צפייה בגרסה מלאה : (הועבר) תקלה בגיר סובארו xv
שלום חברים, אודה אם למי מכם יש מידע על התקלה שלי, הבוקר התחפרתי עם הxv וראיתי שההנעה הינה קדמית בלבד, הרכב מודל 2014 מנוע 2000, הגיר עובד תקין לחלוטין בנסיעה, מה יכולה להיות הסיבה לכך?
אם אני לא טועה הxv הוא הנעה כפולה נכון? אז הגיוני שאתה מתחפר עם גלגל קדמי וכל הכוח מהמנוע הולך לשם.
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
אם אני לא טועה הxv הוא הנעה כפולה נכון? אז הגיוני שאתה מתחפר עם גלגל קדמי וכל הכוח מהמנוע הולך לשם.
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
תודה מתן, אם כך זה אומר שבכל נהיגה בשטח חולי שוקע חובה לנתק בקרת יציבות? (לא ניתקתי)
תודה מתן, אם כך זה אומר שבכל נהיגה בשטח חולי שוקע חובה לנתק בקרת יציבות? (לא ניתקתי)
בלי קשר. בכל ירידה מהכביש יש צורך לנתק את מערכת בקרת משיכה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
שלום חברים, אודה אם למי מכם יש מידע על התקלה שלי, הבוקר התחפרתי עם הxv וראיתי שההנעה הינה קדמית בלבד, הרכב מודל 2014 מנוע 2000, הגיר עובד תקין לחלוטין בנסיעה, מה יכולה להיות הסיבה לכך?
אני לא כל כך הבנתי מה כתבת,
אבל על המודל שלך, יש ריקול על הגירים אצל סמל"ת, לא קיבלת מכתב?
מציע לך לגשת למרכז שירות בהקדם ולראות אם הגיר שלך כלול בריקול (הייתה להם איזה תביעה ייצוגית על זה..)
ET
אני לא כל כך הבנתי מה כתבת,
אבל על המודל שלך, יש ריקול על הגירים אצל סמל"ת, לא קיבלת מכתב?
מציע לך לגשת למרכז שירות בהקדם ולראות אם הגיר שלך כלול בריקול (הייתה להם איזה תביעה ייצוגית על זה..)
ET
אין ריקול, אבל עדיין צדקת, ישנה פשרה ביצוגית של הרחבת אחריות ל10 שנים ו160 אלף ק"מ, כ"כ בדיקה חינם, לטענתם שלחו מכתב, אני לא קיבלתי,
בעקבות הודעתך פניתי לסמל"ת ואכן אני נכלל בהסדר ואני זכאי לבדיקה ואם צריך תיקון.
תודה על המידע החשוב.
מעבר לנושא הריקול והאחריות,
1. היית צריך לשחרר בקרת אחיזה.
2. וגם אז יש למערכת ה4X4 של סובארו רגעים שהיא פשוט מחליטה שלא מתאים לה להניע חלק מהגלגלים.
זה תלוי פרמטרים שלא ברורים עד הסוף, כי זה לא רק קשור לעומס, זה קרה ללא מעט אנשים על חול מישורי.
לפעמים גם קורה בדיוק ההפך, אתה בעלייה לא קלה ודווקא המערכת מתנהגת מושלם תחת עומס גדול מהפעם שבו היא סירבה להניע.
זה גם לא קשור לXmode, הוא לא משנה את זה.
לא ראיתי פיתרון לזה או עידכוני תוכנה.
אני חי עם זה וכשזה קורה בנקודה מסויימת והאוטו מתעקש להתנהג ככה, אז אני משנה את בחירת המסלול שלי, לפעמים אפילו לאחד קשה יותר, אבל מסיבה כלשהי בקרת האחיזה "אוהבת" אותו יותר ומאפשרת.
כרגיל עושים סלט בין בקרות.
בקרת יציבות = ESP
בקרת משיכה = TC
אין דבר כזה "בקרת אחיזה".
בשטח מומלץ ואפילו חובה לכבות בקרת יציבות. זה הכפתור עם הציור של רכב מחליק.
בקרת משיכה לא ניתנת לניתוק.
כמו כל רכב AWD, גם לסובארו יש דיפ' מרכזי/מערכת מצמדים/יו ניים איט (לסובארו יש כמה דגמי מערכות בזנב הגיר), שמאפשר הפרשי מהירויות בין גלגלים קדמיים ואחוריים.
וזה מה שגורם לפעמים להעברת כוח לגלגל אחד בלבד.
אין לרכב שום אפשרות לנעילת הדיפ'/מצמד המרכזי.
כל העבירות מבוססת על ה-TC. ומעשה שטן - תגובתו קצת איטית.
תוסיפו את הגיר הרציף שלא אוהב להתאמץ ותבינו למה מערכת ההנעה של סובארו מתקשה לעתים להוריד את הכוח לגלגלים ולקרקע באופן מדויק.
דרור כולם כולם הבינו שמדובר על כפתור ניתוק ה"ESP".
או "הכפתור שקיים בכל רכב שגורם לו להתנגד לכל איבוד אחיזה או פירפור".
בסובארו הם בכלל קוראים לזה VDC.
הטרמינולוגיה יכול להשתנות בין יצרנים אבל מדובר על אותם מערכות שמנטרות אחיזה בפועל, משתמשות באותם חיישנים ושיטת עבודה דומה.
וברכבי שטח יודעות גם לעשות את הטריק שנועל גלגלים.
יו סיי טומייטו (משיכה) איי סיי טומאטו (אחיזה).
דיי סיי קיוקאמבר (החלקה).
תודה לכל המגיבים,
מה שאני מבין עקרונית זה שאין כל בעיה, פשוט שכחתי לבטל את הבקרת יציבות כנראה, עדיין נשמע לי לא הגיוני שהמנוע לא העביר בכלל כוח לאחרוי ונשאר על הקדמי בלבד אבל כנראה זה המצב...
משה היקר.
היכר מדבריך שאתה לא מבין את מערכות הרכב.
את אופן פעולתן ואת המגבלות שלהן. כפועל יוצא, אתה עשוי / עלול לגרום לנזק לך או לרכב.
הצעתי לך שתיקח יום הדרכה של סובארו. כזה שמסביר ספיציפית על הרכב שלך.
גילוי נאות .. יש פה בפורום ואולי אפילו בשרשור הזה מדריכים של סובארו שמבינים את הרכב לעומק.
שווה כל שקל.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אכן, והמחיר הוא גם שאני לא ממש יודע לנצל את האיכויות של הרכב...
אשמח ללכת להדרכה כזאת, יש המלצה על מדריך ספציפי?
...
אשמח ללכת להדרכה כזאת, יש המלצה על מדריך ספציפי?
כן...
זה מתגובה 8
נשלח מהנייד
הצעתי לך שתיקח יום הדרכה של סובארו. כזה שמסביר ספיציפית על הרכב שלך.
אני לקחתי. חלק מעשי 100%, הייתי חוזר עליו ברצון. הסברים על הרכב? אולי זה בעיתי כי אין מחנה משותף בין המשתתפים. מתחילים מזה שלרכב יש 4 גלגלים, הנעה קדמית/אחורית/4x4. לוקח זמן להגיע ל-ABS ונשאר קצת בסוף על ESP וכו'. נגעו גם באקס מוד, אבל ברמת ספר שאתה מקבל עם הרכב. כאשר בקשתי לדבר קצת על צמיגים, תשובה הייתה שצמיגים עולים כסף.
אז לבן אדם בלי ניסיון בנהיגת שטח בהחלט הייתי ממליץ על חלק מעשי. אבל אם רוצים להבין את המערכות של הרכב, לא חושב שזה המקום.
אני לקחתי. חלק מעשי 100%, הייתי חוזר עליו ברצון. הסברים על הרכב? אולי זה בעיתי כי אין מחנה משותף בין המשתתפים. מתחילים מזה שלרכב יש 4 גלגלים, הנעה קדמית/אחורית/4x4. לוקח זמן להגיע ל-ABS ונשאר קצת בסוף על ESP וכו'. נגעו גם באקס מוד, אבל ברמת ספר שאתה מקבל עם הרכב. כאשר בקשתי לדבר קצת על צמיגים, תשובה הייתה שצמיגים עולים כסף.
אז לבן אדם בלי ניסיון בנהיגת שטח בהחלט הייתי ממליץ על חלק מעשי. אבל אם רוצים להבין את המערכות של הרכב, לא חושב שזה המקום.
תן ביקורת למדריך .. זה נראה כמו ביקורת הוגנת.
דבר ראשון לצערי לא זוכר את שמו. אבל גם אם הייתי זוכר לא חשב שזה יעזור. יושבים ביחד איזה 30 איש (במעשי מתחלקים לקבוצות של 6/7). נשים וגברים, נהגים צעירים ואנשים עם 40 שנות ניסיון על הכביש. זאת המסגרת. כבר נתקלתי בדברים דומים במקומות אחרים, אין מה לעשות.
דבר ראשון לצערי לא זוכר את שמו. אבל גם אם הייתי זוכר לא חשב שזה יעזור. יושבים ביחד איזה 30 איש (במעשי מתחלקים לקבוצות של 6/7). נשים וגברים, נהגים צעירים ואנשים עם 40 שנות ניסיון על הכביש. זאת המסגרת. כבר נתקלתי בדברים דומים במקומות אחרים, אין מה לעשות.
אז תעשה מה שעשינו ב 48 ....
תן ביקורת למדריך .. זה נראה כמו ביקורת הוגנת.
אממ,
אני מקווה שאתה יודע שלמרות שהשיל כמה קג' טובים, הוא עדיין גבוה וחזק ....
לעניין הדיפרנציאל המרכזי ואופן פעולתו בסובארו (בנפרד מבקרת משיכה שפועלת באמצעות הבלמים)
זו כנראה מערכת Normaly Locked
כפתור נעילה עוקף את מחשב הרכב ומנתק את הסולונואיד שמאפשר את שינוי הלחץ הידראולי בדיפרנציאל ובכך "מכריח" את הדיפרנציאל להשאר נעול.
https://m.youtube.com/watch?v=6AoEm-CSa74&feature=youtu.be
אממ,
אני מקווה שאתה יודע שלמרות שהשיל כמה קג' טובים, הוא עדיין גבוה וחזק ....
וטכנית אפילו קרוב יותר פיסית ….
אבל ..[emoji3063][emoji2372]
Sent from my iPhone using Tapatalk
מקווה שאתם יודעים, יש שם יותר ממדריך אחת, באותו יום היו 4 או 5. ולא בטוח שהוא היה ביניהם :rolleyes:
יש בחברה 17 מדריכים.... זה נותן לך מושג.
אני לא אעיד על עיסתי. אבל בסוף בכל זאת יוצאים מיום כזה עם משהו.
וה"משהו" הזה כנראה יחסוך לך אלפי שקלים רבים והרבה עוגמות נפש ומי יודע? אולי גם יציל את חייך.
ומי שמוותר על הדרכה "כי אני כבר יודע" או כי המליצו לו שזה חרטא, כי ה"מדריכים הם שרלטנים" והכי עדיף לצאת עם חברים לשטח וללמוד תו"כ תנועה, תמצא אותו אחר כך בפייסבוק מיילל על הנזקים או פוסק "חרא של אוטו".
אם זה אלי, תקרא עוד פעם (טוב) מה שאני כתבתי. דרך אגב, רק היום המלצתי למישהו כמוני בקבוצת פייסבוק לעבור יום הדרכה שמקבלים מסמלת.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.