התחברות

צפייה בגרסה מלאה : (נערך) אלטרנטור "חכם" - בעיית טעינת מצבר צרכנים



Moshe zarzar
30-05-21, 02:11
ערב טוב בבקשה לא לסקול אותי אני חדש בתחום חחח
יש ברשותי דימקס 2020 שמותקן שם אלטרנטור חכם אני רואה באמצע נסיעה שהמתח כל הזמן משתנה
הבעיה שלי היא שיש לי מערכת ניהול מצברים של הנפלד ibs
כולל מצבר אופטימה צהוב 75A
הבעיה שכל הזמן המערכת מראה לי שהמתח של המצבר נורא נמוך בבדיקה באמת המתח שהוא נמצא כל הזמן בוא 11.8
האלטרנטור לא מצליח להטעין אותו בגלל המערכת של הנפלד
מה עושים במצב כזה?
האם יש רכיב ששמים שהמצבר המשני כן יטען טוב ?

נדב42
30-05-21, 03:14
קצת קשה להבין מאיפה המדידות, איך המערכו מחוברות, ומה בכלל קורה שם.

כמה אמירות כלליות:

א. אני לא מכיר אלטרנטור "חכם" שהמתח שהוא מוציא לא אחיד/מיוצב. לי זה נשמע למעשה די מטופש (כמובן למעט הבדל בין סל"ד סרק לסלד גבוה)

ב. מתח של 11.8 וולט ברכב מונע זה לא תקין, ולא חשוב מה ה- IQ של האלטרנטור.

ג. זה נשמע כמו בעיית חשמל טיפוסית של רכבים ישנים יותר - ווסת טעינה לא תקין, בעיית חיווט/מגעים, או צרכן ממש כבד, הרבה יותר ממקרר לרכב.

יעזור אם תתאר או תעלה שרטוט של כל מה שמחובר אצליך, כולל כל החיבורים. בנוסף ספר לנו איך ואיפה בדיוק מדדת.

כל הסיפור הזה לא נשמע הגיוני לרכב בן שנה שלא אמורות להיות לו בעיות חיווט.

אולי החיווט למערכת המצבר המשני לא מספק. והחשוד הבא הוא האלטרנטור.

נתק את המקרר והמצבר המשני וספר לנו אם זה משפיע על המדידה של המתח.

udi25
30-05-21, 07:46
הי
בגדול יש הבדל בין מה שהיה לפני יורו 5 ומה שיש אחרי.
למערכות מצברים כפולות מבוססות רכבי יורו 5 ומעלה בדכ מומלץ ללכת על מטעני dc2dc מותאמי יורו 5 ומעלה.
בטח ובטח אם מדובר במצבר הנעה ומצבר צרכנים שונים.

https://www.practicalmotorhome.com/advice/spotlight-on-smart-alternators?amp

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Moshe zarzar
30-05-21, 07:49
הי
בגדול יש הבדל בין מה שהיה לפני יורו 5 ומה שיש אחרי.
למערכות מצברים כפולות מבוססות רכבי יורו 5 ומעלה בדכ מומלץ ללכת על מטעני dc2dc מותאמי יורו 5 ומעלה.
בטח ובטח אם מדובר במצבר הנעה ומצבר צרכנים שונים.

https://www.practicalmotorhome.com/advice/spotlight-on-smart-alternators?amp

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

והמטען מצברים יושב בתוך תא מנוע ???
מחובר במקביל במערכת שיש לי ??

Moshe zarzar
30-05-21, 07:56
קצת קשה להבין מאיפה המדידות, איך המערכו מחוברות, ומה בכלל קורה שם.

כמה אמירות כלליות:

א. אני לא מכיר אלטרנטור "חכם" שהמתח שהוא מוציא לא אחיד/מיוצב. לי זה נשמע למעשה די מטופש (כמובן למעט הבדל בין סל"ד סרק לסלד גבוה)

ב. מתח של 11.8 וולט ברכב מונע זה לא תקין, ולא חשוב מה ה- IQ של האלטרנטור.

ג. זה נשמע כמו בעיית חשמל טיפוסית של רכבים ישנים יותר - ווסת טעינה לא תקין, בעיית חיווט/מגעים, או צרכן ממש כבד, הרבה יותר ממקרר לרכב.

יעזור אם תתאר או תעלה שרטוט של כל מה שמחובר אצליך, כולל כל החיבורים. בנוסף ספר לנו איך ואיפה בדיוק מדדת.

כל הסיפור הזה לא נשמע הגיוני לרכב בן שנה שלא אמורות להיות לו בעיות חיווט.

אולי החיווט למערכת המצבר המשני לא מספק. והחשוד הבא הוא האלטרנטור.

נתק את המקרר והמצבר המשני וספר לנו אם זה משפיע על המדידה של המתח.

תודה רבה על התשובה
א. שאני מנתק את המצבר המשני + הצרכנים האלטרנטור מתנהג בסדר גמור מתח 14.1V
המתח של 11.8v אני בודק על המצבר המשני
אני לא מצליח לעלות תמונות דרך הטלפון
כל החוטים הם 25 ממ
כוונה חכם שאני רואה כל הזמן את המתח משתנה וזה גורם למערכת של הנפלד פשוט לא לעבוד וככה הוא לא טוען לי את המצבר
אשמח אם תוכל להגיד לי איך אני מעלה לפה תמונות אשלח את הכל

ד ו ר ו ן
30-05-21, 08:24
הי
בגדול יש הבדל בין מה שהיה לפני יורו 5 ומה שיש אחרי.
למערכות מצברים כפולות מבוססות רכבי יורו 5 ומעלה בדכ מומלץ ללכת על מטעני dc2dc מותאמי יורו 5 ומעלה.
בטח ובטח אם מדובר במצבר הנעה ומצבר צרכנים שונים.

https://www.practicalmotorhome.com/advice/spotlight-on-smart-alternators?amp

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

למה?
האלטרנטור רואה את הדרישה, הוא לא יודע אם יש שם מצבר אחד או 4.

דורון.פ.
30-05-21, 08:47
ברכב עם אלטרנטור חכם בדרך כלל יש חיישן מתח/זרם/כלשהו על המצבר הראשי.
זה כבר לא סתם סופיות כבל של מצבר.
ה- ECU מנטר את מצב המצבר ומשנה את המתח בהתאם למצבי הטעינה הרצויים.
לכן יכול לרדת למתח נמוך מידי לרוב המטענים.
צריך במקרה כזה מטען DC2DC יעודי לאלטרנטור חכם או להוסיף DC2DC לפני המטען.
איזה dc2dc צריך זה כבר שאלה כמה מהר /תכוף האלטרנטור משנה את המתח.
לפותח השרשור מכיוון שמדבר על מטרה של מקרר עובד 24/7 לאורך זמן הייתי מציע לקנות מטען יעודי לדוגמא CTEK או VICTRON.
בקצב הזה גם הסוללת agm תדרדר בהדרגה כי היא צריכה מתח טעינה של 14.4v.

צריך שירטוט של המע ברכב על מנת להמשיך.

erezgur
30-05-21, 09:37
אתה מודד מתי עם רב מודד על קטבי המצבר או בצורה אחרת?

לגבי העלאת תמונות - הכי פשוט - שלח את התמונה בווטסאפ כדי לדחוס את הקובץ (או שתקטין אותו בדרך אחרת) ואז תצליח להעלות. בדפדפן - השתמש האייקון של התמונה בעת כתיבת הודעה או שתתקין יישום tapatalk ותעלה בעזרתו.
אם לא תצליח, אשמח לסייע. שלח הודעה פרטית.

והיא / בקשה טכנית - תן כותרת משמעותית לשרשור. הנושא הוא לא אלטרנטור אלא בעיה בטעינת מצבר משני כאשר יש אלטרנטור חכם. כותרת משמעותית עוזרת לך לקבל תשובה טובה ועוזרת לכל מי שיחפש בעיה דומה בעתיד

נשלח מהנייד

zivo
30-05-21, 11:36
ברכב עם אלטרנטור חכם בדרך כלל יש חיישן מתח/זרם/כלשהו על המצבר הראשי.
זה כבר לא סתם סופיות כבל של מצבר.
ה- ECU מנטר את מצב המצבר ומשנה את המתח בהתאם למצבי הטעינה הרצויים.
לכן יכול לרדת למתח נמוך מידי לרוב המטענים.
צריך במקרה כזה מטען DC2DC יעודי לאלטרנטור חכם או להוסיף DC2DC לפני המטען.
איזה dc2dc צריך זה כבר שאלה כמה מהר /תכוף האלטרנטור משנה את המתח.
לפותח השרשור מכיוון שמדבר על מטרה של מקרר עובד 24/7 לאורך זמן הייתי מציע לקנות מטען יעודי לדוגמא CTEK או VICTRON.
בקצב הזה גם הסוללת agm תדרדר בהדרגה כי היא צריכה מתח טעינה של 14.4v.

צריך שירטוט של המע ברכב על מנת להמשיך.

זו נקודה חשובה, יכול להיות שהמערכת של המצבר השני מחוברת לא במקום הנכון?
במקרה של חישן כזה, החיבור צריך להיות ישירות על המצבר.
אנחנו חוזרים לדיון הניצחי של חיבור מצברים במקביל.
שאומרים במקביל, החיבור של המצבר השני (צרכנים), חייב לצאת (ישירות) מהמצבר הראשי ולא משום נקודה אחרת (בעיקר בגלל המערכות "החכמות" ).

andy.shaked
31-05-21, 10:56
אני חוזר על ההצעה שלי מפוסטים אחרים שפתחת בנושא, אם אתה באזור הקריות או יקנעם , אשמח לעזור לך באיתור הבעיה

המדען המטורף

-->