התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלות היילקס: נעילה ו power mode



yoav
31-05-21, 22:46
1. בלנדקרוזר זה היה קל: טראקשן שעבד טוב כל הזמן בלי התלבטויות.
בהיילקס יש טראקשן בשילוב 4x4 ל 4 הגלגלים *אבל* יש גם נעילה אחורית שהפעלתה מבטלת את הטראקשן לגלגלים הקדמיים..
אז מתי עדיף ״רק״ 2 נעולים אחורה ומתי עדיף כל ה 4 ״רק״ בשליטת הטראקשן?
2. Power mode/eco mode/ no mode: מתי משתמשים בשלושת המצבים הנ״ל?

נמרוד
31-05-21, 22:58
1. באופן כללי נועל לפני כל מכשול משמעותי, תחילת מעלה, ביצה. חשוב לנעול לפני, כי נעילה אלקטרומגנטית לפעמים צריכה כמה סיבובי גלגל כדי להשתלב. השיטה של לנסות ולנעול רק אחרי שנתקעים ילדותית, אין סיבה אמיתית לא לנעול. נעילה אוטומטית אחורית היתה עדיפה בעיני בשטח.

(מודה, מאז שהרכבתי נעילה אוטומטית קדמית, אני פחות מקפיד לנעול את האחורית).

בקרת האחיזה בכל מקרה, מנסיוני, לא שקולה לנעילה אחורית.


2. מה שמתחשק לך - לחסוך דלק או לפרפר גלגלים? ההבדל מורגש. אני בשגרה באמצע בדרך כלל.

yoav
01-06-21, 20:34
אוקיי.
במצב 2h- הטרקשיין עובד בסרן האחורי?

מויש
01-06-21, 21:07
1) יואב קווה טוען שעדיף בד"כ להשאר עם הטרקשן ולא לנעול, מנסיוני הדל אני נוטה להסכים איתו
https://youtu.be/df7pGkvBLkk

2) במתווה הנסיעות הנפוץ שלי - דרך בין עירונית הררית, הeco מבזבז לי הכי הרבה דלק, מרגיש כאילו נוסעים עם צילינדר חסר.. הרגל כבדה על הגז.
לא הצלחתי למדוד פער בין המצב הרגיל למצב pwr, משתדל לנסוע תמיד בpwr, תחושת הנאה ושליטה הכי טובה ברכב.

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

סולי
01-06-21, 22:44
חושב שתמיד אעדיף את הנעילה מכנית
מאשר את מערכת הבלמים מקפמת בין הגלגלים.

גם בגלל ההיתכנות לבלאי או אף שבר...
אבל גם בגלל ההתנהגות הצפויה ו"הזורמת" יותר של הרכב.

חס וחלילה לא בא לזלזל בדבריו של יואב.

הניסיון שלי מסתכם בטריטון בתצורה דומה.

Aka e-Pit@m, אחרי שנים החלפתי למשהו קליט יותר..:cool:

איציק - 4X6ZH
01-06-21, 23:22
הכל טוב ויפה עד שאתה נמצא בשיפוע צד חריף ונוסע לאורך השיפוע ( כמו לנסוע על צד סוללה של פסי רכבת / מאגר מים
במקרה כזה הנעילה תסובב את הרכב ( וזה לא רצוי )

איציק

ד ו ר ו ן
01-06-21, 23:40
הכל טוב ויפה עד שאתה נמצא בשיפוע צד חריף ונוסע לאורך השיפוע ( כמו לנסוע על צד סוללה של פסי רכבת / מאגר מים
במקרה כזה הנעילה תסובב את הרכב ( וזה לא רצוי )

איציק
אין סיבה שהנעילה תסובב את הרכב אם לא איבדת אחיזה בגלגל בצד התחתון.

מה שכן, נעילה יכולה לגרום לך להתקדם לתוך שפ"צ יותר ממצב של דיפ' פתוח שהיה מאבד אחיזה בצד העליון של הסרן.

- - - Updated - - -


1) יואב קווה טוען שעדיף בד"כ להשאר עם הטרקשן ולא לנעול, מנסיוני הדל אני נוטה להסכים איתו
https://youtu.be/df7pGkvBLkk

"בד"כ" זה טווח מאד גדול.
בקרת האחיזה עובדת מאד קשה עד כדי חוסר יעילות ופגיעה בהתקדמות במצבים כמו חול ודרדרת.

בשטח טכני עם משטחים ברמת אחיזה לא שווה (אדמה וסלע) זה מאד בולט החידוש/איבוד אחיזה כשקצב ההתקדמות לא רציף.

-->