , פחות מסכים לגבי מיגון בשביל להקל על הוצאה עתידית של זרוע הרדיוס - זו בטוח לא סיבה למגן ,

לא רואה מצב שהאוזן הזו תעצור אותך מלהוציא את זרועות הרדיוס - אסופת ברזלים בסופו של דבר.

לגבי הרעשים - וואללה אתה מעלה פה נקודה שאפילו לא חשבתי עליה ....


כנראה התשובה כאן גם היא נגזרת מאופי הנהיגה ופרופיל המסלול , אצלי לפחות מיגון האוזניים למול הנקודות שציינתי למעלה

יורד לעדיפות נמוכה .

Zivcar
10-06-21, 00:32
ביום שתרצה לפרק את הזרוע תקלל את הרגע. האוזן פח 2 ממ הזה לא נועד לספוג מכות ובגלל זה ממגנים. מה גם שהמיגון משמש כמשטח החלקה בניגוד לאוזנים שמשמשות כעוגן. אבל היי, אוטו שלך.

כמו שנכתב גם מתחתי
תלוי סגנון טיול ונהיגה.
סגנון טיול רגוע ושימוש במכוון שצריך, כמובן בשילוב עם מסלולים שהם לא אקסטרים.
האוטו מעולם לא התיישב או נתקע כתוצאה ממגע עם האוזניים. מידי פעם שפשוף של ממ על האוזניים.
מלבד עיוות קל לשפה החיצונית תחתונה של האוזניים בנקודה או שתיים, הם לחלוטין ישרות אצלי גם ללא מיגון. וזה אחרי 7 שנות טיולים.

מי שלוקח את הרכב לקצה עד לרמה של להתיישב ולהחליק על האוזניים, כדאי שימגן ללא ספק.
בסוף בסיס גלגלים סופר קצר בגימני עם זווית בטן מדהימה למרות הגלגלים הקטנים.
צריך לטייל ברמה מאוד מסוימת כדי שיהיה רלוונטי.

danny_aaron
14-06-21, 13:10
היי ,
המחיר לרכוש מוכן יוצא יותר זול מלייצר ,
ההתקנה פשוטה ולא צריך להרים את הרכב ולא צריך שום כלים מיוחדים ,
המקסימום זה חבר שיעזור בנענוע של הסרן ,
אני עשיתי את זה לבד בחניה על הרצפה .
ותתקין מיגון כי זה הדבר הראשון שנגזר ואו חוטף .
זה די פשוט.

-->